پیچیدن بوی دود در کابین سمند

در اين بخش مي‌توانيد در مورد مباحث فنی و تخصصی مرتبط با خودرو و وسايل نقليه بحث و تبادل نظر کنيد

مدیران انجمن: MOHAMMAD_ASEMOONI, Mohsen1001, RAHVAR, شوراي نظارت

Colonel II
Colonel II
نمایه کاربر
پست: 4553
تاریخ عضویت: یک‌شنبه ۱۲ اردیبهشت ۱۳۸۹, ۱۲:۴۴ ب.ظ
محل اقامت: زمین پهناور خدا ( أرضُ الله الواسعة)
سپاس‌های ارسالی: 4707 بار
سپاس‌های دریافتی: 8737 بار

Re: پیچیدن بوی دود در کابین سمند

پست توسط MOHAMMAD_ASEMOONI »

aboozar011 نوشته شده: جمعه ۱ مرداد ۱۴۰۰, ۱۲:۱۱ ب.ظ سلام وقت بخیر.
کسی تونسته مشکل بوی دود داخل کابینو حل کنه؟
ماشین منم معمولا وقتی تو جاده پامو از رو گاز برمیدارم بو میپیچه داخل.و فقط هم وقتی شیشه پایینه بو میپیچه.
کف صندوق عقب زیر زاپاس یه دایره بود ک باز بود اونو پشوندم خیلی بهتر شد ولی هنوزم بو میاد.

سلام

اگه لوله ی اگزوز از مانیفولدِ دود تا زیر موتور و زیر اتاق و زیر صندوق عقب کاملاً سالمه و نشت دود نداره پس باید یک تکه لوله‌ی خمیده جوش بدین به انتهای اگزوز تا دود به سمت زمین باشه .

این کار تاثیر بسیار زیادی داره در جلوگیری از کشیده شدن دود به داخل اتاق از صندوق عقب

ضمناً اگر موتور روغن سوزی داشته باشه و از جایی بخار روغن میزنه بیرون ، این بخار روغن می‌تونه از دریچه ی هوای تازه که زیر داشبورد هست بیاد توی اتاق

در خیلی از ماشینها این دریچه درست بسته نمیشه و حتی وقتی که بسته هست دود و گرد و خاک میاد توی اتاق

باید با چسب مایعِ تینری مثل چسب رازی که باهاش موکت میچسبونند ، اسفنج چسبانده بشه به لبه های دریچه تا موقع بسته شدن کاملاً کیپ بشه

گاهی هم در ماشین‌هایی که این دریچه با سیم کنترل میشه ، باید این سیم رگلاژ بشه
صرفه‌جویی دهها میلیونیِ هزینه‌های خودرو
صرفه‌جویی دهها میلیونیِ هزینه‌های زندگی
برنامه‌های کاربردی اندروید و اطلاعات مهمِ تنظیمات اندروید
جسارتاً آموزشتوبه به زبان ساده
توصیه‌های بسیار مهم امنیتی
توصیه‌های بسیار مهم سلامتی
سرویس و تعمیر آبگرمکن و پکیج
سیستم آبرسانی ساختمان (پمپ،مخزن،روشهای‌نصب،عیب‌یابی،تعمیر،هشدارها،توصیه‌ها)

دوستِ عزیز،چه باور کنی چه باور نکنی چه خوشت بیاد چه خوشت نیاد
همه ما آسمونی هستیم و شمارش معکوس برای بازگشتمون از همون روزِ اولِ خلقتمون شروع شده
و حسابرسیِ بسیار دقیقی هم در انتظارمون هست. 
یه آسمونیِ فعال باش که امتحانِ دنیا تکرار شدنی نیست که نیست

اگه باور نمی‌کنی، برو همۀ ثروت و قدرت و هوش و دانش و نفوذت رو به کار بگیر
تا مانعِ پرواز بشی.
باز هم قبول نداری ؟!
این شما و این هم دنیا

New Member
پست: 2
تاریخ عضویت: جمعه ۱ مرداد ۱۴۰۰, ۴:۳۲ ق.ظ
سپاس‌های ارسالی: 1 بار

Re: پیچیدن بوی دود در کابین سمند

پست توسط aboozar011 »

MOHAMMAD_ASEMOONI نوشته شده: یک‌شنبه ۳ مرداد ۱۴۰۰, ۸:۳۹ ق.ظ
aboozar011 نوشته شده: جمعه ۱ مرداد ۱۴۰۰, ۱۲:۱۱ ب.ظ سلام وقت بخیر.
کسی تونسته مشکل بوی دود داخل کابینو حل کنه؟
ماشین منم معمولا وقتی تو جاده پامو از رو گاز برمیدارم بو میپیچه داخل.و فقط هم وقتی شیشه پایینه بو میپیچه.
کف صندوق عقب زیر زاپاس یه دایره بود ک باز بود اونو پشوندم خیلی بهتر شد ولی هنوزم بو میاد.

