اگر ماشین دارین این مطالب دهها میلیون تومان به جیبتان می ریزد

در اين بخش مي‌توانيد در مورد مباحث فنی و تخصصی مرتبط با خودرو و وسايل نقليه بحث و تبادل نظر کنيد

مدیران انجمن: MOHAMMAD_ASEMOONI, Mohsen1001, RAHVAR, شوراي نظارت

Colonel II
Colonel II
نمایه کاربر
پست: 4565
تاریخ عضویت: یک‌شنبه ۱۲ اردیبهشت ۱۳۸۹, ۱۲:۴۴ ب.ظ
محل اقامت: زمین پهناور خدا ( أرضُ الله الواسعة)
سپاس‌های ارسالی: 4712 بار
سپاس‌های دریافتی: 8741 بار

Re: شتاب اولیه ال نود

پست توسط MOHAMMAD_ASEMOONI »

tondar 90 نوشته شده:با عرض سلام
یه موضوع هست که از وقتی که ماشین(ال نود 88) رو گرفتم اذیتم میکنه گفتم مطرح کنم بلکه حل بشه.
از همون اول که ماشین رو از نمایندگی تحویل گرفتم احساس کردم شتابش کمه.وقتی که میخوای شتاب بگیری انگار پدال زیر پا سفته مثل وقتی که داری سر بالایی میری.
این مسئله در مورد سرپایینی هم صدق میکنه اما کمتر فقط گفتم که حالت پدال زیر پا مشخص بشه.
انگار بنزین بهش کم میرسه یا نمیذاره که برسه.
نکته جالب اینکه وقتی فیلـتر هوا و فـیلتر بنزین و روغن رو عوض میکنم برای حدود 300 کیلومتر خوبه بعد دوباره اینطوری میشه.ماشین از لحاظ قدرتی مشکلی نداره فقط این شتابش اذیت میکنه.انگار موقع شتاب گیری داری بهش زور میگی.
ماشین های دیگه که پشتشون نشستم اصلا این حالت رو نداشتن حتی پرایدش.
لطفا راهنمایی کنین اگر زحمت نیست.مرسی

سلام
1- به احتمال زیاد مشکل از کم فشار بودنِ سوخت هست
ربطی به فیلـتر روغن نداره . فیلتـر هوا هم تا مدتی قابل تمیز کردن با فشار هوا هست و تاثیرش در ضعیف شدنِ موتور فقط وقتی هست که بسیار بسیار کثیف باشه و موتور نتونه خوب نفس بکشه
دفعه ی دیگه فقط فیلتـر بنزین رو عوض کنین و تست کنین
احتمالاً مصرف سوخت هم کمتر از نرمال هست
اگر بتونین با یک بست , لوله ی برگشت بنزین به باک رو کمی فشار بدین و ببندین , فشار سوخت بالا میره و شتاب ماشین خیلی زیاد میشه
این رو بنده خودم امتحان کردم و تاثیرش فوری هست
مراقب باشین اشتباهی لوله ی پمپ به موتور رو نبندین وگرنه کار برعکس میشه
اگر علتِ این مشکل از پائین بودن فشار سوخت باشه پس ممکنه علتش معیوب بودن پمپ بنزین باشه و قدرتش کمه اما بیخودی پمپ رو تعویض نکنین
باید اول با بستن شیلنگ بازگشت سوخت به باک سعی کنین فشار سوخت رو بالا ببرین و نتیجه رو ببینین
حتماً باید این شکلی ببندین تا بست باعث زخم شدن شیلنگ نشه . یعنی یک تکه شیلنگ بندازین زیر بست سپس سفتش کنین تا باعث تنگ شدن شیلنگ برگشت سوخت بشه و فشار سوخت در پشت انژکتورها بالا بره و پاشش بیشتر بشه تا قدرت موتور بیشتر بشه
[External Link Removed for Guests]

تصویر
[External Link Removed for Guests]
باید اون تکه شیلنگ رو از طول برش بزنین و نصب کنین روی شیلنگ برگشت سوخت بعدش بست رو ببندین روش و سفتش کنین مثل این عکس
[External Link Removed for Guests]
مقدار پاشش سوخت از انژکتورها بستگی به فشار سوخت داره چون انژکتور هوشمند نیست تا بدونه چقدر سوخت بپاشه
مقدار سوختِ پاشیده شده از انژکتور بستگی به فشار سوخت داره که توسط پمپ سوخت ایجاد میشه و سپس مدتِ باز بودن (روشن بودن) انژکتور که توسط کامپیوتر کنترل میشه

=================================
حرفِ دوستِ عزیز جناب Mohammad 1985 هم درسته
معیوب بودنِ سنسور دریچه ی گاز باعث دیر دور گرفتن موتور و حتی کُپ کردن (سکته کردن موتور )موقع گاز دادن میشه
این سنسور مثل ولوم صدا هست یعنی یک مقاومت متغیر هست
با یک اهم متر عقربه ای معمولی میشه راحت تستش کرد
سوئیچ باز
اهم متر رو بذارین روی 12 ولت DC و رو میزنین به سیم خروجی سنسور
با دست خیلی آروم دریچه ی گاز رو بچرخونین
باید عقربه میلیمتر میلیمتر بره بالا
اگر یک جائی پرش داره پس سنسور مشکل داره
قبلاً در همین تاپیک با عکس توضیح دادم
صرفه‌جویی دهها میلیونیِ هزینه‌های خودرو
صرفه‌جویی دهها میلیونیِ هزینه‌های زندگی
برنامه‌های کاربردی اندروید و اطلاعات مهمِ تنظیمات اندروید
جسارتاً آموزشتوبه به زبان ساده
توصیه‌های بسیار مهم امنیتی
توصیه‌های بسیار مهم سلامتی
سرویس و تعمیر آبگرمکن و پکیج
سیستم آبرسانی ساختمان (پمپ،مخزن،روشهای‌نصب،عیب‌یابی،تعمیر،هشدارها،توصیه‌ها)

