باز کردن سرسیلندر

در اين بخش مي‌توانيد در مورد مباحث فنی و تخصصی مرتبط با خودرو و وسايل نقليه بحث و تبادل نظر کنيد

مدیران انجمن: MOHAMMAD_ASEMOONI, Mohsen1001, RAHVAR, شوراي نظارت

Novice Poster
Novice Poster
پست: 56
تاریخ عضویت: چهارشنبه ۲۲ بهمن ۱۳۹۳, ۱:۵۲ ق.ظ
سپاس‌های ارسالی: 14 بار
سپاس‌های دریافتی: 45 بار

Re: باز کردن سرسیلندر

پست توسط mohamadrasoolnoori »

با سلام آچار ترکمتر از دوستم گرفتم انگلیسیه عجب آچار خوبیه
[External Link Removed for Guests]
Novice Poster
Novice Poster
پست: 56
تاریخ عضویت: چهارشنبه ۲۲ بهمن ۱۳۹۳, ۱:۵۲ ق.ظ
سپاس‌های ارسالی: 14 بار
سپاس‌های دریافتی: 45 بار

Re: باز کردن سرسیلندر

پست توسط mohamadrasoolnoori »

فقط یه سوال اینکه نمیدونم باید با چه درجه پیچهای سر سیلندر رو سفت کنم ممنون میشم راهنمایی بفرمایید
Colonel II
Colonel II
نمایه کاربر
پست: 4555
تاریخ عضویت: یک‌شنبه ۱۲ اردیبهشت ۱۳۸۹, ۱۲:۴۴ ب.ظ
محل اقامت: زمین پهناور خدا ( أرضُ الله الواسعة)
سپاس‌های ارسالی: 4707 بار
سپاس‌های دریافتی: 8737 بار

Re: باز کردن سرسیلندر

پست توسط MOHAMMAD_ASEMOONI »

mohamadrasoolnoori نوشته شده:فقط یه سوال اینکه نمیدونم باید با چه درجه پیچهای سر سیلندر رو سفت کنم ممنون میشم راهنمایی بفرمایید

سلام
قبلاً نوشتم که یا باید موقع باز کردن پیچها ببینین چند دور میزنه تا باز بشه یا از نمایندگی بپرسین یا از یک مکانیک وارد
همین شخصی که آچار رو بهتون قرض داده حتماً خبر داره
اگر از چند نفر بپرسین بهتره تا مطمئن بشین که

رعایتِ ترتیبِ محکم کردنِ پیچهای سرسیلندر خیلی مهم هست وگرنه همه ی زحماتتون هدر میره و تاب برمیداره
قبلا عکسهاش رو درج کردم

صرفه‌جویی دهها میلیونیِ هزینه‌های خودرو
صرفه‌جویی دهها میلیونیِ هزینه‌های زندگی
برنامه‌های کاربردی اندروید و اطلاعات مهمِ تنظیمات اندروید
جسارتاً آموزشتوبه به زبان ساده
توصیه‌های بسیار مهم امنیتی
توصیه‌های بسیار مهم سلامتی
سرویس و تعمیر آبگرمکن و پکیج
سیستم آبرسانی ساختمان (پمپ،مخزن،روشهای‌نصب،عیب‌یابی،تعمیر،هشدارها،توصیه‌ها)

دوستِ عزیز،چه باور کنی چه باور نکنی چه خوشت بیاد چه خوشت نیاد
همه ما آسمونی هستیم و شمارش معکوس برای بازگشتمون از همون روزِ اولِ خلقتمون شروع شده
و حسابرسیِ بسیار دقیقی هم در انتظارمون هست. 
یه آسمونیِ فعال باش که امتحانِ دنیا تکرار شدنی نیست که نیست

اگه باور نمی‌کنی، برو همۀ ثروت و قدرت و هوش و دانش و نفوذت رو به کار بگیر
تا مانعِ پرواز بشی.
باز هم قبول نداری ؟!
این شما و این هم دنیا

Novice Poster
Novice Poster
پست: 56
تاریخ عضویت: چهارشنبه ۲۲ بهمن ۱۳۹۳, ۱:۵۲ ق.ظ
سپاس‌های ارسالی: 14 بار
سپاس‌های دریافتی: 45 بار

