اگر ماشین دارین این مطالب دهها میلیون تومان به جیبتان می ریزد

در اين بخش مي‌توانيد در مورد مباحث فنی و تخصصی مرتبط با خودرو و وسايل نقليه بحث و تبادل نظر کنيد

مدیران انجمن: MOHAMMAD_ASEMOONI, Mohsen1001, RAHVAR, شوراي نظارت

Major I
Major I
پست: 127
تاریخ عضویت: چهارشنبه ۱۶ دی ۱۳۹۴, ۶:۲۸ ب.ظ
محل اقامت: حومه تهران
سپاس‌های ارسالی: 274 بار
سپاس‌های دریافتی: 130 بار
تماس:

Re: اگر ماشین دارین این مطالب میلیونها تومن به جیبتان می ریز

پست توسط محسن فلاح »

چند دلیل داره
یک این که من به تغیرات خودرو واپشن علاقه دارم
دوم سرعت شتاب ماشین با این کولر خود پراید پایین میاد
الودگی در اثرفشار گازدادن و مصرف سوخت بالا میره
موتور در ترافیک جوش نمیاره و کنترول ماشین بهتر میشه وقتی میل لنک به راحتی کارکنه بدون درگیر شدن شیع اصافه
هاچبک پراید نیست تصویر
Captain II
Captain II
نمایه کاربر
پست: 1194
تاریخ عضویت: جمعه ۱۷ آذر ۱۳۸۵, ۱۲:۲۶ ب.ظ
محل اقامت: يه گوشه كنار شيراز
سپاس‌های ارسالی: 1817 بار
سپاس‌های دریافتی: 2632 بار
تماس:

Re: اگر ماشین دارین این مطالب میلیونها تومن به جیبتان می ریز

پست توسط esijoon »

محسن فلاح نوشته شده:
MOHAMMAD_ASEMOONI نوشته شده:
محسن فلاح نوشته شده:یه سوالی ذهنمو مشغول کرده شاید بعداز مطالعه بگید این که کاری نداره

راستش خوب نشد نگاه کنم باطری ساز چیکار کرد که خودم حلش کنم من کافیه فقط نگاه کنم چه از رو عکس چه از رو دست تعمیرکار هک میشه در ذهنم

حالا . بخاری ماشین اوایل زمستون خوب کار نمیکرد دادم باطری ساز خوابید زیره داشبرد بعد حل شد جا نمیشد منم برم ببینم
الان که رو به فصل تابستان میریم میخوام کولر رو راه اندازی کنم مشکل اینجاست از دریچه های کولر باد خنک نمیاد برعکس از دریچه های

بخاری باد خنک میاد یعنی شیشه گرم کن و زیره پا.

ولی قبلش کولر میگرفتم اصلا از زیره پا خنکی نداشتم .

اون دریچه باز بسته کردن هوای گرم رو میبندم اما نشت هوا داره .

یه سوال دیگه . پراید با همون کلیدکشویی که به رنگ ابی هست و با بازکردنش به قرمز میرسه مسیر اب دور سیلند رو بازو بسته میکنه؟

که از ورود اب رادیاتور جلوگیری میکنه یا مراحل دیگه هم هست که اب رادیاتور به داخل مینی رادایاتور بخاری رو مسدود کنه .

...
با راهنمایی های دوست عزیزمون آقای آسمانی من در طول زمستان هم در دو هفته 10 دقیقه کولر میگرفتم از سلامت کولرم خیالم راحته


اگر اینطور نیست پس دکمه ی تقسیم کننده باد مشکل داره که باید بشینین زیر داشبورد ببینین مشکلش چیه


سلام وتشکر .سیمی که از دکمه تقسیم کننده به احرم دریچه ها وصل میشد مشخص بود بادست جداشده که وصل کردم و دریچه ها تقسیمشون درست

شد .

