اگر ماشین دارین این مطالب دهها میلیون تومان به جیبتان می ریزد

در اين بخش مي‌توانيد در مورد مباحث فنی و تخصصی مرتبط با خودرو و وسايل نقليه بحث و تبادل نظر کنيد

مدیران انجمن: MOHAMMAD_ASEMOONI, Mohsen1001, RAHVAR, شوراي نظارت

Major
Major
پست: 670
تاریخ عضویت: شنبه ۳ شهریور ۱۳۸۶, ۲:۰۲ ب.ظ
سپاس‌های ارسالی: 373 بار
سپاس‌های دریافتی: 1777 بار

Re: اگر ماشین دارین این مطالب میلیونها تومن به جیبتان می ریز

پست توسط ramin-am »

dariush074 نوشته شده:سلام
من سه روز پیش کیت کلاچ رو عوض کردم و اگزدی انداختم وکلا شتاب و نرمی خیلی خوب شده. موقع تعویض باتری رو در اورد و ازش برای روشنایی موتور برق گرفت و بعد از جا گزاری دوباره باتری خالی کرده بود و از راه سیم به سیم با یه باتری دیگه ماشین رو روشن کردیم و ماشین قاطی کرده بود و به جای آمپر بنزین آمپر گاز رو نشون میداد در صورتی که ماشینم اصلا گاز سوز نیست و مکانیک با در اوردن بست باتری و جاگزاری دوباره درستش کرده ولی بعدش این ایراد ها رو پیدا کرده که موقع حرکت با دنده یک ماشین کپ میکرد و بیشتر مواقع خاموش میشد و توی تعویض دنده هم به خصوص یک به دو ماشین ریپ میزد(فقط تو لحظه تعویض دنده) .
مکانیک گفت ای سی یو خطا افتاده و بزار چند روز دیگه خود به خود بر طرف میشه ولی درست نشده . چیکار کنم ؟

خواهشا وقتی این نوع سوالات رو میپرسید مدل ماشین وسال ساختش رو هم ذکر کنید
ماشین رو به تست موتور نشون بدید اگه بعد از پاک کردن خطا بازم موردی داشت باطری سازی مراجعه کنید
در ضمن هیچ وقت برای ماشبن انژکتوری از کنتاکت گرفتن استفاده نکنید حتما باطری به ماشین وصل بشه و استارت بزنید حتی سیم کنتاکت هم نذارید
یا اینکه از شارژر های مخصوصی که به جامپ استارتر معروف هستن استفاده بشه

Sent from my KIW-L21 using Tapatalk
به رویاهایت بی اندیش ..........
Major I
Major I
پست: 127
تاریخ عضویت: چهارشنبه ۱۶ دی ۱۳۹۴, ۶:۲۸ ب.ظ
محل اقامت: حومه تهران
سپاس‌های ارسالی: 274 بار
سپاس‌های دریافتی: 130 بار
تماس:

Re: اگر ماشین دارین این مطالب میلیونها تومن به جیبتان می ریز

پست توسط محسن فلاح »

سلام خدمت دوستان تابستان هم رو به پایان است و فعلا که هوا خوب هست میشه رو ماشین کار کرد بفکر وسایل ایمنی و گرمایشی ماشین هستم .

بخاری پراید تا مسافتی رو تی نکنه گرم نمیشه ماهم تا بخواد گرم بشه رسیدیم مقصد .

از دوستان راهنمایی میخوام کمک و همفکری کنند . برای ساخت بخاری برقی 12ولت .
المنتی که با 12ولت گرم بشه رو پیدا نکردم اکثر المنت ها 220 هستن .
حالا چطوری المنت 12ولت بسازیم راهنمایی کنید ممنون میشم

فرستاده شده از H30-U10ِ من با Tapatalk
هاچبک پراید نیست تصویر
Major
Major
پست: 670
تاریخ عضویت: شنبه ۳ شهریور ۱۳۸۶, ۲:۰۲ ب.ظ
سپاس‌های ارسالی: 373 بار
سپاس‌های دریافتی: 1777 بار

Re: اگر ماشین دارین این مطالب میلیونها تومن به جیبتان می ریز

پست توسط ramin-am »

