عيب يابی خودرو

در اين بخش مي‌توانيد در مورد مباحث فنی و تخصصی مرتبط با خودرو و وسايل نقليه بحث و تبادل نظر کنيد

مدیران انجمن: MOHAMMAD_ASEMOONI, Mohsen1001, RAHVAR, شوراي نظارت

Colonel II
Colonel II
نمایه کاربر
پست: 4579
تاریخ عضویت: یک‌شنبه ۱۲ اردیبهشت ۱۳۸۹, ۱۲:۴۴ ب.ظ
محل اقامت: زمین پهناور خدا ( أرضُ الله الواسعة)
سپاس‌های ارسالی: 4714 بار
سپاس‌های دریافتی: 8748 بار

Re: عيب يابی خودرو

پست توسط MOHAMMAD_ASEMOONI »

یکی از دوستان نوشته شده:سلام

من تقریباً هر سال یکبار مدول بخاری ماشینم رو باید عوض کنم چون خراب میشه !!
این عادیه که سالی یکبار خراب بشه ؟

سمند lxهست

سلام

مدول کارش تنظیم دورِ فنِ اتاق هست (دور تند و متوسط و کند )
مدول معمولاً زیر داشبورد نصب میشه و با کولر و بخاری کار می‌کنه .

◼️ به احتمال زیاد ، موتور فنِ اتاق نیم سوز شده و آمپر زیاد می‌کشه و درنتیجه باعث رد شدنِ برق ۱۲ ولت با آمپر زیادتر از توانِ مدول میشه و درنتیجه باعث سوختنش میشه .

◼️ عیب‌یابیِ اصولیش اینه که مقاومت الکتریکی سیم‌پیچِ موتور فن اندازه‌گیری بشه و با مقاومت الکتریکی یک ماشین سالم مقایسه بشه .

◼️ اگر مقاومت الکتریکی سیم‌پیچِ موتور فنِ ماشین شما خیلی کمتر از فنِ سالم هست پس نیم سوز شده و همین باعث کوتاه شدن سیم‌پیچِ و کوتاه شدن مسیر عبور برق و درنتیجه کشیدنِ آمپر بیشتر میشه و باعثِ بیش از حد داغ شدن مدول و به فنا رفتنش میشه .

◼️ تعویض موتور فنِ اتاق هم راه حلِ دومش هست .
صرفه‌جویی دهها میلیونیِ هزینه‌های خودرو
صرفه‌جویی دهها میلیونیِ هزینه‌های زندگی
برنامه‌های کاربردی اندروید و اطلاعات مهمِ تنظیمات اندروید
جسارتاً آموزشتوبه به زبان ساده
توصیه‌های بسیار مهم امنیتی
توصیه‌های بسیار مهم سلامتی
سرویس و تعمیر آبگرمکن و پکیج
سیستم آبرسانی ساختمان (پمپ،مخزن،روشهای‌نصب،عیب‌یابی،تعمیر،هشدارها،توصیه‌ها)

دوستِ عزیز،چه باور کنی چه باور نکنی چه خوشت بیاد چه خوشت نیاد
همه ما آسمونی هستیم و شمارش معکوس برای بازگشتمون از همون روزِ اولِ خلقتمون شروع شده
و حسابرسیِ بسیار دقیقی هم در انتظارمون هست. 
یه آسمونیِ فعال باش که امتحانِ دنیا تکرار شدنی نیست که نیست

اگه باور نمی‌کنی، برو همۀ ثروت و قدرت و هوش و دانش و نفوذت رو به کار بگیر
تا مانعِ پرواز بشی.
باز هم قبول نداری ؟!
این شما و این هم دنیا

Colonel II
Colonel II
نمایه کاربر
پست: 4579
تاریخ عضویت: یک‌شنبه ۱۲ اردیبهشت ۱۳۸۹, ۱۲:۴۴ ب.ظ
محل اقامت: زمین پهناور خدا ( أرضُ الله الواسعة)
سپاس‌های ارسالی: 4714 بار
سپاس‌های دریافتی: 8748 بار

Re: عيب يابی خودرو

پست توسط MOHAMMAD_ASEMOONI »

Mahdiiiiisjf نوشته شده: چهارشنبه ۱ آذر ۱۴۰۲, ۷:۴۵ ق.ظ سلام

پراید ۸۳ ، گاز رو بعداً بستن

وقتی پمپ گاز میزنم، پام رو از روی گاز برمی‌دارم یا خلاص می‌کنم کلاج می‌گیرم، سریع خاموش می‌کنه... تا اینکه یه مدت ۲۰ کیلومتر اینا پیمایش بکنم بعدش درست میشه و خاموش نمی‌کنه ولی وقتی پر می‌کنم دوباره همون کاسه و همون آش...

رو حالت بنزین مشکلی نداره

از استپر موتور نیست مشکلش؟

جایگاه دیگه هم زدم بازم همونه

نمی‌دونم حالا بخاطر فشار ورودی پمپ گاز هست یا کامل پر میشه مخزن یا چی که اولش خاموش میشه بعد از چند کیلومتر به حالت عادی برمی‌گرده و درست میشه...

مشکل از کجاست؟

سلام
◼️ این مشکل به احتمال زیاد به مقدار حرارت موتور ربط داره و استپر موتور و سنسور دریچه گاز ، نه به مسافت پیموده شده.

◼️ یعنی بعد از روشن کردن موتور ، اگر چند دقیقه صبر کنید تا حرارت موتور کاملاً به حدِ نرمال و گرم برسه و بعدش حرکت کنید، دیگه اون مشکل به وجود نمیاد

◼️ اما اینکه اصلِ مشکل از کجاست ، علتش تفاوت خصوصیاتِ گاز با بنزین هست .چون بنزین به صورت مایع هست و گاز به صورت گازی و اکتانشون با هم متفاوت هست و سرعت انفجار و قدرت انفجارشون هم متفاوت هست.

◼️ پس وقتی موتور روی حالت گاز هست باید وضعیت موتور کاملاً تغییر کنه تا با خصوصیات سوختِ گازی سازگار بشه

◼️ یک علت این مشکل می‌تونه از تنظیم نبودنِ اِستِپِر موتور باشه یعنی ریست میخواد .

روش ریست :

با موتور کاملاً سرد و خاموش ، سرِ منفیِ باتری رو ۱ دقیقه بردارین و سوی دوباره نصب و محکم کنید .

