اگر ماشین دارین این مطالب دهها میلیون تومن به جیبتان می ریزد

در اين بخش مي‌توانيد در مورد مباحث فنی و تخصصی مرتبط با خودرو و وسايل نقليه بحث و تبادل نظر کنيد

مدیران انجمن: MOHAMMAD_ASEMOONI, Mohsen1001, RAHVAR, شوراي نظارت

New Member
پست: 13
تاریخ عضویت: پنج‌شنبه ۱۰ تیر ۱۴۰۰, ۴:۴۹ ق.ظ
سپاس‌های ارسالی: 11 بار
سپاس‌های دریافتی: 7 بار

Re: اگر ماشین دارین این مطالب میلیونها تومن به جیبتان می ریزد

پست توسط mohammadreza-008 »

سلام محمد آسمونی عزیز

یه ابزاری هست که شبیه سیخ هست ولی حالت منعطف داره و برای سیخ زدن و رسوب گیری کانال های رادیاتور ماشین ازش استفاده میشه و رادیاتور سازها بهش میگن سیخ.. اسمش چی هست؟

من هر چی تو اینترنت گشتم نتونستم بفهمم اسمش چیه ؟ و خود شما برای این کار چه ابزاری رو پیشنهاد میکنین؟

و یه سوال خیلی مهم ..من طبق حرف های شما تو صفحه اول تاپیکتون هر چند وقت یه بار با سمباده نرم و فرچه بست های باتری و رو خود باتری رو تمیز میکنم..

به نظر شما بست باتری از جنس شمش برنجی بگیرم بهتره برای رسوب و سولفاته کمتر و انتقال جریان بهتر؟ ممنون
Colonel II
Colonel II
نمایه کاربر
پست: 4467
تاریخ عضویت: یک‌شنبه ۱۲ اردیبهشت ۱۳۸۹, ۱۲:۴۴ ب.ظ
محل اقامت: زمین پهناور خدا ( أرضُ الله الواسعة)
سپاس‌های ارسالی: 4677 بار
سپاس‌های دریافتی: 8718 بار

Re: اگر ماشین دارین این مطالب میلیونها تومن به جیبتان می ریزد

پست توسط MOHAMMAD_ASEMOONI »

mohammadreza-008 نوشته شده: چهارشنبه ۳ شهریور ۱۴۰۰, ۱:۰۰ ق.ظ سلام محمد آسمونی عزیز

یه ابزاری هست که شبیه سیخ هست ولی حالت منعطف داره و برای سیخ زدن و رسوب گیری کانال های رادیاتور ماشین ازش استفاده میشه و رادیاتور سازها بهش میگن سیخ.. اسمش چی هست؟

من هر چی تو اینترنت گشتم نتونستم بفهمم اسمش چیه ؟ و خود شما برای این کار چه ابزاری رو پیشنهاد میکنین؟

و یه سوال خیلی مهم ..من طبق حرف های شما تو صفحه اول تاپیکتون هر چند وقت یه بار با سمباده نرم و فرچه بست های باتری و رو خود باتری رو تمیز میکنم..

به نظر شما بست باتری از جنس شمش برنجی بگیرم بهتره برای رسوب و سولفاته کمتر و انتقال جریان بهتر؟ ممنون

سلام دوست عزیز

تشکر از حضورتون و توجهتون به این تاپیک

◼️ در این کلیپ ، روش سیخ زدنِ رادیاتور رو آموزش داده به زبان عربی (تسلیك رادیتر ) . زبانش مهم نیست . خودِ کلیپ واضح و گویا هست .
[External Link Removed for Guests]

◼️سر و تهِ رادیاتور رو بر میداره و سپس با چیزی شبیه گیج روغن و یا فنر سیم‌کشی ، کانالهای آب در رادیاتور رو سیخ میزنه . البته از سیخ کباب که زیاد ضخیم و پهن نباشه و سرش پهن و کُند شده باشه هم میشه استفاده کرد .

