سلام خدمت دوستان عزیز
بنده یه پراید هاچبک حدودا 9 ماه پیش خریدم مدل 83
اوایل که سوار شدم دنده یک و دو که میزدم بقدری شتاب داشت که فرمون از دستم در میرفت
اما بعد از مدتی کم شد و گفتن صفحه ات تمام شده . یه دست صفحه مارک سیکو سایپا که اکثرا مصرف کرده بودن تعریفشو میکردن
تغییر کرد مقداری اما نه مثل روزهای اول که بکنه زمینو . تیکاپ میشه کشید نه مثل اول .
الان موندم با این هذینه هیچ تغییر انچنایی انجام نشد.
مثال تو سبقت هستم باید مسافتی رو تخته گاز برم که ماشین شتاب بگیره بتونم سبقتمو کامل کنم . یا پشت سرم ماشینی چراغ میزنه
این راه نمیره که بخوام سبقتم کامل بشه مجبورم عقب بکشم یا به چراغ توجه نکنم تا ماشین دور بگیره ..
پیشاپیش تشکر از راهنمایی هاتون
تاثیر نداشتن شتاب پراید هاچبک بعداز تعویض صفحه کلاچ
مدیران انجمن: MOHAMMAD_ASEMOONI, Mohsen1001, RAHVAR, شوراي نظارت
-
- پست: 127
- تاریخ عضویت: چهارشنبه ۱۶ دی ۱۳۹۴, ۶:۲۸ ب.ظ
- محل اقامت: حومه تهران
- سپاسهای ارسالی: 274 بار
- سپاسهای دریافتی: 130 بار
- تماس:
Re: تاثیر نداشتن شتاب پراید هاچبک بعداز تعویض صفحه کلاچ
کسی نبود جواب بده . یعنی انقدر سوالم مشکل بوده ؟؟؟ 

