مشکلات دیسک و صفحه کلاچ
مدیران انجمن: MOHAMMAD_ASEMOONI, Mohsen1001, RAHVAR, شوراي نظارت
-
- پست: 41
- تاریخ عضویت: جمعه ۲۷ آذر ۱۳۹۴, ۹:۴۳ ب.ظ
- سپاسهای ارسالی: 1 بار
- سپاسهای دریافتی: 6 بار
مشکلات دیسک و صفحه کلاچ
با سلام و عرض ادب خدمت دوست عزیز جناب آقای رنجبر.میتونم یک راهنمایی از شما بزرگوار بگیرم.چند روزیست که وقتی میخوام با دنده یک تو سطح شیبدار(سربالا) حرکت کنم پا رو که از کلاچ که آروم برمیدارم اول اینکه ترتر میکند انگار داری با دنده دو حرکت میکنی حتی پرگاز هم میکنم اصلا نمیره بالا.یکی از دوستان میگفت فکر کنم صفحه کلاچ تموم کرده یا سوخته که اینطوری میشی به نظر شما مشکل از چیه؟ضمنا دنده یک با زور جا میره و صدا میده وقتی دنده جا میره بعد مدتی هم بویی که فکر کنم بوی صفحه کلاچ باشه میاد وقتی هم ماشین تو جاده صاف که میوفته و دور بر میداره تو دنده های دیگه مشکلی نداره و راحت جا میره.باتشکر فراوان.
- پست: 4665
- تاریخ عضویت: یکشنبه ۱۲ اردیبهشت ۱۳۸۹, ۱۲:۴۴ ب.ظ
- محل اقامت: زمین پهناور خدا ( أرضُ الله الواسعة)
- سپاسهای ارسالی: 4737 بار
- سپاسهای دریافتی: 8764 بار
سلام
لرزش در شروع حرکت یا از کم گاز دادن هست یا تمام شدن صفحه .
اگر همیشه میلرزه از تاب داشتن صفحه کلاچ
بد جا رفتن دنده یا از رگلاژ هم یا بد کلاچ گرفتن راننده یا خرابی برنجی همون دنده
برنجی پیشمرگ دنده های اصلی هست . خودش رو میزنه به دنده تا همسرعت بشند بعدش دنده اصلی درگیر میشه . برای همین از برنج ساخته شده تا دنده ی اصلی سابیده نشه بلکه برنجی سابیده بشه
اگر برنجی خراب بشه دنده با صدای قررررر جا میره . رگلاژ نبودن کلاچ و بد کلاچ گرفتن و با سرعت زیاد دنده معکوس زدن باعث زود خراب شدن برنجی میشه
بد کلاچ گرفتن یعنی راننده هنوز تا ته کلاچ نگرفته دستش دنده عوض میکنه یعنی دست و پاش با هم هماهنگ نیست و عادت هم کرده دیگه . باید کم کم عادتش رو تغییر بده وگرنه کلی روی مخارج کلاچ و گیربکس ضرر میکنه
هر دنده ای یک سرعت ماکسیمم داره یک مینیمم یک متوسط
راننده باید اینها رو بدونه تا به موقع دنده عوض کنه
برای مثال در بیشتر ماشینها اینجوریه:
دنده یک از صفر تا 10km
د 2 از 10 تا 30
3 از 30 تا 50
4 از 50 تا 65 یا 70
5 از 70 تا 90
سرعت بالای 90 اصلا اقتصادی نیست چون هم مصرف به شدت میره بالا هم استهلاک خیلی زیاد میشه
سرعت اقتصادی 80km هست
دور موتور هم نباید از 3200 بیشتر بشه از 1600 کمتر بشه در تمام دنده ها
میشه با دور بالاتر و پائینتر هم روند اما ضرر میکنید
بوی صفحه فقط باید در ترافیک طولانی سربالائی به مشام برسه
اگر هم راننده وارد نباشه در ترافیکِ سربالائی که از ترمز دستی استفاده کنده بوی کلاچ خیلی بیشتر میشه
لرزش در شروع حرکت یا از کم گاز دادن هست یا تمام شدن صفحه .
اگر همیشه میلرزه از تاب داشتن صفحه کلاچ
بد جا رفتن دنده یا از رگلاژ هم یا بد کلاچ گرفتن راننده یا خرابی برنجی همون دنده
برنجی پیشمرگ دنده های اصلی هست . خودش رو میزنه به دنده تا همسرعت بشند بعدش دنده اصلی درگیر میشه . برای همین از برنج ساخته شده تا دنده ی اصلی سابیده نشه بلکه برنجی سابیده بشه
اگر برنجی خراب بشه دنده با صدای قررررر جا میره . رگلاژ نبودن کلاچ و بد کلاچ گرفتن و با سرعت زیاد دنده معکوس زدن باعث زود خراب شدن برنجی میشه
بد کلاچ گرفتن یعنی راننده هنوز تا ته کلاچ نگرفته دستش دنده عوض میکنه یعنی دست و پاش با هم هماهنگ نیست و عادت هم کرده دیگه . باید کم کم عادتش رو تغییر بده وگرنه کلی روی مخارج کلاچ و گیربکس ضرر میکنه
هر دنده ای یک سرعت ماکسیمم داره یک مینیمم یک متوسط
راننده باید اینها رو بدونه تا به موقع دنده عوض کنه
برای مثال در بیشتر ماشینها اینجوریه:
دنده یک از صفر تا 10km
د 2 از 10 تا 30
3 از 30 تا 50
4 از 50 تا 65 یا 70
5 از 70 تا 90
سرعت بالای 90 اصلا اقتصادی نیست چون هم مصرف به شدت میره بالا هم استهلاک خیلی زیاد میشه
سرعت اقتصادی 80km هست
دور موتور هم نباید از 3200 بیشتر بشه از 1600 کمتر بشه در تمام دنده ها
میشه با دور بالاتر و پائینتر هم روند اما ضرر میکنید
بوی صفحه فقط باید در ترافیک طولانی سربالائی به مشام برسه
اگر هم راننده وارد نباشه در ترافیکِ سربالائی که از ترمز دستی استفاده کنده بوی کلاچ خیلی بیشتر میشه
صرفهجویی دهها میلیونیِ هزینههای خودرو
صرفهجویی دهها میلیونیِ هزینههای زندگی
برنامههای کاربردی اندروید و اطلاعات مهمِ تنظیمات اندروید
جسارتاً آموزشتوبه به زبان ساده
توصیههای بسیار مهم امنیتی
توصیههای بسیار مهم سلامتی
سرویس و تعمیر آبگرمکن و پکیج
سیستم آبرسانی ساختمان (پمپ،مخزن،روشهاینصب،عیبیابی،تعمیر،هشدارها،توصیهها)
دوستِ عزیز،چه باور کنی چه باور نکنی چه خوشت بیاد چه خوشت نیاد
همه ما آسمونی هستیم و شمارش معکوس برای بازگشتمون از همون روزِ اولِ خلقتمون شروع شده
و حسابرسیِ بسیار دقیقی هم در انتظارمون هست.
یه آسمونیِ فعال باش که امتحانِ دنیا تکرار شدنی نیست که نیست
اگه باور نمیکنی، برو همۀ ثروت و قدرت و هوش و دانش و نفوذت رو به کار بگیر
تا مانعِ پرواز بشی.
باز هم قبول نداری ؟!
این شما و این هم دنیا
صرفهجویی دهها میلیونیِ هزینههای زندگی
برنامههای کاربردی اندروید و اطلاعات مهمِ تنظیمات اندروید
جسارتاً آموزشتوبه به زبان ساده
توصیههای بسیار مهم امنیتی
توصیههای بسیار مهم سلامتی
سرویس و تعمیر آبگرمکن و پکیج
سیستم آبرسانی ساختمان (پمپ،مخزن،روشهاینصب،عیبیابی،تعمیر،هشدارها،توصیهها)
دوستِ عزیز،چه باور کنی چه باور نکنی چه خوشت بیاد چه خوشت نیاد
همه ما آسمونی هستیم و شمارش معکوس برای بازگشتمون از همون روزِ اولِ خلقتمون شروع شده
و حسابرسیِ بسیار دقیقی هم در انتظارمون هست.
