گربه ی افسانه ای در مقابل رقبای بی رحم

در اين بخش مي‌توانيد در مورد کليه مباحث مرتبط با متفرقه درباره نیروی هوایی ايران به بحث بپردازيد

مدیران انجمن: شوراي نظارت, مديران هوافضا

به نظر شما تامکت قادر به مقابله با جنگنده های جدید همسایه ها هست؟

1-بله
126
53%
2-خیر
110
47%
 
مجموع رای گیری: 236

Junior Poster
Junior Poster
نمایه کاربر
پست: 199
تاریخ عضویت: سه‌شنبه 26 آبان 1388, 12:53 am
سپاس‌های ارسالی: 727 بار
سپاس‌های دریافتی: 1795 بار

Re: گربه ی افسانه ای در مقابل رقبای بی رحم

پست توسط aliTOPGUN »

[quote="MOHAMMAD JAFAR"]تصویری که شما قرار داده اید یک تامکت مجهز به دو سایدوایندر است R-73 قطور تر است و روی مدل اصلی آن(غیر آموزشی) هیچ گونه نوار سیاه یا زرد وجود ندارد

ولی به نظر من خیلی بهR73 هم شبیه هست یه نگاه به تیغه های جلویی وحرارت یابش بندازین؟ ضمنا ساید وایندرهای ایران بیشتر نوع p وکمی L هستند وجلوی موشک شباهتی به تصویر داره ولی یه تصویر واضح از ساید وایندر هست
فکرکنم بیشتر حق باشماست! ساید وایندر بودنش محتمل تره! نگاه کنید مدل ساید وایندر تامکت بالا:
[URL=http://www.postimage.org/image.php?v=gxzKmGi][IMG]http://s1.postimage.org/zKmGi.jpg[/IMG][/URL]



موشک ارچری که مورد اشاره ی محمد جعفر بود!
[URL=http://www.postimage.org/image.php?v=TsB5J4J][IMG]http://s2.postimage.org/B5J4J.jpg[/IMG][/URL]
Yesterday is past, it is history.Tomorrow is future, it is a mystery today is present, it is a gift
Rookie Poster
Rookie Poster
نمایه کاربر
پست: 40
تاریخ عضویت: چهارشنبه 29 مهر 1388, 2:00 pm
سپاس‌های ارسالی: 27 بار
سپاس‌های دریافتی: 99 بار

Re: گربه ی افسانه ای در مقابل رقبای بی رحم

پست توسط Reza Zr1 »

گونه هایی از آرچر وجود دارند که قابل نصب روی انواع مختلف پرنده های نظامی رو دارند که میشه با تغییر برنامه ریزی حتی روی تامکت هم نصب بشن و این کار بعیدی نیست و اگه به جای Sidewinder های قدیمی به کار برن حتی بهتر هم هست ولی در این عکس به نظر نمیرسه که موشک آرچر باشه
بلند آسمان جایگاه من است هر کجا هستم و باشم آسمان مال من است
Junior Poster
Junior Poster
نمایه کاربر
پست: 199
تاریخ عضویت: سه‌شنبه 26 آبان 1388, 12:53 am
سپاس‌های ارسالی: 727 بار
سپاس‌های دریافتی: 1795 بار

MIRAGE

پست توسط aliTOPGUN »

