سوال از captiain pilot

در اين بخش مي‌توانيد در مورد کليه مباحث مرتبط با متفرقه درباره نیروی هوایی ايران به بحث بپردازيد

مدیران انجمن: شوراي نظارت, مديران هوافضا

ارسال پست
New Member
پست: 8
تاریخ عضویت: یک‌شنبه 17 مهر 1390, 8:36 pm
محل اقامت: قزوین
سپاس‌های ارسالی: 11 بار
سپاس‌های دریافتی: 37 بار
تماس:

سوال از captiain pilot

پست توسط MOHSEN.ALIKHANI »

با سلام خدمت CAPTAIN PILOT
من فقط به خاطر صحبت کردن با شما عضو این انجمن شدم
درسته صحبتام طولانی میشه
اما امیدوارم که به سوالم جواب بدید
من محسن 17 ساله و ساکن شهر قزوین و در مقطع پیش دانشگاهی رشته علوم تجربی تحصیل میکنم
من از کودکی عاشق خلبانی بودم و هستم و میخوام که شغل آیندم هم خلبانی باشه
اما متاسفانه در اقوام کسی به خلبانی وارد نشده تا من بتونم سوالاتم رو از اون بپرسم
حالا که شما رو دیدم گفتم چه موقعیت از این بهتر
با توجه به مطالب متوجه شدم شما خلبان هستید و این یک موقعیت استثنایی برای من هستش
خوب تازه برسیم به اصل مطلب
همونطور که گفتم من اطلاعاتم از خلبانی رو فقط در چند صفحه اینترنت خوندم
که تست پزشکی و امتحان ورودی و از این جور حرفا داره
اما من نمیدونم برای شرکت در این آزمون باید به کجا برم ؟ کجا ثبت نام کنم ؟ و هدف من هم خلبانی هواپیمای مسافربری هستش
اگر مراکز دولتی وجود نداره و تحصیل خلبانی رایگان نیست خدا رو شکر خانوادم میتونه از پس مبالغ و شهریه آموزشگاه های خلبانی بربیاد
من میخواستم بدونم که این آموزشگاه متفاوتن یعنی با هم مدرکاشون فرق میکنه ؟ برای خلبانی باید برم تهران یا همین آموزشگاه معراج قزوین میتونم اقدام کنم ؟
واقعا من سردرگم شدم و نمیدونم آیندم چی میشه ؟
خواهش میکنم ازتون که من رو کمک کنید .
شما میتونید با راهنماییتون آینده من رو تغییر بدید
اگر هم میشه شماره تماسی به من بدید تا با شما تماس بگیرم
من هر ساعت سر میزنم تا ببینم به پست من جواب دادید یا نه ؟
واقعا ممنون میشم اگر جواب بدید
البته سوالاتم همین 2 یا 3 سوال نبود . هزاران سوال در ذهن من هست که نمیشه اینجا مطرح کرد
قربان شما محسن علیخانی
آخرین ويرايش توسط 1 on Mahdi1944, ويرايش شده در 0.
دلیل: ارسال شماره تلفن در پست مجاز نيست، حذف شد
Commander
Commander
نمایه کاربر
پست: 2875
تاریخ عضویت: پنج‌شنبه 8 اسفند 1387, 3:23 pm
محل اقامت: DE - CZE
سپاس‌های ارسالی: 39753 بار
سپاس‌های دریافتی: 34089 بار
تماس:

Re: سوال از captiain pilot

پست توسط CAPTAIN PILOT »

دوست عزیز و گرامی, جناب MOHSEN.ALIKHANI تصویر
درود بر شما تصویر

ورود شما را به مرکز انجمن های تخصصی تبریک عرض مینمائیم. تصویر


در حال حاضر جهت ورود به رشته خلبانی 2 راه کار عمومی وجود دارد.

1- شرکت در کنکور دانشگاه های علمی کاربردی و ورود به مقطع PPL
2- ثبت نام مستقیم در مراکز آموزش خلبانی

در روش اول شما باید حد نصاب نمره را کسب نمائید و از آنجا که دیپلم نهایی شما بر اساس رشته علوم تجربی میباشد, این رتبه از اهمیت بالایی جهت گذراندن دوره های زمینی در شهر مورد نظر برخوردار است. مدرک نهایی شما در این روش, دارای مهر تائید وزارت علوم, تحقیقات و فناوری (شاخه علمی کاربردی) میباشد. در این روش, دانشگاه علمی کاربردی صرفا" مرکزی جهت گذراندن دوره های زمینی (Ground) میباشد و سایر دوره های پروازی در همان مراکز خصوصی برگزار میگردند زیرا دانشگاه های علمی کاربردی فاقد هواپیماهای آموزشی میباشند.

 [External Link Removed for Guests]
PPL
 
در روش دوم شما میتوانید بطور مستقیم به مراکز آموزش خلبانی آزاد همچون: معراج, آرتا کیش, فنون هوایی و ... مراجعه نمائید و پس از تحویل مدارک و اخذ تائیدیه پزشکی (AME) مشترک با روش اول و موفقیت در مصاحبه ورودی (به زبان انگلیسی), مراحل آموزش را آغاز نمائید. این روش دارای 2 تفاوت عمده با نمونه اول میباشد:

1- مدرک نهایی فاقد مهر وزارت است و صرفا توسط سازمان هواپیمایی کشوری تائید میگردد (هرچند مهر وزارت علوم هیچگونه تاثیری بر روی اعتبار مدارک خلبانی ندارد!)

