عيب يابی خودرو

در اين بخش مي‌توانيد در مورد مباحث فنی و تخصصی مرتبط با خودرو و وسايل نقليه بحث و تبادل نظر کنيد

مدیران انجمن: MOHAMMAD_ASEMOONI, Mohsen1001, RAHVAR, شوراي نظارت

Colonel II
Colonel II
نمایه کاربر
پست: 4653
تاریخ عضویت: یک‌شنبه ۱۲ اردیبهشت ۱۳۸۹, ۱۲:۴۴ ب.ظ
محل اقامت: زمین پهناور خدا ( أرضُ الله الواسعة)
سپاس‌های ارسالی: 4736 بار
سپاس‌های دریافتی: 8759 بار

Re: عيب يابی خودرو

پست توسط MOHAMMAD_ASEMOONI »

سلام
.
هرگز سوزن یا چیز نوک تیز دیگه ای نزنین داخلِ ورودیِ هوای سنسور مپ وگرنه دیافراگمِ داخلش پاره میشه و سنسور به فنا میره .
سنسور مپ از قطعاتِ گرانقیمت هست

.
عکس دیافراگم داخلِ سنسور مپ:
.
تصویر
.
[External Link Removed for Guests]
صرفه‌جویی دهها میلیونیِ هزینه‌های خودرو
صرفه‌جویی دهها میلیونیِ هزینه‌های زندگی
برنامه‌های کاربردی اندروید و اطلاعات مهمِ تنظیمات اندروید
جسارتاً آموزشتوبه به زبان ساده
توصیه‌های بسیار مهم امنیتی
توصیه‌های بسیار مهم سلامتی
سرویس و تعمیر آبگرمکن و پکیج
سیستم آبرسانی ساختمان (پمپ،مخزن،روشهای‌نصب،عیب‌یابی،تعمیر،هشدارها،توصیه‌ها)

دوستِ عزیز،چه باور کنی چه باور نکنی چه خوشت بیاد چه خوشت نیاد
همه ما آسمونی هستیم و شمارش معکوس برای بازگشتمون از همون روزِ اولِ خلقتمون شروع شده
و حسابرسیِ بسیار دقیقی هم در انتظارمون هست. 
یه آسمونیِ فعال باش که امتحانِ دنیا تکرار شدنی نیست که نیست

اگه باور نمی‌کنی، برو همۀ ثروت و قدرت و هوش و دانش و نفوذت رو به کار بگیر
تا مانعِ پرواز بشی.
باز هم قبول نداری ؟!
این شما و این هم دنیا

Major
Major
پست: 228
تاریخ عضویت: دوشنبه ۱۱ دی ۱۳۹۶, ۹:۳۴ ق.ظ
سپاس‌های ارسالی: 120 بار
سپاس‌های دریافتی: 327 بار

Re: عيب يابی خودرو

پست توسط مهاجر تنها »

MOHAMMAD_ASEMOONI نوشته شده: چهارشنبه ۲۲ آبان ۱۳۹۸, ۱۰:۵۴ ب.ظ سلام
.
  سوزن یا چیز نوک تیز دیگه ای نزنین داخلِ ورودیِ هوای سنسور مپ وگرنه دیافراگمِ داخلش پاره میشه و سنسور به فنا میره .
سنسور مپ از قطعاتِ گرانقیمت هست  
.
عکس دیافراگم داخلِ سنسور مپ:
.
تصویر
.
[External Link Removed for Guests]




سلام علیکم
.
تبریک بابت میلاد مسعود حضرت پیامبر و امام صادق علیهما السلام
راهی برای تمیز کردن مپ سنسور هست؟
.

اللهم صل علی محمدوآل محمد وعجل فرجهم
New Member
پست: 1
تاریخ عضویت: پنج‌شنبه ۲۳ آبان ۱۳۹۸, ۹:۲۶ ب.ظ

Re: عيب يابی خودرو

پست توسط savash635 »

سلام
ام وي ام ٣١٥ دارم كه مشكلش لرزش در لحظه اول حركت و كم شدن شتابه
.
مشكل بعدي وقتي پا رو گاز بر ميدارم دير پس ميده و همچنان چند ثانيه گاز خوريش ادامه داره
.
تنظيم موتور بردم گفت از شمع و وايرهاست اونا شمع و واير عوض كردم درست نشد

سنسور دريچه گاز و سنسور پاييني رو چك كرد گفت مشكل نداره و احتمالا از اگزوز باشه اگزوز ساز گفت كاتاليزور نداره
.
خلاصه در اخر گفتن از ديسك و صفحه است اونم عوض كردم بازم درست نشد
.
اگه لطف كنين راهنمايي بفرمايين
.
يه سوال شستشوي سنسورها با تينر مشكلي نداره ؟
.
اگه نداره ايا تينر بره داخل سنسورها مشكل داره يا نه ؟
.
سوال اخر هر روز يا هر دو روز يه بار يه ليتر بيشتر اب كم ميكنه علتش چي ميتونه باشه ؟
.
New Member
پست: 4
تاریخ عضویت: دوشنبه ۱ مهر ۱۳۹۸, ۱۰:۰۱ ب.ظ
سپاس‌های ارسالی: 1 بار
سپاس‌های دریافتی: 2 بار

Re: عيب يابی خودرو

پست توسط erfan dehghan »

MOHAMMAD_ASEMOONI نوشته شده: پنج‌شنبه ۴ مهر ۱۳۹۸, ۱۲:۱۸ ق.ظ
erfan dehghan نوشته شده: دوشنبه ۱ مهر ۱۳۹۸, ۱۰:۱۰ ب.ظ سلام بر دوستان.