سپس سوییچ ۱۰ ثانیه باز تا چراغهای آمپرها روشن بشه

سوییچ ۱۰ ثانیه بسته

دوباره سوییچ ۱۰ ثانیه باز

استارت زدن بدون گاز دادن

صبر کردن تا موتور کاملاً گرم بشه و آمپر حرارت به حد نرمال برسه

حالا اگه ماشینتون کولر داره ، کولر هم ۱۰ ثانیه روشن و بعدش کولر ۱۰ ثانیه خاموش و بعدش موتور خاموش

کار تمامه

اگر با این کارها مشکل رفع نشد پس احتمال کثیفی و گیر داشتنِ استپر وجود داره .

باید با موتور سرد ، استپر باز بشه و قسمت‌های ظاهریش با کمی تینر و یا بنزین و با رعایت نکات ایمنی تمیز بشه با دستمال کاغذی یا پارچه پنبه‌ای (نخی) تمیز

داخل استپر هم باید با ریختن مقدار بنزین یا تینر داخلش و تکان دادنِ شدید و سپس تکاندنش تمیز بشه . این کار باید چندین بار انجام بشه

برای کسانی که حرفه‌ای‌تر هستند ، باید سر استپر رو هم بکشند تا با بالاترین حد برسه و سپس پیچش بدند عکس عقربه ساعت تا باز بشه و دربیاد

بعدش دوباره استپر و سرش خوب شستشو بشه با تیتر یا بنزین

بعدش به رزوه‌های پیچ سرش کمی گریس بسیار نرم زده بشه
بعدش باید بسته بشه روی استپر فقط یک با دو یا سه دور پیچ بشه تا حدی که قفل بشه و بعدش فشار داده بشه تا بره داخل استپر .
◼️ ◼️ افراد ناوارد در همین مرحله باعث شکستن جای سرِ استپر میشند چون بیش از دو یا سه دور میپیچنش


بعدش با موتور کاملاً سرد باید نصب و ریست بشه .

اگر با این کارها باز هم مشکل رفع نشد :

مشکل از سنسور دریچه ی گاز هم می‌تونه باشه

باید فیشش کشیده بشه و رانندگی کنید .

اگر کشیدن و نکشیده فیشش هیچ تاثیری در کار موتور نداره ، خصوصاً در گازِ دادنِ آنی ، پس سنسور دریچه گاز مشکل داره .

سنسور دریچه گاز اگر سالم باشه ، کشیدن فیشش و رانندگی کردن باعث میشه موتور بد گاز بخوره و با گاز دادنِ شدیدِ آنی ، موتور دیر گاز می‌خوره یا بد گاز می‌خوره
===================================


◼️ علت دیگه می‌تونه از غلظت گاز باشه یعنی اگر در در موتور ماشینتون رگلاژ و تنظیم وجود داره برای مقدار گازی که تزریق میشه توی مانیفولد هوا ، باید مقدار جاز رو کمی زیادتر کنید و تست کنید یکی دو روز و تفاوت رو ببینید و اینکه آیا مشکل حل شده یا نه

◼️ اگر حل نشد یا بدتر شد پس باید رگلاژ رو برگردونین سر جای اولش و سپس برعکسِ دفعه ی قبل انجام بدین و نتیجه رو یکی دو روز تست کنید


◼️ از نیم‌سوز بودن یک یا چند وایرشمع هم می‌تونه باشه که برق ضعیف میده به یک یا چند شمع و با گازِ سرد یا موتور سرد ، مشکل به وجود میاره

باید با روشی که در تاپیک صرفه‌جویی در هزینه‌های خودرو نوشته‌ام با اهم متر چک بشه
صرفه‌جویی دهها میلیونیِ هزینه‌های خودرو
صرفه‌جویی دهها میلیونیِ هزینه‌های زندگی
برنامه‌های کاربردی اندروید و اطلاعات مهمِ تنظیمات اندروید
جسارتاً آموزشتوبه به زبان ساده
توصیه‌های بسیار مهم امنیتی
توصیه‌های بسیار مهم سلامتی
سرویس و تعمیر آبگرمکن و پکیج
سیستم آبرسانی ساختمان (پمپ،مخزن،روشهای‌نصب،عیب‌یابی،تعمیر،هشدارها،توصیه‌ها)

دوستِ عزیز،چه باور کنی چه باور نکنی چه خوشت بیاد چه خوشت نیاد
همه ما آسمونی هستیم و شمارش معکوس برای بازگشتمون از همون روزِ اولِ خلقتمون شروع شده
و حسابرسیِ بسیار دقیقی هم در انتظارمون هست. 
یه آسمونیِ فعال باش که امتحانِ دنیا تکرار شدنی نیست که نیست

اگه باور نمی‌کنی، برو همۀ ثروت و قدرت و هوش و دانش و نفوذت رو به کار بگیر
تا مانعِ پرواز بشی.
باز هم قبول نداری ؟!
این شما و این هم دنیا

New Member
پست: 2
تاریخ عضویت: سه‌شنبه ۲۸ آذر ۱۴۰۲, ۳:۰۶ ب.ظ
سپاس‌های ارسالی: 2 بار

Re: عيب يابی خودرو

پست توسط Salehalipour »

درود
یه ۲۰۷ مدل ۹۰ دارم،دنده ای

وقتی ماشین سرده کمتر پیش میاد ولی وقتی گرم میشه وقتی پا رو از روی پدال گاز برمی‌دارم کله می‌کنه

دور موتور ۱۸۰۰ و ۲۵۰۰ و ۲۸۰۰ بیشتره

مثلاً روی دور موتور ۲۰۰۰ اصلاً ایرادی نداره
سنسور اکسیژن،دور موتور،مپ،خود ایسیو،خود دریچه گاز،رو عوض کردم ولی درست نشد.

هیچ پارامتری هم روی دیاگ نمیاره که نشون دهنده ایراد باشه

انژکتور هم شستم،تمام اورینگ هارو هم عوض کردم،کوئل و شمع هم عوض کردم،با ریمپ کم و زیاد میشه ولی درست نمیشه

وقتی سرپایینی ملایم قرار میگیره،به طوری که دور موتور میاد روی ۱۵۰۰ ماشین دل دل می‌کنه راه میره،پله ای گاز میخوره.گاز بدم درست میشه خودش
Colonel II
Colonel II
نمایه کاربر
پست: 4579
تاریخ عضویت: یک‌شنبه ۱۲ اردیبهشت ۱۳۸۹, ۱۲:۴۴ ب.ظ
محل اقامت: زمین پهناور خدا ( أرضُ الله الواسعة)
سپاس‌های ارسالی: 4714 بار
سپاس‌های دریافتی: 8748 بار

Re: عيب يابی خودرو

پست توسط MOHAMMAD_ASEMOONI »

یکی از دوستان نوشته شده:
سلام

اگه واقعاً مشکل افزایش مصرف بنزین از کثیف شدنِ رگولاتور بنزینه پس چرا با تمیز کردنش مشکل مصرف بالای بنزین رو بر طرف نکنیم ؟ و در عوضش بریم دنبالِ کاهش ولتاژ پمپ با نصب کاهنده ی ولتاژ ؟!