دوستِ عزیز،چه باور کنی چه باور نکنی چه خوشت بیاد چه خوشت نیاد
همه ما آسمونی هستیم و شمارش معکوس برای بازگشتمون از همون روزِ اولِ خلقتمون شروع شده
و حسابرسیِ بسیار دقیقی هم در انتظارمون هست. 
یه آسمونیِ فعال باش که امتحانِ دنیا تکرار شدنی نیست که نیست

اگه باور نمی‌کنی، برو همۀ ثروت و قدرت و هوش و دانش و نفوذت رو به کار بگیر
تا مانعِ پرواز بشی.
باز هم قبول نداری ؟!
این شما و این هم دنیا

Colonel II
Colonel II
نمایه کاربر
پست: 4565
تاریخ عضویت: یک‌شنبه ۱۲ اردیبهشت ۱۳۸۹, ۱۲:۴۴ ب.ظ
محل اقامت: زمین پهناور خدا ( أرضُ الله الواسعة)
سپاس‌های ارسالی: 4712 بار
سپاس‌های دریافتی: 8741 بار

Re: اگر ماشین دارین این مطالب میلیونها تومن به جیبتان می ریز

پست توسط MOHAMMAD_ASEMOONI »

Kangan2010 نوشته شده:با سلام خدمت استاد عزیز
من یه 405 دارم اکثر کارم تو جاده های شوسه ای یا خاکی هست می خواستم برای نگهداری و مراقبت در چنین شرایطی چه توصیه هایی دارید
با تشکر

سلام
خاک و گرد و غبار و سنگریزه و شن و ماسه ضررهای زیادی به ماشین میزنه
شما باید:
1- اگر بتونین رادیاتور رو با فیلتـر اسفنجی کولر گازی پنجره ای بپوشونین , این کار باعث صدمه ندیدنش با سنگریزه میشه و ماسه و سنگریزه هم نمیره توی روزنه های رادیات
2- دائماً باید فیلـتر هوا رو با فشار باد از جهتِ برعکس و سپس جهت ورودِ هوا تمیز کنین چون گرد و خاک باعث مسدود شدن روزنه ها و گرفتن نفس ماشین و کم قدرت شدن موتور و بالا رفتن مصرف بنزین میشه
3- باید مطمئن بشین که هوا فقط از فیلـتر هوا میتونه رد بشه و بره توی موتور
اگر سیستم فیلتـر هوا معیوب باشه باعث کشیده شدن گرد و خاک زیاد به موتور میشه که خیلی ضرر داره
باید روشن کنین و ورودی هوا رو با دست ببندین و کمی گاز بدین . باید دستتون با مکش قوی بچسبه به ورودی هوا وگرنه معنیش شل و ول بودن جعبه فیلتـر و لوله هاش هست
4- فاصله ی زیاد بدین با ماشینهای جلوئی تا گرد و خاک و سنگریزه ی کمتری بخوره به ماشینتون
5- برای شستن ماشین باید اول با فشار آب گرد و غبار و خاک رو بشورین بعد از اسفنج و شامپو استفاده کنین وگرنه رنگ ماشین پر از خط و خش میشه
6- گردگیرهای پلوسها در این جادها زودتر فرسوده و پاره میشه
همیشه موقع تعویض روغن برید زیر ماشین و گردگیرها رو چک کنین و اگر پاره شده باید زود عوض بشه وگرنه سرپلوسها داغون میشه و خسارت چند برابر میشه
7- موازی بودنِ دو چرخ جلو رو هر ماه چک کنین تا به محض به هم ربختنش دوباره تنظیمش کنین تا لاستیکهای جلو داغون نشه
قبلا در همین تاپیک چک کردن و تنظیمش در خانه رو آموزش دادم
8- اگر دست انداز زیاد هست , روی دست اندازها فرمان رو کمی شل بگیرید توی دست تا آزادانه بلرزه و سیستم کمتر صدمه ببینه
9- اگر دست انداز خیلی زیاد هست پس باید چرخها کمی کم باد باشه تا ضربه گیر بشه و ضربه های دست اندازها کمتر منتقل بشه به جلوبندی و کمک و فنر و اتاق و موتور و گیربکس
صرفه‌جویی دهها میلیونیِ هزینه‌های خودرو
صرفه‌جویی دهها میلیونیِ هزینه‌های زندگی
برنامه‌های کاربردی اندروید و اطلاعات مهمِ تنظیمات اندروید
جسارتاً آموزشتوبه به زبان ساده
توصیه‌های بسیار مهم امنیتی
توصیه‌های بسیار مهم سلامتی
سرویس و تعمیر آبگرمکن و پکیج
سیستم آبرسانی ساختمان (پمپ،مخزن،روشهای‌نصب،عیب‌یابی،تعمیر،هشدارها،توصیه‌ها)

دوستِ عزیز،چه باور کنی چه باور نکنی چه خوشت بیاد چه خوشت نیاد
همه ما آسمونی هستیم و شمارش معکوس برای بازگشتمون از همون روزِ اولِ خلقتمون شروع شده
و حسابرسیِ بسیار دقیقی هم در انتظارمون هست. 
یه آسمونیِ فعال باش که امتحانِ دنیا تکرار شدنی نیست که نیست

