عيب يابی خودرو

در اين بخش مي‌توانيد در مورد مباحث فنی و تخصصی مرتبط با خودرو و وسايل نقليه بحث و تبادل نظر کنيد

مدیران انجمن: MOHAMMAD_ASEMOONI, Mohsen1001, RAHVAR, شوراي نظارت

Colonel II
Colonel II
نمایه کاربر
پست: 4653
تاریخ عضویت: یک‌شنبه ۱۲ اردیبهشت ۱۳۸۹, ۱۲:۴۴ ب.ظ
محل اقامت: زمین پهناور خدا ( أرضُ الله الواسعة)
سپاس‌های ارسالی: 4736 بار
سپاس‌های دریافتی: 8759 بار

Re: عيب يابی خودرو

پست توسط MOHAMMAD_ASEMOONI »

farzaneh.1368 نوشته شده:دود سفید غلیظ از اگروز پژو پرشیا همراه با بوب نامطبوع سوختگی از داخل کابین و بیرون ماشین علتش چیست ؟

با توجه اینکه تازه شمع ها و روغن موتور عوض شده


سلام

از کِی اینجوری شده ؟

تدریجاً یا یکدفعه ؟

این اواخر ماشین جوش نیاورده ؟
کولانت کافی هست در منبع انبساط ؟ یعنی با موتور سرد تا خط پایینی MINIMUM هست ؟
[External Link Removed for Guests]
کولانت یعنی مخلوط ضدیخ و آبمقطر . در صفحات اول این تاپیک توضیح کاملش هست

topic-t107118-936.html
صرفه‌جویی دهها میلیونیِ هزینه‌های خودرو
صرفه‌جویی دهها میلیونیِ هزینه‌های زندگی
برنامه‌های کاربردی اندروید و اطلاعات مهمِ تنظیمات اندروید
جسارتاً آموزشتوبه به زبان ساده
توصیه‌های بسیار مهم امنیتی
توصیه‌های بسیار مهم سلامتی
سرویس و تعمیر آبگرمکن و پکیج
سیستم آبرسانی ساختمان (پمپ،مخزن،روشهای‌نصب،عیب‌یابی،تعمیر،هشدارها،توصیه‌ها)

دوستِ عزیز،چه باور کنی چه باور نکنی چه خوشت بیاد چه خوشت نیاد
همه ما آسمونی هستیم و شمارش معکوس برای بازگشتمون از همون روزِ اولِ خلقتمون شروع شده
و حسابرسیِ بسیار دقیقی هم در انتظارمون هست. 
یه آسمونیِ فعال باش که امتحانِ دنیا تکرار شدنی نیست که نیست

اگه باور نمی‌کنی، برو همۀ ثروت و قدرت و هوش و دانش و نفوذت رو به کار بگیر
تا مانعِ پرواز بشی.
باز هم قبول نداری ؟!
این شما و این هم دنیا

Colonel II
Colonel II
نمایه کاربر
پست: 4653
تاریخ عضویت: یک‌شنبه ۱۲ اردیبهشت ۱۳۸۹, ۱۲:۴۴ ب.ظ
محل اقامت: زمین پهناور خدا ( أرضُ الله الواسعة)
سپاس‌های ارسالی: 4736 بار
سپاس‌های دریافتی: 8759 بار

Re: عيب يابی خودرو

پست توسط MOHAMMAD_ASEMOONI »

سلام دوستان
سوال:
دنده برنجیهای گیربکس همه مثل هم هستند دقیقاً ؟
در نت گشتم . ظاهراً بعضی ماشینها برنجی هر دنده سایزش فرق داره و موقع تعمیر امکان نداره بشه جابجا ببندیمشون
اما ظاهراً بعضی ماشینها از عکس برنجیهاش اینطور به نظر میاد که همه یک شکل و یک اندازه هستند و مکانیک میتونه عمداً یا سَهواً اونها رو جابجا نصب کنه یعنی برنجی دنده یک رو ببنده جای 3 و 2 رو جای 4 و ...
بعضیها گفته اند که بعد از تعمیر گیربکس مثل تعویض ماهک یا میل ماهک , دنده ای که قبل از تعمیر خوب جا میرفته حالا درست جا نمیره
اگر برنجیها شبیه هم باشند پس ممکنه علتش جابجا شدن برنجیها باشه

