انتخاب کمک فنر مناسب خودرو

در اين بخش مي‌توانيد در مورد مباحث فنی و تخصصی مرتبط با خودرو و وسايل نقليه بحث و تبادل نظر کنيد

مدیران انجمن: MOHAMMAD_ASEMOONI, Mohsen1001, RAHVAR, شوراي نظارت

ارسال پست
New Member
پست: 2
تاریخ عضویت: پنج‌شنبه 10 تیر 1400, 4:49 am
سپاس‌های ارسالی: 2 بار

انتخاب کمک فنر مناسب خودرو

پست توسط mohammadreza-008 »

سلام و خسته نباشید
من ماشینم پراید تک سوز هست و تقریبا تمام زمانها که از ماشین استفاده میکنم با خانواده هستم و چهار نفری با هم بیرون میریم..
کمک های عقب با اینکه نو هم بودند بخاطر وزن سنگین خانواده که عقب میشینن زیاد میرن پایین و تازگی هم خیلی ضعیف شدند که تست معاینه فنی نشون داد..حالا سوالم اینه من میتونم به جای کمک های معمولی از کمک های سی ان جی استفاده کنم ؟ و اینکه اگه میشه لازمه غیر از کمک ، خود فنر و چیز های دیگه رو هم عوض کنم ؟
ممنون
Colonel II
Colonel II
نمایه کاربر
پست: 4210
تاریخ عضویت: یک‌شنبه 12 اردیبهشت 1389, 12:44 pm
محل اقامت: زمین پهناور خدا ( أرضُ الله الواسعة)
سپاس‌های ارسالی: 4509 بار
سپاس‌های دریافتی: 8604 بار

Re: انتخاب کمک فنر مناسب خودرو

پست توسط MOHAMMAD_ASEMOONI »

mohammadreza-008 نوشته شده: پنج‌شنبه 10 تیر 1400, 4:59 am سلام و خسته نباشید
من ماشینم پراید تک سوز هست و تقریبا تمام زمانها که از ماشین استفاده میکنم با خانواده هستم و چهار نفری با هم بیرون میریم..
کمک های عقب با اینکه نو هم بودند بخاطر وزن سنگین خانواده که عقب میشینن زیاد میرن پایین و تازگی هم خیلی ضعیف شدند که تست معاینه فنی نشون داد..

حالا سوالم اینه من میتونم به جای کمک های معمولی از کمک های سی ان جی استفاده کنم ؟

و اینکه اگه میشه لازمه غیر از کمک ، خود فنر و چیز های دیگه رو هم عوض کنم ؟
ممنون

سلام دوست عزیز
سلامت باشید

علت خوابیدن بدنه ی ماشین با بار و یا مسافرِ زیاد ، به فنرها ربط داره . به کمکها ارتباطی نداره

در ماشین شما فنرهای عقب ضعیف هست . نه کمکها

توضیح بیشتر :

اغلب مردم کمک فنر رو یک چیز می‌دونند در حالی که کمک یک چیز هست و فنر یک چیز دیگه و کارشون هم اصلاً به همدیگه شبیه نیست .

فنرها برای جذب ضربه های وارده به چرخهاست . وزنِ اتاق و مسافرها و بار و گیربکس و موتور و غیره روی فنرها هست . نه روی کمکها .

در حالیکه کمک‌ کارش محدود کردن دامنه ی نوسانِ فنر هست . فقط همین .

اگر فنرها ضعیف باشه بدنه ی ماشین خیلی میاد پایین و به اصطلاح می‌خوابه و چرخها فرو می‌ره توی گلگیرها

ولی اگر کمکها ضعیف و یا معیوب باشه ، ماشین روی دست اندازها
و خصوصاً سرعتگیرها بارها بالا و پایین میشه مثل یویو .

کمکهای سالم نمی‌ذاره فنرها بیشتر از یکی دو سه بار نوسان کنه و خیلی سریع فنر رو متوقف میکنه

◼️ تست سلامت کمکها خیلی ساده هست . کافیه با دستتون بدنه‌ی ماشین رو فشار بدین پایین و ول کنید . باید یکی دو بار بالا و پایین بشه بعدش زود متوقف بشه . اگر بیشتر هست و یا روی دست اندازها و خصوصاً سرعتگیرها بارها بالا پایین میشه پس کمکها معیوب هست و یا کمک‌ های غیر استاندارد و ضعیف نصب شده روی ماشین .

◼️ سالهاست که در خودروهای ایرانی انواع و اقسام دزدی‌ها و تقلبها انجام میشه برای کاهش هزینه های تولید خودرو در همه ی قسمتها و قطعات خودرو .

نصب فنرهای لاغر و ضعیف یکی از این دزدیهاست چون آهن کمتری برده و هزینه ی کمتری داره .

غیر استاندارد ترین خودرو ایرانی و جهانی هم پراید هست .

◼️ حالا شما باید برای حل شدن این مشکل فنرهای با ضخامت بیشتر نصب کنید یعنی مفتولش ضخیمتر باشه ولی ارتفاعش باید با فنر فعلی یکی باشه وگرنه بعد از نصبش پشت ماشین بیشتر از حدِ استاندارد میاد بالا .

◼️ فنرهای سالمِ اوراقی که سالها قبل تولید شده صد شرف داره به فنرهایی که الان داره تولید میشه چون مفتولش ضخیمتر هست و آلیاژش هم قویتر هست و بعد از مدتی جمع نمیشه یعنی ارتفاعش کم نمیشه .
صرفه‌جویی های میلیونی در هزینه‌های خودرو

صرفه‌جویی های میلیونی در هزینه‌های زندگی

برنامه‌های کاربردی اندروید و اطلاعات مهم در مورد تنظیمات اندروید

جسارتاً آموزش توبه به زبان ساده

توصیه‌های مهم امنیتی

توصیه‌های بسیار مهم بهداشتی

تاپیک جامع سرویس و تعمیر و مشاوره آبگرمکن و پکیج

سوالات سیستم آبرسانی ساختمان


دوستِ عزیز، چه باور کنی چه باور نکنی چه خوشت بیاد چه خوشت نیاد ،همه ما آسمونی هستیم وشمارش معکوس برای بازگشتمون ازهمون روزِ اولِ خلقتمون شروع شده و حسابِ بسیار دقیقی هم در انتظارمونه.
یه آسمونیِ فعّال باش که آزمایشِ دنیا تکرارشدنی نیست.

باور نمیکنی؟ همۀ ثروت و قدرت و هوش و دانش و نفوذت رو به کار بگیر
تا مانعِ پرواز بشی.
قبول نداری؟
این شما واین هم دنیا
ارسال پست

بازگشت به “مباحث فنی و تخصصی خودرو”