باز کردن سر سیلندر

در اين بخش مي‌توانيد در مورد مباحث فنی و تخصصی مرتبط با خودرو و وسايل نقليه بحث و تبادل نظر کنيد

مدیران انجمن: MOHAMMAD_ASEMOONI, Mohsen1001, RAHVAR, شوراي نظارت

ارسال پست
New Member
پست: 8
تاریخ عضویت: دوشنبه 7 اسفند 1396, 12:53 am
سپاس‌های ارسالی: 1 بار
سپاس‌های دریافتی: 3 بار

باز کردن سر سیلندر

پست توسط m salek »

با عرض سلا چند روز پیش متوجه شدم ااگزوز ماشینم دود ابی رنگ بیرون داد این دود در حالت سرد وگرم بودن موتور اتفاق میوفته حدس زدم چون در دو حالت اتفاق میوفته پس از متعلقات سوپاپ میتونه باشه.وقصد دارم سر سیلندرو باز کنم و چند تا سوال ذهنممو مشغول کرده ۱ در صورت باز کردن سرسیلندر تایمینگ ماشین به هم میخوره ؟ برای جلوگیری از به هم خوردن تایم چیکار کنم؟ ۲_نیازی به باز کردن سینی جلو هست یا خیر? ۳_یه طرف گلویی اگزوز ویه طرف منیفولده پیچهای کدوم طرفو باز کنم بهتره؟ ۴_برای بستن پیچهای سر سیلندر به جای ترک متر روش دیگه هست؟ ۵_برای فیلر گیری به انتهای بسته شدن سوپاپ دود و ابتدای باز شدن سوپاپ هوا نیاز است چطور میتونم این حرکتو ایجاد کنم تا سوپاپها از جای خودشون حرکت کنم? در ضمن ماشینم وانت نیسان مدل ۸۵ از اساتید محترم تقاضا دارم اگه ممکنه راهنماییم کنن با تشکر
Colonel II
Colonel II
نمایه کاربر
پست: 4228
تاریخ عضویت: یک‌شنبه 12 اردیبهشت 1389, 12:44 pm
محل اقامت: زمین پهناور خدا ( أرضُ الله الواسعة)
سپاس‌های ارسالی: 4524 بار
سپاس‌های دریافتی: 8624 بار

پست توسط MOHAMMAD_ASEMOONI »

سلام
ماشینتون چند هزار کیلومتر کار کرده ؟
قبلاً هم موتورش تعمیر شده ؟
اگر دود آبی از معیوب بودنِ کاسه نمدهای ساق سوپاپها باشه فقط در موقع روشن شدن دود داره . بعدش از بین میره
اگر همیشه دود داره پس از فرسودگی سیلندرها وپیستونها هست

اگر قبلاً تعمیر نشده باشه پس فقط با نصب رینگهای یک سایز بزرگتر مشکل حل میشه
اگر قبلاً رینگهای بزرگتر نصب شده پس دیگه باید سیلندرها تراش بخوره و پیستونهای بزرگتر و رینگهای مخصوص همون پیستونها نصب بشه
اگر قبلاً سیلندرها تراش خورده و رینگها و پیستونهای بزرگتر نصب شده پس دیگه الان تنها راهش گشاد کردن سیلندرها و نصب استوانه های آلومینیومی در داخل سیلندرها و نصب پیستونها و رینگهای سایز فابریک نصب بشه که بهش میگن رینگ و پیستون سایز صفر . و یا خرید موتور دست دوم تمیز مثل تصادفی تمیز

برای تعمیر موتور باید سرسیلندر و کارتل باز بشه و شاتونها از میل لنگ باز میشه و پیستونها رو هل میدند تا از بالا دربیاد
اگر سیلندرها سالم باشه و قبلا هم تعمیر نشده باشه پس فقط رینگهای بزرگتر نصب میشه و موتور جمع میشه
بهتره تسمه تایم و کاسه نمد سوپاپها هم عوض بشه . همچنین کاسه نمد سر میل لنگ (پشت پولی میل لنگ )