کولر 405 فکر کنم اقای اسمانی با سیستم برق کارمیکنه امروز از همکارم که 405 داره سوال کردم گفت اصلا به دور موتور مربوط نیست و یه دینام

جدا گانه داره . حالا اگر بشه سیستم کولر 405 رو رو ی پراید طراحی کرد فکر کنم جواب بده باید در این مورد با چند تا باطری ساز مشورت کنم

ببینم شدنی هست یا سیستم برق هماهنطوری که شما عرض کردین جداگانه میخواد

در مورد سیستم کولر 405 اطلاعی ندارم ولی این سیستمی که می فرمایید مربوط به خودروهایی هست که کولر درجا دارن.. مثل کامیون ها… یعنی بدون روشن کردن موتور کولر میتونه روشن بشه و کار کنه که البته شدیدا باطری رو تخلیه میکنه

Sent from my ZP980+ using Tapatalk
تصویر
ما از الست طایفه ای سینه خسته ایم...........ما بچه های مادر پهلو شکسته ایم
امروز اگر که سینه و زنجیر می زنیم..............فردا به عشق مهدیه فاطمه شمشیر می زنیم
از ما بترس،طایفه ای پر اراده ایم...................ما مثل کوه پشت علی ایستاده ایم
از ما بترس، شیعه ی سرسخت حیدریم..........جان برکفان جبهه ی فتوای رهبریم
New Member
پست: 3
تاریخ عضویت: جمعه ۲۰ فروردین ۱۳۹۵, ۱:۳۸ ب.ظ
محل اقامت: دزفول
سپاس‌های دریافتی: 1 بار

Re: اگر ماشین دارین این مطالب میلیونها تومن به جیبتان می ریز

پست توسط Reza hekmati »

اگه بخام پرایدمو دوگانه سوز کنم بهتره چه قطعاتی از موتور عوض بشه؟
Colonel II
Colonel II
نمایه کاربر
پست: 4565
تاریخ عضویت: یک‌شنبه ۱۲ اردیبهشت ۱۳۸۹, ۱۲:۴۴ ب.ظ
محل اقامت: زمین پهناور خدا ( أرضُ الله الواسعة)
سپاس‌های ارسالی: 4712 بار
سپاس‌های دریافتی: 8741 بار

پست توسط MOHAMMAD_ASEMOONI »

سلام


تعویض تسمه تایم ماتیز:

شکل تسمه تایم از بغل این شکلیه
تصویر
W چرخدنده ی میل بادامک
X چرخدنده میل لنگ
Y چرخدنده ی واترپمپ
Z قرقره ی تسمه سفت کن



نکات مهم:
بیشتر ماشینها از جمله ماتیز اگر تسمه تایمش پاره بشه هزینه ی سنگینی میذاره روی دست صاحبش که ممکنه به ملیونها تومن برسه
پس همیشه بهترین تسمه رو بخرین حتی اگر مجبور بشین قرض کنین
جنس تسمه تایم مثل این نوع تسمه موتورهاست
تصویر
اگر موقع خرید تسمه تایم بوی شیلنگهای سیاهِ صنعتیِ چینی و هندی و ایرانی میده پس بنجله . مبادا بخرین .
بهترین تسمه GM اصل هست و شاید بعدش سپس دانگل . به هر حال نباید بوی بد بده

اگر میخواین به مصیبتِ پاره شدنِ تسمه دچار نشین باید سالی یک بار تعویضش کنین
اگر نمیخواین سالیانه تعویضش کنین پس باید بعد از یک سال , هر ماه چک بشه یعنی روپوش روی تسمه برداشته بشه (قطعه 11 در عکس زیر )
تصویر
این قطعه 4 تا پیچ داره . اگر یک سال از نصب تسمه تایم گذشته و میخواین هر ماه چکش کنین و جائی هم هستین که گرد و خاک زیاد نیست میتونین 2 تا پیچ پائینش رو نبندین . چون باز کردن و بستنشون کمی وقت بیشتر میخواد
مراحل چک کردن:
ترمز دستی کشیده و آجر پست و جلوی چرخهای عقبی
بهتره هر 3 شمع باز بشه تا چرخ راحتتر بچرخه اما اصلاً ضروری نیست
چرخ شاگرد روی جک
موتور رو روشن نکنین
بزنین دنده 5
این عکس تسمه تایم هست بعد از برداشتن درپوش
[IMG]
[External Link Removed for Guests][/IMG]
باید سانت سانتِ پشت و روی تسمه چک بشه زیر نور قوی
اون قسمت که با فلاش علامت زدم , قسمتی از دندانه های تسمه تایم هست که افتاده روی تسمه سفت کن . پس همونجا بهترین مکان برای چک کردنِ دندانه های تسمه هست که بریدگی نداشته باشه , دندانه شکسته نداشته باشه
برای چک کردنِ تسمه اول با خودکار بالای تسمه روی چرخدنده ی میل بادامک رو علامت بزنین تا بدونین از کجا شروع کردین
بعدش بیرونِ تسمه رو روی چرخ دنده ی بالائی (میل سوپاپ)چک کنین و داخلش رو روی تسمه سفت کن چک کنین
بعدش 2 سانت تسمه رو بگردونینش (با کمکِ چرخ شاگرد) و دوباره چک کنین و چک کنین و چک کنین تا همونجائی که با خودکار علامت زدین دوباره برگرده بالا
این کارها فقط یک آچار 10mm برای باز کردن پیچهای درپوش بالائیِ تسمه تایم لازم داره و حدوداً 10 دقیقه طول میکشه اما ممکنه بیش از یک ملیون تومن در هزینه های ماشین صرفه جوئی کنه چون اگر تسمه پاره بشه باید سوپاپها و واشر سرسیلندر و تسمه تایم عوض بشه که کلی هزینه قطعات و اجرت مکانیک و تراشکاری داره

