علت آتش سوزي در پژو 405 و ...
مدیران انجمن: MOHAMMAD_ASEMOONI, Mohsen1001, RAHVAR, شوراي نظارت
-
- پست: 3324
- تاریخ عضویت: چهارشنبه ۳ اسفند ۱۳۸۴, ۲:۱۵ ق.ظ
- سپاسهای ارسالی: 941 بار
- سپاسهای دریافتی: 1474 بار
- تماس:
علت آتش سوزي در پژو 405 و ...
عمدتا درموتورهاي با سيستم تغذيه سوخت و هوا بوسيله كاربوراتور، مدار سوخت رساني تحت فشار نميباشد و تنها فشار موجود در مدار از پمپ مكانيكي بنزين شروع و تا شير سوزني ورود سوخت به كاربوراتور ختم ميشود و مقدار فشار بنزين در حدي است كه فقط بتواند پياله بنزين را در كاربوراتور پر كند و پس از پر شدن پياله با بالا آمدن شناور موجود در پياله ، زائده شناور باعث بسته شدن مسير سوخت به پياله( با فشردن شير سوزني ورودي سوخت) ميشود.[ سوخت نيز از طريق مكش خلايي پيستونها از شير سوزني گاز بصورت پودر شده و تحت فشار در محيطي كاملا امن به سمت سيلندر ميرود] در اين سيستم مقدار فشار بنزين در حدي نيست كه شيلنگها و اتصالات مرغوب و قوي نياز داشته باشد . ( خيلي از موتورها اصلا بست شيلنگ هم ندارند)
اما ( اين فقط يك نظر هست و اساتيد فن بايستي آنرا تاييد كنند و گرنه بره سطل آشغال مغزتان نه سطل بازيابي)
موتورهاي با سيستم سوخت پاش انژكتور الكترونيكي بعلت اينكه لازم است مدار سوخت رساني ( ريل تغذيه سوخت به سيلندرها) تحت فشار نسبتا بالايي باشد[ تا هنگامي كه شير سوزني هر كدام از انژكتورها كه باز ميشود بر اثر فشار، مقدار معيني از سوخت به سيلندر مربوطه تزريق شود] لازم است مدار توانايي تحمل فشار را نيز داشته باشد، (شروع و پايان فشار بر مدار گاهي از باك تا باك ميباشد) خصوصا شيلنگها و اتصالات آنها . حال اگرشيلنگ از نوع نامرغوب بوده و يا بست توانايي نگهداري شيلنگ را بر روي مدار نداشته باشد، يا شيلنگ عدم سازگاري با مواد روغني و محيط گرم و سرد متوالي را نداشته باشد و يا پس از هر جدا كردن شيلنگ از مدار جهت تعميرات با اهمال نسبت به اتصال مجدد آن اقدام شود و يا عمر مفيد و كارآمد شيلنگ يا بست بسر آمده و يا اگر بر اثر ساير تعميرات ناخواسته آسيب به شيلنگ يا مدار وارد و از آن بر رفع مشكل اطلاعي نداشته باشيم ( متاسفانه تعميركارانيكه
با اهمال متوجه ايجاد خطر نميشوند و هنوز ديدگاه كاري خود را با سيستم انژكتوري تطبيق نداده اند) در صورت بروز فشار زيادي برسيستم و عمل نكردن استاندارد فشارشكن موقت سوخت ( رگلاتور ريل سوخت رساني) يا بسته شدن منفذ هوا رسان به باك ( مهم) در صورتيكه شيلنگ سوخت پاره يا از مدار جدا شود و درسيستم هنوز فشار سوخت موجود باشد بر اثر پاشش سوخت آتش سوزي ايجاد خواهد شد.
