تفاوت خلبانان ايراني با خلبانان عراقي

در اين بخش مي‌توانيد در مورد کليه مباحث مرتبط با متفرقه درباره نیروی هوایی ايران به بحث بپردازيد

مدیران انجمن: شوراي نظارت, مديران هوافضا

ارسال پست
Captain I
Captain I
نمایه کاربر
پست: 879
تاریخ عضویت: سه‌شنبه 4 دی 1386, 1:32 pm
محل اقامت: سلماس
سپاس‌های ارسالی: 1256 بار
سپاس‌های دریافتی: 1595 بار

تفاوت خلبانان ايراني با خلبانان عراقي

پست توسط Hadi1001 »

به مناسبت هفته ی دفاع مقدس این رو که خودم به فکرم رسید رو قرار می دم
خلبانان ایرانی در امریکا اموزش می دیدند خلبانان عراقی در پاکستان و در بعضی موارد در شوروی
هر خلبان ایرانی بعد از دوره های مقدماتی 4 سال اموزش می دیدند خلبانان عراقی 5/2 سال
خلبانان ایرانی دارای استعداد ذاتی خلبانی هستند (به گفته ی خیلی ها ) ولی تاجایی که من خوندم خلبانان عراقی این استعداد رو کم داشتند
خلبانان ایرانی زیر نظر بهترین خلبانان دنیا اموزش می دیدند ولی خلیانان عراقی اموزششان دارای کیفیت کمی بود
خلبانان ایرانی برای خلبانی نیاز به ثبت نام در هیچ حزبی نداشتند و همچنین منع هم شده بودند ولی خلبانان عراقی باید عضو حزب بعث می شدند
خلبانان ایرانی حاضر بودند جانشان را برای وطنشان بدهند ولی خلبانان عراقی کمی این روحیه را در خود داشتند
برای هر خلبان ایرانی (قبل از انقلاب ) حدود 2 میلیون دلار خرج می کردند ولی برای خلبانان عراقی 2 هزار دلار
و این دلایل کافی بود تا ایرانی ها در اکثر نبرد های نزدیک پیروز شوند اگه شما هم چیز هایی می دونید بزارید ممنون می شم
التماس دعا

:( :grin:
دعا مي كنم خدا از تو بگيرد هر آنچه كه خدا را از تو مي گيرد.
Captain I
Captain I
پست: 820
تاریخ عضویت: پنج‌شنبه 18 مرداد 1386, 11:58 pm
سپاس‌های ارسالی: 4147 بار
سپاس‌های دریافتی: 2180 بار

پست توسط حسن2568 »

سلام فكر كنم بد نباشه كمي عدد وارقام رو عوض كنيم
خلبان ايراني با دو مليون دلار آموزش ميديد در حالي كه اگه اشتباه نكنم قيمت يك فانتوم دو ونيم ميليون دلار بود وعراقيهائي كه به شوروي براي آموزش ميرفتند حد اكثر 80 تا 150 هزار دلار براشون هزينه ميشد .
عراقيها مهاجم بودند وكم انگيزه .ولي ايرانيها مدافع وبا انگيزه
عراقيها با لگن هاي روسي پرواز ميكردندولي ايرانيها با جنگنده هاي دست كم ازلحاظ فني مرغوبتر
عمر خدمتي ميگ 21 تنها 200 ساعته -ميگ 29 هم 400 ساعت اما اف 14 دست كم 2400 ساعت
ارتش عراق در زمان جنگ هم وضعيتي مشابه ايران قبل از انقلاب داشت يعني يكي از شرايط روسها براي ارسال سلاح بيشتر به عراق حضور 18000 كارشناس روس در پايگاههاي عراق واغلب براي تعميرات وسرويسدهي بود كه هزينه زيادي هم داشت
باآزمايش hla وثبت نام در پايگاه پيوند مغز استخوان كشور در بيمارستان شريعتي شانس زندگي را در بيماران سرطان خون و... افزايش دهيد [External Link Removed for Guests]

[External Link Removed for Guests]
Super Moderator
Super Moderator
نمایه کاربر
پست: 3101
تاریخ عضویت: یک‌شنبه 22 بهمن 1385, 4:25 pm
سپاس‌های ارسالی: 19718 بار
سپاس‌های دریافتی: 21366 بار

پست توسط SAMAN »

دوستان در توانا بودن و مهارت خلبانان ایرانی به هیچ عنوان شک نکنید. خلبان ایرانی از با هوش ترین (با سواد ترین) مرد های ایرانی بودند. کسانی که در زمینه های تحصیلی, ورزش و ... توانا بودند!

