اگر ماشین دارین این مطالب دهها میلیون تومان به جیبتان می ریزد

در اين بخش مي‌توانيد در مورد مباحث فنی و تخصصی مرتبط با خودرو و وسايل نقليه بحث و تبادل نظر کنيد

مدیران انجمن: MOHAMMAD_ASEMOONI, Mohsen1001, RAHVAR, شوراي نظارت

Captain II
Captain II
نمایه کاربر
پست: 722
تاریخ عضویت: جمعه ۳ دی ۱۳۹۵, ۵:۱۷ ب.ظ
محل اقامت: تبریز
سپاس‌های ارسالی: 1772 بار
سپاس‌های دریافتی: 846 بار

Re: اگر ماشین دارین این مطالب میلیونها تومن به جیبتان می ریز

پست توسط ho3ein2000 »

melmdoost نوشته شده:
ho3ein2000 نوشته شده:سلامی مجدد
میشه اول شما بگید میزان جابجایی عقربه چقدر است/
بر حسب میلیمتر و تقریبی باشه بهتر است
سنسور دمای آب بسته به نوع و مدل خودرو در جاهای مختلفی هست



میزان جابجایی عقربه آب بعضی اوقات تا انتها یعنی خط های قرمز هم میره و بعضی وقتا هم تا دو خط بالا میره.
توضیحات اضافی: در تمامی اوقات عقربه از خط وسط پایین تر نمیاد. یعنی بین خط وسط و دو خط سبز رنگ بالایی یا دو خط قرمز بالایی در حال نوسانه!
پس نظر شما اینه که با سرویس کردن دینام این مشکلات حل میشه. پس ماشینو ببریم پیش تعمیرکار برق ماشین و بگیم دینامو و متعلقاتشو واسمون سرویس کنه.

با سلام
نه دوست خوبم دینام اگر موردی داشت که استارت و غیره ضعیف میشد
شما اول سیم های اتصال به بدنه رو که زیر پیچ هستند رو باز کن و با سمباده متوسط هم محل و هم خود سیم رو جلا بده
اگر حل نشد موقتا فشنگی آب رو با یه استوک تعویض کنن ببین نتیجشو
ولی بنظر من ایراد از خود نمایش ندهنده میتونه باشه
خدا یاور بنده اش هست~ تا وقتی که بنده یاور برادرش باشه
Captain II
Captain II
نمایه کاربر
پست: 722
تاریخ عضویت: جمعه ۳ دی ۱۳۹۵, ۵:۱۷ ب.ظ
محل اقامت: تبریز
سپاس‌های ارسالی: 1772 بار
سپاس‌های دریافتی: 846 بار

Re: اگر ماشین دارین این مطالب میلیونها تومن به جیبتان می ریز

پست توسط ho3ein2000 »

[quote="ho3ein2000"]با سلام
آیا شفت همون پلوس هست؟
اگر بله تنظیمی داره؟
یا باید بکل تعویض بشه
گردگیر یک طرف پلوس خودروی من پاره شده و صدای مهیبی تو دست اندازز ها
و شتاب گیری و رها کردن پدال گاز تو دنده یک و دو داره
متاسفانه مکانیک وارد کم نیست چون اصلا مکانیک نداریم تو این شهر
:lol: :eek:
بنظرتون لقی پلوس قابل تنطیمه؟
این صدای تقه فقط از شفت میتونه باشه؟؟یعنی اصلا ربطی به دسته موتورا نداره؟
تصویر
خدا یاور بنده اش هست~ تا وقتی که بنده یاور برادرش باشه
Colonel II
Colonel II
نمایه کاربر
پست: 4665
تاریخ عضویت: یک‌شنبه ۱۲ اردیبهشت ۱۳۸۹, ۱۲:۴۴ ب.ظ
محل اقامت: زمین پهناور خدا ( أرضُ الله الواسعة)
سپاس‌های ارسالی: 4737 بار
سپاس‌های دریافتی: 8764 بار

پست توسط MOHAMMAD_ASEMOONI »

melmdoost نوشته شده:
میزان جابجایی عقربه آب بعضی اوقات تا انتها یعنی خط های قرمز هم میره و بعضی وقتا هم تا دو خط بالا میره.
توضیحات اضافی: در تمامی اوقات عقربه از خط وسط پایین تر نمیاد. یعنی بین خط وسط و دو خط سبز رنگ بالایی یا دو خط قرمز بالایی در حال نوسانه!