==========================

ادامه ی مراحل تعویض تسمه تایم :
1- درپوش بالای تسمه تایم رو باز کنین و بردارین . 4 تا پیچ داره . با آچار یک سر رینگی 10mm باز میشه
[External Link Removed for Guests]

و یا بوکس کوچک
[External Link Removed for Guests]
تصویر
چراغ شاگرد رو هم باز کنین و بردارین . آچار بوکس ساق بلندِ 10mm میخواد
====================================
2-آجر پشت و جلوی چرخهای عقب
ترمز دستی کشیده
چرخ شاگرد روی جک
چیز محکمی بذارین زیر بدنه (کنار محل نصب جک ) و سپس جک رو کمی پائین بیارین تا وزن تقسیم بشه روی جک و اون چیز
مثل این عکس
[External Link Removed for Guests]
چرخ جلو رو باز کنین و بردارین
شلگیر پائینی رو هم بردارین . فکر کنم فقط 3 پیچ داره . بهتره بعد از برداشتن شلگیر پیچها رو تا نصفه ببندین سر جاش
برداشتن شلگیر برای اینه که به پولی سر میللنگ دسترسی داشته باشین
=================================
3- شمعها رو باز کنین و بردارین
بهتره روی وایرشمعها با خودکار شماره ی هر سیلندر رو بنویسین تا بعداً اشتباه نصب نکنین
سیلندری که کنار تسمه تایم هست سیلندر 1 هست و آخری 3 و وسطی 2

برداشتن شمعها برای اینه که میللنگ راحت بچرخه
=================================
4- دنده خلاص
با آچار 17mm (آچار چرخ) پولی میلنگ رو در جهت عقربه ی ساعت بچرخونین تا این شکلی بشه
تصویر
دقت کنین که علامت d روی لبه ی داخلیِ پولی هست یعنی همون لبه ای که با فلاش قرمز علامت زدم
علامت e هم روی بدنه هست .
d یک بریدگی کوچک روی لبه ی داخلی پولی هست که از بالا دیده میشه (سرتون باید بالای پمپ هیدرولیک فرمان باشه تا ببینینش )
eو d باید دقیقاً روبروی هم باشند
حالا چرخدنده میل سوپاپ رو چک کنین
باید دقیقاً این شکلی باشه
تصویر
حتی یک دندانه هم نباید عقب یا جلو باشه
==============================
5- حالا باید پولی سر میللنگ رو باز کنین
تصویر
اگر بزنین دنده یک میللنگ تکون نمیخوره
پیچش 17mm هست
با آچار خرج خودش هم باز میشه
پیچش رو ببندین سر جاش چون بعداً باید باهاش پولی رو بچرخونین

از پیچ گوشتی h هم میتونین برای تکون نخوردن میللنگ استفاده کنین
========================
6- حالا باید گیج روغن و جاش رو باز کنین بردارین
بعدش درپوش پائینی تسمه تایم رو هم بردارین
تصویر
==================================
7- تسمه سفت کن رو باز کنین و بردارین
تسمه تایم رو هم بردارین
تصویر
دنده خلاص , آچار بندازین روی پیچ پولی میللنگ و به شکل زیر تنظیمش کنین
تصویر
نقطه ی m و علامت n باید با هم منطبق باشه دقیقاً
علامتهای روی میل سوپاپ هم باید با هم منطبق باشند

