مهمترين هواپيماهاي حال حاضر ايران چيست؟

در اين بخش مي‌توانيد در مورد کليه مباحث مرتبط با متفرقه درباره نیروی هوایی ايران به بحث بپردازيد

مدیران انجمن: شوراي نظارت, مديران هوافضا

قفل شده
Captain II
Captain II
نمایه کاربر
پست: 680
تاریخ عضویت: سه‌شنبه 3 مهر 1386, 8:46 pm
محل اقامت: رشت
سپاس‌های ارسالی: 99 بار
سپاس‌های دریافتی: 175 بار
تماس:

پست توسط dr_mehdi57 »

مثل صاعقه و آذرخش!
[FONT=Times New Roman]
در زندگي زخمهايي هست که مثل خوره روح را آهسته در انزوا مي خورد و مي تراشد...
 
Rookie Poster
Rookie Poster
پست: 34
تاریخ عضویت: جمعه 3 خرداد 1387, 3:20 pm

پست توسط loveon »

عراق و صدام هم آمریکا رو اول جنگ و یا قبلش کوچک شمرد
دیدید چه بلائی سر عراق اومد
کشور
ایران از نظر نظامی کاملا شبیه عراق بود
New Member
پست: 8
تاریخ عضویت: سه‌شنبه 3 اردیبهشت 1387, 12:15 pm
سپاس‌های ارسالی: 1 بار
سپاس‌های دریافتی: 2 بار

پست توسط arshya4171 »

بلاخره از کجا بايد اخبار واقعي رو گرفت اين حرفها که همه يا از روي احساس هست يا از روي بچگي يا تعصب زياد خواهش ميکنم يکي بگه از کجا ميشه فهميد ما چي داريم و چيکار ميتونيم بکنيم؟؟؟
Captain II
Captain II
نمایه کاربر
پست: 395
تاریخ عضویت: شنبه 6 بهمن 1386, 11:47 am
سپاس‌های ارسالی: 425 بار
سپاس‌های دریافتی: 706 بار

پست توسط JavadRadical »

A10 عزیز انچه که مسلما اینکه f-14 از ب-15 قوی تره البته در درگیری هوایی . چون اف-14 یک جنگنده ی رهگیره و هدف ساخت اون برتری بی قیدو شرط در نبرد هوایی بوده .
f-4 های موجود هم فقط از لحاظ مانور پذیری با f-15 برابری نمیکنند از لحاظ تسلیحاتی تفاوت خاصی نیست . با تغییرات کاکپیت و اندکی هم ایونیک که در حال انجامه و متاسفانه تحقیقاتی محسوب میشه تا عملیاتی به امید خدا کمی بیشتر بهبود پیدا میکنند .
البته f-15 امرام داره که f-4 نداره ولی بازهم برتری چشم گیر نیست .
اما امریکا فقط f-15 نداره جنگنده های دیگری هم داره که نسبت به f-4 های ما برترند . :-o
سقوط هواپیما هم از نظر خیلی ها طبیعی و حتی کمتر از حد انتظاره :-o برای مقایسه ی بهتر به امار خود امریکا یا کشور هند که از لحاظ سرویس در بهترین شرایط هستن توجه کنید .

پرواز نکردن دلیل غیر عملیاتی بودن نیست . :-o
پرواز یعنی هزینه .
پرواز یعنی قطعه .
پرواز یعنی تعمیرات .
پرواز یعنی اصطحلاک .
پرواز یعنی ........
کاری که با سیمولاتورها میشه انجام داد و اون حفظ امادگی هست .

خدا رو شکر هواپیما ها هم پرواز میکنند تعداد رو خدا میدونه رادارهاشون هم خوبه ( سلام میرسونند ) اینو از موشکها میشه فهمید . گشت هم میزنند پس هنوز کاربری دارند .
حالا که همه چیز به این نحوه و داره روال خودشو طی میکنه . بهتر نیست دوستان همگی بیان بجای انحراف بحث ها و کشوندن اونها به مسائل سیاسی و غیره . در چهارچوب درست و مناسب برای یک سایت علمی اقدام به طرح مسائل و پاسخها بکنند تا همه به بهترین نحو ممکن از مباحث بهره مند بشن ؟
دوستان کی قراره بحث و حدث و گمان راجع به نیروی هوایی رو پایان بدید ؟
چطور در مورد نیرویی بحث میکنید که شدید ترین حفاظت اطلاعات رو داره ؟ هیچی ازش مشخص نیست و کسی راجع به نظام مندی , ساختار , توانمندی و استعداد نیروی اون خبری نداره ؟
کی میدونه چندتا هواپیما داریم ؟ کی میدونه ایا هواپیمای جدیدی داریم یا خیر ؟
و.................... ؟
بهتره بلاخره یکجا با دید روشن به این سوالات پاسخ داده بشه و از طرح حاشیه و بحث های نابجا خود داری بشه .
:razz: :razz: :razz:
"time" isnt the test. Time is something you spend doing the tests.