MIRAGE
سر سخت ترین هواپیمای جنگی که تامکت های ایرانی رو دچار مشکل کرد هواپیمای جنگی MIRAGEF1 ساخت شرکت DASSUALT فرانسه بود . که موفق شد تعداد زیادی F14ATOMCAT رو سرنگون کنه!!{ بنا به روایتی 6 فروند و منابع دیگر....}
در واقع حکایت تحویل این جنگنده ها به عراق به دهه ی هفتاد میلادی مربوط میباشد و شخص صدام حسین! او متوجه برتری اسراییل بر اعراب با جنگنده های امریکایی و فرانسوی شده بود وبدنبال سفارش یک هواپیما ی جدید جنگی بود....او مذاکرات را اغاز کرده بود این جنگنده ی جدید توانایی های جالبی داشت موتور اسنکما توانایی 6/70 کیلو نیوتن با پس سوز رو به ان واگذار میکرد و رادار سیرانو4 توانایی شلیک AM39 اگزوست رو به ان میداد از موشکهای فوق پیشرفته ی ارو اسپشیال نباید غافل بود. همچنین توانایی هوا به هوای این جنگنده قابل ستایش است با موشکهاس ماترا جهنمی رو برای فانتومهای ایرانی راه انداخت و باSUPER530D ازار وحشتناکی به تامکتها رسوند.
اولین رویارویی باتامکت به اواسط دهه ی 60 مربوط میشود بعد از به وجود اوردن مشکل برای 2 تامکت ایرانی!! { فرماندهان با لفظ مشکل یاد میکنند نه خسارت که بعید هم هست}
یک تامکت پایگاه خاتمی اصفهان در حال گشت هوایی در نزدیکی مرز دو mirage رو رهگیری کرد این تامکت مشهور به خلبانی ....کمی داخل خاک عراق بود وبه سرعت تعقیب وگریز اغاز شد ...تامکت ایرانی به سرعت قصد نزدیک شدن داشت ولی بطور ناگهانی با مانورهای جنگنده های عراقی وسعی انها برای قفل وشلیک به تامکت نظر سرتیپ ...رو تغییر داد وبا یک تاکتیک عالی درون مرز ایران قرار گرفتRIO به سرعت روی رهبر دسته قفل کرد ویک موشک AIM-54A به سمت ان شلیک شد ... موشک در 8 متر ی از تامکت جدا شد ودود سفسد غلیظی اسمان رو فرا گرفت ثانیه شمار موشک روی 10 ...9..8.و MIRAGEF1 به اتشکشیده شد..! و MIRAGE دیگر نیز با هوشیاری نخستین صیادخاکستر شد ...! عصر همان روز صدام در حال دیوانه شدن بود...دستور ضبط صدای ... واینکه هرکس او را بزند پاداش دریافت میکند صادر شد!
MIRAGEF1 ها با توانایی های جدیدتری اپ گریت میشدند : سامانه یRWR شرلوک-ECM های فوق پیشرفته ی ساخت فرانسه در حالیکه شناسایی امواج رادار فرانسویMIRAGEها برای فانتوم و تامکت به اندازه ی کافی مشکل بود ...درگیری به روی خیج همیشه فارس کشیده شد...تامکتهای کم تعداد حدود 15 فروند عملیاتی {20 فروند دیگر قابل پرواز بدون رادار AN/AWG9 وACCM رایانه ی شلیک موشک} روز به روز حماسه میافریدند :سال 66 شناسایی 2 MIRAGE روی گچساران!! شلیکAIM-7E4 .. و خاکستر شدن بعثیها.-همانسال شناسایی 6MIRAGE وسرنگونی سه فروند توسط خلبان قهرمان فقط یک تامکت در یک روز اینبار بدون ققنوس افسانه ای AIM-54A که صراحتا بر اساس گفته ی غربیها دیگر در خدمت ایران نبود وتمام موشکهای فینیکس در انبارها محتاج قطعه ی یدکی شده بودند یا تعداد اندک عملیاتی فقط در عملیاتهای غیر گشت هوایی اجازه ی حمل شدن داشتند .
- 20 بهمن ماه 66
- ساعت9:30
-خلیج همیشه فارس کاروانی از نفتکشها در خلیج همیشه فارس به سمت خارک در حرکت بودند رادار زمینی کهکیلویه پرندگانی متجاوز رو شناسایی کرد....! دوF14A باند پرواز رو ترک کردند و شماره 1 به عنوان LEADER در فاصله ی10 کیلومتری نخستین اسپاروAIM7E4 را شلیک کرد.
ساعت10:11 اولین متجاوز رو ی اسمان به اتش کشیده شد دو فروند دیگر با هر دوشیرجه زدند رنگF1ها ابی -خاکستری بود بدین جهتEQ-5 تشخیص داده شدند..خلبان تامکت گردش به راست کرد وسپس F1ها گردش به چپ کرده .. دمشان را در اختیار تامکت گذاشتند درحالی که اولین ساید وایندر به سمت انها failed داد وشلیک نشد دوم یتوسط خلبان انتخاب شده و MIRAGEF1 رو اتش زد!!
خلبان با توجه به کمبود سوخت به بوشهر بازگشت وپس از HOTREFULE بسرعت در منطقه حاضر شد در فاصله ی16 کیلومتری 2 اف1 برای انتقام شناسایی شدند ولی با مشاهده ی تامکت به سمت سطح دریا گریختند و تامکت پشتشان قرار گرفت و با شلیک اخرین AIM9 اف1 دیگری را به درک واصل نمود! ودیگری بسرعت فرار را بر قرار ترجیح داد.............
- در سالهای پایانی تامکتها بسختی قادر به پرواز بودند ولی دشمن عراقی هرماه ده ها MIG25FOXBAT و MIRAGEF1..EQ5.EQ6.EQ7 تحویل میگرفت یک روز یک تامکت ایرانی برای تعمیرات اساسی به خلبانی سرلشگر خلبان شهید بابایی و RIO.سرتیپ خلبان...در حال رفتن ازبوشهر باتماس مرکز مواجه شد یک MIRAGE به سمت پایگاه میامد و هواپیمای ALERT با صدای زنگSCRAMBLE نقص فنی روی باند پیدا کرده بود!! کنترلر زمینی به تامکت دستور دور شدن داد ولی سرلشگر بابایی مستقیم بسمت جنگنده در حال حرکت بود تامکتی که یک گلوله هم نداشت! ناگهان...!!! خلبان MIRAGE با حساسه های پیشرفته متوجه قفل ردار تامکت روی کرکس سیاهش شد ایران که فینیکس وF14 عملیاتی ندارد؟ وای یک فینیکس از 200 کیلومتری فرار فرار!! به این ترتیب قدرت تامکتهای حتی بی سلاح ایرانی به همگان ثابت شد.

درود بر شرف پاک خلبانان نیروی هوایی ایران که تا اخرین لحظه تا اخرین نفس وتا اخرین قطره ی خون از ایران پاک واهورایی دفاع کردند ..زنده باد نیروی هوایی قهرمان ایران!


[External Link Removed for Guests]
اف 14 تامکت و ATM-54A PHOENIX
[External Link Removed for Guests]
گربه ای در دزفول با اسپارو و ساید وایندر!


