اگر ماشین دارین این مطالب دهها میلیون تومان به جیبتان می ریزد

در اين بخش مي‌توانيد در مورد مباحث فنی و تخصصی مرتبط با خودرو و وسايل نقليه بحث و تبادل نظر کنيد

مدیران انجمن: MOHAMMAD_ASEMOONI, Mohsen1001, RAHVAR, شوراي نظارت

Moderator
Moderator
نمایه کاربر
پست: 2659
تاریخ عضویت: سه‌شنبه ۲۳ تیر ۱۳۸۸, ۹:۵۸ ق.ظ
محل اقامت: روبروی شما
سپاس‌های ارسالی: 2234 بار
سپاس‌های دریافتی: 14097 بار

Re: اگر ماشین دارین این مطالب میلیونها تومن به جیبتان می ریز

پست توسط RAHVAR »

MOHAMMAD_ASEMOONI عزیز ممنون بابت توضیحات و راهنمایی هایی که میکنید تا مشکل دوستان حل بشه و ممنون از وقتی که میزارید برای پاسخ دادن

تشکری فراتر از سپاس
   تصویر     
  
Colonel II
Colonel II
نمایه کاربر
پست: 4576
تاریخ عضویت: یک‌شنبه ۱۲ اردیبهشت ۱۳۸۹, ۱۲:۴۴ ب.ظ
محل اقامت: زمین پهناور خدا ( أرضُ الله الواسعة)
سپاس‌های ارسالی: 4713 بار
سپاس‌های دریافتی: 8744 بار

پست توسط MOHAMMAD_ASEMOONI »

یکی از دوستان نوشته شده:سلام .


برای مصرف کمتر بنزین تو جاده و ... توصیه میشه دور موتور بین دو و نیم تا سه باشه


حالا سوال من اینه که اگه اکثرا رو دور موتور 3 برونیم ، استهلاک موتور بیشتر از زمانی نیست که دور موتور رو 2 هستش (تو همون دنده) ؟

سلام

اگه منظورتون از استهلاک موتور فقط سایش و فرسایش قطعات موتور هست , بله دور موتور کمتر باعث استهلاک کمتر میشه

اما در هنگام حرکت چندین فاکتور دخالت داره در مقدار استهلاک موتور و سوخت :

دور موتور , سرعت , شیب راه (افقی - سربالائی - سرپائینی ) , وزن ماشین (خالی - تعداد مسافر - مقدار بار )و دنده ی انتخاب شده


مثال:

فرض کنیم حداقل سرعت برای دنده سه 30km و حداکثرش 60km باشه


حالا شما توی یک سربالائی با شیب زیاد با دنده سه دارید میرونید

گاز میدین تا سرعت برسه به 60 و دور موتور هم به 3000rpm میرسه

حالا میرید دنده 4 . دور موتور افت میکنه روی 2000 اما به علت شیب زیاد موتور توان کشش ماشین رو نداره و گاز دادنِ بیشتر هم باعث فشار بیشتر به موتور میشه و دور موتور بالاتر نمیره

کم کم سرعت هم میاد زیر 50km و قوز بالا قوز میشه و حالت دنده مرده پیش میاد چون داریم با سرعتی کمتر از حداقلِ سرعت دنده 4 میریم (60km/h)

اینجا باید برگردیم به دنده 3 و پر گاز سربالائی رو رد کنیم

اما چون راندن با حداکثر سرعتِ یک دنده هم برای مدت طولانی ضرر داره (به علت بالا رفتن دور موتور ) پس بهتره با سرعت 55 یا 50 و با دنده 3 و دور موتور حدود 2500rpm سربالائی رو رد کنیم

پس گاهی دور موتور بیشتر بهتر از دور موتور کمتر هست
صرفه‌جویی دهها میلیونیِ هزینه‌های خودرو
صرفه‌جویی دهها میلیونیِ هزینه‌های زندگی
برنامه‌های کاربردی اندروید و اطلاعات مهمِ تنظیمات اندروید
جسارتاً آموزشتوبه به زبان ساده
توصیه‌های بسیار مهم امنیتی
توصیه‌های بسیار مهم سلامتی
سرویس و تعمیر آبگرمکن و پکیج
سیستم آبرسانی ساختمان (پمپ،مخزن،روشهای‌نصب،عیب‌یابی،تعمیر،هشدارها،توصیه‌ها)

دوستِ عزیز،چه باور کنی چه باور نکنی چه خوشت بیاد چه خوشت نیاد
همه ما آسمونی هستیم و شمارش معکوس برای بازگشتمون از همون روزِ اولِ خلقتمون شروع شده
و حسابرسیِ بسیار دقیقی هم در انتظارمون هست. 
یه آسمونیِ فعال باش که امتحانِ دنیا تکرار شدنی نیست که نیست

اگه باور نمی‌کنی، برو همۀ ثروت و قدرت و هوش و دانش و نفوذت رو به کار بگیر
تا مانعِ پرواز بشی.
باز هم قبول نداری ؟!
این شما و این هم دنیا

New Member
پست: 3
تاریخ عضویت: دوشنبه ۲۶ مرداد ۱۳۹۴, ۵:۴۸ ب.ظ
سپاس‌های دریافتی: 3 بار