المنت ۱۲ اکثرا قیمت بالایی دارن ولی پیدا میشه
در مورد بخاری تمام ماشینها تا آب موتور گرم نشه گرما نمیده
شما یونیت بخاری رو سرویس کنید وضعیت بهتری پیدا میکنه
بخاری های برقی زیاد جوابگو نیستن

Sent from my KIW-L21 using Tapatalk
به رویاهایت بی اندیش ..........
Major I
Major I
پست: 127
تاریخ عضویت: چهارشنبه ۱۶ دی ۱۳۹۴, ۶:۲۸ ب.ظ
محل اقامت: حومه تهران
سپاس‌های ارسالی: 274 بار
سپاس‌های دریافتی: 130 بار
تماس:

Re: اگر ماشین دارین این مطالب میلیونها تومن به جیبتان می ریز

پست توسط محسن فلاح »

برای خنک کردن رادیاتور پراید تو گرما این روشی که اشنایی انجام داده درست هست اگر مشکلی نداره منم رو ماشینم پیاده کنم .

یک ظرف4لیتری در. صندوق عقب و موتور شیشه شور بهش وصل کرده و شلنگ کشیده تا جلو کنار دگرادیات و به عرض رادیات لوله مسی که اون سرش بسته هست . طول این لوله رو با دقت سوارهای ریزی ایجاد کرده
و یک سانت مونده به بالای رادیات بخش طوریش نصب کرده میگه زمانی که امپر بالا میره کلیدی که داخل نصب کردم رودمیزنم مقداری اب خنک روی رادیات ریخته میشه و ماشین تو مسافت طولانی مسافرتها جوش نمیاره .
ممنون میشم نظراتتون رو بگید .

فرستاده شده از H30-U10ِ من با Tapatalk
هاچبک پراید نیست تصویر
Novice Poster
Novice Poster
نمایه کاربر
پست: 88
تاریخ عضویت: یک‌شنبه ۳ آبان ۱۳۹۴, ۶:۰۷ ب.ظ
سپاس‌های ارسالی: 124 بار
سپاس‌های دریافتی: 42 بار

Re: اگر ماشین دارین این مطالب میلیونها تومن به جیبتان می ریز

پست توسط dariush074 »

سلام خدمت دوستان
من یه سری شمع پراید انژکتور تک پلاتین مرکوری( mercury) که دیگه اصلا پیدا نمیشه برای ماشین خریدم و ماشینم پرایدhp+ زیمنس یورو 2 هستش و روی شمع نوشته bm-k6rtc
میخواستم بدونم این شمع برای ماشینم مناسبه یا برم سرد تر یا گرم تر بگیرم؟
برگ ها همه ریختن... ولی شاخه هست...
Major
Major
پست: 670
تاریخ عضویت: شنبه ۳ شهریور ۱۳۸۶, ۲:۰۲ ب.ظ
سپاس‌های ارسالی: 373 بار
سپاس‌های دریافتی: 1777 بار

Re: اگر ماشین دارین این مطالب میلیونها تومن به جیبتان می ریز

پست توسط ramin-am »

محسن فلاح نوشته شده:برای خنک کردن رادیاتور پراید تو گرما این روشی که اشنایی انجام داده درست هست اگر مشکلی نداره منم رو ماشینم پیاده کنم .

یک ظرف4لیتری در. صندوق عقب و موتور شیشه شور بهش وصل کرده و شلنگ کشیده تا جلو کنار دگرادیات و به عرض رادیات لوله مسی که اون سرش بسته هست . طول این لوله رو با دقت سوارهای ریزی ایجاد کرده
و یک سانت مونده به بالای رادیات بخش طوریش نصب کرده میگه زمانی که امپر بالا میره کلیدی که داخل نصب کردم رودمیزنم مقداری اب خنک روی رادیات ریخته میشه و ماشین تو مسافت طولانی مسافرتها جوش نمیاره .
ممنون میشم نظراتتون رو بگید .