یه آسمونیِ فعال باش که امتحانِ دنیا تکرار شدنی نیست که نیست
اگه باور نمیکنی، برو همۀ ثروت و قدرت و هوش و دانش و نفوذت رو به کار بگیر
تا مانعِ پرواز بشی.
باز هم قبول نداری ؟!
این شما و این هم دنیا
-
- پست: 41
- تاریخ عضویت: جمعه ۲۷ آذر ۱۳۹۴, ۹:۴۳ ب.ظ
- سپاسهای ارسالی: 1 بار
- سپاسهای دریافتی: 6 بار
Re: مشکلات دیسک و صفحه کلاچ
با سلام و با تشکر. با این تفاسیر و توضیحات جواب سوال من چی شد بالاخره صفحه کلاچ سوخته یا تموم شده یا دنده برنجی خراب شده. الان من باید چیکار کنم؟
- پست: 4665
- تاریخ عضویت: یکشنبه ۱۲ اردیبهشت ۱۳۸۹, ۱۲:۴۴ ب.ظ
- محل اقامت: زمین پهناور خدا ( أرضُ الله الواسعة)
- سپاسهای ارسالی: 4737 بار
- سپاسهای دریافتی: 8764 بار
Re: مشکلات دیسک و صفحه کلاچ
اگر خیلی وقته صفحه عوض نشده پس صفحه تمام شده
اون بو هم به علت تمام شدن صفحه و بوکسواد کردنش بین فلایویل و دیسک هست
مشکل دنده هم یا از رگلاژ هست یا برنجی
اون بو هم به علت تمام شدن صفحه و بوکسواد کردنش بین فلایویل و دیسک هست
مشکل دنده هم یا از رگلاژ هست یا برنجی
صرفهجویی دهها میلیونیِ هزینههای خودرو
صرفهجویی دهها میلیونیِ هزینههای زندگی
برنامههای کاربردی اندروید و اطلاعات مهمِ تنظیمات اندروید
جسارتاً آموزشتوبه به زبان ساده
توصیههای بسیار مهم امنیتی
توصیههای بسیار مهم سلامتی
سرویس و تعمیر آبگرمکن و پکیج
سیستم آبرسانی ساختمان (پمپ،مخزن،روشهاینصب،عیبیابی،تعمیر،هشدارها،توصیهها)
دوستِ عزیز،چه باور کنی چه باور نکنی چه خوشت بیاد چه خوشت نیاد
همه ما آسمونی هستیم و شمارش معکوس برای بازگشتمون از همون روزِ اولِ خلقتمون شروع شده
و حسابرسیِ بسیار دقیقی هم در انتظارمون هست.
یه آسمونیِ فعال باش که امتحانِ دنیا تکرار شدنی نیست که نیست
اگه باور نمیکنی، برو همۀ ثروت و قدرت و هوش و دانش و نفوذت رو به کار بگیر
تا مانعِ پرواز بشی.
باز هم قبول نداری ؟!
این شما و این هم دنیا
صرفهجویی دهها میلیونیِ هزینههای زندگی
برنامههای کاربردی اندروید و اطلاعات مهمِ تنظیمات اندروید
جسارتاً آموزشتوبه به زبان ساده
توصیههای بسیار مهم امنیتی
توصیههای بسیار مهم سلامتی
سرویس و تعمیر آبگرمکن و پکیج
سیستم آبرسانی ساختمان (پمپ،مخزن،روشهاینصب،عیبیابی،تعمیر،هشدارها،توصیهها)
دوستِ عزیز،چه باور کنی چه باور نکنی چه خوشت بیاد چه خوشت نیاد
همه ما آسمونی هستیم و شمارش معکوس برای بازگشتمون از همون روزِ اولِ خلقتمون شروع شده
و حسابرسیِ بسیار دقیقی هم در انتظارمون هست.
یه آسمونیِ فعال باش که امتحانِ دنیا تکرار شدنی نیست که نیست
اگه باور نمیکنی، برو همۀ ثروت و قدرت و هوش و دانش و نفوذت رو به کار بگیر
تا مانعِ پرواز بشی.
باز هم قبول نداری ؟!
این شما و این هم دنیا