بنده تازه عضو این کلوپ شدم.
ممنون میشم دوستانیکه تجربه دارند من رو راهنمایی کنند.
.
من تازه واشر سرسیلندر عوض کردم چون هم خیلی آب کم میکرد و هم قدرت ماشین کم شده بود.
بعد از تعویض واشر سرسیلندر متوجه شدم باز هم مقداری کمی آب کم میکنه و قطرات آب در خروجی اگزوز مشهوده.
خواستم طبق گفته بعضی ها از زردچوبه استفاده کنمچون احتمال نشت میدم.
خواستم بدونم چه مقدار زرد چوبه و چه موقع به رادیاتور اضافه کنم؟
و اینکه اصلا کار درستی هست یا نه ؟
وباز هم اینکه مایع نشت گیر بهتره یا زرد چوبه؟ تشکر فراوان.خودروی بنده ماتیز هست.

سلام و خوش آمد به شما
.
خیلی جاها در سایتهای خارجی نوشته که زردچوبه نشتی سیستم رادیاتور رو متوقف میکنه
.
حتی همون محلول نشت گیر پریستون رو هم که بنده استفاده کردم و بسیار کارآمد هست , داخلش دانه های ریزی شبیه فلفل سیاهِ پودر شده هست
.

در گوگل بنویسید
radiator leak stop turmeric powder YouTube

تا کلیپهاش در یوتیوب رو ببینید
.
قبلاً که سایت تیونینگ تاک بودش بنده مطالب زیادی در تاپیک ماتیز نوشتم که تعدادیش در مورد جاهایی بود که کولانت ازش نشت میکنه در ماتیز
به هر حال اگه نشتی رو پیدا نکردین و مبدارش کمه پس یک استکان نشت گیر میتونه برای امتحان و نتیجه گیری مناسب باشه البته اگر کولانت تمیز هست وگرنه اول باید سیستم شستشو داده بشه و بعدش کولانت نو با یک استکان نشت گیر استفاده بشه .
روشش هم روی قوطیش نوشته شده
.
  اما در مورد زردچوبه مسئولیتش با خودتونه
مقدارش هم بهتره نصف استکان باشه برای شروع و تست
با موتور کاملاً سرد , درب قمقمه رو باز کنین و موتور رو روشن کنین و کمی گاز رو بگیرین و زردچوبه رو کم کم بریزید توی قمقمه
بعدش دربش رو ببندین و محکم کنین

.
بهتره به لبه ی قمقمه و رزوه هاش و واشر درب قمقمه گیریس بمالین . این کار خیلی تاثیر داره در نرم بشته و باز شدنش و تا آخر محکم شدنش و طول عمرش
.
بعدش چند روز صبر کنین و ببینین آیا نشتی کاهش داشته ؟

 
.
.
اما موضوع تعویض سرسیلندر , امیدوارم سرسیلندر اصلی رو نگه داشته باشین چون یکی از بهترین سرسیلندرهای دنیاست و به این سادگی خراب نمیشه
فریب نخورید و نفرستینش تراشکاری
کم قدرت شدن موتور به هزار و یک چیز بستگی داره که همگی قابل بررسی و تست هست تا بیخودی قطعه عوض نکنین . اون هم سرسیلندر !!!
شاید که عجله کردین
.
.
 ===================================
.

.
دوستان , به نفعتون هست که مطالب بنده ی مخلص رو بخونید و دنبال کنید چون هم کلی پول توش هست هم امنیت و ایمنی هم آسایش و آرامش هم دور شدن از بسیاری از خطرها و ضررهای دنیا إن شاء الله .
.
چند نمونه
.
توصیه های بسیار مهمِ امنیتی
.
topic-t112046-168.html
.
صرفه جویی های میلیونی در هزینه های خودرو و زندگی
.
topic-t107118-1008.html
.
topic-t106890-96.html

.
برنامه های بسیار مهم و کاربردی برای گوشیهای اندرویدی

.
topic-t122336-24.html
.
جسارتاً و با عرض معذرت, آموزش توبه :

topic-t71295.html
 
سلام خدمت دوستان و اقا محمد عزیز.خواستم نتیجه استفاده از زرد چوبه رو اعلام کنم فقط ببخشید دیر شد.نتیجه موفقیت امیز بود و دیگه ماشین آب کم نمیکنه.ممنون از راهنمایی شما.
ممنون میشم بنده رو دوباره راهنمایی کنید در نحوه تست کویل ماتیز چون خودروی بنده علایم خرابی کویل رو داره از جمله بد روشن شدن خودرو مخصوصا در هوای سر .خاموش شدن بعد از روشن شدن.بالا رفتن مصرف سوخت و .... البته شاید دلایل دیگری داشته باشه خواست با تست کویل عیب یابی رو شروع کنم.یه مطلب دیگه اینکه ایا درسته که میگن خروج و وجود اب در اگزوز نشان سلامت خود رو هست البته در حد چند قطره؟
Colonel II
Colonel II
نمایه کاربر
پست: 4653
تاریخ عضویت: یک‌شنبه ۱۲ اردیبهشت ۱۳۸۹, ۱۲:۴۴ ب.ظ
محل اقامت: زمین پهناور خدا ( أرضُ الله الواسعة)
سپاس‌های ارسالی: 4736 بار
سپاس‌های دریافتی: 8759 بار

Re: عيب يابی خودرو

پست توسط MOHAMMAD_ASEMOONI »

مهاجر تنها نوشته شده: پنج‌شنبه ۲۳ آبان ۱۳۹۸, ۱۰:۲۹ ق.ظ
سلام علیکم
.
تبریک بابت میلاد مسعود حضرت پیامبر و امام صادق علیهما السلام
راهی برای تمیز کردن مپ سنسور هست؟
.