اما اگر موتور تراشکاری بخواد باید کل موتور پیاده بشه بره تراشکاری سیلندرها

مراقب باشین سرتون رو کلاه نذارند و بیهودی سرسیلندر رو کف تراشی نکنند . سرسیلندر اگر تاب نداره و ترک نداره پس سالمه و فقط واشرش عوض میشه

آچار درجه لازمه ی کار هست . بدون اون کار اصولی و صحیح انجام نمیشه
اما اگه اصرار دارید که سرسیلندر رو خودتون باز کنین و ببندید پس باید ببینید هر پیچ دقیق دقیق چند دور و چند درجه میچرخه تا کاملاً باز بشه , بعدش به همون اندازه بسته بشه به این امید که به اندازه باشه . 90 درجه کم و زیاد تاثیر داره بر سیرسیلندر و واشرش
تنظیم تسمه تایم کار ساده ای هست . کافیه علامت روی چرخدنده ی میل سوپاپ و علامت رو سر میل لنگ با هم تنطیم بشه و بعدش تسمه نصب بشه
یک دندانه پس و پیش باعث درست کار نکردن موتور میشه

برای باز کردن سرسیلندر باید تسمه تایم برداشته بشه
صرفه‌جویی های میلیونی در هزینه‌های خودرو

صرفه‌جویی های میلیونی در هزینه‌های زندگی

برنامه‌های کاربردی اندروید و اطلاعات مهم در مورد تنظیمات اندروید

جسارتاً آموزش توبه به زبان ساده

توصیه‌های مهم امنیتی

توصیه‌های بسیار مهم بهداشتی

تاپیک جامع سرویس و تعمیر و مشاوره آبگرمکن و پکیج

سوالات سیستم آبرسانی ساختمان


دوستِ عزیز، چه باور کنی چه باور نکنی چه خوشت بیاد چه خوشت نیاد ،همه ما آسمونی هستیم وشمارش معکوس برای بازگشتمون ازهمون روزِ اولِ خلقتمون شروع شده و حسابِ بسیار دقیقی هم در انتظارمونه.
یه آسمونیِ فعّال باش که آزمایشِ دنیا تکرارشدنی نیست.

باور نمیکنی؟ همۀ ثروت و قدرت و هوش و دانش و نفوذت رو به کار بگیر
تا مانعِ پرواز بشی.
قبول نداری؟
این شما واین هم دنیا
New Member
پست: 8
تاریخ عضویت: دوشنبه 7 اسفند 1396, 12:53 am
سپاس‌های ارسالی: 1 بار
سپاس‌های دریافتی: 3 بار

Re: باز کردن سر سیلندر

پست توسط m salek »

با عرض سلام خدمت اسمونی عزیز حدود ۱۴۰۰۰۰ تا کار کرده ۷ ماه پیش تعمیر شده حول و حوش ۲۰۰۰۰۰۰ هزینش شد.ا یاتاقانها رینگ و پیستون,سینی جلوو... تعویض شد و۶۰۰۰۰۰ تومن دستمزد گرفت در ضمن هنگام روشن کردن دودابی از اگزوز خارج میشه و بعدااز اون قطع میشه در حین گرم بودن ماشین هم گه گداری دود میده ولی یکسره نیست امروز سر سیلندرو باه همراه منیفولد باز کردم چون هر کاری کردم نتونستم منیفولدو از سر سیلندر جدا کنم سیلندرو بررسی کردم ۱و۴ یه مقداری خط و خش داشت دورش نمیدونم چه کار کنم ایا مشکلی ایجاد میکنه؟ برای باز کردن خار سر سوپاپها و عوض کردن کاسه نمد ساق سوپاپها به مشکل خوردم و باید اچار مخصوصی تهیه کنم به نظر شما با این شرایطی که گفتم ایا بهتر نیسحالا که سر سیلندو باز کردم رینگارو هم تعویض کنم در ضمن ماشین من زنجیر تایم داره وبرا ی برداشتن سر سیلندر مجبور شدمچرخ دنده سر میل سوپاپو بردارم و لای بالشتکها دستمالی گذاشتم تا زنجیر نیفته داخل کارتر و تایمش به هم نریزه و امیدوارم که تایمش به هم نخورده باشه چون اگه به هم بخوره سینی جلو هم باید باز شه و کار مضاعف میشه نظر شما چیه ؟
Major
Major
پست: 224
تاریخ عضویت: دوشنبه 11 دی 1396, 9:34 am
سپاس‌های ارسالی: 118 بار
سپاس‌های دریافتی: 323 بار

