جنکنده های موجود در ایران ...

در اين بخش مي‌توانيد در مورد کليه مباحث مرتبط با متفرقه درباره نیروی هوایی ايران به بحث بپردازيد

مدیران انجمن: شوراي نظارت, مديران هوافضا

ارسال پست
Novice Poster
Novice Poster
پست: 92
تاریخ عضویت: جمعه 28 مرداد 1390, 11:04 pm
سپاس‌های ارسالی: 54 بار
سپاس‌های دریافتی: 506 بار

Re: جنکنده های موجود در ایران ...

پست توسط farshid1989 »

لیست هواپیما های غنیمتی جنگ(نسبتا سالم) پناهنده شده و فرار کرده به دلیل پرواز در منطقه no fly zone (+لاشه) به ایران تا قبل از سرنگونی صدام حسین در سال 2003.
Service Entry Origin Quantity Aircraft Type
- Iraq(War Spoil 1982) 1 Mil Mi-24D Hind
- Iraq(War Spoil 1982) 2(Damaged) Mil Mi-8 Hip
- Iraq War Spoil (1982) 1 SA-342 Gazelle
- Iraq(War Spoil 1983) 1 Mil Mi-8 Hip
- Iraq(War Spoil 1984) 1 Mil Mi-24D Hind
- Iraq(Refugee in 1984) 1 MiG-23ML Flogger
- Iraq(Refugee in 1985) 1 MiG-21MF Fishbed
- Iraq(Refugee in 1986) 1 SU-22M3 Fitter
- Iraq(War Spoil 1986) 1 Bell 214ST
- Iraq(Refugee in 1987) 1 SU-22M3 Fitter
- Iraq(War Spoil 1987) 2(Damaged) SH-3D/TS Sea King

