اگر ماشین دارین این مطالب دهها میلیون تومان به جیبتان می ریزد

در اين بخش مي‌توانيد در مورد مباحث فنی و تخصصی مرتبط با خودرو و وسايل نقليه بحث و تبادل نظر کنيد

مدیران انجمن: MOHAMMAD_ASEMOONI, Mohsen1001, RAHVAR, شوراي نظارت

Novice Poster
Novice Poster
نمایه کاربر
پست: 88
تاریخ عضویت: یک‌شنبه ۳ آبان ۱۳۹۴, ۶:۰۷ ب.ظ
سپاس‌های ارسالی: 124 بار
سپاس‌های دریافتی: 42 بار

Re: اگر ماشین دارین این مطالب میلیونها تومن به جیبتان می ریز

پست توسط dariush074 »

habibamm نوشته شده:سلام من 405 مدل 88 دارم
رادیاتور ماشینم حدود دو هفته پیش سواخ شد که بلافاصله تعمیرش کردم
الان بست بالایی رادیاتور کمی نم ناک هست هرچقدر هم سفتش میکنم فایده ای نداره مقدار نشتی خیلی کمه و به چکه کردن نمیرسه ولی من هر روز آب ماشین رو چک میکنم و یک روز در میون حدود نیم لیتر آب نیاز داره
از طرفی صبح ها حدود 30 ثانیه موتور لرزش داره و بعد خوب میشه
زیر در رادیاتور هم تمیزه و روغن نداره ولی موقع باز کردن درب صدای مانند در نوشابه میده هفته ای یک بار هم هواگیریش میکنم
رنگ روغن موتور هم طبیعیه
چند وقت پیش ایراد بد روشن شدن صبحگاهی خیلی بد بود با تعویض وایر درست شد
الانم سر شمع ها دوده زده
خیلی طولانی شد اگه این همه رو بخونید و جواب بدین ایرادش چیه واقعا لطف کردید
ممنون

خلاصه بهت بگم ماشینت واشر سر سیلندر سوخته
برگ ها همه ریختن... ولی شاخه هست...
New Member
پست: 8
تاریخ عضویت: شنبه ۲۲ خرداد ۱۳۹۵, ۱۰:۲۵ ق.ظ
سپاس‌های ارسالی: 4 بار
سپاس‌های دریافتی: 3 بار

Re: اگر ماشین دارین این مطالب میلیونها تومن به جیبتان می ریز

پست توسط habibamm »

dariush074 نوشته شده:
habibamm نوشته شده:سلام من 405 مدل 88 دارم
رادیاتور ماشینم حدود دو هفته پیش سواخ شد که بلافاصله تعمیرش کردم
الان بست بالایی رادیاتور کمی نم ناک هست هرچقدر هم سفتش میکنم فایده ای نداره مقدار نشتی خیلی کمه و به چکه کردن نمیرسه ولی من هر روز آب ماشین رو چک میکنم و یک روز در میون حدود نیم لیتر آب نیاز داره
از طرفی صبح ها حدود 30 ثانیه موتور لرزش داره و بعد خوب میشه
زیر در رادیاتور هم تمیزه و روغن نداره ولی موقع باز کردن درب صدای مانند در نوشابه میده هفته ای یک بار هم هواگیریش میکنم
رنگ روغن موتور هم طبیعیه
چند وقت پیش ایراد بد روشن شدن صبحگاهی خیلی بد بود با تعویض وایر درست شد
الانم سر شمع ها دوده زده
خیلی طولانی شد اگه این همه رو بخونید و جواب بدین ایرادش چیه واقعا لطف کردید
ممنون

خلاصه بهت بگم ماشینت واشر سر سیلندر سوخته

پس برم تعمیرگاه
داخل آب روغن نیست و داخل روغن هم آب نیست داخل اگزوز هم آب نیست
اطمینان دارید نمیخام بدون اینکه بدونم درگیر این تعمیرکارا بشم
بازم ممنون
Major I
Major I
نمایه کاربر
پست: 445
تاریخ عضویت: سه‌شنبه ۲۳ آبان ۱۳۸۵, ۱:۳۶ ب.ظ
محل اقامت: ماهشهر-شیراز
سپاس‌های ارسالی: 29 بار
سپاس‌های دریافتی: 389 بار

Re: اگر ماشین دارین این مطالب میلیونها تومن به جیبتان می ریز

پست توسط جعفر طاهري »