گربه ای در حال سوختگیری راستی به نظر شما رنگ خاور میانه ای بهتره یا پلی اورتان جدید؟

[External Link Removed for Guests]

[External Link Removed for Guests]
Yesterday is past, it is history.Tomorrow is future, it is a mystery today is present, it is a gift
Rookie Poster
Rookie Poster
نمایه کاربر
پست: 40
تاریخ عضویت: چهارشنبه 29 مهر 1388, 2:00 pm
سپاس‌های ارسالی: 27 بار
سپاس‌های دریافتی: 99 بار

Re: گربه ی افسانه ای در مقابل رقبای بی رحم

پست توسط Reza Zr1 »

رنگ جدید به سفارش شهید ستاری اعمال شد تامکت ها از دهه هفتاد به رنگ قهوهای خاکستری بودن که بعد از اون به رنگ آبی خاکستری تغییر داده شدند به نظرم رنگ جدید تناسب بهتری با نوع ماموریت تامکت داره
بلند آسمان جایگاه من است هر کجا هستم و باشم آسمان مال من است
Captain II
Captain II
نمایه کاربر
پست: 1120
تاریخ عضویت: جمعه 26 مهر 1387, 9:39 am
محل اقامت: همشهری فضل الله جاوید نیا
سپاس‌های ارسالی: 2466 بار
سپاس‌های دریافتی: 8401 بار

Re: گربه ی افسانه ای در مقابل رقبای بی رحم

پست توسط javadfakoori »

خلبانهای به جای اسمشون ........ گذاشته بودید, سرتیپ جاویدنیا و شهید خورشیدی نبودند؟؟؟؟؟؟
کمک خلبان شهید بابایی هم توی اون پرواز سرتیپ شهرام رستمی بود!!!
منبع: ساجد و مستند فرصت فرانسوی و ماهنامه ی صنایه هوایی!
ای آنکه دیده دوخته ای بر خلیج فارس این لقمه با شکمبه ی توسازگار نیست
زیرا درون آب زلالش بدون شک ماهی ست, پا برهنه سوسمار نیست



آسمان اصفهان
Junior Poster
Junior Poster
نمایه کاربر
پست: 199
تاریخ عضویت: سه‌شنبه 26 آبان 1388, 12:53 am
سپاس‌های ارسالی: 727 بار
سپاس‌های دریافتی: 1795 بار

Re: گربه ی افسانه ای در مقابل رقبای بی رحم

پست توسط aliTOPGUN »

دوست عزیز اسم اقایان رودرست گفتی اقای سرتیپ جاوید نیا و جناب سرتیپ شهرام رستمی که اول نامشون رو ذکر کرده بودم ولی سرتیپ جاوید نیا هنوز در نیروی هوایی هستند همینطور جناب رستمی که فکر میکنم شاید بازنشسته شده باشند! به همین دلیل گفتم شاید بهتر باشه اسمشون رو ذکر نکنم و همچنین هر جا از منبعی استفاده کردم اونو ذکر کردم خوشحال میشدم قبل از پست گذاشتن یه نگاهی به صفحه ی 2 میکردید وشماره ونام مجله رو میدیدید!!!؟!
ولی درمورد سرتیپ جاوید نیا: خودشون توی یک برنامه ی تلویزیونی در شبکه ی پنج که 6 ماه پیش پخش شد ماموریتشون رو توضیح دادند به همراه جناب بهتره بگم افغان طلوعی و....دیگران گفتم شاید بهتر باشه این لفظ منظورم برنامه ی.....
رو وقتی نام برنامه رو نمیدونم بکار نبرم!! که شما شاید گفتید ضمنا تا حالا به سایت ساجد سر نزدم حتما میزنم اگه ادرسش رو دقیق بگید!!!{هر جا شما یک مطلبی رو میخونید به این معنا نیست که فقط همان یکی وجود دارد} ضمنا ماهنامه ی صنایع هوایی از کتاب IRANIANF14Units inTHE AIRCOMBAT نوشته ی تام کوپر گرفته شده یعنی ترجمه شده ومن این ماموریتها رو هم در این کتاب خوندم وهم در ماهنامه و هم ازیک نفر شنیدم و یادداشت کردم!؟! ببخشید طولانی شد اخه علامتهای! و؟ شما کمی حالت تهاجم داشت و کمی نسبت به وقتی که برای نوشتن پست و سایتهایی که نامشون داخل عکس ذکر شده یعنی پیدا کردن عکسها احساس بدی کردم!!
Yesterday is past, it is history.Tomorrow is future, it is a mystery today is present, it is a gift
Super Moderator
Super Moderator
نمایه کاربر
پست: 2653
تاریخ عضویت: دوشنبه 8 آبان 1385, 3:26 pm
سپاس‌های ارسالی: 2612 بار
سپاس‌های دریافتی: 5559 بار
تماس:

Re: MIRAGE

پست توسط moh-597 »

[FONT=Times New Roman] با سلام  
[FONT=Times New Roman]نمی خواستم وارد این بحث بشم ولی یکی از دوستان عزیزم ازم خواست که حتما پاسخ این نوشتارها رو بدهم من خودم موندم که طور می شه این همه مطلب نوشت ولی اکثر اونها یا کذب باشه و یا کپی برداری از نوشته های اینترنتی می باشد دوستان دقت کنند دادن اطلاعات غلط به بقیه بچه ها کار درستی نیست مطمئنا این دوستمون قصد اینکار رو نداشته و شاید اشتباه کرده باشه  [FONT=Times New Roman]و اما توضیحات البته باید باید از تمام اونها ایراد م گرفتم ولی به همین موارد بسنده می کنم  
[FONT=Times New Roman] 
[FONT=Times New Roman] 