- Iraq(War Spoil 1987) 1 Bell 222
1993 Iraq(Refugee in Feb1991) 1(YI-AGG) Boeing 707-370C
1993 Iraq(Refugee in Feb1991) 1(YI-AGM) Boeing 727-270/Adv
1993 Iraq(Refugee in Feb1991) 2(YI-AGI/YI-AGH) Boeing 737-270C/Adv
1993(YI-AGN) Iraq(Refugee in Feb1991) 2(YI-AGN/YI-AGO) Boeing 747-270C/SCD
1993 Iraq(Refugee in Feb1991) 13(Iraq AF/Iraqi Airways) Il-76TD/MD Candid
Grounded Iraq(Refugee in Feb1991) 1(Iraq AF) Il-76MD Adnan AEW
Grounded Iraq(Refugee in Feb1991) 1(Iraq AF) Il-76MD Baghdad AEW
1993 Iraq(Refugee in Feb1991) 1(Iraq AF) Falcon 50E
1993 Iraq(Refugee in Feb1991) 2(YI-ALC/YI-ALA) Falcon 50EX
1993 Iraq(Refugee in Feb1991) 2(YI-AHH/YI-AHJ) Falcon 20F
1993(YI-AKC) Iraq(Refugee in Feb1991) 2(YI-AKC/YI-AKB) Jetstar II
Grounded Iraq(Refugee in Feb1991) 3 MiG-21MF Fishbed
1995(4) Iraq(Refugee in Feb1991) 5(1 Damaged while land) MiG-23BN Flogger
Grounded Iraq(Refugee in Feb1991) 7 MiG-23ML Flogger
Grounded Iraq(Refugee in Feb1991) 2 MiG-23MK Flogger
1995 Iraq(Refugee in Feb1991) 1 MiG-23UM Flogger
- Iraq(Refugee in Feb1991) 2(Damaged while land) MiG-25PDS Foxbat
- Iraq(Refugee in Feb1991) 1 MiG-25RB Foxbat
- Iraq(Refugee in Feb1991) 1(Crashed while landing) MiG-27MK Flogger
1991(3) Iraq(Refugee in Feb1991) 4(1 Damaged while land) MiG-29A Fulcrum-B
1991 Iraq(Refugee in Feb1991) 1 MiG-29UB Fulcrum-B
Grounded Iraq(Refugee in Feb1991) 4 SU-20 Fitter
1996(6) Iraq(Refugee in Feb1991) 7(1 Damaged while land) SU-22M2 Fitter
1996 Iraq(Refugee in Feb1991) 9 SU-22M3 Fitter
1996 Iraq(Refugee in Feb1991) 7 SU-22UM3 Fitter
1996 Iraq(Refugee in Feb1991) 18 SU-22M4 Fitter
1991(24) Iraq(Refugee in Feb1991) 26(2 Damaged) SU-24MK Fencer-D
1995 Iraq(Refugee in Feb1991) 7 SU-25K Frogfoot
- Iraq(Refugee in Feb1991) 2(Damaged while land) F-7B Airguard
1998(17) Iraq(Refugee in Feb1991) 18(1 Damaged) Mirage F-1EQ
1998 Iraq(Refugee in Feb1991) 7 Mirage F-1BQ
- Iraq(Refugee in Apr1992) 1(Damaged while land) MiG-29A Fulcrum-B
- Iraq(Refugee in Jan1993) 1(Damaged while land) MiG-25PDS Foxbat
- Iraq(Refugee in Jan1993) 1(Damaged while land) MiG-29A Fulcrum-B
- Iraq(Refugee in Dec1993) 1(Damaged while land) MiG-29A Fulcrum-B
Grounded Iraq(Refugee in Dec1993) 1 MiG-23ML Flogger
- Iraq(Refugee in Jun1996) 1(Damaged while land) MiG-29A Fulcrum-B
Grounded Iraq(Refugee in Dec1998) 1 MiG-23ML Flogger
- Iraq(Refugee in Dec1998) 1(Damaged while land) MiG-25PDS Foxbat
- Iraq(Refugee in Dec1998) 2(Damaged while land) MiG-29A Fulcrum-B
- Iraq(Refugee in Dec1999) 2(Damaged while land) MiG-29A Fulcrum-B
- Iraq(Refugee in Sep2002) 1(Damaged while land) MiG-23ML Flogger
- Iraq(Refugee in Sep2002) 2(Damaged while land) MiG-29A Fulcrum-B
هیچ هواپیما سوپر اتاندار در بین هواپیما های فوق نیست و تعداد زیادی هواپیما به دلایل نامعلومی زمان فرود اسیب دیدن و سوختن .
جز لاشه سوخته چیزی نصیب ایران نشد.مثلا در بهمن 1369 دو فروند سوخو24 در روی باند پایگاه همدان بشدت اسیب دیدن ویا یکی از میگ های 23 سری بی ان قبل از رسیدن به پایگاه همدان همدان به دلیل اتمام سوخت سقوط کرد.
An Iranian television broadcast reported that five Iraqi aircraft headed for Iran crashed and one landed safely during the previous 24 hours. Teheran television said that the pilot of one Iraqi plane ejected over western Hamedan province in Iran, and four more aircraft crashed while trying to land on roads in Lorestan, Bakhataran and Kurdistan provinces.
Major
Major
پست: 670
تاریخ عضویت: شنبه 3 شهریور 1386, 2:02 pm
سپاس‌های ارسالی: 373 بار
سپاس‌های دریافتی: 1777 بار

Re: جنکنده های موجود در ایران ...

پست توسط ramin-am »

به نکته خوبی اشاره کردید . هیچ ملتی به اندازه ملت ایران واقع بین و شکاک نیستند . ما حتی به سیاستمداران خودمون و حرفهای اونها همیشه با شک نگاه میکنیم ولی بیشتر ملل خیلی ساده باور میکنند.
  • [External Link Removed for Guests] was lent five French aircraft between 1983 and 1985. Only three returned. The other two were lost during the [External Link Removed for Guests]
اینم یک رفع شبهه دیگه در مورد سوپر اتاندارهای عراقی
5 هوپیما متعلق به فرانسه به نیوری هوایی عراق اجاره داده شد دو فروند در طی جنگ از دست رفت و 3 فروند باقی مانده به فرانسه برگشتند . بعد از اون میرازهای f-1EQ5 /6 وظیفه حمله های دریایی رو به عهده گرفتند
آخرین ويرايش توسط 1 on ramin-am, ويرايش شده در 0.
به رویاهایت بی اندیش ..........
Novice Poster
Novice Poster
پست: 92
تاریخ عضویت: جمعه 28 مرداد 1390, 11:04 pm
سپاس‌های ارسالی: 54 بار
سپاس‌های دریافتی: 506 بار

Re: جنکنده های موجود در ایران ...