Re: باز کردن سر سیلندر

پست توسط مهاجر تنها »

m salek نوشته شده:با عرض سلام خدمت اسمونی عزیز حدود ۱۴۰۰۰۰ تا کار کرده ۷ ماه پیش تعمیر شده حول و حوش ۲۰۰۰۰۰۰ هزینش شد.ا یاتاقانها رینگ و پیستون,سینی جلوو... تعویض شد و۶۰۰۰۰۰ تومن دستمزد گرفت در ضمن هنگام روشن کردن دودابی از اگزوز خارج میشه و بعدااز اون قطع میشه در حین گرم بودن ماشین هم گه گداری دود میده ولی یکسره نیست امروز سر سیلندرو باه همراه منیفولد باز کردم چون هر کاری کردم نتونستم منیفولدو از سر سیلندر جدا کنم سیلندرو بررسی کردم ۱و۴ یه مقداری خط و خش داشت دورش نمیدونم چه کار کنم ایا مشکلی ایجاد میکنه؟ برای باز کردن خار سر سوپاپها و عوض کردن کاسه نمد ساق سوپاپها به مشکل خوردم و باید اچار مخصوصی تهیه کنم به نظر شما با این شرایطی که گفتم ایا بهتر نیسحالا که سر سیلندو باز کردم رینگارو هم تعویض کنم در ضمن ماشین من زنجیر تایم داره وبرا ی برداشتن سر سیلندر مجبور شدمچرخ دنده سر میل سوپاپو بردارم و لای بالشتکها دستمالی گذاشتم تا زنجیر نیفته داخل کارتر و تایمش به هم نریزه و امیدوارم که تایمش به هم نخورده باشه چون اگه به هم بخوره سینی جلو هم باید باز شه و کار مضاعف میشه نظر شما چیه ؟





به نام الله
با اجاز دوست عزیزم اقای اسمونی
دوست عزیزاین تایپیکو اقای اسمونی و دوست دیگری پیش بردن خیلی از سوالاتت اینجا جواب داده شده
topic-t114799.html?hilit=باز%20کردن%20سر%20سیلندر
من خودم دوبار خوندمش
اما برای باز کردن سوپاپها اچار مخصوصی داریم که هفته قبل تو شهر قم80تومن دیدم ابزار فروشیها دارند در ضمن برای بستن سر سیلندر به ترکمتر نیاز دارید
اگر تراشکار جوانمردی پیدا کردی خودش سوپاپها را در میاره
منیفولد به نظرم 8تا پیچ و مهره داره که باید باز بشه به دقت پیچ و مهره ها را پیدا کنید وبعد از باز کردن با چکش پلاستیکی از هم جدایش کنید
اگر سیلندر لبه نداشته باشه تعویض رینگ باعث قوی شدن سیلندر لذا ماشین قویتر خواهد شد و ای بسا دود ابی که فرمودید حل بشه گاهی دود ابی بخاطر خرابی لاستیک گیت می باشد
در بندگی خدای رحمان موفق باشید
Colonel II
Colonel II
نمایه کاربر
پست: 4228
تاریخ عضویت: یک‌شنبه 12 اردیبهشت 1389, 12:44 pm
محل اقامت: زمین پهناور خدا ( أرضُ الله الواسعة)
سپاس‌های ارسالی: 4524 بار
سپاس‌های دریافتی: 8624 بار

پست توسط MOHAMMAD_ASEMOONI »

سلام
روش باز کردن و بستن سوپاپها بدون ابزار مخصوص
زیر سوپاپ باید تخته بذارید تا پایین نره

