namast نوشته شده:سلام
ممنون از اساتید محترم
میخواستم بدونم نیازه که کابل ضخیم تر به منفی باطری و بدنه وصل بشه یا نه
سلام
سیم منفی خیلی مهم هست و باید ضخامتش مناسب باشه و خوب هم به باتری و بدنه وصل شده باشه .
بنده خودم تجربه ی سیم ضعیف رو داشتم - آمپرها قاطی پاتی میشه , مثلاً با ترمز گرفتن آمپر آب نیم سانت بالا پائین میشه و یا چراغها به شدت ضعیف میشه
==================================
ساختن سیم ضخیم از سیم نازک کار ساده ای هست
فرض کنین سیم 3mm دارین
اگر 3 یا 4 تکه اش رو با هم موازی کنین میشه 9mm یا 12mm
بهتره سرهاشون به هم لحیم بشه
احتیاج به هویه هم نداره . بنده با سیم لحیم و روغن لحیم و فندکِ مشعلی ظرفِ 5 ثانیه لحیمشون کردم
[External Link Removed for Guests]با پیچ گوشتی داغ شده روی اجاق هم میشه
باید اول سر سیمها 3 سانت لخت بشه و دور همدیگه تابیده بشه
[External Link Removed for Guests][External Link Removed for Guests] بعدش کمی گرم بشه , بعدش بزنین توی روغن لحیم بعدش با فندک مشعلی یا هویه ی با وات بالا مثلاً 80W یا پیچ گوشتی ضخیم سرخ شده لحیمشون کنین
اگر میخواین کار تمیزتر بشه یک شیلنگ شفاف به ضخامت یک سانت یا 8mm بگیرین و سیمها رو از داخلش رد کنین .
محل نصبش به بدنه باید کمی سمباده زبر بخوره تا رنگ و زنگ زدگی نداشته باشه
=====================================
در خودروها سیمهای منفی وصل شده به بدنه معمولاً 3 تا هست که اکثراً
کنار باتری , روی بدنه ی موتور و سمت شاگرد روی گلگیر یا نزدیک چراغ جلو سمت شاگرد هست
همه ی اینها باید بررسی بشه اگر چرب یا زنگ زده یا شل یا نازک هست باید عیبهاش برطرف بشه
با پارچه ی آغشته به کمی بنزین میشه چربی زدائی کرد و با سمباده آهن شماره 60 یا 80 یا 100 رسوب زدائی و زنگ زدائی کرد
سمباده هر چه شماره اش بیشتر باشه نرمتر هست
مثلاً 2000 بسیار بسیار نرمه که برای ساییدن چراغ کِدر شده یا زبر خیلی مناسبه
[External Link Removed for Guests] [External Link Removed for Guests][External Link Removed for Guests][External Link Removed for Guests]