سلام

معیوب شدنِ رگولاتور سوخت ، فقط یکی از علتهای افزایش مصرف بنزین هست .
یک علت دیگرش گشاد شدنِ کانال عبور بنزین از داخل انژکتور هست .

یک علت دیگرش زیاد بودنِ زمان روشن بودن انژکتور توسط کامپیوتر هست که برق ۱۲ ولت یا ۲۴ ولت میده به انژکتور که بستگی به نوع خودرو داره .


◼️ رگولاتور سوخت کارش اینه که نذاره فشار بنزین در پشت انژکتورها بیش از حد بالا بره . یعنی به محض اینکه فشار سوخت در پشت انژکتورها از حد معینی بالاتر بره ، رگولاتور کمی باز میشه و فشار اُفت می‌کنه تا حدِ نرمال .

◼️ نکته بسیار مهم که اکثر مردم و حتی مکانیک ها ازش بی‌خبرند اینه که انژکتور فقط یک شیر برقی هست که با روشن هست یا خاموش . فقط همین
علت پاشش بنزین از انژکتورها فقط همون فشار بنزین یا گازوئیل یا الکل (سوخت مایع) در پشت انژکتورها هست که توسط پمپ بنزین ایجاد میشه .


◼️ پس مقدار پاشش بنزین از انژکتورها بستگی داره به :
★ فشار سوخت در پشت انژکتورها
★ زمانِ باز بودنِ انژکتور یا همون زمان روشن بودن انژکتور که توسط کامپیوتر انجام میشه.
★ و قُطرِ کانالِ عبورِ بنزین از داخلِ انژکتور . یعنی بزرگی یا کوچکی انژکتور

◼️ شک نداشته باشین که کنترل ولتاژ پمپ بنزین می‌تونه باعث کاهش یا افزایش مقدار پاشش بنزین از انژکتورها بشه .

◼️ البته اگر رگولاتور سوخت معیوب باشه و باعث بالا رفتن فشار بنزین و مصرف بنزین شده باشه ، یقیناً تعویضش با رگولاتور استاندارد و سالم می‌تونه باعث کاهش مصرف بنزین بشه .

◼️ روشِ اصولی و علمیِ عیب‌یابیِ رگولاتور سوخت اینه که فشار سوخت در پشت انژکتورها با فشارسنجِ سالم و استاندارد اندازه‌گیری میشه و با مقداری که طراحانِ خودرو تعیین کرده‌اند مقایسه میشه .
اگر فشار بیشتر از حدِ تعیین شده باشه پس رگولاتور باید عوض بشه


★حالا در ایران ، چند درصدِ تعمیرگاه‌های خودرو ابزارِ این کار رو دارند و چند تا تعمیرکار حاضره وقت بذاره و فشار سوخت در پشت انژکتورها رو اندازه بگیره ؟؟

◼️ موضوع دیگه اینه که بعضی‌ها فکر می‌کنند که کاهشِ ولتاژ پمپ بنزین باعث سوختنش میشه !

◼️ این هم صحیح نیست مگر اینکه ولتاژ اونقدر افزایش پیدا کنه که دیگه باعثِ سوختن سیم‌پیچ آرمیچرِ پمپ بنزین بشه .

درضمن ، برای پمپ بنزین خودرو از کاهنده ی ولتاژ استفاده میشه . نه افزاینده و یا کاهنده - افزاینده

◼️ ◼️ همین الان ، دهها سال هست که از روشِ کاهشِ ولتاژ ، برای کنترل سرعت و قدرت آرمیچر ها استفاده میشه در فنِ رادیاتورِ موتور و در فنِ زیر داشبورد که برای کولر و بخاری ازش استفاده میشه و همچنین پمپ بنزین و موتور برف پاک کن و غیره

◼️ ◼️ نوعِ جدیدش بهش میگن اینوِرتِر که در لباسشویی ها و کولرهای گازی و موتورهای آسانسور و غیره ازش استفاده میشه .

در لباسشویی کارش اینه که هنگام چرخش سریع برای کشیدن آب لباسها ، ابتدا ولتاژ کمی میده به موتور و با سرعت کم می‌چرخه تا لباسشویی به لرزش نیافته .
وقتی که مقداری از آب لباسها کشیده شد و سبک شد ، بعدش اینورتر با افزایشِ تدریجیِ ولتاژ ، سرعت چرخش رو بالا و بالاتر می‌بره تا اینکه به حداکثر میرسه بدون اینکه لباسشویی به لرزش بیافته .

در آسانسور ، هنگام توقف و یا حرکتِ کابین ، اینورتر باعث میشه توقف و یا حرکت، بسیار نرم و آرام و بدونِ تنش و شوک انجام بشه .

در کولرهای گازی اینورتر ، وقتی سرمایش به حد مطلوب رسید ، سیستم اینورتر ،با کاهش ولتاژِ آرمیچرِ کمپرسور ، باعثِ کاهش صدا و کاهش سرمایش و کاهش مصرف برق و کاهش استهلاک بشه .

◼️ ◼️ کاهش بیش از حدِ فشار سوخت ، باعث رقیق شدنِ بیش از حد سوخت و باعث تولید گرمای بیش از حد و درنتیجه سوختن لبه ی سوپاپ میشه که عوام بهش میگن ترسیده شدنِ سوپاپ

تاپیک مربوط به نصبِ کاهنده ی ولتاژ برای پمپ بنزین این هست :
[External Link Removed for Guests]
صرفه‌جویی دهها میلیونیِ هزینه‌های خودرو
صرفه‌جویی دهها میلیونیِ هزینه‌های زندگی
برنامه‌های کاربردی اندروید و اطلاعات مهمِ تنظیمات اندروید
جسارتاً آموزشتوبه به زبان ساده
توصیه‌های بسیار مهم امنیتی
توصیه‌های بسیار مهم سلامتی
سرویس و تعمیر آبگرمکن و پکیج
سیستم آبرسانی ساختمان (پمپ،مخزن،روشهای‌نصب،عیب‌یابی،تعمیر،هشدارها،توصیه‌ها)

دوستِ عزیز،چه باور کنی چه باور نکنی چه خوشت بیاد چه خوشت نیاد
همه ما آسمونی هستیم و شمارش معکوس برای بازگشتمون از همون روزِ اولِ خلقتمون شروع شده
و حسابرسیِ بسیار دقیقی هم در انتظارمون هست. 
یه آسمونیِ فعال باش که امتحانِ دنیا تکرار شدنی نیست که نیست