سلام
یکی از علائم خرابی ترموستات اینه که یهو حرارت خودبخود میره بالا بعدش یهو برمیگرده پائین که علتش گیرکردن دریچه ی ترموستات هست
حتی اگر یک بار هم این اتفاق بیافته ترموستات باید عوض بشه خصوصاً برای کسی که عادت نداره حداقل دو سه دقیقه یک بار یک نگاه یک ثانیه ای بندازه به آمپرها و ماشینش هم آلارم هشدار بالا رفتن حرارت نداره
اما اگر بدون گاز دادن آمپر میره بالا و با گاز دادن میاد پایین پس سیستم کولانتش کمه
اگر با حرکت میاد پائین و با ایستادن میره بالا پس ممکنه فن به دلیلی کار نمیکنه (فیوز , رله , سیم کشی , خرابی فن , مشکل در سنسور حرارت موتور , کثیفی بیرونِ رادیاتور و غیره)
======================================
تکون خوردن آمپرها با ترمز گرفتن یا روشن کردن کولر یا روشن کردن چراغها و غیره ممکنه علتش درست اتصال نداشتن سیم منفی به بدنه و یا درست اتصال نداشتن سیمها و بستهای باتری باشه و یا نازک بودنِ سیم اتصالِ منفی باتری به به بدنه
صرفه‌جویی دهها میلیونیِ هزینه‌های خودرو
صرفه‌جویی دهها میلیونیِ هزینه‌های زندگی
برنامه‌های کاربردی اندروید و اطلاعات مهمِ تنظیمات اندروید
جسارتاً آموزشتوبه به زبان ساده
توصیه‌های بسیار مهم امنیتی
توصیه‌های بسیار مهم سلامتی
سرویس و تعمیر آبگرمکن و پکیج
سیستم آبرسانی ساختمان (پمپ،مخزن،روشهای‌نصب،عیب‌یابی،تعمیر،هشدارها،توصیه‌ها)

دوستِ عزیز،چه باور کنی چه باور نکنی چه خوشت بیاد چه خوشت نیاد
همه ما آسمونی هستیم و شمارش معکوس برای بازگشتمون از همون روزِ اولِ خلقتمون شروع شده
و حسابرسیِ بسیار دقیقی هم در انتظارمون هست. 
یه آسمونیِ فعال باش که امتحانِ دنیا تکرار شدنی نیست که نیست

اگه باور نمی‌کنی، برو همۀ ثروت و قدرت و هوش و دانش و نفوذت رو به کار بگیر
تا مانعِ پرواز بشی.
باز هم قبول نداری ؟!
این شما و این هم دنیا

Major I
Major I
پست: 258
تاریخ عضویت: دوشنبه ۲۹ آذر ۱۳۹۵, ۸:۴۴ ق.ظ
محل اقامت: AZ
سپاس‌های ارسالی: 213 بار
سپاس‌های دریافتی: 240 بار

Re: اگر ماشین دارین این مطالب میلیونها تومن به جیبتان می ریز

پست توسط mohammad-ranjbar »

melmdoost نوشته شده:
ho3ein2000 نوشته شده:سلامی مجدد
میشه اول شما بگید میزان جابجایی عقربه چقدر است/
بر حسب میلیمتر و تقریبی باشه بهتر است
سنسور دمای آب بسته به نوع و مدل خودرو در جاهای مختلفی هست



میزان جابجایی عقربه آب بعضی اوقات تا انتها یعنی خط های قرمز هم میره و بعضی وقتا هم تا دو خط بالا میره.
توضیحات اضافی: در تمامی اوقات عقربه از خط وسط پایین تر نمیاد. یعنی بین خط وسط و دو خط سبز رنگ بالایی یا دو خط قرمز بالایی در حال نوسانه!
پس نظر شما اینه که با سرویس کردن دینام این مشکلات حل میشه.