[External Link Removed for Guests]

[External Link Removed for Guests]

در همون صفحه ها کلیپهای دیگه هم هست

باید فـیلترشگن داشته باشید

روش تنظیم میل شوپاپ و میل لنگ برای نصب تسمه تایم و زنجیر تایم خیلی ساده هست
پیستون 1 که کنار زنجیر تایمه باید بالای بالا باشه و علامت روی سر میل لنگ دقیقا با علامت روی بدنه نوتور منطبق باشه . در همین حال باید علامت روی چرخدنده میل سوپ با علامت روی سرسیلندر منطبق باشه .
روی هر دو علامت داره . کافیه علامتها تنظیم بشه

روش نصب تسمه تایم و زنجیر تایم

[External Link Removed for Guests]
[External Link Removed for Guests]

اگر شمعها مثل همدیگه هست و تمیز و بدون روغن هست و نوقع رانندگی و گاز شدید , دود آبی نداره یا خیلی خیلی کمه پس وضع پیستونها و رینگها زیاد بد نیست
صرفه‌جویی های میلیونی در هزینه‌های خودرو

صرفه‌جویی های میلیونی در هزینه‌های زندگی

برنامه‌های کاربردی اندروید و اطلاعات مهم در مورد تنظیمات اندروید

جسارتاً آموزش توبه به زبان ساده

توصیه‌های مهم امنیتی

توصیه‌های بسیار مهم بهداشتی

تاپیک جامع سرویس و تعمیر و مشاوره آبگرمکن و پکیج

سوالات سیستم آبرسانی ساختمان


دوستِ عزیز، چه باور کنی چه باور نکنی چه خوشت بیاد چه خوشت نیاد ،همه ما آسمونی هستیم وشمارش معکوس برای بازگشتمون ازهمون روزِ اولِ خلقتمون شروع شده و حسابِ بسیار دقیقی هم در انتظارمونه.
یه آسمونیِ فعّال باش که آزمایشِ دنیا تکرارشدنی نیست.

باور نمیکنی؟ همۀ ثروت و قدرت و هوش و دانش و نفوذت رو به کار بگیر
تا مانعِ پرواز بشی.
قبول نداری؟
این شما واین هم دنیا
New Member
پست: 8
تاریخ عضویت: دوشنبه 7 اسفند 1396, 12:53 am
سپاس‌های ارسالی: 1 بار
سپاس‌های دریافتی: 3 بار

Re: باز کردن سر سیلندر

پست توسط m salek »

سلام دوستان عزیز, امروز کلی با ماشین ور رفتم وبالاخره سینی جلو رو باز کردم چون احتمال میدم زنجیر تایم تو اون قسمت به هم خورده و یه ریسک کوچیک ممکن به فنا رفتن موتور بینجامه کارها به کندی پیش میره وهر بار با مشکل جدیدی مواجه میشم
:? از خداوندمتعال می خوام صبر جمیل بهم بده ^:)^ حالاقصد دارم کارتلو بیار م پایین و پیستونارو بکشم بیرون و یه دست رینگ نوبندازم ایا دراینصورت یاتاقانهای دور میلنگو هم باید تعویض کنیم ؟ برای تشخیص جنس اصلی از جنسای بنجل چه راهکاری دارین؟چون این مورد به نظر بنده خیلی مهمه و در کارکرد ماشین از لحاظ عمر قطعه بی تاثیر نیست ضمنا از اقایون اسمونی ومهاجر به خاطر راهنماییشون ممنونم
Colonel II
Colonel II
نمایه کاربر
پست: 4228
تاریخ عضویت: یک‌شنبه 12 اردیبهشت 1389, 12:44 pm
محل اقامت: زمین پهناور خدا ( أرضُ الله الواسعة)
سپاس‌های ارسالی: 4524 بار
سپاس‌های دریافتی: 8624 بار