سلام

اگه لوله ی اگزوز از مانیفولدِ دود تا زیر موتور و زیر اتاق و زیر صندوق عقب کاملاً سالمه و نشت دود نداره پس باید یک تکه لوله‌ی خمیده جوش بدین به انتهای اگزوز تا دود به سمت زمین باشه .

این کار تاثیر بسیار زیادی داره در جلوگیری از کشیده شدن دود به داخل اتاق از صندوق عقب

ضمناً اگر موتور روغن سوزی داشته باشه و از جایی بخار روغن میزنه بیرون ، این بخار روغن می‌تونه از دریچه ی هوای تازه که زیر داشبورد هست بیاد توی اتاق

در خیلی از ماشینها این دریچه درست بسته نمیشه و حتی وقتی که بسته هست دود و گرد و خاک میاد توی اتاق

باید با چسب مایعِ تینری مثل چسب رازی که باهاش موکت میچسبونند ، اسفنج چسبانده بشه به لبه های دریچه تا موقع بسته شدن کاملاً کیپ بشه

گاهی هم در ماشین‌هایی که این دریچه با سیم کنترل میشه ، باید این سیم رگلاژ بشه

ممنون از راهنماییت
ولی وقتی شیشهام بالا باشه بویی نمیاد فقط به محض پایین کشیدن بو میاد و چشم رو میسوزونه.پس از دریچه نمیتونه باشه
منبع اگزوز وسط و اخر رو عوض کردم و حالت استاندارد داره و انتهاش تا حدودی رو ب پایینه
ماشینم ی مقدار بخار روغن داره ولی دلیل نمیشه بوش تو کابین بیاد چون خیلیا هستن ک روغن سوزی دا ن ولی اذیت نمیشن
دستگاه دیاگ زدم و خطایی هم نداره ماشین
Colonel II
Colonel II
نمایه کاربر
پست: 4553
تاریخ عضویت: یک‌شنبه ۱۲ اردیبهشت ۱۳۸۹, ۱۲:۴۴ ب.ظ
محل اقامت: زمین پهناور خدا ( أرضُ الله الواسعة)
سپاس‌های ارسالی: 4707 بار
سپاس‌های دریافتی: 8737 بار

Re: پیچیدن بوی دود در کابین سمند

پست توسط MOHAMMAD_ASEMOONI »

aboozar011 نوشته شده: پنج‌شنبه ۷ مرداد ۱۴۰۰, ۹:۰۳ ب.ظ
MOHAMMAD_ASEMOONI نوشته شده: یک‌شنبه ۳ مرداد ۱۴۰۰, ۸:۳۹ ق.ظ
aboozar011 نوشته شده: جمعه ۱ مرداد ۱۴۰۰, ۱۲:۱۱ ب.ظ سلام وقت بخیر.
کسی تونسته مشکل بوی دود داخل کابینو حل کنه؟
ماشین منم معمولا وقتی تو جاده پامو از رو گاز برمیدارم بو میپیچه داخل.و فقط هم وقتی شیشه پایینه بو میپیچه.
کف صندوق عقب زیر زاپاس یه دایره بود ک باز بود اونو پشوندم خیلی بهتر شد ولی هنوزم بو میاد.

سلام

اگه لوله ی اگزوز از مانیفولدِ دود تا زیر موتور و زیر اتاق و زیر صندوق عقب کاملاً سالمه و نشت دود نداره پس باید یک تکه لوله‌ی خمیده جوش بدین به انتهای اگزوز تا دود به سمت زمین باشه .

