مقايسه بین موتور XU7 و EF7

در اين بخش مي‌توانيد در مورد مباحث فنی و تخصصی مرتبط با خودرو و وسايل نقليه بحث و تبادل نظر کنيد

مدیران انجمن: MOHAMMAD_ASEMOONI, Mohsen1001, RAHVAR, شوراي نظارت

Administrator
Administrator
نمایه کاربر
پست: 15899
تاریخ عضویت: جمعه ۷ بهمن ۱۳۸۴, ۷:۵۱ ب.ظ
سپاس‌های ارسالی: 72687 بار
سپاس‌های دریافتی: 31680 بار
تماس:

مقايسه بین موتور XU7 و EF7

پست توسط Mahdi1944 »

سلام دوستان
من چند روزی هست دارم روی سمند تحقیق میکنم، هم از تعمیرکارها، هم بنگاه‌دار ها و هم کسانی که خودشون داشتن. هر دو انجین Xu7 و هم ef7، هدفم این هست که ببینم واقعا کدام انجین بهتر هست، به طور کلی همه اتفاق نظر دارند که انجین ef7 از لحاظ فنی، سرعت، شتاب، عملکرد و صدا و نرمی و ... برتر از Xu7 هست. تکتولوژی XU7 به حدود 30 سال پیش برمیگرده و هر چند زمان خودش بسیار عالی بوده، اما برای امروز دیگه قدیمی محسوب میشه، اما در عوض Ef7 یک انجین به روز و قابل دفاع به لحاظ فنی و طراحی هست. جرو 5 انجین برتر سازگار با گاز هم رده‌ی خودش محسوب میشه و در مجموع به لحاظ طراحی و روی کاغذ و مسائل فنی بسیار عالی و قابل دفاع هست، اما در عمل، مدلهای اول دو مشکل عمده روغن ریزی و واشر سر سیلندر سوزوندن داره که البته مورد دوم رو تعمیرکاران به نوع روغن نامناسب و آب بندی غیر اصولی نسبت میداند ولی روغن ریزی رو مشکل انچین‌های تا قبل 90 میدونستند، سال 91 و 92 بدترین سالهای تاریخ خودرو سازی (خودرو سر هم بندی) ایران هست و تمام ماشین‌های تولیدی این سالها مشکلات فراوان دارند و بیشتر شکایات و نارضایتی در این دو سال هست. همونطور که میدونید EF7 تحت امنیاز ایران و با کمک متخصصین چندین کشور دنیا طراحی شده و به لحاظ طراحی کسی ایرادی به اون وارد نمیدونه، تولید سری اول تا 90 هم در اروپا انجام شده. اما طی 91 و 92 که به مشکل تحریم‌ها خوردیم سعی در بومی و چینی سازی اون شد که نتیجه قابل قبولی به دست نیومد و اغلب در این سالها نازاضی هستند. اما در سال 93 (ظاهرا از خرداد به بعد) نقص‌های موجود به خوبی مرتفع شده و تقریبا هر کسی که مخصوصا مدل بنزینی EF7 رو داره شدیدا راضی هست و به صورت بعضا افراطی از اون دفاع و تعریف میکنه و طبق تحقیقی که از همه طیف‌ها (دارندگان، بنگاه دارها، تعمیرکارها، نظرات اینترنتی و ...) داشتم بالای 90٪ دارندگان و تعمیرکارانی که گواهی و صلاحیت تعمیر اون رو دارند و با سیستم اون آشنا هستند از اون دفاع و اون رو برترین و کم درد سر ترین موتور موجود در ایران خودرو برای سمند و خانواده پژو (Ef7. TU5, XU7 , ...) میدونند. فقط شرایط آب بندی اولیه و به قول معروف از کار آوردن اون خیلی مهمه و روغن اون هم با مثلا XU7 متفاوت هست که باید رعایت بشه و در این صورت همه‌ی اهل فن و دارندگان اون در مدل 93 به بالا مخصوصا از اون دفاع میکردند. اما بنگاه دارها میگفتند که چون جدید هست و ایرانی‌ها به هر چیز جدیدی الژذی مقاوم به درمان دارند! و اوایل هم مشکلاتی داشته، همه از اون ترس دارند و مشتری کمتری نسبت به مدل Xu7 داره و به همین دلیل خیلی خوش قیمت میشه تهیه کرد. افرادی که نداشتند و با اون کار نکرده بودند در حد گاری نادر شاه اون رو میدونند و تمام بدی‌های عالم رو به اون نسبت میدهند که البته به شخصه نظر این افراد رو همیشه فاکتور میگیرم. البته چون در ایران کلا کنترل کیفیت معنی خاصی نداره، تمام تولیدات مثل هم نیست و حتی در تولیدات یک سال و یک کد مدل هم تفاوت قطعات و کیفیت وجود داره، پس طبیعی هست که در مدلهای 93 و 94 هم بودند افرادی که ناراضی بودند و حتی بدترین مشکلات رو هم یکی از دوستانی که مدل 94 ef7 داشت مطرح میکرد و شدیدا ناراضی بود، اما ایشون خودش هم میگفت که ما دو تا گرفتیم هر دو از یک مدل و تولید یک ماه، یکی عالی از آب در اومد و یکی افتضاح ...
حالا از دوستانی که واقعا تجربه اون رو دارند و نه صرفا از دیگران شنیدند، اگر اطلاعاتی رو در این تاپیک مطرح کنند بسیار عالی خواهد بود :D
زندگي صحنه يکتاي هنرمندي ماست هرکسي نغمه خود خواند و از صحنه رود
صحنه پيوسته به جاست خرم آن نغمه که مردم بسپارند به ياد