پست توسط farshid1989 »

نیروی هوایی عراق به طور خلاصه:

Mirage F1EQ
delivered: 93 - 16(EQ), 16 (EQ2), 28(EQ4). 20(EQ5), 13(EQ6)
sent abroad during 1980s: 0
Accidental losses: ??
Combat losses: 15-17
remaining in 1990: 76
destroyed in 1991: 23
damaged in 1991: 6
flew to iran in 1991: 24
survived after 1991: 23

MiG-23BN
delivered: 54
sent abroad during 1980s: ??
Accidental losses: 3
Combat losses: 13
remaining in 1990: 38
destroyed in 1991: 17
damaged in 1991: 0
flew to iran in 1991: 4
survived after 1991: 18

Su-20
delivered: 18
sent abroad during 1980s: 0
Accidental losses: 0
Combat losses: 0
remaining in 1990: 18
destroyed in 1991: 4
damaged in 1991: 2
flew to iran in 1991: 4
survived after 1991: 8

SU-22 / Su-22R
delivered: 36
sent abroad during 1980s: 0
Accidental losses: ??
Combat losses: 20-25
remaining in 1990: 10
destroyed in 1991: 1
damaged in 1991: 0
flew to iran in 1991: 0
survived after 1991: 9

Su-22M2
delivered: 36
sent abroad during 1980s: 0
Accidental losses: ??
Combat losses: 8-12
remaining in 1990: 24
destroyed in 1991: 2
damaged in 1991: 6
flew to iran in 1991: 5
survived after 1991: 11

Su-22M3
delivered: 18
sent abroad during 1980s: 0
Accidental losses: 0
Combat losses: 2
remaining in 1990: 16
destroyed in 1991: 7
damaged in 1991: 0
flew to iran in 1991: 9
survived after 1991: 0

Su-22M4
delivered: 36
sent abroad during 1980s: 0
Accidental losses: ??
Combat losses: 6-8
remaining in 1990: 28
destroyed in 1991: 7
damaged in 1991: 0
flew to iran in 1991: 15
survived after 1991: 6

Su-24MK
delivered: 30
sent abroad during 1980s: 0
Accidental losses: 0
Combat losses: 0
remaining in 1990: 30
destroyed in 1991: 5
damaged in 1991: 0
flew to iran in 1991: 24
survived after 1991: 1

SU-25
delivered: 72
sent abroad during 1980s: 0
Accidental losses: ??
Combat losses: 4-6
remaining in 1990: 66
destroyed in 1991: 31
damaged in 1991: 8
flew to iran in 1991: 7
survived after 1991: 20

MiG21/F7
delivered: 230 - 12 (F-13), 16(FL), 36(PFM), 48(MF), 48(Bis), 70(F7)
sent abroad during 1980s: 10-12
Accidental losses: ??
combat losses before 1980: 10-12
Combat losses: 20-30
remaining in 1990: 174
destroyed in 1991: 56
damaged in 1991: 32
flew to iran in 1991: 0
survived after 1991: 86

MiG-23ML
delivered: 54
sent abroad during 1980s: 4-8
Accidental losses: ??
Combat losses: 5-8
remaining in 1990: 39
destroyed in 1991: 14
damaged in 1991: 1
flew to iran in 1991: 7
survived after 1991: 17

MiG-23MF
delivered: 18
sent abroad during 1980s: 0
Accidental losses: ??
Combat losses: 1-4
remaining in 1990: 14
destroyed in 1991: 2
damaged in 1991: 5
flew to iran in 1991: 0
survived after 1991: 7

MiG-23MS
delivered: 18
sent abroad during 1980s: 0
Accidental losses: ??
Combat losses: 1-3
remaining in 1990: 15
destroyed in 1991: 2
damaged in 1991: 4
flew to iran in 1991: 0
survived after 1991: 9

MiG-25RB
delivered: 12
sent abroad during 1980s: ??
Accidental losses: ??
Combat losses: 2-3
remaining in 1990: 9
destroyed in 1991: 3
damaged in 1991: 3
flew to iran in 1991: 0
survived after 1991: 3