Re: اگر ماشین دارین این مطالب میلیونها تومن به جیبتان می ریز

پست توسط aminian123 »

جناب اسمانی عزیز یه سوال دارم

ما چون تو جنوب هستیم خیلی باید از کولر ماشین استفاه کنیم
میخواستم ببینم استفاده از کولر غیر از مبحث افزایش سوخت روی چه قطعاتی از ماشین میتونه تاثیر داشته باشه
میخوام دید خودم نسبت به عملکرد کولر و استهلاکش روی ماظین باز شه
Colonel II
Colonel II
نمایه کاربر
پست: 4576
تاریخ عضویت: یک‌شنبه ۱۲ اردیبهشت ۱۳۸۹, ۱۲:۴۴ ب.ظ
محل اقامت: زمین پهناور خدا ( أرضُ الله الواسعة)
سپاس‌های ارسالی: 4713 بار
سپاس‌های دریافتی: 8744 بار

Re: اگر ماشین دارین این مطالب میلیونها تومن به جیبتان می ریز

پست توسط MOHAMMAD_ASEMOONI »

aminian123 نوشته شده:جناب اسمانی عزیز یه سوال دارم

ما چون تو جنوب هستیم خیلی باید از کولر ماشین استفاه کنیم
میخواستم ببینم استفاده از کولر غیر از مبحث افزایش سوخت روی چه قطعاتی از ماشین میتونه تاثیر داشته باشه
میخوام دید خودم نسبت به عملکرد کولر و استهلاکش روی ماظین باز شه

سلام
سوال خوبی هست
- خود کولر داشتن اولین هزینه هست یعنی ماشین کولر دار گرانتر از بی کولر هست
- سرویسش هم هزینه داره حتی اگر ازش بسیار کم استفاده بشه چون کم کم اورینگها خراب میشه و گاز کم میشه و باید تعمیرو گاز زده بشه
- روشن کردن کولر هم برق زیادی مصرف میکنه برای آهنربای کلاچ کمپرسور و فن رادیاتور و موتور پنکه ی توی اتاق blower پس باعث استهلاک سیستم برقی ماشین مثل دینام خصوصا ذغالهاش و باتری و رله های مربوط به سیستم کولر میشه . تولید برق هم بنزین میخواد پس مصرف سوخت هم بالا میره

- کمپرسور هم با کار کردن فرسوده میشه کم کم که خیلی گران هست .همچنین درایر و سایر قسمتها
- خود کمپرسور هم انرژی زیادی میگیره از موتور و مصرف بالا میره . تسمه ی کولر هم کم کم فرسوده میشه چه کار کنه چه کار نکنه
- گرمای ناشی از کار کردن کولر هم باعث بالا رفتن حرارت موتور میشه که بر فرسوده شدن موتور و قطعاتش تاثیر داره
همه ی اینها به این دلیله که هیچ چیز در این دنیا مجانی نیست

چون این دنیا طوری طراحی و خلق شده که چیزی به کسی مجانی نده
این یک قانون ثابت و تغییرناپذیر هست
صرفه‌جویی دهها میلیونیِ هزینه‌های خودرو
صرفه‌جویی دهها میلیونیِ هزینه‌های زندگی
برنامه‌های کاربردی اندروید و اطلاعات مهمِ تنظیمات اندروید
جسارتاً آموزشتوبه به زبان ساده
توصیه‌های بسیار مهم امنیتی
توصیه‌های بسیار مهم سلامتی
سرویس و تعمیر آبگرمکن و پکیج
سیستم آبرسانی ساختمان (پمپ،مخزن،روشهای‌نصب،عیب‌یابی،تعمیر،هشدارها،توصیه‌ها)

دوستِ عزیز،چه باور کنی چه باور نکنی چه خوشت بیاد چه خوشت نیاد
همه ما آسمونی هستیم و شمارش معکوس برای بازگشتمون از همون روزِ اولِ خلقتمون شروع شده
و حسابرسیِ بسیار دقیقی هم در انتظارمون هست. 
یه آسمونیِ فعال باش که امتحانِ دنیا تکرار شدنی نیست که نیست

اگه باور نمی‌کنی، برو همۀ ثروت و قدرت و هوش و دانش و نفوذت رو به کار بگیر
تا مانعِ پرواز بشی.
باز هم قبول نداری ؟!
این شما و این هم دنیا

Colonel II
Colonel II
نمایه کاربر
پست: 4576
تاریخ عضویت: یک‌شنبه ۱۲ اردیبهشت ۱۳۸۹, ۱۲:۴۴ ب.ظ
محل اقامت: زمین پهناور خدا ( أرضُ الله الواسعة)
سپاس‌های ارسالی: 4713 بار
سپاس‌های دریافتی: 8744 بار

Re: اگر ماشین دارین این مطالب میلیونها تومن به جیبتان می ریز

پست توسط MOHAMMAD_ASEMOONI »

یکی از دوستان نوشته شده:
<br>
اگه با اسپری انژکتور شور میشه استپر رو تمیز کرد ؟


سلام

اسپری انژکتور شور اگر مثل بنزین , روغن رو خوب حل میکنه پس مناسب هست

روش شستن استپر:

استپر قطعه ی گرانقیمتی هست و دائماً در معرض چرب شدن و غبار ریز هست چون دائماً بخار روغن از سیستم PCV و و هوا ازش میگذره پس چرب و کثیف میشه و غبار بسیار ریز هم میره توش

برای شستنش :

با موتور سرد , فیشش رو بکشین

2 پیچش رو باز کنین و دربیارینش


اصلاً سرش رو فشار ندین وگرنه به هم میریزه

با رعایت نکات ایمنی مقداری بنزین تمیز بریزین توش اما نباید پر و لبریز بشه

حالا درحالیکه سرش به سمت بالاست تکونش بدین و بزنینش به کفِ دست دیگرتون برای 15 ثانیه تا روغنها و گرد و غبار حل و شناور بشه در بنزین

حالا وارونه بگیرینش و بتکونینش

مراقب باشین از دستتون نیافته که صدمه میبینه
دوباره تکرار کنین

دوباره تکرار کنین

5 دقیقه بذارینش در معرض باد و آفتاب تا خشک بشه

بهتره طول سرش رو هم اندازه بگیرین

که درست باشه . مثلاً در ماتیز 28mm هست

[External Link Removed for Guests]

اورینگِ جای نصبش هم باید سالم باشه تا هوا نکشه وگرنه باعث بالا رفتن دور موتور میشه

اگر موقع روشن کردن کولر در دور آرام , موتور به لرزش میافته پس 99% احتمال داره استپر درست کار نمیکنه چون استپر مسئول تنظیم هوا در دور آرام هست (با کولر و بدون کولر زدن)

گاهی خرابیش باعث روشن شدن چراغ
CHECK میشه اگر که سیمهاش مشکل داشته باشه

گاهی فقط کثیفه یا سرش تنظیم نیست یا هوا میکشه از جای نصبش و یا ریست لازم داره

در این حالتها چراغ چک روشن نمیشه
صرفه‌جویی دهها میلیونیِ هزینه‌های خودرو
صرفه‌جویی دهها میلیونیِ هزینه‌های زندگی
برنامه‌های کاربردی اندروید و اطلاعات مهمِ تنظیمات اندروید
جسارتاً آموزشتوبه به زبان ساده
توصیه‌های بسیار مهم امنیتی
توصیه‌های بسیار مهم سلامتی
سرویس و تعمیر آبگرمکن و پکیج
سیستم آبرسانی ساختمان (پمپ،مخزن،روشهای‌نصب،عیب‌یابی،تعمیر،هشدارها،توصیه‌ها)

دوستِ عزیز،چه باور کنی چه باور نکنی چه خوشت بیاد چه خوشت نیاد
همه ما آسمونی هستیم و شمارش معکوس برای بازگشتمون از همون روزِ اولِ خلقتمون شروع شده
و حسابرسیِ بسیار دقیقی هم در انتظارمون هست. 
یه آسمونیِ فعال باش که امتحانِ دنیا تکرار شدنی نیست که نیست

اگه باور نمی‌کنی، برو همۀ ثروت و قدرت و هوش و دانش و نفوذت رو به کار بگیر
تا مانعِ پرواز بشی.
باز هم قبول نداری ؟!
این شما و این هم دنیا

Captain II
Captain II
نمایه کاربر
پست: 4381
تاریخ عضویت: سه‌شنبه ۲۳ اسفند ۱۳۸۴, ۱:۱۴ ب.ظ
محل اقامت: کرج پلاک 43!
سپاس‌های ارسالی: 6704 بار
سپاس‌های دریافتی: 12099 بار
تماس:

Re: اگر ماشین دارین این مطالب میلیونها تومن به جیبتان می ریز

پست توسط Mohammad 1985 »

MOHAMMAD_ASEMOONI نوشته شده:
aminian123 نوشته شده:جناب اسمانی عزیز یه سوال دارم

ما چون تو جنوب هستیم خیلی باید از کولر ماشین استفاه کنیم
میخواستم ببینم استفاده از کولر غیر از مبحث افزایش سوخت روی چه قطعاتی از ماشین میتونه تاثیر داشته باشه
میخوام دید خودم نسبت به عملکرد کولر و استهلاکش روی ماظین باز شه

سلام
سوال خوبی هست
- خود کولر داشتن اولین هزینه هست یعنی ماشین کولر دار گرانتر از بی کولر هست
- سرویسش هم هزینه داره حتی اگر ازش بسیار کم استفاده بشه چون کم کم اورینگها خراب میشه و گاز کم میشه و باید تعمیرو گاز زده بشه
- روشن کردن کولر هم برق زیادی مصرف میکنه برای آهنربای کلاچ کمپرسور و فن رادیاتور و موتور پنکه ی توی اتاق blower پس باعث استهلاک سیستم برقی ماشین مثل دینام خصوصا ذغالهاش و باتری و رله های مربوط به سیستم کولر میشه . تولید برق هم بنزین میخواد پس مصرف سوخت هم بالا میره

- کمپرسور هم با کار کردن فرسوده میشه کم کم که خیلی گران هست .همچنین درایر و سایر قسمتها
- خود کمپرسور هم انرژی زیادی میگیره از موتور و مصرف بالا میره . تسمه ی کولر هم کم کم فرسوده میشه چه کار کنه چه کار نکنه
- گرمای ناشی از کار کردن کولر هم باعث بالا رفتن حرارت موتور میشه که بر فرسوده شدن موتور و قطعاتش تاثیر داره
همه ی اینها به این دلیله که هیچ چیز در این دنیا مجانی نیست