برنجی یک چرخدنده ی هرزگرد هست و اگر ضخامت لبه اش کم بشه دنده با صدای قِررررر جا میره
سر فرصت بیشتر توضیح میدم إن شاء الله
صرفه‌جویی دهها میلیونیِ هزینه‌های خودرو
صرفه‌جویی دهها میلیونیِ هزینه‌های زندگی
برنامه‌های کاربردی اندروید و اطلاعات مهمِ تنظیمات اندروید
جسارتاً آموزشتوبه به زبان ساده
توصیه‌های بسیار مهم امنیتی
توصیه‌های بسیار مهم سلامتی
سرویس و تعمیر آبگرمکن و پکیج
سیستم آبرسانی ساختمان (پمپ،مخزن،روشهای‌نصب،عیب‌یابی،تعمیر،هشدارها،توصیه‌ها)

دوستِ عزیز،چه باور کنی چه باور نکنی چه خوشت بیاد چه خوشت نیاد
همه ما آسمونی هستیم و شمارش معکوس برای بازگشتمون از همون روزِ اولِ خلقتمون شروع شده
و حسابرسیِ بسیار دقیقی هم در انتظارمون هست. 
یه آسمونیِ فعال باش که امتحانِ دنیا تکرار شدنی نیست که نیست

اگه باور نمی‌کنی، برو همۀ ثروت و قدرت و هوش و دانش و نفوذت رو به کار بگیر
تا مانعِ پرواز بشی.
باز هم قبول نداری ؟!
این شما و این هم دنیا

Major
Major
پست: 228
تاریخ عضویت: دوشنبه ۱۱ دی ۱۳۹۶, ۹:۳۴ ق.ظ
سپاس‌های ارسالی: 120 بار
سپاس‌های دریافتی: 327 بار

Re: عيب يابی خودرو

پست توسط مهاجر تنها »

سلام علیکم.دوستان این ماشین اردی ما جدیدا که بردمش بالانس درجا، البته قبلش هم یه صدای تق تقی می داد اما بعد از جک زدن اون بنده خدا صداش بیشترشد تو چاله چوله سر و صدا تق تق می کنه ،بنظر شما از چیه؟ رفتم زیر ماشین دیدم با فرمون که بازی میشه باز اون صدا میاد. یا از کمکه که اگر کمک باشه کجای کمک عیب کرده
Colonel II
Colonel II
نمایه کاربر
پست: 4653
تاریخ عضویت: یک‌شنبه ۱۲ اردیبهشت ۱۳۸۹, ۱۲:۴۴ ب.ظ
محل اقامت: زمین پهناور خدا ( أرضُ الله الواسعة)
سپاس‌های ارسالی: 4736 بار
سپاس‌های دریافتی: 8759 بار

Re: عيب يابی خودرو

پست توسط MOHAMMAD_ASEMOONI »

مهاجر تنها نوشته شده:سلام علیکم.
دوستان این ماشین اردی ما جدیدا که بردمش بالانس درجا، البته قبلش هم یه صدای تق تقی می داد
اما بعد از جک زدن اون بنده خدا صداش بیشترشد تو چاله چوله سر و صدا تق تق می کنه ،بنظر شما از چیه؟
رفتم زیر ماشین دیدم با فرمون که بازی میشه باز اون صدا میاد. یا از کمکه که اگر کمک باشه کجای کمک عیب کرده؟

سلام علیکم
برای بالانس روکار , ماشین رو با یک جک بردند بالا یا 2 جک ؟
جک رو کجا زدند ؟
بنده چند بار اگر به موقع نگفته بودم جک زده بودند جایی که میتونست خم بشه با فشار وزنِ ماشین مثل کارتل , بازوی نگهدارنده ی اکسل عقب , گیربکس و غیره
صرفه‌جویی دهها میلیونیِ هزینه‌های خودرو
صرفه‌جویی دهها میلیونیِ هزینه‌های زندگی
برنامه‌های کاربردی اندروید و اطلاعات مهمِ تنظیمات اندروید
جسارتاً آموزشتوبه به زبان ساده
توصیه‌های بسیار مهم امنیتی
توصیه‌های بسیار مهم سلامتی
سرویس و تعمیر آبگرمکن و پکیج
سیستم آبرسانی ساختمان (پمپ،مخزن،روشهای‌نصب،عیب‌یابی،تعمیر،هشدارها،توصیه‌ها)