با ورق گالوانیزه که ازش کانال کولر درست میکنند هم میشه یک نوار با عرض و طول مناسب برید برای سیخ زدنِ رادیاتور .

به این کار در عربی میگن تَسلیک . یعنی راه باز کردن . برای لوله ی فاضلاب و رادیاتور و غیره .

البته امروزه از مواد حل کننده ی رسوبات بیشتر استفاده میشه چون لازم به برداشتنِ سر و تهِ رادیاتور نیست .

◼️ از همون جرم گیر آبگرمکن دیواری هم میشه استفاده کرد که محلول ۳۰ یا ۳۳ درصدی جوهر نمک هست .

◼️ این کار باید حتماً در محیط کاملاً باز و با رعایت کامل نکات ایمنی انجام بشه چون گاز کلر به شدت سمی هست و ازش به عنوان سلاح شیمیایی استفاده میشه
◼️ همچنین جوشیدن جوهر نمک در رادیاتور و مبدل آبگرمکن باعث فورانش میشه که می‌تونه به چشمها و صورت و دستها و غیره صدمه بزنه پس باید کم‌کم ریخته بشه در رادیاتور و مبدل .‌
مسئولیت رعایت نکات ایمنی و درست انجام دادن کارها و هر گونه خسارت جانی و مالی بر عهدۀ خوانندگان این مطالب هست . بنده و این سایت هیچگونه مسئولیتی نداریم .
◼️ شاید لازم باشه شستشو ، دوباره و سه باره انجام بشه که بستگی به مقدار رسوب‌های درون رادیاتور داره .

بعد از هر بار باید با آب شستشو بشه و سپس تمام آب خالی بشه و سپس دوباره جوهر نمک ریخته بشه به آرامی و رادیاتور به خوبی تکان داده بشه تا جوهر نمک به همه‌ی کانالها وارد بشه . باید فقط حدود ۳ دقیقه طول بکشه بعدش باید خالی بشه و آبکشی بشه
وقتی که دیگه کف نمیکنه و نمیجوشه ، معنیش اینه که تمام رسوب‌ها در جوهر نمک حل شده


کلیپ رسوب زدایی رادیاتور با جوهر نمک ( muriatic acid)

[External Link Removed for Guests]
==================================================

◼️ سرهای باتری می‌تونه سربی و یا برنجی باشه چون هر دو ضدزنگ هستند ولی هر دوتاشون هم می‌تونه یک لایه ی بسیار نازکِ اکسیده شده در سطحش به وجود بیاد که بر عبور برق تاثیر منفی داره و لازم هست که یک ماه یک بار یا ۴۵ روز یک بار با ابزار مناسب ، لایه‌برداری و براق و تمیز بشه

◼️ استفاده از گریس اصلاً توصیه نمیشه چون روغن‌ها و گریسها و بنزین و نفت و گازوییل همگی عایق برق هستند . یعنی برق رو از خودشون عبور نمیدند و باعث افتِ جریان برق (آمپر ) میشند .

صرفه‌جویی دهها میلیونیِ هزینه‌های خودرو
صرفه‌جویی دهها میلیونیِ هزینه‌های زندگی
برنامه‌های کاربردی اندروید و اطلاعات مهمِ تنظیمات اندروید
جسارتاً آموزشتوبه به زبان ساده
توصیه‌های بسیار مهم امنیتی
توصیه‌های بسیار مهم سلامتی
سرویس و تعمیر آبگرمکن و پکیج
سیستم آبرسانی ساختمان (پمپ،مخزن،روشهای‌نصب،عیب‌یابی،تعمیر،هشدارها،توصیه‌ها)

دوستِ عزیز،چه باور کنی چه باور نکنی چه خوشت بیاد چه خوشت نیاد
همه ما آسمونی هستیم و شمارش معکوس برای بازگشتمون از همون روزِ اولِ خلقتمون شروع شده
و حسابرسیِ بسیار دقیقی هم در انتظارمون هست. 
یه آسمونیِ فعال باش که امتحانِ دنیا تکرار شدنی نیست که نیست