aliTOPGUN نوشته شده:با سلام خدمت همگی دوستان عزیز وگرامی.. من تازه به این جمع صمیمی اضافه شدم وامیدوارم بتونم از نظرات و راهنماییها وهمچنین دانش دوستان بهره ی لازم رو ببرم. عنوان این مطلب گربه ی افسانهای در مقابل رقبای بی رحم هست که تقدیم شما عزیزان میکنم . همونطور که میدونید کشور ایران بدلیل موقعیت جغرافیایی خاص وثروتهای بسیار همواره تحت هجوم قدرتهای منطقه ای وفرا منطقه ای بوده واین موضوع کشور ما رو به یک نیروی هوایی قدرتمند محتاج میکنه . هم اکنون بعد از گذشت یک جنگ تحمیلی فرسایشی و تحریم های بی رحمانه کشور عزیز ما از سوی قدرتهای بیگانه به ضعف وقوت در نیروی هوایی متهم میشه! و مقالا ت هفته نامه ها و مجلات وسایتا ی خارجی به تفکیک سعی در تبلیغ اون به عنوان یک قدرت برتر ویا یک نیروی معمولی و بی ثمر دارند. با توجه به اطلا عات موجود حتی با فر ض وجود26 سوخو27 در نیروی هوایی همچنان همه ی تحلیل های کلان غربی GRUMMANF F14A TOMCAT رو خطر ناک ترین جنگنده ی IRIAF میدونن. واز سرویس واورهال وUPGRATE این هواپیمای دوست داشتنی سخن میگن! اف14 تامکت دارای رادار AN/AWG9 ساخت هیوز هست که از240 کیلومتری قادر به رهگیری 24 هدفه البته با توجه به شرایط اب وهوایی ومیزانJAM موجود در منطقه. وقادره موشکای AIM54A/C رو به فاصله ی 180 کیلومتر با سرعت بیش از 3000 مایل شلیک کنه وهمچنین از سیستم های ECM/CCM بهره میبره ولی امرو زه بر خلاف زمان جنگ تحمیلی که با تحدید هایی مثلMIRAGEF1-FOXBAT-BLINDER..MIRAGE5-MIG23 رو به رو بود که با موفقیت موفق به در هم شکستن خط حمله ی ای اون کرکس های خوناشام به خلبانیه مزدورای بیرحمشد . والبته اسیبای جبران ناپذیری از کمبود قطعات یدکی و رادار های سیرانو5 و موشکای ماتراR530 به ناوگان تامکت وارد اومد ولی ضربه ای که تامکت ها به خاطر واماندگی کمپرسور موتور TF30-P-414A خوردن به مراتب سخت تر بود ...حال این هواپیمای بال متغیر دوست داشتنی بعداز سالها وظیفه ی حراست از اسمان ایران عزیزو در مقابل رافال های مستقر در امارات و همچنین شاهین های صحرای نیرو ی هوایی اون بر عهده داره و به این جمع باید اف 15 های عربستان وتایفون ها ی اونها و همچنین اف16 های ترکیه رو اضافه کرد ... گفته میشه که اف 16 های اماراتی با پیشرفته بودن ایونیک وحسا سه ها قادرن یک جنگ الکترونیکی حسابی بر علیه هر جنبندهای در اسمون راه بندازن و با شلیک امرام های خطرناک و پر سرعت بسختی مجازاتش کنند وتایفون هم واقعا قدرت بی حد وحصرشو بر طبق مقاله ای جدید د ر همین سایت مقابله ی2 فروند نیروی هوایی اسپانیا با چند اف15 ایالات متحده که طبق امار تاریخی بعد از تامکتای ایرانی د ر3 دهه ی اخیر بیشترین شکار هوا به هوا رو بدون یک شکست دارن تحمیل کرد واقعا نبر د سنگینی خواهد بودتصویر ولی براستی تنها وجه برتری نیروی هوایی بخش فناوری نیست و به همان اندازه که یک فناوری پیشرفته مد نظر هست خلبان ها واموزش واستعدادشون وشجاعت در نبرد با فکر نه بر اساس تاکتیکای دیکته شده مهمه ! ضمنا در مقابل تمام رادار های جنگنده های گفته شده رادار تامکت در صورت فعال بودن دارای بردی بیشتر از حریفانه ولی تا زمان رو یارویی مستقیم نمی شه در مورد تعداد تامکت ها و وضعیت عملیاتیشون سخن گفت . به شخصه یکی از امار های پرتناقض رو مد نظر خودم قرار دادم 40 فروند که30 فروند عملیاتی و10 فروند در حال اور هال_ موشکای AIM54C و برطرف شدن مشکلات رادار در زمینه ی قطعات با استفاده از بازار سیاه وچیزی که منو خوشبین میکنه به اینده جمله ی روی درجه یتامکت یعنیَ ANY TIME BABY!هستتصویربه هر حال دوست دارم نظر سایرین رو بدونم.


