كمك فنرهاي مغناطيسي

در اين بخش مي‌توانيد در مورد مباحث فنی و تخصصی مرتبط با خودرو و وسايل نقليه بحث و تبادل نظر کنيد

مدیران انجمن: MOHAMMAD_ASEMOONI, Mohsen1001, RAHVAR, شوراي نظارت

ارسال پست
Old Moderator
Old Moderator
نمایه کاربر
پست: 250
تاریخ عضویت: جمعه ۱۰ آذر ۱۳۸۵, ۱۱:۰۲ ق.ظ
سپاس‌های دریافتی: 11 بار

كمك فنرهاي مغناطيسي

پست توسط Don Corleone »

شركت Audi اخيراً سيستم فنربندي جديدي را روي خودروهاي خود ارائه كرده است. در اين سيستم از ميراكننده هاي مغناطيسي ساخته شده توسط شركت Delphi استفاده شده است. اين سيستم به كمك سنسورهاي نصب شده در جاي جاي خودرو، در هر لحظه خود را باشرايط محيطي نظير شكل پروفيل سطح جاده سازگار مي كند. ميراكننده هاي موجود در كمك فنرها به جاي استفاده از روغن هاي متداول، از يك نوع روغن مغناطيسي – روغن مصنوعي كه ذرات مغناطيسي با ابعاد بين 3 تا 10 ميكرون در آن معلق مي باشند استفاده مي كند. يك كنترلر با ارسال پالسهايي از ولتاژ به سمت يك سيم پيچ، ميداني مغناطيسي با راستاي مشخص درون روغن ايجاد مي كند.
با شكل گرفتن اين ميدان ذرات مغناطيسي معلق درون روغن برخلاف جهت حركت روغن آرايش يافته و در برابر جريان يافتن روغن از سوراخ پيستون كمك فنر مقاومت مي كنند. به اين ترتيب مي توان ميزان ميراكنندگي كمك فنر را در هر لحظه به طور دلخواه تغيير داد. اين سيستم مي تواند 1000 بار در هر ثانيه نيروي ميراكننده ي كمك فنر هر كدام از چرخها را به طور جداگانه كنترل كند. همچنين اين امكان به راننده ي خودرو داده شده است تا با فشار دادن يك دكمه وضعيت خودرو را بين دو حالت عادي و اسپورت تغيير دهد. در حال عادي ويكسوزيته ي روغن مغناطيسي بالاتر بوده و ميزان ميراكنندگي كمتر مي باشد. اين حالت براي رانندگي در جاده هاي طويل و جاده ها با پستي و بلندي زياد مناسب مي باشد. در حالت اسپورت ويسكوزيته ي روغن پايين تر بوده، توانايي ديناميكي خودرو بالا رفته و چرخهاي خودرو بهتر به سطح جاده مي چسبند. به اين ترتيب سرنشينان خودرو احساس راحتي بيشتري كرده و راننده نيز كنترل بهتري بر خودرو خواهد داشت. جالب اين است كه اين سيستم تنها بين 5 تا 25 وات توان مصرف مي كند.
شريف
New Member
پست: 1
تاریخ عضویت: یک‌شنبه ۱ بهمن ۱۳۸۵, ۵:۰۱ ب.ظ

پست توسط oghyanoos »

سلام
کارتون حرف نداره
يه خواهشی هم از شما دارم، شما ميتونين درباره سيستم تليق خودرو(يکی از بخشش) يه تحقيق کاملی به من بديد.
من خودم دانشجوو رشته مکانيک خودرو هستم.
از همکاريت متشکرم
حق يارت :razz:

Mahdi1944: به فارسي بازنويسي شد ...
Major
Major
نمایه کاربر
پست: 243
تاریخ عضویت: چهارشنبه ۱۹ اردیبهشت ۱۳۸۶, ۲:۰۳ ب.ظ
محل اقامت: تهران- پلاک637
سپاس‌های ارسالی: 99 بار
سپاس‌های دریافتی: 399 بار

پست توسط haditomcat14 »

عزيزم اون سيستم تعليق است
ناقلا براي چي مي خواي؟ اين همه کتاب است بشين ترجمه کن
آینده در دست شما کاربران گرامی می باشد موفق باشی
New Member
پست: 2
تاریخ عضویت: جمعه ۲۵ آبان ۱۳۸۶, ۲:۴۱ ب.ظ
سپاس‌های دریافتی: 1 بار

پست توسط select »

خوب بود من خوشم اومد ولي وقتشو زياد كني بهتره :grin:
ارسال پست

بازگشت به “مباحث فنی و تخصصی خودرو”