با سلام.
بنده 2 سال پیش یه پراید صبا مدل 88 خریدم.همون اولها یه بار موتورش بشدت
داغ کرد.از اون موقع،رادیاتورش همیشه ایراد داره.هربار که ضدیخ میریزم داخل رادیاتور و قمقمه؛بعد از یه مدت کارکرد(معمولا بعد از طی مسافت طولانی)،
هرچی آب داخل رادیاتوره جمع میکنه تو قمقمه و دیگه دوباره به رادیاتور برنمیگردونه
چند بار هم درب رادیاتور و قمقمه رو عوض کردم.تازگیها هم ترموستات و واشر
سرسیلندر عوض کردم.متاسفانه تابحال نتیجه نگرفتم.البته اولها بعد از تعویض
درب رادیاتور تا حدودی افاقه میکرد؛ولی تازگیها نتیجه بخش نیست.ممنون میشم
اگه راهنمایی کنید.
اشکال در رادیاتور
مدیران انجمن: MOHAMMAD_ASEMOONI, Mohsen1001, RAHVAR, شوراي نظارت
-
- پست: 4
- تاریخ عضویت: پنجشنبه ۲۷ خرداد ۱۳۹۵, ۷:۵۹ ب.ظ
- سپاسهای ارسالی: 4 بار
- سپاسهای دریافتی: 3 بار
- پست: 1160
- تاریخ عضویت: پنجشنبه ۲۷ اسفند ۱۳۸۸, ۱:۵۱ ب.ظ
- محل اقامت: تهران
- سپاسهای ارسالی: 15611 بار
- سپاسهای دریافتی: 6443 بار
- تماس:
Re: اشکال در رادیاتور
مشکل شما میتونه از فشنگی اب باشه. فشنگی که پشت موتور قرار داره. چون ماشین شما جوش میاره که اب جمع میشه در قمقمه. احتمال زیاد فشنگی خرابه و اطلاعات غلطی به ecu میده. مثلا اگر قراره روی 90 درجه فن روشن بشه در 100 درحه روشن میشه. حتما تعویض کنید این قطعه رو. واتر پمپتونم چک کنید. به این صورت که وقتی ماشین سرده در رادیات رو باز کنید.ماشین رو روشن کنید بعد از 2 3 دقیقه دور موتور رو بالا ببرید. با بالا رفتن دور موتور باید اب داخل رادیات جریان پیدا کنه...
-
- پست: 4
- تاریخ عضویت: پنجشنبه ۲۷ خرداد ۱۳۹۵, ۷:۵۹ ب.ظ
- سپاسهای ارسالی: 4 بار
- سپاسهای دریافتی: 3 بار
Re: اشکال در رادیاتور
با سپاس از راهنماییتون؛در تکمیل توضیحاتم باید بگم که آمپر ماشینم همیشه فقط یه خط بالا میرفت و بعدش فن شروع به کار میکرد و یه خرده پایین می اومد و ... .ولی الآن که مثلا یه 20 دقیقه ای میرم(معمولا تو سربالایی) بعد که متوقف میکنم در حالت درجا فنش یکسره کار میکنه مثلا بیشتر از 10 دقیقه و آمپر هم معمولا تا خط وسط میرسه.بعد که میبینم فن خاموش نمیشه مجبور میشم ماشینو خاموش کنم.(تو هوای گرم بیشتر محسوسه)
- پست: 1160
- تاریخ عضویت: پنجشنبه ۲۷ اسفند ۱۳۸۸, ۱:۵۱ ب.ظ
- محل اقامت: تهران
- سپاسهای ارسالی: 15611 بار
- سپاسهای دریافتی: 6443 بار
- تماس:
Re: اشکال در رادیاتور
Nasser4316 نوشته شده:با سپاس از راهنماییتون؛در تکمیل توضیحاتم باید بگم که آمپر ماشینم همیشه فقط یه خط بالا میرفت و بعدش فن شروع به کار میکرد و یه خرده پایین می اومد و ... .ولی الآن که مثلا یه 20 دقیقه ای میرم(معمولا تو سربالایی) بعد که متوقف میکنم در حالت درجا فنش یکسره کار میکنه مثلا بیشتر از 10 دقیقه و آمپر هم معمولا تا خط وسط میرسه.بعد که میبینم فن خاموش نمیشه مجبور میشم ماشینو خاموش کنم.(تو هوای گرم بیشتر محسوسه)
احتمال زیاد مشکل از همون فشنگی اب هست. البته مقاومت فن رو هم عوض کنید بد نیست. شما کلا دوتا فشنگی اب ماشین رو با مقاوت فنش رو عوض کن. کلا فکر نکنم قیمت این 3 قطعه بیست هزار تومن هم بشه. اجرت تعویض هم همون حدود 20 تومن. اب رادیاتور رو هم عوض کنید 50 50 اب و ضد یخ استفاده کنید. خود مایع خنک کننده تاثیر بسزایی داره.