  من برد موشک فنیکس نوع a حداکثر در شرایط عملیاتی حدود 180 کیلومتر می باشد که اون هم هیچ گاه در طول جنگ رعایت نشد خلبانان ما اکثرا در فاصله ای کمتر از 25 مایل اقدام به شلیک موشک می کردند چون بیشتر از آن خلبان عراقی می توانست از دست آن فرار نماید . ما هیچگاه موشک aim54c نداشته و نداریم تمامی موشکها از نوع a بوده که در ارتفاع بالای 60 هزار پا کاربردی  
  دارم که ضربه که که از استال موتور بر پیکر نیروی هوایی وارد شد زیاد بود ولی بیشترین لطمات را هواپیماهای میراژ بر تامکت وارد آوردند  






aliTOPGUN نوشته شده:MIRAGE
سر سخت ترین هواپیمای جنگی که تامکت های ایرانی رو دچار مشکل کرد هواپیمای جنگی MIRAGEF1 ساخت شرکت DASSUALT فرانسه بود . که موفق شد تعداد زیادی F14ATOMCAT رو سرنگون کنه!!{ بنا به روایتی 6 فروند و منابع دیگر....}
در واقع حکایت تحویل این جنگنده ها به عراق به دهه ی هفتاد میلادی مربوط میباشد و شخص صدام حسین! او متوجه برتری اسراییل بر اعراب با جنگنده های امریکایی و فرانسوی شده بود وبدنبال سفارش یک هواپیما ی جدید جنگی بود....او مذاکرات را اغاز کرده بود این جنگنده ی جدید توانایی های جالبی داشت موتور اسنکما توانایی 6/70 کیلو نیوتن با پس سوز رو به ان واگذار میکرد و رادار سیرانو4 توانایی شلیک AM39 اگزوست رو به ان میداد از موشکهای فوق پیشرفته ی ارو اسپشیال نباید غافل بود. همچنین توانایی هوا به هوای این جنگنده قابل ستایش است با موشکهاس ماترا جهنمی رو برای فانتومهای ایرانی راه انداخت و باSUPER530D ازار وحشتناکی به تامکتها رسوند.
اولین رویارویی باتامکت به اواسط دهه ی 60 مربوط میشود بعد از به وجود اوردن مشکل برای 2 تامکت ایرانی!! { فرماندهان با لفظ مشکل یاد میکنند نه خسارت که بعید هم هست}
یک تامکت پایگاه خاتمی اصفهان در حال گشت هوایی در نزدیکی مرز دو mirage رو رهگیری کرد این تامکت مشهور به خلبانی ....کمی داخل خاک عراق بود وبه سرعت تعقیب وگریز اغاز شد ...تامکت ایرانی به سرعت قصد نزدیک شدن داشت ولی بطور ناگهانی با مانورهای جنگنده های عراقی وسعی انها برای قفل وشلیک به تامکت نظر سرتیپ ...رو تغییر داد وبا یک تاکتیک عالی درون مرز ایران قرار گرفتRIO به سرعت روی رهبر دسته قفل کرد ویک موشک AIM-54A به سمت ان شلیک شد ... موشک در 8 متر ی از تامکت جدا شد ودود سفسد غلیظی اسمان رو فرا گرفت ثانیه شمار موشک روی 10 ...9..8.و MIRAGEF1 به اتشکشیده شد..! و MIRAGE دیگر نیز با هوشیاری نخستین صیادخاکستر شد ...! عصر همان روز صدام در حال دیوانه شدن بود...دستور ضبط صدای ... واینکه هرکس او را بزند پاداش دریافت میکند صادر شد!
MIRAGEF1 ها با توانایی های جدیدتری اپ گریت میشدند : سامانه یRWR شرلوک-ECM های فوق پیشرفته ی ساخت فرانسه در حالیکه شناسایی امواج رادار فرانسویMIRAGEها برای فانتوم و تامکت به اندازه ی کافی مشکل بود ...درگیری به روی خیج همیشه فارس کشیده شد...تامکتهای کم تعداد حدود 15 فروند عملیاتی {20 فروند دیگر قابل پرواز بدون رادار AN/AWG9 وACCM رایانه ی شلیک موشک} روز به روز حماسه میافریدند :سال 66 شناسایی 2 MIRAGE روی گچساران!! شلیکAIM-7E4 .. و خاکستر شدن بعثیها.-همانسال شناسایی 6MIRAGE وسرنگونی سه فروند توسط خلبان قهرمان فقط یک تامکت در یک روز اینبار بدون ققنوس افسانه ای AIM-54A که صراحتا بر اساس گفته ی غربیها دیگر در خدمت ایران نبود وتمام موشکهای فینیکس در انبارها محتاج قطعه ی یدکی شده بودند یا تعداد اندک عملیاتی فقط در عملیاتهای غیر گشت هوایی اجازه ی حمل شدن داشتند .
- 20 بهمن ماه 66
- ساعت9:30
-خلیج همیشه فارس کاروانی از نفتکشها در خلیج همیشه فارس به سمت خارک در حرکت بودند رادار زمینی کهکیلویه پرندگانی متجاوز رو شناسایی کرد....! دوF14A باند پرواز رو ترک کردند و شماره 1 به عنوان LEADER در فاصله ی10 کیلومتری نخستین اسپاروAIM7E4 را شلیک کرد.
ساعت10:11 اولین متجاوز رو ی اسمان به اتش کشیده شد دو فروند دیگر با هر دوشیرجه زدند رنگF1ها ابی -خاکستری بود بدین جهتEQ-5 تشخیص داده شدند..خلبان تامکت گردش به راست کرد وسپس F1ها گردش به چپ کرده .. دمشان را در اختیار تامکت گذاشتند درحالی که اولین ساید وایندر به سمت انها failed داد وشلیک نشد دوم یتوسط خلبان انتخاب شده و MIRAGEF1 رو اتش زد!!
خلبان با توجه به کمبود سوخت به بوشهر بازگشت وپس از HOTREFULE بسرعت در منطقه حاضر شد در فاصله ی16 کیلومتری 2 اف1 برای انتقام شناسایی شدند ولی با مشاهده ی تامکت به سمت سطح دریا گریختند و تامکت پشتشان قرار گرفت و با شلیک اخرین AIM9 اف1 دیگری را به درک واصل نمود! ودیگری بسرعت فرار را بر قرار ترجیح داد.............
- در سالهای پایانی تامکتها بسختی قادر به پرواز بودند ولی دشمن عراقی هرماه ده ها MIG25FOXBAT و MIRAGEF1..EQ5.EQ6.EQ7 تحویل میگرفت یک روز یک تامکت ایرانی برای تعمیرات اساسی به خلبانی سرلشگر خلبان شهید بابایی و RIO.سرتیپ خلبان...در حال رفتن ازبوشهر باتماس مرکز مواجه شد یک MIRAGE به سمت پایگاه میامد و هواپیمای ALERT با صدای زنگSCRAMBLE نقص فنی روی باند پیدا کرده بود!! کنترلر زمینی به تامکت دستور دور شدن داد ولی سرلشگر بابایی مستقیم بسمت جنگنده در حال حرکت بود تامکتی که یک گلوله هم نداشت! ناگهان...!!! خلبان MIRAGE با حساسه های پیشرفته متوجه قفل ردار تامکت روی کرکس سیاهش شد ایران که فینیکس وF14 عملیاتی ندارد؟ وای یک فینیکس از 200 کیلومتری فرار فرار!! به این ترتیب قدرت تامکتهای حتی بی سلاح ایرانی به همگان ثابت شد.