دوستِ عزیز،چه باور کنی چه باور نکنی چه خوشت بیاد چه خوشت نیاد
همه ما آسمونی هستیم و شمارش معکوس برای بازگشتمون از همون روزِ اولِ خلقتمون شروع شده
و حسابرسیِ بسیار دقیقی هم در انتظارمون هست. 
یه آسمونیِ فعال باش که امتحانِ دنیا تکرار شدنی نیست که نیست

اگه باور نمی‌کنی، برو همۀ ثروت و قدرت و هوش و دانش و نفوذت رو به کار بگیر
تا مانعِ پرواز بشی.
باز هم قبول نداری ؟!
این شما و این هم دنیا

Major
Major
پست: 228
تاریخ عضویت: دوشنبه ۱۱ دی ۱۳۹۶, ۹:۳۴ ق.ظ
سپاس‌های ارسالی: 120 بار
سپاس‌های دریافتی: 327 بار

Re: عيب يابی خودرو

پست توسط مهاجر تنها »

قبل جک زدن هم صدا می داد اما کمتر.جک را زیر شاسی سمت شوفر و زیر شاسی وسمت عقب ماشین سمت شاگرد زیر شاسی عقب زد.شاسی ماشین موردی نداره .و صدا از جلوی ماشیم میاد تو دست انداز.والله العالم.
Colonel II
Colonel II
نمایه کاربر
پست: 4653
تاریخ عضویت: یک‌شنبه ۱۲ اردیبهشت ۱۳۸۹, ۱۲:۴۴ ب.ظ
محل اقامت: زمین پهناور خدا ( أرضُ الله الواسعة)
سپاس‌های ارسالی: 4736 بار
سپاس‌های دریافتی: 8759 بار

پست توسط MOHAMMAD_ASEMOONI »

مهاجر تنها نوشته شده:قبل جک زدن هم صدا می داد اما کمتر.جک را زیر شاسی سمت شوفر و زیر شاسی وسمت عقب ماشین سمت شاگرد زیر شاسی عقب زد.شاسی ماشین موردی نداره و صدا از جلوی ماشیم میاد تو دست انداز.
والله العالم.

سلام
این صدا اگر با نشستن چند نفر در ماشین از بین میره پس از لاستیکِ طبَقِ سرِ بالای کمکِ جلو هست
قبلاً مفصل راجع بهش نوشتم در تاپیک صرفه جویی .
گاهی با یک یا 2 دور بستنِ مهره ی سر کمک حل میشه البته اگر قبلا تا آخر سفت نشده باشه
اگر لاستیک طبق خیلی کوبیده و لاغر شده باشه پس باید کمک باز بشه .
با تیوب کهنه قابل تعمیره و از اولش هم بهتر میشه .
چند ورق از تیوب بریده میشه و قرار میگیره روی لاستیک طبقِ کوبیده و لاغر شده تا دوباره ضخیم بشه و کمک لق نزنه

راه دیگرش تعویض لاستیک هست که اگر بنجل باشه و چاله چوله زیاد باشه و باد لاستیک هم زیاد باشه باز هم زود خراب میشه
صرفه‌جویی دهها میلیونیِ هزینه‌های خودرو
صرفه‌جویی دهها میلیونیِ هزینه‌های زندگی
برنامه‌های کاربردی اندروید و اطلاعات مهمِ تنظیمات اندروید
جسارتاً آموزشتوبه به زبان ساده
توصیه‌های بسیار مهم امنیتی
توصیه‌های بسیار مهم سلامتی
سرویس و تعمیر آبگرمکن و پکیج
سیستم آبرسانی ساختمان (پمپ،مخزن،روشهای‌نصب،عیب‌یابی،تعمیر،هشدارها،توصیه‌ها)

دوستِ عزیز،چه باور کنی چه باور نکنی چه خوشت بیاد چه خوشت نیاد
همه ما آسمونی هستیم و شمارش معکوس برای بازگشتمون از همون روزِ اولِ خلقتمون شروع شده
و حسابرسیِ بسیار دقیقی هم در انتظارمون هست. 
یه آسمونیِ فعال باش که امتحانِ دنیا تکرار شدنی نیست که نیست