MiG-25PDS
delivered: 22
sent abroad during 1980s: ??
Accidental losses: 1
Combat losses: 1-2
remaining in 1990: 19
destroyed in 1991: 13
damaged in 1991: 1
flew to iran in 1991: 0
survived after 1991: 5

MiG-29
delivered: 37
sent abroad during 1980s: 0
Accidental losses: 1 (1990, 39sq)
Combat losses: 0
remaining in 1990: 36
destroyed in 1991: 17
damaged in 1991: 4
flew to iran in 1991: 4
survived after 1991: 11


Tu-16
delivered: 12
sent abroad during 1980s: 0
combat losses before 1980: 1
Accidental losses: ??
Combat losses: 6-8
remaining in 1990: 3
destroyed in 1991: 3
damaged in 1991: 0
flew to iran in 1991: 0
survived after 1991: 0

Xian B-6D
delivered: 4
sent abroad during 1980s: 0
Accidental losses: 0
Combat losses: 0
remaining in 1990: 4
destroyed in 1991: 4
damaged in 1991: 0
flew to iran in 1991: 0
survived after 1991: 0

Tu-22
delivered: 12
sent abroad during 1980s: 0
Accidental losses: ??
Combat losses: 5-7
remaining in 1990: 5
destroyed in 1991: 5
damaged in 1991: 0
flew to iran in 1991: 0
survived after 1991: 0
Novice Poster
Novice Poster
پست: 92
تاریخ عضویت: جمعه 28 مرداد 1390, 11:04 pm
سپاس‌های ارسالی: 54 بار
سپاس‌های دریافتی: 506 بار

Re: جنکنده های موجود در ایران ...

پست توسط farshid1989 »

Goebbels نوشته شده:گزارش دفاعی اسرائیل را بی خیال!

جنگنده آدامس و شکلات نیست که هر وقت خواستی از جیب درآورده و استفاده کنی! جنگنده نیاز به دهها و بلکه صدها ساعت پرواز در طول سال دارد تا آمادگی و مهارت رزمی خلبانان حفظ شده و ارتقا یابد.

و وقتی پرواز صورت بگیره ، عکس هایی منتشر خواهد شد و جنگنده دیده خواهد شد . جی 11 ، سوخو 30 ، سوخو 27 ، میگ 29 اس ام تی و میگ 31 ای در کار نیست! :-)

هواپیما غول پیکر و چهار موتوره IL-86VK PAimak که ناتو به ان Maxdome می گوید در سال 1985 به تعداد چهار فروند ساخته وتا اوایل سال 1993 که خود روس ها برای اولین بار تصاویر این غول پرنده را به جهانیان نمایش دادن کسی از وجود چنین هواپیمایی خبرنداشت حتی ماهواره های پیشرفته هم نتوانسته بودند از این هواپیما تصویری تهیه کنند و هیچ جاسوسی حتی کوچک ترین خبر یا اطلاعی درباره این هواپیما بسیار مهم شوروی نداشت.در زمان فروپاشی شوروی که گفته می شود مردم عادی حتی می توانستن به محل نگه داری تسلیحات استراتژیک شوروی وارد شوند و انها را از نزدیک لمس کنند یا حتی قطعاتی را از انها جدا کنند وبا خود ببرند ویا گفته می شود در این زمان شما می توانستید با پول یک بنز سواری یک بمب اتمی بخرید این هواپیما ما همچنان از تیر رس مقامات نظامی غربی مخفی ماند تا زمانی که خود روس ها تصمیم به افشای وجود این هواپیما گرفتند. هواپیما غول پیکر و چهار موتوره IL-86VK PAimak نمی توان مانند یک جنگنده در اشیانه مقاوم سازی شده و یا پناگاه های زیر زمینی نگهداری کرد و این هواپیماها برای عملیاتی ماندن نیاز به پرواز های دوره بسیار زیاد دارند.
هواپیماهای فرماندهی مخصوص ریاست جمهوری ، یکی از محصولات جالب و غیر متعارف این برهه ی حساس است که حتی امروزه نیز ، رنگ و بوی دوران پر تنش جنگ سرد را با خود دارند . هواپیمای IL-86VKP یکی از همین هواپیماهاست که در دوران جنگ سرد برای حفظ مقامات عالی مقام نظامی و سیاسی ، از جمله رهبر شوروی ، در مقابل انفجارهای اتمی و امکان نظارت و فرماندهی نیروهای مسلح حتی پس از جنگ اتمی ، طراحی و ساخته شد . امروزه نیز این هواپیما بصورت 24 ساعته در حالت آماده باش قرار دارد تا مقامات سیاسی ، و در راس آن رییس جمهور فدراسیون روسیه را از حملات اتمی حفظ کند .
عبارت VKP مخفف Vozdushnyy Komahndnyi Punkt به معنای پست فرماندهی هوابرد است ، این هواپیما که در ناتو با کد Maxdome و در ارتش روسیه با کد Aimak شناخته میشود . گفته میشود اولین تست این هواپیماها در تابستان 1985 انجام شده و تولید آن از سال 1987 آغاز گردیده . از این هواپیما که بر پایه ی هواپیمای مسافربری IL-86 ساخته شده است ، 3 نمونه تولید شده که یک فروند برای رییس جمهور روسیه (با نام IL-86VKP) و 3 فروند دیگر با نام IL-80 برای مقامات نظامی ارتش روسیه ساخته شده است که با کدهای 'SSSR-86146', 'SSSR-86147'، 'SSSR-86148' ، 'SSSR-86149' شناخته میشوند .
تصویر
تصویر
یکی از اولین تصاویر منتشر شده IL-86VK PAimak در سال 1993
تصویر
Captain
Captain
نمایه کاربر
پست: 603
تاریخ عضویت: دوشنبه 14 شهریور 1390, 6:53 pm
سپاس‌های ارسالی: 1253 بار
سپاس‌های دریافتی: 7308 بار