اگه باور نمی‌کنی، برو همۀ ثروت و قدرت و هوش و دانش و نفوذت رو به کار بگیر
تا مانعِ پرواز بشی.
باز هم قبول نداری ؟!
این شما و این هم دنیا

New Member
پست: 2
تاریخ عضویت: سه‌شنبه ۲۸ آذر ۱۴۰۲, ۳:۰۶ ب.ظ
سپاس‌های ارسالی: 2 بار

Re: عيب يابی خودرو

پست توسط Salehalipour »

Salehalipour نوشته شده: سه‌شنبه ۲۸ آذر ۱۴۰۲, ۴:۰۱ ب.ظ درود
یه ۲۰۷ مدل ۹۰ دارم،دنده ای

وقتی ماشین سرده کمتر پیش میاد ولی وقتی گرم میشه وقتی پا رو از روی پدال گاز برمی‌دارم کله می‌کنه

دور موتور ۱۸۰۰ و ۲۵۰۰ و ۲۸۰۰ بیشتره

مثلاً روی دور موتور ۲۰۰۰ اصلاً ایرادی نداره
سنسور اکسیژن،دور موتور،مپ،خود ایسیو،خود دریچه گاز،رو عوض کردم ولی درست نشد.

هیچ پارامتری هم روی دیاگ نمیاره که نشون دهنده ایراد باشه

انژکتور هم شستم،تمام اورینگ هارو هم عوض کردم،کوئل و شمع هم عوض کردم،با ریمپ کم و زیاد میشه ولی درست نمیشه

وقتی سرپایینی ملایم قرار میگیره،به طوری که دور موتور میاد روی ۱۵۰۰ ماشین دل دل می‌کنه راه میره،پله ای گاز میخوره.گاز بدم درست میشه خودش

دوستان نظری ندارن؟
Colonel II
Colonel II
نمایه کاربر
پست: 4579
تاریخ عضویت: یک‌شنبه ۱۲ اردیبهشت ۱۳۸۹, ۱۲:۴۴ ب.ظ
محل اقامت: زمین پهناور خدا ( أرضُ الله الواسعة)
سپاس‌های ارسالی: 4714 بار
سپاس‌های دریافتی: 8748 بار

Re: عيب يابی خودرو

پست توسط MOHAMMAD_ASEMOONI »

Salehalipour نوشته شده: سه‌شنبه ۲۸ آذر ۱۴۰۲, ۴:۰۱ ب.ظ درود
یه ۲۰۷ مدل ۹۰ دارم،دنده ای

وقتی ماشین سرده کمتر پیش میاد ولی وقتی گرم میشه وقتی پا رو از روی پدال گاز برمی‌دارم کله می‌کنه

دور موتور ۱۸۰۰ و ۲۵۰۰ و ۲۸۰۰ بیشتره

مثلاً روی دور موتور ۲۰۰۰ اصلاً ایرادی نداره
سنسور اکسیژن،دور موتور،مپ،خود ایسیو،خود دریچه گاز،رو عوض کردم ولی درست نشد.

هیچ پارامتری هم روی دیاگ نمیاره که نشون دهنده ایراد باشه

انژکتور هم شستم،تمام اورینگ هارو هم عوض کردم،کوئل و شمع هم عوض کردم،با ریمپ کم و زیاد میشه ولی درست نمیشه

وقتی سرپایینی ملایم قرار می‌گیره ،به طوری که دور موتور میاد روی ۱۵۰۰ ماشین دل دل می‌کنه راه میره،پله ای گاز میخوره.گاز بدم درست میشه خودش

سلام
منظورتون از کله کردن چیه ؟

یعنی حالتی مثل اینکه یکدفعه ترمز بگیرین و بلافاصله گاز بدین و چند بار تکرار کنین ؟

◼️ اگه بله ، این حالت می‌تونه از مشکلِ بالا بودنِ دور موتور در دور آرام باشه یعنی سرعت چرخش میللنگ در دور آرام بیش از ۹۵۰ دور در دقیقه هست .

★ دورِ آرام یعنی دنده خلاص و بدون گاز دادن .

اگر چنین هست ، شاید با پیچ فنردارِ روی دریچه گاز که عوام بهش میگن پیچ سِلو بتونین دور موتور رو کم کنید تا حدِ ۹۵۰ دور در دقیقه

◼️ بالا بودن دور موتور در دورِ آرام باعث عطسه زدن اگزوز در حرکت ، در لحظه ی برداشتن پا از روی پدال گاز هم میشه .

◼️ بعضی ها دور موتور در دورِ آرام رو خودشون بالا می‌برند تا لرزش موتور در دور آرام رو بگیرند .

اگر موتور در دورِ آرام لرزش داره پس علتش یا بیش‌از حد کم بودن دور موتور هست یعنی زیر ۹۵۰ دور در دقیقه هست
و یا مشکل در یک یا چند سیلندر یعنی یا وایرشمع یک یا چند سیلندر مشکل داره یا شمعش یا سوپاپش یا فیلرِ یک یا چند سوپاپ تنظیم نیست در موتورهایی که فیلرگیری داره یا یک شمع شل هست یا انژکتورش مشکل داره

◼️ ساده ترین راه برای پیدا کردن سیلندر معیوب اینه که وایرشمع سیلندرها به صورت تک تک کشیده بشه و وایر کاملاً از شمعش دور بشه تا اون سیلندر کاملاً از کار بیافته و تاثیرش رو ملاحظه کنیم .

★ اگر با از کار افتادن اون سیلندر ، لرزش موتور زیاد شد پس اون سیلندر سالمه

★ اگر تاثیرش خیلی کم بود و لرزش کمی تولید شد پس چیزی در اون سیلندر مشکل داره و باعث میشه اون سیلندر نیروی کمی تولید می‌کنه.

◼️◼️

نکته مهم:

در بعضی موتورهای چهار سیلندر ، از کار انداختن یک سیلندر ، لرزش چندانی تولید نمیکنه و باید ۲ تا سیلندر از کار انداخته بشه تا ببینیم اون ۲ سیلندری که دارند کار می‌کنند چقدر لرزش تولید می‌کنند و از مقایسه ی لرزش‌ها با همدیگه پی ببریم که کدوم سیلندر نیرویی کمتر از بقیه تولید می‌کنه .

هشــــــــــدار:

برداشتن وایرشمع از شمع با دستِ خالی باعث شوک الکتریکی میشه . این کار باید با انبردست عایق دار انجام بشه .