اما عراقی ها خیر! البته عراقی ها هم خلبان های خوبی داشته اند و نمی توانیم انکار کنیم! ولی ایرانی ها همیشه سر تر بودند. اما مساله به همین سادگی ها نیست! خستگی مفرط در هر کاری انسان را به زمین میزد!
در طی جنگ 8 ساله برای هر دو طرف چنین مشکلی پیش می آمد, البته ابتدا برای عراق و بعد برای خلبانان ما! خستگی زیاد و شرایط سخت باعث می شد که بعضی پرواز ها تا چندین کیلومتر بعد از مرز باشد و سریعا برگشت به آشیانه.

با این تفاسیر که شما میفرمایید عراق در ابتدا از لحاظ نیروی هوایی هم قوی بود! تعداد زیاد جنگنده های خریداری شده شگفتی آور بود مثلا خرید بیش از 100 فروند جنگنده میراژ اف-1 که از رقبای اف-14 ها بودند بسیار برای خود من قابل توجه بود. داشتن جنگنده های قدرتمند میگ-25 pd و سوخوی 24 و 25 و میگ 29 را دست کم نگیرید.

یعنی منظورم اینه که دشمن ما دست کم نبود.

خلبان ر.ش که از بستگان ما بود یک بار که اومده بود به شهرمون (در زمان جنگ/ من بچه بودم .لی پدرم تعریف کرده برام) گفته بود که ما داریم با داس درو میکنیم اما عراق با کمباین!

یه نکته مهم دیگه هم نیروی هوایی مثل نیروی زمینی و ... نیست که مدام بشه ازش کار کشید در نیروی هوایی همه چیز بر اساس ساعت خاص باید کار کنه که تداوم بیشتر اون یعنی شکست!
پیام حکم قتل خود شنفتن مرا خوشتر بود, از یک تملق به نزد مردمان سفله گفتن!
Rookie Poster
Rookie Poster
پست: 34
تاریخ عضویت: یک‌شنبه 24 شهریور 1387, 12:21 pm
سپاس‌های ارسالی: 6 بار
سپاس‌های دریافتی: 45 بار

پست توسط IAF »

تو مهارت خلبانای ایرانی که شکی نیست ولی اونا ۲۵۰ ساعت رو تو آمریکا میگذروندند که حدود امیلیون دلار هزینه داشت و قیمت یک فانتوم هم ۴ میلیون دلار بود!
Captain II
Captain II
نمایه کاربر
پست: 395
تاریخ عضویت: شنبه 6 بهمن 1386, 11:47 am
سپاس‌های ارسالی: 425 بار
سپاس‌های دریافتی: 706 بار

پست توسط JavadRadical »

يك سوال ايا در زمان جنگ تحميلي بين ميگ 29 عراقي و جنگنده هاي كشورمون درگيري پيش اومده ؟ :-x
:razz: :razz:
"time" isnt the test. Time is something you spend doing the tests.

Time is not the test , but everything is measured against the time, we even differentiate the things against the time most of the time


تصویر
Frenzied Poster
Frenzied Poster
پست: 412
تاریخ عضویت: سه‌شنبه 27 فروردین 1387, 11:20 am
سپاس‌های ارسالی: 32 بار
سپاس‌های دریافتی: 41 بار

پست توسط A10 »

يك سوال ايا در زمان جنگ تحميلي بين ميگ 29 عراقي و جنگنده هاي كشورمون درگيري پيش اومده ؟