Re: جنکنده های موجود در ایران ...

پست توسط Goebbels »

جناب farshid1989

در ابتدا منبع مطالبی رو که قرار دادین ارائه بفرمایید

در ثانی بنده عرض کردم :


جنگنده آدامس و شکلات نیست که هر وقت خواستی از جیب درآورده و استفاده کنی! جنگنده نیاز به دهها و بلکه صدها ساعت پرواز در طول سال دارد تا آمادگی و مهارت رزمی خلبانان حفظ شده و ارتقا یابد.


در مورد هواپیمایی که شما مطرح کردین پاسخ در متن هست :

از این هواپیما که بر پایه ی هواپیمای مسافربری IL-86 ساخته شده است


نکته مهم در عدم کشف این هواپیما!!

ولی بحث ما جنگنده است و مقایسه تعداد قابل توجهی جنگنده از انواع مختلف با تعداد انگشت شماری هواپیمای غیر نظامی تغییر کاربری داده شده ، قیاس مع الفارق است

بی زحمت یک نگاهی به آماری که خودتون قرارش دادین بندازید!

ما 300 فروند Mig-29SMT Su-30 J-11 J-10 خریداری کردیم


300 فروند جنگنده رو به نظر شما میتوان پنهان کرد؟؟

با تکنولوژی های نوین جاسوسی که امروزه آمریکا و برخی متحدینش در اختیار دارند؟؟

این 300 فروند جنگنده نیاز به پرواز ندارند؟؟ نیاز به آموزش و انجام پرواز های تمرینی ندارند؟؟؟ فقط زمان جنگ با صحت و سلامت از پناهگاه خارج شده و به جنگ دشمن میروند؟؟؟

راستی پول خرید این تعداد جنگنده و تجهیزات مورد نیاز اونها از کجا اومده؟؟ حتما بودجه نجومی نداشته نیروی هوایی ما؟؟

اگر ما 300 فروند از جنگنده های مورد بحث داریم چرا هنوز امثال اف 5 و اف 4 و صاعقه و ... عملیاتی است؟؟؟؟

روسیه که از پشتیبانی میگ های 29 ما خودداری کرده چطوری حاضر شده این تعداد هواپیما رو به ما بفروشه و پشتیبانی کنه؟؟ مقاله نگهبانان تهران رو مطالعه بفرمایید بی زحمت!!

