عيب يابی خودرو

در اين بخش مي‌توانيد در مورد مباحث فنی و تخصصی مرتبط با خودرو و وسايل نقليه بحث و تبادل نظر کنيد

مدیران انجمن: MOHAMMAD_ASEMOONI, Mohsen1001, RAHVAR, شوراي نظارت

Colonel II
Colonel II
نمایه کاربر
پست: 4632
تاریخ عضویت: یک‌شنبه ۱۲ اردیبهشت ۱۳۸۹, ۱۲:۴۴ ب.ظ
محل اقامت: زمین پهناور خدا ( أرضُ الله الواسعة)
سپاس‌های ارسالی: 4725 بار
سپاس‌های دریافتی: 8755 بار

پست توسط MOHAMMAD_ASEMOONI »

حمید امینی نوشته شده:با درود و سلام خدمت دوست گرامی : اقای اسمونی ...............
ماشین من ترموستات داره و همیشه امپر روی وسط ثابته و مشکلی از این بابت ندارم و مایع خنک کن سیستم سیرکوله کولانت نیست ولی خودم اب دوبار جوشیده کتری و نصف محتوای داخل رادیاتور رو ضد یخ ریختم و هیچوقت از اب شیر لوله کشی استفاده نمیکنم .............. ویک قطره هم کم نمیکنه ...........................................................................از راهنمایی شما ممنونم ................ رادیاتور بخاری رو شستشو میدم البته به همون روش که گفتید .............

سلام
اگر از سلامت ترموستات مطمئنید پس حالا باید سلامت رادیاتور بخاری رو چک کنین
با موتور سرد , موتور رو روشن کنین
اگر 2 تا شیلنگی که از موتور وصله به بخاری قابل دسترسی هست , بخاری رو روشن کنین و دو تا شیلنگ رو لمس کنین
یکیش زودتر گرم میشه که همونی هست که آب رو میبره به بخاری
دومی آب رو برمیگردونه به موتور
اگر رادیاتور بخاری سالم باشه هر دو شیلنگ بعد از دو سه دقیقه داغ میشه
اگر یکیش کم داغ میشه پس رادیاتور گرفتگی داره
اگر شیلنگها قابل دسترسی هست آسونترین روش تمیز کردنش اینه:
با موتور سرد هر دو شیلنگ باز بشه
شیلنگ آب خانه وصل بشه به خروجی آب رادیاتور بخاری تا جریان آب برعکس باشه توی رادیاتور و رسوبهای گیر کرده برگرده بیرون

یک شیلنگ هم وصل کنین به ورودیِ آب بخاری تا رسوبها نریزه روی موتور
حالا آب رو با فشار زیاد باز کنین
اگر رسوب باشه توی رادیاتور بخاری رانده میشه بیرون
اگر از روز اول فقط کولانت ریخته بشه توی رادیاتور , این جور مشکلات ممکنه هرگز پیش نیاد
صرفه‌جویی دهها میلیونیِ هزینه‌های خودرو
صرفه‌جویی دهها میلیونیِ هزینه‌های زندگی
برنامه‌های کاربردی اندروید و اطلاعات مهمِ تنظیمات اندروید
جسارتاً آموزشتوبه به زبان ساده
توصیه‌های بسیار مهم امنیتی
توصیه‌های بسیار مهم سلامتی
سرویس و تعمیر آبگرمکن و پکیج
سیستم آبرسانی ساختمان (پمپ،مخزن،روشهای‌نصب،عیب‌یابی،تعمیر،هشدارها،توصیه‌ها)

دوستِ عزیز،چه باور کنی چه باور نکنی چه خوشت بیاد چه خوشت نیاد
همه ما آسمونی هستیم و شمارش معکوس برای بازگشتمون از همون روزِ اولِ خلقتمون شروع شده
و حسابرسیِ بسیار دقیقی هم در انتظارمون هست. 
یه آسمونیِ فعال باش که امتحانِ دنیا تکرار شدنی نیست که نیست

اگه باور نمی‌کنی، برو همۀ ثروت و قدرت و هوش و دانش و نفوذت رو به کار بگیر
تا مانعِ پرواز بشی.
باز هم قبول نداری ؟!
این شما و این هم دنیا