[External Link Removed for Guests] | [External Link Removed for Guests] | مجله الکترونيکي سنترال کلابز

[External Link Removed for Guests] | [External Link Removed for Guests] | [External Link Removed for Guests]

لطفا سوالات فني را فقط در خود انجمن مطرح بفرماييد، به اين سوالات در PM پاسخ داده نخواهد شد
Major II
Major II
پست: 752
تاریخ عضویت: سه‌شنبه ۶ مهر ۱۳۸۹, ۲:۱۸ ق.ظ
محل اقامت: تهران
سپاس‌های ارسالی: 2980 بار
سپاس‌های دریافتی: 3335 بار

Re: مقايسه بین موتور XU7 و EF7

پست توسط morteza tomcat »

با سلام به دوست خوبمون اقا مهدی عزیز
بنده هم مالک یک دستگاه سمند ای اف سون مالتی پلکس مدل 8/93 هستم تجربیاتمو بتون میگم
اولین چیزی که واسه من پیش اومد سوختن دینام در همون روز اول تحویل ماشین بود که با خوابیدن هفت روزه ماشین در نمایندگی با حدودا خرج 100 هزاز توان درست شد و الان که حدودا یکسال ماشین رو دارم البته با تجربه کیلومتر 53000 رانندگی که بیشتر در جاده های کشور بوده میانگین مصرف زمانی که تو جاده هستید با سرعت 110 کیلومتر به حدود 6 لیتر در صد کیلومتر میرسه که خیلی خوبه و همچنین با هر کپسول گاز که حدودا 10 کیلو گاز ظرفیت داره حدودا 200 میتونید پیمایش کنید و در شهر حدودا 8 لیتر در صد کیلومتر از نظر جلو بندی مشکلی نداشتم فقط دو سرویس جلو بندی در کیلومتر بیست هزار و 40 هزار داشتم ترجیحا لاستیک ماشین رو همون اول عوض کنید تو پایداری ماشین تاثیر بسیاری دارد تنها مشکلی که خیلی اذیتم کرد نداشتن برنامه دیاگ مالتی پلکس حتی در نمایندگی های شهرستان بود در کل مصرف سوخت خوب ماشین کن هزینه و خوبی است البته باید گفته شود همیشه باید از بهترین روغن درون موتورش استفاده کنید که مشکلی پیش نیاد.اگر سوال بود که بتونم کمک کنم در خدمتم
Administrator
Administrator
نمایه کاربر
پست: 15899
تاریخ عضویت: جمعه ۷ بهمن ۱۳۸۴, ۷:۵۱ ب.ظ
سپاس‌های ارسالی: 72687 بار
سپاس‌های دریافتی: 31680 بار
تماس:

Re: مقايسه بین موتور XU7 و EF7

پست توسط Mahdi1944 »

    عزیز
ممنون از توضبحات شما
پس شما هم تایید میکنید که در مدل 93 مشکل سوختن واشر سر سیلندر و روغن ریزی نداره؟
از لحاظ نرمی و صدای داخل موتور، شتاب و یا مثلا ریپ زدن در شرایط خاصی، مشکل یا تجربه‌ای ندارید؟ کلا از کارکرد موتور راضی هستید؟
در مورد مالتی پلکس هم یک سیستم به روز هست که در تمام خودروهای دنیا استفاده میشه و عملا بسیاری از عیب‌ها رو در نمایشگرش باید نشون بده، چون مالتی پلکس در واقع یک شبکه BSI داره که مشابه شبکه‌های کامپیوتری هست و تمام اجزای برقی و الگترونیکی به صورت گره به اون شبکه متصل میشوند و دیگه برای هر چیزی سیم‌کشی مجزا نداره، درخواست‌ها مثلا برای روشن شدن چراغ‌ها هم اول به BSI منتقل و از اونجا درخواست به گره مربوطه ارسال میشه و چراغ روشن میشه، به همین دلیل هر کدام از گره‌ها که به مشکل بخوره، قاعدتا باید خود سیستم نشون بده و غیب یابی و تعمیر اون به لحاظ تئوری باید ساده باشه، در این مورد و تعمیرات آیا تجربه‌ای دارید که نمایندگی مجاز تجهیزات رو نداشته باشه؟
مجددا ممنون از در اختیار گذاشتن تجربیاتتون :razz:
زندگي صحنه يکتاي هنرمندي ماست هرکسي نغمه خود خواند و از صحنه رود
صحنه پيوسته به جاست خرم آن نغمه که مردم بسپارند به ياد


[External Link Removed for Guests] | [External Link Removed for Guests] | مجله الکترونيکي سنترال کلابز

[External Link Removed for Guests] | [External Link Removed for Guests] | [External Link Removed for Guests]

لطفا سوالات فني را فقط در خود انجمن مطرح بفرماييد، به اين سوالات در PM پاسخ داده نخواهد شد
Major II
Major II
پست: 752
تاریخ عضویت: سه‌شنبه ۶ مهر ۱۳۸۹, ۲:۱۸ ق.ظ
محل اقامت: تهران
سپاس‌های ارسالی: 2980 بار
سپاس‌های دریافتی: 3335 بار

Re: مقايسه بین موتور XU7 و EF7

پست توسط morteza tomcat »

سلام Mahdi1944 عزیز
بله منم تایید میکنم تو مدل 93 مشکل سوختن واشر سر سیلند برطرف شده و همچنین مشکل روغن ریزی که به شخصه تا الان بش بر نخوردم از نظرم نرم و صدای داخل کابین میتونم به جرات بگم حتی از پارس tu5 هم نرم ترم و هم بی صدا تر فقط تو سرعت 150 کیلومتر صدای باد یکم ازار دهنده میشه از نظر ریپ زدن نه خداروشکر من بیشتر وقتا با گاز ماشینم کار میکنه تا به الان اصلا همچین مشکلی نداشتم در باره بحث تعمیرات بله تا دلتون بخواد حتی میتونم بگم اوایل حتی امداد خودرو های تو جاده هم برنامه دیاگشو نداشتن و شهرستانی که محل کاره منه شهر کاشانه اینجاهم میشه گفت فقط یک نمایندگی از از حدود 5 نمایندگی که من رفتم برنامشو داره
Major II
Major II
نمایه کاربر
پست: 562
تاریخ عضویت: دوشنبه ۷ اسفند ۱۳۸۵, ۴:۵۴ ق.ظ
سپاس‌های ارسالی: 1360 بار
سپاس‌های دریافتی: 1358 بار