اللهم صل علی محمدوآل محمد وعجل فرجهم

سلام علیکم
.
سنسور مپ نیاز به تنظیف نداره

چون هوا عبور نمیکنه ازش تا کثیف بشه
.
با توجه به گران بودنش و حساس بودنِ دیافراگمش بهتره فقط اکتفا بشه به تنظیفِ شیلنگِ وصل شده به مپ
.
البته در اکثر ماشینها سنسور مپ نصب شده روی خودِ منیفولدِ هوا و شیلنگ نداره
.
اما با تمام این تفاصیل اگه لازم شد تمیز بشه پس فقط با کمی دستمال کاغذی تابیده شده میشه داخلش رو تمیز کرد . اون هم بدون فشار
صرفه‌جویی دهها میلیونیِ هزینه‌های خودرو
صرفه‌جویی دهها میلیونیِ هزینه‌های زندگی
برنامه‌های کاربردی اندروید و اطلاعات مهمِ تنظیمات اندروید
جسارتاً آموزشتوبه به زبان ساده
توصیه‌های بسیار مهم امنیتی
توصیه‌های بسیار مهم سلامتی
سرویس و تعمیر آبگرمکن و پکیج
سیستم آبرسانی ساختمان (پمپ،مخزن،روشهای‌نصب،عیب‌یابی،تعمیر،هشدارها،توصیه‌ها)

دوستِ عزیز،چه باور کنی چه باور نکنی چه خوشت بیاد چه خوشت نیاد
همه ما آسمونی هستیم و شمارش معکوس برای بازگشتمون از همون روزِ اولِ خلقتمون شروع شده
و حسابرسیِ بسیار دقیقی هم در انتظارمون هست. 
یه آسمونیِ فعال باش که امتحانِ دنیا تکرار شدنی نیست که نیست

اگه باور نمی‌کنی، برو همۀ ثروت و قدرت و هوش و دانش و نفوذت رو به کار بگیر
تا مانعِ پرواز بشی.
باز هم قبول نداری ؟!
این شما و این هم دنیا

New Member
پست: 4
تاریخ عضویت: دوشنبه ۱ مهر ۱۳۹۸, ۱۰:۰۱ ب.ظ
سپاس‌های ارسالی: 1 بار
سپاس‌های دریافتی: 2 بار

Re: عيب يابی خودرو

پست توسط erfan dehghan »

MOHAMMAD_ASEMOONI نوشته شده: پنج‌شنبه ۴ مهر ۱۳۹۸, ۱۲:۱۸ ق.ظ
erfan dehghan نوشته شده: دوشنبه ۱ مهر ۱۳۹۸, ۱۰:۱۰ ب.ظ سلام بر دوستان.

بنده تازه عضو این کلوپ شدم.
ممنون میشم دوستانیکه تجربه دارند من رو راهنمایی کنند.
.
من تازه واشر سرسیلندر عوض کردم چون هم خیلی آب کم میکرد و هم قدرت ماشین کم شده بود.
بعد از تعویض واشر سرسیلندر متوجه شدم باز هم مقداری کمی آب کم میکنه و قطرات آب در خروجی اگزوز مشهوده.
خواستم طبق گفته بعضی ها از زردچوبه استفاده کنمچون احتمال نشت میدم.
خواستم بدونم چه مقدار زرد چوبه و چه موقع به رادیاتور اضافه کنم؟
و اینکه اصلا کار درستی هست یا نه ؟
وباز هم اینکه مایع نشت گیر بهتره یا زرد چوبه؟ تشکر فراوان.خودروی بنده ماتیز هست.

سلام و خوش آمد به شما
.
خیلی جاها در سایتهای خارجی نوشته که زردچوبه نشتی سیستم رادیاتور رو متوقف میکنه
.
حتی همون محلول نشت گیر پریستون رو هم که بنده استفاده کردم و بسیار کارآمد هست , داخلش دانه های ریزی شبیه فلفل سیاهِ پودر شده هست
.

در گوگل بنویسید
radiator leak stop turmeric powder YouTube

تا کلیپهاش در یوتیوب رو ببینید
.
قبلاً که سایت تیونینگ تاک بودش بنده مطالب زیادی در تاپیک ماتیز نوشتم که تعدادیش در مورد جاهایی بود که کولانت ازش نشت میکنه در ماتیز
به هر حال اگه نشتی رو پیدا نکردین و مبدارش کمه پس یک استکان نشت گیر میتونه برای امتحان و نتیجه گیری مناسب باشه البته اگر کولانت تمیز هست وگرنه اول باید سیستم شستشو داده بشه و بعدش کولانت نو با یک استکان نشت گیر استفاده بشه .
روشش هم روی قوطیش نوشته شده
.
  اما در مورد زردچوبه مسئولیتش با خودتونه
مقدارش هم بهتره نصف استکان باشه برای شروع و تست
با موتور کاملاً سرد , درب قمقمه رو باز کنین و موتور رو روشن کنین و کمی گاز رو بگیرین و زردچوبه رو کم کم بریزید توی قمقمه
بعدش دربش رو ببندین و محکم کنین

.
بهتره به لبه ی قمقمه و رزوه هاش و واشر درب قمقمه گیریس بمالین . این کار خیلی تاثیر داره در نرم بشته و باز شدنش و تا آخر محکم شدنش و طول عمرش
.
بعدش چند روز صبر کنین و ببینین آیا نشتی کاهش داشته ؟

 
.
.
اما موضوع تعویض سرسیلندر , امیدوارم سرسیلندر اصلی رو نگه داشته باشین چون یکی از بهترین سرسیلندرهای دنیاست و به این سادگی خراب نمیشه
فریب نخورید و نفرستینش تراشکاری
کم قدرت شدن موتور به هزار و یک چیز بستگی داره که همگی قابل بررسی و تست هست تا بیخودی قطعه عوض نکنین . اون هم سرسیلندر !!!
شاید که عجله کردین
.
.
 ===================================
.