Colonel II
Colonel II
نمایه کاربر
پست: 4632
تاریخ عضویت: یک‌شنبه ۱۲ اردیبهشت ۱۳۸۹, ۱۲:۴۴ ب.ظ
محل اقامت: زمین پهناور خدا ( أرضُ الله الواسعة)
سپاس‌های ارسالی: 4725 بار
سپاس‌های دریافتی: 8755 بار

پست توسط MOHAMMAD_ASEMOONI »

حمید امینی نوشته شده:با سلام

چند وقتی که ماشینم روغن کم میکنه البته اصلا روغن سوزی نداره
بعد از گشت وگذار توی موتور متوجه شدم از زیر سنسور دمای موتور روغن میزنه بیرون .....
حالا سوالم اینه ایا سنسور دما با روغن موتور در ارتباطه؟
و دمای موتور رو از روغن موتور حس میکنه ؟
و سوال دیگه ایا دوو سیلو سوپاپ pvc داره ....اگه داره کار این سوپاپ بطور دقیق چیه ؟
بازم ممنونم از شما
متشکرم از لطفتون .........

سلام
سنسور دمای موتور با کولانت تماس داره یعنی با آب رادباتوری که داخل کانالهای اطراف بدنه ی موتور داره گردش میکنه
اگر بازس کنین کولانت میریزه بیرون و وقتی موتور گرمه نباید باز بشه وگرنه کولانت داغ بافشار میزنه بیرون
شاید شما سنسور فشار روغن رو با سنسور حرارت موتور اشتباه گرفتین
شاید هم از قالپاق سوپاپها روغن نشت میکنه میاد پائین

خلاصه ای از کار سیستم pcv در این تاپیک نوشته شده
206-t114698.html
صرفه‌جویی دهها میلیونیِ هزینه‌های خودرو
صرفه‌جویی دهها میلیونیِ هزینه‌های زندگی
برنامه‌های کاربردی اندروید و اطلاعات مهمِ تنظیمات اندروید
جسارتاً آموزشتوبه به زبان ساده
توصیه‌های بسیار مهم امنیتی
توصیه‌های بسیار مهم سلامتی
سرویس و تعمیر آبگرمکن و پکیج
سیستم آبرسانی ساختمان (پمپ،مخزن،روشهای‌نصب،عیب‌یابی،تعمیر،هشدارها،توصیه‌ها)

دوستِ عزیز،چه باور کنی چه باور نکنی چه خوشت بیاد چه خوشت نیاد
همه ما آسمونی هستیم و شمارش معکوس برای بازگشتمون از همون روزِ اولِ خلقتمون شروع شده
و حسابرسیِ بسیار دقیقی هم در انتظارمون هست. 
یه آسمونیِ فعال باش که امتحانِ دنیا تکرار شدنی نیست که نیست

اگه باور نمی‌کنی، برو همۀ ثروت و قدرت و هوش و دانش و نفوذت رو به کار بگیر
تا مانعِ پرواز بشی.
باز هم قبول نداری ؟!
این شما و این هم دنیا

Major I
Major I
پست: 258
تاریخ عضویت: دوشنبه ۲۹ آذر ۱۳۹۵, ۸:۴۴ ق.ظ
محل اقامت: AZ
سپاس‌های ارسالی: 213 بار
سپاس‌های دریافتی: 240 بار

Re: عيب يابي خودرو

پست توسط mohammad-ranjbar »

judo.2007 نوشته شده:درود
نخیر این مدل ناک سنسور نداره اس ال ۹۶
تو درجا هئچ صدایی نداره
امروز که بنزین کمتر شد صدا هم کمتر شد!
در حرکت پا رو از گاز بر میدارم صدا قطع میشه
یخوده بیشتر دقت کردم صدا شّیه شر شر بسیار فشرده آب هم شبیه هست!
در سی ان جی به هیچ وجه صدا ندارد