آیا فرماندهان نیروی هوایی ما اینقدر بی فکر هستند که بر تنوع بسیار رنج آور تجهیزات نیروی هوایی ما افزوده کنند و با وجود جنگنده های نسل جدید و پیشرفته تر هنوز جنگنده های قدیمی از مدل های مختلف رو در خدمت نگه دارند تا بر تنوع رنج آور جنگنده های هر چه بیشتر افزوده شود؟؟؟

چرا داریم در مورد یک گزارش خنده دار و بی اساس بحث میکنیم و بیهوده وقت میزایم؟؟؟تصویر

ختم کلام!
Major II
Major II
نمایه کاربر
پست: 585
تاریخ عضویت: شنبه 9 مهر 1390, 7:48 pm
محل اقامت: iran
سپاس‌های ارسالی: 3296 بار
سپاس‌های دریافتی: 2088 بار
تماس:

Re: جنکنده های موجود در ایران ...

پست توسط Cloor Master »

اگر یکی از این ۳۰۰ فروند :ch: را روسیه یا چین به ایران می دادند اونم تو اون بازه زمانی امریکا شرف این دوتا را می برد ذصلا با عقل جور در نمیاد ۳۰۰ فروند امکان ندارد تنها توجیه این گزارش ایران هراسی و ایجاد شکل منفی از روسیه و چین ختم کلام
Mega Poster
Mega Poster
نمایه کاربر
پست: 827
تاریخ عضویت: پنج‌شنبه 29 اردیبهشت 1390, 12:54 am
محل اقامت: جبهه ی جنگ
سپاس‌های ارسالی: 3906 بار
سپاس‌های دریافتی: 2334 بار

Re: جنکنده های موجود در ایران ...

پست توسط mojtabba »

جناب Goebbels
این تکنولوژی های جاسوسی که فرمودید میشه یکیش رو نام ببرید
اگه منظورتون پرنده های جاسوسی هستند که جواب رو همه میدونید اگه منظورتون ماهواره هستند که باید بگم که روسها در دهه ی 60 سیستم هایی را برای گم راه کردن ماهواره ها ساخته بودند و با پیشرفت ماهواره ها این سیستم ها نیز پیشرفت کردند و در عراق هم چند تایی استفاده شد و موشک هایی مثل تام هاوک رو به انحراف کشوند البته این سیستم ها خیلی ساده تر از اونهایی بودند که روسیه استفاده میکنه اما شما فکر می کنید ایران در دهه ی دوم هزاره ی دوم چنین دستگاه هایی رو نداره
اما در مورد آموزش خدمه و ساعت های پروازی باید بگم که اگه کابین جنگنده ها به هم شباهت های زیادی داشته باشند لازم نیست که خلبان اف 5 برای ورود به کابی صاعقه آموزش های زیادی ببینند و میتونند داخل کابین هموئن اف 5 استفاده از صاعقه رو هم یاد بگیرند
پس نیازی نیست که خلبانان ما برای پرواز با جی 10 هایی که کابین شبیه به میگ 29 دارند داخل کابین جی 10 بشینند البته برای مثال عرض کردم :-(
الان همه ی ما داریم میگیم که اوضاع نیروی هوایی خرابه اما روزانه چندین نوبت پروازی از پایگاه دوم جنگنده های اف 5 پنج و صاعقه با فرمیشن های دوتایی انجام میدن که البته رهبری دسته در بیشتر اوقات با صاعقه ها است الن که من دارم این پست رو مینویسم به جز گشتی های جنوب و شمال و غرب 2 بار گشتی های شرقی از بال ی سر بنده عبور کردن یکیش صبح دم دم های طلوع بود و یکیش هم دوروبرای ساعت 10 بود البته هنوز یکی دیگه مونده و ساعت تقریبا 3 به انتظارشون میشینم :grin:
خوب اگه اوضاع نیروی هوایی این قدر خرابه این همه گشتی و جنگنده چه جوری پرواز می کنند اونهم با این تعداد و با این نوبت های پروازی البته بنده فقط اف 5 و صاعقه هارو میبینم و میگ 29 های گشتی خود تبریز هم جای خود دارد که دوروبرای ساعت 12.30 برای فرود به باند نزدیک میشن حالا از گشتی های شبانه هم بگزریمک که چند روزی بود خواب رو از ما گرفته بودند :-)
در اخر الزمان که مجال نظاره نیست - جز راه پاک علی راه و چاره نیست
باید سر عدویه سید علی را برید و گفت - در کار خیر حاجت هیچ استخاره نیست