و در اخر اینکه :
الف- شيلنگها و اتصالات را گاهي از باك تا باك چك كنيد خصوصا پس از تعويض روغن و تعميرات
ب- بررسي كنيد ومطمئن شويد منفذ هوا رسان به باك بنزين باز است و شيلنگ آن پيچ نخورده است
ج- باك را تا خرخره خصوصا در هواي گرم پر نكنيد و اگر پر كرديد با خاموش و روشن كردن پياپي
موتور و اگر كولر را هم روشن كرده باشيد فشار مدار را به بالاترين حد ممكنه ميرسانيد و خطر
در صورت وجود عيب در بست و شيلنگ اتومبيلتان را تهديد ميكند
اما ( اين فقط يك نظر هست و اساتيد فن بايستي آنرا تاييد كنند و گرنه بره سطل آشغال مغزتان نه سطل بازيابي)
موتورهاي با سيستم سوخت پاش انژكتور الكترونيكي بعلت اينكه لازم است مدار سوخت رساني ( ريل تغذيه سوخت به سيلندرها) تحت فشار نسبتا بالايي باشد[ تا هنگامي كه شير سوزني هر كدام از انژكتورها كه باز ميشود بر اثر فشار، مقدار معيني از سوخت به سيلندر مربوطه تزريق شود] لازم است مدار توانايي تحمل فشار را نيز داشته باشد، (شروع و پايان فشار بر مدار گاهي از باك تا باك ميباشد) خصوصا شيلنگها و اتصالات آنها . حال اگرشيلنگ از نوع نامرغوب بوده و يا بست توانايي نگهداري شيلنگ را بر روي مدار نداشته باشد، يا شيلنگ عدم سازگاري با مواد روغني و محيط گرم و سرد متوالي را نداشته باشد و يا پس از هر جدا كردن شيلنگ از مدار جهت تعميرات با اهمال نسبت به اتصال مجدد آن اقدام شود و يا عمر مفيد و كارآمد شيلنگ يا بست بسر آمده و يا اگر بر اثر ساير تعميرات ناخواسته آسيب به شيلنگ يا مدار وارد و از آن بر رفع مشكل اطلاعي نداشته باشيم ( متاسفانه تعميركارانيكه
با اهمال متوجه ايجاد خطر نميشوند و هنوز ديدگاه كاري خود را با سيستم انژكتوري تطبيق نداده اند) در صورت بروز فشار زيادي برسيستم و عمل نكردن استاندارد فشارشكن موقت سوخت ( رگلاتور ريل سوخت رساني) يا بسته شدن منفذ هوا رسان به باك ( مهم) در صورتيكه شيلنگ سوخت پاره يا از مدار جدا شود و درسيستم هنوز فشار سوخت موجود باشد بر اثر پاشش سوخت آتش سوزي ايجاد خواهد شد.
و در اخر اینکه :
الف- شيلنگها و اتصالات را گاهي از باك تا باك چك كنيد خصوصا پس از تعويض روغن و تعميرات
ب- بررسي كنيد ومطمئن شويد منفذ هوا رسان به باك بنزين باز است و شيلنگ آن پيچ نخورده است
ج- باك را تا خرخره خصوصا در هواي گرم پر نكنيد و اگر پر كرديد با خاموش و روشن كردن پياپي
موتور و اگر كولر را هم روشن كرده باشيد فشار مدار را به بالاترين حد ممكنه ميرسانيد و خطر
در صورت وجود عيب در بست و شيلنگ اتومبيلتان را تهديد ميكند
- پست: 4122
- تاریخ عضویت: سهشنبه ۱۱ بهمن ۱۳۸۴, ۶:۱۶ ب.ظ
- سپاسهای ارسالی: 4507 بار
- سپاسهای دریافتی: 4337 بار
- تماس:
mohsen1001,
در مورد آتش گرفتن 405 ها، دلائل مختلفي عنوان شد. غير از مطالب شما که همگي درست و کامل هستن، مطلب ديگه؛ استفاده از شلنگهاي بنزين نامرغوب ساخت داخل بود. اين شلنگها در هواي گرم، بنزين رو به صورت بخار به بيرون منتقل مي کردن و برخي مواقع اين موضوع (که اغلب در فصول گرم اتفاف مي افتاد) باعث آتش سوزي مي شد.
در مورد آتش گرفتن 405 ها، دلائل مختلفي عنوان شد. غير از مطالب شما که همگي درست و کامل هستن، مطلب ديگه؛ استفاده از شلنگهاي بنزين نامرغوب ساخت داخل بود. اين شلنگها در هواي گرم، بنزين رو به صورت بخار به بيرون منتقل مي کردن و برخي مواقع اين موضوع (که اغلب در فصول گرم اتفاف مي افتاد) باعث آتش سوزي مي شد.

[External Link Removed for Guests]
-
- پست: 3324
- تاریخ عضویت: چهارشنبه ۳ اسفند ۱۳۸۴, ۲:۱۵ ق.ظ
- سپاسهای ارسالی: 941 بار
- سپاسهای دریافتی: 1474 بار
- تماس:
- پست: 4122
- تاریخ عضویت: سهشنبه ۱۱ بهمن ۱۳۸۴, ۶:۱۶ ب.ظ
- سپاسهای ارسالی: 4507 بار
- سپاسهای دریافتی: 4337 بار
- تماس:
توقف خط توليد پژو 405
وزير صنايع: توقف خط توليد پژو 405
وزير صنايع و معادن از تشكيل هياتي متشكل از پليس راه، سازمان گسترش و نوسازي صنايع ايران، ايران خودرو و اداره كل خودروي وزارت صنايع براي بررسي آتشسوزي در خودروهاي پژو 405 خبر داد و گفت: چنانچه نتايج بررسيهاي اين هيات، وجود نقص فني در اين خودرو را اثبات كند، خط توليد آن متوقف خواهد شد.