اگه باور نمی‌کنی، برو همۀ ثروت و قدرت و هوش و دانش و نفوذت رو به کار بگیر
تا مانعِ پرواز بشی.
باز هم قبول نداری ؟!
این شما و این هم دنیا

New Member
پست: 2
تاریخ عضویت: شنبه ۲۴ اسفند ۱۳۹۲, ۶:۰۳ ب.ظ
سپاس‌های ارسالی: 3 بار
سپاس‌های دریافتی: 4 بار

Re: شتاب اولیه ال نود

پست توسط tondar 90 »

MOHAMMAD_ASEMOONI نوشته شده:
tondar 90 نوشته شده:با عرض سلام
یه موضوع هست که از وقتی که ماشین(ال نود 88) رو گرفتم اذیتم میکنه گفتم مطرح کنم بلکه حل بشه.
از همون اول که ماشین رو از نمایندگی تحویل گرفتم احساس کردم شتابش کمه.وقتی که میخوای شتاب بگیری انگار پدال زیر پا سفته مثل وقتی که داری سر بالایی میری.
این مسئله در مورد سرپایینی هم صدق میکنه اما کمتر فقط گفتم که حالت پدال زیر پا مشخص بشه.
انگار بنزین بهش کم میرسه یا نمیذاره که برسه.
نکته جالب اینکه وقتی فیلـتر هوا و فـیلتر بنزین و روغن رو عوض میکنم برای حدود 300 کیلومتر خوبه بعد دوباره اینطوری میشه.ماشین از لحاظ قدرتی مشکلی نداره فقط این شتابش اذیت میکنه.انگار موقع شتاب گیری داری بهش زور میگی.
ماشین های دیگه که پشتشون نشستم اصلا این حالت رو نداشتن حتی پرایدش.
لطفا راهنمایی کنین اگر زحمت نیست.مرسی

سلام
1- به احتمال زیاد مشکل از کم فشار بودنِ سوخت هست
ربطی به فیلـتر روغن نداره . فیلتـر هوا هم تا مدتی قابل تمیز کردن با فشار هوا هست و تاثیرش در ضعیف شدنِ موتور فقط وقتی هست که بسیار بسیار کثیف باشه و موتور نتونه خوب نفس بکشه
دفعه ی دیگه فقط فیلتـر بنزین رو عوض کنین و تست کنین
احتمالاً مصرف سوخت هم کمتر از نرمال هست
اگر بتونین با یک بست , لوله ی برگشت بنزین به باک رو کمی فشار بدین و ببندین , فشار سوخت بالا میره و شتاب ماشین خیلی زیاد میشه
این رو بنده خودم امتحان کردم و تاثیرش فوری هست
مراقب باشین اشتباهی لوله ی پمپ به موتور رو نبندین وگرنه کار برعکس میشه
اگر علتِ این مشکل از پائین بودن فشار سوخت باشه پس ممکنه علتش معیوب بودن پمپ بنزین باشه و قدرتش کمه اما بیخودی پمپ رو تعویض نکنین
باید اول با بستن شیلنگ بازگشت سوخت به باک سعی کنین فشار سوخت رو بالا ببرین و نتیجه رو ببینین
حتماً باید این شکلی ببندین تا بست باعث زخم شدن شیلنگ نشه . یعنی یک تکه شیلنگ بندازین زیر بست سپس سفتش کنین تا باعث تنگ شدن شیلنگ برگشت سوخت بشه و فشار سوخت در پشت انژکتورها بالا بره و پاشش بیشتر بشه تا قدرت موتور بیشتر بشه
[External Link Removed for Guests]

تصویر
[External Link Removed for Guests]
باید اون تکه شیلنگ رو از طول برش بزنین و نصب کنین روی شیلنگ برگشت سوخت بعدش بست رو ببندین روش و سفتش کنین مثل این عکس
[External Link Removed for Guests]
مقدار پاشش سوخت از انژکتورها بستگی به فشار سوخت داره چون انژکتور هوشمند نیست تا بدونه چقدر سوخت بپاشه
مقدار سوختِ پاشیده شده از انژکتور بستگی به فشار سوخت داره که توسط پمپ سوخت ایجاد میشه و سپس مدتِ باز بودن (روشن بودن) انژکتور که توسط کامپیوتر کنترل میشه

=================================
حرفِ دوستِ عزیز جناب Mohammad 1985 هم درسته
معیوب بودنِ سنسور دریچه ی گاز باعث دیر دور گرفتن موتور و حتی کُپ کردن (سکته کردن موتور )موقع گاز دادن میشه
این سنسور مثل ولوم صدا هست یعنی یک مقاومت متغیر هست
با یک اهم متر عقربه ای معمولی میشه راحت تستش کرد
سوئیچ باز
اهم متر رو بذارین روی 12 ولت DC و رو میزنین به سیم خروجی سنسور
با دست خیلی آروم دریچه ی گاز رو بچرخونین
باید عقربه میلیمتر میلیمتر بره بالا
اگر یک جائی پرش داره پس سنسور مشکل داره
قبلاً در همین تاپیک با عکس توضیح دادم

خیلی ممنون از وقتی که گذاشتین حتما کارایی رو که گفتین انجام میدم نتیجرو میگم
Fast Poster
Fast Poster
نمایه کاربر
پست: 215
تاریخ عضویت: پنج‌شنبه ۱۲ آذر ۱۳۸۸, ۱۱:۳۸ ق.ظ
سپاس‌های ارسالی: 3148 بار
سپاس‌های دریافتی: 393 بار