تصویر
تصویر

اگر واترپمپ نشتی داره الان بهترین فرصت برای تعویضش هست که لینکِ کلیپش رو چند صفحه قبل درج کردم
کافیه پیچهاش رو باز کنین و تعویضش کنین
احتیاج به سیلیکون درجه یک داره برای آب بندیش
پیچهاش هم باید کاملاً مساوی با هم و مرحله ی سفت بشه تا نشتی نده

====================================
فرصت خوبی هم هست برای تعویض واشر سرسیلندر چون یکی از مراحل تعویض واشر , برداشتن تسمه تایم هست
کافیه قالپاق سوپاپها رو به روشی که در فیلرگیری گفتم باز کنین
دو پیچ منیفولد اگزوز رو هم از پائین باز کنین (بوکس دسته بلندِ 40 سانتی 17MM میخواد )
و پیچهای سرسیلندر رو باز کنین و سرسیلندر رو درسته با منیفولد هوا و دلکو برمیدارین

البته سیم گاز شیلنگ PCV و فیش سنسورها هم باید برداشته بشه که ساده هست

بعد از برداشتن سرسیلندر , فرصت خوبی هم هست برای تعویض شیلنگهای بخاری و شیلنگ رادیاتور اگر که کهنه هست و احتمال خرابیش هست اما اگر عوضش کردین دور نندازینش
قبلاً هم در تاپیک صرفه جوئی نوشته که:
تا میتونین هرگز قطعات تعویضی رو دور نندارین چون برای نمونه و یا خرید و یا تعمیر و نصب مجدد به درد میخوره


================================


8- حالا باید تسمه تایم نو رو نصب کنین
دقت کنین قسمتی که فلاش قرمز زدم باید کاملاً کشیده باشه . نباید شل باشه

تصویر
علامتهای روی میل سوپاپ و میللنگ هم باید دقیق دقیق تنظیم باشه وگرنه تایمینگ موتور به هم میخوره
حالا تسمه سفت کن رو ببندین سر جاش و پیچش تا دو سوم ببندین . سفتش نکنین

حالا با آچار میللنگ رو 2 دور در جهت عقربه ساعت بچرخونین و دوباره از منطبق بودنِ علامتهای بالا و پائین مطمئن بشین
حالا پیچ تسمه سفت کن رو محکم کنین
مبادا بیش از حد سفتش کنین چون از بُرید مصیبتِ عِظمی میشه

کار تمامه
میتونین شمعها و وایرشمعها رو نصب کنین و موقتاً روشن کنین و امتحانش کنین البته دینام و پمپ هیدرولیک کار نمیکنه
فقط 30 ثانیه روشن کنین برای تست کردن
============================
9- حالا باید درپوش پائینی رو نصب کنین سر جاش
پولی میل لنگ رو هم نصب کنین
اگر تسمه کولر و تسمه دینام هم کهنه و تَرَک ترک هست فرصت خوبی هست برای عوض کردنشون
درپوش بالای تسمه تایم رو هم نصب کنین
تاریخ نصب و کیلومتر رو در یک فایل یا دفترچه یادداشت کنین
اگر تسمه GM باشه حتماً تا یک سال کار میکنه
دانگل اصل هم همینطور
اما تسمه های بنجل و بی نام و نشان و بد بو ممکنه 6 ماه هم کار نکنه و پاره بشه و کلی خسارت بزنه بهتون

==========================

شلگیر رو نصب کنین
چرخ رو هم نصب کنین
والسلام
سوالی داشتین مطرح کنین
صرفه‌جویی دهها میلیونیِ هزینه‌های خودرو
صرفه‌جویی دهها میلیونیِ هزینه‌های زندگی
برنامه‌های کاربردی اندروید و اطلاعات مهمِ تنظیمات اندروید
جسارتاً آموزشتوبه به زبان ساده
توصیه‌های بسیار مهم امنیتی
توصیه‌های بسیار مهم سلامتی
سرویس و تعمیر آبگرمکن و پکیج
سیستم آبرسانی ساختمان (پمپ،مخزن،روشهای‌نصب،عیب‌یابی،تعمیر،هشدارها،توصیه‌ها)

دوستِ عزیز،چه باور کنی چه باور نکنی چه خوشت بیاد چه خوشت نیاد
همه ما آسمونی هستیم و شمارش معکوس برای بازگشتمون از همون روزِ اولِ خلقتمون شروع شده
و حسابرسیِ بسیار دقیقی هم در انتظارمون هست. 
یه آسمونیِ فعال باش که امتحانِ دنیا تکرار شدنی نیست که نیست