2- در سال های گذشته تنها افراد دارای کارت پایان و یا معافیت از خدمت سربازی میتوانستند از این روش بهره مند گردند اما گمان میکنم این قانون در سال های اخیر با تغییراتی روبرو گشته است.

هدف من هم خلبانی هواپیمای مسافربری هستش

برای این منظور شما در ابتدا وارد دوره PPL و یا همان Private Pilot License میگردید. پس از پایان این دوره که در حدود 9 الی 12 ماه زمان میبرد, شما در آزمون نهایی شرکت مینمائید و در صورت موفیت در این آزمون, موفق به اخذ گواهینامه PPL میگردید. پس از این مرحله شما اجازه ورود به مقطع CPL و یا همان Commercial Pilot License را اخذ مینمائید که اساس خلبانی تجاری و مسافربری نیز در این دوره آموخته میگردند. طول دوره حدود 1 الی 1.5 سال میباشد و در نهایت پس از موفقیت مجدد در آزمون نهایی, اجازه حضور در دوره IR و یا همان Instrument Rating را کسب مینمائید. این دوره مجموعا" شامل حدود 60 ساعت پرواز با استفاده از آلات دقیق میباشد و از لحاظ بار علمی و حساسیت, میتوان آن را معادل 2 مقطع گذشته قلمداد نمود! این مقطع به عنوان دشوارترین مرحله آموزش خلبانی شناخته میگردد و پس از پایان دوره, شما موظف به انجام یک پرواز کامل با پنجره های پوشیده شده میباشید! پس از کسب این 3 مدرک که بالغ بر 60 میلیون تومان هزینه در بر دارند و باید بطور خصوصی پرداخت گردند, شما به عنوان کارشناس خلبان اجازه استخدام در شرکت های هواپیمایی و آغاز دوره ATPL و اخذ Type Rating مخصوص را دریافت خواهید نمود.

 [External Link Removed for Guests] 
برای خلبانی باید برم تهران یا همین آموزشگاه معراج قزوین میتونم اقدام کنم ؟

با استناد به توضیحات فوق, چنانچه شرایط لازم جهت ورود به آموزشگاه معراج را دارا میباشید, این مرکز از جمله بهترین مراکز آموزش خلبانی در کشور میباشد. با اینحال گمان میکنم دوره های زمینی در شعبه تهران برگزار میگردند و پروازها در فرودگاه قزوین انجام میشوند. جهت کسب اطلاعات بیشتر میتوانید با شماره 44631917 - 021 تماس حاصل نمائید.

 [External Link Removed for Guests] 
البته باید توجه داشته باشید هیچگونه تضمینی در استخدام وجود ندارد و از مجموع 300 دانشجوی خلبانی فارق التحصیل در هر سال, صرفا 10 الی 15 نفر شانس استخدام در شرکت های هواپیمایی را دارا میباشند! متاسفانه این مشکل در کنار عدم اعتبار بین المللی مدارک مذکور, باعث گردیده است برخی کارشناس خلبانان کشور, هم اکنون در خطوط تاکسیرانی فرودگاه مهرآباد و امام خمینی مشغول مسافربری باشند و عده ای دیگر نیز مدارک خود را قاب نموده اند و هم اکنون به عنوان کارمند در شرکت های خصوصی فعالیت مینمایند و عده ای دیگر در کنار پدران خود مشغول تجارت آزاد میباشند! لذا در انتخاب هدف و مسیر خود شدیدا" محتاط باشید و کلیه جوانب را در نظر بگیرید.


موفق باشید
تصویر
  When once you have tasted Flight, you will forever walk the earth with your eyes turned skyward, for there you have been and there you will always long to return
 

[External Link Removed for Guests]
New Member
پست: 8
تاریخ عضویت: یک‌شنبه 17 مهر 1390, 8:36 pm
محل اقامت: قزوین
سپاس‌های ارسالی: 11 بار
سپاس‌های دریافتی: 37 بار
تماس:

Re: سوال از captiain pilot

پست توسط MOHSEN.ALIKHANI »

