عضو هیات مدیره انجمن قطعهسازان ایران با انتقاد از صحبتهای صورت گرفته مبنی بر احتمال تولید مجدد خودرویی مانند پیکان در شرایط تحریم این صنعت، معتقد است: بیان چنین صحبتهایی طنز تلخ صنعت خودرو است.
محمدرضا نجفی منش در گفتوگو با خبرنگار خبرگزاری دانشجویان ایران (ایسنا)، اظهار کرد: راهکار مقابله با تحریم جدید آمریکا، نه تولید خودرویی مانند پیکان بلکه تلاش برای حفظ منافع صنعتی جمهوری اسلامی ایران در سطح جهان است زیرا تحریم اخیر مشکل دیگری را به مشکلات داخلی و خارجی صنعت خودرو اضافه خواهد کرد.
وی با بیان اینکه آمریکا در اقدامی زورگویانه شرکتهای فعال در سطح جهان را تهدید کرده که از همکاری با صنعت خودروی ایران خودداری کنند، خاطرنشان کرد: در این شرایط برخی از شرکتهای بزرگ قطعهسازی دیگر امکان همکاری با صنعت خودروی ایران را نخواهند داشت. نمونه آن نیز شرکتهای کرهای هستند که در نامههای رسمی خود این موضوع را اعلام کردهاند.
عضو هیات مدیره انجمن قطعهسازان ایران ادامه داد: در این شرایط به جای بیان صحبتهایی چون امکان تولید مجدد پیکان با تکنولوژی پایینتر برای تطابق با شرایط تحریم، باید از اتخاذ رویکرد فعالانهای برای لغو و خنثی سازی تحریمهای جدید سخن گفت.
وی افزود: در این زمینه کارگزاران سیاسی کشور باید مقتدرانه در جهت رفع تحریمها تلاش کنند بهگونهای که منافع صنعتی جمهوری اسلامی ایران با تولید بهترین و با کیفیتترین کالاها در سطح جهان حفظ شود.
نجفیمنش با بیان اینکه در شرایط فعلی برخی افراد در داخل کشور باید از اقدامات خود بر ضد صنعت خودرو دست بردارند، تصریح کرد: هماکنون تحریمهای خارجی در حد لازم مشکلزا شدهاند و دیگر لازم نیست در داخل کشور نیز با این صنعت و اشتغال یک میلیونی آن برخورد شود.
وی تصریح کرد: در شرایط فعلی دولت جدید باید با اقدامات ضربتی چون ارائه تسهیلات، گشایش السی با 30 درصد نقدینگی و تعیین تکلیف قیمتگذاری خودروها بخشی از مشکلات فعلی این صنعت را حل کند.
[External Link Removed for Guests]
تولید مجدد پیکان طنز تلخ صنعت خودرو
مدیران انجمن: MOHAMMAD_ASEMOONI, Mohsen1001, RAHVAR, شوراي نظارت
- پست: 180
- تاریخ عضویت: شنبه ۲ خرداد ۱۳۸۸, ۱:۳۹ ب.ظ
- محل اقامت: جهان اول - کره زمین - نبش خلیج فارس - کشور ایران
- سپاسهای ارسالی: 533 بار
- سپاسهای دریافتی: 601 بار
تولید مجدد پیکان طنز تلخ صنعت خودرو
ای دل چو زمانه می کند غمناکت / ناگه برود ز تن روان پاکت
بر سبزه نشین و خوش بزی روزی چند / زان پیش که سبزه بر دمد از خاکت
((( خیام )))
بر سبزه نشین و خوش بزی روزی چند / زان پیش که سبزه بر دمد از خاکت
((( خیام )))
- پست: 1212
- تاریخ عضویت: یکشنبه ۲ اسفند ۱۳۸۸, ۱۰:۵۳ ق.ظ
- سپاسهای ارسالی: 2116 بار
- سپاسهای دریافتی: 5462 بار
Re: تولید مجدد پیکان طنز تلخ صنعت خودرو
واقعا باید پرسید...چطور ما تونستیم در زمینه نظامی انقدر پیشرفت کنیم.چطور تونستیم ماهواره و موجود زنده به فضا بفرستیم و در نانو و سلول های بنیادی و ... پیشرفت کنیم..اما نتونستیم در خودرو سازی به جایی برسیم که با قطع ورود قطعات اینجوری لنگ نزنیم!!! این از چی ناشی میشه به جز سوء مدیریت و فساد و بانبازی و مافیای واردات و ...
خواب دیدم قیامت شده است .
هرقومی را داخل چالهای عظیم انداخته و بر سرهر چاله نگهبانانی گرز به دست گمارده بودند الا چاله ایرانیان.