چون این دنیا طوری طراحی و خلق شده که چیزی به کسی مجانی نده
این یک قانون ثابت و تغییرناپذیر هست

ملت رو نترسون ! دیگه اونقدرا هم بد نیست ! خیلی از هزینه هاش به این سرعت نیست مثلا کمپرسور به ندرت خراب میشه ممکنه بیشتر از ده سالم کار کنه راحت مصرف سوخت تو تو کفی و سرپاینی و همینطور فشار به موتور خیلی کمه توی سربالایی ها در ماشینهای با موتور ضعیف بیشتر خودشو نشون میده
به همه سياستمداران مشکوک باش.
جکسون براون
Colonel II
Colonel II
نمایه کاربر
پست: 4576
تاریخ عضویت: یک‌شنبه ۱۲ اردیبهشت ۱۳۸۹, ۱۲:۴۴ ب.ظ
محل اقامت: زمین پهناور خدا ( أرضُ الله الواسعة)
سپاس‌های ارسالی: 4713 بار
سپاس‌های دریافتی: 8744 بار

Re: اگر ماشین دارین این مطالب میلیونها تومن به جیبتان می ریز

پست توسط MOHAMMAD_ASEMOONI »

Mohammad 1985 نوشته شده:
aminian123 نوشته شده:جناب اسمانی عزیز یه سوال دارم

ما چون تو جنوب هستیم خیلی باید از کولر ماشین استفاه کنیم
میخواستم ببینم استفاده از کولر غیر از مبحث افزایش سوخت روی چه قطعاتی از ماشین میتونه تاثیر داشته باشه
میخوام دید خودم نسبت به عملکرد کولر و استهلاکش روی ماشین باز شه


ملت رو نترسون ! دیگه اونقدرا هم بد نیست ! خیلی از هزینه هاش به این سرعت نیست مثلا کمپرسور به ندرت خراب میشه ممکنه بیشتر از ده سالم کار کنه راحت مصرف سوخت تو تو کفی و سرپاینی و همینطور فشار به موتور خیلی کمه توی سربالایی ها در ماشینهای با موتور ضعیف بیشتر خودشو نشون میده


سلام
موضوع ترساندن نیست
ایشون گفتند میخوان دیدشون نسبت به عملکرد کولر و استهلاکش باز بشه
بنده هم هر استهلاکی به ذهنم رسید ذکر کردم
حالا ایشون اطلاعات بیشتری داره در مورد استهلاکش و هزینه های داشتنش و استفاده ار اون که بی شک باعث میشه بهتر و به موقع از کولر استفاده کنند

کولر گازی یکی از نمتعهای خدا هست و آسایش ملیاردها نفر رو فراهم کرده و مخترعش و همه ی کسانی که در پیشرفته شدنش نقش داشتند اگر از مومنین باشند , روز قیامت اجر و پاداش عظیمی در انتظارشونه
بنده خودم در همین تاپیک اطلاعاتی درج کردم که باعث کاهش استهلاک کولر و کاهش هزینه هاش و افزایش طول عمر قطعاتش خصوصاً کمپرسور میشه
کاهش هزینه های زندگی باعث میشه انسان کشیده نشه به سمتِ حرام خوری
مثال:
راننده تاکسی اگر از مکانیک ماشین و سرویس و نگهداریش و استفاده ی صحیح از ماشین بی اطلاع یا کم اطلاع باشه مخارج ماشینش زیاد میشه و چه بسا سالی چند ملیون هزینه تحمیل بشه بهش به خاطر نداشتن علم و دانش کافی در مورد ماشین
رو میاره به چاپیدن مسافرهاش برای جور کردن پول هزینه های سرسام آور ماشینش
اگر اطلاعات کافی داشته باشه دزد نمیشه , حرام خور نمیشه
صرفه‌جویی دهها میلیونیِ هزینه‌های خودرو
صرفه‌جویی دهها میلیونیِ هزینه‌های زندگی
برنامه‌های کاربردی اندروید و اطلاعات مهمِ تنظیمات اندروید
جسارتاً آموزشتوبه به زبان ساده
توصیه‌های بسیار مهم امنیتی
توصیه‌های بسیار مهم سلامتی
سرویس و تعمیر آبگرمکن و پکیج
سیستم آبرسانی ساختمان (پمپ،مخزن،روشهای‌نصب،عیب‌یابی،تعمیر،هشدارها،توصیه‌ها)

دوستِ عزیز،چه باور کنی چه باور نکنی چه خوشت بیاد چه خوشت نیاد
همه ما آسمونی هستیم و شمارش معکوس برای بازگشتمون از همون روزِ اولِ خلقتمون شروع شده
و حسابرسیِ بسیار دقیقی هم در انتظارمون هست. 
یه آسمونیِ فعال باش که امتحانِ دنیا تکرار شدنی نیست که نیست

اگه باور نمی‌کنی، برو همۀ ثروت و قدرت و هوش و دانش و نفوذت رو به کار بگیر
تا مانعِ پرواز بشی.
باز هم قبول نداری ؟!
این شما و این هم دنیا