خیلی ممنون از اینکه راهنماییم کردین تصویر
اما شرمنده من هنوز خیلی سوال در ذهنم هست
یه سوال ؟
ببخشید که فضولی میکنم.ولی برام مهمه
اول اینکه شما که خودتون خلبان هستید از چه طریق خلبان شدید
شرکت در کنکور دانشگاه های علمی کاربردی و ورود به مقطع PPL
یا ثبت نام مستقیم در مراکز آموزش خلبانی
من متوجه شدم که ثبت نام مستقیم در مراکز آموزش خلبانی ضعف هایی داره اما متوجه نشدم که اگر از این راه پرواز رو یاد بگیری یعنی هیچ راهی برای استخدام در شرکت های هواپیمایی نیست (اونم با اون هزینه های بالا ) ؟
دوم اینکه من اگر بخوام با شرکت در کنکور دانشگاه های علمی کاربردی و ورود به مقطع PPL خلبانی رو یاد بگیرم باید کجا برم و ثبت نام کنم؟ یا چه کارهایی باید انجام بدم تا بتونم موفق بشم ؟
منظورم رو که متوجه شدید !
منظورم اینه که من تا آزمون در اون دانشگاه ها خیلی زمان دارم و تا اون موقع به نظر شما که خودتون خلبان هستید و از همه چیز اون خبر دارید چه چیزهایی رو مطالعه کنم تا بتونم از پس آزمونش بربیام ؟
دانشگاه ها منابعی رو معرفی میکنن یا نه از دروس پیش دانشگاهی سوال میدن و باید حل کنیم ؟
یا اینکه کدوم ورزش ها رو انجام بدم تا در تست ورزش و تست پزشکی که خیلی سخته موفق بشم ؟
واقعا ببخشید که این همه سوال پشت سر هم از شما پرسیدم
ولی واقعیت من عاشق خلبانی و حاضرم هر کاری هست بکنم تا به این آرزوم برسم
یه سوال و سوال آخر ....تصویر
من الان اگر از شما نه بشنوم خیلی برام بهتره تا در آزمون نه بشنوم تصویر
من در کودکیم یکی از دندون هام رو پر کردم و الان یکی از دندون هام پرشده هستش
این مشکل خیلی بزرگیه برای من . یا نه این مشکل حل شدنیه و میتونم خلبان بشم
چون خیلی ها میگن که تست پزشکی واقعا توش سخت گیری میکنن و چشم ضعیف و دندان خراب رو بدون معطلی رد میکنن
درسته . شما چی میگید ؟
امیدوارم که اینطور نباشه که به خاطر یه دندون پر کردن کسی رو رد کنن !
بازم ممنون از راهنماییتون .
منتظر جوابتون هستم
New Member
پست: 8
تاریخ عضویت: یک‌شنبه 17 مهر 1390, 8:36 pm
محل اقامت: قزوین
سپاس‌های ارسالی: 11 بار
سپاس‌های دریافتی: 37 بار
تماس:

Re: سوال از captiain pilot

پست توسط MOHSEN.ALIKHANI »

دوباره سلام
کاپیتان من رو شما خیلی حساب کرده بودم
میشه لطفا جواب این پست قبلی من رو بدید
فقط همین پست آخر
چون آخرش یه موضوعه مهم رو براتون نوشتم
بعد از اون دیگه مزاحمتون نمیشم
منتظر جوابتون هستم
لطفا جواب بدید تصویر
Commander
Commander
نمایه کاربر
پست: 2875
تاریخ عضویت: پنج‌شنبه 8 اسفند 1387, 3:23 pm
محل اقامت: DE - CZE
سپاس‌های ارسالی: 39753 بار
سپاس‌های دریافتی: 34089 بار
تماس:

Re: سوال از captiain pilot

پست توسط CAPTAIN PILOT »

 دوست عزیز و گرامی, جناب [COLOR=#0070c0]MOHSEN.ALIKHANI تصویر
درود بر شما تصویر

بابت تاخیر در پاسخگویی عذرخواهی مینمایم. شما میتوانید کلیه سوالات خود را مطرح نمائید و بنده تا حد امکان پاسخگو خواهم بود.

شما که خودتون خلبان هستید از چه طریق خلبان شدید؟

در زمان فارق التحصیلی بنده, دانشگاه های علمی کاربردی بطور رسمی وارد پروسه آموزش خلبانی نگردیده بودند و این امر صرفا" توسط 3 مرکز خصوصی با مدارک نامعتبر اجرا میگردید. لذا بنده فراگیری رسمی فنون خلبانی را در خارج از کشور و تحت نظر شرکت هواپیمایی Emirates آغاز نمودم و سپس جهت تکمیل دوره های پرواز با گلایدر (اساس خلبانی در تمام دنیا) به کشور عزیزمان بازگشتم. لذا چنانچه از لحاظ مالی با مشکل خاصی مواجه نمیباشید, بنده پیشنهاد مینمایم آموزش رسمی خود را در مراکز معتبر بین المللی آغاز نمائید. البته این پروسه نیازمند هزینه ای بالغ بر 130 الی 150 میلیون تومان میباشد و شرکت های هواپیمایی داخلی بنابر مسائل امنیتی   بیش از 90% خلبانان دارای مدارک خارجی را استخدام نمینمایند! همچنین هیچیک از مراکز آموزش خارج از کشور آینده کاری شما را تضمین نمینمایند اما مدارک این مراکز با توجه به اعتبار و درجه آنها, در کشورهای عضو سازمان های ICAO و FAA و JAA معتبر میباشد.