درود بر شرف پاک خلبانان نیروی هوایی ایران که تا اخرین لحظه تا اخرین نفس وتا اخرین قطره ی خون از ایران پاک واهورایی دفاع کردند ..زنده باد نیروی هوایی قهرمان ایران!


[External Link Removed for Guests]



عدد 6 فروند صحیح نمی باشد
دو فروند تامکت نه 3 فروند
هواپیمای جناب جاوید نیا مایلها با مرز فاصله داشت پی نمی تونست با یک حرکت تاکتیکی در مرز قرار بگیره
عدد موشک در 8 متری جدا شد رو ا کجا آوردید خود جناب جاوید نیا اینرو ذکر کردند ؟
میراژ دوم به آتش کشیده شد ولی خاکستر نشد خلبان آن در آنسوی مرز اجکت کرد
در گچساران هیچگاه میراژی هدف قرار نگرفت در یک روز هیچگاه 3 فروند میراژ هدف قرار نگرفت به تعداد کمتر از انگشتان یک دست پروازهایی را داریم که سه فروند هواپیما در آن هدف قرار گرفت
منبع پرواز 20 بهمن 66 کتاب پاکبازان عرصه عشق می باشد

از همه جالبتر این آخری بود که گفتید می شه منبع رو ذکر کنید هواپیمای میراژ هیچگاه به هیچ کدام از پایگاه های ما حمله نکرده است حالا چطور به سمت بوشهر می رفته . هواپیما اگر تعمیرات اساسی بخواهد اصلا نمی تواند پرواز کند . اگر روی باند بوشهر مشکلی ایجاد شده باشد بوشهر دو باند دارد منظور شما کدامش است 31 راست و 13 چپ کدام را می گویید . در زمان جنگ در هیچ پایگاهی ما کمتر از دو اسکرامبل نداشتیم در این مورد بخصوص هم در بوشهر ما از آذر ماه سال 64 تا پایان جنگ همیشه و در هرزمانی یک فروند فانتوم و یک فروند تامکت آماده پرواز داشتیم . پس این خاطره چگونه خلق شده است برای ما توضیح بدهید


فقط با دو خط پایانی کاملا موافقم (درود بر ... )



aliTOPGUN نوشته شده:دوست عزیز اسم اقایان رودرست گفتی اقای سرتیپ جاوید نیا و جناب سرتیپ شهرام رستمی که اول نامشون رو ذکر کرده بودم ولی سرتیپ جاوید نیا هنوز در نیروی هوایی هستند همینطور جناب رستمی که فکر میکنم شاید بازنشسته شده باشند! به همین دلیل گفتم شاید بهتر باشه اسمشون رو ذکر نکنم و همچنین هر جا از منبعی استفاده کردم اونو ذکر کردم خوشحال میشدم قبل از پست گذاشتن یه نگاهی به صفحه ی 2 میکردید وشماره ونام مجله رو میدیدید!!!؟!
ولی درمورد سرتیپ جاوید نیا: خودشون توی یک برنامه ی تلویزیونی در شبکه ی پنج که 6 ماه پیش پخش شد ماموریتشون رو توضیح دادند به همراه جناب بهتره بگم افغان طلوعی و....دیگران گفتم شاید بهتر باشه این لفظ منظورم برنامه ی.....
رو وقتی نام برنامه رو نمیدونم بکار نبرم!! که شما شاید گفتید ضمنا تا حالا به سایت ساجد سر نزدم حتما میزنم اگه ادرسش رو دقیق بگید!!!{هر جا شما یک مطلبی رو میخونید به این معنا نیست که فقط همان یکی وجود دارد} ضمنا ماهنامه ی صنایع هوایی از کتاب IRANIANF14Units inTHE AIRCOMBAT نوشته ی تام کوپر گرفته شده یعنی ترجمه شده ومن این ماموریتها رو هم در این کتاب خوندم وهم در ماهنامه و هم ازیک نفر شنیدم و یادداشت کردم!؟! ببخشید طولانی شد اخه علامتهای! و؟ شما کمی حالت تهاجم داشت و کمی نسبت به وقتی که برای نوشتن پست و سایتهایی که نامشون داخل عکس ذکر شده یعنی پیدا کردن عکسها احساس بدی کردم!!