هاچبک پراید نیست 

- پست: 4665
- تاریخ عضویت: یکشنبه ۱۲ اردیبهشت ۱۳۸۹, ۱۲:۴۴ ب.ظ
- محل اقامت: زمین پهناور خدا ( أرضُ الله الواسعة)
- سپاسهای ارسالی: 4737 بار
- سپاسهای دریافتی: 8764 بار
سلام
بنده همون روز جواب مفصلی نوشتم اما نمیدونم چرا درج نشده
متاسفانه کپی هم نگرفتم ازش
بگذریم...
2 مسئله باید مشخص بشه:
1- موتور خوب گاز میخوره و دور موتور به خوبی بالا میره اما سرعت بالا نمیره یعنی شتاب کمه مثل گاز دادن روی یخ و برف و شن
اگر حالتِ ماشین اینطوریه پس مشکل از سیستم کلاچ هست یعنی یا صفحه در حال تمام شدنه
و یا خورشیدیِ دیسک ضعیف هست و صفحه رو خوب نمیچسبوبه به فلایویل
و یا هر دو
2- با گاز دادن , موتور خوب دور نمیگیره که علتش میتونه از ایراد در سیستم برق و جرقه باشه
یا سیستم سوخت رسانی و سوخت پاشی
یا ایراد در یک یا چند سنسورها
یا ایراد در یک یا چند سوپاپ
یا تنظیم نبودن تسمه تایم
ماشین شما مشکلش کدومیک از این دو حالت هست ؟
اگر اولی بوده پس باید با تعویض صفحه کلاچ مشکل حل میشده
اگر دومی بوده پس چرا دیسک و صفحه عوض کردین ؟؟!!
بنده همون روز جواب مفصلی نوشتم اما نمیدونم چرا درج نشده
متاسفانه کپی هم نگرفتم ازش
بگذریم...
2 مسئله باید مشخص بشه:
1- موتور خوب گاز میخوره و دور موتور به خوبی بالا میره اما سرعت بالا نمیره یعنی شتاب کمه مثل گاز دادن روی یخ و برف و شن
اگر حالتِ ماشین اینطوریه پس مشکل از سیستم کلاچ هست یعنی یا صفحه در حال تمام شدنه
و یا خورشیدیِ دیسک ضعیف هست و صفحه رو خوب نمیچسبوبه به فلایویل
و یا هر دو
2- با گاز دادن , موتور خوب دور نمیگیره که علتش میتونه از ایراد در سیستم برق و جرقه باشه
یا سیستم سوخت رسانی و سوخت پاشی
یا ایراد در یک یا چند سنسورها
یا ایراد در یک یا چند سوپاپ
یا تنظیم نبودن تسمه تایم
ماشین شما مشکلش کدومیک از این دو حالت هست ؟
اگر اولی بوده پس باید با تعویض صفحه کلاچ مشکل حل میشده
اگر دومی بوده پس چرا دیسک و صفحه عوض کردین ؟؟!!
صرفهجویی دهها میلیونیِ هزینههای خودرو
صرفهجویی دهها میلیونیِ هزینههای زندگی
برنامههای کاربردی اندروید و اطلاعات مهمِ تنظیمات اندروید
جسارتاً آموزشتوبه به زبان ساده
توصیههای بسیار مهم امنیتی
توصیههای بسیار مهم سلامتی
سرویس و تعمیر آبگرمکن و پکیج
سیستم آبرسانی ساختمان (پمپ،مخزن،روشهاینصب،عیبیابی،تعمیر،هشدارها،توصیهها)
دوستِ عزیز،چه باور کنی چه باور نکنی چه خوشت بیاد چه خوشت نیاد
همه ما آسمونی هستیم و شمارش معکوس برای بازگشتمون از همون روزِ اولِ خلقتمون شروع شده
و حسابرسیِ بسیار دقیقی هم در انتظارمون هست.
یه آسمونیِ فعال باش که امتحانِ دنیا تکرار شدنی نیست که نیست
اگه باور نمیکنی، برو همۀ ثروت و قدرت و هوش و دانش و نفوذت رو به کار بگیر
تا مانعِ پرواز بشی.
باز هم قبول نداری ؟!
این شما و این هم دنیا
صرفهجویی دهها میلیونیِ هزینههای زندگی
برنامههای کاربردی اندروید و اطلاعات مهمِ تنظیمات اندروید
جسارتاً آموزشتوبه به زبان ساده
توصیههای بسیار مهم امنیتی
توصیههای بسیار مهم سلامتی
سرویس و تعمیر آبگرمکن و پکیج
سیستم آبرسانی ساختمان (پمپ،مخزن،روشهاینصب،عیبیابی،تعمیر،هشدارها،توصیهها)
دوستِ عزیز،چه باور کنی چه باور نکنی چه خوشت بیاد چه خوشت نیاد
همه ما آسمونی هستیم و شمارش معکوس برای بازگشتمون از همون روزِ اولِ خلقتمون شروع شده
و حسابرسیِ بسیار دقیقی هم در انتظارمون هست.
یه آسمونیِ فعال باش که امتحانِ دنیا تکرار شدنی نیست که نیست
اگه باور نمیکنی، برو همۀ ثروت و قدرت و هوش و دانش و نفوذت رو به کار بگیر
تا مانعِ پرواز بشی.
باز هم قبول نداری ؟!
این شما و این هم دنیا
-
- پست: 127
- تاریخ عضویت: چهارشنبه ۱۶ دی ۱۳۹۴, ۶:۲۸ ب.ظ
- محل اقامت: حومه تهران
- سپاسهای ارسالی: 274 بار
- سپاسهای دریافتی: 130 بار
- تماس:
Re: تاثیر نداشتن شتاب پراید هاچبک بعداز تعویض صفحه کلاچ
1- موتور خوب گاز میخوره و دور موتور به خوبی بالا میره اما سرعت بالا نمیره یعنی شتاب کمه مثل گاز دادن روی یخ و برف و شن
ممنونم که پاسخ دادین موتور دنده یک و دو خیلی خوب دور میگیره شتب داره ولی میرم سه زیاد تغییری نداره 4 هم که میرم یه احساسی دارم ولی
تو گاز دادن زیاد خیلی از ماشین پراید های جلو رو م رو میبینم پشت کامیتون چسبیدن و یک دفعه میکنند و سبقت میگیرن من
اگر بخوام این کارو کنم موتور از جاش کنده میشه یعنی ناع نداره که این کارو کنه .
صفحه هم چند ماهی میشه عوض کردم بقولی خیلی تحققیق کردم و پرسجو همه مصرف کنندها گفتن سیکو سایپا حرف نداره
دایکن هم که خریداری کردم صفحه اش چند میلی بیشتر گوشت نداشت به دلم نشست ولی بجاش دیسکش خط های دایره ای تا مرکز دیسک داشت
در این مدتی که تایپ زدم در همین سایت جستجو های کردم که حدثی که خودم میزنم به احتمال میدم سوزن های انژکتورم گرفتگی داشته باشه
حالا در جاهای نوشته شده برای باز کردن و شستشو نیازی به باز کردن نداره میتونید از اتانلول مخلوط 1لیتر با 20 لیتر بنزین سوپر مخلوط استفاده کنید .
و در جایی تینر 20 هزار با 20 لیتر بنزین . و چندین کلیپ شستشوی انژکتور که کار رو خیلی ساده تر کرده .
اینم اضافه کنم سیستم ماشین من نیمه انژکتوری هست از نوع اولین انژکتوری های که تولید شده .
امیدوارم کامل توضیح داده باشم
ممنونم که پاسخ دادین موتور دنده یک و دو خیلی خوب دور میگیره شتب داره ولی میرم سه زیاد تغییری نداره 4 هم که میرم یه احساسی دارم ولی
تو گاز دادن زیاد خیلی از ماشین پراید های جلو رو م رو میبینم پشت کامیتون چسبیدن و یک دفعه میکنند و سبقت میگیرن من
اگر بخوام این کارو کنم موتور از جاش کنده میشه یعنی ناع نداره که این کارو کنه .
صفحه هم چند ماهی میشه عوض کردم بقولی خیلی تحققیق کردم و پرسجو همه مصرف کنندها گفتن سیکو سایپا حرف نداره
دایکن هم که خریداری کردم صفحه اش چند میلی بیشتر گوشت نداشت به دلم نشست ولی بجاش دیسکش خط های دایره ای تا مرکز دیسک داشت
در این مدتی که تایپ زدم در همین سایت جستجو های کردم که حدثی که خودم میزنم به احتمال میدم سوزن های انژکتورم گرفتگی داشته باشه
حالا در جاهای نوشته شده برای باز کردن و شستشو نیازی به باز کردن نداره میتونید از اتانلول مخلوط 1لیتر با 20 لیتر بنزین سوپر مخلوط استفاده کنید .
و در جایی تینر 20 هزار با 20 لیتر بنزین . و چندین کلیپ شستشوی انژکتور که کار رو خیلی ساده تر کرده .
اینم اضافه کنم سیستم ماشین من نیمه انژکتوری هست از نوع اولین انژکتوری های که تولید شده .
امیدوارم کامل توضیح داده باشم
هاچبک پراید نیست 