اگه باور نمی‌کنی، برو همۀ ثروت و قدرت و هوش و دانش و نفوذت رو به کار بگیر
تا مانعِ پرواز بشی.
باز هم قبول نداری ؟!
این شما و این هم دنیا

New Member
پست: 5
تاریخ عضویت: دوشنبه ۸ مهر ۱۳۹۸, ۸:۵۳ ب.ظ
سپاس‌های ارسالی: 16 بار
سپاس‌های دریافتی: 1 بار

Re: اگر ماشین دارین این مطالب میلیونها تومن به جیبتان می ریزد

پست توسط tahmineh.f »

سلام وقت بخیر

وقتی ماشین چندین ساعت خاموش بوده و سرد هست به قمقمه ذخیره آب که نگاه میکنم رو حالت ماکسیمم هست ولی بعد از مثلا یکی دو ساعت رانندگی وقتی که ماشین هنوز روشن هست نگاه میکنم میبینم حدود یه سانت بالاتر از خط ماکسیمم هست. ولی بعد که ماشین کاملا سرد شد دوباره برمیگرده به همون خط ماکس. این نرماله؟ ممنون

ماشین هم پراید هستش و سیستم خنک کاریش مدارباز هست
Colonel II
Colonel II
نمایه کاربر
پست: 4467
تاریخ عضویت: یک‌شنبه ۱۲ اردیبهشت ۱۳۸۹, ۱۲:۴۴ ب.ظ
محل اقامت: زمین پهناور خدا ( أرضُ الله الواسعة)
سپاس‌های ارسالی: 4677 بار
سپاس‌های دریافتی: 8718 بار

Re: اگر ماشین دارین این مطالب میلیونها تومن به جیبتان می ریزد

پست توسط MOHAMMAD_ASEMOONI »

tahmineh.f نوشته شده: پنج‌شنبه ۲۰ آبان ۱۴۰۰, ۷:۰۴ ب.ظ سلام وقت بخیر

وقتی ماشین چندین ساعت خاموش بوده و سرد هست به قمقمه ذخیره آب که نگاه میکنم رو حالت ماکسیمم هست ولی بعد از مثلا یکی دو ساعت رانندگی وقتی که ماشین هنوز روشن هست نگاه میکنم میبینم حدود یه سانت بالاتر از خط ماکسیمم هست. ولی بعد که ماشین کاملا سرد شد دوباره برمیگرده به همون خط ماکس. این نرماله؟ ممنون

ماشین هم پراید هستش و سیستم خنک کاریش مدار باز هست
سلام علیکم

بایستی با موتور کاملاً سرد روی مینیموم باشه و با موتور کاملاً گرم روی ماکسیموم باشه
صرفه‌جویی دهها میلیونیِ هزینه‌های خودرو
صرفه‌جویی دهها میلیونیِ هزینه‌های زندگی
برنامه‌های کاربردی اندروید و اطلاعات مهمِ تنظیمات اندروید
جسارتاً آموزشتوبه به زبان ساده
توصیه‌های بسیار مهم امنیتی
توصیه‌های بسیار مهم سلامتی
سرویس و تعمیر آبگرمکن و پکیج
سیستم آبرسانی ساختمان (پمپ،مخزن،روشهای‌نصب،عیب‌یابی،تعمیر،هشدارها،توصیه‌ها)

دوستِ عزیز،چه باور کنی چه باور نکنی چه خوشت بیاد چه خوشت نیاد
همه ما آسمونی هستیم و شمارش معکوس برای بازگشتمون از همون روزِ اولِ خلقتمون شروع شده
و حسابرسیِ بسیار دقیقی هم در انتظارمون هست. 
یه آسمونیِ فعال باش که امتحانِ دنیا تکرار شدنی نیست که نیست