این کار تاثیر بسیار زیادی داره در جلوگیری از کشیده شدن دود به داخل اتاق از صندوق عقب

ضمناً اگر موتور روغن سوزی داشته باشه و از جایی بخار روغن میزنه بیرون ، این بخار روغن می‌تونه از دریچه ی هوای تازه که زیر داشبورد هست بیاد توی اتاق

در خیلی از ماشینها این دریچه درست بسته نمیشه و حتی وقتی که بسته هست دود و گرد و خاک میاد توی اتاق

باید با چسب مایعِ تینری مثل چسب رازی که باهاش موکت میچسبونند ، اسفنج چسبانده بشه به لبه های دریچه تا موقع بسته شدن کاملاً کیپ بشه

گاهی هم در ماشین‌هایی که این دریچه با سیم کنترل میشه ، باید این سیم رگلاژ بشه

ممنون از راهنماییت
ولی وقتی شیشهام بالا باشه بویی نمیاد فقط به محض پایین کشیدن بو میاد و چشم رو میسوزونه.پس از دریچه نمیتونه باشه
منبع اگزوز وسط و اخر رو عوض کردم و حالت استاندارد داره و انتهاش تا حدودی رو ب پایینه
ماشینم ی مقدار بخار روغن داره ولی دلیل نمیشه بوش تو کابین بیاد چون خیلیا هستن ک روغن سوزی دا ن ولی اذیت نمیشن
دستگاه دیاگ زدم و خطایی هم نداره ماشین
سلام
خلاصه ی مطالب قبلی :
دنبال نشتِ دود بگردین . از ابتدا تا انتهای اگزوز و از خروجی اگزوز اگر که انهناش کم هست .
و از سیستم پی سی وی .

بعدش دنبال راههای ورود دود به اتاق بگردین

در حال حرکت ، وقتی پنجره‌ی جلو باز هست هوای اتاق کشیده میشه بیرون به علت خمیدگی شیشه ی جلو و کاهش فشار هوا در چپ و راستِ ماشین .
برای جبران هوایی که داره از پنجره کشیده میشه بیرون ، از هر جایی که امکانش باشه هوا هجوم میاره به داخل اتاق مثل :

از صندوق عقب

از منافذ کف اتاق

از منافذ دیواره ی بین موتور و اتاق ( فایروال firewall)

از دریچه ی ورود هوای تازه

از سقف ، در ماشینهای دارای دریچه ی سقف


از بوی دود هم مشخص هست که آیا بوی بنزین و گازِ سوخته هست یا بوی بخار روغن یا بوی روغن سوخته یا چند تاش یا همگی
صرفه‌جویی دهها میلیونیِ هزینه‌های خودرو
صرفه‌جویی دهها میلیونیِ هزینه‌های زندگی
برنامه‌های کاربردی اندروید و اطلاعات مهمِ تنظیمات اندروید
جسارتاً آموزشتوبه به زبان ساده
توصیه‌های بسیار مهم امنیتی
توصیه‌های بسیار مهم سلامتی
سرویس و تعمیر آبگرمکن و پکیج
سیستم آبرسانی ساختمان (پمپ،مخزن،روشهای‌نصب،عیب‌یابی،تعمیر،هشدارها،توصیه‌ها)

دوستِ عزیز،چه باور کنی چه باور نکنی چه خوشت بیاد چه خوشت نیاد
همه ما آسمونی هستیم و شمارش معکوس برای بازگشتمون از همون روزِ اولِ خلقتمون شروع شده
و حسابرسیِ بسیار دقیقی هم در انتظارمون هست. 
یه آسمونیِ فعال باش که امتحانِ دنیا تکرار شدنی نیست که نیست

اگه باور نمی‌کنی، برو همۀ ثروت و قدرت و هوش و دانش و نفوذت رو به کار بگیر
تا مانعِ پرواز بشی.
باز هم قبول نداری ؟!
این شما و این هم دنیا

New Member
پست: 0
تاریخ عضویت: چهارشنبه ۷ اردیبهشت ۱۴۰۱, ۶:۵۶ ب.ظ
سپاس‌های دریافتی: 1 بار

Re: پیچیدن بوی دود در کابین سمند

پست توسط JanTara »

:D دوستان بنده از دو سال پیش جهت بوی بد کابین که دقیقا مشکل لیفان و سمند دوستان رو بنده هم داشتم و تمام راه های گفته شده رو رفتم و کلی هزینه کردم اما بالاخره مشکل رو پیدا کردم و رفع شد .

ماشین من ef7 مدل ۹۲ هست و سه سال این مشکل منو اذیت میکرد تا بالاخره توسط مکانیکم روی چال سرویس دیدیم واشر سر سیلندر از قسمت جلوی موتور زیر منیفولد اگزوز نشتی داره و خط ریزش ضد یخ از قسمت اتصال سرسیلندر به موتور کاملا مشهوده و در سرعت و دور بالا در جاده چون آب داغه و حجمش زیاد میشه این محل نشت آب رادیاتور میده و دقیقاً میریزه روی اگزوز .

وقتی شما گاز میدی اگزوز خیلی داغ میشه و بلافاصله آب حاوی ضد یخ بخار میشه و بو نمیاد اما وقتی گاز رو ول می‌کنی اگزوز با تاخیر اونو بخار می‌کنه و بوش میاد داخل کابین .

در واقع این مشکل مربوط به فاسد شدن واشر سر سیلندر یا ول کردن قسمتی از چسب اون در اثر حرارت بالای موتور ef7 می‌باشد که خوشبختانه این نشتی مربوط به قسمتی از واشر سرسیلندره که آب به خارج از فضای موتور و به بیرون روی بدنه موتور می‌باشد .

به همین خاطره که آب روغن قاطی نمیشه و موتور هیچ مشکلی در حرکت ، زور و کم کردن آب و روغن نداره.

اما به هر حال پس از اطمینان قطعی باید فوری اقدام به تعویض واشر سرسیلندر کنید که توی هزینه‌ی چند ده میلیونی موتور نشید.

من سه سال اذیت شدم ولی بالاخره با کمک مکانیک خوبم ایراد رو پیدا کردیم و بلافاصله واشر سرسیلندر رو تعویض کردیم و مشکل بوی داخل کابین برای همیشه از بین رفت و موتور ماشینم هم از خطر بزرگ در کمین رهایی یافت.

در واقع من خوش سانسم چون این بو اگر نبود و واشر سرسیلندر رو به داخل موتور نشت میداد مثل خیلی ها دیگه بوی داخل کابین نداشتم ولی واشر سرسیلندر میسوزوندم و هزینه بالا و داغونی موتور رو داشتم اما با فقط تعویض واشر سرسیلندر بدون کوچکترین مشکل برای موتور ایراد برطرف شد. .

دوستان اگر موثر بود برام دعا کنید .
New Member
پست: 1
تاریخ عضویت: جمعه ۱۸ شهریور ۱۴۰۱, ۶:۲۵ ق.ظ

Re: پیچیدن بوی دود در کابین سمند

پست توسط za12345a »

سلام دوستان
من یک سمند ef7 بنزینی یورو4 دارم(مدل 92)

از روزی که از ایران خودرو خریدمش در سرازیری ها و فقط هنگامی که شیشه ماشین پایین است بوی دود در کابین ماشین می پیچد

ولی زمانی که شیشه بالاست یا کولر روشن است این بو وجود ندارد.

شمع ها رو هم عوض کردم و تنظیم موتور بردم و انژکتورها را شستشو دادم ولی درست نشد

گفتند شاید از کاتالیزور باشد به چند اگزوزساز نشان دادم گفتند اگزوز سالم است و از کاتالیزور نیست زیرا کاتالیزور بالای صد هزار کیلومتر خراب می شود (درحالی که ماشین من از روز اولی که آن را خریدم اینطور بود و در حال حاضر نیز 60000 کیلومتر بیشتر نرفته است).

لطفا اگر کسی در این خصوص تجربه یا راه حلی دارد بنده را یاری فرمایند.

متشکرم
Colonel II
Colonel II
نمایه کاربر
پست: 4553
تاریخ عضویت: یک‌شنبه ۱۲ اردیبهشت ۱۳۸۹, ۱۲:۴۴ ب.ظ
محل اقامت: زمین پهناور خدا ( أرضُ الله الواسعة)
سپاس‌های ارسالی: 4707 بار
سپاس‌های دریافتی: 8737 بار

Re: پیچیدن بوی دود در کابین سمند

پست توسط MOHAMMAD_ASEMOONI »

za12345a نوشته شده: جمعه ۱۸ شهریور ۱۴۰۱, ۶:۳۷ ق.ظ سلام دوستان
من یک سمند ef7 بنزینی یورو4 دارم(مدل 92)

از روزی که از ایران خودرو خریدمش در سرازیری ها و فقط هنگامی که شیشه ماشین پایین است بوی دود در کابین ماشین می پیچد

ولی زمانی که شیشه بالاست یا کولر روشن است این بو وجود ندارد.