 [External Link Removed for Guests] 
  متوجه شدم که ثبت نام مستقیم در مراکز آموزش خلبانی ضعف هایی داره اما متوجه نشدم که اگر از این راه پرواز رو یاد بگیری یعنی هیچ راهی برای استخدام در شرکت های هواپیمایی نیست (اونم با اون هزینه های بالا ) ؟

بله این مشکل به دلیل عدم گذراندن دروس عمومی توسط دانشجویان آزاد اعمال میگردد. همانطور که اشاره نمودیم گواهینامه نهایی در هر 2 روش یکسان میباشد و دانشجویان علمی کاربردی صرفا" دارای یک مدرک معادل وزارت علوم (فوق دیپلم در PPL و لیسانس در IR) میباشند. البته این افراد ملزم به پاس نمودن سیر عظیم دروس عمومی و بلااستفاده دانشگاه های علمی کاربردی هستند و یکی از دلایل اعتبار پایین مدارک کشورمان در این موضوع نهفته میباشد. آموزش خلبانی در سراسر دنیا بدون اعمال دروس متناسب  
فرهنگ آن کشور عرضه میگردد و خلبانان کلیه تمرکز خود را بر روی دروس تخصصی معطوف مینمایند.

  اگر بخوام با شرکت در کنکور دانشگاه های علمی کاربردی و ورود به مقطع PPL خلبانی رو یاد بگیرم باید کجا برم و ثبت نام کنم؟ یا چه کارهایی باید انجام بدم تا بتونم موفق بشم ؟

متاسفانه بنده از تاریخ دقیق برگزاری آزمون دانشگاه های علمی کاربردی مطلع نمیباشم اما در سال های گذشته معمولا" این آزمون را در بهمن ماه برگزار مینمودند. منابع آزمون بر اساس دروس عمومی رشته های فنی حرفه ای و کاردانش تعریف میگردند اما متقاضیان دارای دیپلم های ریاضی, تجربی و انسانی پس از قبولی در آزمون نیازمند موفقیت در مصاحبه حضوری نیز میباشند. برای این منظور بهتر است مهارت زبان خود را تقویت نمائید زیرا در غیر اینصورت 6 ماه دوره آموزش زبان انگلیسی با استفاده از کتاب های بسیار ضعیف Inter Change به مجموع دوره آموزش PPL افزوده میگردد!

 
 [External Link Removed for Guests] 
  ورزش ها رو انجام بدم تا در تست ورزش و تست پزشکی که خیلی سخته موفق بشم ؟

تست ورزش جهت خلبانان تجاری صرفا" نوار قلب (اکو) بر روی دستگاه Treadmill (دوی ثابت) میباشد و چندان دشوار نیست. آزمون شنا, دوی استقامت و ... مخصوص خلبانان نظامی میباشند. با اینحال ورزش های شنا و تنیس از جمله موارد توصیه شده از جانب FAA جهت خلبانان تجاری هستند. پیش از ثبت نام نهایی و انجام آزمایشات AME, با مراجعه به پزشک فوق تخصص قلب و عروق, از عدم ابتلا به بیماری های ارثی و سالم بودن کامل دریچه Mitral اطمینان حاصل نمائید زیرا این موارد در اکثر ایرانیان عزیز بسیار شایع میباشند.

خیلی ها میگن که تست پزشکی واقعا توش سخت گیری میکنن و چشم ضعیف و دندان خراب رو بدون معطلی رد میکنن

خیر, دندان ترمیم شده توسط مواد مرغوب و پزشک متخصص, هیچگونه خللی در امر تائید پزشکی جهت خلبانان تجاری ایجاد نمینماید و این قبیل سختگیری ها مخصوص خلبانان نظامی میباشند زیرا فشار G در آسمان منجر به از بین رفتن روکش دندان های ترمیم شده میگردد. در بحث قدرت بینایی, عدم ابتلا به بیماری های: کور رنگی, انحراف قرنیه, کاهش عمق و میدان دید و ... از جمله موارد بسیار مهم میباشند.

 
 [External Link Removed for Guests] 

موفق باشید
تصویر
  When once you have tasted Flight, you will forever walk the earth with your eyes turned skyward, for there you have been and there you will always long to return
 

[External Link Removed for Guests]
New Member
پست: 8
تاریخ عضویت: یک‌شنبه 17 مهر 1390, 8:36 pm
محل اقامت: قزوین
سپاس‌های ارسالی: 11 بار
سپاس‌های دریافتی: 37 بار
تماس:

Re: سوال از captiain pilot

پست توسط MOHSEN.ALIKHANI »