اگه باور نمی‌کنی، برو همۀ ثروت و قدرت و هوش و دانش و نفوذت رو به کار بگیر
تا مانعِ پرواز بشی.
باز هم قبول نداری ؟!
این شما و این هم دنیا

Colonel II
Colonel II
نمایه کاربر
پست: 4467
تاریخ عضویت: یک‌شنبه ۱۲ اردیبهشت ۱۳۸۹, ۱۲:۴۴ ب.ظ
محل اقامت: زمین پهناور خدا ( أرضُ الله الواسعة)
سپاس‌های ارسالی: 4677 بار
سپاس‌های دریافتی: 8718 بار

Re: اگر ماشین دارین این مطالب میلیونها تومن به جیبتان می ریزد

پست توسط MOHAMMAD_ASEMOONI »

با سلام

◼️ یادآوری :
◼️ در بعد از فصلِ گرما هم بایستی هر ۲ یا ۳ هفته یک بار کولر گازیِ خانگی‌ و خودرو حدود ۵ تا ۱۰ دقیقه در وسطِ روز کار کنه تا گاز و روغن در سیستمِ کولر گردش کنه تا اورینگهای لوله‌های گاز و اورینگهای سایر قطعات چرب بشه و چرب بمونه وگرنه خشک نشه.

◼️ خشک شدنِ اورینگها باعث نشت گاز از سیستم و کلی هزینه برای نشت یابی و تعمیر و گاز زدن میشه .
صرفه‌جویی دهها میلیونیِ هزینه‌های خودرو
صرفه‌جویی دهها میلیونیِ هزینه‌های زندگی
برنامه‌های کاربردی اندروید و اطلاعات مهمِ تنظیمات اندروید
جسارتاً آموزشتوبه به زبان ساده
توصیه‌های بسیار مهم امنیتی
توصیه‌های بسیار مهم سلامتی
سرویس و تعمیر آبگرمکن و پکیج
سیستم آبرسانی ساختمان (پمپ،مخزن،روشهای‌نصب،عیب‌یابی،تعمیر،هشدارها،توصیه‌ها)

دوستِ عزیز،چه باور کنی چه باور نکنی چه خوشت بیاد چه خوشت نیاد
همه ما آسمونی هستیم و شمارش معکوس برای بازگشتمون از همون روزِ اولِ خلقتمون شروع شده
و حسابرسیِ بسیار دقیقی هم در انتظارمون هست. 
یه آسمونیِ فعال باش که امتحانِ دنیا تکرار شدنی نیست که نیست

اگه باور نمی‌کنی، برو همۀ ثروت و قدرت و هوش و دانش و نفوذت رو به کار بگیر
تا مانعِ پرواز بشی.
باز هم قبول نداری ؟!
این شما و این هم دنیا

New Member
پست: 13
تاریخ عضویت: پنج‌شنبه ۱۰ تیر ۱۴۰۰, ۴:۴۹ ق.ظ
سپاس‌های ارسالی: 11 بار
سپاس‌های دریافتی: 7 بار

Re: اگر ماشین دارین این مطالب میلیونها تومن به جیبتان می ریزد

پست توسط mohammadreza-008 »

سلام وقت بخیر
ماشین از سرعت حدود چهل تا حدود 80 یه صدای ریتمیک بهش اضافه میشه.
یه صدای بم ، صدای قوم قوم که ریتمیکه و ثابت نیست و ریتم صدا با سرعت تغییر میکنه.
پا رو کلاچ گذاشتم،خلاص کردم ولی باز همین صدا بود.

