عيب يابی خودرو

در اين بخش مي‌توانيد در مورد مباحث فنی و تخصصی مرتبط با خودرو و وسايل نقليه بحث و تبادل نظر کنيد

مدیران انجمن: MOHAMMAD_ASEMOONI, Mohsen1001, RAHVAR, شوراي نظارت

New Member
پست: 4
تاریخ عضویت: دوشنبه ۱ مهر ۱۳۹۸, ۱۰:۰۱ ب.ظ
سپاس‌های ارسالی: 1 بار
سپاس‌های دریافتی: 2 بار

Re: عيب يابی خودرو

پست توسط erfan dehghan »

MOHAMMAD_ASEMOONI نوشته شده: پنج‌شنبه ۴ مهر ۱۳۹۸, ۱۲:۱۸ ق.ظ
erfan dehghan نوشته شده: دوشنبه ۱ مهر ۱۳۹۸, ۱۰:۱۰ ب.ظ سلام بر دوستان.

بنده تازه عضو این کلوپ شدم.
ممنون میشم دوستانیکه تجربه دارند من رو راهنمایی کنند.
.
من تازه واشر سرسیلندر عوض کردم چون هم خیلی آب کم میکرد و هم قدرت ماشین کم شده بود.
بعد از تعویض واشر سرسیلندر متوجه شدم باز هم مقداری کمی آب کم میکنه و قطرات آب در خروجی اگزوز مشهوده.
خواستم طبق گفته بعضی ها از زردچوبه استفاده کنمچون احتمال نشت میدم.
خواستم بدونم چه مقدار زرد چوبه و چه موقع به رادیاتور اضافه کنم؟
و اینکه اصلا کار درستی هست یا نه ؟
وباز هم اینکه مایع نشت گیر بهتره یا زرد چوبه؟ تشکر فراوان.خودروی بنده ماتیز هست.

سلام و خوش آمد به شما
.
خیلی جاها در سایتهای خارجی نوشته که زردچوبه نشتی سیستم رادیاتور رو متوقف میکنه
.
حتی همون محلول نشت گیر پریستون رو هم که بنده استفاده کردم و بسیار کارآمد هست , داخلش دانه های ریزی شبیه فلفل سیاهِ پودر شده هست
.

در گوگل بنویسید
radiator leak stop turmeric powder YouTube

تا کلیپهاش در یوتیوب رو ببینید
.
قبلاً که سایت تیونینگ تاک بودش بنده مطالب زیادی در تاپیک ماتیز نوشتم که تعدادیش در مورد جاهایی بود که کولانت ازش نشت میکنه در ماتیز
به هر حال اگه نشتی رو پیدا نکردین و مبدارش کمه پس یک استکان نشت گیر میتونه برای امتحان و نتیجه گیری مناسب باشه البته اگر کولانت تمیز هست وگرنه اول باید سیستم شستشو داده بشه و بعدش کولانت نو با یک استکان نشت گیر استفاده بشه .
روشش هم روی قوطیش نوشته شده
.
  اما در مورد زردچوبه مسئولیتش با خودتونه
مقدارش هم بهتره نصف استکان باشه برای شروع و تست
با موتور کاملاً سرد , درب قمقمه رو باز کنین و موتور رو روشن کنین و کمی گاز رو بگیرین و زردچوبه رو کم کم بریزید توی قمقمه
بعدش دربش رو ببندین و محکم کنین

.
بهتره به لبه ی قمقمه و رزوه هاش و واشر درب قمقمه گیریس بمالین . این کار خیلی تاثیر داره در نرم بشته و باز شدنش و تا آخر محکم شدنش و طول عمرش
.
بعدش چند روز صبر کنین و ببینین آیا نشتی کاهش داشته ؟

 
.
.
اما موضوع تعویض سرسیلندر , امیدوارم سرسیلندر اصلی رو نگه داشته باشین چون یکی از بهترین سرسیلندرهای دنیاست و به این سادگی خراب نمیشه
فریب نخورید و نفرستینش تراشکاری
کم قدرت شدن موتور به هزار و یک چیز بستگی داره که همگی قابل بررسی و تست هست تا بیخودی قطعه عوض نکنین . اون هم سرسیلندر !!!
شاید که عجله کردین
.
.
 ===================================
.