Rookie Poster
Rookie Poster
پست: 24
تاریخ عضویت: دوشنبه ۲۹ دی ۱۳۹۳, ۸:۳۳ ق.ظ
سپاس‌های ارسالی: 175 بار
سپاس‌های دریافتی: 19 بار

Re: اگر ماشین دارین این مطالب میلیونها تومن به جیبتان می ریز

پست توسط 2231 »

دوستان عزیز
لطفا مبحثی در مورد انتخاب مارک و طریقه تشخیص اصلی یا غیر اصلی بودن شمع برای پژو 405 را بگذارید متشکرم
Colonel II
Colonel II
نمایه کاربر
پست: 4576
تاریخ عضویت: یک‌شنبه ۱۲ اردیبهشت ۱۳۸۹, ۱۲:۴۴ ب.ظ
محل اقامت: زمین پهناور خدا ( أرضُ الله الواسعة)
سپاس‌های ارسالی: 4713 بار
سپاس‌های دریافتی: 8744 بار

Re: اگر ماشین دارین این مطالب میلیونها تومن به جیبتان می ریز

پست توسط MOHAMMAD_ASEMOONI »

2231 نوشته شده:دوستان عزیز
لطفا مبحثی در مورد انتخاب مارک و طریقه تشخیص اصلی یا غیر اصلی بودن شمع برای پژو 405 را بگذارید متشکرم

سلام دوست عزیز
متاسفانه دیگه بازار ایران خیلی وضعش خراب شده به چند دلیل:
•دستگاه لیزری از چین وارد کرده اند که مارک و اسم و شماره های قطعات اصلی رو میزنه روی قطعات چینی یا ایرانی که بی نام و نشون ساخته میشه
در تلوزیون نشون داد که دیسک و صفحه و بلبرینگ به صورت فله ای و بدون مارک از چین وارد میشه و سپس با لیزر مارک کارخونه های مشهور رو حک میکنند روش و چاپخونه ها هم براشون کارتون و برچسب و اینها درست میکنند و قالب میکنند به مردم و پول باغ و ویلا و بنز و پورشه و برجهاشون رو درمیارند
• در بخش تولید و بازار ایران 3 چیز رواج پیدا کرده:
1- بی وجدانی و تقلب و غِش و دزدی و مال مردم خوری
2- بی نظمی و بی قانونی و پروانه و مجوز گرفتن با رشوه
3- بی مسئولیتی و بی خیالی و بی توجهی به سلامت و امنیت و آسایش و راحتی مردم
همه ی اینها دست به دست هم داده و بخش تولید و بازار ایران رو تبدیل کرده به یکی از کثیف ترین و آلوده ترین و بی نظم و قانون ترین و ناامن ترین و غیر مطمئن ترین در دنیا
راه حل چیه ؟
• به امید حکومت و دولت حکومت نشینید برای سر و سامان دادن به بخش تولید و بازار چون خبر دارند از همه چیز و بقیه اش لزومی به گفتن نداره
• تا میتونین سعی کنین چیزی نخرین تا اسیر مخارجش نشین مثلاً ماشین نخرین مگر اینکه واقعاً نیاز داشته باشید
• حتی الامکان جنس ایرانی نخرید مگر اینکه از کیفیتش مطمئن باشید
•دستِ دوم باکیفیت خارجی شرف داره به نو بی کیفیت ایرانی
•روش استفاده ی صحیح رو یاد بگیرین که دیرتر خراب بشه
•روش سرویسهای به موقع رو یاد بگیرین تا عمر ماشین و دستگاه و قطعاتش بیشتر بشه
•اگر مجبور به خرید قطعات شدین , از جاهائی بخرین که بیشتر معروفند که کارشون درسته
•قطعات دست دوم تمیز بهتر از نو بنجل هست
•یاد بگیرین که هر قطعه دقیقاً چطوری باید تست بشه تا معلوم بشه نیاز به تعویض داره یا نه و چه حالتی باید داشته باشه برای تعویض تا بیخودی قبل از موعد تعویض نشه
مثلاً همین شمع , تا وقتی که الکترود وسطش 2mm باشه هم کار میکنه به شرطی که تمیز باشه و گَپش تنظیم باشه چون هر چی الکترود وسطش خورده و کوتاه بشه باید الکترود کناری پائین تر تنظیم بشه
خیلیها کیلومتری شمع عوض میکنند که پول دور ریختنه
صرفه‌جویی دهها میلیونیِ هزینه‌های خودرو
صرفه‌جویی دهها میلیونیِ هزینه‌های زندگی
برنامه‌های کاربردی اندروید و اطلاعات مهمِ تنظیمات اندروید
جسارتاً آموزشتوبه به زبان ساده
توصیه‌های بسیار مهم امنیتی
توصیه‌های بسیار مهم سلامتی
سرویس و تعمیر آبگرمکن و پکیج
سیستم آبرسانی ساختمان (پمپ،مخزن،روشهای‌نصب،عیب‌یابی،تعمیر،هشدارها،توصیه‌ها)