.
دوستان , به نفعتون هست که مطالب بنده ی مخلص رو بخونید و دنبال کنید چون هم کلی پول توش هست هم امنیت و ایمنی هم آسایش و آرامش هم دور شدن از بسیاری از خطرها و ضررهای دنیا إن شاء الله .
.
چند نمونه
.
توصیه های بسیار مهمِ امنیتی
.
topic-t112046-168.html
.
صرفه جویی های میلیونی در هزینه های خودرو و زندگی
.
topic-t107118-1008.html
.
topic-t106890-96.html

.
برنامه های بسیار مهم و کاربردی برای گوشیهای اندرویدی

.
topic-t122336-24.html
.
جسارتاً و با عرض معذرت, آموزش توبه :

topic-t71295.html
 
سلام خدمت دوستان و اقا محمد عزیز.خواستم نتیجه استفاده از زرد چوبه رو اعلام کنم فقط ببخشید دیر شد.نتیجه موفقیت امیز بود و دیگه ماشین آب کم نمیکنه.ممنون از راهنمایی شما.
ممنون میشم بنده رو دوباره راهنمایی کنید در نحوه تست کویل ماتیز چون خودروی بنده علایم خرابی کویل رو داره از جمله بد روشن شدن خودرو مخصوصا در هوای سر .خاموش شدن بعد از روشن شدن.بالا رفتن مصرف سوخت و .... البته شاید دلایل دیگری داشته باشه خواست با تست کویل عیب یابی رو شروع کنم.یه مطلب دیگه اینکه ایا درسته که میگن خروج و وجود اب در اگزوز نشان سلامت خود رو هست البته در حد چند قطره؟
New Member
پست: 1
تاریخ عضویت: یک‌شنبه ۲۲ دی ۱۳۹۸, ۸:۰۷ ق.ظ
سپاس‌های دریافتی: 1 بار

Re: عيب يابی خودرو

پست توسط jagvar300 »

با سلام خدمت اساتید محترم
ماشین من هنگامی که سرده استارت میزنم صدای شرشر اب میده اول کم بود بعد زیاد شد پیچ هوا گیری بخاری رو باز کردم اب میاد هوا نداره ضمنا پارسال واشر عوض کردم تعمیر درست حسابی کردم کلافه شدم
البته یه مدت از ترموستات هوا میکشید مال خودش پلاستیکی بود عوض کردم آلومینیومی انداختم ترموستات عوض کردم دوبار باز هم اب میداد تا که چسب مزدا زدم بستم دیگه اب نمیده از هیچ جا نشتی هم نداره شلنگ منبع انبساط رو عوض کردم نو انداختم البته شیلنگ قبلیش رو چسب مزدا زده بودم هوب بود اگزوز عوض کردم مکانیک دستش خورد شلنگ شکست عوض کردم این دفعه چسب نزدم چند بار بردم مکانیک دست زده بالای رادیات میگه گرمه هوا نداره که میگه شرشر اب مهم نیست کلافه شدم یکی راهنمایی کنه ممنون میشم ضمنا برا هوا گیری از بغل سیلندر ماشین باید روشن باشه یا خاموش و اگه میشه طریقه هوا گیری رو کامل بزارید ممنون میشم
Colonel II
Colonel II
نمایه کاربر
پست: 4653
تاریخ عضویت: یک‌شنبه ۱۲ اردیبهشت ۱۳۸۹, ۱۲:۴۴ ب.ظ
محل اقامت: زمین پهناور خدا ( أرضُ الله الواسعة)
سپاس‌های ارسالی: 4736 بار
سپاس‌های دریافتی: 8759 بار

Re: عيب يابی خودرو

پست توسط MOHAMMAD_ASEMOONI »

jagvar300 نوشته شده: یک‌شنبه ۲۲ دی ۱۳۹۸, ۸:۳۹ ق.ظ با سلام خدمت اساتید محترم
ماشین من هنگامی که سرده استارت میزنم صدای شرشر اب میده اول کم بود بعد زیاد شد پیچ هوا گیری بخاری رو باز کردم اب میاد هوا نداره ضمنا پارسال واشر عوض کردم تعمیر درست حسابی کردم کلافه شدم
البته یه مدت از ترموستات هوا میکشید مال خودش پلاستیکی بود عوض کردم آلومینیومی انداختم ترموستات عوض کردم دوبار باز هم اب میداد تا که چسب مزدا زدم بستم دیگه اب نمیده از هیچ جا نشتی هم نداره شلنگ منبع انبساط رو عوض کردم نو انداختم البته شیلنگ قبلیش رو چسب مزدا زده بودم هوب بود اگزوز عوض کردم مکانیک دستش خورد شلنگ شکست عوض کردم این دفعه چسب نزدم چند بار بردم مکانیک دست زده بالای رادیات میگه گرمه هوا نداره که میگه شرشر اب مهم نیست کلافه شدم یکی راهنمایی کنه ممنون میشم ضمنا برا هوا گیری از بغل سیلندر ماشین باید روشن باشه یا خاموش و اگه میشه طریقه هوا گیری رو کامل بزارید ممنون میشم

سلام دوست عزیز
.
شنیدن صدای شُرشُر آب رادیاتور در بسیاری از ماشینها‌ وجود داره و طبیعی هست و ایرادی نداره مگر اینکه همراه با ریزش آب رادیاتور و کم شدنِ آب رادیاتور باشه .

