tondar 90 نوشته شده:با عرض سلام
یه موضوع هست که از وقتی که ماشین(ال نود 88) رو گرفتم اذیتم میکنه گفتم مطرح کنم بلکه حل بشه.
از همون اول که ماشین رو از نمایندگی تحویل گرفتم احساس کردم شتابش کمه.وقتی که میخوای شتاب بگیری انگار پدال زیر پا سفته مثل وقتی که داری سر بالایی میری.
این مسئله در مورد سرپایینی هم صدق میکنه اما کمتر فقط گفتم که حالت پدال زیر پا مشخص بشه.
انگار بنزین بهش کم میرسه یا نمیذاره که برسه.
نکته جالب اینکه وقتی فیلـتر هوا و فـیلتر بنزین و روغن رو عوض میکنم برای حدود 300 کیلومتر خوبه بعد دوباره اینطوری میشه.ماشین از لحاظ قدرتی مشکلی نداره فقط این شتابش اذیت میکنه.انگار موقع شتاب گیری داری بهش زور میگی.
ماشین های دیگه که پشتشون نشستم اصلا این حالت رو نداشتن حتی پرایدش.
لطفا راهنمایی کنین اگر زحمت نیست.مرسی
سلام
1- به احتمال زیاد مشکل از کم فشار بودنِ سوخت هست
ربطی به فیلـتر روغن نداره . فیلتـر هوا هم تا مدتی قابل تمیز کردن با فشار هوا هست و تاثیرش در ضعیف شدنِ موتور فقط وقتی هست که بسیار بسیار کثیف باشه و موتور نتونه خوب نفس بکشه
دفعه ی دیگه فقط فیلتـر بنزین رو عوض کنین و تست کنین
احتمالاً مصرف سوخت هم کمتر از نرمال هست
اگر بتونین با یک بست , لوله ی برگشت بنزین به باک رو کمی فشار بدین و ببندین , فشار سوخت بالا میره و شتاب ماشین خیلی زیاد میشه
این رو بنده خودم امتحان کردم و تاثیرش فوری هست
مراقب باشین اشتباهی لوله ی پمپ به موتور رو نبندین وگرنه کار برعکس میشه
اگر علتِ این مشکل از پائین بودن فشار سوخت باشه پس ممکنه علتش معیوب بودن پمپ بنزین باشه و قدرتش کمه اما بیخودی پمپ رو تعویض نکنین
باید اول با بستن شیلنگ بازگشت سوخت به باک سعی کنین فشار سوخت رو بالا ببرین و نتیجه رو ببینین
حتماً باید این شکلی ببندین تا بست باعث زخم شدن شیلنگ نشه . یعنی یک تکه شیلنگ بندازین زیر بست سپس سفتش کنین تا باعث تنگ شدن شیلنگ برگشت سوخت بشه و فشار سوخت در پشت انژکتورها بالا بره و پاشش بیشتر بشه تا قدرت موتور بیشتر بشه
[External Link Removed for Guests]
[External Link Removed for Guests]
باید اون تکه شیلنگ رو از طول برش بزنین و نصب کنین روی شیلنگ برگشت سوخت بعدش بست رو ببندین روش و سفتش کنین مثل این عکس
[External Link Removed for Guests]
مقدار پاشش سوخت از انژکتورها بستگی به فشار سوخت داره چون انژکتور هوشمند نیست تا بدونه چقدر سوخت بپاشه
مقدار سوختِ پاشیده شده از انژکتور بستگی به فشار سوخت داره که توسط پمپ سوخت ایجاد میشه و سپس مدتِ باز بودن (روشن بودن) انژکتور که توسط کامپیوتر کنترل میشه
=================================
حرفِ دوستِ عزیز جناب Mohammad 1985 هم درسته
معیوب بودنِ سنسور دریچه ی گاز باعث دیر دور گرفتن موتور و حتی کُپ کردن (سکته کردن موتور )موقع گاز دادن میشه
این سنسور مثل ولوم صدا هست یعنی یک مقاومت متغیر هست
با یک اهم متر عقربه ای معمولی میشه راحت تستش کرد
سوئیچ باز
اهم متر رو بذارین روی 12 ولت DC و رو میزنین به سیم خروجی سنسور
با دست خیلی آروم دریچه ی گاز رو بچرخونین
باید عقربه میلیمتر میلیمتر بره بالا
اگر یک جائی پرش داره پس سنسور مشکل داره
قبلاً در همین تاپیک با عکس توضیح دادم