دوستِ عزیز،چه باور کنی چه باور نکنی چه خوشت بیاد چه خوشت نیاد
همه ما آسمونی هستیم و شمارش معکوس برای بازگشتمون از همون روزِ اولِ خلقتمون شروع شده
و حسابرسیِ بسیار دقیقی هم در انتظارمون هست. 
یه آسمونیِ فعال باش که امتحانِ دنیا تکرار شدنی نیست که نیست

اگه باور نمی‌کنی، برو همۀ ثروت و قدرت و هوش و دانش و نفوذت رو به کار بگیر
تا مانعِ پرواز بشی.
باز هم قبول نداری ؟!
این شما و این هم دنیا

Colonel II
Colonel II
نمایه کاربر
پست: 4576
تاریخ عضویت: یک‌شنبه ۱۲ اردیبهشت ۱۳۸۹, ۱۲:۴۴ ب.ظ
محل اقامت: زمین پهناور خدا ( أرضُ الله الواسعة)
سپاس‌های ارسالی: 4713 بار
سپاس‌های دریافتی: 8744 بار

Re: اگر ماشین دارین این مطالب میلیونها تومن به جیبتان می ریز

پست توسط MOHAMMAD_ASEMOONI »

پمپ روغن (oil pump) قطعه ی بسیار مهمی هست .
با این آزمایش ساده از سلامتش مطمئن بشید

سلام دوستان
قطعاتِ داخل موتور باید دائماً توسط روغنی که پمپ روغن پمپاژ میکنه روغنکاری بشه وگرنه سایش و فرسایش این قطعات زیاد میشه و خیلی زود موتور فرسوده میشه
تصاویر پمپ روغن و کلیپهاش:
[External Link Removed for Guests]
[External Link Removed for Guests]
با این تستِ ساده میتونین مطمئن بشین که پمپ روغن سالم و قوی هست:
1- فیوز موتور رو بردارین تا موتور با استارت زدن روشن نشه . این فیوز توی جعبه ی فیوز کنر موتور قرار داره و اسمش engine fuse یا ignition fuse هست
با برداشتن این فیوز , موتور استارت میخوره اما روشن نمیشه
اگر پیداش نکردین میتونین وایرشمعها رو از روی شمعها بکشین تا برق به شمعها نرسه و موتور روشن نشه
وایرشمعها رو شماره گذاری کنین تا موقع نصبشون دچار اشتباه و سردرگمی نشین . میتونین با موبایل هم از هر وایر تک تک فیلم بگیرین تا بدونین دقیقاً به کجا وصل شده
2- بشینین پشت فرمان و سوئیچ رو باز کنین . اگر ماشینتون انژکتوری باشه پس چراغ check یا check engine داره .
3- به محض باز کردن سوئیچ , چراغ چک انجین روشن میشه . چراغ روغن هم روشن میشه . اگر چراغ روغن روشن نشد پس سنسور فشار روغن (مهره ی روغن) مشکل داره یا سیمش مشکل داره . باید حتماً مشکل رو پیدا و رفع کنین .
4- پمپ روغن از میل لنگ نیرو میگیره یعنی هرچه میل لنگ تندتر بچرخه پمپ روغن هم قدرتِ پمپاژش بیشتر میشه
چراغ چک حدودِ 5 ثانیه بعد از باز کردن سوئیچ خاموش میشه اما چراغ روغن همچنان روشن میمونه .
5 - استارت بزنین
باید حداکثر ظرفِ مدتِ 5 ثانیه استارت زدن چراغ روغن خاموش بشه
اگر مدت بیشتری میبره تا خاموش بشه پس اندکی ضعیف هست یعنی قطعات پمپ روغن فرسوده شده به خاطر استهلاک و عمر زیاد و یا دیر به دیر روغن عوض کردن یا استفاده از روغن بنجل و به همین دلیل نمیتونه روغن رو با فشار زیاد پمپاژ کنه
اگر هر چی استارت میزنین چراغ روغن خاموش نمیشه پس وضعش چندان خوب نیست
6- اگر با استارت زدن خاموش نمیشه , فیوز و یا وایرشمعها رو نصب کنین و بدون گاز دادن استارت بزنین ببینین چند ثانیه بعد از روشن شدن موتور چراغ روغن خاموش میشه ؟
اگر حدود 1 ثانیه بعد از روشن شدن موتور خاموش بشه پس وضعش قابل تحمل هست اما اگر حدود 2 ثانیه یا بیشتر طول میکشه پس وضع بدی داره و روغن رو نمیتونه با فشار پمپاژ کنه و این مسئله باعث میشه که در سرعتهای زیاد نتونه روغن کافی پمپاژ کنه به قطعات و درنتیجه فرسایش قطعات موتور بسیار زیاد میشه و موتور خیلی زودتر از عمر طبیعیش کهنه میشه و به روغن سوزی میافته
بهتره که این تست رو حداقل 2 بار انجام بدین تا نتیجه قطعی تر باشه
اگر در حین رانندگی ,وقتی که توقف میکنید چراغ روغن برای یکی دو سه ثانیه روشن میشه و بعدش خاموش میشه ممکنه علت کم بودن روغن باشه . باید بعد از چند ساعت خاموش بودن موتور در حالت افقی , گیج روغن رو بکشین و روغن رو چک کنین
اگر مقدار روغن کمتر از خط بالائی هست (خط ماکسیمم MAX) پس باید حدود نیم لیتر روغن به موتور اضافه کنین
در بیشتر ماشینها فاصله ی خط بالائی تا پائینی MIN حدود یک لیتر هست یعنی اگر روغن تا خط پائینی هست باید 1 لیتر اضافه کنین
بهتره به کاتالوگ ماشینتون مراجعه کنین یا از نمایندگی بپرسین و یا در نت جستجو کنیت که فاصله ی خط بالا تا خط پائین در ماشینتون چه مقدار روغن هست . شاید در بعضی ماشینها نیم لیتر باشه
در هر حال نیم لیتر روغن اضافه ریختن در موتور اصلاً ضرر و اثر بدی نداره . نگران نباشید
اگر مشکل دیر خاموش شدن چراغ روغن داره یا در حرکت و توقف روشن میشه چکار کنیم ؟
اول از همه از مقدار روغن مطمئن بشین
دوم , از روغن بنجل و سبک و آبکی هست با روغن استاندارد عوض بشه
سوم , فیلتر روغن اگر بیشتر از عمرش کار کرده و تعویض نشده باید با فیلتر روغن استاندارد تعویض بشه
اگر باز مشکل حل نشد باید به سنسور روغن هم شک کنین
بهتره یکی قرض بگیرین و تست کنین و یا یک نوع درجه یک بخرین و تعویضش کنین
اگر هیچکدوم از اینها مشکل رو حل نکرد باید اویل پمپ رو تعویض کنین
اگر خواستین اویل پمپ رو تعویض کنین باید واشر کارتلِ روغن رو هم عوض کنین چون برای تعویض اویل پمپ در بیشتر ماشینها باید کارتل باز بشه
در بعضی ماشینها باید تسمه تایم و تسمه دینام و تسمه کولر هم یاز بشه پس اگر اونها هم فرسوده و تَرک تَرک شده باید تعویض بشه خصوصاً تسمه تایم
اگر پمپ روغنِ فرسوده رو تعویض نکنین موتور به سرعت فرسوده و داغون میشه
صرفه‌جویی دهها میلیونیِ هزینه‌های خودرو
صرفه‌جویی دهها میلیونیِ هزینه‌های زندگی
برنامه‌های کاربردی اندروید و اطلاعات مهمِ تنظیمات اندروید
جسارتاً آموزشتوبه به زبان ساده
توصیه‌های بسیار مهم امنیتی
توصیه‌های بسیار مهم سلامتی
سرویس و تعمیر آبگرمکن و پکیج
سیستم آبرسانی ساختمان (پمپ،مخزن،روشهای‌نصب،عیب‌یابی،تعمیر،هشدارها،توصیه‌ها)