اگه باور نمی‌کنی، برو همۀ ثروت و قدرت و هوش و دانش و نفوذت رو به کار بگیر
تا مانعِ پرواز بشی.
باز هم قبول نداری ؟!
این شما و این هم دنیا

Colonel II
Colonel II
نمایه کاربر
پست: 4565
تاریخ عضویت: یک‌شنبه ۱۲ اردیبهشت ۱۳۸۹, ۱۲:۴۴ ب.ظ
محل اقامت: زمین پهناور خدا ( أرضُ الله الواسعة)
سپاس‌های ارسالی: 4712 بار
سپاس‌های دریافتی: 8741 بار

پست توسط MOHAMMAD_ASEMOONI »

سلام دوستان
امروز با این قلم TDS که باهاش سختی آب رو اندازه میگیرند یک آزمایش انجام دادم:
سختی آب لوله 100
آب فیلتـر تصفیه خانگی 50
آب مقطری که قبلاً بهتون گفتم درجه یک هست و مقاومتش نزدیک 1 میلیون اهم!!! هست , سختیش صفر بود !!!
قلمی که استفاده کردم این هست که خودش اتوماتیک وار دمای آب رو حساب میکنه و در محاسبه ی سختی آب منظور میکنه
[External Link Removed for Guests]
[External Link Removed for Guests]
البته یک مدل دیگه هم داره که دماسنج داره اما اتوماتیک نیست . یعنی باید اول دکمه ی دماسنجش رو بزنیم تا دمای آب رو بگیره بعدش دکمه سختی رو بزنیم تا با توجه به دمای آب سختی رو حساب کنه
[External Link Removed for Guests]
صرفه‌جویی دهها میلیونیِ هزینه‌های خودرو
صرفه‌جویی دهها میلیونیِ هزینه‌های زندگی
برنامه‌های کاربردی اندروید و اطلاعات مهمِ تنظیمات اندروید
جسارتاً آموزشتوبه به زبان ساده
توصیه‌های بسیار مهم امنیتی
توصیه‌های بسیار مهم سلامتی
سرویس و تعمیر آبگرمکن و پکیج
سیستم آبرسانی ساختمان (پمپ،مخزن،روشهای‌نصب،عیب‌یابی،تعمیر،هشدارها،توصیه‌ها)

دوستِ عزیز،چه باور کنی چه باور نکنی چه خوشت بیاد چه خوشت نیاد
همه ما آسمونی هستیم و شمارش معکوس برای بازگشتمون از همون روزِ اولِ خلقتمون شروع شده
و حسابرسیِ بسیار دقیقی هم در انتظارمون هست. 
یه آسمونیِ فعال باش که امتحانِ دنیا تکرار شدنی نیست که نیست

اگه باور نمی‌کنی، برو همۀ ثروت و قدرت و هوش و دانش و نفوذت رو به کار بگیر
تا مانعِ پرواز بشی.
باز هم قبول نداری ؟!
این شما و این هم دنیا

Major I
Major I
پست: 127
تاریخ عضویت: چهارشنبه ۱۶ دی ۱۳۹۴, ۶:۲۸ ب.ظ
محل اقامت: حومه تهران
سپاس‌های ارسالی: 274 بار
سپاس‌های دریافتی: 130 بار
تماس:

Re: اگر ماشین دارین این مطالب میلیونها تومن به جیبتان می ریز

پست توسط محسن فلاح »

سلام و خسته نباشید
دیروز دور موتورم در جا زیره یک کار میکرد با لرزش داشبرد
من استپر رو باز کردم دیدم کلی دود گرفته و با اسپری تمیز کردم دور موتور بهتر شد
ولی امروز صبح کخ استارت زدم با همون حالت دور موتور زیره عدد یک اومد و مشکل اصلی اینکه ماشین میحوام دنده عوض کنم مثال دور موتپر رو عدد 3هست یک دفعه میاد رو یک و ماشین
کپ میکنی مصرف هم به شدت بالا رفته طوری که باید پام رو گاز باشخ ول میکنم دور موتور میاد پایین .
استپر من زیمنس قدیم هست با این پراید ها فرق داره هم بزرگتره هم اون نوک فشنگی شکل رو نداره در اصل دو تیکه هست نوک فشنگی داخل منفولد هست .