شمع ها رو هم عوض کردم و تنظیم موتور بردم و انژکتورها را شستشو دادم ولی درست نشد

گفتند شاید از کاتالیزور باشد به چند اگزوزساز نشان دادم گفتند اگزوز سالم است و از کاتالیزور نیست زیرا کاتالیزور بالای صد هزار کیلومتر خراب می شود (درحالی که ماشین من از روز اولی که آن را خریدم اینطور بود و در حال حاضر نیز 60000 کیلومتر بیشتر نرفته است).

لطفا اگر کسی در این خصوص تجربه یا راه حلی دارد بنده را یاری فرمایند.

متشکرم
سلام

◼️ وقتی که شیشه‌ها باز هست و ماشین در حرکت هست هوای داخل اتاق از پنجره‌ها می‌ره بیرون و فشار هوای اتاق کم میشه و درنتیجه هوا بایستی از جای دیگه وارد اتاق بشه

◼️ در ماشین شما ظاهراً دود اگزوز کشیده میشه توی صندوق عقب و از اونجا میاد توی اتاق

یک‌ سر اگزوزی خمیده به سمت پایین نصب کنین که خمیدگیش حدود ۴۵ درجه باشه مثل اکثر ماشینهای آمریکایی

✓ این کار باعث میشه دیگه دود اگزوز بره پایین و از صندوق عقب دور بشه و درنتیجه کشیده نشه توی صندوق عقب و اتاق .

◼️ البته اگر وسط‌های لوله‌ی اگزوز در زیر اتاق هم سوراخ باشه ، اون هم باعث کشیده شدن دود به داخل کابین میشه . پس بایستی لوله ی اگزوز رو‌ از اول تا انتها چک‌ کنید که تَرَک یا سوراخ نداشته باشه .

◼️ ضمناً اگر موتور ماشینتون روغن سوزی داشته باشه و دود روغن سوخته متصاعد بشه از لوله‌های موتور ، این دود و بو می‌تونه از طریق کانال هوای تازه کشیده بشه توی اتاق

◼️ البته بوی دودِ اگزوز تفاوت زیاد داره با بوی روغن سوخته که به راحتی قابل تشخیص هست . پس از بو هم میشه فهمید که آیا دودِ بنزین و گازِ سوخته هست یا بوی روغن سوخته .
صرفه‌جویی دهها میلیونیِ هزینه‌های خودرو
صرفه‌جویی دهها میلیونیِ هزینه‌های زندگی
برنامه‌های کاربردی اندروید و اطلاعات مهمِ تنظیمات اندروید
جسارتاً آموزشتوبه به زبان ساده
توصیه‌های بسیار مهم امنیتی
توصیه‌های بسیار مهم سلامتی
سرویس و تعمیر آبگرمکن و پکیج
سیستم آبرسانی ساختمان (پمپ،مخزن،روشهای‌نصب،عیب‌یابی،تعمیر،هشدارها،توصیه‌ها)

دوستِ عزیز،چه باور کنی چه باور نکنی چه خوشت بیاد چه خوشت نیاد
همه ما آسمونی هستیم و شمارش معکوس برای بازگشتمون از همون روزِ اولِ خلقتمون شروع شده
و حسابرسیِ بسیار دقیقی هم در انتظارمون هست. 
یه آسمونیِ فعال باش که امتحانِ دنیا تکرار شدنی نیست که نیست

اگه باور نمی‌کنی، برو همۀ ثروت و قدرت و هوش و دانش و نفوذت رو به کار بگیر
تا مانعِ پرواز بشی.
باز هم قبول نداری ؟!
این شما و این هم دنیا

New Member
پست: 2
تاریخ عضویت: دوشنبه ۲۸ آذر ۱۴۰۱, ۱۱:۴۰ ق.ظ
سپاس‌های دریافتی: 1 بار

Re: پیچیدن بوی دود در کابین سمند

پست توسط 4549828129 »

سلام
ماشین بنده سمند ef7 مدل ۹۲ هست.

تمام پست های دوستان رو خوندم.

بنده هم این مشکل رو داشتم.
ماشین داخل شهر و در سرعت های پایین هیچ مشکلی نداشت (چه شیشه بالا باشد و چ پایین) ولی در سرعت های بالا زمانی که هرکدام از شیشه ها حتی کمی پایین باشد دود اگزوز با شدت بالا داخل کابین می‌پیچد و غیر قابل تحمل بود.