Re: اگر ماشین دارین این مطالب میلیونها تومن به جیبتان می ریز

پست توسط apple2009 »

سلام چن روز پیش طی حادثه ایی یک لایه کلفت سیمان رو ماشین نشست . من تا متوجه شدم دستمال برداشتم ماشین رو تمییز کردم ولی در همون حین بارون هم شروع شد. فرداش بردم ماشین رو کارواش شستم ولی دیدم که رو سقف و کاپوت و در صندوق عقب یه لایه سیمان خیلی خیلی نازک نشسته که هیچ جوره نمیره . به نظرتون چه کارکنم ؟ :lol: :lol: :lol: :lol:
Colonel II
Colonel II
نمایه کاربر
پست: 4565
تاریخ عضویت: یک‌شنبه ۱۲ اردیبهشت ۱۳۸۹, ۱۲:۴۴ ب.ظ
محل اقامت: زمین پهناور خدا ( أرضُ الله الواسعة)
سپاس‌های ارسالی: 4712 بار
سپاس‌های دریافتی: 8741 بار

پست توسط MOHAMMAD_ASEMOONI »

یکی از دوستان نوشته شده:
سلام
من از یک نفر به قول خودش مکانیک شنیدم اگر وقتی امپر اب ماشین پرشیا بالا رفته باشد در حدود جوش اوردن و کسی درب رادیاتوررا باز کند برای ریختن اب و خنک کردن ماشین (ماشین روشن) هرکاری که بکند باز هم مجددا جوش میاره و واشر سرسیلندر میسوزونه بدلیل اینکه فقط وقتی ماشین کاملا سرد باشه میشود انرا هواگیری کرد و نه در زمان گرم بودن!!!!؟
1- میخواستم از شما بزرگواران بپرسم ایا همینطور است؟
2- روش درست هوا گیری پرشیا چگونه است؟
3- در زمانی که جوش میاره باید چکار کرد ؟
4- یعنی واقعا بدون خنک کردن ماشین باید خاموش کنیم!!؟
ممنون از همگی شما بزرگواران...
سلام
موضوع بسیار مهم: پیشگیری همیشه بهتر از درمان هست بنابراین:
الف - همیشه حداقل روزی یک بار برای ماشین فرسوده و چند روز یک بار برای ماشین تمیز , کاپوت رو باز کنیم و منبع انبساط رو چک کنیم که به اندازه ی کافی کولانت داشته باشه (با موتور سرد باید کولانت تا حد علامت MIN یا COLD باشه و موتور کاملاً گرم باید کولانت تا حدِ علامت MAX یا HOT باشه)
ب- همیشه موقع روشن کردن باید مطمئن بشیم آمپر حرارت سالم هست و میره بالا تا حد "نرمال" و در همون حد متوقف میشه و بالاتر نمیره
ج- باید حتماً عادت کنیم که هر دقیقه یا دو دقیقه یک نگاه یک ثانیه ای بندازیم به آمپر حرارت و چراغهای هشدار و به محض دیدن کوچکترین تغییر مشکوک , نگه داریم و میزان آب رادباتور و سالم بودن فن رو چک کنیم
البته هرگز نباید موقع رانندگی به آمپرها زُل زد بلکه فقط یک ثانیه نگاه کنیم در فرصت مناسب که خیابون و جاده خلوت باشه و یک عکی از آمپر بگیریم با چشممون سپس دوباره به جلو نگاه کنیم و اطلاعات رو تجزیه تحلیل کنیم
اگر این کارهای ساده اما بسیار مهم انجام بشه , احتمال جوش آوردن و سوختن سرسیلندر و غیره تا حد زیادی به صفر نزدیک میشه
=======================================
1- باز کردن درب رادیات و یا منبع انبساط با موتور جوش آورده بسیار خطرناک و اشتباه هست . ایمنی از همه چیز مهمتر هست
پس باید موتور رو خاموش کرد و کاپوت رو باز کرد تا تدریجاً خنک بشه
آب ریختن روی رادیاتور میتونه سودمند باشه خصوصاً اگر که باد از جلو میخوره به رادیاتور
وقتی رادیاتور خوب سرد بشه , فشار بخار توی سیستم کم میشه و میتونیم کمی در رادیاتور یا منبع انبساط رو شل کنیم . تا بخارها خارج بشه و بشه درب رو برداشت
بعدش باید بهترین آبی که دم دست هست رو بریزیم توی رادباتور یا منبع انبساط . کولانت آماده بهتر از همه هست سپس آب مقطر درجه یک مخصوص باتری و رادباتور سپس آب فـیلتر تصفیه خانگی سپس آب معدنی سپس آب لوله
بهتره آب ولرم باشه یعنی حدود 40 درجه تا 60 درجه تا باعث تخریب و ترک خوردنِ قطعات فلزی موتور و سرسیلندر نشه
سپس استارت بزنیم تا آب بگرده و موتور رو خنک کنه
2- بنده نمیدونم ماجرای این هواگیری چی هست اصلاً که مُد شده ؟؟؟!!!
در ماشین استاندارد که منبع انبساط داره , حباب های هوا خودش با گار دادن میره توی منبع انبساط و اونجا از آب جدا میشه چون منبع انبساط همیشه نصفش خالیه .
حبابهای هوای گیر افتاده در بالای رادیاتور هم از طریق شیلنگ باریکی که از سر رادباتور وصل هست به منبع انبساط , حبابها میره به منبع انبساط و از آب جدا میشه
دیگه ساده تر از ماتیز نداریم . همین فینگیلیِ استاندار
ماتیز رادیاتورش اصلاً درب نداره چون اصلاً بهش احتیاجی نیست و هواگیری هم نداره چون طبق روشی که شرح دادم , حبابها اتوماتیک وار میره به منبع انبساط
حالا چیه ماجرای این هواگیری ماشینهای ایرانی , بنده نمیدونم . شاید بیخودی شایع شده بین مردم مثل خیلی اطلاعات غلط دیگه که دهها و صدها ساله رواج داره بین مردم
اگر سیستم خنک کننده ی خودرو منبع انبساط داره و از بالای رادیاتور هم یک شیلنگ باریک وصل شده به منبع انبساط پس یک چنین سیستمی دیگه نباید نیاز به هواگیری دستی داشته باشه
3- در شماره 1 توضیح دادم
4- اگر توی رادیاتور آب هست و توی سیستم میچرخه پس با ربختن آب روی رادیاتور میشه حرارت موتور رو کم کرد
اما اگر آب اونقدر کم شده که واترپمپ از کار افتاده و حرارت موتور مبادله نمیشه با رادیاتور پس باید خاموش کرد , کاپوت رو باز گذاشت و آب ریخت روی رادیاتور تا فشار بخار کم بشه و بتونیم درب رادیات و یا منبع انبساط رو با احتیاط و پوشاندن سر و چشم باز کرد و بقیه کارها هم در شماره ی 1 شرح دادم
صرفه‌جویی دهها میلیونیِ هزینه‌های خودرو
صرفه‌جویی دهها میلیونیِ هزینه‌های زندگی
برنامه‌های کاربردی اندروید و اطلاعات مهمِ تنظیمات اندروید
جسارتاً آموزشتوبه به زبان ساده
توصیه‌های بسیار مهم امنیتی
توصیه‌های بسیار مهم سلامتی
سرویس و تعمیر آبگرمکن و پکیج
سیستم آبرسانی ساختمان (پمپ،مخزن،روشهای‌نصب،عیب‌یابی،تعمیر،هشدارها،توصیه‌ها)

دوستِ عزیز،چه باور کنی چه باور نکنی چه خوشت بیاد چه خوشت نیاد
همه ما آسمونی هستیم و شمارش معکوس برای بازگشتمون از همون روزِ اولِ خلقتمون شروع شده
و حسابرسیِ بسیار دقیقی هم در انتظارمون هست. 
یه آسمونیِ فعال باش که امتحانِ دنیا تکرار شدنی نیست که نیست

اگه باور نمی‌کنی، برو همۀ ثروت و قدرت و هوش و دانش و نفوذت رو به کار بگیر
تا مانعِ پرواز بشی.
باز هم قبول نداری ؟!
این شما و این هم دنیا

New Member
پست: 8
تاریخ عضویت: سه‌شنبه ۱۳ بهمن ۱۳۸۸, ۵:۱۲ ب.ظ
سپاس‌های ارسالی: 3 بار
سپاس‌های دریافتی: 7 بار

Re: اگر ماشین دارین این مطالب میلیونها تومن به جیبتان می ریز

پست توسط Kangan2010 »

دوست عزیز بعضی از ماشینها مخصوصا ماشین ایرانی منبع انبساط نداره و باید هوا گیری بشه دو تا پیچ طبق تصویری که گذاشتم مشاهده کنید که یکی از اونها با آچار ال یا ستاره ای باز میشه و دومی با دست زمانی که ماشین روشن هست باید از هر دو پیچ آب بزنه بیرون در غیر اینصورت باید آب به رادیاتور اضافه بشه
[External Link Removed for Guests]
Colonel II
Colonel II
نمایه کاربر
پست: 4565
تاریخ عضویت: یک‌شنبه ۱۲ اردیبهشت ۱۳۸۹, ۱۲:۴۴ ب.ظ
محل اقامت: زمین پهناور خدا ( أرضُ الله الواسعة)
سپاس‌های ارسالی: 4712 بار
سپاس‌های دریافتی: 8741 بار

پست توسط MOHAMMAD_ASEMOONI »

یکی از دوستان نوشته شده:سلام

لامپهای راهنمای ماشین رو با لامپهای LED عوض کردم اما خیلی سریع چشمک میزنه
علتش چیه ؟