سلام خدمت همه دوستان عزیز
علت بالا رفتن دمای اب در زمان زیاد شدن مصرف برقی ماشین اونم توی حالت دور موتور پایین میتونه از دینام و سیم های اصلی و تسمه دینام باشه
اگر علت غیر از این بود ربطی به روشن شدن چراغ های جلو نداشت
اتصالی توی مسیر چراغ ها و دمای اب خیلی نادره چون اصولا سیمکشی مجزا دارند
دوست عزیز توی حالت دور ارام مصرفتون رو زیاد کنید حتی امکان داره چراغ روغن هم یه لحظه روشن بشه
امتحان کنید (روشن کردن همزمان چراغ جلو و پوژکتور چراغ ترمز و کولر رو درجه اخر)
درضمن با یه مولتی متر میتونید راحت اندازه بگیرید
سیم های مولتی متر رو بزنید دوسر باطری و چراغ های جلو رو روشن کنید (معمولا باید یه کسری از ثانه نوسنا داشته باشه و در حدود14یا 13.9 باشه )
به چند تا باطری ساز خوب نشون بدین باطری و دینام تون رو چک کنند (یه دستگاه خاصی دارند براش )

در ضمن خرابی دینام نمیتونه باعث ضعیف شدن استارت و باطری بشه مگر اینکه دینام شارژ نکنه و باطری خالی بشه
مشکل ما ضعف دینام در مقابل حالت بار زیاد تور سلو دور هست یا پاسخ دیر دینام توی مدار
اين جهان كوه است و فعل ما ندا سوي ما آيد نداها را صدا
فعل تو كان زايد از جان و تنت همچو فرزندي بگيرد دامنت
پس تو را هر غم كه پيش آيد ز درد بر كسي تهمت منه، بر خويش گرد
فعل تست اين غصه هاي دم به دم اين بود معناي قَد جَفٌَ القَلَم!
Major I
Major I
پست: 258
تاریخ عضویت: دوشنبه ۲۹ آذر ۱۳۹۵, ۸:۴۴ ق.ظ
محل اقامت: AZ
سپاس‌های ارسالی: 213 بار
سپاس‌های دریافتی: 240 بار

Re:

پست توسط mohammad-ranjbar »

MOHAMMAD_ASEMOONI نوشته شده:
melmdoost نوشته شده:
میزان جابجایی عقربه آب بعضی اوقات تا انتها یعنی خط های قرمز هم میره و بعضی وقتا هم تا دو خط بالا میره.
توضیحات اضافی: در تمامی اوقات عقربه از خط وسط پایین تر نمیاد. یعنی بین خط وسط و دو خط سبز رنگ بالایی یا دو خط قرمز بالایی در حال نوسانه!


سلام
یکی از علائم خرابی ترموستات اینه که یهو حرارت خودبخود میره بالا بعدش یهو برمیگرده پائین که علتش گیرکردن دریچه ی ترموستات هست
حتی اگر یک بار هم این اتفاق بیافته ترموستات باید عوض بشه خصوصاً برای کسی که عادت نداره حداقل دو سه دقیقه یک بار یک نگاه یک ثانیه ای بندازه به آمپرها و ماشینش هم آلارم هشدار بالا رفتن حرارت نداره
اما اگر بدون گاز دادن آمپر میره بالا و با گاز دادن میاد پایین پس سیستم کولانتش کمه
اگر با حرکت میاد پائین و با ایستادن میره بالا پس ممکنه فن به دلیلی کار نمیکنه (فیوز , رله , سیم کشی , خرابی فن , مشکل در سنسور حرارت موتور , کثیفی بیرونِ رادیاتور و غیره)
======================================
تکون خوردن آمپرها با ترمز گرفتن یا روشن کردن کولر یا روشن کردن چراغها و غیره ممکنه علتش درست اتصال نداشتن سیم منفی به بدنه و یا درست اتصال نداشتن سیمها و بستهای باتری باشه و یا نازک بودنِ سیم اتصالِ منفی باتری به به بدنه



ترموستات خیلی قطعه مهمی هست و بهتره با هربار تعویض (دوسال یا 40هزار کیلو متر )مایع رادیاتور تعویض بشه و از بهترین جنس و ترجحا فرانسه ، المان ، انگلیس اصلی استفاده بشه حتی با بالاترین قیمت
ترموستات اصلی وقتی روبه خرابی میره کم کم دیر بازمیشه و دما یهکمی پایینتره ولی ترموستات های بنجل یهباره میبندن و پدر موتور رو درمیارن
اين جهان كوه است و فعل ما ندا سوي ما آيد نداها را صدا
فعل تو كان زايد از جان و تنت همچو فرزندي بگيرد دامنت
پس تو را هر غم كه پيش آيد ز درد بر كسي تهمت منه، بر خويش گرد
فعل تست اين غصه هاي دم به دم اين بود معناي قَد جَفٌَ القَلَم!
Major I
Major I
پست: 258
تاریخ عضویت: دوشنبه ۲۹ آذر ۱۳۹۵, ۸:۴۴ ق.ظ
محل اقامت: AZ
سپاس‌های ارسالی: 213 بار
سپاس‌های دریافتی: 240 بار