Re: باز کردن سر سیلندر

پست توسط MOHAMMAD_ASEMOONI »

m salek نوشته شده:سلام دوستان عزیز,
امروز کلی با ماشین ور رفتم وبالاخره سینی جلو رو باز کردم چون احتمال میدم زنجیر تایم تو اون قسمت به هم خورده و یه ریسک کوچیک ممکن به فنا رفتن موتور بینجامه
کارها به کندی پیش میره وهر بار با مشکل جدیدی مواجه میشم
:? از خداوند متعال می خوام صبر جمیل بهم بده ^:)^ حالا قصد دارم کارتلو بیارم پایین و پیستونارو بکشم بیرون و یه دست رینگ نو بندازم

آیا دراینصورت یاتاقانهای دور میلنگو هم باید تعویض کنیم ؟
برای تشخیص جنس اصلی از جنسهای بنجل چه راهکاری دارین؟
چون این مورد به نظر بنده خیلی مهمه و در کارکرد ماشین از لحاظ عمر قطعه بی تاثیر نیست ضمنا از اقایون اسمونی ومهاجر به خاطر راهنماییشون ممنونم

سلام برای تعویض رینگها باید بیینید پیستونها چه سایزی هست و رینگهاش چه سایزی هست و آیا رینگهای یک سایز بزرگتر از این رینگها در بازار هست یا نه

در مورد یاتاقانها باید بدونین چقدر عمر داره یعنی چتد هزار کیلومتر قبل عوض شده و اینکه الان در چه وضعیتی هست ؟
اگر خط و خش شدید داره یا خیلی عمر داره و نازک شده پس باید عوض بشه
در مورد تشخیص کیفیت , این فقط از یک متخصص فلزات برمیاد که دستگاههای سختی سنج و آلیاژ سنج و دقت سنج داره
اما درست رانندگی کردن و سالم بودن سیستم خنک کننده و رانندگی کردن و تعویض دنده زیر 3000 rpm و به موقع فیلـتر و روغن عوض کردن تاثیر زیاد داره در طول عمر موتور
صرفه‌جویی های میلیونی در هزینه‌های خودرو

صرفه‌جویی های میلیونی در هزینه‌های زندگی

برنامه‌های کاربردی اندروید و اطلاعات مهم در مورد تنظیمات اندروید

جسارتاً آموزش توبه به زبان ساده

توصیه‌های مهم امنیتی

توصیه‌های بسیار مهم بهداشتی

تاپیک جامع سرویس و تعمیر و مشاوره آبگرمکن و پکیج

سوالات سیستم آبرسانی ساختمان


دوستِ عزیز، چه باور کنی چه باور نکنی چه خوشت بیاد چه خوشت نیاد ،همه ما آسمونی هستیم وشمارش معکوس برای بازگشتمون ازهمون روزِ اولِ خلقتمون شروع شده و حسابِ بسیار دقیقی هم در انتظارمونه.
یه آسمونیِ فعّال باش که آزمایشِ دنیا تکرارشدنی نیست.

باور نمیکنی؟ همۀ ثروت و قدرت و هوش و دانش و نفوذت رو به کار بگیر
تا مانعِ پرواز بشی.
قبول نداری؟
این شما واین هم دنیا
Major
Major
پست: 224
تاریخ عضویت: دوشنبه 11 دی 1396, 9:34 am
سپاس‌های ارسالی: 118 بار
سپاس‌های دریافتی: 323 بار

Re: باز کردن سر سیلندر

پست توسط مهاجر تنها »