سلام
دوست گرامی من تازه تایپیک عیب یابی رو دیدم مشکل شمارو الان میبینم و امیدوارم برطرف شده باشه
کم کردن روغن تو موتور تازه تعمیر تا مدت کوتاهی طبیعی هست حدوداتا 5 هزار کیلومتر هم میتونه باشه و بهتره همیشه 2لیتر روغن موتور در ماشین داشته باشین و 500 کیلومتر چک کنی
اگر ادامه پیدا کنه از قسمت سوپاپ هاست و باید مکانیک درست کنه
صدای شرشر هم صدای تسمه تایم تسمه زیادی شل بسته شده و حتما باید توسط مکانیک تنظیم بشه چون خطرناکه و زیر فشار اگر پاره بشه خطر کج کردن سوپاپ و سوراخ شدن پیستون داره
حتما بدید مکانیک خوب تایم گیری کنه و تسمه رو سفت کنه البته بهتره تسمه رو هم عوض کنید چون توی این مدت شاید عمرش کم شده
تسمه سفت کن تایم رو حتما برسی کنید که خرج دوباره نباشه
تسمه مارک قابل اعتماد تو بازار Dyco ابی با بسته بندی ایساکو هست ترجیحا از خود ایساکو بگیرید
اين جهان كوه است و فعل ما ندا سوي ما آيد نداها را صدا
فعل تو كان زايد از جان و تنت همچو فرزندي بگيرد دامنت
پس تو را هر غم كه پيش آيد ز درد بر كسي تهمت منه، بر خويش گرد
فعل تست اين غصه هاي دم به دم اين بود معناي قَد جَفٌَ القَلَم!
Colonel II
Colonel II
نمایه کاربر
پست: 4632
تاریخ عضویت: یک‌شنبه ۱۲ اردیبهشت ۱۳۸۹, ۱۲:۴۴ ب.ظ
محل اقامت: زمین پهناور خدا ( أرضُ الله الواسعة)
سپاس‌های ارسالی: 4725 بار
سپاس‌های دریافتی: 8755 بار

پست توسط MOHAMMAD_ASEMOONI »

totall نوشته شده:با سلام و احترام فراوان

4ماهی میشه که یه 206 مدل 85 گرفتم که موتورش مهرماه 95 با اجازه راهنمایی رانندگی تعویض شده و به گفته خود فروشنده همه لوازم مصرفی تعویض و نو شده

مشکل از جایی شروع شد که بخاری ماشین گرم نمیکرد که برای درست کردنش ترموستات ماشین و عوض کردم و یه ترموستات 89 درجه انداختم و رادیاتور و رادیاتور بخاریشم عوض کردم که اونو هم والو سبز به تاییدیه ایران خودرو بود نو انداختم تا اینکه از روی وسواسیتم روی دمای ماشین که هی تو ترافیک میرفت رو 97 درجه فن باز میکرد برمیگشت رو 92 درجه و تو جاده هم بین دمای 85تا 97 درجه مدام در حال نوسان بود تا اینکه حساس شدم و دیدیم شلنگ رادیاتور به منبع انبساط هوا میکشه که اون رو هم با نمونه اصلی که با مارک پژو سیتروئن بود همراه با منبع انبساط نو عوض کردم

بعد از تعویض و به گفته خوده مکانیک هواگیری انجام شد و 50 50 ضد یخ با آب رادیاتور ریخت اما بعد از تعویض آب حس کردم صدای شرشر آب میاد از پشت داشبورد اومدم خونه و از اونجایی که خودم تا حدودی دست به آچار هستم بعد از خنک شدن ماشین یه دست از پیچ های رو سیلند و بخاری رادیاتور هوا گیری کردم صدا قطع شد تا 1روز بعد دوباره صدا رو شنیدم کاپوتو باز کردم دیدم پیچ هواگیری برنجی نشتی در حد 1 قطره در کل روز که به 2روزم نذاشتم بکشه فورا عوض کردم و عمل هواگیری رو دومرتبه انجام دادم اما برای تست ماشینو روشن کردم صدا نیومد یه لحظه در حال روشن بودن ماشین به شلنگ بالایی رادیاتور شک کردم که نصفه بسته شده بود بسطشو شل کردم فشار اوردم اومد جلو که باعث شد شدیدا هوا وارد شد و فورا خاموش کردم قبل اینکه آمپر به 90برسه اما روز از نو روزی از نو مجبور به هواگیری شدم تمام مراحل و کامل انجام دادم اما مشکل صدا حل نشد و فقط فقط موقعی که آمپر به 89میرسه و زمان باز شدن ترموستات میشه صدا میاد و بعد از 3ثانیه صدا قطع میشه دیگه صدایی نمیاد صدا فقط و فقط زمان باز شدن ترموستات میاد