.
صدای شُرشُر معمولاً صدای ریختن آب رادیاتور توی منبع انبساط هست و یا صدای آب رادیاتور از داخل رادیاتور بخاری که زیر داشبورد هست
صرفه‌جویی دهها میلیونیِ هزینه‌های خودرو
صرفه‌جویی دهها میلیونیِ هزینه‌های زندگی
برنامه‌های کاربردی اندروید و اطلاعات مهمِ تنظیمات اندروید
جسارتاً آموزشتوبه به زبان ساده
توصیه‌های بسیار مهم امنیتی
توصیه‌های بسیار مهم سلامتی
سرویس و تعمیر آبگرمکن و پکیج
سیستم آبرسانی ساختمان (پمپ،مخزن،روشهای‌نصب،عیب‌یابی،تعمیر،هشدارها،توصیه‌ها)

دوستِ عزیز،چه باور کنی چه باور نکنی چه خوشت بیاد چه خوشت نیاد
همه ما آسمونی هستیم و شمارش معکوس برای بازگشتمون از همون روزِ اولِ خلقتمون شروع شده
و حسابرسیِ بسیار دقیقی هم در انتظارمون هست. 
یه آسمونیِ فعال باش که امتحانِ دنیا تکرار شدنی نیست که نیست

اگه باور نمی‌کنی، برو همۀ ثروت و قدرت و هوش و دانش و نفوذت رو به کار بگیر
تا مانعِ پرواز بشی.
باز هم قبول نداری ؟!
این شما و این هم دنیا

Colonel II
Colonel II
نمایه کاربر
پست: 4653
تاریخ عضویت: یک‌شنبه ۱۲ اردیبهشت ۱۳۸۹, ۱۲:۴۴ ب.ظ
محل اقامت: زمین پهناور خدا ( أرضُ الله الواسعة)
سپاس‌های ارسالی: 4736 بار
سپاس‌های دریافتی: 8759 بار

Re: عيب يابی خودرو

پست توسط MOHAMMAD_ASEMOONI »

Hos ein نوشته شده: پنج‌شنبه ۲۴ بهمن ۱۳۹۸, ۸:۱۹ ب.ظ درود بر دوستان گرامی
ماشبن بنده روآ سال مدل ۸۹ مییباشد
مدتی هست که ماشین صبح و یا هنگام سرد بودن دیر روشن میشه و بعد از روشن شدن هم بد کار میکنه و نمیشه پا رو از روی گاز برداشت
لذا خاموش میشه

ولی محض گرم شدن همه چی مرتب میشه
در هوای آفتابی و گرم هم هیچ گونه مشکلی نداره حتی اگر یک هفته هم خوابیده باشه باز هم با تک استارت روشن میشه

نمیخوام هزینه الکی انجام دهم و مرتب این قطعه و اون قطعه رو تعویض کنم بابت همین دیگه با مشکلش خو گرفتم و کسی جز خودم نمیتونه سر صبح روشنش کنه و باهاش رانندگی کنه
از طرفی هم ماشین از صفر دست خودم بوده و هیچ جای موتورش هنوز آچار نخورده

چند ماه پیش بردم دیاگ زدم و تعمیرکار گفت خطای سنسور دیچه گاز میزنه
لذا ولتاژ درستی به ای سی یو ارسال نمیکنه و دلیل بد کار کردن در هوای سرد و صبح ها همینه
( البته دیاک فقط روی بنزین این خطا رو میزد و روی گاز که قرار میدادم این خطا رو اعلام نمیکرد لذا اعتماد و تعویض نکردم )

زیاد اهمیت ندادم و تا الان هم باهاش کنار اومدم
ولی مسافرت کاری در پیش دارم و باید درستش کنم
لطفا راهنمایی کنید چیکار کنم ؟

یه دونه سنسوز دریچه گاز هم تهیه کردم ولی هنوز نصبش نکردم
الان سنسور خودش رو باز کردم بفرمایید چطور باید تستش کنم
آیا طبق توضیحاتی که دادم ایراد از همین میباشد ؟

سپاسگزار از توجه شما میباشم

سلام
.
به نظرم در همین تاپیک ، قبلاً علتهای دیر روشن شدن موتور رو بررسی کردیم .
.
کارهایی که باید انجام بدین :
مقاومت وایرشمعها رو تک تک با اهم متر اندازه بگیرید
مقاومت ۵۰۰ تا ۱۰۰۰ اُهم عالی هست
تا ۴۰۰۰ هزار اهم ( ۴ کیلو اهم ) خوب هست
۵۰۰۰ هزار اهم قابل قبوله
بیشتر از اون یعنی بنجل بودن یا نیم سوز بودنِ وایر .
‌.
برای تست سنسور دریچه گاز بایستی موتور رو روشن کنید و گرم کنید و چند گاز بدین و وضعیت موتور رو ببینید .
بعدش در همون حالتِ روشن ، فیش سنسور رو بکشید و چند بار گاز بدین . اگر خوب گاز نمی‌خوره پس سنسور سالمه . دوباره فیشش رو وصل کنین .
.
تنظیم نبودن اِستِپِر موتور ( stepper motor ) و با خرابیش یکی از علتهای دیر روشن شدن هست خصوصاً در سرما چون یک کار اِستِپِر اینه مثل ساسات در ماشینهای قدیمی عمل می‌کنه یعنی راه عبور هوا رو تا حد زیادی می‌بنده تا سوخت غلیظ بشه و زود منفجر بشه .
.
اگه شک داریم که تنظیم هست یا نه ، بایستی ریست بشه به روش زیر :