Time is not the test , but everything is measured against the time, we even differentiate the things against the time most of the time


تصویر
Senior Poster
Senior Poster
پست: 797
تاریخ عضویت: شنبه 11 فروردین 1386, 9:11 pm
سپاس‌های دریافتی: 56 بار

پست توسط TOPGUN »

JavadRadical نوشته شده:A10 عزیز انچه که مسلما اینکه f-14 از ب-15 قوی تره البته در درگیری هوایی . چون اف-14 یک جنگنده ی رهگیره و هدف ساخت اون برتری بی قیدو شرط در نبرد هوایی بوده .
f-4 های موجود هم فقط از لحاظ مانور پذیری با f-15 برابری نمیکنند از لحاظ تسلیحاتی تفاوت خاصی نیست . با تغییرات کاکپیت و اندکی هم ایونیک که در حال انجامه و متاسفانه تحقیقاتی محسوب میشه تا عملیاتی به امید خدا کمی بیشتر بهبود پیدا میکنند .
البته f-15 امرام داره که f-4 نداره ولی بازهم برتری چشم گیر نیست .
اما امریکا فقط f-15 نداره جنگنده های دیگری هم داره که نسبت به f-4 های ما برترند . :-o
سقوط هواپیما هم از نظر خیلی ها طبیعی و حتی کمتر از حد انتظاره :-o برای مقایسه ی بهتر به امار خود امریکا یا کشور هند که از لحاظ سرویس در بهترین شرایط هستن توجه کنید .

پرواز نکردن دلیل غیر عملیاتی بودن نیست . :-o
پرواز یعنی هزینه .
پرواز یعنی قطعه .
پرواز یعنی تعمیرات .
پرواز یعنی اصطحلاک .
پرواز یعنی ........
کاری که با سیمولاتورها میشه انجام داد و اون حفظ امادگی هست .

خدا رو شکر هواپیما ها هم پرواز میکنند تعداد رو خدا میدونه رادارهاشون هم خوبه ( سلام میرسونند ) اینو از موشکها میشه فهمید . گشت هم میزنند پس هنوز کاربری دارند .
حالا که همه چیز به این نحوه و داره روال خودشو طی میکنه . بهتر نیست دوستان همگی بیان بجای انحراف بحث ها و کشوندن اونها به مسائل سیاسی و غیره . در چهارچوب درست و مناسب برای یک سایت علمی اقدام به طرح مسائل و پاسخها بکنند تا همه به بهترین نحو ممکن از مباحث بهره مند بشن ؟
دوستان کی قراره بحث و حدث و گمان راجع به نیروی هوایی رو پایان بدید ؟
چطور در مورد نیرویی بحث میکنید که شدید ترین حفاظت اطلاعات رو داره ؟ هیچی ازش مشخص نیست و کسی راجع به نظام مندی , ساختار , توانمندی و استعداد نیروی اون خبری نداره ؟
کی میدونه چندتا هواپیما داریم ؟ کی میدونه ایا هواپیمای جدیدی داریم یا خیر ؟
و.................... ؟
بهتره بلاخره یکجا با دید روشن به این سوالات پاسخ داده بشه و از طرح حاشیه و بحث های نابجا خود داری بشه .
:razz: :razz: :razz:



دوست عزيز با تشکر از نزر شما

پرواز يعنی آزمايش بدنه و تجهيزات زير فشار جی

پرواز يعنی آزمايش خلبان زير فشار جی

پرواز يعنی آموزش شجا عت

پرواز يعنی آموزش مهارت

اگر با سيمولاتور کسی خلبان ميشد ديگه آموزش هوايی معنی نداشت

بدبختی اينجاست که هسابدارها شدن فرمانده نيروی هوايی و ارتش

ديروز فارس نيوز نوشته بود ايران زرف هفت سال گزشته سيسد ميليارد دلار سوبسيد انرژی داده

پانسدتا 500 سوخو خيلی بشه ميشه 50 ميليارد

بعد برای امنيت و ارتش چرتکه ميندازن

استالين با دو تا برنامه پنج ساله روسيه را ساخت ، هيتلر هم همينطور

حالا اگر بخواهی سی سال انقلاب را هساب کنی ميشه يک تريلين دلار امروز

خسارت جنگ هم بزار روش ميشه رو هم دو تريلين دلار

خسارت اينکه با امريکا هم رابته و تجارت مسل چين را هم نداريم يک تريليون دلار بزار روش

اينهمه خارج از کشور داريم

سه ميليون نفر نفری يک ميليون دلار اينم ميشه سه تريليون

خسارت تهريم ها را بزار روش

ميشه شيش هفت تريليون دلار .... حالا هی برايه نيرويه هوايی و ملت چرتکه بندازين ...

هميه اينا برای چی ؟ فلستين که ازاد نشده هيچی عراق و افقانستان هم رفته

پس ديگه کسی نميتونه پول را بهانه کنه

تازه سوريه هم که داره جلان رو پس ميگيره بعدش هم همه ميريزن سر جزاير ايران
Captain II
Captain II
نمایه کاربر
پست: 395
تاریخ عضویت: شنبه 6 بهمن 1386, 11:47 am
سپاس‌های ارسالی: 425 بار
سپاس‌های دریافتی: 706 بار

پست توسط JavadRadical »

جناب TOPGUN عزیز
با تشکر از نظر شما .
من همون بالا از دوستان محترم خواهش کردم که بیان بجای درج نوشته هایی که ربط چندانی با موضوع تایپیک نداره , به اصل موضوع بپردازن . خواهش کردم بجای اینکه مسائل رو به حاشیه ببرند و در اخر با بیانات شیوا رسا و برا و طنین انداز خودشون پای سیاست , مملکت و مسئولین رو وسط بکشن و بجای اینکه راجع به احراز صلاحیتها و بی صلاحیتها نظر بدن با پاسخ منطقی خودشون قدمی هرچند کوچک در جهت پیشرفت مثبت مبحث و پاسخگویی بجایی به مسائل داشته باشند .
اما متاسفانه شما هم ................
بهتر بود یک بخش سیاسی اقتصادی نظامی فرهنگی اجتماعی تاریخی هنری علمی ......... برای پرداختن به اینگونه مسائل بی سروته و بی ارزش ( به علت درج نابجا در مکانی نادرست ) مکانی مناسب در نظر گرفته بشه تا عزیزان متخصص در این زمینه در اون مکان اقدام به عرضه ی مطالب ارزشمند خودشون بکنند . :-o

به حاشیه کشیدن مسائل کار چندان درستی نیست .

من کاملا متوجه تفاوت ازمایشات پروازی با پروازهای مداوم و مکرر هستم .
منظور من پرواز ازمایش نبود اینو میتونید در مطابل من مشاهده کنید . همینطور هر هواپیمایی نیازمند پروازهای ازمایشی و پروازهای استانداردی هست که ضمینه ی عملیاتی موندن اونها رو فراهم میکنه که اینگونه پروازها غیر قابل اجتنابه بیشتر هم برای حفظ امادگی هستش و هزینه های سنگینی رو به هواپیما تحمیل نمیکنه.

ازمایش فشار جی رو با سانتریفیوژ میشه تجربه کرد که خیلی از کشورها این کار رو انجام میدن حتما نیاز نیست برای اینکه یک خلبان فشار جی رو تجربه کنه هواپیمای چندین ملیون دلاری رو به پرواز دربیارن . :-o

مهارت رو میشه با کسب تجربه از شبیه سازها و گذروندن دوره های تکمیلی با هواپیما کسب کرد . اینها در تعامل هستن

شجاعت امری اعتقادی هستش و همچنین با افزایش مهارت شجاعت هم پایا پای کسب میشه . شجاعت یعنی تکامل اعتماد به نفس که خلبانهای ما کم ندارن .
"time" isnt the test. Time is something you spend doing the tests.

Time is not the test , but everything is measured against the time, we even differentiate the things against the time most of the time


تصویر
Captain II
Captain II
نمایه کاربر
پست: 680
تاریخ عضویت: سه‌شنبه 3 مهر 1386, 8:46 pm
محل اقامت: رشت
سپاس‌های ارسالی: 99 بار
سپاس‌های دریافتی: 175 بار
تماس:

پست توسط dr_mehdi57 »

به هر حال اين مسايل رو نميشه بدون درنظر گرفتن ابعاد سياسي اون تحليل کرد. حالا اگه يه چيزي بگيم ، JavadRadical عزيز و ساير دوستان شاکي ميشن.

شادي روح همه شهداي جنگ تحميلي صلوات
[FONT=Times New Roman]
در زندگي زخمهايي هست که مثل خوره روح را آهسته در انزوا مي خورد و مي تراشد...
 