◼️ ◼️ ◼️ مسئولیت رعایت نکات ایمنی و درست انجام دادن کارها و هر گونه خسارت جانی و مالی بر عهدۀ خوانندگان این مطالب هست . بنده و این سایت هیچگونه مسئولیتی نداریم .
صرفه‌جویی دهها میلیونیِ هزینه‌های خودرو
صرفه‌جویی دهها میلیونیِ هزینه‌های زندگی
برنامه‌های کاربردی اندروید و اطلاعات مهمِ تنظیمات اندروید
جسارتاً آموزشتوبه به زبان ساده
توصیه‌های بسیار مهم امنیتی
توصیه‌های بسیار مهم سلامتی
سرویس و تعمیر آبگرمکن و پکیج
سیستم آبرسانی ساختمان (پمپ،مخزن،روشهای‌نصب،عیب‌یابی،تعمیر،هشدارها،توصیه‌ها)

دوستِ عزیز،چه باور کنی چه باور نکنی چه خوشت بیاد چه خوشت نیاد
همه ما آسمونی هستیم و شمارش معکوس برای بازگشتمون از همون روزِ اولِ خلقتمون شروع شده
و حسابرسیِ بسیار دقیقی هم در انتظارمون هست. 
یه آسمونیِ فعال باش که امتحانِ دنیا تکرار شدنی نیست که نیست

اگه باور نمی‌کنی، برو همۀ ثروت و قدرت و هوش و دانش و نفوذت رو به کار بگیر
تا مانعِ پرواز بشی.
باز هم قبول نداری ؟!
این شما و این هم دنیا

Colonel II
Colonel II
نمایه کاربر
پست: 4579
تاریخ عضویت: یک‌شنبه ۱۲ اردیبهشت ۱۳۸۹, ۱۲:۴۴ ب.ظ
محل اقامت: زمین پهناور خدا ( أرضُ الله الواسعة)
سپاس‌های ارسالی: 4714 بار
سپاس‌های دریافتی: 8748 بار

Re: عيب يابی خودرو

پست توسط MOHAMMAD_ASEMOONI »

Salehalipour نوشته شده: سه‌شنبه ۲۸ آذر ۱۴۰۲, ۴:۰۱ ب.ظ درود
یه ۲۰۷ مدل ۹۰ دارم،دنده ای

وقتی ماشین سرده کمتر پیش میاد ولی وقتی گرم میشه وقتی پا رو از روی پدال گاز برمی‌دارم کله می‌کنه

دور موتور ۱۸۰۰ و ۲۵۰۰ و ۲۸۰۰ بیشتره

مثلاً روی دور موتور ۲۰۰۰ اصلاً ایرادی نداره
سنسور اکسیژن،دور موتور،مپ،خود ایسیو،خود دریچه گاز،رو عوض کردم ولی درست نشد.

هیچ پارامتری هم روی دیاگ نمیاره که نشون دهنده ایراد باشه

انژکتور هم شستم،تمام اورینگ هارو هم عوض کردم،کوئل و شمع هم عوض کردم،با ریمپ کم و زیاد میشه ولی درست نمیشه

وقتی سرپایینی ملایم قرار میگیره،به طوری که دور موتور میاد روی ۱۵۰۰ ماشین دل دل می‌کنه راه میره،پله ای گاز میخوره.گاز بدم درست میشه خودش
سلام

◼️ یک علت دیگر این مشکل می‌تونه از رانندگی با دنده مُرده باشه یعنی رانندگی با دور موتور کمتر از ۱۳۰۰ یا ۱۲۰۰ که بستگی به نوع خودرو داره

◼️ به محض رسیدنِ دور موتور به دنده مرده باید کلاچ بگیریم و بعدش یا خلاص کنیم یا دنده رو معکوس کنیم به دنده ی مناسب با سرعت فعلی

◼️ یک علت دیگرش می‌تونه این باشه که صفحه کلاچ خیلی لاغر شده و باعث میشه این مشکل پیش بیاد که اگر علتش همین باشه پس بایستی صفحه کلاچ عوض بشه .

◼️ گفته میشه برای تستِ سلامتِ صفحه کلاچ اگر در حالتِ توقف ، بزنیم دنده ۴ و همزمان پامون روی ترمز باشه و آرام آرام پامون رو از کلاچ برداریم ، اگر موتور خاموش نشد پس صفحه کلاچ خیلی لاغر شده و باید عوض بشه

بنده خودم این رو تِست نکرده‌ام
صرفه‌جویی دهها میلیونیِ هزینه‌های خودرو
صرفه‌جویی دهها میلیونیِ هزینه‌های زندگی
برنامه‌های کاربردی اندروید و اطلاعات مهمِ تنظیمات اندروید
جسارتاً آموزشتوبه به زبان ساده
توصیه‌های بسیار مهم امنیتی
توصیه‌های بسیار مهم سلامتی
سرویس و تعمیر آبگرمکن و پکیج
سیستم آبرسانی ساختمان (پمپ،مخزن،روشهای‌نصب،عیب‌یابی،تعمیر،هشدارها،توصیه‌ها)

دوستِ عزیز،چه باور کنی چه باور نکنی چه خوشت بیاد چه خوشت نیاد
همه ما آسمونی هستیم و شمارش معکوس برای بازگشتمون از همون روزِ اولِ خلقتمون شروع شده
و حسابرسیِ بسیار دقیقی هم در انتظارمون هست. 
یه آسمونیِ فعال باش که امتحانِ دنیا تکرار شدنی نیست که نیست

اگه باور نمی‌کنی، برو همۀ ثروت و قدرت و هوش و دانش و نفوذت رو به کار بگیر
تا مانعِ پرواز بشی.
باز هم قبول نداری ؟!
این شما و این هم دنیا

Colonel II
Colonel II
نمایه کاربر
پست: 4579
تاریخ عضویت: یک‌شنبه ۱۲ اردیبهشت ۱۳۸۹, ۱۲:۴۴ ب.ظ
محل اقامت: زمین پهناور خدا ( أرضُ الله الواسعة)
سپاس‌های ارسالی: 4714 بار
سپاس‌های دریافتی: 8748 بار

Re: عيب يابی خودرو

پست توسط MOHAMMAD_ASEMOONI »

یکی از دوستان نوشته شده:سلام دوستان
امروز بعد از پر کردن باک بنزین بوی بنزین داخل اتاق پیچید با اینکه باک بنزین را لب به لب پر نکرده بودم
تا به حال چنین مشکلی نداشتم بوی بنزین فقط داخل اتاقه، از داخل موتور و صندوق عقب هیچ بویی احساس نمی‌شه.