اگه باور نمی‌کنی، برو همۀ ثروت و قدرت و هوش و دانش و نفوذت رو به کار بگیر
تا مانعِ پرواز بشی.
باز هم قبول نداری ؟!
این شما و این هم دنیا

Colonel II
Colonel II
نمایه کاربر
پست: 4653
تاریخ عضویت: یک‌شنبه ۱۲ اردیبهشت ۱۳۸۹, ۱۲:۴۴ ب.ظ
محل اقامت: زمین پهناور خدا ( أرضُ الله الواسعة)
سپاس‌های ارسالی: 4736 بار
سپاس‌های دریافتی: 8759 بار

Re: عيب يابی خودرو

پست توسط MOHAMMAD_ASEMOONI »

Farhad Sa نوشته شده:با سلام خدمت شما سروران.
من یک ماشین اوپل کورسا۱۹۹۴ خریدم .
استارت میخوره برق به شمع ها و وایر ها میاد اما روشن نمیشه
ولی وقتی ماشین رو میکشم روشن میشه.
لطفا راهنمایی کنید.
ممنون.


سلام
1- انژکتوری هست یا کاربراتوری ؟
2- با کشیدن وقتی روشن میشه دیگه مشکلی نداره ؟ یعنی خوب گاز میخوره ؟ شتابش خوبه ؟
3- وقتی موتور گرم شد , اگر خاموش کنین با استارت روشن میشه ؟
==============================
با رعایت نکات ایمنی از دریچه ی گاز 2 قاشق بنزین بریزید توی منیفولد هوا و استارت بزنید ببینید روشن میشه
اگر روشن شد پس مشکل در سیستم سوخت رسانی هست
صرفه‌جویی دهها میلیونیِ هزینه‌های خودرو
صرفه‌جویی دهها میلیونیِ هزینه‌های زندگی
برنامه‌های کاربردی اندروید و اطلاعات مهمِ تنظیمات اندروید
جسارتاً آموزشتوبه به زبان ساده
توصیه‌های بسیار مهم امنیتی
توصیه‌های بسیار مهم سلامتی
سرویس و تعمیر آبگرمکن و پکیج
سیستم آبرسانی ساختمان (پمپ،مخزن،روشهای‌نصب،عیب‌یابی،تعمیر،هشدارها،توصیه‌ها)

دوستِ عزیز،چه باور کنی چه باور نکنی چه خوشت بیاد چه خوشت نیاد
همه ما آسمونی هستیم و شمارش معکوس برای بازگشتمون از همون روزِ اولِ خلقتمون شروع شده
و حسابرسیِ بسیار دقیقی هم در انتظارمون هست. 
یه آسمونیِ فعال باش که امتحانِ دنیا تکرار شدنی نیست که نیست

اگه باور نمی‌کنی، برو همۀ ثروت و قدرت و هوش و دانش و نفوذت رو به کار بگیر
تا مانعِ پرواز بشی.
باز هم قبول نداری ؟!
این شما و این هم دنیا

Colonel II
Colonel II
نمایه کاربر
پست: 4653
تاریخ عضویت: یک‌شنبه ۱۲ اردیبهشت ۱۳۸۹, ۱۲:۴۴ ب.ظ
محل اقامت: زمین پهناور خدا ( أرضُ الله الواسعة)
سپاس‌های ارسالی: 4736 بار
سپاس‌های دریافتی: 8759 بار

Re: عيب يابی خودرو

پست توسط MOHAMMAD_ASEMOONI »

rahmatkarimpoor نوشته شده:من یه پراید 82 clc دارم که از مدار خارجش کردن .مصرفش به اندازه ای بالاست که خسته ام کرده .خواستم یه راهنمایی کنید که ایا متونم با وجود کاربراتر clc رو دوباره بیارم تویه مدار .؟
و اگه میشه چطوری .؟
اگه راهنمایی کنید ممنون میشم

فرستاده شده از SM-J111Fِ من با Tapatalk


سلام
از کجا میدونین مصرفش بالاست ؟
چه علائمی از مصرفِ زیاد رو داره ؟
دوده زدن شمعها ؟
دود سیاه از اگزوز ؟

مصرف در 100km بالاست ؟

آیا باک تبخیر نداره ؟ بوی بنزین نمیاد توی اتاق و بیرون ؟
یورو 4 تبخیرش خیلی زیاده . اگر باک کیپ نباشه , اگر سیستم کانیستر نداشته باشه مقدار زیادی بنزین با تبخیر هدر میره .
کانیستِر بخارهای توی باک رو میفرسته توی منیفولد هوا تا بره توی سسلندرها و بسوزه و مصرف بشه .