Re: مقايسه بین موتور XU7 و EF7

پست توسط mj_piremard »

با سلام
موتور ef7 موتور خوبی هست ولی خوب بازم از لحاض طراحی قدیمی هست و خیلی به روز نیست ولی خوب از موتور xu7 خیلی بهتره مشکل واشر سرسیلندر و روغن ریزی من از چند نفر پرسیدم بعد از نیمه سال 93 برطرف شده فقط همون به اصطلاح آبندی این موتور مهمه کلا همیشه باید بنزین سوپر استفاده بشه در این موتور نسبت تراکم نسبت به xu7 بالاتره
من به شما پیشنهاد میکنم مدل بنزینی و انتخاب کنی کلا گاز خیلی چیز خوبی نیست در دراز مدت به موتور آسیب میزنه چیزی به عنوان موتور پایه گاز سوز ما نداریم یا حداقل من ندیدم گاز عدد اکتانش بالای 130 هست اگر موتوری بر پایه گاز طراحی بشه باید نسبت تراکم بالای داشته باشه و تو این نسبت تراکم موتور های ماشین های معمولی نمیتونه کار کنه
 چه خوب خوند حرف دلمو 
  
[FONT=Arial,sans-serif]  سهم من از دنیا همینه که تو تنهایی شبهام کسی اشکامو نبینه کسی اشکامو نبینه.
     
Administrator
Administrator
نمایه کاربر
پست: 15899
تاریخ عضویت: جمعه ۷ بهمن ۱۳۸۴, ۷:۵۱ ب.ظ
سپاس‌های ارسالی: 72687 بار
سپاس‌های دریافتی: 31680 بار
تماس:

Re: مقايسه بین موتور XU7 و EF7

پست توسط Mahdi1944 »

   ,
ممنون از شما :D

  ,
من هم با شما هم عقیده هستم که موتور بنزینی بهتر از گاز هست و ارزش درد سر صف گاز و پیاده شدن سرنشین و استهلاک رو نداره، برای مثال متوسط یک فرد عادی بیش از 1500 کیلومتر در ماه رانندگی نمیکنه و هزینه سوخت برای این میزان رانندگی در ماه چیزی حدود 100 هزار تومن میشه و با گاز حدود 60 هزار تومن که این اختلاف قیمت چندان معنی دار نیست که بخواهد ریسک گارسوز رو به جون بخره و به هر حال استهلاک ماشین هم بالاتر میره که در طولانی مدت هزینه نگهداری اون رو بالا میبره، دلیل این استهلاک در ماشین‌های گاز سور، عمدتا دمای بالاتر احتراق گاز نسبت به بنرین هست، دمای اختراق گاز چیزی حدود 650 درجه سانتی گراد هست و دمای سوختن بنزین چیزی حدود 450 درجه سانتی گراد. همچنین مصرف بنرین هم در ماشین‌های دوگانه سوز نسبت به مدل بنزینی بیشتر هست که این هم بخشی از هزینه‌ها رو جبران میکنه. من هم بنزینی رو میپسندم :D
زندگي صحنه يکتاي هنرمندي ماست هرکسي نغمه خود خواند و از صحنه رود
صحنه پيوسته به جاست خرم آن نغمه که مردم بسپارند به ياد