با موتور کاملاً سرد ، سر منفی باتری رو ۲ دقیقه بردارید و بعدش محکم نصبش کنین
بعدش سوییچ ۵ ثانیه باز تا چراغ چک خاموش بشه
سوییچ ۵ ثانیه بسته
سوییچ ۵ ثانیه باز
استارت بدون گاز
صبر کنین تا موتور گرم بشه
بعدش اگه کولر سالمه ، کولر ۱۰ ثانیه روشن
کولر ۱۰ ثانیه خاموش
موتور خاموش
کار تمامه .
.
ضمناً کثیف بودن بیش از حد فیلتر بنزین باعث افت شدید فشار سوخت و کاهش پاشش سوخت از انژکتورها میشه .
.
ضعیف بودن باتری و یا شل بودن و کثیف بودن سیمها و بستهای باتری و سرهای سُربی باتری هم باعث دیر روشن شدن موتور میشه .
.
روشن بودن چراغها و یا فن بخاری و سایر وسایل برقی ماشین مثل برف پاک کن و شیشه گرم کن و یا پا گذاشتن روی ترمز هم باعث ضعیف شدن برق و روشن نشدن موتور میشه .
.
باز بودن بیش از حد دهنه شمعها هم باعث ضعیف شدن جرقه و دیر روشن شدن میشه. باید حدود ۱ تا ۱ و ۲ دهم میلیمتر باشه .
.
کثیف بودن شمعها هم همینطور .
.
در ماشینهای انژکتوری ، صبر نکردن تا خاموش شدن چراغ چک و زود استارت زدن هم باعث دیر روشن شدن موتور میشه . چون در همون ۴ ثانیه کامپیوتر دمای هوا و فشار هوا و دمای موتور رو اندازه میگیره و بهترین برنامه برای پاشش سوخت و کار کردن موتور رو انتخاب می‌کنه . .
.
معیوب بودن سنسور دمای موتور هم باعث میشه کامپیوتر ، سرد بودنِ موتور رو تشخیص نده و سوخت رو غلیظ نکنه و موتور درست روشن نشه . چک کردنش با اهم متر کار ساده ای هست .
.
روغن مخصوص تابستان ( 20w50 ) هم باعث سنگین شدن میل لنگ و پیستونها میشه و موتور درست استارت نمی‌خوره.

.
در موتورهای دلکودار تنظیم نبودن دلکو هم باعث همین مشکلات میشه
.
سوخت نامناسب هم همینطور یعنی بنزین معمولی به جای سوپر در ماشینهایی که سازنده سفارش کرده سوپر استفاده بشه .
.
کلاچ گرفتن قبل از استارت زدن تاثیر زیادی داره در سبک شدنِ میل لنگ و استارتِ قویتر و زود روشن شدن موتور چون با کلاچ گرفتن ، گیربکس از میل لنگ جدا میشه .
.
درست وصل نبودن وایرشمعها هم همینطور .
.
شمعهای نامناسب و اشتباه و غیر استاندارد
.
سرما و یخبندان شدید مثل ۱۰ درجه یا بیشتر زیر صفر و ماندنِ خودرو برای ساعتهای طولانی در هوای سرد و باد و کولاک .

.
باتری ضعیف تر از استانداردِ خودرو .
.
=======================
اگر موقع استارت زدن ، موتور اصطلاحاً ۳ کار می‌کنه یعنی حالت ۳ سیلندر ، بایستی کاپوت رو باز کنین و استارت بزنید و وقتی موتور روشن شد و داره بد کار می‌کنه ، سریعاً با انبردست عایق دار ، وایرها رو تک تک بکشید . اون سیلندری که برداشتن وایرش هیچ تاثیری ندارد پس یا وایر برق نمی‌ده به موتور در سرما و یا شمعش مشکل داره
صرفه‌جویی دهها میلیونیِ هزینه‌های خودرو
صرفه‌جویی دهها میلیونیِ هزینه‌های زندگی
برنامه‌های کاربردی اندروید و اطلاعات مهمِ تنظیمات اندروید
جسارتاً آموزشتوبه به زبان ساده
توصیه‌های بسیار مهم امنیتی
توصیه‌های بسیار مهم سلامتی
سرویس و تعمیر آبگرمکن و پکیج
سیستم آبرسانی ساختمان (پمپ،مخزن،روشهای‌نصب،عیب‌یابی،تعمیر،هشدارها،توصیه‌ها)

دوستِ عزیز،چه باور کنی چه باور نکنی چه خوشت بیاد چه خوشت نیاد
همه ما آسمونی هستیم و شمارش معکوس برای بازگشتمون از همون روزِ اولِ خلقتمون شروع شده
و حسابرسیِ بسیار دقیقی هم در انتظارمون هست. 
یه آسمونیِ فعال باش که امتحانِ دنیا تکرار شدنی نیست که نیست

اگه باور نمی‌کنی، برو همۀ ثروت و قدرت و هوش و دانش و نفوذت رو به کار بگیر
تا مانعِ پرواز بشی.
باز هم قبول نداری ؟!
این شما و این هم دنیا

Novice Poster
Novice Poster
نمایه کاربر
پست: 88
تاریخ عضویت: یک‌شنبه ۳ آبان ۱۳۹۴, ۶:۰۷ ب.ظ
سپاس‌های ارسالی: 124 بار
سپاس‌های دریافتی: 42 بار

Re: عيب يابی خودرو

پست توسط dariush074 »