Re: باز کردن سرسیلندر

پست توسط mohamadrasoolnoori »

بله حواسم هست به طریقه سفت کردن پیچها. دوستم که آچارو گرفتم مکانیکه پرسیدم ازش گفت دقیق نمیدونم چون خودش با دسته بکس و لوله سر سیلندر رو میبنده. سر سیلندر رو دادم کف تراشی کرد اونجایی که آب از واشر سر سیلندر میرفت تو سیلندر چهار یه مقدار خوردگی ایجاد کرده بود بعد سوپاپ هارو خودم چک کردم آب بندیشون مشکلی نداشت غیر از سیلندر چهار که به تراشکار گفتم گفت حرفت درسته سوپاپهای چهار رو واسم آب بندی کرد و کف تراشی هم کرد برام الان میخوام برم سراغ تمیز کردن سیلندر ماشین کارم تموم شد عکس میفرستم خدمتتون همون طور که مشاهده کردید زنجیر تایم ماشین اصلا دیده نمیشه داخل سینی قسمت جلوی موتور هست
میل بادامک هم توی موتور هست اگه استکان تایپیت ها رو از جاش دربیارم قسمتی از میل بادامک مشخص میشه که عکسشو خدمت شریف ارسال میکنم
موفق باشید واسم دعا کنید که کار خوب از آب در بیاد با توکل به خدا
مفق باشید
Novice Poster
Novice Poster
پست: 56
تاریخ عضویت: چهارشنبه ۲۲ بهمن ۱۳۹۳, ۱:۵۲ ق.ظ
سپاس‌های ارسالی: 14 بار
سپاس‌های دریافتی: 45 بار

Re: باز کردن سرسیلندر

پست توسط mohamadrasoolnoori »

با سلام و خسته نباشید بالاخره بعد از کلی گشتن تو اینترنت وسایتهای مختلف یه کتاب باحال پیدا کردم که در مورد تعمیرات روآ و پیکان هستش خیلی کتاب مشتی که گشتاور تمام پیچهای موتور روآ و پیکان را نوشته امیدوارم به درد دوستان بخوره من که خیلی باهاش حال کردم و کلی استفاده بردم ازش
[External Link Removed for Guests] ... a.rar.html
Novice Poster
Novice Poster
پست: 56
تاریخ عضویت: چهارشنبه ۲۲ بهمن ۱۳۹۳, ۱:۵۲ ق.ظ
سپاس‌های ارسالی: 14 بار
سپاس‌های دریافتی: 45 بار

Re: باز کردن سرسیلندر

پست توسط mohamadrasoolnoori »

[External Link Removed for Guests]
Colonel II
Colonel II
نمایه کاربر
پست: 4555
تاریخ عضویت: یک‌شنبه ۱۲ اردیبهشت ۱۳۸۹, ۱۲:۴۴ ب.ظ
محل اقامت: زمین پهناور خدا ( أرضُ الله الواسعة)
سپاس‌های ارسالی: 4707 بار
سپاس‌های دریافتی: 8737 بار

Re: باز کردن سرسیلندر

پست توسط MOHAMMAD_ASEMOONI »

mohamadrasoolnoori نوشته شده:با سلام و خسته نباشید بالاخره بعد از کلی گشتن تو اینترنت وسایتهای مختلف یه کتاب باحال پیدا کردم که در مورد تعمیرات روآ و پیکان هستش خیلی کتاب مشتی که گشتاور تمام پیچهای موتور روآ و پیکان را نوشته امیدوارم به درد دوستان بخوره من که خیلی باهاش حال کردم و کلی استفاده بردم ازش
[External Link Removed for Guests] ... a.rar.html

سلام
سلامت باشید
شما هم خسته نباشید
خدا رو شکر که گشتاور پیچها رو پیدا کردین
فقط برای اینکه مطمئن بشین مقدار ذکر شده با موتور ماشینتون میخونه , اگر یادداشت کردین که پیچها چند دور چرخید تا باز شد , حالا میتونین مقایسه کنین که همونقدر میچرخه تا سفت بشه یا بیشتر یا کمتر .
نکته ی بسیار مهم
موقع سفت کردنِ پیچها , غیر از رعایتِ ترتیب , باید پیچها رو کم کم سفت کنین
یعنی پیچ شماره 1 با دست تا آخر سفت بشه , بعدش با آچار درجه فقط یک دور سفت بشه