[External Link Removed for Guests] | [External Link Removed for Guests] | مجله الکترونيکي سنترال کلابز

[External Link Removed for Guests] | [External Link Removed for Guests] | [External Link Removed for Guests]

لطفا سوالات فني را فقط در خود انجمن مطرح بفرماييد، به اين سوالات در PM پاسخ داده نخواهد شد
Junior Poster
Junior Poster
نمایه کاربر
پست: 155
تاریخ عضویت: شنبه ۱ شهریور ۱۳۹۳, ۱۲:۱۸ ق.ظ
محل اقامت: بوشهر
سپاس‌های ارسالی: 517 بار
سپاس‌های دریافتی: 364 بار
تماس:

Re: مقايسه بین موتور XU7 و EF7

پست توسط mosiuo »

سلام دوستان.بنده بک سمند ef7 مدل 90 دارم البته پایه گاز سوز .از لحاظ شتاب و نرمی و صدا بهترین ماشین ایرانی که تا حالا سوار شدم اما یه مشکل داره که چیزی نمونده به چند لیتر بنزبن اتیشش بنزنم اونم اینه که تابستون وقتی کولر میزنی و رو موتور فشار میاد موتور قاطی میکنه و به اصطلاح 3کار میکنه و یک پیستون از کار میوفته برا حل ابن مشکل چند سال تمام نمایندگیهای جنوب کشور رو رفتم فکر کنم جمعا حدود 3میلیون تا حالا برا این مشکل خرج کردم مثله تعویض کامل دسته سیم موتورو انواع برنامه هاش و گرفتن روغن ریزیش چندین کار دیگه اما تا الان هیچ نتیجه ای نداده.مشکل اینجاست که دلم نمیاد به کسی بندازمش و قابل فروش هم نیست با این وضع.
اشک های که پس از هر شکست میریزیم، عرق هایست که برای پیروزی نریخته ایم!!!
Major I
Major I
نمایه کاربر
پست: 464
تاریخ عضویت: دوشنبه ۱۸ تیر ۱۳۸۶, ۹:۴۵ ب.ظ
محل اقامت: ایران، از خلیج همیشه فارس تا دریای خزر
سپاس‌های ارسالی: 3381 بار
سپاس‌های دریافتی: 1794 بار

Re: مقايسه بین موتور XU7 و EF7

پست توسط hermes_PERSIAN »

سلام به همه دوستان و عرض تسلیت به مناسبت رحلت پیامبر بزرگ اسلام و فخر کاینات و همچنین سرور شباب اهل جنت فرزند ارشد امیر مومنان علی (ع)
من تاکنون خودرویی مجهز به موتور EF7 نداشتم ولی دو موتور TU5 و XU7 را همزمان دارم که تحربیات خود را از این دو موتور خدمتتان عرض میکنم.
1- از نظر سر و صدا و نرمی به هرحال موتور TU5 بهتر است همچنین شتاب این موتور بالاتر است البته شتاب اولیه موتور XU7 بالاتر است به علت حجم بالاتر
2- تعمیرات موتور XU7 هزینه پایینتری دارد همچنین تعمیرکار مسلط بیشتری را میتوانید پیدا کنید. با توجه به آنکه زمان حضور موتور TU5 در ایران بیشتر از موتور EF7 است میتوان انتظار داشت که تعمیرکاران کمتری داشته باشد.
3- بالاتر بودن تعداد سنسورها و مخصوصا گرانقیمت بودن (تازه اگر سنسورهای اصل را بتوانید پیدا کنید) سنسورها در موتورهای TU5 و EF7 که معمولا در هر مرتبه دیاگ کردن به علت کیفیت بالا یکی از آنها اشکال دارد!!!! هزینه این موتورها را بسیار بالا میبرد.
4- در کل من از موتور XU7 بسیار راضی تر از موتور TU5 هستم چرا که علیرغم هزینه پایینتر در صورتیکه خوب به آن رسیدگی شود مصرف سوخت چندان بالایی ندارد (در جاده مصرف سوخت 6.7-6.5 در سرعت 120).
معمولا من موتور XU7 را به علت سادگی به دوستان بیشتر توصیه میکنم.
خليج فارس = الخليج الفارسي = Persian Gulf = Persischer Golf = golfe Persique = Περσικός κόλπος = Перси́дский зали́в = الخلیج الفارسی الی الابد
جمال عبدالناصر: کنا سنعمل: حتی یمتد العربی من المحیط الاطلسی الی خلیج الفارسی
Administrator
Administrator
نمایه کاربر
پست: 15899
تاریخ عضویت: جمعه ۷ بهمن ۱۳۸۴, ۷:۵۱ ب.ظ
سپاس‌های ارسالی: 72687 بار
سپاس‌های دریافتی: 31680 بار
تماس:

Re: مقايسه بین موتور XU7 و EF7

پست توسط Mahdi1944 »

  ,
یکبار یکی از دوستان این مشکل رو داشت، ظاهرا شمع‌ها رو با مدل آلمانی پایه بلند عوض کرده بود مشکل حل شده بود. این مورد رو تست کردید؟

  ,
در مورد TU5 و EF7 تا قبل تحریم‌ها مشکل چندانی با TU5 وجود نداشت، جز هزینه تعمیرات بالاتر که طبیعی هست، چون اغلب قطعات اون از خارج وارد میشه. اما با شروع تحریم‌ها، علاوه بر هزینه، مشکل کمیاب بودن قطعات و کیفیت بسیار پایین قطعات جایگزین هم به مشکل اضافه شد و به همین دلیل در سالهای 91 تا 92 که اوج مشکلات بود، ناراضی‌های بسیاری داشت، اما در مورد EF7 چون بیشتر قطعات الان ایران ساخته میشه (بالای 85 درصد) و از سال 93 به بلوغ رسیده و دیگه دو مشکل اساسی اون برطرف شده، انتخاب بسیار خوبی به نظر میرسه و هزینه‌های اون هم پایین‌تر هست از دو موتور دیگه (البته قیمت قطعات EF7 از XU7 بالاتر هست، اما نیاز به تعمیرات در Ef7 کمتر هست) و فقط شاید هنوز قطعات EF7 مثل Xu7 به وفور پیدا نشه که طبیعی هست و به مرور قطعات اون فراگیرتر میشه، اینطور که برخی منابع از ایران خودرو اشاره کرده بودند، سال آینده اکثر سمندها به Ef7 مجهز خواهند شد و تولید با Xu7 کاهش شدیدی خواهد داشت که این هم به فراگیر شدن قطعات و خدمان اون کمک خواهد کرد
زندگي صحنه يکتاي هنرمندي ماست هرکسي نغمه خود خواند و از صحنه رود
صحنه پيوسته به جاست خرم آن نغمه که مردم بسپارند به ياد


[External Link Removed for Guests] | [External Link Removed for Guests] | مجله الکترونيکي سنترال کلابز

[External Link Removed for Guests] | [External Link Removed for Guests] | [External Link Removed for Guests]

لطفا سوالات فني را فقط در خود انجمن مطرح بفرماييد، به اين سوالات در PM پاسخ داده نخواهد شد
New Member
پست: 4
تاریخ عضویت: سه‌شنبه ۲۹ خرداد ۱۳۹۷, ۸:۳۰ ب.ظ
سپاس‌های ارسالی: 6 بار
سپاس‌های دریافتی: 6 بار

Re: مقايسه بین موتور XU7 و EF7

پست توسط AS*** »

