yasin20202 نوشته شده:سلام , خسته نباشید
ماشین من هنکامی که روشن میکنی و وایستادی یه صدایی شبیه به درگیر بودن استارت میده و خودش هی قطع و وصل میشه و وقتی که صدا میده اگه کلاچ رو میگیری دیگه صدا قطع میشه
هنگام راه افتادن و یا حرکت کردن دیگه اون صدارو نمیده مشکل میتونه چی باشه (بعضی وقت ها اصلا اون صدا رو هم نمیده)؟؟
ممنون میشم جواب بدید
سلام , سلامت باشید
با این اطلاعات کم و از توی نت نمیشه پی برد چی هست دقیقاً
شاید واقعاً از استارتر باشه . از زیر صداش بهتر قابل تشخیص هست
ممکن هم هست از بلبرینگ کلاچ باشه که دائم تماس داره با دیسک و خراب شده و به صدا افتاده چون بلبرینگ کلاچ طراحی نشده که دائم بچرخه
برای مطمئن شدن , اگر کلاچ رگلاژ داره باید کاری کنین که کمی پائینتر بگیره تا مطمئن بشین بلبرینگ اصلا تماس نداره با دیسک
اگر موقعی که در حرکتید , با پای چپ هم کلاچ رو فقط کمی فشار دادین و دور موتور رفت بالا پس کلاچ خیلی بالا میگیره و بلبرینگ دائم داره میچرخه
روش تستِ رگلاژ کلاچ :
برایِ اطمینان از درست رگلاژ بودنِ کلاچ باید این دو آزمایش ساده رو انجام بدین
1- ماشین روشن , پا تا آخر روی کلاچ , بزنین دنده یک , حالا بدون گاز دادن خیلی آرام پا رو بردارین .
باید تا سه سانت کلاچ درگیر نشه یعنی اصلاً نباید صدای موتور تغییر کنه . این یعنی که سه سانت قبل از به ته رسیدنِ پدال , کلاچ کاملاً دیسک و صفحه رو جدا میکنه یعنی کلاچ خوب هست
2- در یک خیابون خلوت با دنده دو برونید , بعدش همونطور که پاتون روی گاز هست با پای دیگه خیلی آرام روی پدالِ کلاچ فشار بدین.
باید تا حدود چهار سانت کلاچ اصلاً عمل نکنه . اگر خیلی کمتر از چهار سانت کلاچ عمل میکنه پس کلاچ خیلی بالا تنظیم شده و ممکنه به بلبرینگ کلاچ صدمه بزنه .
اگر این دو تست انجام شد یعنی کلاچ درست رگلاژ هست
================================
البته با گشتن دنبال صدا هم میتونین مکانش رو پیدا کنین
اگر از گیربکس باشه پس از زیر بهتر شنیده میشه یعنی روی چاله (گود)