ما همان نسل جوانیم که ثابت کردیم - در ره عشق جگر دار تر از 100 مردی
هر زمان شور خمینی به سر افتد مارا - دور سید علی خامنه ای می گردیم

امیرا تو میری و فر مان دهی - سر بی سران را تو سامان دههی
عصای تو ام اژدها کن مرا - به اذن ولایت رها کن مرا
رها کن مرا تا خروشان شوم - بلا بر سر دین فروشان شوم
و پ س
New Member
پست: 1
تاریخ عضویت: جمعه 6 بهمن 1391, 1:39 pm
سپاس‌های دریافتی: 4 بار

Re: جنکنده های موجود در ایران ...

پست توسط flogger »

با سلام خدمت دوستان عزیز اطلاعاتی که من دارم ( البته پدر بنده تکنسین موتور جت اف-4 فانتوم هستش ) در مورد اف -16 دو فروند به ایران تحویل شد که اولیش رو برای اموزش اوراق کردند دومیش هرگز از رو زمین بلند نشد و از سرنوشتش خبری در دست نیست من از بعضی از همکار های پدرم شنیدم که در زمان جنگ توسط دلال های اسلحه ایرانی با تجهیزات دیگه معاوضه شده بقیه اف-16ها که بعضی از قطعاتشون داخل جعبه وکیوم شده در داخل پایگاه مهراباد بوده بارگیری شده و دوباره به امریکا برگردوندن.
در رابطه با سوخو های 27 های روسی احتمال حضورشون در ایران بسیار ضعیفه چون کار راحتی نیست نگهداری این جنگنده در خفا چون باید تمام سازمان و تجهیزات این جنگنده رو تهیه کنند و مطمئنا چنین کار بزرگی هزینه بالایی میطلبه و اگر چنین باشه بالاخره حضورشون در ایران تایید میشه با این همه دشمنی که ما داریم و24 ساعته حواسشون به ما هست والبته اگر به نظر بنده اگر به ما جنگنده میفروختن ما دیگه دنبال ساختنش نمیرفتیم در کل ما بهترین زبده ترین وشجاعدل ترین خلبان ها رو داریم ارزومندم روزی رو ببینم که خلبانای ما بهترین جنگنده ها رو به خدمت بگیرن چون دراین صورت مطمئنم که هیچ خلبان دشمنی جرات رویارویی با اونا رو نداره.
Junior Poster
Junior Poster
پست: 134
تاریخ عضویت: سه‌شنبه 19 شهریور 1387, 2:29 pm
سپاس‌های ارسالی: 31 بار
سپاس‌های دریافتی: 465 بار

Re: جنکنده های موجود در ایران ...

پست توسط sabalan1400 »

با رونمایی از قاهر 313 باید همه جنگنده هایی نظیر اف-16 و 18 و 15 و سوخو های 27 و میگ 29 بروند تعطیلات بازنشستگی .......
Major II
Major II
نمایه کاربر
پست: 350
تاریخ عضویت: یک‌شنبه 21 اسفند 1390, 9:47 pm
محل اقامت: Tabriz
سپاس‌های ارسالی: 6254 بار
سپاس‌های دریافتی: 1515 بار

Re: جنکنده های موجود در ایران ...

پست توسط Ghost Rider »

sabalan1400 نوشته شده:با رونمایی از قاهر 313 باید همه جنگنده هایی نظیر اف-16 و 18 و 15 و سوخو های 27 و میگ 29 بروند تعطیلات بازنشستگی .......

هنوز واسه این حرف خیلی زوده، چون f22 که از قاهر313 خیلی جلوتر و پیشرفته تره هنوز هم با مشکلاتی مواجه میشود و همچنین در کنار خودش همون جنگنده هایی که فرمودید رو میبیند!
به نظر من بعیده که حتی f5 هامون رو هم بازنشسته کنن، شاید تبدیلشون کنن به صاعقه، آذرخش و ...
ارسال پست

بازگشت به “متفرقه درباره نیروی هوایی”