اساسا موتورهای XU7 که با پژو 405 وارد ایران شدن در نمونه های اولیه (سالهای ابتدایی تولید) حتی با وجود کم توجهی به نگهداری و عدم استفاده از سوخت با اکتان مناسب و فشار آوردن به موتور کارکرد بالایی إرائه میدادن. به همین دلیل معروف شدن به دوام و کارکرد بالا (که این عمدتا ناشی از گشتاور و قدرت به نسبت بالا XU7 و دوام بالای تولیدات بوده.) که نظارت پژو به کیفیت تولید و منتاژ و استفاده از قطعات با کیفیت مورد تأیید پژو دلیل اصلی این امر بوده، اما به تدریج با افزایش عمق ساخت داخل خودرو پژو و موتور XU7 اُفت کیفیت در موتور و دوام و عملکرد قطعات به شکلهای مختلف مشاهده شد. بنابراین یکی از دلایل اصلیِ (یکی ازدلایل اصلی) مشکلات XU7 عدم مدیریتِ کیفیتِ تولید و منتاژ توسط سازنده های کنونی هست، همون طور که درمورد موتور EF7 هم اتفاق مشابه و شاید بدتری افتاد. EF7 با وجود بهره گیری از طراحی جدید و تکنولوژی بالاتر به خصوص در یک مقطع زمانی که امکان تأمین قطعات با کیفیت مناسب وجود نداشت دردسرهای زیادی برای استفاده کنندگان ایجاد کرد. (البته ظاهرا چندیست افزایش کیفیت تولیدات EF7, XU7, و . . . پیگیری میشه که به نظر اتفاق های خوبی هم افتاده . . . باید دید آیا خودرو سازهای داخلی میتونند اعتماد عمومی رو درباره کیفیت تولید و خدمات پس از فروش خودشون بالاتر ببرن)
اما به طور کلی برای هر موتوری XU7 و EF7 و EF7توربو و . . . رعایت اصول نگهداری حرف اول رو میزنه. توجه به سیستم خنک کاری موتور (تعویض به موقع مایع خنک کننده رادیاتور و . . .)، استفاده از سوخت با اکتان مناسب (سوپر با اکتان95) و . . . و موارد دیگر مشابه بسیار مؤثره و این اطمینان رو به شما میده که بتونید مدتها از موتور XU7 و EF7 و EF7توربو و . . . با کمترین هزینه کار بکشید.
در مرحله تعمیرات هم رعایت اصول فنی و دقت عمل علمی و فنی و استفاده از دستورالعملهای اجرایی و ابزار مناسب در کنار به کارگیری قطعات باکیفیت میتونه نتایج بسیار خوبی داشته باشه.
اما به طور کلی در شرایط مساوی موتور xu7 اگه در شرایط مناسبی نگهداری بشه (با استفاده از بنزین سوپر) بسیار پردوام و کارآمد خواهد بود و برای مدتها با کمترین هزینه کار خواهد کرد. استفاده از سوخت سوپر و تعویض و هواگیری هر دوسال یک بار مایع خنک کننده (ضدیخ، ضدجوش، ضدخوردگی، + آب) در نگهداری از xu7 از موارد بسیار ضروری است.
از موارد مهم دیگه میشه به تعویض فلتر بنزین هر 10هزار کیلومتر و تعویض شمع هر 20هزار کیلومتر و موارد دیگه . . . اشاره کرد. همچنین تعمیرات xu7 اگر تحت استانداردهای سازنده و توسط افراد متخصص و تعمیرکارهای مجرب انجام بشه بسیار مؤثر خواهد بود و بسیار کم هزینه تر از سایر موتورهای مشابه بازار است. به هر حال مصرف سوخت xu7 به نسبت بیشتره که البته حجم بیشتر xu7 که در واقع یک موتور در کلاس 1800 سی سی (1.8 لیتری) محسوب میشه مزیت گشتاور بالا در دورهای پایین رو در کنار مصرف سوخت بیشتر دارد. البته ظاهرا xu7 های یورو4 جدید با توجه به برخی تغییرات مصرف سوخت کمتری دارند.
New Member
پست: 4
تاریخ عضویت: سه‌شنبه ۲۹ خرداد ۱۳۹۷, ۸:۳۰ ب.ظ
سپاس‌های ارسالی: 6 بار
سپاس‌های دریافتی: 6 بار