پیچ 2 هم همینطور تا برسین به پیچ آخر
بعدش دوباره برکردین سراغ پیچ اول و نیم دور سفتش کنین
سپس نیم دور پیچ دوم و همینطور تا آخرین پیچ
سپس دوباره پیچ یک نیم دور تا پیچ آخر
تا برسین به جائی که پبچ اول به اندازه لازم سفت بشه و سپس بقیه ی پیچها به ترتیب
یعنی نباید پیچ اول رو از همون ابتدا تا آخر سفت کنین
بلکه باید نیم دور نیم دور سفت بشند
صرفه‌جویی دهها میلیونیِ هزینه‌های خودرو
صرفه‌جویی دهها میلیونیِ هزینه‌های زندگی
برنامه‌های کاربردی اندروید و اطلاعات مهمِ تنظیمات اندروید
جسارتاً آموزشتوبه به زبان ساده
توصیه‌های بسیار مهم امنیتی
توصیه‌های بسیار مهم سلامتی
سرویس و تعمیر آبگرمکن و پکیج
سیستم آبرسانی ساختمان (پمپ،مخزن،روشهای‌نصب،عیب‌یابی،تعمیر،هشدارها،توصیه‌ها)

دوستِ عزیز،چه باور کنی چه باور نکنی چه خوشت بیاد چه خوشت نیاد
همه ما آسمونی هستیم و شمارش معکوس برای بازگشتمون از همون روزِ اولِ خلقتمون شروع شده
و حسابرسیِ بسیار دقیقی هم در انتظارمون هست. 
یه آسمونیِ فعال باش که امتحانِ دنیا تکرار شدنی نیست که نیست

اگه باور نمی‌کنی، برو همۀ ثروت و قدرت و هوش و دانش و نفوذت رو به کار بگیر
تا مانعِ پرواز بشی.
باز هم قبول نداری ؟!
این شما و این هم دنیا

Colonel II
Colonel II
نمایه کاربر
پست: 4555
تاریخ عضویت: یک‌شنبه ۱۲ اردیبهشت ۱۳۸۹, ۱۲:۴۴ ب.ظ
محل اقامت: زمین پهناور خدا ( أرضُ الله الواسعة)
سپاس‌های ارسالی: 4707 بار
سپاس‌های دریافتی: 8737 بار

Re: باز کردن سرسیلندر

پست توسط MOHAMMAD_ASEMOONI »

یک مطلب خیلی مهم
بعضی از قطعات ممکنه لازم باشه قبل از بستن سرسیلندر نصب بشه
اگر یادتون بره نصبش کنین بعدش مجبور میشین سرسیلندر رو دوباره باز کنین که باعث خراب شدن واشر سرسیلندر میشه و باید عوضش کنین چون با باز شدن سرسیلندرباید واشر عوض بشه حتی اگر صفر و نو باشه
پس قبل از بستن سرسیلندر همه ی قطعات رو چک کنین ببینین آیا چیزی هست که باید قبل از سرسیلندر نصب بشه ؟
صرفه‌جویی دهها میلیونیِ هزینه‌های خودرو
صرفه‌جویی دهها میلیونیِ هزینه‌های زندگی
برنامه‌های کاربردی اندروید و اطلاعات مهمِ تنظیمات اندروید
جسارتاً آموزشتوبه به زبان ساده
توصیه‌های بسیار مهم امنیتی
توصیه‌های بسیار مهم سلامتی
سرویس و تعمیر آبگرمکن و پکیج
سیستم آبرسانی ساختمان (پمپ،مخزن،روشهای‌نصب،عیب‌یابی،تعمیر،هشدارها،توصیه‌ها)

دوستِ عزیز،چه باور کنی چه باور نکنی چه خوشت بیاد چه خوشت نیاد
همه ما آسمونی هستیم و شمارش معکوس برای بازگشتمون از همون روزِ اولِ خلقتمون شروع شده
و حسابرسیِ بسیار دقیقی هم در انتظارمون هست. 
یه آسمونیِ فعال باش که امتحانِ دنیا تکرار شدنی نیست که نیست