Re: اگر ماشین دارین این مطالب میلیونها تومن به جیبتان می ریز

پست توسط mohammad-ranjbar »

ho3ein2000 نوشته شده:
ho3ein2000 نوشته شده:با سلام
آیا شفت همون پلوس هست؟
اگر بله تنظیمی داره؟
یا باید بکل تعویض بشه
گردگیر یک طرف پلوس خودروی من پاره شده و صدای مهیبی تو دست اندازز ها
و شتاب گیری و رها کردن پدال گاز تو دنده یک و دو داره
متاسفانه مکانیک وارد کم نیست چون اصلا مکانیک نداریم تو این شهر
:lol: :eek:
بنظرتون لقی پلوس قابل تنطیمه؟
این صدای تقه فقط از شفت میتونه باشه؟؟یعنی اصلا ربطی به دسته موتورا نداره؟
تصویر


سلام
پلوس ها توی پژو
لقی اگر از قسمت مادگی باشه معمولا با جوش زدن و سنگ کاری حل میشه
اگر از سمت کله و بلبرینگ های سوزنی باشه با تعویض کله سه تایی
و اگر زیاد و شدید بشه با تعویض پلوس کامل
علت صدا هم پاره شدن گردگیر و نداشتن گریس هست توی اول بعدش شوع میشه به ساییدن خراب شدن و تاب دار شدن
یه نوع گرد گیر ابی رنگ با جنس خوب و ضخیم توی بازار هست که به گردگیر دائمی مشهور شده و اگه تقلبی نباشه خیلی کار مکنه برات
البته جنسش به سادگی قابل تشخیص هست و دونه ای حدود12 تا 15 هزار
خیلی زود به دادش برسید حتی از نون شب هم واجب تره
اين جهان كوه است و فعل ما ندا سوي ما آيد نداها را صدا
فعل تو كان زايد از جان و تنت همچو فرزندي بگيرد دامنت
پس تو را هر غم كه پيش آيد ز درد بر كسي تهمت منه، بر خويش گرد
فعل تست اين غصه هاي دم به دم اين بود معناي قَد جَفٌَ القَلَم!
Captain II
Captain II
نمایه کاربر
پست: 722
تاریخ عضویت: جمعه ۳ دی ۱۳۹۵, ۵:۱۷ ب.ظ
محل اقامت: تبریز
سپاس‌های ارسالی: 1772 بار
سپاس‌های دریافتی: 846 بار

Re: اگر ماشین دارین این مطالب میلیونها تومن به جیبتان می ریز

پست توسط ho3ein2000 »

با سلام
بنظرتون دسته موتور و خرابیشون نقشی تو صدای تقه ..مثل برخود دو قطه فلزی به هم دیگه دارند؟
ممنون بابت پاسختون
خدا یاور بنده اش هست~ تا وقتی که بنده یاور برادرش باشه
Colonel II
Colonel II
نمایه کاربر
پست: 4665
تاریخ عضویت: یک‌شنبه ۱۲ اردیبهشت ۱۳۸۹, ۱۲:۴۴ ب.ظ
محل اقامت: زمین پهناور خدا ( أرضُ الله الواسعة)
سپاس‌های ارسالی: 4737 بار
سپاس‌های دریافتی: 8764 بار

Re: اگر ماشین دارین این مطالب میلیونها تومن به جیبتان می ریز

پست توسط MOHAMMAD_ASEMOONI »

سلام دوستان

واتر پمپ ماشین بنده نشتی داشت , از این محصول استفاده کردم , ظرف 3 روز و 120 کیلومتر رانندگی نشتی رو گرفت !!!!!