خیلی ممنون از راهنماییتون captiain pilot
من اسمتون رو نمیدونم هی میگم captiain pilot تصویر
خیلی توضیحاتتون برام مفید بود !
اما اینکه اگر بخوام در کنکور دانشگاه های علمی کاربردی و ورود به مقطع PPL شرکت کنم هنوز نمیدونم کجا باید برم ؟
جای خاصی داره برای امتحان یا هر شرکت هواپیمایی جداگانه برای خودش امتحان میگیره ؟
میتونید این رو هم پاسخ بدید . چون شما گفته بودید زمان و محل برگزاریش رو نمیدونید .
من فعلا سوالم اینه . چون اگر بخوام برم آموزشگاه های آزاد با توجه به توضیحات شما فقط پرواز یادمیگیرم و نمیتونم با اون درآمدی برای خودم کسب کنم .
پس باید رو این آزمون تمرکز کنم . پس اگر بتوینید اطلاعات آزمونش رو برام پیدا کنید خیلی خیلی ممنون میشم !
راستی شما در ایران خلبانی می کنید یا نه در همون کشور خارجی که سفر کردید و خلبانی یاد گرفتید همونجا مشغول به خلبانید ؟
یکم کنجکاویه ! چون اگر در خارج هستید میخوام شرایط اونجا رو هم کمی باهاش آشنا بشم !
اینم آخرین سوال تصویر
در یه وبلاگ خوندم که پرانتزی بودن پا هم باعث رد شدن میشه ؟
من پاهام یه کم پراتنتزیه والبته به خاطر بازی کردن زیاد فوتباله . تا اون موقع با رفتن پیش متخصص ارتوپد برطرفش کنم یا مسئله ای نیست ؟ اصلا مقیاسشون برای پرانتزی بودن چیه ؟ یعنی تا چه اندازه استاندارده و چه اندازه ای غیر استاندارد ؟
در ضمن من همونطور که گفته بودم هدفم خلبانی هواپیمای مسافربریه و نه هواپیمای جنگی . همینجوری گفتم برای یاد آوری تصویرتصویر
بازم ممنون از راهنماییتون
منتظر جوابتون هستمتصویر
Commander
Commander
نمایه کاربر
پست: 2875
تاریخ عضویت: پنج‌شنبه 8 اسفند 1387, 3:23 pm
محل اقامت: DE - CZE
سپاس‌های ارسالی: 39753 بار
سپاس‌های دریافتی: 34089 بار
تماس:

Re: سوال از captiain pilot

پست توسط CAPTAIN PILOT »

  دوست عزیز و گرامی, جناب [COLOR=#0070c0]MOHSEN.ALIKHANI تصویر
درود بر شما تصویر

 
من اسمتون رو نمیدونم

نام کوچک بنده رامین است.    تصویر

اگر بخوام   کنکور دانشگاه های علمی کاربردی و ورود به مقطع PPL شرکت کنم هنوز نمیدونم کجا باید برم ؟ / اگر بتوینید اطلاعات آزمونش رو برام پیدا کنید خیلی خیلی ممنون میشم ! 

همانطور که در پست اولیه ذکر گردید, جهت ورود به دانشگاه های علمی کاربردی شما موظف به شرکت در آزمون سراسری (کنکور) این دانشگاه میباشید که معمولا" در ماه های پایانی سال برگزار میگردد. با اینحال بنابر گفته برخی دوستان گرامی, روز جمعه مورخ 22 مهر 1390 نیز مصادف با کنکور مرتبط با رشته های هوانوردی میباشد اما متاسفانه بنده اطلاعات بیشتری در خصوص جزئیات این آزمون در اختیار ندارم و لذا چنانچه سایر دوستان گرامی دارای اطلاعات تکمیلی در این خصوص میباشند, خواهشمندیم آنها را به اشتراک بگذارند. همچنین سایر توضیحات در خصوص قوانین آکادمیک, اسامی دانشگاه ها و همچنین کد رشته و ... در داخل دفترچه های کنکور موجود میباشند. با اینحال روابط عمومی دانشگاه های علمی کاربری صنعت هوایی نیز موظف به پاسخگویی کلیه سوالات شما در خصوص تکمیل دفترچه های کنکور میباشند.

  در ایران خلبانی می کنید یا نه در همون کشور خارجی که سفر کردید و خلبانی یاد گرفتید ؟
 

خیر, بنده خلبان ATPL نیستم و هم اکنون مشغول فراگیری رشته مهندسی هوافضا میباشم. البته از ابتدا هدف بنده نسبت به فراگیری فنون خلبانی و پرواز, هیچگاه کسب درآمد نبوده است و چنانچه روزی مجددا" این رشته را ادامه دهم, صرفا" جهت اخد مدرک IP (استاد خلبان) و تدریس در مراکز معتبر خواهد بود.

 [External Link Removed for Guests] 
  در خارج هستید میخوام شرایط اونجا رو هم کمی باهاش آشنا بشم

کلیه شرکت های هواپمایی حاشیه خلیج فارس, صرفا" خلبانان دارای سابقه پروازی موفق و مدارک صادر شده از جانب FAA و JAA و بعضا ICAO را تائید مینمایند. به عنوان مثال هم اکنون کلیه خلبانان متقاضی جهت استخدام در شرکت هواپیمایی Emirates باید دارای حداقل 4000 ساعت سابقه پروازی و کسب نمرات سطح A باشند که طبیعتا" از عهده افراد تازه کار خارج است.

من پاهام یه کم پراتنتزیه / مقیاسشون برای پرانتزی بودن چیه ؟ / تا چه اندازه استاندارده و چه اندازه ای غیر استاندارد ؟

چنانچه شکل ظاهری هر 2 پا در هنگام جفت بودن, نسبت به حالت پرانتزی (Genu Varum و Genu Valgum) تمایل داشته باشد و به عبارتی فاصله میان ساق, زانو و ران از الگوی استاندارد و معمول تیعیت ننماید, با احتمال بسیار زیاد موجب استرداد در آزمایشات AME میگردد. چنانچه میزان و زاویه انحراف اندک باشد, ممکن است بتوانید آزمایشات مقطع PPL را با موفقیت به اتمام برسانید اما در مقطع CPL بطور قطع با مشکل مواجه میگردید. البته گمان میکنم در سال های اخیر با استفاده از پروتزهای طبی و عمل جراحی میتوان میزان انحراف را برطرف و یا بطور کامل درمان نمود. در این خصوص میتوانید طی تماس تلفنی با پزشک متخصص سازمان هواپیمایی کشور  
(مستقر در فرودگاه مهرآباد) جزعیات بیشتر را دریافت نمائید.