 
 

  
  من از همه جالبتر همین قسمت است  
  برنامه ای که نام بردید توسط گروه ما ضبط شده همین فرصت فرانسوی چرا نام نبرید  
  این پرواز سروان جاوید نیا(سرتیپ خلبان) و کمک ایشان ستوانیکم شهید غلامرضا خورشیدی (سرهنگ خلبان) بودند و جناب رستمی هیچ نقشی در این پرواز نداشتند جناب افغان طلوعی هم رابط زمینی بودند  
  از جناب فضل ا... جاوید نیا و حسن افغان طلوعی تقاضا کردم بخاطر حس و حال برنامه با لباس پرواز و درجه به صحنه فیلمبرداری بیایند حال اینکه جناب افغان طلوعی در سال 73 و جناب جاوید نیا در سال 81 بازنشسته شده اند پس جناب جاویدنیا نمی توانند هنوز در نیروی هوایی باشند چون 8 سال هست که بازنشسته شده اند محل فیلمبرداری هم پایگاه یکم شکاری بود  
  مورد منبع هم خیلی خوبه که حتما ذکر کنید کتابهای جناب کوپر خیلی خوب هستند ولی به جرات می توان بگویم که تقریبا نصف مطالب آن صحت ندارد مثل مطالب عملیات سطان که اصلا نامهایی که برده شده است در آن پرواز نبودند  
  دو را که گفته بودید دیدم چیزی بعنوان منبع مطالب بالا در آن ندیدم خاطره فوق که ذکر کردید در سایت ساجد - این سایت - دانشجو و بلاگم شخصیم قرارداده ام می توانید آنرا ملاحضه فرمائید  
  
 http://www.centralclubs.com/forum-f176/31-31-6-88-t60292.html 



امیدوارم از این به بعد از شما مطالب با کیفیت تری ببینم
موفق باشید
پاينده باد ايران زنده باد ايراني

وبلاگ من
[External Link Removed for Guests]

صفحه اینستاگرام
[External Link Removed for Guests]
Junior Poster
Junior Poster
نمایه کاربر
پست: 199
تاریخ عضویت: سه‌شنبه 26 آبان 1388, 12:53 am
سپاس‌های ارسالی: 727 بار
سپاس‌های دریافتی: 1795 بار

Re: گربه ی افسانه ای در مقابل رقبای بی رحم

پست توسط aliTOPGUN »

جناب اقای moh-597
ابتدا با تشکر از شما من از طریق وبلاگ شما خیلی زیاد مطالعه کردم و به اطلاعاتم اضافه شده! من اظهارات خط اول شما دوست عزیز رو متوجه نشدم؟! خیلی عذر میخوام فکر میکنم مطلب کذب وکپی اینترنتی رو برای بنده نوشته بودید..! {منبع صنایع هوایی و کتاب تام کوپر است}من ایرادی نمیبینم بخواهید به تمام مطالبم ایراد بگیرید دوست عزیز همونطور که مطلعین کاربران زیادی در این انجمن عضوند با اطلاعاتی متفاوت دوست عزیز وگرامی هر کدام نظراتشون رو مینویسند بر اساس منابعشون من در بالا فقط یک اشتباه کردم در مورد فرصت فرانسوی در پایینش گفتم که اسم برنامه رو بخاطر نمیارم؟! این رو کاملا قبول دارم... در ص2 منبع مجله ی صنایع هوایی در اخر پستها با شماره ذکر شده بادقت نگاه کنید. و فکر کنم شما با اظهارات اقای کوپر مشکل دارید در هر صورت نظر منه که به گفته هاشون کاملا اعتماد دارم!! اطلاعات من از چند مجله ی هوایی و کتاب ایشون نشات میگیره درست نیست که اگر کسی حتی خودش هم در نیروی هوایی فعالیت میکنه بیاد با لحنی تهاجمی از من که تازه در سال اینده بخوام به اموزشگاه هوانوردی برم ایراد بگیره!! در ضمن شما چه منبع دقیق تری از کوپر سراغ دارید؟ و من و صدها هزار نفردیگه از کجا بدونیم که کسی که با لباس خلبانی در یک مستند شرکت میکنه وشما یکی از اعضاییدکه حضور داریدو این موضوع را میدانید !بازنشسته شده البته با تشکر بخاطر برنامه ی زیبای شما و همکارانتون! فکر کنم همین کمی کارم رو بد نشون داده ضمنا من ذکر کردم 2 نه3 تامکت در بالا هست در مورد خاکستر هم ببخشید فکر کنم لحن نوشتار اگه امار غلط نباشه شخصی باشه! ضمنا در یک روز هم سه تا هدف قرار گرفته بر اساس کتابی که خواندم ضمنا شما میتونید کتاب رو افسانه داستان یا هر چیز دیگه ای بدونید..! در مورد گچساران کتاب کوپر ومجله ی صنایع هوایی ...!!من در مورد سلطان صحبتی کردم؟ در مورد موشک هم رسانه های غربی اطلاعاتشون شاید از شما کمتر باشه ومن ذکر کردم ایکاش اینطور که میگن باشه وبعد هم من به سایتهایی که گفتید سر نزدم تا حالا غیر از سایت شما! ببخشید قصد طولانی کردن نداشتم از شما هم گله ای دارم بخاطر لفظ کذب -کپی کاری و براتون ارزوی موفقیت دارم امیدوارم توهینی که در ابتدا شد سهوی بوده باشد..!