چند تا مکانیک ندیده نظر دادن که واشر سوخته اما مطمئنم که واشر سرسیلندر نسوخته با تحقیقاتی که تو اینترنت کردم چون نه آب کم میکنه نه آب روغن قاطی میکنه که مثلا روغن دوغی رنگ بشه نه از اگزوز دود و آب میده نه درب روغن باز کردنی بخار تو ماشین هست و نه داغ میکنه ، زیر پای راننده هم خیس نمیشه از همه مهم تر اینکه کمپرسی هم وجود نداره(زمان سرد بودن و استارت زدن که توسط خودم و پدرم انجام دادیم آب منبع انبساطم قلپ قلپ نمیکنه و رنگ آب ماشین ثابت مونده تو این 3 ماه) با وجود این موارد میخوام ببینم مشکل کار از نظر شما کجا بوده و ایا عیب و ایرادی وجود داره؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟
البته اینم بگم که ترموستاتو عوض کردنی مکانیک دورش چسب مزدا زد که بعد نصب چسب بیرون زد منم چسب بیرون زده رو با انگشتم مرتب دور هوزینگ مالیدم و خشک شد حالا درب کاپوتو بالا میزنم میبینم که اثری از چسب نیست نه رو هوزینگ و نه بعضی از قسمت های لای هوزینگ که کنده شده میتونه از ترموستات باشه؟؟؟؟؟؟میگن رادیاتور بخاری جدیدا لوله مستقیم هستش باید گرم گرم هواشو گرفت؟
پریروز دریچه بخاری رو روی قسمت آب بردم در واقع بخاری و بستم حالت کولر گذاشتم صدایی نشنیدم دیگه
دیوانم کرده نمیدونم مشکل کجای کاره ممنون میشم نظرکارشناسی و تخصصیتونو بدونم تمام مراحل بالا و هواگیری ها در حالت سرد موتور و بعد از گذشت حداقل 10 ساعت خاموشی ماشین انجام دادمو هیچ موقع هم دما از 95 بالاتر نرفته
ببخشید اگه سرتونو درد آوردم


سلام دوست عزیز
سال نو مبارک
1- چسب مزدا اگر همونی باشه که بنده میدونم و بعد از خشک شدن لاستیک مانند میشه , اصلا چسب نیست و کارش آب بندی هست فقط و باید بعد از تزریقش رو قطعه ی مورد نظر به ضخامت 5mm صبر کنیم تا کمی لاستیکی بشه بعدش قطعه رو ببندیم نه اینکه همون موقع ببندیم وگرنه چه فایده داره اصلا ؟ این یک نوع سیلیکون هست که به جای واشر ازش استفاده میشه و بعضیهاش تا 400 درجه گرما رو هم تحمل میکنه
2- بنده نمیدونم با موتور روشن چطوری سیستم هوا میکشه !!!! چون فشار توی سیستم بیشتر از فشار هواست و باید آب رادباتور بریزه بیرون نه اینکه هوا کشیده بشه توی سیستم