Re: مقايسه بین موتور XU7 و EF7

پست توسط AS*** »

موتور EF7 با نسبت تراکم 11 به 1 و سایر پیچیدگیهای طراحی و تکنولوژی هایی که در اون به کار رفته حقیقتا مناسب ترین موتور برای استفاده از سوخت گاز هست و از این نظر در بین موتورهای طراحی شده و سازگار با سوخت گاز رتبه جهانی داره و مصرف سوخت در حالت گاز سوز نسبت به سایر موتورها با اختلاف زیاد کمتر و به صرفه تر هست. از طرفی با توجه به کیفیت پایین بنزین داخلی که حتی سوخت سوپر، عدد اکتان و کیفیت پایینی در ایران داره، برای موتوری با تکنولوژی و نسبت تراکم EF7 مشکلاتی به وجود میاره. البته ایران خودرو و شرکت تحقیقات و طراحی موتور ایران بخصوص درتولیدات جدید سعی کردند در تمامی انواع موتورهای تولیدی تغییراتی برای سازگارتر کردن موتورها با سوخت بی کیفیت داخلی اعمال کنند که به طور ویژه در مورد EF7 طرح های مختلفی مطالعه و به مرحله اجرا درآمده.
به هر ترتیب برتری و مزیت سوخت گاز برای موتور EF7 کاملا باید مدنظر قرار بگیره.
اخیرا هم تعداد زیادی سورن پایه گازسوز با موتور EF7 برای به کارگیری در پلیس ارمنستان سفارش و تحویل شده.
نکته جالب توجه دیگه قیمت پایین تر سوخت گاز نسبت به بنزینه و ظاهرا برنامه دولت افزایش قیمت بنزین با ثابت نگه داشتن قیمت گاز و گازوییل هست. که البته زمان و نحوه اجرایی شدن چنین تصمیماتی دقیقا مشخص نیست.
New Member
پست: 4
تاریخ عضویت: جمعه ۱۲ بهمن ۱۳۹۷, ۱۲:۰۷ ق.ظ
سپاس‌های دریافتی: 2 بار

Re: مقايسه بین موتور XU7 و EF7

پست توسط M.abedi1982 »

سلام
بنده سال ۹۳ سمند ef7 مدل ۹۲ با ۵۲۰۰۰ کارکرد خریدم و تا الان نزدیک به ۶۰۰۰۰۰ کیلومتر کارکرد داشتم و توی این ۴ سال به جرات میگم ۹۵درصد از گاز استفاده کردم و خداروشکر هیچ مشکلی نداشتم و فقط یکبار واشر سرسیلندر باز کردم. خیلی راضی هستم البته اگه روی بعضی خطاهاش حساس نباشی بطور مثال خطای نشتی سیستم گاز میداد رفتم دیاگ یکی سنسور روی ریل گاز ورودی سیستم میگفت یکی میگفت ایسیو مورد داره یکی میگفت شیر کپسول که در آخرین مرحله شیر کپسول رو باز کردم و اورینگاشو تعویض کردم خطا رفع شد البته از لحاظ رسیدگی به ماشین چیزی کم نذاشتم روغن سینتتیک ایرانی میریزم اما دقیقا روی ۶۵۰۰ کیلومتر روغن و فیلتر تعویض میکنم فیلتر هوا هر ۱۰۰۰۰ تا تعویض شمع هم سوزنی اتولایت همیشه میندازم تسمه تایم همیشه ۵۰۰۰ تا زودتر از موعد تعویض کردم در کل به هیچ عنوان نذاشتم مشکلات کوچیک فراموش شه و دردسر بشه برام
ارسال پست

بازگشت به “مباحث فنی و تخصصی خودرو”