اگه باور نمی‌کنی، برو همۀ ثروت و قدرت و هوش و دانش و نفوذت رو به کار بگیر
تا مانعِ پرواز بشی.
باز هم قبول نداری ؟!
این شما و این هم دنیا

Novice Poster
Novice Poster
پست: 56
تاریخ عضویت: چهارشنبه ۲۲ بهمن ۱۳۹۳, ۱:۵۲ ق.ظ
سپاس‌های ارسالی: 14 بار
سپاس‌های دریافتی: 45 بار

Re: باز کردن سرسیلندر

پست توسط mohamadrasoolnoori »

ممنون شما هم خسته نباشید تو گشتاور پیچها نوشته 90 نیوتن متر تو سه مرحله باید سفت بشه اول 30 نیوتن متر بعد 60 نیوتن متر بعد 90 نیوتن متر یعنی 90 رو تقسیم بر سه مرحله کرده 3 تا 30 نیوتن ولی به قول فرمایش شما من واسه اطمینان در 6 مرحله سفت میکنم که مشکلی پیش نیاد ولی یه سوال تو کاتالوگش دو تا از پیچها رو که دو سر رزوست گشتاورش خیلی کمتر از این پیچهای دیگست آخه اون دو پیچ هم (در اصل پیچ نیستن مهره هستن که گوشه های بالا و پایین سرسیلندر قرار دارن)تو سفت کردن سر سیلندر بی تاثیر نیست موقع باز کردنشون هم خیلی شل تر از پیچهای دیگه بودن الان شک دارم طبق گشتاور کاتالوگ شل ببندم یا نه مثل باقی پیچها باید سفت ببندم ولی احساس میکنم اگه بخوام به سفتی باقی پیچها ببندم بریدنش حتمیه چون بالاخره مهرست دیگه خیلی رزوه داشته باشه یک سانته بیشتر که نیست صددرصد میبره ولی بقیه پیچها رزوشون حدود 5سانت شاید هم بیشتره که میره داخل سیلندر مسلما به این آسونی ها نمیبره نظزتون چیه؟
سوال واسه طریقه فیلر کردن سوپاپها داشتم که با خوندن اون کتاب حل شد خیلی کتاب جالبیه دانلود کنید و مطالعه کنید خیلی جالبه
با اجازه من برم بخوابم که فردا صبح زود برم سراغ ماشین شب عالی متعالی
Colonel II
Colonel II
نمایه کاربر
پست: 4555
تاریخ عضویت: یک‌شنبه ۱۲ اردیبهشت ۱۳۸۹, ۱۲:۴۴ ب.ظ
محل اقامت: زمین پهناور خدا ( أرضُ الله الواسعة)
سپاس‌های ارسالی: 4707 بار
سپاس‌های دریافتی: 8737 بار

Re: باز کردن سرسیلندر

پست توسط MOHAMMAD_ASEMOONI »

mohamadrasoolnoori نوشته شده:

منون شما هم خسته نباشید تو گشتاور پیچها نوشته 90 نیوتن متر تو سه مرحله باید سفت بشه اول 30 نیوتن متر بعد 60 نیوتن متر بعد 90 نیوتن متر یعنی 90 رو تقسیم بر سه مرحله کرده 3 تا 30 نیوتن ولی به قول فرمایش شما من واسه اطمینان در 6 مرحله سفت میکنم که مشکلی پیش نیاد ولی یه سوال تو کاتالوگش دو تا از پیچها رو که دو سر رزوست گشتاورش خیلی کمتر از این پیچهای دیگست آخه اون دو پیچ هم (در اصل پیچ نیستن مهره هستن که گوشه های بالا و پایین سرسیلندر قرار دارن)تو سفت کردن سر سیلندر بی تاثیر نیست موقع باز کردنشون هم خیلی شل تر از پیچهای دیگه بودن الان شک دارم طبق گشتاور کاتالوگ شل ببندم یا نه مثل باقی پیچها باید سفت ببندم ولی احساس میکنم اگه بخوام به سفتی باقی پیچها ببندم بریدنش حتمیه چون بالاخره مهرست دیگه خیلی رزوه داشته باشه یک سانته بیشتر که نیست صددرصد میبره ولی بقیه پیچها رزوشون حدود 5سانت شاید هم بیشتره که میره داخل سیلندر مسلما به این آسونی ها نمیبره نظزتون چیه؟
سوال واسه طریقه فیلر کردن سوپاپها داشتم که با خوندن اون کتاب حل شد خیلی کتاب جالبیه دانلود کنید و مطالعه کنید خیلی جالبه
با اجازه من برم بخوابم که فردا صبح زود برم سراغ ماشین شب عالی متعالی