سلام . از نظر من هم ماشين شما واشر سر سيلندر سوزنده . برای اطمينان بيشتر در حاليكه موتور خودرو روشن است به عقب خودرو رفته و به صدای اگزوز گوش كنيد اگر صدا بصورت پيوسته است مشكلی وجود ندارد اما اگر صدای اگزوز گاهی بصورت پررررر پررر شنيده ميشود مطمئناً واشر سر سيلندر سوخته است
داستانهای فاطمه امیری کهنوج
New Member
پست: 8
تاریخ عضویت: شنبه ۲۲ خرداد ۱۳۹۵, ۱۰:۲۵ ق.ظ
سپاس‌های ارسالی: 4 بار
سپاس‌های دریافتی: 3 بار

Re: اگر ماشین دارین این مطالب میلیونها تومن به جیبتان می ریز

پست توسط habibamm »

جعفر طاهري نوشته شده:سلام . از نظر من هم ماشين شما واشر سر سيلندر سوزنده . برای اطمينان بيشتر در حاليكه موتور خودرو روشن است به عقب خودرو رفته و به صدای اگزوز گوش كنيد اگر صدا بصورت پيوسته است مشكلی وجود ندارد اما اگر صدای اگزوز گاهی بصورت پررررر پررر شنيده ميشود مطمئناً واشر سر سيلندر سوخته است

من امروز صبح شمع ها رو باز کردم داخل سیلندر ها رو نگاه کردم به نظرم طبیعی بود اگه مشکلی باشه اینطوری معلوم نمیشه؟
در ضمن اولش پت پت میکنه ولی وقتی گرم میشه اونم قطع میشه
ممنون از وقتتون
Major I
Major I
پست: 127
تاریخ عضویت: چهارشنبه ۱۶ دی ۱۳۹۴, ۶:۲۸ ب.ظ
محل اقامت: حومه تهران
سپاس‌های ارسالی: 274 بار
سپاس‌های دریافتی: 130 بار
تماس:

Re: اگر ماشین دارین این مطالب میلیونها تومن به جیبتان می ریز

پست توسط محسن فلاح »

سلام دوستان عزیز در این پست چون بخش کمتر کردن هذینه های تعمیر خودرو هست چندتا سوال از اساتیدان عزیز دارم

در بین این خودرها کدام استعلاک کمتر و هذینه های تعمیر ارزانتر بوده و لوازماتشون در مغازها موجود هست
مثال لنت یا شلنگ رادیات لازم بود میشه به راحتی تهیه کرد .

کیا ریو

پژو206

ام وی ام 315

لیفان

تیبا
ازبین این ماشینها از لحاظ فنی نرمی تعمیرات استعلاک بفور قطعات کدوم گذینه بهتر هستن

تشکر

فرستاده شده از H30-U10ِ من با Tapatalk
هاچبک پراید نیست تصویر
Major I
Major I
پست: 127
تاریخ عضویت: چهارشنبه ۱۶ دی ۱۳۹۴, ۶:۲۸ ب.ظ
محل اقامت: حومه تهران
سپاس‌های ارسالی: 274 بار
سپاس‌های دریافتی: 130 بار
تماس:

Re: اگر ماشین دارین این مطالب میلیونها تومن به جیبتان می ریز

پست توسط محسن فلاح »

habibamm نوشته شده:
جعفر طاهري نوشته شده:سلام . از نظر من هم ماشين شما واشر سر سيلندر سوزنده . برای اطمينان بيشتر در حاليكه موتور خودرو روشن است به عقب خودرو رفته و به صدای اگزوز گوش كنيد اگر صدا بصورت پيوسته است مشكلی وجود ندارد اما اگر صدای اگزوز گاهی بصورت پررررر پررر شنيده ميشود مطمئناً واشر سر سيلندر سوخته است

من امروز صبح شمع ها رو باز کردم داخل سیلندر ها رو نگاه کردم به نظرم طبیعی بود اگه مشکلی باشه اینطوری معلوم نمیشه؟
در ضمن اولش پت پت میکنه ولی وقتی گرم میشه اونم قطع میشه
ممنون از وقتتون

دوست عزیز برای دریافت پاسخ مشکلتون عجله نکنید

هر علایمی دلیل بر سوختن واشر سر سیلند نیست. چیزی که در پژو مردم رو ترسونده سوختن سرسیلند هست که با کوچک ترین مشکلی ذهن به اون طرف میره صبر کنید اساتیدان مجرب پاسخ میدهند

فرستاده شده از H30-U10ِ من با Tapatalk
هاچبک پراید نیست تصویر
Captain
Captain
نمایه کاربر
پست: 1160
تاریخ عضویت: پنج‌شنبه ۲۷ اسفند ۱۳۸۸, ۱:۵۱ ب.ظ
محل اقامت: تهران
سپاس‌های ارسالی: 15611 بار
سپاس‌های دریافتی: 6443 بار
تماس:

Re: اگر ماشین دارین این مطالب میلیونها تومن به جیبتان می ریز

پست توسط ASHKAN95 »

محسن فلاح نوشته شده:سلام دوستان عزیز در این پست چون بخش کمتر کردن هذینه های تعمیر خودرو هست چندتا سوال از اساتیدان عزیز دارم

در بین این خودرها کدام استعلاک کمتر و هذینه های تعمیر ارزانتر بوده و لوازماتشون در مغازها موجود هست
مثال لنت یا شلنگ رادیات لازم بود میشه به راحتی تهیه کرد .