سلام
با استفاده از گوگل علت رو پیدا کردم . خدا الهی عمرش بده

علتش اینه که واتِ لامپهای ال ای دی خیلی کمتر از لامپهای رشته ای هست و اتوماتیکِ راهنما براش حالتی شبیه به سوختن یا شل بودن یک لامپ پیش میاد
[External Link Removed for Guests]
راهِ حل
1- تعویض اتوماتیک راهنما (FLASHER RELAY) با اتوماتیک مخصوص لامپهای LED
مثل اینها
[External Link Removed for Guests]
2- نصب یک مقاومتِ مناسب برای لامپ ال ای دی تا باعث بالا رفتن واتِ مصرفی بشه و مدار راهنما با سرعت نرمال کار کنه
نظر بنده اینه که به جای مقاومت از یک ولوم 5 کیلو اهم استفاده بشه و با چرخوندنش و تنظیمش میتونین سرعت راهنما رو در حد ایده ال تنظیم کنین
اگر ولوم رو خیلی بچرخونین باعث بیش از حد بالا رفتن وات و آمپر مدار میشه و سرعت راهنما خیلی کم میشه و به اتوماتیک هم فشار میاد و داغ میشه و شاید هم بسوزه
اگر ولوم رو کامل ببندین باعث سرعت زیاد راهنما میشه چون انگار که اصلاً ولوم روی مدار نیست
میتونین هم با مقاومت12 ولت معمولی امتحان کنین . شاید دو کیلو اهم خوب باشه
اگر نصب کردین و خیلی کند میزنه پس باید با 3 کیلو اهم تست کنین
اگر با دو کیلو اهم هنوز تند میزنه پس با 1 کیلواهم تست کنین
مقاومت باید وصل بشه بین سیم مثبت و منفی یکی از لامپها پس هر سمت فقط یک مقاومت میخواد نه دو تا
سعی کنین طوری تنظیمش کنین که کمی سریعتر از نرمال بزنه چون معنیش اینه که به اتوماتیک راهنما فشار نمیاد یعنی مدار با آمپر و واتِ کمتر کار میکنه
در سایت آمازون مقاومت مخصوص ال ای دی رو میفروشند که البته نیازی بهش نیست . میشه راحت مقاومت معمولی مناسب خرید و نصب کرد
[External Link Removed for Guests]



اطلاعات بیشتر در گوگل
[External Link Removed for Guests]
صرفه‌جویی دهها میلیونیِ هزینه‌های خودرو
صرفه‌جویی دهها میلیونیِ هزینه‌های زندگی
برنامه‌های کاربردی اندروید و اطلاعات مهمِ تنظیمات اندروید
جسارتاً آموزشتوبه به زبان ساده
توصیه‌های بسیار مهم امنیتی
توصیه‌های بسیار مهم سلامتی
سرویس و تعمیر آبگرمکن و پکیج
سیستم آبرسانی ساختمان (پمپ،مخزن،روشهای‌نصب،عیب‌یابی،تعمیر،هشدارها،توصیه‌ها)

دوستِ عزیز،چه باور کنی چه باور نکنی چه خوشت بیاد چه خوشت نیاد
همه ما آسمونی هستیم و شمارش معکوس برای بازگشتمون از همون روزِ اولِ خلقتمون شروع شده
و حسابرسیِ بسیار دقیقی هم در انتظارمون هست. 
یه آسمونیِ فعال باش که امتحانِ دنیا تکرار شدنی نیست که نیست

اگه باور نمی‌کنی، برو همۀ ثروت و قدرت و هوش و دانش و نفوذت رو به کار بگیر
تا مانعِ پرواز بشی.
باز هم قبول نداری ؟!
این شما و این هم دنیا

Rookie Poster
Rookie Poster
پست: 24
تاریخ عضویت: دوشنبه ۲۹ دی ۱۳۹۳, ۸:۳۳ ق.ظ
سپاس‌های ارسالی: 175 بار
سپاس‌های دریافتی: 19 بار

Re: اگر ماشین دارین این مطالب میلیونها تومن به جیبتان می ریز

پست توسط 2231 »

دوستان عزیزم با سلام لطفا در مورد شستن موتور ماشین که باعث خرابی نشه توضیح بفرمائید آیا اسپری های شستشوی خارجی مفید هست ممنون هستم
Colonel II
Colonel II
نمایه کاربر
پست: 4565
تاریخ عضویت: یک‌شنبه ۱۲ اردیبهشت ۱۳۸۹, ۱۲:۴۴ ب.ظ
محل اقامت: زمین پهناور خدا ( أرضُ الله الواسعة)
سپاس‌های ارسالی: 4712 بار
سپاس‌های دریافتی: 8741 بار

Re: اگر ماشین دارین این مطالب میلیونها تومن به جیبتان می ریز

پست توسط MOHAMMAD_ASEMOONI »

apple2009 نوشته شده:سلام
چند روز پیش طی حادثه ای یک لایه کلفت سیمان رو ماشین نشست .
من تا متوجه شدم دستمال برداشتم ماشین رو تمییز کردم ولی در همون حین بارون هم شروع شد.
فرداش بردم ماشین رو کارواش شستم ولی دیدم که رو سقف و کاپوت و در صندوق عقب یه لایه سیمان خیلی خیلی نازک نشسته که هیچ جوره نمیره .
به نظرتون چه کارکنم ؟ :lol:

سلام
شما مشکلتون حل شد ؟ اگه بله , چطوری ؟
بنده تنها چیزی که میتونم بگم اینهاست:
1- سیمان اگر با و مالش آروم با دست و آب شسته بشه کاملاً پاک میشه
2- وقتی کاملاً خشک بشه هم تُرد و شکننده میشه یعنی با چند ضربه ی آروم دست ممکنه کنده بشه
3- اگر خیلی خیلی نازک باشه , با آب و حوله و مالش باید پاک بشه
4- پولیش زبر هم پاکش میکنه اما باید مراقب بود وگرنه رنگ ماشین هم سابیده میشه
صرفه‌جویی دهها میلیونیِ هزینه‌های خودرو
صرفه‌جویی دهها میلیونیِ هزینه‌های زندگی
برنامه‌های کاربردی اندروید و اطلاعات مهمِ تنظیمات اندروید
جسارتاً آموزشتوبه به زبان ساده
توصیه‌های بسیار مهم امنیتی
توصیه‌های بسیار مهم سلامتی
سرویس و تعمیر آبگرمکن و پکیج
سیستم آبرسانی ساختمان (پمپ،مخزن،روشهای‌نصب،عیب‌یابی،تعمیر،هشدارها،توصیه‌ها)