به نظر شما مشکل از کجاست؟

سلام

◼️ بستگی داره که بوی بنزین در حال حرکت میاد توی اتاق یا در حالت توقف خودرو هم وجود داره

کلاً احتمالها اینهاست :

◼️ در حالت توقف و با دربها و پنجره‌های بسته :

★ از واشر یا اورینگِ محلِ نصب پمپ بنزین که زیر صندلی عقب هست و یا شل بودن مهره اش که یک مهره پلاستیکی با قُطرِ حدودِ ۱۵ تا ۲۰ سانت هست .
زروههای این مهره بهتره قبل از نصبش کمی گریسمالی بشه تا به راحتی تا آخِر بسته و محکم بشه . خشک بودنِ رزوه‌هاش باعث میشه تا آخِر محکم نشه .

◼️ در حال حرکت :

★ از درب باک

★ از واشر محلِ نصب پمپ بنزین در زیر صندلی عقب

★ از خرابی شیلنگی که بنزین رو از باک می‌بره برای موتور

★ از محل نصب شیلنگ بنزین به فیلــتر بنزین که معمولاً در زیر ماشین در نزدیکی باک هست و نزدیک یکی از چرخ‌های عقب که معمولاً چرخ عقب سمتِ شاگرد هست (راست)

★ خرابی شیلنگِ سیستم کانیستر که در ایران ظاهراً بهش میگن حباب گیر .
اگر حباب گیر مشکل داشته باشه یا شیلنگش خراب باشه ، بوی بنزین هر چند دقیقه یک بار میاد توی اتاق در حال حرکت .

◼️ ◼️ سیستم کانیستر (canister) کارش اینه که بخارهای بنزین رو از داخل باک بنزین هدایت میکنه به مانیفولد هوا و می‌ره توی سیلندرها و می‌سوزه و مصرف میشه تا هدر نره . خصوصاً بنزین یورو ۴ و ۵ و ۶ که تبخیرشون زیاد هست .
★ ★ ماشین‌هایی که استاندارد هست و کانیستر هم داره ، وقت درب باکش رو باز می‌کنیم صدایی مثل باز کردن درب بطری نوشابه گازدار میده یعنی بخارهای بنزین راه خروجی نداره مگر از راه سیستم کانیستر به سمت مانیفولد هوا . اون هم فقط وقتی که موتور روشن هست .
وقتی موتور خاموش هست یک شیر برقی در کنار موتور مانع از خروج بخارهای بنزین میشه .

این شیر برقی از کامپیوتر فرمان می‌گیره و هنگام روشن بودن موتور ، هر ۳۰ ثانیه یا بیشتر ، با برق گرفتن از کامپیوتر باز میشه و بخارها کشیده میشه توی مانیفولد هوا .
صرفه‌جویی دهها میلیونیِ هزینه‌های خودرو
صرفه‌جویی دهها میلیونیِ هزینه‌های زندگی
برنامه‌های کاربردی اندروید و اطلاعات مهمِ تنظیمات اندروید
جسارتاً آموزشتوبه به زبان ساده
توصیه‌های بسیار مهم امنیتی
توصیه‌های بسیار مهم سلامتی
سرویس و تعمیر آبگرمکن و پکیج
سیستم آبرسانی ساختمان (پمپ،مخزن،روشهای‌نصب،عیب‌یابی،تعمیر،هشدارها،توصیه‌ها)

دوستِ عزیز،چه باور کنی چه باور نکنی چه خوشت بیاد چه خوشت نیاد
همه ما آسمونی هستیم و شمارش معکوس برای بازگشتمون از همون روزِ اولِ خلقتمون شروع شده
و حسابرسیِ بسیار دقیقی هم در انتظارمون هست. 
یه آسمونیِ فعال باش که امتحانِ دنیا تکرار شدنی نیست که نیست

اگه باور نمی‌کنی، برو همۀ ثروت و قدرت و هوش و دانش و نفوذت رو به کار بگیر
تا مانعِ پرواز بشی.
باز هم قبول نداری ؟!
این شما و این هم دنیا

Colonel II
Colonel II
نمایه کاربر
پست: 4579
تاریخ عضویت: یک‌شنبه ۱۲ اردیبهشت ۱۳۸۹, ۱۲:۴۴ ب.ظ
محل اقامت: زمین پهناور خدا ( أرضُ الله الواسعة)
سپاس‌های ارسالی: 4714 بار
سپاس‌های دریافتی: 8748 بار

Re: عيب يابی خودرو

پست توسط MOHAMMAD_ASEMOONI »

یکی از دوستان نوشته شده:سلام د
پراید 131 مدل 90 ، مدتی هست که آب کم میکنه

شک دارم به واتر پمپ
اگه واتر پمپ خراب شده باشه، تو این بازار آشفته کدام شرکت جنس خوبی تولید می‌کنه؟

سلام

◼️ شاید نیازی به تعویض قطعه نباشه اصلاً

◼️ بارها در همین تاپیک و تاپیک صرفه‌جویی در هزینه‌های خودرو نوشته‌ایم که تعویض قطعه از روی حدس و گمان کاریست اشتباه و پر ضرر و پول ریختن به جیب دیگران که عده‌ای شون هم شیاد و بنجل ساز هستند

◼️ در عیب‌یابی همیشه باید ابتدا از ساده‌ترین و راحت‌ترین چیزها شروع کنیم

◼️ اگر زیر ماشین آب نمی‌ریزه و نمی‌چکه پس نشتی در حد نو پس دادن هست که دیده نمیشه و یافتنش خیلی سخت هست مثل نم پس دادن از واشر یا کاسه نمد واترپمپ یا واشر سرسیلندر یا واشر محفظه ی ترموستات یا سرِ یک شیلنگ با رادیاتور بخاری یا درب منبع انبساط و غیره .

اینگونه نشتی ها رو با محلول نشتی گیر میشه برطرف کرد .

یکی از بهترین‌ها ، مارک پیستون آمریکایی هست که در دوره دلار ۱۲۰۰ تومانی حدود ۱۵ تا ۲۰ هزار تومان قیمت داشت

اگر محلول نشت گیر باکیفیت پیدا نکردین میتونید از یک قاشق زردچوبه استفاده کنید .
ذرات زرد چوبه می‌تونه درزهای بسیار ریز رو ببنده .کابینه پس از ساعتها یا روزها کار کردن موتور .

برای ماشینهای بزرگ شاید ۲ قاشق زردچوبه لازم باشه البته اگر یک قاشق نتونست بعد از یک هفته نشتی رو متوقف کنه .
هشــــــــــدار :
◼️ ◼️ محلول‌های نشتگیر می‌تونه مجراهای رادیاتورهای کهنه و پر از رسوب رو ببنده و باعثِ مسدود شدن رادیاتور و جوش آوردن موتور میشه .