فرستاده شده از H30-U10ِ من با Tapatalk

اصولا اگه سیستم خنک کننده درست باشه نیازی نیست همچین چیزی باشه
پاشیدن آب به رادیاتور در مواقع اضطرار مشکلی نداره ولی در مواقع معمول و وقتی سیستم خنک کننده درست کار کنه نیازی هم بهش نیست ولی ابتکار جالبی هم هست

Sent from my KIW-L21 using Tapatalk
به رویاهایت بی اندیش ..........
Colonel II
Colonel II
نمایه کاربر
پست: 4576
تاریخ عضویت: یک‌شنبه ۱۲ اردیبهشت ۱۳۸۹, ۱۲:۴۴ ب.ظ
محل اقامت: زمین پهناور خدا ( أرضُ الله الواسعة)
سپاس‌های ارسالی: 4713 بار
سپاس‌های دریافتی: 8744 بار

پست توسط MOHAMMAD_ASEMOONI »

حمید امینی نوشته شده:با سلام
.
سوالم در مورد وجود ترموستات در فصل گرم وتابستان روی خودرو هستش
نظر شما چیه ؟
ممنونم

سلام

برداشتن ترموستات کار اشتباهی هست .
دمای موتور باید هميشه در حد معینی ثابت بمونه خصوصا موتور انژکتوری وگرنه سنسورها کارشون رو درست انجام نمیده و موتور درست کار نمیکنه و باعث کم جون شدن و یا مصرف بالای سوخت میشه و یا لرزش پیدا میکنه
اگر در تابستان با ترموستات , حرارت موتور بیش از حد بالا میره علتش استاندار نبودن ترموستات یا خرابیش هست و یا کثیف بودن بیش از حد داخل رادیاتور و یا بیرونش . یعنی روزنه هاش له شد یا پر از خاک و خاشاک و حشرات هست
یا آب معمولی هست توی رادیاتور
یا موتور تنظیم نیست و بیش از حد داغ میشه
یا سرسیلندر کف تراشی شده و از واشر سرسیلندر ضخیمتر استفاده نشده تا کوچک شدن محفظه ی احتراق بر اثر کف تراشی رو جبران کنه
یا واتر پمپ مشکل داره و آب رو درست به جریان نمیندازه
یا فن رادیاتور به دلیلی درست خنک نمیکنه
و یا سنسوری که دمای موتور رو به کامپیوتر اشتباه اطلاع میده
اگر همه چیز در موتور سالم و تنظیم باشه , چه تابستان باشه چه زمستان , به محض اینکه موتور به اندازه ی کافی گرم بشه ترموستات کاملاً باز میشه و دیگه حرارت بالاتر از حد مجاز نمیره
===============================
نکنه ی مهم:

بسیاری از مردم فکر میکنند که عقربه ی آمپر حرارت در تابستان و زمستان و در حرکت و ترافیک و با کولر و بی کولر باید یک جا ثابت بمونه و تکون نمیخوره
این تصور اشتباهه

روی تمام آمپرها یک خط آبی هست که نشان دهنده ی دامنه ی حدِ مجازِ حرارت موتور هست و حرارت موتور اشکالی نداره اگر دذ حدودِ همین دامنه بالا و پائین بشه
البته وجود ترموستات باعث میشه که حرارت از حد معینی پائینتر نیاد
مثلا اگر ترموستات 82 درجه باشه و همه چیز هم سالم باشه , حتی در یخبندان هم دمای موتور نمیره زیر 82 درجه