دوستِ عزیز،چه باور کنی چه باور نکنی چه خوشت بیاد چه خوشت نیاد
همه ما آسمونی هستیم و شمارش معکوس برای بازگشتمون از همون روزِ اولِ خلقتمون شروع شده
و حسابرسیِ بسیار دقیقی هم در انتظارمون هست. 
یه آسمونیِ فعال باش که امتحانِ دنیا تکرار شدنی نیست که نیست

اگه باور نمی‌کنی، برو همۀ ثروت و قدرت و هوش و دانش و نفوذت رو به کار بگیر
تا مانعِ پرواز بشی.
باز هم قبول نداری ؟!
این شما و این هم دنیا

Colonel II
Colonel II
نمایه کاربر
پست: 4565
تاریخ عضویت: یک‌شنبه ۱۲ اردیبهشت ۱۳۸۹, ۱۲:۴۴ ب.ظ
محل اقامت: زمین پهناور خدا ( أرضُ الله الواسعة)
سپاس‌های ارسالی: 4712 بار
سپاس‌های دریافتی: 8741 بار

Re: اگر ماشین دارین این مطالب میلیونها تومن به جیبتان می ریز

پست توسط MOHAMMAD_ASEMOONI »

2231 نوشته شده:دوستان عزیزم با سلام

لطفا در مورد شستن موتور ماشین که باعث خرابی نشه توضیح بفرمائید

آیا اسپری های شستشوی خارجی مفید هست ممنون هستم

سلام
در شستن موتور وسواسی نباشین و بیخودی نشورینش چون در بسیاری موارد ضرر شستشو بیشتر از نشستن هست
شستن موتور نباید انجام بشه مگر اینکه ضروری باشه . دلیلی نداره واسه یه کم چربی یا خاک موتور رو بشورین
خصوصاً خودروهای ایرانی که سابقه ی افتضاحی در موتور شوئی داره و آب و مواد پاک کننده رخنه میکنه توی فیشها و سوکتها و قطعات برقی و الکترونیکی و حتی خود موتور و هزار و یک مشکل به وجود میاره

اگر مجبور شدین موتور بشورین بهتره اول :
سر منفی باتری رو بردارین
تمام قطعات برقی و الکترونیکی و جعبه فیوز رو با پلاستیک و چسب نواریِ درجه یک محکم بپوشونین
ورودی هوای موتور کاملاً بسته بشه تا آب به فیلـتر و کانالها و منیفولد نرسه
سعی کنین کمتر آب بریزه روی قطعات برقی و الکترونیکی
اگر فقط گل و لای چسبیده به موتور , بهتره با برس سیمی نرم و یا برس زبر پلاستیکی بسابینش تا بریزه و یا با کمی آب و پودر لباسشوئی هم همراه برس شسته بشه تا آب به قسمتهای برقی نرسه
اگر بدنه ی موتور چرب هست فقط نشتی رو برطرف کنین , روغنها خودش بخار میشه و خشک میشه
برای تمیز کردن روغن از پارچه ی آغشته به کمی بنزین هم میشه استفاده کرد اما با رعایت تمام نکات ایمنی

سیگار و موبایل ممنوع
کار در فضای بسته ممنوع وگرنه بخار بنزین ممکنه جمع بشه و منفجر بشه
بعد از تمیز کردن , تا یک ساعت موتور روشن نشه
استفاده از دستکش بنائی یا ظرفشوئی و یا دو تا کیسه نایلون به جای دستکش
پوشاندن چشم و سر اگر که از زیر شسته میشه


براق و تمیز بودن موتور اصلاً ضروری نیست فقط گل و لای ضرر داره چون بدنه ی موتور خوب خنک نمیشه و در فصل بارندگی هم گل و لای باعث زنگ زدگی میشه چون باعث خیس موندنِ قطعات فلزی برای مدت طولانی میشه
گل و لایِ چسبیده به بدنه و زیر ماشین هم باعث پوسیدگی میشه پس بهتره گل و لای رو با فشار آب و برس بشورین تا بدنه همیشه خشک باشه
صرفه‌جویی دهها میلیونیِ هزینه‌های خودرو
صرفه‌جویی دهها میلیونیِ هزینه‌های زندگی
برنامه‌های کاربردی اندروید و اطلاعات مهمِ تنظیمات اندروید
جسارتاً آموزشتوبه به زبان ساده
توصیه‌های بسیار مهم امنیتی
توصیه‌های بسیار مهم سلامتی
سرویس و تعمیر آبگرمکن و پکیج
سیستم آبرسانی ساختمان (پمپ،مخزن،روشهای‌نصب،عیب‌یابی،تعمیر،هشدارها،توصیه‌ها)

دوستِ عزیز،چه باور کنی چه باور نکنی چه خوشت بیاد چه خوشت نیاد
همه ما آسمونی هستیم و شمارش معکوس برای بازگشتمون از همون روزِ اولِ خلقتمون شروع شده
و حسابرسیِ بسیار دقیقی هم در انتظارمون هست. 
یه آسمونیِ فعال باش که امتحانِ دنیا تکرار شدنی نیست که نیست

اگه باور نمی‌کنی، برو همۀ ثروت و قدرت و هوش و دانش و نفوذت رو به کار بگیر
تا مانعِ پرواز بشی.
باز هم قبول نداری ؟!
این شما و این هم دنیا

Rookie Poster
Rookie Poster
پست: 24
تاریخ عضویت: دوشنبه ۲۹ دی ۱۳۹۳, ۸:۳۳ ق.ظ
سپاس‌های ارسالی: 175 بار
سپاس‌های دریافتی: 19 بار