کارهای مهمی که همه‌ی خودروداران باید انجام بدند برای سیستم خنک‌کننده ی موتور :

◼️ ◼️ هرگز از آب معمولی و آب لوله و آب برفک یخچال و آب کولر گازی و آب معدنی و آب جوشیده و اینها برای رادیاتور خودرو استفاده نکنید چون همه ی این آبها کلی املاح داره و باعث رسوب و خراب شدن لوله‌ها و مجراها و کاسه نمدها و فلزات و غیره میشه

◼️ اگر چاره‌ای نیست پس آبِِ ممبرانِ سالم (فیلتر ممبران دستگاه تصفیه آب خانگی) و سپس آبِ چند بار جوشیده از همه کم ضررتر هست .

◼️ در تاپیک صرفه‌جویی در هزینه‌های خودرو توضیح داده‌ام که همیشه باید از مخلوط آب مقطر درجه یک با ضدیخ درجه یک با نسبت پنجاه پنجاه استفاده بشه . چه در تابستان و که در زمستان چون این مخلوط ، نقطه ی جوشش بالاتر از ۱۰۰ درجه و نقطه ی انجمادش خیلی پایینتر از صفر درجه هست .

◼️ با یک اهم متر به راحتی میشه فهمید که اون آب چقدر املاح داره

هر چه مقاومت الکتریکی آب بیشتر باشه پس املاحش کمتره یعنی خالص‌تر هست و بالعکس

◼️ در تاپیک صرفه‌جویی در هزینه‌های خودرو توضیح داده‌ام که آب مقطر درجه در بازار اونطرف آب خریدم و مقاومتش حدود یک میلیون اهم بود

◼️ آب لوله در ایران در شهرها حدود ۳۰ تا ۵۵ هزار اهم هست که اصلاً به درد رادیاتور خودرو نمی‌خوره.

◼️ نوشتم که دو سه نوع آب مقطر ایرانی رو چک کردم با اهم متر و مقاومتش بیت ۳۰ تا ۶۰ هزار اهم بود که مشخص هست همگی تقلبی و دروغین و شیادی هست

◼️ نوشتم که با روش جوشاندن و سرد کردن در یک قابلمه میتونید در خانه آب مقطر درجه یک تولید کنید

درون یک قابلمه ۴ سانت آب میریزید و یک چیز پایه دار در وسط قابلمه می‌ذارید و یک کاسه کوچک می‌ذارید روی اون چیز پایه دار

بعدش درب قابلمه که قوس دار باشه رو وارونه می‌ذارید روی سر قابلمه تا گودیش به سمت بالا باشه

بعدش اجاق رو روشن می‌کنید و چند تکه یخ می‌ریزید توی گودیِ سر قابلمه

حالا بخارهای آب در قابلمه میخوره به درب قابلمه و فوراً سرد میشه و می‌ریزه توی اون ظرف کوچک که روی پایه هست

اینجوری آب مقطر با کیفیت بالا به دست میاد .
مقاومتش رو هم اگر اندازه بگیرید بالاست .

حتی میشه اون آب رو دوباره با همون روش تقطیر و خنک کرد .

◼️ محلول ضد یخ هم ماده‌ی اصلیش اتیلن گلیکول هست که در بازار فروخته میشه .
این ماده سمی هست و نباید خورده بشه


◼️ ◼️ بعد از چندین ماه هم ماهیتش عوض میشه و فاسد میشه و باید از سیستم رادیاتور کشیده بشه و عوض بشه با مخلوط تازه .
صرفه‌جویی دهها میلیونیِ هزینه‌های خودرو
صرفه‌جویی دهها میلیونیِ هزینه‌های زندگی
برنامه‌های کاربردی اندروید و اطلاعات مهمِ تنظیمات اندروید
جسارتاً آموزشتوبه به زبان ساده
توصیه‌های بسیار مهم امنیتی
توصیه‌های بسیار مهم سلامتی
سرویس و تعمیر آبگرمکن و پکیج
سیستم آبرسانی ساختمان (پمپ،مخزن،روشهای‌نصب،عیب‌یابی،تعمیر،هشدارها،توصیه‌ها)

دوستِ عزیز،چه باور کنی چه باور نکنی چه خوشت بیاد چه خوشت نیاد
همه ما آسمونی هستیم و شمارش معکوس برای بازگشتمون از همون روزِ اولِ خلقتمون شروع شده
و حسابرسیِ بسیار دقیقی هم در انتظارمون هست. 
یه آسمونیِ فعال باش که امتحانِ دنیا تکرار شدنی نیست که نیست

اگه باور نمی‌کنی، برو همۀ ثروت و قدرت و هوش و دانش و نفوذت رو به کار بگیر
تا مانعِ پرواز بشی.
باز هم قبول نداری ؟!
این شما و این هم دنیا

New Member
پست: 4
تاریخ عضویت: شنبه ۱۰ دی ۱۴۰۱, ۱۲:۴۲ ق.ظ
سپاس‌های ارسالی: 3 بار

Re: عيب يابی خودرو

پست توسط mohammad hossoein »

سلام وقت بخیر خدمت دوستان و محمد آسمونی عزیز

 ماشین پراید 132 است و چراغ های جلو هم ار نوع موتور دار است و موتورش هم سالم است.
دو لامپ برای نور بالا و دو لامپ هم برای نور پایین داره که من به دلیل سوختن لامپ ها اومدم کلا لامپ ها رو عوض کردم و الان تو شب تست کردم و دیدم یک مشکل خیلی عجیب پیدا کرده.

  روی هر چراغ یک پیچ هست برای بالا و پایین کردن کاسه چراغ و یک پیچ هم برای چرخاندن کاسه چراغ به چپ و راست و من اومدم دقیق نور پایین هر دو چراغ رو تنظیم کردم و درست هم شده ولی با اینکه نور پایین خوب تنظیم شده ولی نور بالای هر دو طرف کلا با هم خیلی فرق دارن و نور بالای یک سمت بالا هست و درسته ولی نور بالای سمت دیگه خیلی خیلی پایین هست و حتی از نور پایین هم پایین تر رو روشن میکنه!!!
خیلی ممنون میشم سریعتر راهنمایی کنید چون برای سفر هم عجله دارم.

 
Colonel II
Colonel II
نمایه کاربر
پست: 4579
تاریخ عضویت: یک‌شنبه ۱۲ اردیبهشت ۱۳۸۹, ۱۲:۴۴ ب.ظ
محل اقامت: زمین پهناور خدا ( أرضُ الله الواسعة)
سپاس‌های ارسالی: 4714 بار
سپاس‌های دریافتی: 8748 بار

Re: عيب يابی خودرو

پست توسط MOHAMMAD_ASEMOONI »

mohammad hossoein نوشته شده: چهارشنبه ۱۶ اسفند ۱۴۰۲, ۱۰:۳۱ ب.ظ   وقت بخیر خدمت دوستان و محمد آسمونی عزیز

 ماشین پراید 132 است و چراغ های جلو هم ار نوع موتور دار است و موتورش هم سالم است.
دو لامپ برای نور بالا و دو لامپ هم برای نور پایین داره که من به دلیل سوختن لامپ ها اومدم کلاً لامپ ها رو عوض کردم و الان توی شب تست کردم و دیدم یک مشکل خیلی عجیب پیدا کرده.