========================
نکته ی مهم دیگه اینه که راننده ی باتجربه با دقت بالا رفتن حرارت رو زیر نظر داره که غیر طبیعی نباشه
مثال
در هوای خنک در جاده در حرکت هست اما آمپر حرارت بالاتر از مقداری هست که باید باشه اما هنوز روی خط آبی هست
اینجا راننده به بالا بودنِ غیر طببعی حرارت شک میکنه و نگه میداره و میبینه که آب رادیاتور کم شده
این دقتِ راننده باعث میشه که کم شدن آب رو به موقع متوجه بشه و کار به سوختن واشر سرسیلندر نکشه
اما اگر در یک روز گرم و زیر آفتاب در ترافیک باشه و کولر هم روشن باشه , میبینه که آمپر بالاتر از حد مجاز هست اما در محدوده ی مجاز هست پس نگران نمیشه اما همیشه هر یکی دو دقیقه یک بار یک نگاهِ یک ثانیه ای میندازه به آمپرها تا مطمئن بشه همه چیز در محدوده ی مجاز هست
صرفه‌جویی دهها میلیونیِ هزینه‌های خودرو
صرفه‌جویی دهها میلیونیِ هزینه‌های زندگی
برنامه‌های کاربردی اندروید و اطلاعات مهمِ تنظیمات اندروید
جسارتاً آموزشتوبه به زبان ساده
توصیه‌های بسیار مهم امنیتی
توصیه‌های بسیار مهم سلامتی
سرویس و تعمیر آبگرمکن و پکیج
سیستم آبرسانی ساختمان (پمپ،مخزن،روشهای‌نصب،عیب‌یابی،تعمیر،هشدارها،توصیه‌ها)

دوستِ عزیز،چه باور کنی چه باور نکنی چه خوشت بیاد چه خوشت نیاد
همه ما آسمونی هستیم و شمارش معکوس برای بازگشتمون از همون روزِ اولِ خلقتمون شروع شده
و حسابرسیِ بسیار دقیقی هم در انتظارمون هست. 
یه آسمونیِ فعال باش که امتحانِ دنیا تکرار شدنی نیست که نیست

اگه باور نمی‌کنی، برو همۀ ثروت و قدرت و هوش و دانش و نفوذت رو به کار بگیر
تا مانعِ پرواز بشی.
باز هم قبول نداری ؟!
این شما و این هم دنیا

Rookie Poster
Rookie Poster
پست: 44
تاریخ عضویت: یک‌شنبه ۴ مرداد ۱۳۸۸, ۹:۰۸ ق.ظ
سپاس‌های ارسالی: 2 بار
سپاس‌های دریافتی: 97 بار

Re: اگر ماشین دارین این مطالب میلیونها تومن به جیبتان می ریز

پست توسط chahzool »

سلام دوستان.رانا مدل 94 دارم از چند روزه چراغ چکش روشن میشه و ماشین ریپ میزنه.بردم نمایندگی دستگاه زد گفت از سنسور اکسیژن هست.ولی گفت ندارن و باید سفارش بدن تا یک هفته دیگه بیاد.سوال من اینه که با توجه به اینکه موتور رانا و 206 و بعضی پژو ها tu5 هست چرا باید این سنسور در نمایندگی نباشه؟و این که میگن بیشتر قطعات رانا و 206 اس دی به هم می خوره واقعیت داره؟
Colonel II
Colonel II
نمایه کاربر
پست: 4576
تاریخ عضویت: یک‌شنبه ۱۲ اردیبهشت ۱۳۸۹, ۱۲:۴۴ ب.ظ
محل اقامت: زمین پهناور خدا ( أرضُ الله الواسعة)
سپاس‌های ارسالی: 4713 بار
سپاس‌های دریافتی: 8744 بار

پست توسط MOHAMMAD_ASEMOONI »

chahzool نوشته شده:سلام دوستان.رانا مدل 94 دارم از چند روزه چراغ چکش روشن میشه و ماشین ریپ میزنه.بردم نمایندگی دستگاه زد گفت از سنسور اکسیژن هست.ولی گفت ندارن و باید سفارش بدن تا یک هفته دیگه بیاد.سوال من اینه که با توجه به اینکه موتور رانا و 206 و بعضی پژو ها tu5 هست چرا باید این سنسور در نمایندگی نباشه؟و این که میگن بیشتر قطعات رانا و 206 اس دی به هم می خوره واقعیت داره؟