Re: اگر ماشین دارین این مطالب میلیونها تومن به جیبتان می ریز

پست توسط 2231 »

آقا محمد آسمانی عزیزم
با سلام و عذر زحمت های همه ما ، ببخشید تسمه ماشین من (405 جی ال ایکس) موقع روشن شدن جیر جیر می کنه می گن کمی صابون خشک بهش بزن خوب می شه؟ نظر شما چیه من شما و از تعمییر کار بهتر می دونم.
Colonel II
Colonel II
نمایه کاربر
پست: 4565
تاریخ عضویت: یک‌شنبه ۱۲ اردیبهشت ۱۳۸۹, ۱۲:۴۴ ب.ظ
محل اقامت: زمین پهناور خدا ( أرضُ الله الواسعة)
سپاس‌های ارسالی: 4712 بار
سپاس‌های دریافتی: 8741 بار

Re: اگر ماشین دارین این مطالب میلیونها تومن به جیبتان می ریز

پست توسط MOHAMMAD_ASEMOONI »

2231 نوشته شده:آقا محمد آسمانی عزیزم

با سلام و عذر زحمت های همه ما ، ببخشید تسمه ماشین من (405 جی ال ایکس) موقع روشن شدن جیر جیر می کنه می گن کمی صابون خشک بهش بزن خوب می شه؟
نظر شما چیه من شما رو از تعمییر کار بهتر می دونم.

سلام بر شما دوست عزیز
چه زحمتی دوست عزیز , افتخار بنده هست که بتونم کاری هر چند اندک و ناقابل برای مردم خوب و شریف انجام بدم
صدای جیر جیر اگر از تسمه باشه پس :
1- جنس تسمه خوب نیست
2- بیش از حد سفت هست
3- بیش از حد ضخیم هست
مالیدنِ صابون خشک به بغلهای تسمه صدا رو کاهش میده اما به هیچ وجه نباید با موتور روشن صابون کشید به بغل تسمه چون امکان اشتباه و رفتن انگشت زیر تسمه وجود داره
اما اگر علت جیر جیر , سفت بودن تسمه هست پس باید کمی شل بشه .
اگر هم علتش ضخامت بیش از حد هست باید تعویضش کرد و یا باهاش مدارا کرد و صابون زد تا عمرش تموم بشه و با سایز صحیح تعویضش کرد
گاهی صدای تسمه به علت زدگی و نخ کش شدن تسمه هست که باید زود عوض بشه
تسمه ای هم داخلش پر از ترک شده باید عوض بشه وگرنه یک جا پاره میشه
تسمه ای که بوی بد میده شبیه شیلنگهای صنعتی سیاه رنگ چینی , این تسمه ها از لاستیک بنجل ساخته شده و دوامی نداره
تسمه ی درجه یک اصلاً بو نمیده و یا بسیار بسیار کم بو میده و بوش هم اصلاً شبیه بوی شیلنگ بنجل نیست
==============================
گاهی صدا از تسمه نیست بلکه از یکی از پولیها یا تسمه سفت کن هست (بعضی ماشینها تسمه سفت کن نداره )
اگر صدا از پولی باشه و موتور بدون تسمه سفت کن باشه , ممکنه علت صدا از سفت بودن بیش از حد تسمه باشه که باید کم شل بشه
گاهی صدای پولی و یا تسمه سفت کن به علت خشک بودن بلبرینگ پولی یا تسمه سفت کن هست
برای مطمئن شدن باید کمی آب پاشید روی بغل پولی (اگر با آمپولِ سوزن دار باشه بهتره)تا آب بره دقیقاً داخل پولی و برسه به بلبرینگش . اگر صدا قطع شد پس باید بعد از خشک شدنش یه مقدار روغن موتور با آمپول زد داخل پولی تا بلبرینگ رو چرب کنه
وقتی دوباره به صدا افتاد باید دوباره روغن زد بهش
اگر پولی لق هم شده باشه دیگه باید باز بشه و بلبرینگش تعویض بشه اگر قابل تعویض هست و یا کل پولی تعویض بشه
صرفه‌جویی دهها میلیونیِ هزینه‌های خودرو
صرفه‌جویی دهها میلیونیِ هزینه‌های زندگی
برنامه‌های کاربردی اندروید و اطلاعات مهمِ تنظیمات اندروید
جسارتاً آموزشتوبه به زبان ساده
توصیه‌های بسیار مهم امنیتی
توصیه‌های بسیار مهم سلامتی
سرویس و تعمیر آبگرمکن و پکیج
سیستم آبرسانی ساختمان (پمپ،مخزن،روشهای‌نصب،عیب‌یابی،تعمیر،هشدارها،توصیه‌ها)

دوستِ عزیز،چه باور کنی چه باور نکنی چه خوشت بیاد چه خوشت نیاد
همه ما آسمونی هستیم و شمارش معکوس برای بازگشتمون از همون روزِ اولِ خلقتمون شروع شده
و حسابرسیِ بسیار دقیقی هم در انتظارمون هست. 
یه آسمونیِ فعال باش که امتحانِ دنیا تکرار شدنی نیست که نیست

اگه باور نمی‌کنی، برو همۀ ثروت و قدرت و هوش و دانش و نفوذت رو به کار بگیر
تا مانعِ پرواز بشی.
باز هم قبول نداری ؟!
این شما و این هم دنیا

ارسال پست

بازگشت به “مباحث فنی و تخصصی خودرو”