  روی هر چراغ یک پیچ هست برای بالا و پایین کردن کاسه چراغ و یک پیچ هم برای چرخاندن کاسه چراغ به چپ و راست .

من اومدم دقیق نور پایین هر دو چراغ رو تنظیم کردم و درست هم شده .
ولی با اینکه نور پایین خوب تنظیم شده ولی نور بالای هر دو طرف کلاً با هم خیلی فرق دارند و نور بالای یک سمت بالا هست و درسته ولی نور بالای سمت دیگه خیلی خیلی پایین هست و حتی از نور پایین هم پایین تر رو روشن میکنه!!!
خیلی ممنون میشم سریعتر راهنمایی کنید چون برای سفر هم عجله دارم. 
 

سلام دوست عزیز

این مشکل از چند چیز می‌تونه باشه :

۱ - اگر شیشه ی جلوی این چراغ‌ها از نوع موج دار هست ، ممکنه یکیشون ، شیشه ش توی جاش چرخیده و نور رو اشتباه پخش می‌کنه .

۲ - ممکنه کنتاکت ها در یکی از چراغها جابجا شده .

بنده نمی‌دونم از چه نوع لامپی استفاده شده در این چراغ‌ها ولی اگر مثل لامپهای هالوژن دارای ۲ کنتاکت جداگانه هست یعنی شبیه لامپ عقبِ خودرو که یک کنتاکتش با ترمز روشن میشه و یک کنتاکتش هم چراغ خطر عقب هست , پس ممکنه کنتاکت ها جابجا شده در یکی از لامپها

۳- اگه لامپ در کاسه ی چراغ می‌تونه بچرخه ، پس ممکنه یکی از لامپها در جاش چرخیده و نور بالا رو در جهت اشتباه پخش می‌کنه

۴ - با توجه به اینکه نوشتین نور پایین هر دو چراغ درست و تنظیم هست پس احتمال اینکه محلِ نصبِ یکی از چراغها بر اثر تصادف کج شده وجود نداره .
صرفه‌جویی دهها میلیونیِ هزینه‌های خودرو
صرفه‌جویی دهها میلیونیِ هزینه‌های زندگی
برنامه‌های کاربردی اندروید و اطلاعات مهمِ تنظیمات اندروید
جسارتاً آموزشتوبه به زبان ساده
توصیه‌های بسیار مهم امنیتی
توصیه‌های بسیار مهم سلامتی
سرویس و تعمیر آبگرمکن و پکیج
سیستم آبرسانی ساختمان (پمپ،مخزن،روشهای‌نصب،عیب‌یابی،تعمیر،هشدارها،توصیه‌ها)

دوستِ عزیز،چه باور کنی چه باور نکنی چه خوشت بیاد چه خوشت نیاد
همه ما آسمونی هستیم و شمارش معکوس برای بازگشتمون از همون روزِ اولِ خلقتمون شروع شده
و حسابرسیِ بسیار دقیقی هم در انتظارمون هست. 
یه آسمونیِ فعال باش که امتحانِ دنیا تکرار شدنی نیست که نیست

اگه باور نمی‌کنی، برو همۀ ثروت و قدرت و هوش و دانش و نفوذت رو به کار بگیر
تا مانعِ پرواز بشی.
باز هم قبول نداری ؟!
این شما و این هم دنیا

New Member
پست: 4
تاریخ عضویت: شنبه ۱۰ دی ۱۴۰۱, ۱۲:۴۲ ق.ظ
سپاس‌های ارسالی: 3 بار

Re: عيب يابی خودرو

پست توسط mohammad hossoein »

سلام مجدد و خیلی خیلی ممنون از مطالب شما.

من حقیقتاً اکثر کارهای ماشین و خانه و خیلی از کارها رو خودم انجام میدم ولی این کار خیلی عجیب شد.

  چراغ های جلو پراید 132 هست که تو اینترنت عکسشون هست و برای لامپ های نور پایین از نوع h7 هست و برای نور بالا از نوع h1 هست و هر دو هم 55 وات هستند. و من هم لامپ هالوژن گذاشتم.

برای جا زدن لامپ ها فقط یک مدل هست و جور دیگه نمیشه جا زد و یک طلق کلی برای این لامپ هست و جدا داخل خود کاسه، طلق و شیشه دیگه ای ندارند و لامپ ها هم تک کنتاکت هستند(پراید 131 دو کنتاکت هست ولی 111 و 132 تک کنتاکت هستند).
لامپ ها هم به صورت ثابت و در یک جهت هستند و در جای خوشون اصلاً نمیتون لق بزنند و بچرخند.

دیشب قبل از اینکه اینجا پیام بدم قبلش دو جا رفتم که متاسفانه خیلی بیسواد بودند و یکی گفت با پیچی که کنارش آر و ال که به معنی راست و چپ هست باید تنظیم بشه و با این باید بالا و پایین بره!! که باهاش خداحافظی کردم و یکی دیگه هم گفت باید لامپ عوض بشه که حرفش به نظر منطقی نیست که چرا باید لامپ سالم عوض بشه...

    بیشتر که توضیح بدم ماشین از جلو هیچ برخورد و حتی ضربه ریزی هم نداره و دو تا از لامپ های طرفین سوخته بود که من اومدم هر چهار لامپ رو یک دفعه و با یک مارک خوب عوض کردم همه رو.

   شب دوباره ماشین رو بردم بیرون تو یه جای صاف و اومدم تنظیم کنم و دیدم در ابتدای کار همه چیز برعکس هست!!
یعنی نور بالای سمت راست بالا بود و نور بالای سمت چپ خیلی پایین و نور پایین سمت راست یک مقدار پایین بود و نور پایین سمت چپ بالاتر از طرف مقابل بود که اومدم نور پایین دو طرف رو میزون کردم و هر دو خوب  و درست تنطیم شد ولی نور بالا ها  تنطیمش خیلی بد بود و بدتر هم شد.
الان نور پایین ها خوب و درست هست و نور بالای سمت راست هم بالا و خوب هست ولی نور بالای سمت چپ خیلی بد و خیلی پایین هست.
ارسال پست

بازگشت به “مباحث فنی و تخصصی خودرو”