به نام الله
دوست گرامی اگر ماشینتون پیکان یاز ازخانواده اردی روا هست رینگ تبریز را برادرم استفاده کرد تا سه سال یه قطره روغن کم نمی شد .البته بعدشم کم نمی شد ولی ماشینو فروخت دیگه نمی دونم پس از فروختن سرانجامش بکجا رسید
اگر مزدا و وانت هست دنبال رینگ ژاپنی باشید شاید گیر بیاد من تحقیق نکردم.
در تکمیل فرمایشات دوست گرامیم اگر ماشین تو شهر استفاده شده ودیر بدیر روغن عوض شده یا از روغن نامر غوب استفاده شده باشه یا موتور ماشین بادور بالا کار کرده باشد یاتاقان مرخصه زمانی که کارتر باز کردید چک کنید ببینید کدوم یاتاقانها بیشتر باز ی می کنند دور میلنگ
*******نکته مهم*****یکی از بستگان که در اراک شرکت تولیدی مفصلی داره می گفت جنس با کیفیت تولید می کرده خریدارها گفتند دیگه نمی خریم قیمت بالاست این بنده خدا هم گفته بوده جنس درجه یک استفاده می کنم قبول نکردند حالا داره بنجل می زنه خوبم می خرند البته اعلام کرده من جنس خوب نمی زنم چون نمی خرید
خلاصه اگر جنس ایرانی می خرید با چشمانی باز وتحقیقی درست وحسابی بخرید چرا که ماشین از وسایل اساسی برای
زندگی می باشد.هرچند نظر حقیر اینه که وابسته نباید باشیم.ماشین بود بود نبود نبوده دیگه بهتر
اقای اسمونی عکسی از اون نشانه تایم روی چرخ دنده وبدنه موتور دارید؟
Colonel II
Colonel II
نمایه کاربر
پست: 4228
تاریخ عضویت: یک‌شنبه 12 اردیبهشت 1389, 12:44 pm
محل اقامت: زمین پهناور خدا ( أرضُ الله الواسعة)
سپاس‌های ارسالی: 4524 بار
سپاس‌های دریافتی: 8624 بار

Re: باز کردن سر سیلندر

پست توسط MOHAMMAD_ASEMOONI »

مهاجر تنها نوشته شده:آقای آسمونی عکسی از اون نشانه تایم روی چرخ دنده وبدنه موتور دارید؟

سلام
اینها علامت روی چرخدنده ی سر میل لنگ و بدنه ی موتور هست (پولی سر مبل لنگ باید برداشته بشه تا دیده بشه )
[External Link Removed for Guests]
[External Link Removed for Guests]
[External Link Removed for Guests]
[External Link Removed for Guests]
[External Link Removed for Guests]
[External Link Removed for Guests]

عکسهای چرخدنده میل سوپاپ و علامتش
[External Link Removed for Guests]
[External Link Removed for Guests]
[External Link Removed for Guests]
[External Link Removed for Guests]

نکته مهم که دانستنش مفید هست
هر 2 دور چرخش میل لنگ , میل سوپاپ یک دور میچرخه . یعنی وقتی میل لنگ 360 درجه میچرخه , میل سوپاپ تازه 180 درجه چرخیده
این در موتورهای 4 زمانه هست . چه تک سیلندر باشه یا 2 سیلندر یا 3 یا 4 یا 6 یا 8 یا 12 یا 16 سیلندر . فرقی نمیکنه
صرفه‌جویی های میلیونی در هزینه‌های خودرو

صرفه‌جویی های میلیونی در هزینه‌های زندگی

برنامه‌های کاربردی اندروید و اطلاعات مهم در مورد تنظیمات اندروید

جسارتاً آموزش توبه به زبان ساده

توصیه‌های مهم امنیتی

توصیه‌های بسیار مهم بهداشتی

تاپیک جامع سرویس و تعمیر و مشاوره آبگرمکن و پکیج

سوالات سیستم آبرسانی ساختمان


دوستِ عزیز، چه باور کنی چه باور نکنی چه خوشت بیاد چه خوشت نیاد ،همه ما آسمونی هستیم وشمارش معکوس برای بازگشتمون ازهمون روزِ اولِ خلقتمون شروع شده و حسابِ بسیار دقیقی هم در انتظارمونه.
یه آسمونیِ فعّال باش که آزمایشِ دنیا تکرارشدنی نیست.