 [External Link Removed for Guests] 
در پایان این پست به عنوان یک دوست و شخصی که از سن 16 سالگی پرواز را آموخته است, پیشنهاد مینمایم هیچگاه خلبانی را به عنوان رشته تخصصی و دانشگاهی نپندارید و حدالامکان در کنار فراگیری این مهارت, یک رشته آکادمیک و مرتبط با علایق خود را ادامه دهید زیرا خلبانی و پرواز صرفا" فراگیری برخی فنون و قوانین میباشند. امروزه اکثر خلبانان موفق دارای چندین مدرک دانشگاهی, مقالات بین المللی, دستاوردهای علمی و ... در زمینه های تخصصی همچون مهندسی و حتی پزشکی میباشند.


موفق باشید
تصویر
  When once you have tasted Flight, you will forever walk the earth with your eyes turned skyward, for there you have been and there you will always long to return
 

[External Link Removed for Guests]
New Member
پست: 8
تاریخ عضویت: یک‌شنبه 17 مهر 1390, 8:36 pm
محل اقامت: قزوین
سپاس‌های ارسالی: 11 بار
سپاس‌های دریافتی: 37 بار
تماس:

Re: سوال از captiain pilot

پست توسط MOHSEN.ALIKHANI »

سلام رامین جان تصویر
اول از همه از راهنمایی هاتون تشکر میکنم
یه شانس آوردم گفتم به شما هم بگم تصویر
الان چند روزه پدرم پیگیره که با یکی از خلبان های آموزشگاه معراج یه ملاقات حضوری داشته باشه و من رو ببره پیش یکی از خلبانان معراج
و تا یک هفته دیگه میرم پیش خلبانان معراج برای گرفتن اطلاعات دقیق آزمون و یا هر چیزه دیگه ای که به دردم بخوره
یک هفته بعد به خاطر اینه که یه هواپیماشون نقص فنی داشته اطلاع ندادن الان همشون رو احضار کردن تهران برای پاسخگویی و تا یک هفته نیستن
شانس منه دیگه
حالا میخوام برم پیششون و شرایط من رو ببینن و اگر اون خلبان ها من رو از نظر بدنی و پزشکی قبول کردن من دیگه با جدیت برم سراغ چیزی که عاشقم (فکر بد نکنی خلبانی رو میگم) تصویر
حالا با توضیح های شما خیلی از سوالام رو جوابشو گرفتم و دیگه اونجا مخ اون خلبانها رو نمیخورم
اما راستی کاپیتان ما نفهمیدیم شما الان تو خارج زندگی و خلبانی میکنی یا الان داخل ایرانی ؟
در ضمن گفتم میخوام شرایط خارج رو برای خلبانی بدونم منظورم این نبود که میخوام تو یکی از شرکت های هواپیمایی خارج شاغل بشم منظورم این بود که برای تحصیل شرایطش چجوریه ؟
ولی راستش هزینش خیلی بالاست
بازم ممنون از راهنمایی هاتون
Commander
Commander
نمایه کاربر
پست: 2875
تاریخ عضویت: پنج‌شنبه 8 اسفند 1387, 3:23 pm
محل اقامت: DE - CZE
سپاس‌های ارسالی: 39753 بار
سپاس‌های دریافتی: 34089 بار
تماس:

Re: سوال از captiain pilot

پست توسط CAPTAIN PILOT »

دوست عزیز و گرامی, جناب [COLOR=#0070c0]MOHSEN.ALIKHANI   تصویر
درود بر شما تصویر

قرار ملاقات با اساتید مجرب آموزشگاه خلبانی معراج, بسیار مفید و موثر خواهد بود و امیدوارم از فرصت بدست آمده نهایت استفاده را کسب نمائید.
تصویر

شما الان تو خارج زندگی و خلبانی میکنی یا الان داخل ایرانی ؟

خیر دوست گرامی بنده خارج از کشور میباشم.

میخوام شرایط خارج رو برای خلبانی بدونم / برای تحصیل شرایطش چجوریه ؟

مراحل ثبت نام و انجام آزمایشات پزشکی تقریبا" در تمام دنیا مشابه و مشترک میباشد و گاهی ممکن است در قوانین کلی و جزعی, برخی تفاوت ها اعمال گردند که این مسئله نیز بطور مستقیم با محدوده و سازمان قانونگذار کشور مد نظر در ارتباط میباشد. در حال حاضر بخش اعظم قوانین هوایی توسط 3 سازمان قانونگذار بین المللی وضع و اجرا میگردد و کشورهای مختلف با توجه به عضویت در سازمان های مذکور, موظف به اجرای قوانین تالیف شده توسط آن سازمان میباشند. این سازمان عبارت هستند از: Joint Aviation Authorities با نام اختصاری JAA و فعال در محدوده کشورهای اروپا, استرالیا و بعضا" آسیا, International Civil Aviation Organization با نام اختصاری ICAO و فعال در محدوده کشورهای آسیایی, اروپایی, آمریکای لاتین, استرالیا و کانادا و همچنین Federal Aviation Administration با نام اختصاری FAA و فعال در محدوده کشورهای ایالات متحده آمریکا و کانادا.