-
- پست: 127
- تاریخ عضویت: چهارشنبه ۱۶ دی ۱۳۹۴, ۶:۲۸ ب.ظ
- محل اقامت: حومه تهران
- سپاسهای ارسالی: 274 بار
- سپاسهای دریافتی: 130 بار
- تماس:
Re: تاثیر نداشتن شتاب پراید هاچبک بعداز تعویض صفحه کلاچ

سلام این سیم فک کنم برای فشنگی روغن باشه ولی خیلی کوتاهه
به فشنگی روغن نمیرسه و سر نصب فشنگی خیلی فرق داره چطوری میشه خودمون نصب کنیم میشه از تک سیم استفاده کرد
برای نصبش . و بعدشم چراغ فشنگی خاموشه بخاطر این هست ؟
هاچبک پراید نیست 

-
- پست: 127
- تاریخ عضویت: چهارشنبه ۱۶ دی ۱۳۹۴, ۶:۲۸ ب.ظ
- محل اقامت: حومه تهران
- سپاسهای ارسالی: 274 بار
- سپاسهای دریافتی: 130 بار
- تماس:
Re: تاثیر نداشتن شتاب پراید هاچبک بعداز تعویض صفحه کلاچ
بعداز تعویض صفحه کلاچ همچنان تو شتاب تغییری نداشتم که موتور ماشین
بعداز تعوض شروع کرد به روغن کم کردن سیلند و رو غن ریزی گیربکس که دست بکار شدم
دادم یه مکانیک خدارو شکر کارش خوب بود و بهانه ای برای این که این مدل نیمه انژکتوریه نمیتونم نداشت
طوری گیربکس رو اورد پایین که انگاری چرخ باز کرده به راحتی .
4 قطعه تعویض کردم دو عدد کاسه نمد گیربکس و یک کاسه نمد میلنگ و بلبلینگ کلاچ
روغن ریزی که نداره ماشین رو تست کردم تو اتوبان دیگه جرعت نکردم با پراید بیشتراز 140 تا برم
شتابم کم بود بخاطر اینکه دیسکم چرب شده بود و مقداری هم صفحه روغنی بود
بعداز تعوض شروع کرد به روغن کم کردن سیلند و رو غن ریزی گیربکس که دست بکار شدم
دادم یه مکانیک خدارو شکر کارش خوب بود و بهانه ای برای این که این مدل نیمه انژکتوریه نمیتونم نداشت
طوری گیربکس رو اورد پایین که انگاری چرخ باز کرده به راحتی .
4 قطعه تعویض کردم دو عدد کاسه نمد گیربکس و یک کاسه نمد میلنگ و بلبلینگ کلاچ
روغن ریزی که نداره ماشین رو تست کردم تو اتوبان دیگه جرعت نکردم با پراید بیشتراز 140 تا برم
شتابم کم بود بخاطر اینکه دیسکم چرب شده بود و مقداری هم صفحه روغنی بود
هاچبک پراید نیست 