خود را به عبید زاکانی رساندم و پرسیدم: «عبید این چه حکایت است که بر ما اعتماد کرده نگهبان نگماردهاند؟»
گفت:«میدانند که به خود چنان مشغول شویم که ندانیم در چاهیم یا چاله.»
خواستم بپرسم: «اگر باشد در میان ما کسی که بداند و عزم بالا رفتن کند...»
نپرسیده گفت: گر کسی از ما، فیلش یادهندوستان کند خود بهتر از هرنگهبانی لنگش کشیم و به تهِ چاله بازگردانیم!
هرقومی را داخل چالهای عظیم انداخته و بر سرهر چاله نگهبانانی گرز به دست گمارده بودند الا چاله ایرانیان.
خود را به عبید زاکانی رساندم و پرسیدم: «عبید این چه حکایت است که بر ما اعتماد کرده نگهبان نگماردهاند؟»
گفت:«میدانند که به خود چنان مشغول شویم که ندانیم در چاهیم یا چاله.»
خواستم بپرسم: «اگر باشد در میان ما کسی که بداند و عزم بالا رفتن کند...»
نپرسیده گفت: گر کسی از ما، فیلش یادهندوستان کند خود بهتر از هرنگهبانی لنگش کشیم و به تهِ چاله بازگردانیم!
- پست: 3472
- تاریخ عضویت: جمعه ۲۰ اردیبهشت ۱۳۸۷, ۹:۴۴ ق.ظ
- سپاسهای ارسالی: 5879 بار
- سپاسهای دریافتی: 12411 بار
- تماس:
Re: تولید مجدد پیکان طنز تلخ صنعت خودرو
, ما تو مواردی که شما گفتید، پیشرفت هامون نیازمند توجیح اقتصادی نیستند یا صرفا در خیلی از حوزه ها ما تو مرحله علمی جلو هستیم اما خیلی کشورها با سطح علمی پایین تر از ما، در تجاری سازی اون شاخه های علمی موفق تر بوده اند.
ایران از ابتدا ورودش به این صنعت کاملا اشتباه بوده و ادامه حیات این صنعت در کشور اشتباه تر است. فقط هدر دادن سرمایه است. با همین سرمایه می شد در بخشی که قدرت تجاری سازی بالاتری وجود دارد سرمایه گذاری نمود و جبران مشاغل این صنعت و سودآوری (اگر مثلا در مقطعی داشته است) را کرد.
ایران از ابتدا ورودش به این صنعت کاملا اشتباه بوده و ادامه حیات این صنعت در کشور اشتباه تر است. فقط هدر دادن سرمایه است. با همین سرمایه می شد در بخشی که قدرت تجاری سازی بالاتری وجود دارد سرمایه گذاری نمود و جبران مشاغل این صنعت و سودآوری (اگر مثلا در مقطعی داشته است) را کرد.
Personal Site: [External Link Removed for Guests]
-
- پست: 95
- تاریخ عضویت: سهشنبه ۱۷ بهمن ۱۳۹۱, ۱:۰۵ ق.ظ
- سپاسهای ارسالی: 509 بار
- سپاسهای دریافتی: 260 بار
Re: تولید مجدد پیکان طنز تلخ صنعت خودرو
میدونستید اگه این بنزین اضافه که خوروهای ایرانی نسبت به خارجی مصرف میکنند رو میتونستیم صادر کنیم باهاش میتونستیم سالی 450 هزار خودرو صفر استاندارد وارد کنیم
میدونستید سالی 20 هزار نفر در تصادفات جان خودشون رو از دست میدن و 20 برابر این مقدار مجروح ومصدوم میشن
میدونستید سالی 5000 نفر بر اثر الودگی هوا جونشون رو از دست میدن و یکی از دلایل افزایش سرطال الودگی هواست
میدونستید سالی 20 هزار نفر در تصادفات جان خودشون رو از دست میدن و 20 برابر این مقدار مجروح ومصدوم میشن
میدونستید سالی 5000 نفر بر اثر الودگی هوا جونشون رو از دست میدن و یکی از دلایل افزایش سرطال الودگی هواست
-
- پست: 15
- تاریخ عضویت: دوشنبه ۱۰ مهر ۱۳۹۱, ۲:۵۵ ب.ظ
- سپاسهای ارسالی: 6 بار
- سپاسهای دریافتی: 19 بار
Re: تولید مجدد پیکان طنز تلخ صنعت خودرو
gurkha نوشته شده:عضو هیات مدیره انجمن قطعهسازان ایران با انتقاد از صحبتهای صورت گرفته مبنی بر احتمال تولید مجدد خودرویی مانند پیکان در شرایط تحریم این صنعت، معتقد است: بیان چنین صحبتهایی طنز تلخ صنعت خودرو است.