3- صدای آب طبیعی هست و جای نگرانی نیست
با خنک شدن موتور بعد از خاموش شدنش مقداری هوا ممکنه مکیده بشه توی سیستم از منبع انبساط که بعد از روشن شدن موتور باعث تولید این صدا میشه که کم کم برطرف میشه
درضمن وقتی موتور سرده ترموستات بسته هست. کم کم که موتور گرم میشه ترموستات هم کم کم باز میشه که باعث ریختن آب توی منبع انبساط میشه که صدا تولید میکنه
هواگیری هم چندان لازم نیست چون با راندن و گاز دادنها تمام حبابهای هوا بالاخره میره توی منبع انبساط و اونجا دیگه نمیتونه دوباره وارد سیستم بشه چون هوا سبکتر از آبه و همیشه بالا هست
شما میدونین ماتیز , همین ماتیز فینگیلی که کاملا استاندارد ساخته شده هواگیری لازم نداره ؟ اصلا رادیاتورش درب نداره چون احتیاجی هم بهش نداره . با گاز دادن حبابهای هوا هر جا باشه رانده میشده میره توی منبع انبساط چون با گاز دادن جریان آب و فشارش خیلی شدید میشه و هیچ هوایی قدرت متوقف کردنش رو نداره
بنده ماشین صفر ژاپنی هم خریدم گاهی همین صدا رو میداد که یا صدای ریختن آب توی منبع انبساط هست یا صدای آب در رادیاتور بخاری
مطالب بنده در این صفحات رو بخونین
topic-t117590.html
https://www.centralclubs.com/206-t12065 ... 3896535048
بعدش اگر سوالی داشتین در این تاپیک مطرح کنین
topic-t2291-36.html
صرفه‌جویی دهها میلیونیِ هزینه‌های خودرو
صرفه‌جویی دهها میلیونیِ هزینه‌های زندگی
برنامه‌های کاربردی اندروید و اطلاعات مهمِ تنظیمات اندروید
جسارتاً آموزشتوبه به زبان ساده
توصیه‌های بسیار مهم امنیتی
توصیه‌های بسیار مهم سلامتی
سرویس و تعمیر آبگرمکن و پکیج
سیستم آبرسانی ساختمان (پمپ،مخزن،روشهای‌نصب،عیب‌یابی،تعمیر،هشدارها،توصیه‌ها)

دوستِ عزیز،چه باور کنی چه باور نکنی چه خوشت بیاد چه خوشت نیاد
همه ما آسمونی هستیم و شمارش معکوس برای بازگشتمون از همون روزِ اولِ خلقتمون شروع شده
و حسابرسیِ بسیار دقیقی هم در انتظارمون هست. 
یه آسمونیِ فعال باش که امتحانِ دنیا تکرار شدنی نیست که نیست

اگه باور نمی‌کنی، برو همۀ ثروت و قدرت و هوش و دانش و نفوذت رو به کار بگیر
تا مانعِ پرواز بشی.
باز هم قبول نداری ؟!
این شما و این هم دنیا

Colonel II
Colonel II
نمایه کاربر
پست: 4632
تاریخ عضویت: یک‌شنبه ۱۲ اردیبهشت ۱۳۸۹, ۱۲:۴۴ ب.ظ
محل اقامت: زمین پهناور خدا ( أرضُ الله الواسعة)
سپاس‌های ارسالی: 4725 بار
سپاس‌های دریافتی: 8755 بار

Re: عيب يابی خودرو

پست توسط MOHAMMAD_ASEMOONI »

arminarmin961 نوشته شده:سلام
ماشینم پراید مدل ۸۵
خام سوزی شدید داره,بطوریکه داخل کابین بوی بد میاد,حتی روی پوست خودم احساس چرب بودن میکنم,البته قبل از گاز سوز کردن ,و قبل از دراوردن کاتالیزور هم اینطوری بود
سال قبل ماشینم رو تعمیر موتور کردم فایده ای نداشت
کمکم کنید خواهشا

فرستاده شده از HUAWEI G610-U20ِ من با Tapatalk

سلام
در حرکت این بو میاد توی اتاق ؟
اگزوز سالمه ؟
لاستیک درب صندوق عقب"سالمه ؟
مصرف صدی چنده ؟
شمعها استاندارد هست ؟ یا بیش از حد سرده و سوخت رو خوب آتش نمیزنه ؟
انژکتوزیه یا کاربراتوری ؟
صرفه‌جویی دهها میلیونیِ هزینه‌های خودرو
صرفه‌جویی دهها میلیونیِ هزینه‌های زندگی
برنامه‌های کاربردی اندروید و اطلاعات مهمِ تنظیمات اندروید
جسارتاً آموزشتوبه به زبان ساده
توصیه‌های بسیار مهم امنیتی
توصیه‌های بسیار مهم سلامتی
سرویس و تعمیر آبگرمکن و پکیج
سیستم آبرسانی ساختمان (پمپ،مخزن،روشهای‌نصب،عیب‌یابی،تعمیر،هشدارها،توصیه‌ها)