باور نمیکنی؟ همۀ ثروت و قدرت و هوش و دانش و نفوذت رو به کار بگیر
تا مانعِ پرواز بشی.
قبول نداری؟
این شما واین هم دنیا
New Member
پست: 8
تاریخ عضویت: دوشنبه 7 اسفند 1396, 12:53 am
سپاس‌های ارسالی: 1 بار
سپاس‌های دریافتی: 3 بار

Re: باز کردن سر سیلندر

پست توسط m salek »

درود بر شما,در جواب برادر عزیزمون اسمونی بنده هنگام باز کردن شاتون ومیل لنگها میزان لقی یاتاقانارو با دست چک کردم و متوجه لقی یاتاقانها شدم اما در ظاهر خوب به نظر میرسیدن ومقدار کمی خط و خش داشتن.یاتاقانهای ثابتو دست نزدم واز لحاظ لقی در وضعیت خوبی بودن,اما در مورد پیستون, روی پیستونها به طرز وحشتناکی دوده خشک یا کربن روی پیستونها چسبیده حالا موندم با چی تمیزشون کنم واصلا سایزشونم که روی پیستون باشه نمی تونم تشخیص بدم در مورد رینگها در وضعیت خوبی هستن ام به هر حال باید تعویض بشن, ناحیه نگهدارنده شاتون با گژن پین به شدت رنگش عوض شده و به کبودی میزنه و به نظرمن حکایت از قلابی بودن جنسه و چه بسا بعدها شاتون ببره و متحمل هزینه سر سام اور موتور کامل بشه
New Member
پست: 8
تاریخ عضویت: دوشنبه 7 اسفند 1396, 12:53 am
سپاس‌های ارسالی: 1 بار
سپاس‌های دریافتی: 3 بار

Re: باز کردن سر سیلندر

پست توسط m salek »

سلام برادر مهاجر, ماشینم نیسان وانت مدل ۸۵. اما در مورد سینی جلو همان طور که حدس میزدم شکم به یقین تبدیل شد و می بایست سینی جلو رو بر می داشتم و زمانی که چرخ دنده سر میل سوپاپ رو برداشتم زنجیر سفت کن به سمت زنجیر هدایت شده و فنر ان در رفته بود ونکته مهم در این مورد باید یک تکه چوب را از قسمت میل سوپاپ به سمت پایین وبین بالشتکهای زنجیر هدایت کنی م تا فنر زنجیر سفت کن به سمت بیرون پرتاب نشود شبتون خوش
Colonel II
Colonel II
نمایه کاربر
پست: 4228
تاریخ عضویت: یک‌شنبه 12 اردیبهشت 1389, 12:44 pm
محل اقامت: زمین پهناور خدا ( أرضُ الله الواسعة)
سپاس‌های ارسالی: 4524 بار
سپاس‌های دریافتی: 8624 بار

پست توسط MOHAMMAD_ASEMOONI »

سلام
رسوبهای سر پیستون و داخل سرسیلندر رو میتونین با سمباده 320 بسابید یا 400
سمباده زبر مثل 60 و 80 خوب نیست چون زبر میشه و رسوب بیشتری بهش میچسبه
صرفه‌جویی های میلیونی در هزینه‌های خودرو

صرفه‌جویی های میلیونی در هزینه‌های زندگی

برنامه‌های کاربردی اندروید و اطلاعات مهم در مورد تنظیمات اندروید

جسارتاً آموزش توبه به زبان ساده

توصیه‌های مهم امنیتی

توصیه‌های بسیار مهم بهداشتی

تاپیک جامع سرویس و تعمیر و مشاوره آبگرمکن و پکیج

سوالات سیستم آبرسانی ساختمان


دوستِ عزیز، چه باور کنی چه باور نکنی چه خوشت بیاد چه خوشت نیاد ،همه ما آسمونی هستیم وشمارش معکوس برای بازگشتمون ازهمون روزِ اولِ خلقتمون شروع شده و حسابِ بسیار دقیقی هم در انتظارمونه.
یه آسمونیِ فعّال باش که آزمایشِ دنیا تکرارشدنی نیست.

باور نمیکنی؟ همۀ ثروت و قدرت و هوش و دانش و نفوذت رو به کار بگیر
تا مانعِ پرواز بشی.
قبول نداری؟
این شما واین هم دنیا
ارسال پست

بازگشت به “مباحث فنی و تخصصی خودرو”