این مشکل در سربالایی کمتر حس میشد ولی در سرپایینی به حداکثر میرسید.
زمانی که شیشه ها بالا بودند (چه دریچه ها باز باشند و چه بسته) هیچ بویی حس نمیشد.
خلاصه اینکه خیلی دنبال رفع این موضوع بود و نتیجه ای نگرفتم.
تعمیر کامل موتور انجام دادم.
سوزن انژکتور تست و شستشو دادم. برنامه ecu رو آپدیت کردم. پاشش سوزن ها تنظیم کردم.
تمام مسیر اگزوز از منیفولد تا خروج کامل بررسی کردم.
نوار لاستیکی دور دربها و صندوق هم بررسی کردم.
اکثراً تعمیرکارها نوار لاستیکی رو به عنوان عیب مطرح می‌کردند
حتی دور تا دور صندوق عقب رو چسب ۵ سانتی زدم.
شلنگ تخلیه باک بنزین و… روهم بررسی کردم.
هیچ کدام نتیجه نداد، تا اینکه ...
.
.
یک استادکار باتجربه که این مشکل حدود دو سال خودش رو اذیت کرده بود به طور اتفاقی عیب رو پیدا کرده بود و ماشین منو هم درست کرد.
این تجربه رو در اختیار شما دوستان میزارم انشااله که برای شما هم جواب بده

مشکل خودرو من این بود که داخل صندوق عقب دوتا دیواره عمودی هست که به داخل گلگیرها راه دارن و با نمد پوشیده شدن یکی سمت راست و یکی سمت چپ.

نمد رو که کنار بزنید . نزدیک به کف صندوق از هر سمت، یک دریچه (قاب) داره که با ابر پوشیده و عایق شده.
این قاب ها اگر معیوب بشند یا کنده بشند و عملکرد درستی نداشته باشند دود اگزوز رو از زیر و اطراف سپر و چرخ های عقب به داخل صندوق و متعاقباً به داخل اتاق میکشند

زمانی که شیشه بسته است تبادلی وجود ندارد. ولی شیشه که پایین میاد هوا جریان پیدا میکنه و دود توی کل صندوق و کابین می پیچه.
New Member
پست: 0
تاریخ عضویت: جمعه ۲۳ دی ۱۴۰۱, ۱:۱۴ ب.ظ

Re: پیچیدن بوی دود در کابین سمند

پست توسط bhmn »

عزیزان هر چیزی مثل خودرو که حرکت کند و جریان هوا و باد از روی بدنه آن عبور نماید و به انتهای آن چیز یا خودرو که برسد به شدت هوا در آن انتها بحرانی و درهم پیچیده میشود وکیک پساء و خلاء در آن ناحیه ایجاد میکند ..

حال هرچه سرعت بیشتر باشد این آشفتگی و خلاء ایجادی شدیدتر است .. ا

ین خلاء ایجادی در انتهای جسم شیء یا خودرو باعت مکش هوا به جلو میشود ..

لذا این مکش هوای محیط که در خودرو نیز همانجا دود خروجی اگزوز هم هست هردو را به جلو سمت داخل اتاق مکش میکند ..

حال اگر به هر نحو این جریان آشفته و خلاء منفذی به مرکز جسم یعنی داخل خودرو پیدا کند وارد اتاق خودرو میشود

اما شرط دوم آن این است که حداقل یک شیشه پنجره مقداری باز باشد که این خلاء ایجادی بتواند گردش و کار کند ..

یعنی به محض باز کردن یک شیشه پنجره خودرو هوای اتاق راحت به بیرون میرود و آن خلاء ایجادی دود را از آن منفذ به اتاق خودرو که قطعاً در همان اطراف انتهایی خودرو ( یعنی از زیر صندلی عقب محل درپوش پمپ بنزین یا لاستیکهای آببندی و شستشوی کف خودرو همان زیر صندلی و زیر موکت کف تا هوا کش روی ستون عقب یا لاستیک دور صندوق عقب یا لاستیک آب بندی دور چراغهای عقب یا سوراخ شستشوی گودی کف صندوق یا زیر تایر زاپاس اینها امکان عبور هوای دود آلود اگزوز با این مکش منفی ایجاد شده به سمت اتاق خودرو را میدهد ..

حال هرچه هم شیشه بازتر یا گاز بیشتری بدهید که دود زیادی تولید شود این بوی اتاق خودرو شدیدتر میشود

به همین پیروی اگر سرعت هم زیاد شود آن هم زیادتر میشود و یا در سرازیری ها این خلاء پشت صندوق بیشتر پس دود مکش ورودی بیشتر میشود ..