دوستِ عزیز،چه باور کنی چه باور نکنی چه خوشت بیاد چه خوشت نیاد
همه ما آسمونی هستیم و شمارش معکوس برای بازگشتمون از همون روزِ اولِ خلقتمون شروع شده
و حسابرسیِ بسیار دقیقی هم در انتظارمون هست. 
یه آسمونیِ فعال باش که امتحانِ دنیا تکرار شدنی نیست که نیست

اگه باور نمی‌کنی، برو همۀ ثروت و قدرت و هوش و دانش و نفوذت رو به کار بگیر
تا مانعِ پرواز بشی.
باز هم قبول نداری ؟!
این شما و این هم دنیا

Colonel II
Colonel II
نمایه کاربر
پست: 4576
تاریخ عضویت: یک‌شنبه ۱۲ اردیبهشت ۱۳۸۹, ۱۲:۴۴ ب.ظ
محل اقامت: زمین پهناور خدا ( أرضُ الله الواسعة)
سپاس‌های ارسالی: 4713 بار
سپاس‌های دریافتی: 8744 بار

پست توسط MOHAMMAD_ASEMOONI »

یکی ا دوستان نوشته شده:با سلام
من یه ماشین سمند ای اف سون بنزینی 2 ماهه خریدم

لازم به ذکر است که ماشین هیچ مشکلی نداره
ولی وقتی کولر میگیرم ماشین تو سرعت پایین یعنی از دنده 3 به دو موقع دور زدن تقاطع که روی پدال گاز تا اخر فشار میدم ماشین خفست تا آروم آروم دور میگیره به نظرتون مشکل از کجاست یا طبیعیه.

ولی تو دور بالا که ماشی دور بگیره عالیه

سلام

ماشین نو هست یا دسته دوم ؟

کولر حتی اگر کاملاً سالم باشه باز هم درصد کمی از قدرت موتور رو میگیره اما یک سری چیزها باعث میشه کمپرسور راحت نچرخه و نیروی بیشتری از موتور بگیره

اگر ماشین نو نیست کولرش کِی سرویس شده ؟

درایر کولر که کارش مثل فیلتـر روغنِ موتور هست باید حداکثر 4 سال یک بار تعویض بشه

قبلاً در همین تاپیک در مورد ضرورتِ علتِ تعویضش توضیح مفصل دادم

همچنین فیلـتر فشار شکن باید باهاش عوض بشه

کثیف بودن این دو قطعه باعث زور زدن کمپرسور و کم جون شدن موتور میشه

کثیف بودن کندنسر هم همینطور

باید در ابتدای فصل گرما با فشار آب شسته بشه و بهتره از سمت موتور شسته بشه تا خار و خاشاک و گلها نره داخل روزنه ها و گیر بیافته

همچنین باید مطمئن بشید که با روشن کردن کولر , فنِ کندنسر هم فوراً روشن میشه

روشن نشدن فن باعث خنک نشدنِ گاز داغِ فشرده شده میشه و باعث بالا رفتن فشار توی سیستم و زور زدن کمپرسور میشه

نبودن روغن کافی در سیستم هم همین مشکل رو به وجود میاره .

