بخش اختصاصي نيروي هوايي ايران

در اين بخش مي‌توانيد در مورد کليه مباحث مرتبط با متفرقه درباره نیروی هوایی ايران به بحث بپردازيد

مدیران انجمن: شوراي نظارت, مديران هوافضا

ارسال پست
Old Moderator
Old Moderator
نمایه کاربر
پست: 422
تاریخ عضویت: سه‌شنبه 16 اسفند 1384, 2:14 pm
سپاس‌های ارسالی: 5 بار
سپاس‌های دریافتی: 49 بار

پست توسط JASON »

آقايون اساتيد محترم ،

آيا دو تا فايل ويديويي توي آپلود سنتر مربوط به هواپيماي شفق و صائقه رو مشاهده كرديد ...؟؟

براي داونلودش به لينك زير بريد

http://www.centralclubs.com/dload.php?a ... &cat_id=12

و لطفا نظرتون رو بفرماييد .


موفق و شاد باشيد .
Colonel II
Colonel II
پست: 1065
تاریخ عضویت: یک‌شنبه 28 اسفند 1384, 2:04 pm
محل اقامت: زیر آسمون خدا
سپاس‌های دریافتی: 407 بار
تماس:

پست توسط آرمان »

JASON, اين فايل ها مربوط به پرواز اين دو هواپيما هستن؟
بايد داونلود کنم که فعلاً حوصله اش رو ندارم. ما که مثل بعضيا ADSL
نداريم بابا... :grin:
Old Moderator
Old Moderator
نمایه کاربر
پست: 422
تاریخ عضویت: سه‌شنبه 16 اسفند 1384, 2:14 pm
سپاس‌های ارسالی: 5 بار
سپاس‌های دریافتی: 49 بار

پست توسط JASON »

آرمان عزيز ،

اين فايل ها فيلمهاي مستندي هست راجع به هر دو هواپيما كه يكش پرواز صائقه رو نشون ميده و اون يكي شفق رو نشون ميده

حجمشون زياد نيست رو هم كمتر از يك مگ هست ....

موفق باشي .
Colonel II
Colonel II
پست: 1065
تاریخ عضویت: یک‌شنبه 28 اسفند 1384, 2:04 pm
محل اقامت: زیر آسمون خدا
سپاس‌های دریافتی: 407 بار
تماس:

پست توسط آرمان »

JASON, ممنون عليرضاي عزيز :)
ميرم واسه داونلود بعد نظرم رو ميگم :( :(
Colonel II
Colonel II
نمایه کاربر
پست: 4117
تاریخ عضویت: سه‌شنبه 11 بهمن 1384, 6:16 pm
سپاس‌های ارسالی: 4503 بار
سپاس‌های دریافتی: 4332 بار
تماس:

پست توسط Reza6662 »

JASON,
يکي از اينها پرواز هواپيماي تغيير يافته ي F-5 هست که به نام آذرخش معروفه. فکر مي کنم صاعقه اين شکلي نباشه.
 [External Link Removed for Guests]    
Colonel II
Colonel II
پست: 1065
تاریخ عضویت: یک‌شنبه 28 اسفند 1384, 2:04 pm
محل اقامت: زیر آسمون خدا
سپاس‌های دریافتی: 407 بار
تماس:

پست توسط آرمان »

Reza6662, اتفاقاً سکان هاي عمودي دوتايي در اون به کار
رفته و اون رو از نظر سکان هاي عمودي بيشتر شبيه به F/A-18
کردن. چرا که پيکربندي اين نوع سکان رو V شکل مي گويند که در
F/A-18، F/A-22 بکار رفته است.
Administrator
Administrator
نمایه کاربر
پست: 15887
تاریخ عضویت: جمعه 7 بهمن 1384, 7:51 pm
سپاس‌های ارسالی: 72642 بار
سپاس‌های دریافتی: 31670 بار
تماس:

پست توسط Mahdi1944 »

JASON, عزيز :D
من همون روزي که تاييدشون کردم دانلود کردم، مستندات خوبي هستند، البته زمان پخش اونه از تلويزيون هم ديده بودم اما اينکه کليپي از اون باشه خيلي عالي هست :D
زندگي صحنه يکتاي هنرمندي ماست هرکسي نغمه خود خواند و از صحنه رود
صحنه پيوسته به جاست خرم آن نغمه که مردم بسپارند به ياد


[External Link Removed for Guests] | [External Link Removed for Guests] | مجله الکترونيکي سنترال کلابز

[External Link Removed for Guests] | [External Link Removed for Guests] | [External Link Removed for Guests]

لطفا سوالات فني را فقط در خود انجمن مطرح بفرماييد، به اين سوالات در PM پاسخ داده نخواهد شد
Colonel II
Colonel II
نمایه کاربر
پست: 4117
تاریخ عضویت: سه‌شنبه 11 بهمن 1384, 6:16 pm
سپاس‌های ارسالی: 4503 بار
سپاس‌های دریافتی: 4332 بار
تماس:

پست توسط Reza6662 »

آرمان,
فکر مي کنم F-5 با موتور RD-33 توان پروازي خوبي پيدا کنه.
شما مي دونيد کابين و آويونيک F-5 رو هم تغيير دادن يا نه؟ (براي آذرخش يا صاعقه)
 [External Link Removed for Guests]    
Old Moderator
Old Moderator
نمایه کاربر
پست: 422
تاریخ عضویت: سه‌شنبه 16 اسفند 1384, 2:14 pm
سپاس‌های ارسالی: 5 بار
سپاس‌های دریافتی: 49 بار

پست توسط JASON »

سلام ،

خواهش ميكنم قابلي نداشت .... :o :o

من اين كليپهارو از يه سايت خارجي پيدا كردم و برام جالب بود . اما اين صائقه رو اين طور كه ميگن حدود 30 درصد بزرگتر از اف 5 هستش به خاطر اينكه دو عدد موتور RD-33 رو داخلش جا بدن .... اما يك هواپيماي ديگه هستش كه اسمش صاثقه 80 هستش كه در ظاهر با اين صائقه فرق داره ... چند تا عكس گير آوردم كه بعد از مطمئن شدن ميزارم تو آپلود سنتر...

اويونيك رو هم مثل اينكه خيلي تغيير دادن و همچنين راداري قوي براش گذاشتن .... از اين هواپيما چند تايي ساخته شده و نيروي هوايي سفارش چند تا داده....



موفق و شاد باشيد
Colonel II
Colonel II
پست: 1065
تاریخ عضویت: یک‌شنبه 28 اسفند 1384, 2:04 pm
محل اقامت: زیر آسمون خدا
سپاس‌های دریافتی: 407 بار
تماس:

پست توسط آرمان »

Reza6662, JASON, به نظر من هم باید ابعاد صاعقه باید
بزرگتر از F-5 باشه که تونستن موتورهای نسبتاً قطور RD-33 رو نسبت به
موتورهای قدیمی J-85 در اون قرار بدن. البته نمی دونم F-5 که هواپیمای
قلمی و باریکی هست و در حالت عادی هم مانور پذیریش بسیار زیاده
می خواد با RD-33 چه گرد و خاکی به پا کنه. راستی یکی در مورد اویونیک
جدیدش توضیح بده. مثلاً چه ارتقا هایی انجام دادن؟ تصویر
Colonel II
Colonel II
نمایه کاربر
پست: 4117
تاریخ عضویت: سه‌شنبه 11 بهمن 1384, 6:16 pm
سپاس‌های ارسالی: 4503 بار
سپاس‌های دریافتی: 4332 بار
تماس:

پست توسط Reza6662 »

آرمان,
اول اين مطلب رو اضافه کنم که به نظر من F-5 نيازي به موتور پرقدرت و پرمصرفي مثل RD-33 نداره.
اينکه چرا J-85 رو با RD-33 جايگزين کردن براي من جاي سوال داره. جالبه بدوني در برشورهايي که
Northrop به IIAF داده اين عبارات در مورد موتور و هواپيماي F-5 به چشم مي خوره:
* Small
* No Smoke
* Low Radar Signature
ضمن اينکه با وجود موتورهاي پرمصرف RD-33 به طور يقين از برد پروازي F-5 کم ميشه. :eek:
فکر مي کنم به جاي اين کارها به دنبال خريد هواپيماي نو و موازي با خريد به دنبال طراحي اصولي
و ايجاد زيرساخت جهت توليد جنگنده مي رفتن خيلي بهتر بود.
من ترجيح مي دم مسراشميت 109 توليد کنيم تا اينکه F-5 چهل سال قبل رو بخواهيم اينطوري
نابودش کنيم. :-(
ضمنن مانورپذيري F-5 با همين موتورهاي J-85 فوق العاده است. مهمترين مشکل F-5 برد کم رادار
و آويونيک ضعيف اون هستش. رادار F-5 فقط 12 کيلومتر برد داره. :?
 [External Link Removed for Guests]    
Captain
Captain
نمایه کاربر
پست: 1790
تاریخ عضویت: یک‌شنبه 6 فروردین 1385, 3:49 pm
سپاس‌های ارسالی: 8 بار
سپاس‌های دریافتی: 257 بار

پست توسط Saeid12345 »

گفته ميشود که روي آذرخش رادار N-010 نصب شده است؟ يعني رادار ميگ-29 که توان زيادي به اين پرنده ميدهد.

به نظر من توليد 300 فروند جنگنده آذرخش با آيونيک مدرن ميتواند تا 10 20 سال ديگه ( اگر خدا کمک کند و ما هم تلاش کنيم ) که ايران بتواند جنگنده اي در سطح اف-15 توليد کند ميانبر خوبي براي نيروي هوايي هست.
ارسال پست

بازگشت به “متفرقه درباره نیروی هوایی”