سلام دوستان
متاسفانه از دو روز پیش اگزوز ماشین صداش تغییر کرده و کلی دقت کردم دیدم صدا از خود اگزوز هست و از عقب ماشین میاد نه از داخل موتور.  و سر نشین های عقب هم بیشتر این صدا را میشنون . جلوی دهنه خروجی اگزوز که قبلا صدا زیاد نمیداد الان وقتی ماشین در حالت درجا روشنه صدای پیسسسسس یکنواخت میده .
  وقتی گاز میدم و گاز رو ول میکنم اون صدای حالات ترقه و انفجار رو که اگزوز اگه سوراخ باشه داره رو نداره و فکر نمیکنم اگزوز سوراخی یا پارگی داشته باشه فقط صداش عوض شده.
 موقع گاز دادن و شتاب گیری هم تا وقتی که گاز بدم و دور موتور رو بالا ببرم صدای خسسسسس نسبتا بلند میده ولی اگه دیگه گاز ندم و گاز رو ثابت نگه دارم این صدا رو نمیده.
 توی دمای ماشین تغییری ایجاد نشده و اگزوز هم هیچ بوی بدی نمیده و اصلا بو و دود نمیده .
 به نظر شما ایراد از کدوم قسمت سیستم اگزوز هست و از کجا باید متوجه بشم؟
برگ ها همه ریختن... ولی شاخه هست...
Colonel II
Colonel II
نمایه کاربر
پست: 4653
تاریخ عضویت: یک‌شنبه ۱۲ اردیبهشت ۱۳۸۹, ۱۲:۴۴ ب.ظ
محل اقامت: زمین پهناور خدا ( أرضُ الله الواسعة)
سپاس‌های ارسالی: 4736 بار
سپاس‌های دریافتی: 8759 بار

Re: عيب يابی خودرو

پست توسط MOHAMMAD_ASEMOONI »

سلام
ظاهراً مشکل از خُمره ی اگزوز هست که از داخل پوسیده و دیگه صدا رو خوب خفه نمیکنه
..
در بعضی جاها به خمره ی اگزوز میگن دَبّه ی اگزوز
.
تعمیرکاران اگزوز با یک نگاه و یک گوش دادن به صدای ماشین متوجه میشند که از خمره هست یا نه .
صرفه‌جویی دهها میلیونیِ هزینه‌های خودرو
صرفه‌جویی دهها میلیونیِ هزینه‌های زندگی
برنامه‌های کاربردی اندروید و اطلاعات مهمِ تنظیمات اندروید
جسارتاً آموزشتوبه به زبان ساده
توصیه‌های بسیار مهم امنیتی
توصیه‌های بسیار مهم سلامتی
سرویس و تعمیر آبگرمکن و پکیج
سیستم آبرسانی ساختمان (پمپ،مخزن،روشهای‌نصب،عیب‌یابی،تعمیر،هشدارها،توصیه‌ها)

دوستِ عزیز،چه باور کنی چه باور نکنی چه خوشت بیاد چه خوشت نیاد
همه ما آسمونی هستیم و شمارش معکوس برای بازگشتمون از همون روزِ اولِ خلقتمون شروع شده
و حسابرسیِ بسیار دقیقی هم در انتظارمون هست. 
یه آسمونیِ فعال باش که امتحانِ دنیا تکرار شدنی نیست که نیست

اگه باور نمی‌کنی، برو همۀ ثروت و قدرت و هوش و دانش و نفوذت رو به کار بگیر
تا مانعِ پرواز بشی.
باز هم قبول نداری ؟!
این شما و این هم دنیا

Colonel II
Colonel II
نمایه کاربر
پست: 4653
تاریخ عضویت: یک‌شنبه ۱۲ اردیبهشت ۱۳۸۹, ۱۲:۴۴ ب.ظ
محل اقامت: زمین پهناور خدا ( أرضُ الله الواسعة)
سپاس‌های ارسالی: 4736 بار
سپاس‌های دریافتی: 8759 بار

Re: عيب يابی خودرو

پست توسط MOHAMMAD_ASEMOONI »

با عرض سلام خدمت همگی

اطلاعات بسیار مهم در مورد کلاچ و گیربکس

# بلبرینگ کلاچ طراحی نشده که دایماً بچرخه

اگر کلاچ رگلاژ نباشه و کلاچ خیلی بالا بگیره ، این باعث میشه بلبرینگ کلاچ دائم بچرخه و زود به فنا بره . خصوصاً اگر که راننده هم عادت داره پاس رو تکیه بده به پدال کلاچ ! که مار اشتباهی هست .

این تستِ بسیار ساده برای مطمئن شدن از رگلاژ بودنِ کلاچ :

در حالت ایستاده و موتور روشن در یک جای افقی و ساکت

تا آخر کلاچ بگیرید و بزنید دنده یک و بعدش بدون گاز دادن ، آروم آروم پاتون رو از روی کلاچ بردارین .

باید تا حدود ۴ سانتیمتر پدال کلاچ بالا بیاد اما کلاچ اصلاً درگیر نشه . حتی صدای موتور هم نباید تغییر کنه . این یعنی که ۴ سانت قبل از تَه ، کلاچ کاملاً عمل می‌کنه .

اگر اینطوری نباشه و کلاچ خیلی تَه بگیره و راننده هم عادت داره تا ته کلاچ نمیگیره ، این به مرور زمان باعث صدمه دیدن برنجی های گیربکس میشه چون برنجی ها درحقیقت پیشمرگِ چرخدنده های اصلی هستند و بعد از خراب شدن برنجی ها دیگه دنده با صدای قِرررررر جا می‌ره که باعث صدمه دیدن چرخدنده های اصلی میشه .

توضیح اینکه موقع درگیر شدن چرخدنده های گیربکس ، یکیشون با چرخ ماشین می‌چرخه و دومی با میل لنگ پس همسرعت نیستند .