کیا ریو

پژو206

ام وی ام 315

لیفان

تیبا
ازبین این ماشینها از لحاظ فنی نرمی تعمیرات استعلاک بفور قطعات کدوم گذینه بهتر هستن

تشکر

فرستاده شده از H30-U10ِ من با Tapatalk


سلام با توجه به بودجه تیبا و ۲۰۶ بهتز از باقی گزینه ها هستند. بعد از این دو لیفان...
MVM315 موقع گاز دادن به شدت نا امیدتون میکنه. مقرون به صرفه ترین گزینه تیبا هست و بعدش ۲۰۶.... ریو رو هم که اصلا فکرش رو نکنید. به شدت قطعات گرونی داره به علت کمیاب بودن.
New Member
پست: 8
تاریخ عضویت: شنبه ۲۲ خرداد ۱۳۹۵, ۱۰:۲۵ ق.ظ
سپاس‌های ارسالی: 4 بار
سپاس‌های دریافتی: 3 بار

Re: اگر ماشین دارین این مطالب میلیونها تومن به جیبتان می ریز

پست توسط habibamm »

محسن فلاح نوشته شده:
habibamm نوشته شده:
جعفر طاهري نوشته شده:سلام . از نظر من هم ماشين شما واشر سر سيلندر سوزنده . برای اطمينان بيشتر در حاليكه موتور خودرو روشن است به عقب خودرو رفته و به صدای اگزوز گوش كنيد اگر صدا بصورت پيوسته است مشكلی وجود ندارد اما اگر صدای اگزوز گاهی بصورت پررررر پررر شنيده ميشود مطمئناً واشر سر سيلندر سوخته است

من امروز صبح شمع ها رو باز کردم داخل سیلندر ها رو نگاه کردم به نظرم طبیعی بود اگه مشکلی باشه اینطوری معلوم نمیشه؟
در ضمن اولش پت پت میکنه ولی وقتی گرم میشه اونم قطع میشه
ممنون از وقتتون

دوست عزیز برای دریافت پاسخ مشکلتون عجله نکنید

هر علایمی دلیل بر سوختن واشر سر سیلند نیست. چیزی که در پژو مردم رو ترسونده سوختن سرسیلند هست که با کوچک ترین مشکلی ذهن به اون طرف میره صبر کنید اساتیدان مجرب پاسخ میدهند

فرستاده شده از H30-U10ِ من با Tapatalk

اساتید کسی نظر دیگه ای نداره؟
Major
Major
پست: 670
تاریخ عضویت: شنبه ۳ شهریور ۱۳۸۶, ۲:۰۲ ب.ظ
سپاس‌های ارسالی: 373 بار
سپاس‌های دریافتی: 1777 بار

Re: اگر ماشین دارین این مطالب میلیونها تومن به جیبتان می ریز

پست توسط ramin-am »

habibamm نوشته شده:اساتید کسی نظر دیگه ای نداره؟

به احتمال قوی ماشینتون ECU بوش داره چون خودمم درست همین مدل رو دارم
اگه توی رادیاتور فشار هوا وجود داره بهتره شما ببرید و کمپرس سیلندرهای ماشین رو اندازه بگیرن شاید مشکل اونقدر حاد نباشه ولی پژو از نظر سر سیلندر خطرناک هستش
اگه اگزوز و کاتالیزور ماشنیتون سالم باشه پت پت نباید بکنه از اون هم میتونه باشه
کم کردن آب برای دو سه روز با ون نشتی که گفتین برای موتور پژو امکان داره چون من وقتی ماشینم هنوز دوگانه بود با کمی نشتی از کنار رگلاتور دو روز نیم لیتر آب لازم داشت
شماب اید هر لحظه دمای آب رو زیر نظر داشته باشید اگه دو سه بار بالای 98 درجه رفت باید صد در صد برید و کمپرس سیلندرها رو اندازه بگیرن چون نشانه بدی هست
اگه فقط کم کردن آب دارید تمام سیستم خنک کننده رو چک کنید آب نشتی داره
در ضمن پرت پرت کردن موقع سرد بودن از خیلی موارد میتونه باشه انژکتورها سیستم سوخت رسانی حتی بنزین چون اگه ماشینتون ecu بوش داشته باشه هم ماشنیتون ناک داره هم موقع سرد بودن بد کار میکنه با بنزین معمولی و حتی بنزین سوپر که تو کشور توزیع میشه .
به رویاهایت بی اندیش ..........
New Member
پست: 8
تاریخ عضویت: شنبه ۲۲ خرداد ۱۳۹۵, ۱۰:۲۵ ق.ظ
سپاس‌های ارسالی: 4 بار
سپاس‌های دریافتی: 3 بار