سلام
تقریباً هر سنسوری که فیش سنسور مپ ماشینتون بهش بخوره پس قابل نصب روی ماشینتون هست البته ممکنه شیلنگ مپِ ماشینتون ازش بزرگتر یا کوچکتر باشه که این مشکل با تغییر شیلنگ قابل حل هست
بنده سنسور مپِ یک جور هوندای 4 سیلندر مدلِ 2005 رو نصب کردم روی ماتیز 3 سیلندر مدلِ 2000
صرفه‌جویی دهها میلیونیِ هزینه‌های خودرو
صرفه‌جویی دهها میلیونیِ هزینه‌های زندگی
برنامه‌های کاربردی اندروید و اطلاعات مهمِ تنظیمات اندروید
جسارتاً آموزشتوبه به زبان ساده
توصیه‌های بسیار مهم امنیتی
توصیه‌های بسیار مهم سلامتی
سرویس و تعمیر آبگرمکن و پکیج
سیستم آبرسانی ساختمان (پمپ،مخزن،روشهای‌نصب،عیب‌یابی،تعمیر،هشدارها،توصیه‌ها)

دوستِ عزیز،چه باور کنی چه باور نکنی چه خوشت بیاد چه خوشت نیاد
همه ما آسمونی هستیم و شمارش معکوس برای بازگشتمون از همون روزِ اولِ خلقتمون شروع شده
و حسابرسیِ بسیار دقیقی هم در انتظارمون هست. 
یه آسمونیِ فعال باش که امتحانِ دنیا تکرار شدنی نیست که نیست

اگه باور نمی‌کنی، برو همۀ ثروت و قدرت و هوش و دانش و نفوذت رو به کار بگیر
تا مانعِ پرواز بشی.
باز هم قبول نداری ؟!
این شما و این هم دنیا

Major I
Major I
پست: 127
تاریخ عضویت: چهارشنبه ۱۶ دی ۱۳۹۴, ۶:۲۸ ب.ظ
محل اقامت: حومه تهران
سپاس‌های ارسالی: 274 بار
سپاس‌های دریافتی: 130 بار
تماس:

Re: اگر ماشین دارین این مطالب میلیونها تومن به جیبتان می ریز

پست توسط محسن فلاح »

سلام خدمت اقا محمد
چندتای سوال داشتم .
مایع ضد یخ میگن چرب هست .؟صحت داره

و ماشینم رو. ضدیخ و اب رادیات ریختم حدود 1ماه گذشته دست به اب رادیاتور که میزنم مقداری چربی احساس میکنم .
حدث میزنم که روغن نفوض کرده باشه . یا اینکه ضدیخ واقعا حالت چربی داره.

حالا اگر واشر سوخته باشه حتما برای تعویضش کفت تراشی باید بشه ؟
مقداری از لبه های سر سیلند روغنی شده وخاک گرفته این نشون میده مقداری نشت داریم .

ممنون میشم مارک و جنس واشر سرسیلند خوب که برای پراید مناسب باشه معرفی کنید . مدل 83دوگانه س ان جی

فرستاده شده از H30-U10ِ من با Tapatalk
هاچبک پراید نیست تصویر
Rookie Poster
Rookie Poster
پست: 44
تاریخ عضویت: یک‌شنبه ۴ مرداد ۱۳۸۸, ۹:۰۸ ق.ظ
سپاس‌های ارسالی: 2 بار
سپاس‌های دریافتی: 97 بار

Re: اگر ماشین دارین این مطالب میلیونها تومن به جیبتان می ریز

پست توسط chahzool »

دوستان یک سوال دیگه:رانا رو میشه دوگانه سوز کرد؟مدل 94 با موتور tu5?
Major I
Major I
پست: 127
تاریخ عضویت: چهارشنبه ۱۶ دی ۱۳۹۴, ۶:۲۸ ب.ظ
محل اقامت: حومه تهران
سپاس‌های ارسالی: 274 بار
سپاس‌های دریافتی: 130 بار
تماس:

Re: اگر ماشین دارین این مطالب میلیونها تومن به جیبتان می ریز

پست توسط محسن فلاح »

تصویرتصویر
مخلوط ضدیخ و اب رادیاتور
و مقداری نشتی اب داشتم که محلول نشت گیر داخل رادیاتور ریختم و در ر بار بازدید این شکلی دیده میشه ای رادیاتور مشکلی نداره مقداری چرب هست .
نگران شدم مبادا اب روغن قاطی کرده باشه

فرستاده شده از H30-U10ِ من با Tapatalk
هاچبک پراید نیست تصویر
ارسال پست

بازگشت به “مباحث فنی و تخصصی خودرو”