تصویر

دیگه کولانت کم نمیشه

الحق که کارشون خیلی درسته

قیمت 20.000 تومن

روی قوطیش نوشته اگر کولانت کثیفه باید اول سیستم شستشو بشه و کولانت تمیز ریخته بشه توی سیستم بعدش با موتور سرد این محلول ریخته بشه توی منبع انبساط و یا رادیاتور و موتور 15 دقیقه درجا کار کنه
نمره اش 20
صرفه‌جویی دهها میلیونیِ هزینه‌های خودرو
صرفه‌جویی دهها میلیونیِ هزینه‌های زندگی
برنامه‌های کاربردی اندروید و اطلاعات مهمِ تنظیمات اندروید
جسارتاً آموزشتوبه به زبان ساده
توصیه‌های بسیار مهم امنیتی
توصیه‌های بسیار مهم سلامتی
سرویس و تعمیر آبگرمکن و پکیج
سیستم آبرسانی ساختمان (پمپ،مخزن،روشهای‌نصب،عیب‌یابی،تعمیر،هشدارها،توصیه‌ها)

دوستِ عزیز،چه باور کنی چه باور نکنی چه خوشت بیاد چه خوشت نیاد
همه ما آسمونی هستیم و شمارش معکوس برای بازگشتمون از همون روزِ اولِ خلقتمون شروع شده
و حسابرسیِ بسیار دقیقی هم در انتظارمون هست. 
یه آسمونیِ فعال باش که امتحانِ دنیا تکرار شدنی نیست که نیست

اگه باور نمی‌کنی، برو همۀ ثروت و قدرت و هوش و دانش و نفوذت رو به کار بگیر
تا مانعِ پرواز بشی.
باز هم قبول نداری ؟!
این شما و این هم دنیا

Colonel II
Colonel II
نمایه کاربر
پست: 4665
تاریخ عضویت: یک‌شنبه ۱۲ اردیبهشت ۱۳۸۹, ۱۲:۴۴ ب.ظ
محل اقامت: زمین پهناور خدا ( أرضُ الله الواسعة)
سپاس‌های ارسالی: 4737 بار
سپاس‌های دریافتی: 8764 بار

پست توسط MOHAMMAD_ASEMOONI »

ho3ein2000 نوشته شده:با سلام
آیا شفت همون پلوس هست؟
اگر بله تنظیمی داره؟
یا باید بکل تعویض بشه
گردگیر یک طرف پلوس خودروی من پاره شده و صدای مهیبی تو دست اندازز ها
و شتاب گیری و رها کردن پدال گاز تو دنده یک و دو داره
متاسفانه مکانیک وارد کم نیست چون اصلا مکانیک نداریم تو این شهر
:lol: :eek:
بنظرتون لقی پلوس قابل تنطیمه؟
این صدای تقه فقط از شفت میتونه باشه؟؟یعنی اصلا ربطی به دسته موتورا نداره؟
:?

سلام
در مورد پلوس توضیحات مفصلی در صفحات قبل نوشته شده
کیتِ پلوس شامل سه قطعه هست که کارش انتقال نیرو از گیربکس به چرخ هست
معمولاً هر طرف 2 تا سرپلوس داره که توسط یک مفتول فولادی (شفت) به همدیگه متصل هستند
یعنی 3 قطعه هستند
یک سرپلوس وصله به گیربکس که بهش میگن پلوس داخلی inner cv joint
دومی وصله به دیسک ترمز که بهش میگن سرپلوس بیرونی outer cv joint
[External Link Removed for Guests]
معمولاً داخلی خیلی کم گردگیرش خراب میشه چون مفصلش خیلی کم بازی میکنه موقع حرکت
اما سرپلوس بیرونی موقع چرماندن فرمون دائماً مفصلش چپ و راست میشه و روی دست اندازها هم بالا پائین میشه و گردگیرش اگر لاستیک باکیفیت باشه ممکنه 10 سال هم عمر کنه
اما گردگیر ساخت قطعه سازهای ایرانی و چینی و هندی بیشترش بسیار بی کیفیت هست و عمداً هم نازک و کوتاه ساخته میشه تا هم هزینه ی ساختش کم بشه هم زود زود پاره بشه و فروشش زیاد بشه
قبلاً هم بارها گفته شده که رانندگی با گردگیر پاره اشتباه بزرگی هست
همچنین گفته شد که معمولاً از زود به دادش برسند فقط لازمه که توی سرپلوس پر از گریس بسیار نرم بشه و گردگیر هم تا دو سومش پر از گیریس بشه و نصب بشه
بعضی مکانیکها میگن چون صدا میده پس خرابه , برو یه سرپلوس و یه گردگیر و گریس بخر
بعدش سرپلوس کهنه رو میشورند با بنزینی که از ماشینهای مردم کشیده اند و جای سرپلوس سالم دست دوم میفروشند به دیگران