بعد یه مشکل دیگه اینکه وقتی میخوام لحظه ای چراغ بزنم(نور بالا) اون لحظه که چراغ میزنم و هر چقدر هم دسته رو داشته باشم مشکلی نیست ولی همون لحظه که دسته نور بالا رو ول مبکنم درست تو همون لحظه چراغ های دینام و کمربند و چراغ ترمز دستی به صورت لحظه ای و کمرنگ روشن میشن و بعد که دسته رو ول کردم خاموش میشن
ممنون از راهنمایی ها
Major I
Major I
نمایه کاربر
پست: 406
تاریخ عضویت: سه‌شنبه ۲۳ آبان ۱۳۸۵, ۱:۳۶ ب.ظ
محل اقامت: ماهشهر-شیراز
سپاس‌های ارسالی: 29 بار
سپاس‌های دریافتی: 389 بار

Re: اگر ماشین دارین این مطالب میلیونها تومن به جیبتان می ریزد

پست توسط جعفر طاهري »

برای مورد اول- اگر این صدای ریتمیک با گرم شدن موتور خودرو بحد کافی حذف میشود مهم نیست اما اگر دائم وجود دارد، اشکالی وجود دارد.
برای مورد دوم- هنگامیکه دسته راهنما را بالا میکشی و اصطلاحا از نور سلام استفاده میکنی. علاوه بر نو چراغ پائین، نور چراغ بالا نیز چون همزمان روشن میشود، برق زیادی مصرف میگردد و نباید بیشتر از یک ثانیه دسته را بالا نگهداری، پس از رها کردن دسته چون بعضی از چراغهای اخطار روشن میشود علت یا ضعف باطری و یا مشکل برقی قابل اغماض میباشد.
داستانهای فاطمه امیری کهنوج
Colonel II
Colonel II
نمایه کاربر
پست: 4467
تاریخ عضویت: یک‌شنبه ۱۲ اردیبهشت ۱۳۸۹, ۱۲:۴۴ ب.ظ
محل اقامت: زمین پهناور خدا ( أرضُ الله الواسعة)
سپاس‌های ارسالی: 4677 بار
سپاس‌های دریافتی: 8718 بار

Re: اگر ماشین دارین این مطالب میلیونها تومن به جیبتان می ریزد

پست توسط MOHAMMAD_ASEMOONI »

[External Link Removed for Guests]

◼️ حتی برای همه‌ی ماشین صفرِ ایرانی هم باید انجام بشه چون عمداً گریسِ کمی می‌زنند توی سیبکها تا زیاد عمر نکنه و فروشش زیاد بشه و همچنین هزینه ی ساختش هم کم بشه و سود فروشش زیادتر بشه .
آلیاژش هم باکیفیت نیست و بدون روغن زودی ساییده و شل میشه .
خیابانها و جاده‌ها هم که در از چاله چوله هست .

◼️ فقط با تزریق واسکازین میشه دوامش رو تا حد زیادی افزایش داد .
این کار بسیار هم آسان هست .
◼️ یک‌ سرنگ‌۲۰ یا ۳۰ سی سی از داروخانه بخرید براش و همیشه هم سرنگ‌ رو در جایی دور از دسترس اطفال پنهانش کنید .

◼️ سوزن سرنگ‌ باید فرو بره در بالاترین جای لاستیک گردگیر .

◼️ بهتره تزریق رو حداقل ۴ یا ۵ ماه یکبار تکرار کنید .‌ برای خودروهای عمومی بهتره حداقل ۲ ماه یک بار تزریق بشه .

◼️ از عکسها کپی و یا اسکرین شات بگیرین چون دیر یا زود حذف میشه

◼️ مسئولیت رعایت نکات ایمنی و درست انجام دادن کارها و هر گونه خسارت جانی و مالی بر عهدۀ خوانندگان این مطالب هست . بنده و این سایت هیچگونه مسئولیتی نداریم .
صرفه‌جویی دهها میلیونیِ هزینه‌های خودرو
صرفه‌جویی دهها میلیونیِ هزینه‌های زندگی
برنامه‌های کاربردی اندروید و اطلاعات مهمِ تنظیمات اندروید
جسارتاً آموزشتوبه به زبان ساده
توصیه‌های بسیار مهم امنیتی
توصیه‌های بسیار مهم سلامتی
سرویس و تعمیر آبگرمکن و پکیج
سیستم آبرسانی ساختمان (پمپ،مخزن،روشهای‌نصب،عیب‌یابی،تعمیر،هشدارها،توصیه‌ها)