 [External Link Removed for Guests]
JAA
 
در این بین سازمان ICAO دارای بیشترین گستردگی و کمترین اعتبار میباشد! و سازمان JAA از لحاظ وسعت و اعتبار در جایگاه دوم و FAA از لحاظ وسعت در رتبه سوم و از لحاظ اعتبار در رتبه اول قرار میگیرد, زیرا قوانین سایر سازمان ها نیز بر اساس متن اولیه FAA تنظیم گردیده اند. بنابراین چنانچه شما مایل باشید در کشورهای عضو سازمان JAA همچون: آلمان, سوئد, قبرس و ... اقدام به فراگیری فنون خلبانی نمائید, طبیعتا" موظف به پیروی از قوانین JAA خواهید بود و مدرک نهایی نیز توسط این سازمان صادر میگردد. به عنوان مثال رویه سازمان های ICAO و JAA بر اساس 3 گواهینامه PPL و CPL و IR میباشد در حالیکه قوانین سازمان FAA مشتمل بر 5 گواهینامه است. همچنین لازم به ذکر است کلیه مدارک و استانداردهای موجود در کشور عزیزمان بر اساس قوانین سازمان ICAO تنظیم میگردند. در کشورهای مختلف قوانین متفاوتی جهت آموزش خلبانان خارجی وجود دارد و در برخی موارد ممکن است این حرفه بطور اختصاصی جهت متقاضیان دارای ملیت همان کشور قابل دسترس باشد. با اینحال هزینه آموزش خلبانی در نقاط مختلف دنیا با توجه به اعتبار آنها, رقمی در محدوده 30.000 الی 200.000 دلار بدون هزینه های اقامت و زندگی میباشد و دلیل این امر در هزینه های سنگین پرواز و خدمات فرودگاهی نهفته است. بنابراین کشور عزیزمان از لحاظ هزینه های آموزش تقریبا" در رتبه میانی و از لحاظ اعتبار در رتبه های نهایی قرار میگیرد.

 [External Link Removed for Guests]
ICAO
 

موفق باشید
تصویر
  When once you have tasted Flight, you will forever walk the earth with your eyes turned skyward, for there you have been and there you will always long to return
 

[External Link Removed for Guests]
New Member
پست: 5
تاریخ عضویت: یک‌شنبه 13 تیر 1389, 10:57 pm
سپاس‌های دریافتی: 3 بار

Re: سوال از captiain pilot

پست توسط sokho72 »

با سلام خدمت خلبان عزیز.میخواستم بدانم شرکت در دانشگاه علمی کاربردی و ورود به مدرک ppl هزینه اش چقدر است؟ ::ss

باتشکر فراوان. :razz:
Commander
Commander
نمایه کاربر
پست: 2875
تاریخ عضویت: پنج‌شنبه 8 اسفند 1387, 3:23 pm
محل اقامت: DE - CZE
سپاس‌های ارسالی: 39753 بار
سپاس‌های دریافتی: 34089 بار
تماس:

Re: سوال از captiain pilot

پست توسط CAPTAIN PILOT »

دوست عزیز و گرامی, جناب [COLOR=#0070c0]sokho72   تصویر
درود بر شما تصویر

در حال حاضر مجموع هزینه دوره PPL جهت 50 الی 60 ساعت پرواز به همراه حدود 10 ساعت تمرین بر روی شبیه ساز و کلاس های زمینی حدود 200 ساعت, بالغ بر 10 الی 12 میلیون تومان میباشد که از این مبلغ مجموعا" حدود 1 میلیون تومان به عنوان شهریه دانشگاه و مابقی به عنوان هزینه های پرواز و آموزش اختصاصی میباشند. البته ورود به دوره های خلبانی و انجام آزمایشات پزشکی و همچنین خرید تجهیزات اولیه نیز هزینه ای بالغ بر1 الی 1/5 میلیون تومان را دربر میگیرند.

 [External Link Removed for Guests] 

موفق باشید
تصویر
  When once you have tasted Flight, you will forever walk the earth with your eyes turned skyward, for there you have been and there you will always long to return
 

[External Link Removed for Guests]
New Member
پست: 8
تاریخ عضویت: یک‌شنبه 17 مهر 1390, 8:36 pm
محل اقامت: قزوین
سپاس‌های ارسالی: 11 بار
سپاس‌های دریافتی: 37 بار
تماس:

Re: سوال از captiain pilot

پست توسط MOHSEN.ALIKHANI »

سلام خدمت رامین جان
کاپیتان هر جور میکنم قرارا ملاقاتم با معراج جور نمیشه که نمیشه
هنوز خلبان هاشون رفتن تهران برنگشتن
باید 1 هفته هم منتظر بمونم
به همین دلیلم از دوباره مزاحم خودت شدیم
من منابع آزمون رو داشتم درمیاوردم که به این شکله
من رشتم تجربیه !!!
.
.
.
.
 [COLOR=#3e3e3e]دروس عمومي