.
دوستان , به نفعتون هست که مطالب بنده ی مخلص رو بخونید و دنبال کنید چون هم کلی پول توش هست هم امنیت و ایمنی هم آسایش و آرامش هم دور شدن از بسیاری از خطرها و ضررهای دنیا إن شاء الله .
.
چند نمونه
.
توصیه های بسیار مهمِ امنیتی
.
http://www.centralclubs.com/topic-t112046-168.html
.
صرفه جویی های میلیونی در هزینه های خودرو و زندگی
.
http://www.centralclubs.com/topic-t107118-1008.html
.
http://www.centralclubs.com/topic-t106890-96.html

.
برنامه های بسیار مهم و کاربردی برای گوشیهای اندرویدی

.
http://www.centralclubs.com/topic-t122336-24.html
.
جسارتاً و با عرض معذرت, آموزش توبه :

http://www.centralclubs.com/topic-t71295.html
 
تشکر فراوان اقا محمد نتیجه استفاده از زرد چوبه رو حتما اعلام میکنم.البته بنده واشر عوض کردم نه سرسیلندر.
یه مشکل دیگه ای که ماتیزم جدیدا پیدا کرده الاکلنگی شدن فرمان هست.رینگها تابگیری شده تایر ها بدون ایراد و پله کردن و بالانس شده ولی نمیدونم چرا باز در حد حدود دوسانت الاکلنگی هست در سرعت پایین در سرعت بالا کمتر.بخصوص زمانیکه سرنشین عقب دارم و جلوی ماشین کمی بلند میشه این مشکل بیشتر مشهوده.از وقت گذاشتن دوستان سپاس گذارم
Colonel II
Colonel II
نمایه کاربر
پست: 4665
تاریخ عضویت: یک‌شنبه ۱۲ اردیبهشت ۱۳۸۹, ۱۲:۴۴ ب.ظ
محل اقامت: زمین پهناور خدا ( أرضُ الله الواسعة)
سپاس‌های ارسالی: 4737 بار
سپاس‌های دریافتی: 8764 بار

Re: عيب يابی خودرو

پست توسط MOHAMMAD_ASEMOONI »

erfan dehghan نوشته شده: یک‌شنبه ۷ مهر ۱۳۹۸, ۱۲:۲۶ ق.ظ
تشکر فراوان اقا محمد

نتیجه استفاده از زرد چوبه رو حتما اعلام میکنم.
.
البته بنده واشر عوض کردم نه سرسیلندر.
.

یه مشکل دیگه ای که ماتیزم جدیدا پیدا کرده الاکلنگی شدن فرمان هست.
رینگها تابگیری شده تایرها بدون ایراد و پله کردن و بالانس شده ولی نمیدونم چرا باز در حد حدود دوسانت الاکلنگی هست در سرعت پایین در سرعت بالا کمتر. بخصوص زمانیکه سرنشین عقب دارم و جلوی ماشین کمی بلند میشه این مشکل بیشتر مشهوده.