Senior Poster
Senior Poster
پست: 797
تاریخ عضویت: شنبه 11 فروردین 1386, 9:11 pm
سپاس‌های دریافتی: 56 بار

پست توسط TOPGUN »

افرين دوست عزيز

ايران اقتسادش فرهنگش و ايدعولوژيش گروگان سياست خارجی است

که انگلستان براش رقم زده. انگلستان يک موقع ايران را تبديل کرده بود به پمپ بنزين امريکا

حالا ميخواد تبديلش کنه به پمپ بنزين چين

تازه چی ان مو قع کاديلاک ميساخت حالا از چين چری ميگيره بسازه

فرق مع آمله 30 سال زندگی سخت ، اين روسيه کلی مع آمله اصلهه کرده

راجع به جزاير ايرانی هم سوسه مياد

چرا وزارت خارجه چيزی نميگه ؟

چطور وقتی ايران اصلهه ميخره همه به روسيه نق ميزنن
Frenzied Poster
Frenzied Poster
پست: 412
تاریخ عضویت: سه‌شنبه 27 فروردین 1387, 11:20 am
سپاس‌های ارسالی: 32 بار
سپاس‌های دریافتی: 41 بار

پست توسط A10 »

JavadRadical عزيز
تمام نيروهاي هوايي سقوط دارند ولي بايد ديد يك سقوط در مقابل چند ساعت پرواز صورت ميگيرد مثلا سال گذشته 2 فروند اف 15 سقوط كرد طي سال گذشته نيروي هوايي آمريكا چند ساعت پرواز داشت ؟؟؟
يا نسبت ساعات پرواز هواپيماهاي هندي به دفعات سقوط آنها چقدر است با دانستن اين نسبت ميتوان فهميد كه وضعت امادگي هواپيماها چگونه است .
ضمنا نوع برخورد با سقوط هم مهم است
حتما درجريان هستيد كه پس از دومين سقوط اف 15 براي مدتها پرواز اين هواپيما ممنوع شد تا علت سقوط مشخص شود و به همين دليل فرمانده نيروي هوايي امريكا گفت براي اولين بار براي ندت طولاني از فضاي آمريكا توسط يك نوع جنگنده محافظت ميشد .
ما با اين تعداد محدود و غير قابل جايگزين هواپيما پس از سقوط اف 4 در درياي عمان چكار كرديم ؟ پس از سقوط اف 5 در ذرفول چي ؟؟ پس سقوط سوخو 24 در تهران چطور ؟؟؟
Junior Poster
Junior Poster
پست: 167
تاریخ عضویت: دوشنبه 9 اردیبهشت 1387, 12:59 pm
سپاس‌های دریافتی: 22 بار

پست توسط persepolis52-6-16 »

من از يكي از خلبانهاي نيروي هوايي پرسيدم گفت درصورتي كه خلبانهاي بي انضباطي نكنند ..پرسنل تعميرات هم همينطور....80 درصد سوانح هوايي اتفاق نمي افته يا اگر هم بيفته خلبان ميتونه ايجكت كنه
Senior Poster
Senior Poster
پست: 797
تاریخ عضویت: شنبه 11 فروردین 1386, 9:11 pm
سپاس‌های دریافتی: 56 بار

پست توسط TOPGUN »

نه من چنين چيزی گفتم نه منزورم اين بود

داری آب را گلالود ميکنی که ازش ماهی بگيری

معلومه که هدف سياسی داری

الان اينجا نوشته ايران 5 بيليون دلار به سوريه پول داده که اسلحه از روسيه بخره

دو تا زير دريايی آمور

50 تا ميگ 29 آس ام تی

75 تا ياک 130 و قيره

پس ايران با پول مسئله نداره


[External Link Removed for Guests]


شما مسل اينکه با آزادی بيان مشکل داری
Captain II
Captain II
نمایه کاربر
پست: 395
تاریخ عضویت: شنبه 6 بهمن 1386, 11:47 am
سپاس‌های ارسالی: 425 بار
سپاس‌های دریافتی: 706 بار

پست توسط JavadRadical »

من به هیچ وجه با ازادی بیان مشکل ندارم , اتفاقا کاملا موافق ازادی بیان هستم , در مورد هر چیزی باید بحث کرد بله باید دید چرا هنوز با گذشت 30 سال مشکلاتی گریبان گیر است باید بحث کرد و جواب منطقی گرفت
اما هر چیزی جای خودشو داره اینجا جای درج موضوع نیست اینجا جای بحث در مورد هواپیماست .

جناب TOPGUN من ماهی دوست ندارم بنابر این از اب گل الود ماهی یا هیچ جانور دریایی صید نمیکنم :-o
هدف سیاسی هم ندارم .

راستی نمیدونستم دبکا هم منبع معتبری به حساب میاد ؟ ::ss !
قفل شده

بازگشت به “متفرقه درباره نیروی هوایی”