امیدوارم که اطلاعات بیشتری رو که دارید در غالب کمک به افرادی که کمتر میدونند بفرماییدضمنا همه ی کسانی که از یک کتاب و مجله استفاده میکنند به عنوان یک مطلب نمیدونند چطور سخن کذب وکپی کاری اینتر نتی میشود؟!

ممنون به خاطر ذکر اشتباهات اینجانب در این مطلب.
Yesterday is past, it is history.Tomorrow is future, it is a mystery today is present, it is a gift
Super Moderator
Super Moderator
نمایه کاربر
پست: 2653
تاریخ عضویت: دوشنبه 8 آبان 1385, 3:26 pm
سپاس‌های ارسالی: 2612 بار
سپاس‌های دریافتی: 5559 بار
تماس:

Re: گربه ی افسانه ای در مقابل رقبای بی رحم

پست توسط moh-597 »

سلام دوست من

اگر خط اول رو دوباره بخونی متوجه می شی که گفتم حتما ایشون اشتباه کردی و قصدی نداشته
اگر فکر کردید که به شما توهین شده من ازتون عذرخواهی می کنم
ولی دوست من شما با اطمینان گفته بودید که جناب جاویدنیا سرکار هست و محکم درباره نوشته های یک نفر خارج از ایران اسرار دارید این نظر شماست و قابل احترام ولی حداقل 50 درصد نوشته های آقای کوپر صحت ندارد
پاينده باد ايران زنده باد ايراني

وبلاگ من
[External Link Removed for Guests]

صفحه اینستاگرام
[External Link Removed for Guests]
Junior Poster
Junior Poster
نمایه کاربر
پست: 199
تاریخ عضویت: سه‌شنبه 26 آبان 1388, 12:53 am
سپاس‌های ارسالی: 727 بار
سپاس‌های دریافتی: 1795 بار

Re: گربه ی افسانه ای در مقابل رقبای بی رحم

پست توسط aliTOPGUN »

راستش دوست عزیز به ادامه ی ابن بحث هیچ اصراری ندارم و اطمینان من از مورد بالا اون چیزی بود که در برنامه دیدم یعنی حضور خلبانا با لباس وpatch هواپیمای مورد نظر. در اینکه نظر شما این هست دوست عزیز دلیل محکمی وجود دارد ان هم این هست که این فرد خارج از ایران هست ما صدها منابع داخلی داریمکه کاملا درست هست ولی در کتاب ایشون به وضوح نام چند خلبان F14 که ظاهرا در خارج هستند اومده دلیل پافشاری من هم همین هست در چند مورد هم سخن از مورد اصابت گرفتن چند هواپیما با هم بر اثر سر جنگی قدرتمند فینیکس بوده که واقعا ننوشتم چون برام کمی جای سوال داشت ؟ سخنان یک خلبان رو چند وقت قبل یادم نمیره بیشتر راجع به مشکلات قطعات یدکی وعملیاتی بودن این موشک سخن میگفت و فواصل معین برای شلیک به هر حال متاسفم اگر با ارایه بعضی مطالب موجب ناراحتی شما دوست فرهیخته شدم با ارزوی موفقیت برای شما وسایر کاربران.
Yesterday is past, it is history.Tomorrow is future, it is a mystery today is present, it is a gift
Major I
Major I
پست: 167
تاریخ عضویت: شنبه 30 مرداد 1389, 4:21 pm
سپاس‌های ارسالی: 5628 بار
سپاس‌های دریافتی: 782 بار

Re: گربه ی افسانه ای در مقابل رقبای بی رحم

پست توسط Mehrab373 »

با سلام خدمت دوستان
خواهشم اینه که کم لطفی نکینن،نخبه های زیادی در مملکت داریم که در طراحی سیستم های راداری بسیار قابل اعتماد نشون دادن.
خدای نکرده به جایی نرسیم که همش بگیم مرغ همسایه،غازه.
با تشکر.مخلص همه ایرانی های وطن پرست
[FONT=Palatino Linotype]دوستی خود را به دوست ظاهر کن تا رشته محبت محکمتر شود. 

پیامبر اکرم(ص)
New Member
پست: 2
تاریخ عضویت: شنبه 4 آذر 1391, 9:10 pm
سپاس‌های ارسالی: 7 بار
سپاس‌های دریافتی: 7 بار

Re: گربه ی افسانه ای در مقابل رقبای بی رحم

پست توسط iri57 »


با سلام و عرض احترام
درباره هواپيماي جنگنده اف 14 تامكت و عملكرد آن در طول هشت سال جنگ با عراق و نيز وضعيت كنوني اين جت جنگي، حتما به مطالب جناب سرهنگ خلبان فريدون - علي مازندراني در انجمن گنج جنگ مراجعه فرماييد. با مطالعه گفته ها و نوشته هاي اين خلبان ماهر و دلاور علاوه بر افزايش اطلاعات، به غلط بودن بسياري از اخبار و تحليلها كه در فضاي مجازي منتشر شده و مي شود پي خواهيد برد.
با تشكر
ارسال پست

بازگشت به “متفرقه درباره نیروی هوایی”