قطر چرخهای جلو اگر استاندارد نباشه کیلومترشمار غلط نشون میده و نمیشه مصرف رو درست حساب کرد
صرفه‌جویی دهها میلیونیِ هزینه‌های خودرو
صرفه‌جویی دهها میلیونیِ هزینه‌های زندگی
برنامه‌های کاربردی اندروید و اطلاعات مهمِ تنظیمات اندروید
جسارتاً آموزشتوبه به زبان ساده
توصیه‌های بسیار مهم امنیتی
توصیه‌های بسیار مهم سلامتی
سرویس و تعمیر آبگرمکن و پکیج
سیستم آبرسانی ساختمان (پمپ،مخزن،روشهای‌نصب،عیب‌یابی،تعمیر،هشدارها،توصیه‌ها)

دوستِ عزیز،چه باور کنی چه باور نکنی چه خوشت بیاد چه خوشت نیاد
همه ما آسمونی هستیم و شمارش معکوس برای بازگشتمون از همون روزِ اولِ خلقتمون شروع شده
و حسابرسیِ بسیار دقیقی هم در انتظارمون هست. 
یه آسمونیِ فعال باش که امتحانِ دنیا تکرار شدنی نیست که نیست

اگه باور نمی‌کنی، برو همۀ ثروت و قدرت و هوش و دانش و نفوذت رو به کار بگیر
تا مانعِ پرواز بشی.
باز هم قبول نداری ؟!
این شما و این هم دنیا

Colonel II
Colonel II
نمایه کاربر
پست: 4653
تاریخ عضویت: یک‌شنبه ۱۲ اردیبهشت ۱۳۸۹, ۱۲:۴۴ ب.ظ
محل اقامت: زمین پهناور خدا ( أرضُ الله الواسعة)
سپاس‌های ارسالی: 4736 بار
سپاس‌های دریافتی: 8759 بار

پست توسط MOHAMMAD_ASEMOONI »

mohamadmahdi5867 نوشته شده:باسلام و عرض ادب و احترام
چند وقتیست ماشینم روا سال تکسوز 90 دچار یه مشکلی شده

تا بحال دو بار دیاگ زدم خطای استپرموتور میداده و هر دوبار هم استپرموتور را عوض کردم ولی مشکل برطرف نشده

به نظر شما علت دیگه چیست؟

زمانیکه ماشین روی حالت بنزین گرم است خاموش میکنم بعد از چند دقیقه که دوباره استارت میزنم دور موتور خیلی پایین میاد و بعد از حرکت و دنده گذاشتن ماشین خاموش میشه تا بعد از حدود نیم ساعت دیگه خود بخود درست میشه

به نظر شما مشکل از کجاست؟

ممنون از لطف و راهنمایی شما بزرگوار


سلام علیکم

اگر چراغ چک روشن میشه و کدِ استپر هست پس یا استپر ایراد داره و یا فیش استپر ایراد داره و یا یک سیم از سیمهای وصل شده به استپر

این تستها رو انجام بدین و نتیجه رو خبر بدین :

1- موتور رو روشن کنین . بذارید گرم بشه , بعدش با موتور روشن , یک نفر پشت فرمان باشه و چشمش به چراغ چک باشه
شما با سیم و فیش استپر ور برید اما فیش رو درنیارید
هدف اینه که اگر فیش یا سیم قطعی داره مشخص بشه

2- بعد از مدتی رانندگی که موتور حسابی گرم شده , , با موتور روشن فیش استپر رو بکشید و موتور رو خاموش کنین (فیش رو وصل نکنین)

بعدش روشن کنین ببینین همون حالت افت دور موتور و خاموش شدن پیش میاد ؟
اگر بله پس موضوع ربطی به استپر نداره
اگر نه پس استپر مشکل داره اما شما میگین عوضش کردین پس ممکنه فثط تنظیمش به هم ریخته باشه و ریست reset میخواد