قبل از درگیر شدن دو تا چرخدنده ی اصلی ، اولش برنجی خودش رو میزنه به چرخدنده ی دوم و باهاش همسرعت میشه .

به این کار میگن متزامن شدن یعنی همزمان شدن یا همسرعت شدن .
بعدش چرخدنده ی اصلی میاد درگیر میشه با اون یکی و این بدون صدا انجام میشه چون برنجی سرعتش رو با اون یکی یکسان کرده .


این تست اول بود

====================================================

تست دوم:


در یک خیابان خلوت و افقی ، با دنده ۲ یا ۳ برونید و همینطور که پاتون روی گاز هست ، پای دوم رو آروم آروم فشار بدین روی پدال کلاچ

بایستی تا ۴ سانت اصلاً کلاچ عمل نکنه .

اگر چنین باشه معنیش اینه که وقتی پاتون روی کلاچ نیست بلبرینگ کلاچ کاملاً آزاد هست و نمی‌چرخه و درنتیجه سالهای سال کار می‌کنه بدونِ خراب شدن . حتی اگر پاتون رو هم عادت دارین تکیه بدین به کلاچ ، باز هم بلبرینگ کلاچ درگیر نمیشه و نمی‌چرخه .

با همین ۲ تست ساده ولی کارآمد ، خیلی راحت میتونین رگلاژ بودنِ کلاچ رو تست کنین

====================================================

ضمناً موقع خرید صفحه کلاچ باید حتماً صفحه کلاچ گذاشته بشه روی نیز شیشه ای و با خط‌کش میلیمتری تمام اطرافش تا شیشه اندازه گیری بشه

اگر اختلاف و تابِ بیش از یک میلیمتر دیدین پس این صفحه کلاچ معیوب هست و موقع کار لرزش میده به پدال کلاچ و دیسک و بلبرینگ کلاچ هم صدمه می‌زنه

توضیح اینکه وقتی کلاچ میگیریم فاصله صفحه کلاچ با دیسک و فلای ویل فقط حدود ۲ میلیمتر هست پس تاب داشتن صفحه کلاچ خیلی تاثیر داره در لرزش پدال کلاچ

====================================================

نکته ی دیگه که بسیار مهم هست :

خیلی‌ها عادت کرده اند بد کلاچ میگیرند و خودشون هم خبر ندارند !!!

یعنی هنوز پاش کامل کلاچ نگرفته ، دستش دنده رو عوض می‌کنه یعنی عدم هماهنگی بین دست و پا !!!

سالهای ساله که همین اشتباه رو انجام میده و غافل از اشتباهش !!! و برنجی ها و چرخدنده ها رو داغون کرده

====================================================

نکته بسیار مهم دیگه :

باید عادت کنیم حداکثر در ۳۰۰۰ دور در دقیقه دنده رو عوض کنین مگر در سربالایی که با توجه به مقدار شیب باید کمی بیش از ۳۰۰۰ باشه مثلاً ۳۴۰۰

هرگز هم با دور موتور کمتر از ۱۵۰۰ رانندگی نکنین که بهش میگن دنده مرده . در بعضی ماشینها تا ۱۳۰۰ هم قابل تحمله البته در مسیر افقی یعنی کفه .

این کار خیلی تاثیر داره در طول عمر موتور خصوصاً ایرانیها که عمداً و سهواً با آلیاژ و ماشین آلات بنجل ساخته شده و روغن‌ها هم که دیگه گفتن نداره

====================================================

نکته مهم دیگه :

اگه پنجه‌های دیسک کلاچ مشکل داره و موقع برداشتن پا از کلاچ ، کلاچ با ضربه درگیر میشه پس باید اول بدونِ گاز دادن ، کمی پاتون رو از روی کلاچ بردارین تا کلاچ بدون ضربه و یا ضربه بسیار خفیف درگیر بشه بعدش گاز بدین و پا رو کامل از روی کلاچ بردارین
====================================================

تاپیک های پیشنهادی در امضای بنده رو هم بهتره تدریجاً بخونین و دنبال کنین چون هم کلی پول توشه هم آسایش و آرامش و ایمنی و امنیت و استقلال و خودکفایی .

علم و دانش بُوَد نـــــور ، هر که ندارد بُوَد کـــور
صرفه‌جویی دهها میلیونیِ هزینه‌های خودرو
صرفه‌جویی دهها میلیونیِ هزینه‌های زندگی
برنامه‌های کاربردی اندروید و اطلاعات مهمِ تنظیمات اندروید
جسارتاً آموزشتوبه به زبان ساده
توصیه‌های بسیار مهم امنیتی
توصیه‌های بسیار مهم سلامتی
سرویس و تعمیر آبگرمکن و پکیج
سیستم آبرسانی ساختمان (پمپ،مخزن،روشهای‌نصب،عیب‌یابی،تعمیر،هشدارها،توصیه‌ها)

دوستِ عزیز،چه باور کنی چه باور نکنی چه خوشت بیاد چه خوشت نیاد
همه ما آسمونی هستیم و شمارش معکوس برای بازگشتمون از همون روزِ اولِ خلقتمون شروع شده
و حسابرسیِ بسیار دقیقی هم در انتظارمون هست. 
یه آسمونیِ فعال باش که امتحانِ دنیا تکرار شدنی نیست که نیست

اگه باور نمی‌کنی، برو همۀ ثروت و قدرت و هوش و دانش و نفوذت رو به کار بگیر
تا مانعِ پرواز بشی.
باز هم قبول نداری ؟!
این شما و این هم دنیا

ارسال پست

بازگشت به “مباحث فنی و تخصصی خودرو”