از وقت گذاشتن دوستان سپاسگذارم

سلام علیکم
.
قابلی نداشت دوست عزیز

.
بله , درسته . بنده با عجله مطلبتون رو خوندم
.
به هر حال تعویض واشر سرسیلندر هم نباید بی دلیلِ باشه و باید مطمئن شد که واشر صدمه دیده
یعنی یا کولانت میره توی مسیر روغن که علامتش دیدن قطرات کولانت در روغن هست
یا برعکسش که علامتش دیدن قطرات روغن در کولانت هست
یا کولانت میره توی یک سیلندر که باعث دود سفید در هنگام استارت میشه
و یا روغن میره توی یک سیلندر شمعش چرب میشه و دود آبی اگزوز هم یک دلیل دیگرشه و کاهش روغن بدون نشتی از جایی از موتور
.
صدمه دیدن ئاشر باعث کاهش کمپرس یک ییلندر هم میشه که با برداشتن تمام شمعها و نصب فشارسنج به جای یک شمع و فشردن گاز تا آخر و استارت زدن میشه شدت کمپرس همون سیلندر رو دید که با مقایسه اش با کاتالوگ تعمیر ماشین میتونیم به ضعف اون پیستون و سیلندر پی برد
.
.
علت حرکتِ نواسان دارِ ماشین , خارج شدنِ عاج لاستیک از شکلِ دایره ای هست که علتش میتونه بنجل بودنِ لاستیک باشه یا میتونه توقفِ طولانی ماشین در یک جا و تغییر کردنِ شکل لاستیک باشه خصوصاً لاستیکِ کم باد
یعنی هفته ها ماشین در یک جا متوقف بوده و صاحبش هم جابجایی نیم متری یا یک متری در هر چند روز انجام نمیداده
.
.
برای تستش باید روی یک زمین کاملاً صاف مثل کاشی , تایرها رو تک تک با جک فقط 5 میلیمتر از زمین بلند کنین و بعدش با دست و خیلی آروم تایر رو بچرخونین
اگر گاهی به زمین میگیره وگاهی نه پس همون لاستیک تابِ کلّه داره
تنها چاره اش هم مُدارا باهاش هست تا عمرش تمام بشه و یا اینکه تعویض بشه
اگر هم فقط یکیش اینجوریه و زاپاس سالمه میشه جابجاشون کرد
صرفه‌جویی دهها میلیونیِ هزینه‌های خودرو
صرفه‌جویی دهها میلیونیِ هزینه‌های زندگی
برنامه‌های کاربردی اندروید و اطلاعات مهمِ تنظیمات اندروید
جسارتاً آموزشتوبه به زبان ساده
توصیه‌های بسیار مهم امنیتی
توصیه‌های بسیار مهم سلامتی
سرویس و تعمیر آبگرمکن و پکیج
سیستم آبرسانی ساختمان (پمپ،مخزن،روشهای‌نصب،عیب‌یابی،تعمیر،هشدارها،توصیه‌ها)

دوستِ عزیز،چه باور کنی چه باور نکنی چه خوشت بیاد چه خوشت نیاد
همه ما آسمونی هستیم و شمارش معکوس برای بازگشتمون از همون روزِ اولِ خلقتمون شروع شده
و حسابرسیِ بسیار دقیقی هم در انتظارمون هست. 
یه آسمونیِ فعال باش که امتحانِ دنیا تکرار شدنی نیست که نیست

اگه باور نمی‌کنی، برو همۀ ثروت و قدرت و هوش و دانش و نفوذت رو به کار بگیر
تا مانعِ پرواز بشی.
باز هم قبول نداری ؟!
این شما و این هم دنیا

New Member
پست: 5
تاریخ عضویت: دوشنبه ۸ مهر ۱۳۹۸, ۲:۲۸ ب.ظ
سپاس‌های دریافتی: 3 بار

Re: عيب يابی خودرو

پست توسط honarfardi9 »

اگر عقربه در نقطه‌ای مشخص گیر کند یا حرکت آن به صورت پله‌پله‌ای باشد، به احتمال زیاد در جای خود زیادی سفت شده است.
معمولا بعد از یک نوبت باز‌کردن صفحه کیلومتر، هنگام سوار‌کردن مجدد عقربه ممکن است فشاری بیش از حد به آن اعمال شود و عقربه گیر کند.
برای رفع این مشکل بهتر است اندکی عقربه را بیرون بکشید.
عمق قرارگیری عقربه باید درحدی باشد که‌ هنگام روشن‌شدن نور زمینه، ‌هاله‌ ضعیف نور دور محور عقربه شکل بگیرد.
New Member
پست: 5
تاریخ عضویت: دوشنبه ۸ مهر ۱۳۹۸, ۸:۵۳ ب.ظ
سپاس‌های ارسالی: 16 بار
سپاس‌های دریافتی: 1 بار

Re: عيب يابی خودرو

پست توسط tahmineh.f »

  سلام وقت بخیر و خسته نباشید..
من ماشینم پرایده.. هر روز اول صبح که ماشین رو روشن می کنم و سرد هست بعد از چند دقیقه از قسمت پایینی پرس شده رادیاتور( دقیقا پایین رادیاتور اون قسمتی از بخش آلومینیومی رادیاتور که روی پلاستیک پرس شده از اونجا نشتی میده) ولی فقط حدود سی ثانیه هست بعد که ماشین گرم میشه قطع میشه و دیگه اصلا نشت نمیکنه..خواهش میکنم راهنمایی کنید چکار کنم .
Captain II
Captain II
نمایه کاربر
پست: 722
تاریخ عضویت: جمعه ۳ دی ۱۳۹۵, ۵:۱۷ ب.ظ
محل اقامت: تبریز
سپاس‌های ارسالی: 1772 بار
سپاس‌های دریافتی: 846 بار

Re: عيب يابی خودرو

پست توسط ho3ein2000 »

tahmineh.f نوشته شده: دوشنبه ۸ مهر ۱۳۹۸, ۸:۵۹ ب.ظ   سلام وقت بخیر و خسته نباشید..
من ماشینم پرایده.. هر روز اول صبح که ماشین رو روشن می کنم و سرد هست بعد از چند دقیقه از قسمت پایینی پرس شده رادیاتور( دقیقا پایین رادیاتور اون قسمتی از بخش آلومینیومی رادیاتور که روی پلاستیک پرس شده از اونجا نشتی میده) ولی فقط حدود سی ثانیه هست بعد که ماشین گرم میشه قطع میشه و دیگه اصلا نشت نمیکنه..خواهش میکنم راهنمایی کنید چکار کنم .
با سلام
مقدار نشتی چقدر هست
مطمئن هستید نشتی بعد از گرم شدن رفع میشه
خدا یاور بنده اش هست~ تا وقتی که بنده یاور برادرش باشه
Colonel II
Colonel II
نمایه کاربر
پست: 4665
تاریخ عضویت: یک‌شنبه ۱۲ اردیبهشت ۱۳۸۹, ۱۲:۴۴ ب.ظ
محل اقامت: زمین پهناور خدا ( أرضُ الله الواسعة)
سپاس‌های ارسالی: 4737 بار
سپاس‌های دریافتی: 8764 بار

Re: عيب يابی خودرو

پست توسط MOHAMMAD_ASEMOONI »

tahmineh.f نوشته شده: دوشنبه ۸ مهر ۱۳۹۸, ۸:۵۹ ب.ظ   سلام وقت بخیر و خسته نباشید..
من ماشینم پرایده..

هر روز اول صبح که ماشین رو روشن می کنم و سرد هست بعد از چند دقیقه از قسمت پایینی پرس شده رادیاتور( دقیقا پایین رادیاتور اون قسمتی از بخش آلومینیومی رادیاتور که روی پلاستیک پرس شده از اونجا نشتی میده)
ولی فقط حدود سی ثانیه هست بعد که ماشین گرم میشه قطع میشه و دیگه اصلا نشت نمیکنه..
خواهش میکنم راهنمایی کنید چکار کنم .
سلام
سلامت باشید
.
ظاهراً یک تَرکِ ریز وجود داره در محل اتصال بدنه ی به قسمت پلاستیکی
وقتی که ماشین سرده , قسمت آلومینیومی منقبض میشه و شکاف زیاد میشه و کمی نشت میده
با گرم شدنِ قسمتِ آلومینیومی و منبسط شدنش شکاف و شکستگی بسته میشه و نشتی قطع میشه
.
اگر بخواین با چسب مشکل رو حل کنید باید رادیاتور رو باز کنین و جای نشتی رو دقیق مشخص کنین یا لااقل حدودش رو تا 3 سانت مشخص کنین
.
بعدش همون مکان رو خوب خشک کنین و با سمباده یا برس سیمی کمی بسابید تا چربی و خاک و اینها نداشته باشه و کمی هم زبر بشه

بعدش با چسب دوقلوی مارک خوب یک لایه ی نسبتاً ضخیم بزنین روش و حدود نیم ساعت جای گرم باشه مثل زیر آفتاب تا خشک بشه
بعدش هم 24 ساعت بهش مهلت بدین تا حسابی محکم بشه و بعدش نصبش کنین
.
از چسب دوقلو شفاف استفاده نکنین چون قدرتش کمه
باید سیاه و با خاکستری تیره باشه و دقیقاً نصف و نصف باشند و خوبِ خوب هم مخلوط بشند و قبل از اینکه چسب به حالتِ ژله ای برسه باید کار رو تمام کرده باشین و چسبانده باشین
چون وقتی کمی ژله ای بشه دیگه مقدار زیادی از چسبندگیش رو از دست میده
.
همون چسب دوقلوی غفاری رو بنده بارها تست کردم . بسیار قوی هست ولی باید دو قطعه از چربی و خاک و آب و رطوبت کاملاً پاک باشه


.
.
C
===================================
.