تزریق نصف استکان واسکازین با آمپول هم خیلی تاثیر داره در طول عمر سرپلوس و ساچمه های داخلش
ساخت گردگیر دست ساز با تیوب پنچر هم مفصلاً توضیح داده شده در همین تاپیک که صد شرف داره به آشغال نمایندگیهای ایرانی و چینی و هندی
ساخت و نصبش هم بسیار آسان هست و کم هزینه
=======================================
سرپلوس تنظیم و رگلاژ نداره
سرپلوس سمت گیربکس معمولاً فشاری جامیره و با کشیدنش میاد بیرون که البته روغن داخل گیربکس هم مقداریش میریزه بیرون
سرپلوس خارجی یک خاری داره که تا برداشته نشه درنمیاد
سرپلوسها معمولاً کمی توی جاشون بازی میکنند یعنی چند میلیمتر بین گیربکس و چرخ تکون میخوره که عادی هست
سرپلوسها هیچ صدایی نداره مگر اینکه گردگیرش پاره بشه و گیریسهاش توی حرکت بریزه بیرون . اونوقت موقع دور زدن تق تق صدا میده که بیشتر مردم فکر میکنند خرابه و باید عوض بشه اما فقط گیرسکاری و گردگیر نو میخواد
حتی سرپلوس خراب هم قابل تعمیره چون میبندنش به گیره و با کج کردنش و برداشتن حلقه ی نگهدارنده ی ساچمه ها , ساچمه ی شکسته رو عوض میکنند
نیازی به ساچمه خریدن هم نیست . خدا داده سرپلوس خراب و سالم کم بیخودی عوض شده
صرفه‌جویی دهها میلیونیِ هزینه‌های خودرو
صرفه‌جویی دهها میلیونیِ هزینه‌های زندگی
برنامه‌های کاربردی اندروید و اطلاعات مهمِ تنظیمات اندروید
جسارتاً آموزشتوبه به زبان ساده
توصیه‌های بسیار مهم امنیتی
توصیه‌های بسیار مهم سلامتی
سرویس و تعمیر آبگرمکن و پکیج
سیستم آبرسانی ساختمان (پمپ،مخزن،روشهای‌نصب،عیب‌یابی،تعمیر،هشدارها،توصیه‌ها)

دوستِ عزیز،چه باور کنی چه باور نکنی چه خوشت بیاد چه خوشت نیاد
همه ما آسمونی هستیم و شمارش معکوس برای بازگشتمون از همون روزِ اولِ خلقتمون شروع شده
و حسابرسیِ بسیار دقیقی هم در انتظارمون هست. 
یه آسمونیِ فعال باش که امتحانِ دنیا تکرار شدنی نیست که نیست

اگه باور نمی‌کنی، برو همۀ ثروت و قدرت و هوش و دانش و نفوذت رو به کار بگیر
تا مانعِ پرواز بشی.
باز هم قبول نداری ؟!
این شما و این هم دنیا

Major I
Major I
پست: 258
تاریخ عضویت: دوشنبه ۲۹ آذر ۱۳۹۵, ۸:۴۴ ق.ظ
محل اقامت: AZ
سپاس‌های ارسالی: 213 بار
سپاس‌های دریافتی: 240 بار

Re: اگر ماشین دارین این مطالب میلیونها تومن به جیبتان می ریز

پست توسط mohammad-ranjbar »

خیلی ممنون از راهنمایی های جناب اسمانی
مثل همشه عال بود
اين جهان كوه است و فعل ما ندا سوي ما آيد نداها را صدا
فعل تو كان زايد از جان و تنت همچو فرزندي بگيرد دامنت
پس تو را هر غم كه پيش آيد ز درد بر كسي تهمت منه، بر خويش گرد
فعل تست اين غصه هاي دم به دم اين بود معناي قَد جَفٌَ القَلَم!
Captain II
Captain II
نمایه کاربر
پست: 722
تاریخ عضویت: جمعه ۳ دی ۱۳۹۵, ۵:۱۷ ب.ظ
محل اقامت: تبریز
سپاس‌های ارسالی: 1772 بار
سپاس‌های دریافتی: 846 بار

