اگر ماشین دارین این مطالب میلیونها تومن به جیبتان می ریزد

در اين بخش مي‌توانيد در مورد مباحث فنی و تخصصی مرتبط با خودرو و وسايل نقليه بحث و تبادل نظر کنيد

مدیران انجمن: MOHAMMAD_ASEMOONI, Mohsen1001, RAHVAR, شوراي نظارت

ارسال پست
New Member
پست: 5
تاریخ عضویت: پنج‌شنبه 10 تیر 1400, 4:49 am
سپاس‌های ارسالی: 4 بار
سپاس‌های دریافتی: 2 بار

Re: اگر ماشین دارین این مطالب میلیونها تومن به جیبتان می ریزد

پست توسط mohammadreza-008 »

سلام محمد آسمونی عزیز

یه ابزاری هست که شبیه سیخ هست ولی حالت منعطف داره و برای سیخ زدن و رسوب گیری کانال های رادیاتور ماشین ازش استفاده میشه و رادیاتور سازها بهش میگن سیخ.. اسمش چی هست؟

من هر چی تو اینترنت گشتم نتونستم بفهمم اسمش چیه ؟ و خود شما برای این کار چه ابزاری رو پیشنهاد میکنین؟

و یه سوال خیلی مهم ..من طبق حرف های شما تو صفحه اول تاپیکتون هر چند وقت یه بار با سمباده نرم و فرچه بست های باتری و رو خود باتری رو تمیز میکنم..

به نظر شما بست باتری از جنس شمش برنجی بگیرم بهتره برای رسوب و سولفاته کمتر و انتقال جریان بهتر؟ ممنون
Colonel II
Colonel II
نمایه کاربر
پست: 4228
تاریخ عضویت: یک‌شنبه 12 اردیبهشت 1389, 12:44 pm
محل اقامت: زمین پهناور خدا ( أرضُ الله الواسعة)
سپاس‌های ارسالی: 4526 بار
سپاس‌های دریافتی: 8625 بار

Re: اگر ماشین دارین این مطالب میلیونها تومن به جیبتان می ریزد

پست توسط MOHAMMAD_ASEMOONI »

mohammadreza-008 نوشته شده: چهارشنبه 3 شهریور 1400, 1:00 am سلام محمد آسمونی عزیز

یه ابزاری هست که شبیه سیخ هست ولی حالت منعطف داره و برای سیخ زدن و رسوب گیری کانال های رادیاتور ماشین ازش استفاده میشه و رادیاتور سازها بهش میگن سیخ.. اسمش چی هست؟

من هر چی تو اینترنت گشتم نتونستم بفهمم اسمش چیه ؟ و خود شما برای این کار چه ابزاری رو پیشنهاد میکنین؟

و یه سوال خیلی مهم ..من طبق حرف های شما تو صفحه اول تاپیکتون هر چند وقت یه بار با سمباده نرم و فرچه بست های باتری و رو خود باتری رو تمیز میکنم..

به نظر شما بست باتری از جنس شمش برنجی بگیرم بهتره برای رسوب و سولفاته کمتر و انتقال جریان بهتر؟ ممنون

سلام دوست عزیز

تشکر از حضورتون و توجهتون به این تاپیک

◼️ در این کلیپ ، روش سیخ زدنِ رادیاتور رو آموزش داده به زبان عربی (تسلیك رادیتر ) . زبانش مهم نیست . خودِ کلیپ واضح و گویا هست .
[External Link Removed for Guests]

◼️سر و تهِ رادیاتور رو بر میداره و سپس با چیزی شبیه گیج روغن و یا فنر سیم‌کشی ، کانالهای آب در رادیاتور رو سیخ میزنه . البته از سیخ کباب که زیاد ضخیم و پهن نباشه و سرش پهن و کُند شده باشه هم میشه استفاده کرد .

با ورق گالوانیزه که ازش کانال کولر درست میکنند هم میشه یک نوار با عرض و طول مناسب برید برای سیخ زدنِ رادیاتور .