دوستِ عزیز،چه باور کنی چه باور نکنی چه خوشت بیاد چه خوشت نیاد
همه ما آسمونی هستیم و شمارش معکوس برای بازگشتمون از همون روزِ اولِ خلقتمون شروع شده
و حسابرسیِ بسیار دقیقی هم در انتظارمون هست. 
یه آسمونیِ فعال باش که امتحانِ دنیا تکرار شدنی نیست که نیست

اگه باور نمی‌کنی، برو همۀ ثروت و قدرت و هوش و دانش و نفوذت رو به کار بگیر
تا مانعِ پرواز بشی.
باز هم قبول نداری ؟!
این شما و این هم دنیا

New Member
پست: 5
تاریخ عضویت: دوشنبه ۸ مهر ۱۳۹۸, ۸:۵۳ ب.ظ
سپاس‌های ارسالی: 16 بار
سپاس‌های دریافتی: 1 بار

Re: اگر ماشین دارین این مطالب میلیونها تومن به جیبتان می ریزد

پست توسط tahmineh.f »

سلام خسته نباشید

فکر میکنم برق ماشین مشکل داره ولی نمیدونم مشکل کجاست و چجوری میشه فهمید ..در حالت درجا و سکون تست کردم موقع روشن کردن چراغ های جلو و یا موقع بالا بردن شیشه برقی و یا بعضی وقتا موقع روشن کردن ماشین، همون لحظه یه لرزش و نوسان کوچیکی به موتور وارد میشه و دور موتور ماشین میفته و پایین تر میاد .. ممنون میشم راهنمایی کنید تو این گرونی ها..


 ماشین هم پراید 132 مدل 91 هست که از صفری دست خودم بوده و تا الان هم صد هزار تا بیشتر راه نرفته

کارایی هم که من کردم این بوده

من بست سر باتری برنجی خریدم و رو باتری ماشین وصل کردم و یه استراپ مسی با خرطومی نسوز هم از پشت کنیستر بعد از ساییدن اون قسمت رنگ وصل کردم به سر منفی باتری و جای اتصال بدنه روی گیر بکس و زیر باتری رو هم بیرون اوردم و سمباده زدم و سفت وصل کردم و کلا اتصال بدنه رو قوی کردم. ولی اون مشکل هست باز..
New Member
پست: 13
تاریخ عضویت: پنج‌شنبه ۱۰ تیر ۱۴۰۰, ۴:۴۹ ق.ظ
سپاس‌های ارسالی: 11 بار
سپاس‌های دریافتی: 7 بار

Re: اگر ماشین دارین این مطالب میلیونها تومن به جیبتان می ریزد

پست توسط mohammadreza-008 »

سلام
به نظر من شما دینامت ضعیف شده
یه سیم کلفت جوشکاری بگیر از سر استارت به دینام وصل کن
از باتری نباید مستقیم وصل کنی چون خیلی خطرناکه
New Member
پست: 1
تاریخ عضویت: شنبه ۲۵ تیر ۱۴۰۱, ۳:۴۱ ب.ظ
سپاس‌های دریافتی: 1 بار

سلام و درود برخوانندگان محترم ۴۰۵دوگانه مدل۹۱دارم،یه هفته ده روزی هست که میگذره،درب رادیات رو باز کردم موقعی ک ماشین سرد

پست توسط میثم۹۸ »

سلام و درود برخوانندگان محترم
۴۰۵دوگانه مدل۹۱دارم

یه هفته ده روزی هست که میگذره،درب رادیات رو باز کردم موقعی که ماشین سرد بود ، یک لایه چربی مانند به رنگ قهوه ای مشاهده کردم

بعدش رادیاتور رو درآوردم کامل شستم کلی آب قهوه ای و یه نخاله مانندی اندازه عدس توش زد بیرون که یه کم هم چرب بود.