Re: اگر ماشین دارین این مطالب میلیونها تومن به جیبتان می ریز

پست توسط habibamm »

ramin-am نوشته شده:
habibamm نوشته شده:اساتید کسی نظر دیگه ای نداره؟

به احتمال قوی ماشینتون ECU بوش داره چون خودمم درست همین مدل رو دارم
اگه توی رادیاتور فشار هوا وجود داره بهتره شما ببرید و کمپرس سیلندرهای ماشین رو اندازه بگیرن شاید مشکل اونقدر حاد نباشه ولی پژو از نظر سر سیلندر خطرناک هستش
اگه اگزوز و کاتالیزور ماشنیتون سالم باشه پت پت نباید بکنه از اون هم میتونه باشه
کم کردن آب برای دو سه روز با ون نشتی که گفتین برای موتور پژو امکان داره چون من وقتی ماشینم هنوز دوگانه بود با کمی نشتی از کنار رگلاتور دو روز نیم لیتر آب لازم داشت
شماب اید هر لحظه دمای آب رو زیر نظر داشته باشید اگه دو سه بار بالای 98 درجه رفت باید صد در صد برید و کمپرس سیلندرها رو اندازه بگیرن چون نشانه بدی هست
اگه فقط کم کردن آب دارید تمام سیستم خنک کننده رو چک کنید آب نشتی داره
در ضمن پرت پرت کردن موقع سرد بودن از خیلی موارد میتونه باشه انژکتورها سیستم سوخت رسانی حتی بنزین چون اگه ماشینتون ecu بوش داشته باشه هم ماشنیتون ناک داره هم موقع سرد بودن بد کار میکنه با بنزین معمولی و حتی بنزین سوپر که تو کشور توزیع میشه .

بسیار ممنون از توضیحاتتون
با توجه به توضیحات شما من اینطوری برنامه ریزی کردم
1-تعویض شمع ها و شستشوی انزکتور و کنترل با دیاگ
2-تعویض شلنگ ها و بست ها در صورت امکان کنترل آب ریزی از واترپمپ
نتایج رو خدمتتون اعلام میکنم
فقط من اینطوری نتیجه گرفتم که ECU بوش خیلی حساس و نا مناسب برای بنزین های ایران است درست فهمیدم؟
Major
Major
پست: 670
تاریخ عضویت: شنبه ۳ شهریور ۱۳۸۶, ۲:۰۲ ب.ظ
سپاس‌های ارسالی: 373 بار
سپاس‌های دریافتی: 1777 بار

Re: اگر ماشین دارین این مطالب میلیونها تومن به جیبتان می ریز

پست توسط ramin-am »

تا جایی که من تجربه کردم بین تمام ecu ها این ecu 7.4.4 بوش با تمام کیفیت و مزایایی که داره خیلی هم حساس هستش من که ماشینم قبلا همه فکر میکردن ساژم هستش ولی با در آوردن ecu فهمیدیم این بوش هستش و بری همین همیشه من وقتی تخت گاز میکنم ناک میزنه ماشین ولی در کل یکی از پاریدارترین ecu ها هستش
به رویاهایت بی اندیش ..........
Major I
Major I
پست: 127
تاریخ عضویت: چهارشنبه ۱۶ دی ۱۳۹۴, ۶:۲۸ ب.ظ
محل اقامت: حومه تهران
سپاس‌های ارسالی: 274 بار
سپاس‌های دریافتی: 130 بار
تماس:

Re: اگر ماشین دارین این مطالب میلیونها تومن به جیبتان می ریز

پست توسط محسن فلاح »

سلام دوستان مدتی یه مشکل کوچیک پیش اومده

در هربار استارت زدن ماشین دود سیاه میزنه بیرون بعد قطع میشه

مکانیک تلفنی پرسیدم گفت مشکل از سوخت هست دیگه کامل توضیح نداد مشکل از کجاست

خودم حدث میزنم یکی از انژکتورها نشتی داره و بنزین تو سیلند ریخته میشه و با هربار استارت دود میزنه یا از فیلر هست که وقتی ماشین خاموش میشه سوپاپ ها کامل باز یاذبسته نمیشن

بردم فیلر گیری گفتن فیلر لازم نداره ماشین خوب کار میکنه

فرستاده شده از H30-U10ِ من با Tapatalk
هاچبک پراید نیست تصویر
ارسال پست

بازگشت به “مباحث فنی و تخصصی خودرو”