به این کار در عربی میگن تَسلیک . یعنی راه باز کردن . برای لوله ی فاضلاب و رادیاتور و غیره .

البته امروزه از مواد حل کننده ی رسوبات بیشتر استفاده میشه چون لازم به برداشتنِ سر و تهِ رادیاتور نیست .

◼️ از همون جرم گیر آبگرمکن دیواری هم میشه استفاده کرد که محلول ۳۰ یا ۳۳ درصدی جوهر نمک هست .

◼️ این کار باید حتماً در محیط کاملاً باز و با رعایت کامل نکات ایمنی انجام بشه چون گاز کلر به شدت سمی هست و ازش به عنوان سلاح شیمیایی استفاده میشه
◼️ همچنین جوشیدن جوهر نمک در رادیاتور و مبدل آبگرمکن باعث فورانش میشه که می‌تونه به چشمها و صورت و دستها و غیره صدمه بزنه پس باید کم‌کم ریخته بشه در رادیاتور و مبدل .‌
مسئولیت رعایت نکات ایمنی و درست انجام دادن کارها و هر گونه خسارت جانی و مالی بر عهدۀ خوانندگان این مطالب هست . بنده و این سایت هیچگونه مسئولیتی نداریم .
◼️ شاید لازم باشه شستشو ، دوباره و سه باره انجام بشه که بستگی به مقدار رسوب‌های درون رادیاتور داره .

بعد از هر بار باید با آب شستشو بشه و سپس تمام آب خالی بشه و سپس دوباره جوهر نمک ریخته بشه به آرامی و رادیاتور به خوبی تکان داده بشه تا جوهر نمک به همه‌ی کانالها وارد بشه . باید فقط حدود ۳ دقیقه طول بکشه بعدش باید خالی بشه و آبکشی بشه
وقتی که دیگه کف نمیکنه و نمیجوشه ، معنیش اینه که تمام رسوب‌ها در جوهر نمک حل شده


کلیپ رسوب زدایی رادیاتور با جوهر نمک ( muriatic acid)

[External Link Removed for Guests]
==================================================

◼️ سرهای باتری می‌تونه سربی و یا برنجی باشه چون هر دو ضدزنگ هستند ولی هر دوتاشون هم می‌تونه یک لایه ی بسیار نازکِ اکسیده شده در سطحش به وجود بیاد که بر عبور برق تاثیر منفی داره و لازم هست که یک ماه یک بار یا ۴۵ روز یک بار با ابزار مناسب ، لایه‌برداری و براق و تمیز بشه

◼️ استفاده از گریس اصلاً توصیه نمیشه چون روغن‌ها و گریسها و بنزین و نفت و گازوییل همگی عایق برق هستند . یعنی برق رو از خودشون عبور نمیدند و باعث افتِ جریان برق (آمپر ) میشند .

صرفه‌جویی های میلیونی در هزینه‌های خودرو

صرفه‌جویی های میلیونی در هزینه‌های زندگی

برنامه‌های کاربردی اندروید و اطلاعات مهم در مورد تنظیمات اندروید

جسارتاً آموزش توبه به زبان ساده

توصیه‌های مهم امنیتی

توصیه‌های بسیار مهم بهداشتی

تاپیک جامع سرویس و تعمیر و مشاوره آبگرمکن و پکیج

سوالات سیستم آبرسانی ساختمان


دوستِ عزیز، چه باور کنی چه باور نکنی چه خوشت بیاد چه خوشت نیاد ،همه ما آسمونی هستیم وشمارش معکوس برای بازگشتمون ازهمون روزِ اولِ خلقتمون شروع شده و حسابِ بسیار دقیقی هم در انتظارمونه.
یه آسمونیِ فعّال باش که آزمایشِ دنیا تکرارشدنی نیست.

باور نمیکنی؟ همۀ ثروت و قدرت و هوش و دانش و نفوذت رو به کار بگیر
تا مانعِ پرواز بشی.
قبول نداری؟
این شما واین هم دنیا
ارسال پست

بازگشت به “مباحث فنی و تخصصی خودرو”