اون شیلنگ شیر برقی کنیستر هستش.یعنی بخارات بنزین در مواقع عادی از موتور گرفته میشه و در مواقع شتاب یا بار زیاد و سربالایی و....که موتور صعیف میشه به مانیفولد هوا تزریق میکنه و نسبت سوخت به هوا رو افزایش میده تا موتور جون بگیره
سلام همونطور که گفتند این لوله آخرین جزء از سیستم کانیستر هست که بخارهای بنزین از توی باک رو در یک مخزن جمع میکنه و موقع روشن بودن موتور , هر 5 یا 10 یا 15 ثانیه شیر برقی با کامپیوتر فعال میشه و راه رو باز میکنه و بخارها با مکش پیستونها کشیده میشه توی منیفولد هوا مثل مکش جاروبرقی و میره توی سیلندرها و میسوزه و مصرف میشه درنتیجه بخارها هدر نمیره و مصرف سوخت کم میشه خصوصا بنزین یورو 4 که سبز رنگه و یورو 5 که تبخیرشون خیلی زیاده و اگر باک کاملا بسته نباشه مقدار زیادیش بخار میشه و میپره درب باک ماشینهای استانداردِ کانیستر دار رو وقتی باز میکنید درست مثل اینه که درب قوطی نوشابه ی گازدار رو باز میکنید . فیسسسس وقتی ماشین خاموشه بخارها نمیتونه جائی بره و توب باک حبس میشه و با روشن شدن موتور هر چند ثانیه کشیده میشه توی سیلندرها و مصرف میشه اگر فیش شیر برقی رو بکشین بخارها توی باک حبس میمونه اما اگر باک و درب باک ایراد داشته باشه بخارها نشت میکنه به بیرون و میپره هدر میره سیستم کنیستر تاثیر قابلِ ذکری در قدرت موتور نداره فقط باعث کاهش مصرف سوخت میشه