ماشین نه گرم میکنه نه افت شتاب داره.

روغنش هم کم نشده.دریچه روغن رو نگاه کردم تمیزه شیره سفید که میگن نزده.

الان با آب عادی پرکردم. فعلا چربی مشاهده نکردم...ممنون میشم کارشناسی نظر بدین مشکل حل شه🙏🙏❤❤
Colonel II
Colonel II
نمایه کاربر
پست: 4467
تاریخ عضویت: یک‌شنبه ۱۲ اردیبهشت ۱۳۸۹, ۱۲:۴۴ ب.ظ
محل اقامت: زمین پهناور خدا ( أرضُ الله الواسعة)
سپاس‌های ارسالی: 4677 بار
سپاس‌های دریافتی: 8718 بار

Re: سلام و درود برخوانندگان محترم ۴۰۵دوگانه مدل۹۱دارم،یه هفته ده روزی هست که میگذره،درب رادیات رو باز کردم موقعی ک ماشین

پست توسط MOHAMMAD_ASEMOONI »

میثم۹۸ نوشته شده: شنبه ۲۵ تیر ۱۴۰۱, ۳:۴۴ ب.ظ سلام و درود برخوانندگان محترم
۴۰۵دوگانه مدل۹۱دارم

یه هفته ده روزی هست که میگذره،درب رادیات رو باز کردم موقعی که ماشین سرد بود ، یک لایه چربی مانند به رنگ قهوه ای مشاهده کردم

بعدش رادیاتور رو درآوردم کامل شستم کلی آب قهوه ای و یه نخاله مانندی اندازه عدس توش زد بیرون که یه کم هم چرب بود.

ماشین نه گرم میکنه نه افت شتاب داره.

روغنش هم کم نشده.دریچه روغن رو نگاه کردم تمیزه شیره سفید که میگن نزده.

الان با آب عادی پرکردم. فعلا چربی مشاهده نکردم...ممنون میشم کارشناسی نظر بدین مشکل حل شه🙏🙏❤❤

سلام

◼️ در این صفحه ی تاپیکِ عیب یابیِ خودرو ، مطالبی در موردِ کولانت مطالبی نوشته‌ام :

topic-t2291-276.html

◼️ إن شاءَ اللّٰه در همون تاپیک هم سر فرصت به سوال شما در حدِ اطلاعاتم پاسخ می‌دم .
صرفه‌جویی دهها میلیونیِ هزینه‌های خودرو
صرفه‌جویی دهها میلیونیِ هزینه‌های زندگی
برنامه‌های کاربردی اندروید و اطلاعات مهمِ تنظیمات اندروید
جسارتاً آموزشتوبه به زبان ساده
توصیه‌های بسیار مهم امنیتی
توصیه‌های بسیار مهم سلامتی
سرویس و تعمیر آبگرمکن و پکیج
سیستم آبرسانی ساختمان (پمپ،مخزن،روشهای‌نصب،عیب‌یابی،تعمیر،هشدارها،توصیه‌ها)

دوستِ عزیز،چه باور کنی چه باور نکنی چه خوشت بیاد چه خوشت نیاد
همه ما آسمونی هستیم و شمارش معکوس برای بازگشتمون از همون روزِ اولِ خلقتمون شروع شده
و حسابرسیِ بسیار دقیقی هم در انتظارمون هست. 
یه آسمونیِ فعال باش که امتحانِ دنیا تکرار شدنی نیست که نیست

اگه باور نمی‌کنی، برو همۀ ثروت و قدرت و هوش و دانش و نفوذت رو به کار بگیر
تا مانعِ پرواز بشی.
باز هم قبول نداری ؟!
این شما و این هم دنیا

ارسال پست

بازگشت به “مباحث فنی و تخصصی خودرو”