لذا دنبال روغن سوزی و کاتالیزور و انژکتور و غیره نباشید که از این عیوب یکی دو تا در اکثر خودروها میباشد .
بلکه دنبال منافذ مکش دود به داخل اتاق بوده و با نصب یک لوله آزمایشی موقت دود اگزوز را حداقل 30 سانت عقبتر یا کج به بغل یا به بالای صندوق عقب برای یک آزمایش هدایت کنید و تست کنید..
پیروز باشید
یا رحیم
New Member
پست: 1
تاریخ عضویت: یک‌شنبه ۸ بهمن ۱۴۰۲, ۱۰:۲۷ ب.ظ

Re: پیچیدن بوی دود در کابین سمند

پست توسط Jk1984 »

باسلام

دوستانی که این مشکل رو دارن ابتدا باکس هواکش رو دربیارند و ببینند داخل لاستیک خرطومی آیا روغن ته نشین شده که اگر اینطور بود حتماً سایکلون و زانویی یکطرفه آن را تعویض کنید چون احتمالاً بیش از اندازه روغن وارد منیفولد میشه و باعث سوختن روغن اضافه و بوی دود می‌شود .
Colonel II
Colonel II
نمایه کاربر
پست: 4553
تاریخ عضویت: یک‌شنبه ۱۲ اردیبهشت ۱۳۸۹, ۱۲:۴۴ ب.ظ
محل اقامت: زمین پهناور خدا ( أرضُ الله الواسعة)
سپاس‌های ارسالی: 4707 بار
سپاس‌های دریافتی: 8737 بار

Re: پیچیدن بوی دود در کابین سمند

پست توسط MOHAMMAD_ASEMOONI »

Jk1984 نوشته شده: یک‌شنبه ۸ بهمن ۱۴۰۲, ۱۰:۳۵ ب.ظ باسلام

دوستانی که این مشکل رو دارن ابتدا باکس هواکش رو دربیارند و ببینند داخل لاستیک خرطومی آیا روغن ته نشین شده که اگر اینطور بود حتماً سایکلون و زانویی یکطرفه آن را تعویض کنید چون احتمالاً بیش از اندازه روغن وارد منیفولد میشه و باعث سوختن روغن اضافه و بوی دود می‌شود .

سلام دوست عزیز

ممنون از حضورتون و نظرتون

◼️ شما موضوع مهمی رو به یاد بنده آوردین که برای یافتنِ علتِ بو در داخل کابین خودرو خیلی مهم هست

موضع این هست :

◼️ برای یافتنِ علتِ بوی داخل کابین ، ابتدا باید دقت کنیم که چه بویی هست دقیقاً

◼️ آیا بوی اون دقیقاً شبیه بوی گازهای خروجی از اگزوزِ همون خودرو هست ؟

برای این کار باید متوقف بشیم . پیاده بشیم و فقط برای یک لحظه ، گازهای خروجی اگزوز رو بو کنیم

اگر دقیقاًمثل همدیگه هست پس احتمالها اینهاست:

۱- گازهای خروجی از انتهای اگزوز داره کشیده میشه توی صندوق عقب و سپس کابین
در بعضی ماشینها برای از بین بردنِ این احتمال ، انتهای اگزوز رو حدودِ ۳۰ تا ۴۵ درجه خمیده به سمت زمین می‌سازند که تقریباً مشکل رو حل می‌کنه چون هر چه بیشتر کار بدیم ، گازهای خروجی اگزوز با شدت و سرعتِ بیشتری به سمتِ زمین رانده میشه و دیگه فرصت پیدا نمیکنه برگرده بابا و کشیده بشه توی صندوق عقب

۲- در زیر بدنه ، در جایی ، اگزوز سوراخ هست که البته اگر این سوراخ یا شکستگی قبل از صدا خفه کن (خمره) باشه ، صدای خودرو هم زیاد میشه .

★ ولی اگر بعد از خمره باشه صدا تغییری نمی‌کنه و همین باعث گمراه شدن راننده و سرنشینان میشه و تصور می‌کنند اگزوز حتماً سالم هست و علت این بو از خرابیِ اگزوز نیست


۳- احتمال دیگه از سمت موتور هست که یکیش از محل اتصال اگزوز به مانیفولد دود هست .
ولی اون هم اگر خراب باشه و نشت داشته باشه ، صدای موتور زیاد و غیرطبیعی میشه .