.
دوستان , به نفعتون هست که مطالب بنده ی مخلص رو بخونید و دنبال کنید چون هم کلی پول توش هست هم امنیت و ایمنی هم آسایش و آرامش هم دور شدن از بسیاری از خطرها و ضررهای دنیا إن شاء الله .
.
چند نمونه
.
توصیه های بسیار مهمِ امنیتی
.
http://www.centralclubs.com/topic-t112046-168.html
.
صرفه جویی های میلیونی در هزینه های خودرو و زندگی
.
http://www.centralclubs.com/topic-t107118-1008.html
.
http://www.centralclubs.com/topic-t106890-96.html

.
برنامه های بسیار مهم و کاربردی برای گوشیهای اندرویدی

.
http://www.centralclubs.com/topic-t122336-24.html
.
جسارتاً و با عرض معذرت, آموزش توبه :

http://www.centralclubs.com/topic-t71295.html
صرفه‌جویی دهها میلیونیِ هزینه‌های خودرو
صرفه‌جویی دهها میلیونیِ هزینه‌های زندگی
برنامه‌های کاربردی اندروید و اطلاعات مهمِ تنظیمات اندروید
جسارتاً آموزشتوبه به زبان ساده
توصیه‌های بسیار مهم امنیتی
توصیه‌های بسیار مهم سلامتی
سرویس و تعمیر آبگرمکن و پکیج
سیستم آبرسانی ساختمان (پمپ،مخزن،روشهای‌نصب،عیب‌یابی،تعمیر،هشدارها،توصیه‌ها)

دوستِ عزیز،چه باور کنی چه باور نکنی چه خوشت بیاد چه خوشت نیاد
همه ما آسمونی هستیم و شمارش معکوس برای بازگشتمون از همون روزِ اولِ خلقتمون شروع شده
و حسابرسیِ بسیار دقیقی هم در انتظارمون هست. 
یه آسمونیِ فعال باش که امتحانِ دنیا تکرار شدنی نیست که نیست

اگه باور نمی‌کنی، برو همۀ ثروت و قدرت و هوش و دانش و نفوذت رو به کار بگیر
تا مانعِ پرواز بشی.
باز هم قبول نداری ؟!
این شما و این هم دنیا

Major
Major
پست: 228
تاریخ عضویت: دوشنبه ۱۱ دی ۱۳۹۶, ۹:۳۴ ق.ظ
سپاس‌های ارسالی: 120 بار
سپاس‌های دریافتی: 327 بار

Re: عيب يابی خودرو

پست توسط مهاجر تنها »

tahmineh.f نوشته شده: دوشنبه ۸ مهر ۱۳۹۸, ۸:۵۹ ب.ظ   سلام وقت بخیر و خسته نباشید..
من ماشینم پرایده.. هر روز اول صبح که ماشین رو روشن می کنم و سرد هست بعد از چند دقیقه از قسمت پایینی پرس شده رادیاتور( دقیقا پایین رادیاتور اون قسمتی از بخش آلومینیومی رادیاتور که روی پلاستیک پرس شده از اونجا نشتی میده) ولی فقط حدود سی ثانیه هست بعد که ماشین گرم میشه قطع میشه و دیگه اصلا نشت نمیکنه..خواهش میکنم راهنمایی کنید چکار کنم .



سلام علیکم
معمولا قسمت پلاستیک رادیاتور پراید بعد از مدتی خشک می شودحالت سختی می گیره وهمگام بارادیاتور منقبض ومنبسط نمی شود خیلی اوقات هم با چسب سوار رادیاتور کردن که ان چسب هم از بین می رود


نکته مهم
دوست گرامی ان قسمت پلاستیکی رادیاتور را به طور مجزا می فروشند وپرس دائمی نیست قابل تعویضه شما فقط قسمت پلاستیکی را در صورت خراب شدن تعویض کنید یا پرسش را که مجموعه خارهای متصل هست با پیچ گوشتی دو سو باز کنید از دوباره درزهای قرار گرفتن قسمت پلاستیکی روی قسمت الومنیومی را چسب بزنید

نکته مهم
مدار اب رادیاتور را چک کنید ببنید وضعیت هوا گیریش به چه صورته

وفقک الله
New Member
پست: 2
تاریخ عضویت: جمعه ۲۹ شهریور ۱۳۹۸, ۳:۰۹ ب.ظ

Re: عيب يابی خودرو

پست توسط Sami_Mesa »

سلام. وقت بخیر. من یه 207 مدل 96 دارم. الان سه روزه که یه مشکلی پیش اومده. خواهشا اگر کسی میدونه راهنمایی کنه.
وقتی اول صبح که ماشین هنوز سرده و موتور گرم نشده استارت میزنم، فن دور تند روشن میشه و برای حدود نیم ساعت کار میکنه و بعدش خودش خودبه خود خاموش میشه و دیگه همه چی اوکی هست یعنی وقتی که امپر آب، یه خط بالاتر از خط وسط میره فن دور آهسته شروع به کار میکنه و کلا همه چی اوکی هست...
این مشکل فقط برای زمانیه که متور ماشین سرده یا در حال سرد شدنه... فن دور تند با شدت تمام در حال کاره.
چند جا بردم نمایندگی هم بردم امروز، گفت خطای شماره 5 میده و اومد ترموستات و مقاومت فن رو عوض کرد ولی هیچ تاثیری نداشت.
نمایندگی گفت به احتمال زیاد باید ایسیو رو دستکاری کنیم.
ازشون پرسیدم ممکنه از فشنگی آب یا مهره آب باشه گفتند نه.
گریم گرفته...
نمیدونم چیکار کنم!!!
ایسیو چرا اخه؟!
نگرانم همینجوری برام خرج بیاره.
New Member
پست: 2
تاریخ عضویت: جمعه ۲۹ شهریور ۱۳۹۸, ۳:۰۹ ب.ظ

Re: عيب يابی خودرو

پست توسط Sami_Mesa »

سلام. من یه سوال پرسیدم ولی انگار تایید و چاپ نشده!!!
فن 207 من رفته رو دور تند. یعنی از همون اول صبح که ماشین رو روشن میکنم و موتور سرده،  فن دور تند شروع به کار می کنه و به مدت طولانی به کار خودش ادامه میده... اوایل تا 15 دقیقه کار می کرد و بعدش اتوماتیک درست میشد یعنی فن درست کار می کرد و لی الان دیگه کلا خاموش نمیشه و کلا رو دور تنده
آب ماشین درسته و ترموستات هم عوض کردم ... مقاومت فن هم عوض کردم ولی نماینگی گفت انگار از ایسیو باید باشه...
لطفا راهنمایی کنین از چیه؟
 
Captain II
Captain II
نمایه کاربر
پست: 722
تاریخ عضویت: جمعه ۳ دی ۱۳۹۵, ۵:۱۷ ب.ظ
محل اقامت: تبریز
سپاس‌های ارسالی: 1772 بار
سپاس‌های دریافتی: 846 بار

Re: عيب يابی خودرو

پست توسط ho3ein2000 »

Sami_Mesa نوشته شده: دوشنبه ۲۹ مهر ۱۳۹۸, ۹:۴۴ ب.ظ سلام. من یه سوال پرسیدم ولی انگار تایید و چاپ نشده!!!
فن 207 من رفته رو دور تند. یعنی از همون اول صبح که ماشین رو روشن میکنم و موتور سرده،  فن دور تند شروع به کار می کنه و به مدت طولانی به کار خودش ادامه میده... اوایل تا 15 دقیقه کار می کرد و بعدش اتوماتیک درست میشد یعنی فن درست کار می کرد و لی الان دیگه کلا خاموش نمیشه و کلا رو دور تنده
آب ماشین درسته و ترموستات هم عوض کردم ... مقاومت فن هم عوض کردم ولی نماینگی گفت انگار از ایسیو باید باشه...
لطفا راهنمایی کنین از چیه؟



.
 