الان درحال حاضر راهی هست که درست کنم یا یه استپر باید بخرم
واضافه کنم به نوک استپر دست نزدم چون داخل منفولد هست ..با کوشی اومدم نمیتونم عکسشو بفرستم
هاچبک پراید نیست تصویر
Colonel II
Colonel II
نمایه کاربر
پست: 4565
تاریخ عضویت: یک‌شنبه ۱۲ اردیبهشت ۱۳۸۹, ۱۲:۴۴ ب.ظ
محل اقامت: زمین پهناور خدا ( أرضُ الله الواسعة)
سپاس‌های ارسالی: 4712 بار
سپاس‌های دریافتی: 8741 بار

Re: اگر ماشین دارین این مطالب میلیونها تومن به جیبتان می ریز

پست توسط MOHAMMAD_ASEMOONI »

محسن فلاح نوشته شده:سلام و خسته نباشید
دیروز دور موتورم در جا زیره یک کار میکرد با لرزش داشبرد
من استپر رو باز کردم دیدم کلی دود گرفته و با اسپری تمیز کردم دور موتور بهتر شد
ولی امروز صبح که استارت زدم با همون حالت دور موتور زیر عدد یک اومد و مشکل اصلی اینکه ماشین میحوام دنده عوض کنم مثال دور موتور رو عدد 3هست یک دفعه میاد رو یک و ماشین
کپ میکنی مصرف هم به شدت بالا رفته طوری که باید پام رو گاز باشه ول میکنم دور موتور میاد پایین .
استپر من زیمنس قدیم هست با این پراید ها فرق داره هم بزرگتره هم اون نوک فشنگی شکل رو نداره در اصل دو تیکه هست نوک فشنگی داخل منفولد هست .

الان درحال حاضر راهی هست که درست کنم یا یه استپر باید بخرم
واضافه کنم به نوک استپر دست نزدم چون داخل منفولد هست ..با کوشی اومدم نمیتونم عکسشو بفرستم

سلام
استپر نباید دود بزنه !!!!!
استپر اصلاً از دود و دوده دور هست . چطوری دود زده ؟!!!
اگر واقعاً دود زده میشه پس موتور مشکل بزرگ داره مثل مشکل سوپاپ و فیلر و دود اگزوز میاد توی منیفولد هوا !!!!
شاید پیچ سلو تنظیم نیست و دور موتور افت کرده
صرفه‌جویی دهها میلیونیِ هزینه‌های خودرو
صرفه‌جویی دهها میلیونیِ هزینه‌های زندگی
برنامه‌های کاربردی اندروید و اطلاعات مهمِ تنظیمات اندروید
جسارتاً آموزشتوبه به زبان ساده
توصیه‌های بسیار مهم امنیتی
توصیه‌های بسیار مهم سلامتی
سرویس و تعمیر آبگرمکن و پکیج
سیستم آبرسانی ساختمان (پمپ،مخزن،روشهای‌نصب،عیب‌یابی،تعمیر،هشدارها،توصیه‌ها)

دوستِ عزیز،چه باور کنی چه باور نکنی چه خوشت بیاد چه خوشت نیاد
همه ما آسمونی هستیم و شمارش معکوس برای بازگشتمون از همون روزِ اولِ خلقتمون شروع شده
و حسابرسیِ بسیار دقیقی هم در انتظارمون هست. 
یه آسمونیِ فعال باش که امتحانِ دنیا تکرار شدنی نیست که نیست

اگه باور نمی‌کنی، برو همۀ ثروت و قدرت و هوش و دانش و نفوذت رو به کار بگیر
تا مانعِ پرواز بشی.
باز هم قبول نداری ؟!
این شما و این هم دنیا

Major I
Major I
پست: 127
تاریخ عضویت: چهارشنبه ۱۶ دی ۱۳۹۴, ۶:۲۸ ب.ظ
محل اقامت: حومه تهران
سپاس‌های ارسالی: 274 بار
سپاس‌های دریافتی: 130 بار
تماس:

Re: اگر ماشین دارین این مطالب میلیونها تومن به جیبتان می ریز

پست توسط محسن فلاح »

