MOHAMMAD_ASEMOONI نوشته شده:سلام
اگه همه با هم روشن و خاموش میشه پس نمیتونه از فشنگی دمای آب و فشنگی آمپر آب و فشنگی روغن باشه
استپر هم کارش تنظیم هوا برای دور آرام هست که دور موتور در حدود 900rpm بمونه و بالا و پائین نشه
مشکل برقی یا الکترونیکی هست
به این سوالها جواب بدین؟
1- تعمیری چیزی انجام دادین اینجوری شد ؟ (خصوصا تعمیر برقی )یا خودبه خود ؟
2- موتورشوئی نرفتین ؟ تصادف نکردین ؟
3- سیم باتری به بدنه تمیز و براق هست ؟ محکم وصل شده به بدنه ؟
4- سرهای سُربی باتری تمیز و براق هست ؟
5- بستهای باتری و سیمهائی که بهشون وصله تمیز و براق و محکم هست ؟
6- باتری قوی هست ؟
7- آیا در هر حالتی این مشکل وجود داره ؟ (موتور سرد , موتور نیم گرم , موتور گرم شده )
8- ماشین کولر داره ؟ سالمه ؟
9- دور موتور در دور آرام طبیعی هست ؟ 900rpm
10- در دور آرام وقتی کولر رو روشن میکنین آیا موتور به لرزش میافته ؟ (با موتور سرد و موتور کاملاً گرم شده )
11- اگر موتور رو روشن کنین و سیم منفی باتری رو بردارین موتور خاموش میشه ؟
12- اگر موتور رو روشن کنین و فیش دینام رو بکشین ماشین خاموش میشه ؟
13 - وقتی سوئیچ رو باز میکنین (قبل از استارت) آیا چراغهای روغن و چک و غیره به طور طبیعی روشن میشه ؟
سلام بر شما
داداش منم همین مشکلو دارم
خودرو پــــیـــکان انزکتور مدل 83 - کولر هم نداره دوگانه سوزه LPG
یه بار من مشکل خودمو کامل توضیح میدم فکر کنم مشکل این دوستمون هم همینه
وقتی ماشین گــــرم میشه ولی نه هر گرم شدنی مثلا با سرعت بالای 90 الی 100 که حدود 5 دقیقه دائم و یکنواخت حرکت میکنم و بعد دور موتور که به 1000 میرسه (چه تو معکوس دادن چه در حالت سکون)چراغ های ترمز دستی و روغن و امپر دمای اب شروع میکنه به چشمک زدن و به محض این که گاز میدم و دور موتور یه کم میره بالای 1000 اون چراغ ها خاموش میشه(این هم بگم وقتی این طوری میشه و شروع میکنه به چشمک زدن دور موتور نوسان داره یه کم میره زیر 1000 یعنی مابین 900 تا 1000)
ماشینو خریدم این مشکلو داشت ولی من بعد از خرید متوجه شدم
تعمیراتی که انجام دادم عبارت اند از:
تعمیر اساسی دینام
تعویض اویل پمپ
تعویض روغن موتور و ف-ی-ل-ت-ر روغن دو بار
دیاگ هم زدم هیچ مشکلی نداشت خطایی نداد
(روغن ترمز هم فوله - لنت ها هم تازه تعویض کردم)
استپر موتور هم با اسپری تمیز کردم
--------------------------
چراغ چک روشن نـــمیشه
سوئیچ و باز میکنم چراغ های چک -دینام-روغن و ترمز دستی روشن میشن
یعنی در کل در حالت عادی -موتور سرد و نیمه گرم مشکلی ندارم وقتی زیر فشار میره و دائم یه مسیرو طی میکنم این مشکل پیش میاد
تو حالت عادی وقتی موتور سرد و یا نیمه گرمه دور موتور در حالت عادی روی 1000 هست
باطری و سیم هاش هم مشکلی نداره
------------------------------------------------
یه عده میگن فشنگی روغن خرابه
چندتا مکانیک هم میگن مشکل فرار روغنه
فشنگی روغن هم تعویض میکنم ببینم چی میشه
-----------------------------------
نظر شما چیه با توجه به این گفته های من؟