روش ریست:
با موتور کاملاً سرد
فیوز کامپیوتر رو 3 دقیقه بردارین و یا سیم متفی باتری رو3 دقیقه بردارین و سپس دوباره نصب کنین

سوئیچ 5 ثانیه باز
س 5 ث بسته
س 5 ث باز
استارت بدون گاز
صبر کنین تا موتور کاملاً گرم بشه
بعدش اگر کولر داره , کولر 10 ث روشن
ک 10 ث خاموش
موتور خاموش

نتیجه رو خبر بدین
صرفه‌جویی دهها میلیونیِ هزینه‌های خودرو
صرفه‌جویی دهها میلیونیِ هزینه‌های زندگی
برنامه‌های کاربردی اندروید و اطلاعات مهمِ تنظیمات اندروید
جسارتاً آموزشتوبه به زبان ساده
توصیه‌های بسیار مهم امنیتی
توصیه‌های بسیار مهم سلامتی
سرویس و تعمیر آبگرمکن و پکیج
سیستم آبرسانی ساختمان (پمپ،مخزن،روشهای‌نصب،عیب‌یابی،تعمیر،هشدارها،توصیه‌ها)

دوستِ عزیز،چه باور کنی چه باور نکنی چه خوشت بیاد چه خوشت نیاد
همه ما آسمونی هستیم و شمارش معکوس برای بازگشتمون از همون روزِ اولِ خلقتمون شروع شده
و حسابرسیِ بسیار دقیقی هم در انتظارمون هست. 
یه آسمونیِ فعال باش که امتحانِ دنیا تکرار شدنی نیست که نیست

اگه باور نمی‌کنی، برو همۀ ثروت و قدرت و هوش و دانش و نفوذت رو به کار بگیر
تا مانعِ پرواز بشی.
باز هم قبول نداری ؟!
این شما و این هم دنیا

Colonel II
Colonel II
نمایه کاربر
پست: 4653
تاریخ عضویت: یک‌شنبه ۱۲ اردیبهشت ۱۳۸۹, ۱۲:۴۴ ب.ظ
محل اقامت: زمین پهناور خدا ( أرضُ الله الواسعة)
سپاس‌های ارسالی: 4736 بار
سپاس‌های دریافتی: 8759 بار

پست توسط MOHAMMAD_ASEMOONI »

sepehr-s نوشته شده:با سلام خدمت دوستان

من جدیدا جلوبندی ماشین رو تعمیر کردم و تقریبا تمام قطعات شامل کمک - توپی سرکمک - مچی - سیبک زیر طبق رو عوض کردم
ولی باز هم ماشین توی چاله سمت راننده تقه می زنه
من خودم نظرم روی لاستیکهای میله تعادل و بوش طبق هاست که چون ظاهرشون سالم بود تعمیرکار تعویض نکرد
ممکنه به خاطر خشک شدن این لاستیکها باشه؟
ماشین مگان اتومات مدل 2008 کارکرد 120000


سلام
تقه یا همون تلق تلقِ جلوی ماشین روی دست اندازها اکثراً به دلیل کوبیده شدن و کوچک شدنِ لاستیک سر بالای کمک هست . یعنی سر بالای کمک که به گلگیر وصله لق میشه و فاصله میگیره از گلگیر و با ضربه ی دست انداز میخوره گلگیر و تلق تلق صدل میده

وقتی فقط راننده در ماشین و سبک هست صدا بیشتر میشه . با مسافر هم کمتر میشه
با ماشین خیلی سنگین اصلاً صدا نمیده
اگر مهره ی بالایی سرِ کمک جا داشته باشه که یکی دو دور سفت بشه پس ممکنه با سفت کردنش صدا قطع بشه اگر که اون لاستیک زیاد کوبیده و کوچک نشده باشه (چپ و راست باید یه یک اندازه سفت بشه وگرنه سر ماشین کمی کج میشه یعنی یه طرف بالا , دیگری پایین )
با اصافه کردنِ چند ورق از تیوب پنچر به همون لاستیک , ضخامتش بیشتر میشه و درست میشه بدون خرید قطعه یدکی . تازه کیفیت لاستیک تیوب چند برابر بهتر از لاستیکی هست که باهاش قطعات جلوبندی و کمک درست میشه
صرفه‌جویی دهها میلیونیِ هزینه‌های خودرو
صرفه‌جویی دهها میلیونیِ هزینه‌های زندگی
برنامه‌های کاربردی اندروید و اطلاعات مهمِ تنظیمات اندروید
جسارتاً آموزشتوبه به زبان ساده
توصیه‌های بسیار مهم امنیتی
توصیه‌های بسیار مهم سلامتی
سرویس و تعمیر آبگرمکن و پکیج
سیستم آبرسانی ساختمان (پمپ،مخزن،روشهای‌نصب،عیب‌یابی،تعمیر،هشدارها،توصیه‌ها)