پیچ سلو کجای موتور هست .باعکس میشه راهنمایی کنید .
دقیقا چند میل دور استپر دوده بود
و ماشین نیاز به فیلر داره چون صدای تق تق فیلر ها شنیده میشه .مکانیک یاذوقتشو نداشت گفت انقدر صدا نیاز به فیلر نداره .
موتور از لحاظ شتاب ومصرف خوب بوده تا این که استپر رو باز کردم این طوری شد

فرستاده شده از H30-U10ِ من با Tapatalk
هاچبک پراید نیست تصویر
Major I
Major I
پست: 127
تاریخ عضویت: چهارشنبه ۱۶ دی ۱۳۹۴, ۶:۲۸ ب.ظ
محل اقامت: حومه تهران
سپاس‌های ارسالی: 274 بار
سپاس‌های دریافتی: 130 بار
تماس:

Re: اگر ماشین دارین این مطالب میلیونها تومن به جیبتان می ریز

پست توسط محسن فلاح »

تصویر

فرستاده شده از H30-U10ِ من با Tapatalk
هاچبک پراید نیست تصویر
Major I
Major I
پست: 127
تاریخ عضویت: چهارشنبه ۱۶ دی ۱۳۹۴, ۶:۲۸ ب.ظ
محل اقامت: حومه تهران
سپاس‌های ارسالی: 274 بار
سپاس‌های دریافتی: 130 بار
تماس:

Re: اگر ماشین دارین این مطالب میلیونها تومن به جیبتان می ریز

پست توسط محسن فلاح »

تصویر
[مدل استپر زیمنس قدیم

فرستاده شده از H30-U10ِ من با Tapatalk
هاچبک پراید نیست تصویر
Major I
Major I
پست: 127
تاریخ عضویت: چهارشنبه ۱۶ دی ۱۳۹۴, ۶:۲۸ ب.ظ
محل اقامت: حومه تهران
سپاس‌های ارسالی: 274 بار
سپاس‌های دریافتی: 130 بار
تماس:

Re: اگر ماشین دارین این مطالب میلیونها تومن به جیبتان می ریز

پست توسط محسن فلاح »

تصویر
اینجا جای استپر هست که سر استپر برای زیمنس قدیم داخل منیفول قرار داره
باز کردم اسپری زدم همچنان دوده بیرون می اومد .
و شلنگ های که به این منیفول اتصال دارن که اون سرشون از فیلتر هوا میاد داخلشون دود بوده



فرستاده شده از H30-U10ِ من با Tapatalk
هاچبک پراید نیست تصویر
Major I
Major I
نمایه کاربر
پست: 443
تاریخ عضویت: سه‌شنبه ۲۳ آبان ۱۳۸۵, ۱:۳۶ ب.ظ
محل اقامت: ماهشهر-شیراز
سپاس‌های ارسالی: 29 بار
سپاس‌های دریافتی: 389 بار

Re: اگر ماشین دارین این مطالب میلیونها تومن به جیبتان می ریز

پست توسط جعفر طاهري »

سلام
دوده در محل استپر امر طبيعی است . اين دوده ناشی از بخارات روغن كارتر است كه برای اينكه در محيط زيست وارد نشده و آلودگی هوا ايجاد نكند بوسيله شيلنگ بخارت به اين محل هدايت ميشوند تا توسط موتور سوزانده بشند . ضمناً خودروهای انژكتوری فاقد پيچ تنظيم هوا ميباشند و دريچه گاز آنها هنگاميكه پدال گاز را رها كنيد كاملاً بسته ميشود و تنظيم هوا در واقع توسط استپر انجام ميشود . برای تميز كردن استپر از دوده بايد سويئچ خودرو را بيرون آورده و بهتر است هرگز فيش استپر را نيز جدا نكنيد و نوك استپر را هم فشار ندهيد پس از تميز كردن آن با دستمال كاغذی و يا اسپری تميز كننده آنرا سر جای خود ببنديد . اگر كار زير را انجام بدهی شايد مشكل برطرف شود و نياز به تعويض استپر نداشته باشی :
در حاليكه استپر با فيش آن وصل و به محل خود بسته شده كليد خودرو را تا مرحله قبل از روشن و استارت زدن سه بار باز و بسته كنيد . بين هر بار باز و بسته كردن ده ثانيه مكث كنيد . در مرحله چهارم استارت بزنيد اميدوارم مشكل برطرف شود
داستانهای فاطمه امیری کهنوج
ارسال پست

بازگشت به “مباحث فنی و تخصصی خودرو”