زبان و ادبيات فارسي * 20 سوال * ضريب 3 *كتب دوره پيش دانشگاهي و سالهاي دوم و سوم دبيرستان نظام جديد سالي واحدي آموزش متوسطه

زبان عربي * 10 سوال * ضريب 1 * كتب سالهاي دوم و سوم دبيرستان نظام جديد سالي واحدي آموزش متوسطه

فرهنگ و معارف اسلامي *20 سوال* ضريب 3 * كتب دوره پيش دانشگاهي و سالهاي دوم و سوم دبيرستان نظام جديد سالي واحدي آموزش متوسطه

زبان خارجي ( انگليسي ) * 20 سوال * ضريب 2 * دوره پيش دانشگاهي و سال سوم دبيرستان نظام جديد سالي واحدي آموزش متوسطه

هوش و استعداد تحصيلي * 25 سوال * ضريب 3 *منبع خاصي معرفي نشده است.

دروس تخصصي رياضي فيزيك

رياضي * 40 سوال * ضريب 3*در حدود دوره پيش دانشگاهي و سالهاي دوم و سوم و هندسه 1 دبيرستان نظام جديد سالي واحدي آموزش متوسطه

فيزيك *35 سوال *ضريب 3 * در حدود دوره پيش دانشگاهي و سالهاي دوم و سوم فيزيك 1 و آزمايشگاه دبيرستان نظام جديد سالي واحدي آموزش متوسطه

شيمي * 30 سوال * ضريب 2 *در حدود دوره پيش دانشگاهي و سالهاي دوم و سوم دبيرستان نظام جديد سالي واحدي آموزش متوسطه

دروس تخصصي علوم تجربي

رياضي * 35 سوال* ضريب 3*در حدود دوره پيش دانشگاهي و سالهاي دوم و سوم و هندسه 1 دبيرستان نظام جديد سالي واحدي آموزش متوسطه

فيزيك *35 سوال *ضريب 3 * در حدود دوره پيش دانشگاهي و سالهاي دوم و سوم فيزيك 1 و آزمايشگاه دبيرستان نظام جديد سالي واحدي آموزش متوسطه

شيمي * 35 سوال * ضريب 2 *در حدود دوره پيش دانشگاهي و سالهاي دوم و سوم دبيرستان نظام جديد سالي واحدي آموزش متوسطه

دروس تخصصي علوم انساني

رياضي * 20 سوال * ضريب 3* كتب دوره پيش دانشگاهي و سالهاي اول و دوم و سوم دبيرستان نظام جديد سالي واحدي آموزش متوسطه

تاريخ و جغرافيا * 30 سوال * ضريب 3 * كتب دوره پيش دانشگاهي و سالهاي دوم و سوم دبيرستان نظام جديد سالي واحدي آموزش متوسطه

علوم اجتماعي * 20 سوال * ضريب 2 * كتب علوم اجتماعي دوره پيش دانشگاهي و سوم دبيرستان

روانشناسي * 20 سوال * ضريب 2 * كتاب روانشناسي سال سوم

اقتصاد * 15 سوال * ضريب 2 * كتاب اقتصاد سال سوم
    

  محل ثبت نام
16)قزوین - بلوار شهید بهشتی – جنب درب لشکر 16 زرهی - دفتر استخدام تلفن : 3322469
  
  .  
  .  
  .  
  .  
  .  
  اما این رو از سایت ارتش دراوردم و این سوالات برای آزمون هواپیمای جنگی و نظامی هستش  
  اما من که میخوام خلبان مسافربری بشم اگر خدا بخواد  
  منابع آزمون همین ها هستش یا نه فرق میکنه ؟  
  چون من علاوه بر کنکور میخوام این درس ها رو خیلی بیشتر بخونم که تو آزمون به طور قطع قبول بشم  
  یه سوال دیگه هم دارم و خیلی جالب هم هست  
  تو پست های اول یادتون هست گفتم من یک دندونم پر شده هستش  
  و شما گفتید اگر با مواد مرغوب پر بشه برای ورود به خلبانی مشکلی نداره  
  از قضا من با استناد به حرف شما رفتم پیش یه دندون پزشک و گفتم به دندون های من نگاهی بندازه  
  و گفتم که برای خلبانی میخوامبا مواد مرغوب پر بشه  
  و گفتم اگر من بخوام با مواد مرغوب پر کنم چقدر هزینش میشه  
  اما اون بنده خدا که یکی از دندون پزشکای خوب هستش  
   گفت مواد مرغوب پر کردن برای خلبانی و این حرفا نداریم و هیچ فرقی نمیکنه تصویر  
  من نمیدونم اون طرف نمیدونست قضیه چیه یا اینکه اصلا اشتباه قضیه رو متوجه شد  
  میشه بگید یعنی چی ؟  
  یعنی مواد مرغوب برای پر کردن چیه ؟  
  والا من که کلا از دندون پزشکی سر در نمیارم  
  حالا که رفتم پیش دندون پزشک اونم که هیچی نگفت  
  فقط دیدم که شما موندید تا کمکم کنید  
  منتظرم  
  بازم ممون از کمکاتون  
ارسال پست

بازگشت به “متفرقه درباره نیروی هوایی”