بخش اختصاصي نيروي هوايي ايران

در اين بخش مي‌توانيد در مورد کليه مباحث مرتبط با متفرقه درباره نیروی هوایی ايران به بحث بپردازيد

مدیران انجمن: شوراي نظارت, مديران هوافضا

ارسال پست
Colonel II
Colonel II
پست: 1065
تاریخ عضویت: یک‌شنبه 28 اسفند 1384, 2:04 pm
محل اقامت: زیر آسمون خدا
سپاس‌های دریافتی: 407 بار
تماس:

پست توسط آرمان »

Reza6662, ولی F-20 توانایی های بسیار جالبتر و وسیعتری نسبت به F-16A
داره. :o :-o
Captain
Captain
نمایه کاربر
پست: 1790
تاریخ عضویت: یک‌شنبه 6 فروردین 1385, 3:49 pm
سپاس‌های ارسالی: 8 بار
سپاس‌های دریافتی: 257 بار

پست توسط Saeid12345 »

F-20 را مي توان آخرين ارتقاي جنگنده مشهور F-5 دانست که بيش از آن هرگز نمي تواند بهتر و قويتر شود اما F-16A جنگنده جديد و آينده داري بود که امروزه باز هم ميتوان آنرا به روز رساني و مدرن کرد مانند F-16E که مي تواند در سطح F-15C قرار گيرد.
Captain
Captain
نمایه کاربر
پست: 529
تاریخ عضویت: یک‌شنبه 6 فروردین 1385, 12:11 am
محل اقامت: تهران
سپاس‌های ارسالی: 42 بار
سپاس‌های دریافتی: 99 بار
تماس:

پست توسط mach1 »

سلام
Saeid12345 پس صائقه و آذرخش اين وسط چي كارن اين همه زحمت كشيدن موتورهاي RD33 توش جاش بدن :grin:
راستي دليل سقوط 2 تا تايگر شارك رو كسي مي دونه؟
Captain
Captain
نمایه کاربر
پست: 1790
تاریخ عضویت: یک‌شنبه 6 فروردین 1385, 3:49 pm
سپاس‌های ارسالی: 8 بار
سپاس‌های دریافتی: 257 بار

پست توسط Saeid12345 »

بالاخره يه مشکلي بوجود آمده که سقوط کردن و فکر کنم در زمان تست دچار حادثه شدن.

صائقه و آذرخش و هم چيزي در سطح F-5E هستند و :-x
Colonel II
Colonel II
پست: 1065
تاریخ عضویت: یک‌شنبه 28 اسفند 1384, 2:04 pm
محل اقامت: زیر آسمون خدا
سپاس‌های دریافتی: 407 بار
تماس:

پست توسط آرمان »

Saeid12345, صاعقه یا آذرخش هست، البته دقیق یادم نیست که سکان عمودی
V شکل مانند F-18 داره. البته نمی دونم که واقعاً این طراحی تاثیری در کارایی هواپیما
داره یا نه یا شاید بازهم فقط برای زیبایی ! کار گذاشته شده است. :)
Colonel II
Colonel II
نمایه کاربر
پست: 4117
تاریخ عضویت: سه‌شنبه 11 بهمن 1384, 6:16 pm
سپاس‌های ارسالی: 4503 بار
سپاس‌های دریافتی: 4332 بار
تماس:

پست توسط Reza6662 »

آرمان,
منم فکر مي کنم جنبه ي زيبايي سکانهاي عمودي V شکل بيشتر از کارائيش باشه.
ما که در ايران تونل باد استاندارد نداريم که اين نوع سکان عمودي در اونجا تست بشه.
يک تونل باد هست متعلق به صها که فکر مي کنم کمپاني گرومن سال 1354 اون ساخته.
(براي چه کاري ساخته منم نمي دونم) و بعيد مي دونم استفاده ي مفيدي از اين تونل باد بشه. :?
 [External Link Removed for Guests]    
Captain
Captain
نمایه کاربر
پست: 529
تاریخ عضویت: یک‌شنبه 6 فروردین 1385, 12:11 am
محل اقامت: تهران
سپاس‌های ارسالی: 42 بار
سپاس‌های دریافتی: 99 بار
تماس:

پست توسط mach1 »

سلام
آرمان صائقه سكان عموديش V شكل هست
اين عكس صائقه هست
[External Link Removed for Guests]

اينم عكس آذرخشه ولي شبيه نقاشيه :eek:

[External Link Removed for Guests]
Colonel II
Colonel II
پست: 1065
تاریخ عضویت: یک‌شنبه 28 اسفند 1384, 2:04 pm
محل اقامت: زیر آسمون خدا
سپاس‌های دریافتی: 407 بار
تماس:

پست توسط آرمان »

mach1, ظاهراً آذرخش که غیر از ورودی های موتور بزرگتر چیز دیگری
نسبت به F-5 اضافه نداره. راستی همین آذرخش بود که می گفتید موتور RD-33
روش نصب کردن؟ اگر اینطور باشه که ورودهای هوا به همین دلیل بزرگتر هستن.
Old Moderator
Old Moderator
نمایه کاربر
پست: 422
تاریخ عضویت: سه‌شنبه 16 اسفند 1384, 2:14 pm
سپاس‌های ارسالی: 5 بار
سپاس‌های دریافتی: 49 بار

پست توسط JASON »

با سلام خدمت اساتيد محترم ،

همانطور كه ميدونيد عكس اول مربوط به صائقه هستش با دو سكان عمودي V شكل . اندازه اين هواپيما 20 تا 30 درصد بزرگتر از F5 هست با دو موتور RD-33 و عكس دومي مربوط به آذرخش هستش كه هم مخازن سوختش رو بزرگتر كردند و هم ورودي هوا ي موتور رو همانطوري كه در شكل ميبينيد ...... عكس هم تا آنجايي كه من ميدونم واقعي است .. اما مطمئن نيستم كه موتور رو هم عوض كردند يا نه .


موفق و شاد باشيد
Captain
Captain
نمایه کاربر
پست: 529
تاریخ عضویت: یک‌شنبه 6 فروردین 1385, 12:11 am
محل اقامت: تهران
سپاس‌های ارسالی: 42 بار
سپاس‌های دریافتی: 99 بار
تماس:

پست توسط mach1 »

سلام
آرمان بله همونه براي اينكه فرقش با f5 معمولي مشخص بشه يه عكس از f5 مي زارم
مشكل اين عكسا اينه كه پايلون هاي هر دو تا مشخص نيست
[External Link Removed for Guests]

JASON
به صائقه نمي خوره كه از موتورهاي RD 33 استفاده كرده باشه چون ورودي هواي كوچيكي در حد موتور j85 داره
Colonel II
Colonel II
نمایه کاربر
پست: 4117
تاریخ عضویت: سه‌شنبه 11 بهمن 1384, 6:16 pm
سپاس‌های ارسالی: 4503 بار
سپاس‌های دریافتی: 4332 بار
تماس:

پست توسط Reza6662 »

JASON,
من از يکي از فرماندهان عالي نيروي هوايي شنيدم که مي گفت
هواپيماي آذرخش با دو موتور RD-33 به توان حدود 40 درصد بيشتر
از اف5 دست پيدا کرده و به راحتي مي تونه به سرعت حدود 2 ماخ
برسه که البته ايشون اظهار مي کردن که اين سرعت خيلي راحت
مي تونه حتا به 4/2 ماخ افزايش پيدا کنه که به علت غيرقابل اطمينان بودن
سازه ي بدنه ي اف5، تاکنون به سرعت بيش از 85/1 ماخ دست پيدا نکردن. :-(
 [External Link Removed for Guests]    
Captain
Captain
نمایه کاربر
پست: 529
تاریخ عضویت: یک‌شنبه 6 فروردین 1385, 12:11 am
محل اقامت: تهران
سپاس‌های ارسالی: 42 بار
سپاس‌های دریافتی: 99 بار
تماس:

پست توسط mach1 »

سلام
Reza6662 آقا رضا راستي اين پروژه آذرخش در چه مرحله اي است آيا توليد دارن يا همون f5 هاي قديمي هستند كه روشون
تغييرات انجام مي دن ؟
ارسال پست

بازگشت به “متفرقه درباره نیروی هوایی”