محمدرضا نجفی منش در گفتوگو با خبرنگار خبرگزاری دانشجویان ایران (ایسنا)، اظهار کرد: راهکار مقابله با تحریم جدید آمریکا، نه تولید خودرویی مانند پیکان بلکه تلاش برای حفظ منافع صنعتی جمهوری اسلامی ایران در سطح جهان است زیرا تحریم اخیر مشکل دیگری را به مشکلات داخلی و خارجی صنعت خودرو اضافه خواهد کرد.
وی با بیان اینکه آمریکا در اقدامی زورگویانه شرکتهای فعال در سطح جهان را تهدید کرده که از همکاری با صنعت خودروی ایران خودداری کنند، خاطرنشان کرد: در این شرایط برخی از شرکتهای بزرگ قطعهسازی دیگر امکان همکاری با صنعت خودروی ایران را نخواهند داشت. نمونه آن نیز شرکتهای کرهای هستند که در نامههای رسمی خود این موضوع را اعلام کردهاند.
عضو هیات مدیره انجمن قطعهسازان ایران ادامه داد: در این شرایط به جای بیان صحبتهایی چون امکان تولید مجدد پیکان با تکنولوژی پایینتر برای تطابق با شرایط تحریم، باید از اتخاذ رویکرد فعالانهای برای لغو و خنثی سازی تحریمهای جدید سخن گفت.
وی افزود: در این زمینه کارگزاران سیاسی کشور باید مقتدرانه در جهت رفع تحریمها تلاش کنند بهگونهای که منافع صنعتی جمهوری اسلامی ایران با تولید بهترین و با کیفیتترین کالاها در سطح جهان حفظ شود.
نجفیمنش با بیان اینکه در شرایط فعلی برخی افراد در داخل کشور باید از اقدامات خود بر ضد صنعت خودرو دست بردارند، تصریح کرد: هماکنون تحریمهای خارجی در حد لازم مشکلزا شدهاند و دیگر لازم نیست در داخل کشور نیز با این صنعت و اشتغال یک میلیونی آن برخورد شود.
وی تصریح کرد: در شرایط فعلی دولت جدید باید با اقدامات ضربتی چون ارائه تسهیلات، گشایش السی با 30 درصد نقدینگی و تعیین تکلیف قیمتگذاری خودروها بخشی از مشکلات فعلی این صنعت را حل کند.
[External Link Removed for Guests]
به نظر بنده ميتوان ، با افزايش قيمت محصولات خودروسازان ، بو دجه اي براي دور زدن تحريم هاي صورت گرفته براي اين صنعت را مهيا نمود .

-
- پست: 812
- تاریخ عضویت: پنجشنبه ۷ دی ۱۳۸۵, ۲:۱۴ ب.ظ
- سپاسهای ارسالی: 4044 بار
- سپاسهای دریافتی: 1081 بار
Re: تولید مجدد پیکان طنز تلخ صنعت خودرو
anybody نوشته شده:واقعا باید پرسید...چطور ما تونستیم در زمینه نظامی انقدر پیشرفت کنیم.چطور تونستیم ماهواره و موجود زنده به فضا بفرستیم و در نانو و سلول های بنیادی و ... پیشرفت کنیم..اما نتونستیم در خودرو سازی به جایی برسیم که با قطع ورود قطعات اینجوری لنگ نزنیم!!! این از چی ناشی میشه به جز سوء مدیریت و فساد و بانبازی و مافیای واردات و ...
چون ما صنایع مادر رو درست و حسابی نداریم مثل صنعت تولید قطعات الکترونیکی
ما در انرژی هسته ای و علم موشکی و هوافضا و خودرو سازی و ... هر قدر هم که نسبت به خودمان پیشرفته باشیم ولی چون در یکسری چیزها وابسته به کشورهای دیگه هستیم در صورتی که تحریمهای ظالمانه مانند الان اعمال بشه نمی توانیم از پس آن صنعت به خوبی برآییم
خودرو سازیمون که الان پنچر شده ولی امیدوارم صنعت نظامی و هسته ای مان چون استراتژیک هستند و صرفه اقتصادی برای آنها مفهوم ندارد با هزینه بالاتر هم که شده لوازم مورد نیازشان تهیه بشود
- پست: 1194
- تاریخ عضویت: جمعه ۱۷ آذر ۱۳۸۵, ۱۲:۲۶ ب.ظ
- محل اقامت: يه گوشه كنار شيراز
- سپاسهای ارسالی: 1817 بار
- سپاسهای دریافتی: 2632 بار
- تماس:
Re: تولید مجدد پیکان طنز تلخ صنعت خودرو
دوستان این خبر توسط مسئول فروش شرکت ایران خودرو تکذیب شد....اخبار 20:30 هم نشون داد