سلام
همانطور که میدونید سیستم برق۲۰۶ نسبت به بقیه خودرو های داخلی پیچیدس
بهتره چون جا برین پیش تون آپ کار پارامترهای ای سی یو رو برای دما مجددا تعریف کنه
.
یه احتمال هست که سنسور دمای آب معیوب باشه
خدا یاور بنده اش هست~ تا وقتی که بنده یاور برادرش باشه
Colonel II
Colonel II
نمایه کاربر
پست: 4665
تاریخ عضویت: یک‌شنبه ۱۲ اردیبهشت ۱۳۸۹, ۱۲:۴۴ ب.ظ
محل اقامت: زمین پهناور خدا ( أرضُ الله الواسعة)
سپاس‌های ارسالی: 4737 بار
سپاس‌های دریافتی: 8764 بار

Re: عيب يابی خودرو

پست توسط MOHAMMAD_ASEMOONI »

Sami_Mesa نوشته شده: شنبه ۲۷ مهر ۱۳۹۸, ۹:۱۲ ب.ظ سلام. وقت بخیر. من یه 207 مدل 96 دارم. الان سه روزه که یه مشکلی پیش اومده. خواهشا اگر کسی میدونه راهنمایی کنه.
وقتی اول صبح که ماشین هنوز سرده و موتور گرم نشده استارت میزنم، فن دور تند روشن میشه و برای حدود نیم ساعت کار میکنه و بعدش خودش خودبه خود خاموش میشه و دیگه همه چی اوکی هست یعنی وقتی که امپر آب، یه خط بالاتر از خط وسط میره فن دور آهسته شروع به کار میکنه و کلا همه چی اوکی هست...
این مشکل فقط برای زمانیه که متور ماشین سرده یا در حال سرد شدنه... فن دور تند با شدت تمام در حال کاره.
چند جا بردم نمایندگی هم بردم امروز، گفت خطای شماره 5 میده و اومد ترموستات و مقاومت فن رو عوض کرد ولی هیچ تاثیری نداشت.
نمایندگی گفت به احتمال زیاد باید ایسیو رو دستکاری کنیم.
ازشون پرسیدم ممکنه از فشنگی آب یا مهره آب باشه گفتند نه.
گریم گرفته...
نمیدونم چیکار کنم!!!
ایسیو چرا اخه؟!
نگرانم همینجوری برام خرج بیاره.


سلام
.
سر منفی باتری رو 2 دقیقه بردارید و دوباره محکم نصب کنید .
ممکنه اینجوری درست بشه
.
.

===================================
.

.
دوستان , به نفعتون هست که مطالب بنده ی مخلص رو بخونید و دنبال کنید چون هم کلی پول توش هست هم امنیت و ایمنی هم آسایش و آرامش هم دور شدن از بسیاری از خطرها و ضررهای دنیا إن شاء الله .
.
چند نمونه
.
توصیه های بسیار مهمِ امنیتی
.
http://www.centralclubs.com/topic-t112046-168.html
.
صرفه جویی های میلیونی در هزینه های خودرو و زندگی
.
http://www.centralclubs.com/topic-t107118-1008.html
.
http://www.centralclubs.com/topic-t106890-96.html

.
برنامه های بسیار مهم و کاربردی برای گوشیهای اندرویدی

.
http://www.centralclubs.com/topic-t122336-24.html
.
جسارتاً و با عرض معذرت, آموزش توبه :

http://www.centralclubs.com/topic-t71295.html
صرفه‌جویی دهها میلیونیِ هزینه‌های خودرو
صرفه‌جویی دهها میلیونیِ هزینه‌های زندگی
برنامه‌های کاربردی اندروید و اطلاعات مهمِ تنظیمات اندروید
جسارتاً آموزشتوبه به زبان ساده
توصیه‌های بسیار مهم امنیتی
توصیه‌های بسیار مهم سلامتی
سرویس و تعمیر آبگرمکن و پکیج
سیستم آبرسانی ساختمان (پمپ،مخزن،روشهای‌نصب،عیب‌یابی،تعمیر،هشدارها،توصیه‌ها)

دوستِ عزیز،چه باور کنی چه باور نکنی چه خوشت بیاد چه خوشت نیاد
همه ما آسمونی هستیم و شمارش معکوس برای بازگشتمون از همون روزِ اولِ خلقتمون شروع شده
و حسابرسیِ بسیار دقیقی هم در انتظارمون هست. 
یه آسمونیِ فعال باش که امتحانِ دنیا تکرار شدنی نیست که نیست

اگه باور نمی‌کنی، برو همۀ ثروت و قدرت و هوش و دانش و نفوذت رو به کار بگیر
تا مانعِ پرواز بشی.
باز هم قبول نداری ؟!
این شما و این هم دنیا

Colonel II
Colonel II
نمایه کاربر
پست: 4665
تاریخ عضویت: یک‌شنبه ۱۲ اردیبهشت ۱۳۸۹, ۱۲:۴۴ ب.ظ
محل اقامت: زمین پهناور خدا ( أرضُ الله الواسعة)
سپاس‌های ارسالی: 4737 بار
سپاس‌های دریافتی: 8764 بار

Re: عيب يابی خودرو

پست توسط MOHAMMAD_ASEMOONI »

یکی از دوستان نوشته شده: سلام
در روزهای بارونی چراغ روغن خیلی کم نور روشن میشه
علتش چیه ؟

ممنون
سلام

مکانیزمِ فشنگیِ روغن درست مثلِ دکمه لای دربهاست یعنی با فشرده شدنش مسیر برق قطع میشه و لامپ سقفی و با چراغ روغن خاموش میشه و با برداشته شدنِ فشار , مسیر برق وصل میشه و لامپ روشن میشه
در دکمه ی درب , خودِ درب به دکمه فشار میاره و برق منفی رو از بدنه جدا میکنه و درنتیجه لامپ سقف خاموس میشه
.
در فشنگی روغن , روغنِ موتور که توسط شده پمپ روغن فشارش بالا رفته فشار میاره به قطعه ی داخلِ فشنگی و درنتیجه برق منفی از بدنه جدا میشه و چراغ روغن خاموش میشه .
.
ظاهراً در ماشین شما سیم منفی که به فشنگی وصل هست ضدآب نیست یعنی لخت هست و وقتی آب ریخته میشه روی سر سیم و فشنگی , آب مثل یک رسانا عمل میکنه و برق منفی تا حدی به بدنه وصل میشه و درنتیجه چراغ روغن با نور کم روشن میشه
.

شما میتونید فشنگی و سیم رو با کمی بنزین با رعایت نکات ایمنی و برداشتن سر منفی باتری کاملاً تمیز و خشک کنین و چسب آکواریوم (چسب سیلیکوم ) بزنین به سیم و پشتِ فشنگی تا کاملاً ضد آب بشه
.
اگر سیم و فشنگی , چرب و گِلی و مرطوب باشه چسب سیلیکون خوب بهشون نمیچسبه
.
شاید با تمیز کردنشون و پیچیدن چسب برق روی سر سیم هم مشکل حل بشه
.
.
صرفه‌جویی دهها میلیونیِ هزینه‌های خودرو
صرفه‌جویی دهها میلیونیِ هزینه‌های زندگی
برنامه‌های کاربردی اندروید و اطلاعات مهمِ تنظیمات اندروید
جسارتاً آموزشتوبه به زبان ساده
توصیه‌های بسیار مهم امنیتی
توصیه‌های بسیار مهم سلامتی
سرویس و تعمیر آبگرمکن و پکیج
سیستم آبرسانی ساختمان (پمپ،مخزن،روشهای‌نصب،عیب‌یابی،تعمیر،هشدارها،توصیه‌ها)

دوستِ عزیز،چه باور کنی چه باور نکنی چه خوشت بیاد چه خوشت نیاد
همه ما آسمونی هستیم و شمارش معکوس برای بازگشتمون از همون روزِ اولِ خلقتمون شروع شده
و حسابرسیِ بسیار دقیقی هم در انتظارمون هست. 
یه آسمونیِ فعال باش که امتحانِ دنیا تکرار شدنی نیست که نیست

اگه باور نمی‌کنی، برو همۀ ثروت و قدرت و هوش و دانش و نفوذت رو به کار بگیر
تا مانعِ پرواز بشی.
باز هم قبول نداری ؟!
این شما و این هم دنیا

ارسال پست

بازگشت به “مباحث فنی و تخصصی خودرو”