اگر ماشین دارین این مطالب میلیونها تومن به جیبتان می ریزد

در اين بخش مي‌توانيد در مورد مباحث فنی و تخصصی مرتبط با خودرو و وسايل نقليه بحث و تبادل نظر کنيد

مدیران انجمن: MOHAMMAD_ASEMOONI, RAHVAR, Mohsen1001, شوراي نظارت

New Member
پست: 2
تاریخ عضویت: شنبه ۱۰ دی ۱۴۰۱, ۱۲:۴۲ ق.ظ
سپاس‌های ارسالی: 1 بار

Re: اگر ماشین دارین این مطالب میلیونها تومن به جیبتان می ریزد

پست توسط mohammad hossoein »

واشر سرسیلندر مشکل پیدا کرده
Colonel II
Colonel II
نمایه کاربر
پست: 4401
تاریخ عضویت: یک‌شنبه ۱۲ اردیبهشت ۱۳۸۹, ۱۲:۴۴ ب.ظ
محل اقامت: زمین پهناور خدا ( أرضُ الله الواسعة)
سپاس‌های ارسالی: 4645 بار
سپاس‌های دریافتی: 8698 بار

Re: اگر ماشین دارین این مطالب میلیونها تومن به جیبتان می ریزد

پست توسط MOHAMMAD_ASEMOONI »

hamiddrr5l.com نوشته شده: چهارشنبه ۱۴ دی ۱۴۰۱, ۱:۰۱ ب.ظ سلام خدمت اساتید
من پراید ۱۳۱ دارم
یه بار فن ماشین روشن نمیشد و دما رفت تا آخر .
بعد بردم پیش یه تعمیرکار و خلاصه فن روشن شد و دما اومد پایین
الان احساس می‌کنم آب رادیاتور سفیده یا کف می‌کنه

به نظرتون مشکلی داره که آبش رو عوض کنم ؟
ممنون
سلام
همیشه میشه مایع رادیاتور رو عوض کرد

◼️مهم اینه که بجا باشه و از مایع رادیاتور استاندارد و مناسب هم استفاده بشه به جاش و مقدارش هم به اندازه باشه

◼️ مایع استاندار رادیاتور مخلوطی از ضدیخ استاندارد و آب مقطر درجه یک هست به نسبت ۵۰ / ۵۰ یعنی نصف و نصف . اسمش هم کولانت هست Coolant

◼️ استفاده از آب مقطر به تنهایی باعث زود جوش آمدنِ آب و همچنین زود یخ زدنش در یخبندان میشه که می‌تونه دهها میلیون تومان خسارت وارد کنه به موتور به علت ترکیدن سرسیلندر و بدنه‌ی موتور و رادیاتور بر اثر یخ زدن آب و افزایش حجمش

◼️ در ماشین‌هایی که سیستم خنک‌کننده ی موتور ، منبع انبساط داره ( قمقمه) بایستی با موتور کاملاً سرد ، مقدار کولانت در منبع انبساط تا حد خط پایینی باشه که نوشته MIN یعنی مینیموم و یا نوشته Cold یعنی سرد

★ وقتی هم که موتور کاملاً گرم میشه ، بایستی‌ مقدار کولانت تا حد علامتِ بالایی باشه که نوشته Max یعنی ماکسیموم و یا نوشته HOT یعنی داغ
البته اگر یکی ۲ سانت بالاتر از خط بالایی هم باشه ایرادی نداره
صرفه‌جویی های میلیونی در هزینه‌های خودرو

صرفه‌جویی های میلیونی در هزینه‌های زندگی

برنامه‌های کاربردی اندروید و اطلاعات مهم در مورد تنظیمات اندروید

جسارتاً آموزش توبه به زبان ساده

توصیه‌های مهم امنیتی

توصیه‌های بسیار مهم بهداشتی

تاپیک جامع سرویس و تعمیر و مشاوره آبگرمکن و پکیج

سوالات سیستم آبرسانی ساختمان


دوستِ عزیز، چه باور کنی چه باور نکنی چه خوشت بیاد چه خوشت نیاد ،همه ما آسمونی هستیم وشمارش معکوس برای بازگشتمون ازهمون روزِ اولِ خلقتمون شروع شده و حسابِ بسیار دقیقی هم در انتظارمونه.
یه آسمونیِ فعّال باش که آزمایشِ دنیا تکرارشدنی نیست.

باور نمیکنی؟ همۀ ثروت و قدرت و هوش و دانش و نفوذت رو به کار بگیر
تا مانعِ پرواز بشی.
قبول نداری؟
این شما واین هم دنیا
New Member
پست: 12
تاریخ عضویت: پنج‌شنبه ۱۰ تیر ۱۴۰۰, ۴:۴۹ ق.ظ
سپاس‌های ارسالی: 8 بار
سپاس‌های دریافتی: 5 بار

Re: اگر ماشین دارین این مطالب میلیونها تومن به جیبتان می ریزد

پست توسط mohammadreza-008 »

سلام آقا آسمونی عزیز
به نظر شما باید انتهای گردگیر کمک فنر رو به پایه کمک فنر با بست ببندیم یا نه؟
چون برای چند تا ماشین صفر من دیدم انتهای گردگیر با بست بسته نیست و همینطوری روی اون نعلبکی کمک فنر هست.
چون به گردگیر فشار نیاد ( به خاطر اینکه هم بالاش و هم پایینش بسته میشه و هیچ راه هوایی نداره) و پاره نشه اینکار میکنن؟
کار درست چیه ؟ مرسی
ارسال پست

بازگشت به “مباحث فنی و تخصصی خودرو”