دوستِ عزیز،چه باور کنی چه باور نکنی چه خوشت بیاد چه خوشت نیاد
همه ما آسمونی هستیم و شمارش معکوس برای بازگشتمون از همون روزِ اولِ خلقتمون شروع شده
و حسابرسیِ بسیار دقیقی هم در انتظارمون هست. 
یه آسمونیِ فعال باش که امتحانِ دنیا تکرار شدنی نیست که نیست

اگه باور نمی‌کنی، برو همۀ ثروت و قدرت و هوش و دانش و نفوذت رو به کار بگیر
تا مانعِ پرواز بشی.
باز هم قبول نداری ؟!
این شما و این هم دنیا

Colonel II
Colonel II
نمایه کاربر
پست: 4653
تاریخ عضویت: یک‌شنبه ۱۲ اردیبهشت ۱۳۸۹, ۱۲:۴۴ ب.ظ
محل اقامت: زمین پهناور خدا ( أرضُ الله الواسعة)
سپاس‌های ارسالی: 4736 بار
سپاس‌های دریافتی: 8759 بار

Re: عيب يابی خودرو

پست توسط MOHAMMAD_ASEMOONI »

rahmatkarimpoor نوشته شده:سلام خدمت تمام دوستان عزیز بنده موتور پراید هشتادو سه که انتهای گاز دود ابی و صبح موقع روشن کردن دود ابی داشت که مکانیک موتور رو باز کرد و درجه زد دیواره مشکلی نداشت .
میل سوپاپ .سر سیلندرو داد تراشکاری و رینگ و پیستون عوض کرد .

الان بعد دو روز صبح که روشنش کردم همچنان دود ابی کرد و قدرت موتور هم کم شده .
لطفآ راهنمایی کنید الان چکار کنم .
ممکنه پولو دور ریخته باشم



سلام دوست عزیز

اگر مکانیک دقیقاً همینجوری که گفتین معاینه کرده متاسفانه کارها درست انجام نشده
1- اول باید دید موتور چند هزار تا کار کرده . این خیلی مهم هست برای دانستن عمر قطعات
2- وقتی دود داره ,اول باید منشأ دود مشخص بشه (از ساق سوپاپها , از سیلندرها - از بنجلی روغن )
3- باید حالت شمعها چک بشه که آیا مثل همند یا نه .
اگر یک شمع بیشتر از بقیه دود زده هست یعنی اون سیلندر ایراد داره یا ایرادش بیشتر از بقیه هست

4- باید فیوز پمپ بنزین برداشته بشه و استارت زده بشه برای شنجش قدرت اویل پمپ . اگر با استارت زدن چراغش خاموش نمیشه پس پمپ ضعیفه و خوب روغن رسانی نمیکنه و همین عامل بزرگی برای سایش قطعات و فرسایش رینگها و پیستونها و سیلندرها و روغن سوزی هست
البته روغن و فیلتـر روغن در این تست باید تمیز باشه


5- اگر موتور روغن سوزی داره و قبلاً هم موتور تعمیر نشده پس فقط تعویض رینگ میخواد با رینگهای بزرگتر
همزمان کاسه نمد ساق سوپاپها هم عوض میشه چون سرسیلندر باز شده
همزمان طول فنر سوپاپها چک میشه و اگر بیش از حدِ نرمال کوتاه شده باید عوص بشه . شاید هم راهی برای صاف کشیدنش باشه در تراشکاری تا طولش نرمال بشه . فنر اگر کوتاه بشه سوپاپ دیر بسته میشه و مشکل ساز میشه خصوصاً در دور موتور بالای 2000