تصور ميكنم عراق ميگ 29 هايش را بعد از جنگ ايران تحويل گرفت


جنگنده میراژ اف-1 که از رقبای اف-14 ها بودند

ميراژ هيچ وقت نميتونه رقيب اف14 باشه . فقط ميراژها زماني رسيدند كه اف 14 هاي ما از كمبود قطعه و موشك رنج ميبردند . همين اف 14 هاي ما كلي كيراژ را كشيد پايين . البته فرمايش شما كاملا صحيح ست ما با يك اژدهاي هفت سر روبرو بوديم كه هر سر آن را قطع ميكرديم به جاي آن 2 سر سبز ميشد
Super Moderator
Super Moderator
نمایه کاربر
پست: 2653
تاریخ عضویت: دوشنبه 8 آبان 1385, 3:26 pm
سپاس‌های ارسالی: 2612 بار
سپاس‌های دریافتی: 5559 بار
تماس:

پست توسط moh-597 »

JavadRadical نوشته شده:يك سوال ايا در زمان جنگ تحميلي بين ميگ 29 عراقي و جنگنده هاي كشورمون درگيري پيش اومده ؟ :-x
:razz: :razz:


دوست عزیز

میگهای 29 عراق از اواخر سال 1365 وارد خدمت شدند
پاينده باد ايران زنده باد ايراني

وبلاگ من
[External Link Removed for Guests]

صفحه اینستاگرام
[External Link Removed for Guests]
Captain I
Captain I
نمایه کاربر
پست: 879
تاریخ عضویت: سه‌شنبه 4 دی 1386, 1:32 pm
محل اقامت: سلماس
سپاس‌های ارسالی: 1256 بار
سپاس‌های دریافتی: 1595 بار

پست توسط Hadi1001 »

حسن2568, عزيز شما مطمئن هستيد که قيمت فانتوم 5/2 دلار است :? ولي من اين طور فکر نمي کنم SAMAN, عزيز بله منم مي دونم دشمن ما دست پا بسته نبود ولي قبول کنيد که خلبانان بهتر بودند
دعا مي كنم خدا از تو بگيرد هر آنچه كه خدا را از تو مي گيرد.
Rookie Poster
Rookie Poster
پست: 23
تاریخ عضویت: شنبه 23 شهریور 1387, 11:45 pm
سپاس‌های دریافتی: 1 بار

پست توسط ericbana »

الان برای هر خلبان چقدر خرج میشه؟ :?
Junior Poster
Junior Poster
پست: 167
تاریخ عضویت: دوشنبه 9 اردیبهشت 1387, 12:59 pm
سپاس‌های دریافتی: 22 بار

پست توسط persepolis52-6-16 »

به گفته يكي از خلبانهاي نيروي هوايي بعد از بازگشت ازآمريكا ما يك پرواز صبح ،يك پرواز ظهر و بعضي مواقع پرواز شب هم داشتيم ..ديگه مثل آب خوردن بلند مي شديم و عراق رو مثل كف دستمون ميشناختيم........ولي عراقيها با 200ساعت پرواز خلبانهاشونو ميفرستادن
Rookie Poster
Rookie Poster
پست: 42
تاریخ عضویت: دوشنبه 4 شهریور 1387, 6:19 pm
سپاس‌های دریافتی: 2 بار

پست توسط behruzkhan »

قبل از انقلاب براي نيروي هوايي خيلي هزينه شده بود و خلبانان ان تمرينات زيادي داشتند.ميشود گفت بهترين خلبانان دنيا در ايران بودند امثال جهانباني مهديون محققي از نسل قديميتر و جواناني چون دوران اردستاني ياسيني راد هدي و خيليهاي ديگر از نسل جوان.اصلا قابل مقايسه با عراقيها نبودند و برتري كامل با ايران بود.
Captain I
Captain I
پست: 820
تاریخ عضویت: پنج‌شنبه 18 مرداد 1386, 11:58 pm
سپاس‌های ارسالی: 4147 بار
سپاس‌های دریافتی: 2180 بار

پست توسط حسن2568 »

هادي آقازاده 2, سلام
من در مورد قيمت فانتوم اطمينان ندارم وفقط جائي اين قيمت رو خوندم اما اف14 ظاهرا به قيمت 11 ميليون دلار بود كه در اون زمان خيلي گرون بود .
باآزمايش hla وثبت نام در پايگاه پيوند مغز استخوان كشور در بيمارستان شريعتي شانس زندگي را در بيماران سرطان خون و... افزايش دهيد [External Link Removed for Guests]

[External Link Removed for Guests]
ارسال پست

بازگشت به “متفرقه درباره نیروی هوایی”