سلام
پیچها چون بلندتر هست میشه محکمتر بسته بشه
وقتی پیچی 9 دندانه داشته باشه پس اگر 90 نیوتون متر محکم بشه هر دندانه 10 نیتون رو تحمل میکنه
اگر پیچ کوتاهتر باشه و فقط 4 دندانه داشته باشه و ضخامتش هم با پیچ اول یکی باشه دیگه نمیشه 90 نیوتن سفتش کرد چون دندانه هاش نمیتونه فشار 20 نیوتن رو تحمل کنه
مهره ها هم چون دندانه ی کمی داره نمیتونه فشار زیاد رو تحمل کنه پس باید کمتر سفت بشه
یادتون باشه اگر زنجیر تایم باز شده باید دقیقاً تنظیم بشه وگرنه چرخش میل لنگ همزمان نمیشه با سوپاپها و خیلی مشکلات پیش میاد
اگر از آب معمولی استفاده شده در رادیاتور , بهتره رادیاتور شستشو بشه چون حتماً پر از رسوب و آت آشغاله
باید شیلنگ پائین رادیات باز بشه و با آب تمیز شسته بشه
صرفه‌جویی دهها میلیونیِ هزینه‌های خودرو
صرفه‌جویی دهها میلیونیِ هزینه‌های زندگی
برنامه‌های کاربردی اندروید و اطلاعات مهمِ تنظیمات اندروید
جسارتاً آموزشتوبه به زبان ساده
توصیه‌های بسیار مهم امنیتی
توصیه‌های بسیار مهم سلامتی
سرویس و تعمیر آبگرمکن و پکیج
سیستم آبرسانی ساختمان (پمپ،مخزن،روشهای‌نصب،عیب‌یابی،تعمیر،هشدارها،توصیه‌ها)

دوستِ عزیز،چه باور کنی چه باور نکنی چه خوشت بیاد چه خوشت نیاد
همه ما آسمونی هستیم و شمارش معکوس برای بازگشتمون از همون روزِ اولِ خلقتمون شروع شده
و حسابرسیِ بسیار دقیقی هم در انتظارمون هست. 
یه آسمونیِ فعال باش که امتحانِ دنیا تکرار شدنی نیست که نیست

اگه باور نمی‌کنی، برو همۀ ثروت و قدرت و هوش و دانش و نفوذت رو به کار بگیر
تا مانعِ پرواز بشی.
باز هم قبول نداری ؟!
این شما و این هم دنیا

Novice Poster
Novice Poster
پست: 56
تاریخ عضویت: چهارشنبه ۲۲ بهمن ۱۳۹۳, ۱:۵۲ ق.ظ
سپاس‌های ارسالی: 14 بار
سپاس‌های دریافتی: 45 بار

Re: باز کردن سرسیلندر

پست توسط mohamadrasoolnoori »

سلام ماشین روآ و پیکان وانت که تقریبا از یک موتور استفاده شده زنجیر تایمشون داخل سینی جولو سیلندر هستتش که ربطی به باز کردن سرسیلندر نداره من اصلا زنجیر تایمی ندیدم باز کردن سر سیلندر این جور موتورها تایم ماشین رو بهم نمیزنه
موفق باشید
Novice Poster
Novice Poster
پست: 56
تاریخ عضویت: چهارشنبه ۲۲ بهمن ۱۳۹۳, ۱:۵۲ ق.ظ
سپاس‌های ارسالی: 14 بار
سپاس‌های دریافتی: 45 بار

Re: باز کردن سرسیلندر

پست توسط mohamadrasoolnoori »

سلام امروز سرسیلندر رو بستم فیلر زدم موندش انژکتور و منیفولدش انشاالله اونم فردا میبندم بعد میریم واسه روشن کردن ماشین انشالله که مشکلی پیش نیاد شب خوش
ارسال پست

بازگشت به “مباحث فنی و تخصصی خودرو”