باید موقع تعویض درایر یا هر لوله یا کندنسر یا اواپراتور و یا کمپرسور , به مقدار کافی روغن به سیستم اضافه بشه

روغنی که به سیستم اضافه میشه باید دقیقاً از جنس همون روغنی باشه که درون سیستم هست وگرنه کمپرسور گیرپاچ میشه و به فنا میره
صرفه‌جویی دهها میلیونیِ هزینه‌های خودرو
صرفه‌جویی دهها میلیونیِ هزینه‌های زندگی
برنامه‌های کاربردی اندروید و اطلاعات مهمِ تنظیمات اندروید
جسارتاً آموزشتوبه به زبان ساده
توصیه‌های بسیار مهم امنیتی
توصیه‌های بسیار مهم سلامتی
سرویس و تعمیر آبگرمکن و پکیج
سیستم آبرسانی ساختمان (پمپ،مخزن،روشهای‌نصب،عیب‌یابی،تعمیر،هشدارها،توصیه‌ها)

دوستِ عزیز،چه باور کنی چه باور نکنی چه خوشت بیاد چه خوشت نیاد
همه ما آسمونی هستیم و شمارش معکوس برای بازگشتمون از همون روزِ اولِ خلقتمون شروع شده
و حسابرسیِ بسیار دقیقی هم در انتظارمون هست. 
یه آسمونیِ فعال باش که امتحانِ دنیا تکرار شدنی نیست که نیست

اگه باور نمی‌کنی، برو همۀ ثروت و قدرت و هوش و دانش و نفوذت رو به کار بگیر
تا مانعِ پرواز بشی.
باز هم قبول نداری ؟!
این شما و این هم دنیا

Colonel II
Colonel II
نمایه کاربر
پست: 4576
تاریخ عضویت: یک‌شنبه ۱۲ اردیبهشت ۱۳۸۹, ۱۲:۴۴ ب.ظ
محل اقامت: زمین پهناور خدا ( أرضُ الله الواسعة)
سپاس‌های ارسالی: 4713 بار
سپاس‌های دریافتی: 8744 بار

Re: اگر ماشین دارین این مطالب میلیونها تومن به جیبتان می ریز

پست توسط MOHAMMAD_ASEMOONI »

سلام

یکی از علتهای سکته و کپ کردن موتور هنگام حرکت , خرابی سنسور دریچه ی گاز هست

قبلاً در همین تاپیک ذکر شد که تست کردنِ این قطعه خیلی آسونه

کافیه سوئیچ رو باز کنین و ولتمتر رو بذارین روی DC 12 ولت یا 50 ولت و سیم قرمز رو به روشی که قبلاً گفته شده با سوزن بزنین به برق خروجی سنسور و سیم سیاه به بدنه بزنین و سپس خیلی آروم و میلیمتری با دست دریچه ی گاز رو بچرخونین

باید عقربه ی ولتمتر میلیمتر میلیمتر بره بالا

اگر یک دفعه پرش میکنه به بالا یا پائین پس سنسور مشکل داره

این سنسور فقط یک ولوم هست

اگر بتونین مقداری الکل طبی یا صنعتی از کنار محورش بریزین توش و چند بار بچرخونینش احتمال داره تمیز بشه و درست بشه به شرطی که علتِ خرابی , کثیفی باشه نه خوردگی و سایش وگرنه راهی جز تعویض نیست
صرفه‌جویی دهها میلیونیِ هزینه‌های خودرو
صرفه‌جویی دهها میلیونیِ هزینه‌های زندگی
برنامه‌های کاربردی اندروید و اطلاعات مهمِ تنظیمات اندروید
جسارتاً آموزشتوبه به زبان ساده
توصیه‌های بسیار مهم امنیتی
توصیه‌های بسیار مهم سلامتی
سرویس و تعمیر آبگرمکن و پکیج
سیستم آبرسانی ساختمان (پمپ،مخزن،روشهای‌نصب،عیب‌یابی،تعمیر،هشدارها،توصیه‌ها)

دوستِ عزیز،چه باور کنی چه باور نکنی چه خوشت بیاد چه خوشت نیاد
همه ما آسمونی هستیم و شمارش معکوس برای بازگشتمون از همون روزِ اولِ خلقتمون شروع شده
و حسابرسیِ بسیار دقیقی هم در انتظارمون هست. 
یه آسمونیِ فعال باش که امتحانِ دنیا تکرار شدنی نیست که نیست

اگه باور نمی‌کنی، برو همۀ ثروت و قدرت و هوش و دانش و نفوذت رو به کار بگیر
تا مانعِ پرواز بشی.
باز هم قبول نداری ؟!
این شما و این هم دنیا

ارسال پست

بازگشت به “مباحث فنی و تخصصی خودرو”