===================================

◼️ ◼️۴- اگر بوی داخلِ کابین شبیه بوی اگزوز نیست و شبیه بوی روغن سوخته هست پس این از سمت موتور هست از سیستم پی سی وی (pCV)

◼️ سیستم پی سی وی ، کارش اینه که بخارهای روغن و بخارهای سوخت رو از زیر پیستونها که بهش میگن اتاقک میللنگ ببَره به مانیفولد هوا تا بره توی سیلندرها و بسوزه و مصرف بشه .

◼️ ◼️ عوامل ِِافزایشِ تبخیر روغن و در نتیجه افزایش بخار و دودِ روغن که وارد مانیفولد هوا میشه :

★ بنجل بودن و غیر استاندارد بودنِ روغن

★ استفاده از روغنِ اشتباه یعنی بر فرض مثال ، استفاده از روغنِ مخصوص موتورهای قایق های کوچک و موتور برقهای کوچک در خودرو

★ گشاد بودن سیلندرها و فرسوده بودن پیستونها و رینگها که باعث نشت گازهای منفجر شده به اتاقک میللنگ و در نتیجه افزایش فشار و حرارت و درنتیجه افزایش تبخیر روغن میشه

★ اگر کاسه نمد ساق سوپاپها هم خراب باشه و از اونجا هم روغن بره توی سیلندرها ، این هم باعث افزایش سوختن روغن میشه که مقداریش از کنار سیلندرهای فرسوده میده به اتاقک میللنگ و مقدار زیادیش هم از اگزوز خارج میشه که در صورت خرابی اگزوز و یا خمیده نبودن انتهای اگزوز و یا استاندارد نبودن صندوق عقب، میاد توی اتاق

۵- ◼️ اگر تولید بخار روغن در موتور زیاد باشه و شیلنگ سیستم پی سی وی هم خراب باشه و مقداری از این بخار در زیر کاپوت پخش بشه ، این بخارها می‌تونه از راههای مختلفی وارد اتاق خودرو بشه

مثل راهِ ورود هوای تازه به کابین که در زیر داشبورد هست و با یک دریچه باز و بسته میشه . گاهی این دریچه هم فرسوده و خراب هست و یا اسفنجش خراب هست و درست نمی‌تونه دریچه رو ببنده .

راه آزمایش کردنش هم خیلی ساده هست .

کافیه با سرعت برونیم و فنِ زیر داشبورد هم خاموش باشه و دریچه ی ورود هوای تازه رو هم ببندیم .
بعدش اگر هنوز باد میاد از کانالهای روی داشبورد پس دریچه خراب هست و یا به خوبی بسته نمیشه

و یا از سوراخ‌های احتمالی که در دیواره ی آهنیِ بین موتور و کابین هست وارد اتاق بشه که به انگلیسی بهش میگن فایر وال یا دیوار آتش (Firewall)
صرفه‌جویی دهها میلیونیِ هزینه‌های خودرو
صرفه‌جویی دهها میلیونیِ هزینه‌های زندگی
برنامه‌های کاربردی اندروید و اطلاعات مهمِ تنظیمات اندروید
جسارتاً آموزشتوبه به زبان ساده
توصیه‌های بسیار مهم امنیتی
توصیه‌های بسیار مهم سلامتی
سرویس و تعمیر آبگرمکن و پکیج
سیستم آبرسانی ساختمان (پمپ،مخزن،روشهای‌نصب،عیب‌یابی،تعمیر،هشدارها،توصیه‌ها)

دوستِ عزیز،چه باور کنی چه باور نکنی چه خوشت بیاد چه خوشت نیاد
همه ما آسمونی هستیم و شمارش معکوس برای بازگشتمون از همون روزِ اولِ خلقتمون شروع شده
و حسابرسیِ بسیار دقیقی هم در انتظارمون هست. 
یه آسمونیِ فعال باش که امتحانِ دنیا تکرار شدنی نیست که نیست

اگه باور نمی‌کنی، برو همۀ ثروت و قدرت و هوش و دانش و نفوذت رو به کار بگیر
تا مانعِ پرواز بشی.
باز هم قبول نداری ؟!
این شما و این هم دنیا

ارسال پست

بازگشت به “مباحث فنی و تخصصی خودرو”