Re: اگر ماشین دارین این مطالب میلیونها تومن به جیبتان می ریز

پست توسط ho3ein2000 »

اجرتون با خدای متعال
فقط یک سوال موند تو ذهنم اونم اینه که دسته موتور ها و محلشون
اینکه ترک نداشته باشند هم میتونه ربطی به صدای تقیه داشته باشه؟
راستی یه سوال دیگر
میتونم بدون پاز کرن گردگیر کهنه روش رو با یه مدل دستساز بپوشونم؟
خدا یاور بنده اش هست~ تا وقتی که بنده یاور برادرش باشه
Rookie Poster
Rookie Poster
پست: 23
تاریخ عضویت: جمعه ۴ مهر ۱۳۹۳, ۸:۴۵ ب.ظ
سپاس‌های ارسالی: 26 بار
سپاس‌های دریافتی: 18 بار

Re:

پست توسط melmdoost »

MOHAMMAD_ASEMOONI نوشته شده:
melmdoost نوشته شده:
میزان جابجایی عقربه آب بعضی اوقات تا انتها یعنی خط های قرمز هم میره و بعضی وقتا هم تا دو خط بالا میره.
توضیحات اضافی: در تمامی اوقات عقربه از خط وسط پایین تر نمیاد. یعنی بین خط وسط و دو خط سبز رنگ بالایی یا دو خط قرمز بالایی در حال نوسانه!


سلام
یکی از علائم خرابی ترموستات اینه که یهو حرارت خودبخود میره بالا بعدش یهو برمیگرده پائین که علتش گیرکردن دریچه ی ترموستات هست
حتی اگر یک بار هم این اتفاق بیافته ترموستات باید عوض بشه خصوصاً برای کسی که عادت نداره حداقل دو سه دقیقه یک بار یک نگاه یک ثانیه ای بندازه به آمپرها و ماشینش هم آلارم هشدار بالا رفتن حرارت نداره
اما اگر بدون گاز دادن آمپر میره بالا و با گاز دادن میاد پایین پس سیستم کولانتش کمه
اگر با حرکت میاد پائین و با ایستادن میره بالا پس ممکنه فن به دلیلی کار نمیکنه (فیوز , رله , سیم کشی , خرابی فن , مشکل در سنسور حرارت موتور , کثیفی بیرونِ رادیاتور و غیره)
======================================
تکون خوردن آمپرها با ترمز گرفتن یا روشن کردن کولر یا روشن کردن چراغها و غیره ممکنه علتش درست اتصال نداشتن سیم منفی به بدنه و یا درست اتصال نداشتن سیمها و بستهای باتری باشه و یا نازک بودنِ سیم اتصالِ منفی باتری به به بدنه



با سلام خدمت آقای آسمانی
عرض کنم که رادیاتور این ماشین و کولانتش تازه تعویض شده و نو هست. پس مشکل گرفتگی رادیاتور منتفیه. مشکل دقیقا همینیه که شما گفتی... امشب دقیقا دیدم که در حالت عادی موقعی که ماشین در حال راه رفتن باشه همه چی اوکیه ولی موقعی که ترمز میگیریم یدفه درجه شروع میکنه به بالا رفتن، هیچ خبری از جوش آوردن نیست. حتی درب مخزن پلاستیکی آب رادیاتورو باز کردم ، آبش داغ بود ولی جوش نبود... بعد 1-2 دقیقه هم فنش روشن شد... اما حتی موقعی که ماشین واستاده، ترمز میگریم یا کولر روشن میشه یا چراغ روشن میشه آمپر شروع به بالا رفتن میکنه... برعکس چراغو خاموش کردیم و ترمز گرفتیم دیدیم که بالا رفتن آمپر آب خیلی آروم بود... یه ارتباط مستقیمی بین ترمز گرفتن و بالا رفتن آمپر آبه... اون تعمیرکار قبلی هم اشاره کرده بود که باید سیم اتصال بدنه (سیم 2.5) از دوجای بدنه به قطب منفی باتری بزنم... من یه سیم 1.5 دستم بوود و اونو زدم که جواب نداد... امیدوارم با سیم 2.5 جواب بده...
از دست این ماشینای مزخرف چینی... تصویر
ارسال پست

بازگشت به “مباحث فنی و تخصصی خودرو”