دوستِ عزیز،چه باور کنی چه باور نکنی چه خوشت بیاد چه خوشت نیاد
همه ما آسمونی هستیم و شمارش معکوس برای بازگشتمون از همون روزِ اولِ خلقتمون شروع شده
و حسابرسیِ بسیار دقیقی هم در انتظارمون هست. 
یه آسمونیِ فعال باش که امتحانِ دنیا تکرار شدنی نیست که نیست

اگه باور نمی‌کنی، برو همۀ ثروت و قدرت و هوش و دانش و نفوذت رو به کار بگیر
تا مانعِ پرواز بشی.
باز هم قبول نداری ؟!
این شما و این هم دنیا

New Member
پست: 18
تاریخ عضویت: سه‌شنبه ۱۵ فروردین ۱۳۹۶, ۴:۲۲ ب.ظ

Re: عيب يابی خودرو

پست توسط arminarmin961 »

در حرکت,اگزوز و شمع رو عوض کردم فایده ای نداشت,البته موقع کار درجا میشه با ایستادن کنار ش بو رو حس کرد,دیروز دیاگ زدم گفتن خرابی مدار سنسور اکسیژن,ولی قبل از خرابی هم بو رو داشتم

فرستاده شده از HUAWEI G610-U20ِ من با Tapatalk
New Member
پست: 18
تاریخ عضویت: سه‌شنبه ۱۵ فروردین ۱۳۹۶, ۴:۲۲ ب.ظ

Re: عيب يابی خودرو

پست توسط arminarmin961 »

سپاس

فرستاده شده از HUAWEI G610-U20ِ من با Tapatalk
Colonel II
Colonel II
نمایه کاربر
پست: 4632
تاریخ عضویت: یک‌شنبه ۱۲ اردیبهشت ۱۳۸۹, ۱۲:۴۴ ب.ظ
محل اقامت: زمین پهناور خدا ( أرضُ الله الواسعة)
سپاس‌های ارسالی: 4725 بار
سپاس‌های دریافتی: 8755 بار

پست توسط MOHAMMAD_ASEMOONI »

arminarmin961 نوشته شده:در حرکت
اگزوز و شمع رو عوض کردم فایده ای نداشت
البته موقع کار درجا میشه با ایستادن کنارش بو رو حس کرد
دیروز دیاگ زدم گفتن خرابی مدار سنسور اکسیژن
ولی قبل از خرابی هم بو رو داشتم