به گزارش فارس، عليرضا طهماسبي صبح امروز در حاشيه مراسم روز جهاني استاندارد به مطرح شدن بحث آتشسوزي در برخي خودروهاي پژو 405 به دليل نقص فني در سيستم سوخترساني اين خودرو اشاره كرد و افزود: متاسفانه طي روزهاي اخير و به طور عمد، ادعاهاي پليس راه كشور در خصوص تصادفات جادهاي با بحث آتشسوزي در خودروهاي پژو 405 تركيب شد كه اين امر منجر به ايجاد موج رسانهاي بر عليه صنعت خودروسازي كشور شد.
طهماسبي تصريح كرد: در حال حاضر آمادگي كامل براي اصلاح سيستم سوخترساني خودروهايي كه تاكنون به فراخوان ايران خودرو مراجعه نكردهاند، وجود دارد.
[External Link Removed for Guests]
وزير صنايع و معادن از تشكيل هياتي متشكل از پليس راه، سازمان گسترش و نوسازي صنايع ايران، ايران خودرو و اداره كل خودروي وزارت صنايع براي بررسي آتشسوزي در خودروهاي پژو 405 خبر داد و گفت: چنانچه نتايج بررسيهاي اين هيات، وجود نقص فني در اين خودرو را اثبات كند، خط توليد آن متوقف خواهد شد.
به گزارش فارس، عليرضا طهماسبي صبح امروز در حاشيه مراسم روز جهاني استاندارد به مطرح شدن بحث آتشسوزي در برخي خودروهاي پژو 405 به دليل نقص فني در سيستم سوخترساني اين خودرو اشاره كرد و افزود: متاسفانه طي روزهاي اخير و به طور عمد، ادعاهاي پليس راه كشور در خصوص تصادفات جادهاي با بحث آتشسوزي در خودروهاي پژو 405 تركيب شد كه اين امر منجر به ايجاد موج رسانهاي بر عليه صنعت خودروسازي كشور شد.
طهماسبي تصريح كرد: در حال حاضر آمادگي كامل براي اصلاح سيستم سوخترساني خودروهايي كه تاكنون به فراخوان ايران خودرو مراجعه نكردهاند، وجود دارد.
[External Link Removed for Guests]
- پست: 4122
- تاریخ عضویت: سهشنبه ۱۱ بهمن ۱۳۸۴, ۶:۱۶ ب.ظ
- سپاسهای ارسالی: 4507 بار
- سپاسهای دریافتی: 4337 بار
- تماس:
خودروي پژو 405 در حين حركت آتش گرفت
خودروي پژو 405 در حين حركت آتش گرفت
خبرگزاري فارس: خودروي پژو 405 در حين حركت در شهرك راه آهن تهران به دليل نقص فني آتش گرفت.
به گزارش خبرنگار اجتماعي فارس، ساعت 9 صبح ديروز يكدستگاه خودروي پژو 405 در شهرك راه آهن بلوار كالج در حال حركت بود كه ناگهان به دليل نقص فني از ناحيه موتور دچار حريق شد.
در گزارش پليس تهران آمده است، اهالي محل با مشاهده شعله هاي آتش به كمك مالك خودرو رفته و آن را خاموش كردند.
اين حادثه تلفات جاني نداشت اما به خودروي پژو خسارت وارد شد.
[External Link Removed for Guests]
خبرگزاري فارس: خودروي پژو 405 در حين حركت در شهرك راه آهن تهران به دليل نقص فني آتش گرفت.
به گزارش خبرنگار اجتماعي فارس، ساعت 9 صبح ديروز يكدستگاه خودروي پژو 405 در شهرك راه آهن بلوار كالج در حال حركت بود كه ناگهان به دليل نقص فني از ناحيه موتور دچار حريق شد.
در گزارش پليس تهران آمده است، اهالي محل با مشاهده شعله هاي آتش به كمك مالك خودرو رفته و آن را خاموش كردند.
اين حادثه تلفات جاني نداشت اما به خودروي پژو خسارت وارد شد.
[External Link Removed for Guests]
-
- پست: 3324
- تاریخ عضویت: چهارشنبه ۳ اسفند ۱۳۸۴, ۲:۱۵ ق.ظ
- سپاسهای ارسالی: 941 بار
- سپاسهای دریافتی: 1474 بار
- تماس:
-
- پست: 3324
- تاریخ عضویت: چهارشنبه ۳ اسفند ۱۳۸۴, ۲:۱۵ ق.ظ
- سپاسهای ارسالی: 941 بار
- سپاسهای دریافتی: 1474 بار
- تماس:
- پست: 3
- تاریخ عضویت: یکشنبه ۱۲ شهریور ۱۳۸۵, ۱۲:۳۲ ق.ظ
- سپاسهای دریافتی: 2 بار
-
- پست: 3324
- تاریخ عضویت: چهارشنبه ۳ اسفند ۱۳۸۴, ۲:۱۵ ق.ظ
- سپاسهای ارسالی: 941 بار
- سپاسهای دریافتی: 1474 بار
- تماس: