تشکر فراوان اقا محمد نتیجه استفاده از زرد چوبه رو حتما اعلام میکنم.البته بنده واشر عوض کردم نه سرسیلندر.MOHAMMAD_ASEMOONI نوشته شده: پنجشنبه ۴ مهر ۱۳۹۸, ۱۲:۱۸ ق.ظerfan dehghan نوشته شده: دوشنبه ۱ مهر ۱۳۹۸, ۱۰:۱۰ ب.ظ سلام بر دوستان.
بنده تازه عضو این کلوپ شدم.
ممنون میشم دوستانیکه تجربه دارند من رو راهنمایی کنند.
.
من تازه واشر سرسیلندر عوض کردم چون هم خیلی آب کم میکرد و هم قدرت ماشین کم شده بود.
بعد از تعویض واشر سرسیلندر متوجه شدم باز هم مقداری کمی آب کم میکنه و قطرات آب در خروجی اگزوز مشهوده.
خواستم طبق گفته بعضی ها از زردچوبه استفاده کنمچون احتمال نشت میدم.
خواستم بدونم چه مقدار زرد چوبه و چه موقع به رادیاتور اضافه کنم؟
و اینکه اصلا کار درستی هست یا نه ؟
وباز هم اینکه مایع نشت گیر بهتره یا زرد چوبه؟ تشکر فراوان.خودروی بنده ماتیز هست.
سلام و خوش آمد به شما
.
خیلی جاها در سایتهای خارجی نوشته که زردچوبه نشتی سیستم رادیاتور رو متوقف میکنه
.
حتی همون محلول نشت گیر پریستون رو هم که بنده استفاده کردم و بسیار کارآمد هست , داخلش دانه های ریزی شبیه فلفل سیاهِ پودر شده هست
.
در گوگل بنویسید
radiator leak stop turmeric powder YouTube
تا کلیپهاش در یوتیوب رو ببینید
.
قبلاً که سایت تیونینگ تاک بودش بنده مطالب زیادی در تاپیک ماتیز نوشتم که تعدادیش در مورد جاهایی بود که کولانت ازش نشت میکنه در ماتیز
به هر حال اگه نشتی رو پیدا نکردین و مبدارش کمه پس یک استکان نشت گیر میتونه برای امتحان و نتیجه گیری مناسب باشه البته اگر کولانت تمیز هست وگرنه اول باید سیستم شستشو داده بشه و بعدش کولانت نو با یک استکان نشت گیر استفاده بشه .
روشش هم روی قوطیش نوشته شده
.
اما در مورد زردچوبه مسئولیتش با خودتونه
مقدارش هم بهتره نصف استکان باشه برای شروع و تست
با موتور کاملاً سرد , درب قمقمه رو باز کنین و موتور رو روشن کنین و کمی گاز رو بگیرین و زردچوبه رو کم کم بریزید توی قمقمه
بعدش دربش رو ببندین و محکم کنین
.
بهتره به لبه ی قمقمه و رزوه هاش و واشر درب قمقمه گیریس بمالین . این کار خیلی تاثیر داره در نرم بشته و باز شدنش و تا آخر محکم شدنش و طول عمرش
.
بعدش چند روز صبر کنین و ببینین آیا نشتی کاهش داشته ؟
.
.
اما موضوع تعویض سرسیلندر , امیدوارم سرسیلندر اصلی رو نگه داشته باشین چون یکی از بهترین سرسیلندرهای دنیاست و به این سادگی خراب نمیشه
فریب نخورید و نفرستینش تراشکاری
کم قدرت شدن موتور به هزار و یک چیز بستگی داره که همگی قابل بررسی و تست هست تا بیخودی قطعه عوض نکنین . اون هم سرسیلندر !!!
شاید که عجله کردین
.
.
===================================
.
.
دوستان , به نفعتون هست که مطالب بنده ی مخلص رو بخونید و دنبال کنید چون هم کلی پول توش هست هم امنیت و ایمنی هم آسایش و آرامش هم دور شدن از بسیاری از خطرها و ضررهای دنیا إن شاء الله .
.
چند نمونه
.
توصیه های بسیار مهمِ امنیتی
.
http://www.centralclubs.com/topic-t112046-168.html
.
صرفه جویی های میلیونی در هزینه های خودرو و زندگی
.
http://www.centralclubs.com/topic-t107118-1008.html
.
http://www.centralclubs.com/topic-t106890-96.html
.
برنامه های بسیار مهم و کاربردی برای گوشیهای اندرویدی
.
http://www.centralclubs.com/topic-t122336-24.html
.
جسارتاً و با عرض معذرت, آموزش توبه :
http://www.centralclubs.com/topic-t71295.html
یه مشکل دیگه ای که ماتیزم جدیدا پیدا کرده الاکلنگی شدن فرمان هست.رینگها تابگیری شده تایر ها بدون ایراد و پله کردن و بالانس شده ولی نمیدونم چرا باز در حد حدود دوسانت الاکلنگی هست در سرعت پایین در سرعت بالا کمتر.بخصوص زمانیکه سرنشین عقب دارم و جلوی ماشین کمی بلند میشه این مشکل بیشتر مشهوده.از وقت گذاشتن دوستان سپاس گذارم