سلام
گازهایی که میاد توی اتاق اصلاً برای سلامتی خوب نیست . باید سریعا تعمیر بشه
=======================================
ماشین شما 2 مشکل داره
1- درست نسوزاندنِ سوخت
2- نشت گازهای اگزوز به اتاق در حرکت
اگر انژکتوریه احتمال زیاد داره رسوب گرفتن فشارشکن و بالا رفتن فشار سوخت و زیاد شدن پاشش بنزین . با فشارسنج میشه فشار سوخت رو گرفت .البته باید بدونین فشار استاندرد چقدره
اگر به سنسور اکسیزن شک دارین , وقتی سرده بازش کنین . اگر کثیفه و رسوب گرفته باید با بنزین آروم شسته و تمیز بشه
اگر پوسیده باید عوض بشه
===============================
اگزوز از چند جا خراب میشه:
گلوش که وصله به منیفولد دود
لوله های بین خمره ها
خمره ها
باید همه ی اگزوز در روزی که باد نمیاد چک بشه خصوصا کنار مونور تا نشت گاز از اگزوز رو پیدا و تعمیر کنین
===================================
گازها از چند راه میاد توی اتاق :
از دریچه ی بخاری . همون دریچه ای که هوای بیرون رو از زیر شیشه جلو میاره توی اتاق
وقتی گاز اگزوز و یا بخار روغن از زیر کاپوت باشه این گاز و بخار روغن از اون دریچه میاد توی اتاق
•اگروز زیر اتاق هست پس اگر نشتی داشته باشه از یوراخهای کف اتاق و یا کنار درها اگر که لاستیک دور درها خراب باشه میاد داخل
•گازهای خارج شده از انتهای اگزوز هم میتونه از صندوق عقب کشیده بشه توی اتاق چون وقتی که حرکت میکنین پشت ماشین فشار هوا کم میشه و باعث کشیده شدن هوا به درون صندوق عقب و اتاق میشه خصوصا اگر که لاستیک دور درب صندوق عقب خراب باشه و مونور هم تنطبم نباشه
در بعضی ماشینها سر اگزوز کمی خم هست به سمت پائین که باعث میشه گازهای اگزوز از صندوق عقب دور بشه و فرصت نکنه بره توی صندوق عقب
پس با نصب یک قطعه ی منحنی به سر اگزوز هم میتونین مشکل رو حل کنین اگر که از صندوق عقب باشه
قطعه ای شبیه اینها
[External Link Removed for Guests]
صرفه‌جویی دهها میلیونیِ هزینه‌های خودرو
صرفه‌جویی دهها میلیونیِ هزینه‌های زندگی
برنامه‌های کاربردی اندروید و اطلاعات مهمِ تنظیمات اندروید
جسارتاً آموزشتوبه به زبان ساده
توصیه‌های بسیار مهم امنیتی
توصیه‌های بسیار مهم سلامتی
سرویس و تعمیر آبگرمکن و پکیج
سیستم آبرسانی ساختمان (پمپ،مخزن،روشهای‌نصب،عیب‌یابی،تعمیر،هشدارها،توصیه‌ها)

دوستِ عزیز،چه باور کنی چه باور نکنی چه خوشت بیاد چه خوشت نیاد
همه ما آسمونی هستیم و شمارش معکوس برای بازگشتمون از همون روزِ اولِ خلقتمون شروع شده
و حسابرسیِ بسیار دقیقی هم در انتظارمون هست. 
یه آسمونیِ فعال باش که امتحانِ دنیا تکرار شدنی نیست که نیست

اگه باور نمی‌کنی، برو همۀ ثروت و قدرت و هوش و دانش و نفوذت رو به کار بگیر
تا مانعِ پرواز بشی.
باز هم قبول نداری ؟!
این شما و این هم دنیا

Major II
Major II
پست: 169
تاریخ عضویت: شنبه ۱۰ فروردین ۱۳۸۷, ۱:۵۲ ب.ظ
سپاس‌های ارسالی: 34 بار
سپاس‌های دریافتی: 376 بار

Re: عيب يابی خودرو

پست توسط sky_pesar »

سلام
من یه پراید ساژم دارم سوزن انژکتور و سنسور اکسیژن تازه عوض شده تایرها مقاومت سنجی شده زیر ۱۵۰۰ اهم شمع ها تمییز و فیلر ۰.۹ کردم وقتی سرد بودن
ماشین یه مقدار بوی بد سوختن میده و وقتی گاز میدم و دور موتور روی ۳ به بالا میره دود سیاه میکنه میخای بدونم از چی هست .
۱. تسمه تایم از تنظیم خارج شده
۲. فشارشکن کثیف شده و فشار سوخت بالاست.
۳. سنسور اکسیژن خرابه چطوری میتونم تست کنم
وقتی استپر موتور باز میکنم از اونجا هوا میکشه و همون موقع که استپ بازه گاز میدم هیچ دودی نمی بینم . احتمال میدم فشار شکن باشه نظر شما چیه؟
Captain II
Captain II
نمایه کاربر
پست: 722
تاریخ عضویت: جمعه ۳ دی ۱۳۹۵, ۵:۱۷ ب.ظ
محل اقامت: تبریز
سپاس‌های ارسالی: 1772 بار
سپاس‌های دریافتی: 846 بار

Re: عيب يابی خودرو

پست توسط ho3ein2000 »

