Aminjalalvand نوشته شده: پنجشنبه ۱۹ فروردین ۱۴۰۰, ۱۱:۴۴ ق.ظ دوستان فرمون ماشین به شدت سفت شده بنظرتون مشکل از هیدرولیکه یا جلو بندی؟
سلام
مدیران انجمن: MOHAMMAD_ASEMOONI, Mohsen1001, RAHVAR, شوراي نظارت
Aminjalalvand نوشته شده: پنجشنبه ۱۹ فروردین ۱۴۰۰, ۱۱:۴۴ ق.ظ دوستان فرمون ماشین به شدت سفت شده بنظرتون مشکل از هیدرولیکه یا جلو بندی؟
سلامیکی از دوستان نوشته شده:سلام دوستان .
1- آیا لاستیک های نو، نیاز به بالانس روکار دارن؟
شنیدم اگر لاستیک ها حتی خیلی کم هم بالانس نباشن هم جلوبندی رو آسیبب میزنن هم خود لاستیک ها زود دچار فرسایش میشن.
2- بر اساس تجربه و همچنین شنیده ها، خودروهایی که چرخ هاشون مشکل عدم بالانس دارن، بهترین بالانس براشون ، بالانس روکار هست.
و اینکه چرخ رو دربیارن و بالانس کنن اصلاً فایده ای نخواهد داشت... پس این دستگاه ها به چه دردی میخوره وقتی کارایی نداره و بعد از بالانس توسط این دستگاه ها، هیچ مشکلی حل نمیشه؟
یکی از دوستان نوشته شده: با سلام
ماشین ساینا مدل 1399، هنگام ترمز در بین سرعت های 50 تا 60 فرمان لرزش داره و زیر پا هم مقداری لرزش هست... بردم نمایندگی سایپا، سرپرست شون نشست پشت ماشین و باهاش دور زد... گفت اگر از دیسک باشه، باید در سرعت های 90 تا 100 وقتی ترمز میگیریم ، فرمان بلرزه که مال شما نمی لرزه پس دیسک سالم هست و اصلا از دیسک نیست...
خرابی دیسک رو رد کردن اما نظر قطعی که مشکل از چیه ندادن... گفتن شاید از لاستیک ها باشه...
بنظرتون مشکل از چیه و چطور چک کنیم؟
یکی از دوستان نوشته شده: سلام
آیا امکان هست که تعویض روغن هیدرولیک فرمان بدون وکیوم انجام بشه ؟
یعنی لوله خروجی به مخزن روغن هیدرولیک فرمان رو باز کنیم و لوله رو بذاریم داخل یک قوطی نوشابه 1.5 لیتری... بعد از مخزن روغن جدید بریزیم تا وقتی که روغن خروجی داخل شیشه نوشابه به رنگ شفاف یعنی روغن جدید دربیاد
این یعنی روغن جدید داخل سیستم هیدرولیک هست... بعد هم لوله خروجی رو بزاریم سرجاش...
چون مخزن یک لوله ورودی داره و یک خروجی...
این طور ساده تر نیست؟ هوا هم نمیگیره چون همیشه روغن داخل سیستم هست...
فقط یک سوال:
وقتی خرک زدیم زیر ماشین، در حالت خاموش فرمون رو بچرخونیم تا روغن بریزه داخل شیشه نوشابه و تخلیه بشه یا در حالت خاموش؟
یکی از دوستان نوشته شده: سلام
یه پراید مدل 90 دارم تازگی وقتی یکم با سرعت میپیچم سمت راست (مثلا ورودی خیابون) تا چند دقیقه موقع چرخاندن فرمان صدایی مثل کشیده شدن دوتا آهن از چرخ سمت راننده میاد و بعد قطع میشه.
خودم فکر میکنم از توپی سر کمک باشه.
یکی از دوستان نوشته شده: سلام
استارتر پراید ۱۱۱ مدل ۹۵ خیلی اذیت میکنه.چند بار هم رفته تعمیر بازم بعضی از مواقع نمیزنه
هیچ مدل استارت استوک بهش نمیخوره؟
مثلا تویوتایی و ...
mohammadreza-008 نوشته شده: دوشنبه ۴ مرداد ۱۴۰۰, ۸:۴۷ ق.ظ سلام وقت بخیر
رادیاتور آب ماشین از قسمت پلاستیکی پایین نشتی خفیف داره..
به این صورت که وقتی ماشین خاموش هست و سرد هست هیچ نشتی ای نداره و وقتی هم گرم شد هیچ نشتی ای نداره..
چند روز با دقت بررسی کردم..بعد از اینکه ماشین رو روشن کردم بسته به دمای هوا حدود دو دقیقه بعدش چند ثانیه نشتی از قسمت پایبن پلاستیکی رادیات میده و بعد کلاً قطع میشه..
من خودم فکر میکنم قسمت پلاستیک رادیات یه ترک یا سوراخ خیلی ریز داره که بر اثر انبساط نشتیش قطع میشه..
حالا دو تا سوال دارم..چرا موقعی که ماشین خاموش هست از این قسمت نشتی نمیده و تو همون چند لحظه نشت میده؟ مگه آب تو اون قسمت نیست یا چون گردش نداره و فشار واتر پمپ نیست باعث میشه نشت نده؟
بعد اینکه با چسب واشرساز یا همون مزدا ترمیم کنم یا چسب یا چیز دیگه؟
ممنون از مطالب و راهنمایی خوب و کاربردی شما.
mohammadreza-008 نوشته شده: شنبه ۳۰ مرداد ۱۴۰۰, ۸:۴۶ ب.ظ سلام خسته نباشید
ماشینم چرخ های عقب ترمز کاسه ای هست و چرخهای جلو دیسکی و هیچ کدوم از چرخها هم قالپاق نداره و رینگ معمولی هست
بعد از یه مدت رانندگی مثلا یه ساعت از ماشین پیاده میشم و از لای پره رینگها انگشتام رو میزنم به دیسک چرخ های جلو و کاسه چرخ های عقب
میبینم چرخ عقب سمت راننده خیلی گرم هست و دو ثانیه بیشتر نمیتونی بهش دست بزنی و اون یکی چرخ عقب سمت شاگرد خیلی کمتر از اون سمت گرم هست و راحت ده ثانیه میتونی بهش دست بزنی ممنون میشم بگین علت چیه..