همزمان تسمه تایم و سایر تسمه هم هم اگر زدگی داره یا ترک ترک شده باید عوض بشه
واشر سرسیلندر هم خود به خود باید عوض بشه
کاسه نمد سر میل لنگ و میل سوپاپ اگر خیلی قدیمی هست بهتره با درجه یکِ امریکائی یا اروپایی یا ژاپنی یا کره ای عوض بشه
تویل پمپ اگر در تست ضعیف بوده باید عوض بشه با بهترین نوع چون دوام موتور به روغن هست و پمپش و رانندگی خردمندانه و تعویض به موقع روغن و فیـلتر و سلامت سیستم خنک کننده
6- اگر موتور قبلا تعمیر شده پس باید سیلندر کمی تراش بخوره و پیستونهای یک درجه بزرگتر با رینگهای خاص خودش نصب بشه
7- سرسیلندر به هیچ وجه نباید تراش داده بشه مگر اینکه تاب برداشته باشه . اون هم تابِ بیشتر از مقدار مجاز که فکر کنم 125 هزارم mm باشه یا 25 هزارم mm
8- سوپاپها باید شماره گذاری بشه قبل از باز شدن تا بعداً هر سوپاپ جای خودش بسته بشه وگرنه مشکل ساز میشه
صرفه‌جویی دهها میلیونیِ هزینه‌های خودرو
صرفه‌جویی دهها میلیونیِ هزینه‌های زندگی
برنامه‌های کاربردی اندروید و اطلاعات مهمِ تنظیمات اندروید
جسارتاً آموزشتوبه به زبان ساده
توصیه‌های بسیار مهم امنیتی
توصیه‌های بسیار مهم سلامتی
سرویس و تعمیر آبگرمکن و پکیج
سیستم آبرسانی ساختمان (پمپ،مخزن،روشهای‌نصب،عیب‌یابی،تعمیر،هشدارها،توصیه‌ها)

دوستِ عزیز،چه باور کنی چه باور نکنی چه خوشت بیاد چه خوشت نیاد
همه ما آسمونی هستیم و شمارش معکوس برای بازگشتمون از همون روزِ اولِ خلقتمون شروع شده
و حسابرسیِ بسیار دقیقی هم در انتظارمون هست. 
یه آسمونیِ فعال باش که امتحانِ دنیا تکرار شدنی نیست که نیست

اگه باور نمی‌کنی، برو همۀ ثروت و قدرت و هوش و دانش و نفوذت رو به کار بگیر
تا مانعِ پرواز بشی.
باز هم قبول نداری ؟!
این شما و این هم دنیا

New Member
پست: 13
تاریخ عضویت: جمعه ۱۸ اسفند ۱۳۹۶, ۱۲:۱۳ ق.ظ
سپاس‌های دریافتی: 7 بار

Re: عيب يابی خودرو

پست توسط Abolfazl_MC »

MOHAMMAD_ASEMOONI نوشته شده:سلام دوستان
سوال:
دنده برنجیهای گیربکس همه مثل هم هستند دقیقاً ؟
در نت گشتم . ظاهراً بعضی ماشینها برنجی هر دنده سایزش فرق داره و موقع تعمیر امکان نداره بشه جابجا ببندیمشون
اما ظاهراً بعضی ماشینها از عکس برنجیهاش اینطور به نظر میاد که همه یک شکل و یک اندازه هستند و مکانیک میتونه عمداً یا سَهواً اونها رو جابجا نصب کنه یعنی برنجی دنده یک رو ببنده جای 3 و 2 رو جای 4 و ...
بعضیها گفته اند که بعد از تعمیر گیربکس مثل تعویض ماهک یا میل ماهک , دنده ای که قبل از تعمیر خوب جا میرفته حالا درست جا نمیره
اگر برنجیها شبیه هم باشند پس ممکنه علتش جابجا شدن برنجیها باشه

برنجی یک چرخدنده ی هرزگرد هست و اگر ضخامت لبه اش کم بشه دنده با صدای قِررررر جا میره
سر فرصت بیشتر توضیح میدم إن شاء الله


سلام دنده برنجی های هر دنده سایزش متفاوته و عمدا یا سهوا نمیشه جا به جا بست چون خودش عین هلو میره تو جای خودش
ارسال پست

بازگشت به “مباحث فنی و تخصصی خودرو”