با سلام
روغن موتور به جز واشر سر سیلندر از جای دیگیری میتونه وارد کوالانت بشه؟
خدا یاور بنده اش هست~ تا وقتی که بنده یاور برادرش باشه
Major I
Major I
پست: 258
تاریخ عضویت: دوشنبه ۲۹ آذر ۱۳۹۵, ۸:۴۴ ق.ظ
محل اقامت: AZ
سپاس‌های ارسالی: 213 بار
سپاس‌های دریافتی: 240 بار

Re: عيب يابی خودرو

پست توسط mohammad-ranjbar »

sky_pesar نوشته شده:سلام
من یه پراید ساژم دارم سوزن انژکتور و سنسور اکسیژن تازه عوض شده تایرها مقاومت سنجی شده زیر ۱۵۰۰ اهم شمع ها تمییز و فیلر ۰.۹ کردم وقتی سرد بودن
ماشین یه مقدار بوی بد سوختن میده و وقتی گاز میدم و دور موتور روی ۳ به بالا میره دود سیاه میکنه میخای بدونم از چی هست .
۱. تسمه تایم از تنظیم خارج شده
۲. فشارشکن کثیف شده و فشار سوخت بالاست.
۳. سنسور اکسیژن خرابه چطوری میتونم تست کنم
وقتی استپر موتور باز میکنم از اونجا هوا میکشه و همون موقع که استپ بازه گاز میدم هیچ دودی نمی بینم . احتمال میدم فشار شکن باشه نظر شما چیه؟


سلام دوست عزیز
دود سیاه یعنی غنی بودن بیش از اندازه سوخت
وقتی توی دور بالا این اتفاق میافته و با دراوردن استپر درست میشه یعنی کمبود هوا یا خرابی پتانسیومتر دریچه گاز
پمپ بنزین به طور مداوم کار میکنه و این رگولاتوره که باید فشار رو تنظیم کنه و اگر خراب باشه توی دور پایین دود دارین نه دور بالا
بهتره مسیر ورودی هوا و دریچه گاز و فیلتر هوا و پتانسیومتر دریچه گاز و استپر رو سرویس کنید
پتانسیو متر رو با اسپری روغنی ناهید بشورید (میتونید از لوازم الکترونیکی ها تهیه کنید و حدود 6000 قیمت داره)
اگر میتونید سنسور اکسیژن رو هم شست و شو بدین
و در کل بهتره یه دیاگ بزنید
اين جهان كوه است و فعل ما ندا سوي ما آيد نداها را صدا
فعل تو كان زايد از جان و تنت همچو فرزندي بگيرد دامنت
پس تو را هر غم كه پيش آيد ز درد بر كسي تهمت منه، بر خويش گرد
فعل تست اين غصه هاي دم به دم اين بود معناي قَد جَفٌَ القَلَم!
Major I
Major I
پست: 258
تاریخ عضویت: دوشنبه ۲۹ آذر ۱۳۹۵, ۸:۴۴ ق.ظ
محل اقامت: AZ
سپاس‌های ارسالی: 213 بار
سپاس‌های دریافتی: 240 بار

Re: عيب يابی خودرو

پست توسط mohammad-ranjbar »

ho3ein2000 نوشته شده:با سلام
روغن موتور به جز واشر سر سیلندر از جای دیگیری میتونه وارد کوالانت بشه؟


سلام دوست عزیز
بله میتونه از مجراهای اب و روغن سیلندر و سرسیلند باشه و علت هم استفاده کردن از اب و پوسیدگی داخل کانال ها باشه
یا توی خودرو های بوش تر به خصوص پژو خرابی اورینگ ته بوش ها میتونه باعث نشت اب به داخل روغن بشه
ولی بارز ترین عیب توی پژو نشتی از واشر سرسیلندر باشه
اين جهان كوه است و فعل ما ندا سوي ما آيد نداها را صدا
فعل تو كان زايد از جان و تنت همچو فرزندي بگيرد دامنت
پس تو را هر غم كه پيش آيد ز درد بر كسي تهمت منه، بر خويش گرد
فعل تست اين غصه هاي دم به دم اين بود معناي قَد جَفٌَ القَلَم!
ارسال پست

بازگشت به “مباحث فنی و تخصصی خودرو”