-
- پست: 4
- تاریخ عضویت: پنجشنبه ۲۷ خرداد ۱۳۹۵, ۷:۵۹ ب.ظ
- سپاسهای ارسالی: 4 بار
- سپاسهای دریافتی: 3 بار
Re: اشکال در رادیاتور
فشنگی آب و فن رو عوض کردم.متاسفانه افاقه ای نکرد.تنها نتیجه ای که عایدم شد این بود که بعد از یه 10 دقیقه کار کردن فن،فن بزرگ رو توسط روشن کردن کولر راه انداختم که بعد از چند لحظه ای تاثیرگذار شد و فن خاموش شد.نکته جالب اینجاس که با وجود پایین اومدن آمپر (کمتر از خط اول) باز هم فن کار میکنه.
- پست: 1160
- تاریخ عضویت: پنجشنبه ۲۷ اسفند ۱۳۸۸, ۱:۵۱ ب.ظ
- محل اقامت: تهران
- سپاسهای ارسالی: 15611 بار
- سپاسهای دریافتی: 6443 بار
- تماس:
Re: اشکال در رادیاتور
Nasser4316 نوشته شده:فشنگی آب و فن رو عوض کردم.متاسفانه افاقه ای نکرد.تنها نتیجه ای که عایدم شد این بود که بعد از یه 10 دقیقه کار کردن فن،فن بزرگ رو توسط روشن کردن کولر راه انداختم که بعد از چند لحظه ای تاثیرگذار شد و فن خاموش شد.نکته جالب اینجاس که با وجود پایین اومدن آمپر (کمتر از خط اول) باز هم فن کار میکنه.
دوست عزیز اینجور که شما میگی اطلاعات غلط به ecu فرستاده میشه و فن الکی کار میفته. یا فشنگی ابه یا خود ecu.
دقت کنید که پراید شما دو تا فشنگی اب داره. یکی که همون جلوی موتور و اون فقط تشریفاتیه به قولی و فقط دمای اب رو روی امپر نشون میده. یه فشنگی اب هم پشت موتوره که اون اطلاعات دمای اب رو به ecu ارسال میکنه و باعث روشن شدن فن میشه. شما باید این فشنگی رو تعویض کنید. رله های فن هم شاید خراب شدن و فنتون یه سره شده که البته احتمالش خیلی کمه. این رله هم سمت راننده زیر چراغ جلو دست بندازید پیدا میکنیدشون.
-
- پست: 4
- تاریخ عضویت: پنجشنبه ۲۷ خرداد ۱۳۹۵, ۷:۵۹ ب.ظ
- سپاسهای ارسالی: 4 بار
- سپاسهای دریافتی: 3 بار
Re: اشکال در رادیاتور
مطمئنید که فشنگی آب پراید 88 صبا پشت موتوره؟چون وقتی بردم مکانیک؛
2 تا فشنگی فن و آب رو که هر2 کنار هم و جلوی موتور بود عوض کرد.
البته من خودم حدس میزنم که برنامه ecu اشکال داشته باشه.چون اون جوری
که مکانیک میگه فن ماشین من زودتر از حد معمول شروع به کار میکنه.
یعنی آمپر وقتی 1 خط یا یه کم بیشتر بالا میره.به همین خاطر،موقعی هم که سرد
شد و خط اول رو پایین اومد دستور درستی واسه خاموش شدن فن نمیده.
2 تا فشنگی فن و آب رو که هر2 کنار هم و جلوی موتور بود عوض کرد.
البته من خودم حدس میزنم که برنامه ecu اشکال داشته باشه.چون اون جوری
که مکانیک میگه فن ماشین من زودتر از حد معمول شروع به کار میکنه.
یعنی آمپر وقتی 1 خط یا یه کم بیشتر بالا میره.به همین خاطر،موقعی هم که سرد
شد و خط اول رو پایین اومد دستور درستی واسه خاموش شدن فن نمیده.
- پست: 1160
- تاریخ عضویت: پنجشنبه ۲۷ اسفند ۱۳۸۸, ۱:۵۱ ب.ظ
- محل اقامت: تهران
- سپاسهای ارسالی: 15611 بار
- سپاسهای دریافتی: 6443 بار
- تماس:
Re: اشکال در رادیاتور
بله پشت موتوره. اون فشنگی که پشت موتوره اطلاعات رو به ecu ارسال میکنه. پس اون خرابه که ماشین شما زود فن میزنه. مکانیک برای شما فشنگی امپر اب با فشنگی مقاومت فن رو تعویض کرده. فردا اگه شد عکس میگیرم ازش ارسال میکنم
- پست: 1160
- تاریخ عضویت: پنجشنبه ۲۷ اسفند ۱۳۸۸, ۱:۵۱ ب.ظ
- محل اقامت: تهران
- سپاسهای ارسالی: 15611 بار
- سپاسهای دریافتی: 6443 بار
- تماس:
Re: اشکال در رادیاتور
این فشنگی رو باید تعویض کنید. همونطور که میبینید زیر ورودی هوای موتور قرار گرفته و پشت موتوره.


- پست: 4665
- تاریخ عضویت: یکشنبه ۱۲ اردیبهشت ۱۳۸۹, ۱۲:۴۴ ب.ظ
- محل اقامت: زمین پهناور خدا ( أرضُ الله الواسعة)
- سپاسهای ارسالی: 4737 بار
- سپاسهای دریافتی: 8764 بار
Re: اشکال در رادیاتور
dashtban نوشته شده:سلام
محل قرارگیری فشنگی فن پراید 84 کجاست؟
سلام و خوش آمد به شما
منظورتون سنسور حرارتِ موتور هست که کامپیوتر از طریق اون میفهمه حرارت موتور چقدره ؟
اگه بله , فکر کنم همه ی پرایدها مثل هم هست
[External Link Removed for Guests]
اگر ماشینتون مثل این عکس نیست , روی بدنه ی موتور در قسمت بالا نزدیک سرسیلندر دنبالش بگردین
صرفهجویی دهها میلیونیِ هزینههای خودرو
صرفهجویی دهها میلیونیِ هزینههای زندگی
برنامههای کاربردی اندروید و اطلاعات مهمِ تنظیمات اندروید
جسارتاً آموزشتوبه به زبان ساده
توصیههای بسیار مهم امنیتی
توصیههای بسیار مهم سلامتی
سرویس و تعمیر آبگرمکن و پکیج
سیستم آبرسانی ساختمان (پمپ،مخزن،روشهاینصب،عیبیابی،تعمیر،هشدارها،توصیهها)
دوستِ عزیز،چه باور کنی چه باور نکنی چه خوشت بیاد چه خوشت نیاد
همه ما آسمونی هستیم و شمارش معکوس برای بازگشتمون از همون روزِ اولِ خلقتمون شروع شده
و حسابرسیِ بسیار دقیقی هم در انتظارمون هست.
یه آسمونیِ فعال باش که امتحانِ دنیا تکرار شدنی نیست که نیست
اگه باور نمیکنی، برو همۀ ثروت و قدرت و هوش و دانش و نفوذت رو به کار بگیر
تا مانعِ پرواز بشی.
باز هم قبول نداری ؟!
این شما و این هم دنیا
صرفهجویی دهها میلیونیِ هزینههای زندگی
برنامههای کاربردی اندروید و اطلاعات مهمِ تنظیمات اندروید
جسارتاً آموزشتوبه به زبان ساده
توصیههای بسیار مهم امنیتی
توصیههای بسیار مهم سلامتی
سرویس و تعمیر آبگرمکن و پکیج
سیستم آبرسانی ساختمان (پمپ،مخزن،روشهاینصب،عیبیابی،تعمیر،هشدارها،توصیهها)
دوستِ عزیز،چه باور کنی چه باور نکنی چه خوشت بیاد چه خوشت نیاد
همه ما آسمونی هستیم و شمارش معکوس برای بازگشتمون از همون روزِ اولِ خلقتمون شروع شده
و حسابرسیِ بسیار دقیقی هم در انتظارمون هست.
یه آسمونیِ فعال باش که امتحانِ دنیا تکرار شدنی نیست که نیست
اگه باور نمیکنی، برو همۀ ثروت و قدرت و هوش و دانش و نفوذت رو به کار بگیر
تا مانعِ پرواز بشی.
باز هم قبول نداری ؟!
این شما و این هم دنیا