علت آتش سوزي در پژو 405 و ...
مدیران انجمن: MOHAMMAD_ASEMOONI, Mohsen1001, RAHVAR, شوراي نظارت
-
- پست: 19
- تاریخ عضویت: چهارشنبه ۲۲ شهریور ۱۳۸۵, ۱۰:۲۲ ب.ظ
- سپاسهای دریافتی: 6 بار
- تماس:
--------------------------------------------------------------------------------
علت اتش گرفتن خودروهای 405
با اعلام خبری در خصوص کشته شدن 104 نفر به دلیل اتش سوزی های مکرر خودرو 405 دوباره بحث و جدل ها در این خصوص اغاز شد.
جهت اطلاع دوستان; علت اصلی اتش سوزی خودروهای 405و سمند به دلیل استفاده از یک بست فلزی غیر استاندارد و غیر قابل تنظیم در خودروهای ساخت نیمه دوم 83است.
این بست وظیفه نگه داشتن شیلنگ خروجی از باک بنزین به سمت انژکتورها را دارد. در صورت سردو گرم شدن مکرر محفظه موتور; این بست فابلیت ارتجاعی خود را از دست داده و پس از مدتی عکس العملی در خصوص انبساط و انقباظ موجودنمی دهد و دیگر توان نگه داشتن شیلنگ بنزین که یک فشار 5/2barدر ان وجود دارد را ندارد و نشت بنزین از محل اتصال انها شروع می گردد که دقیقا بالای انژکتور سیلندر شماره 4 است . نشت بنزین حتی به صورت قطره محفظه شمع 4 را از بنزین پر کرده و باعث رسیدن بنزین به محل اتصال کلاهک وایر شماره 4 با شمع می گردد و در صورت وجود جرقه در این محل; باعث اتش سوزی می گردد .وادامه نشت بنزین باعث حرکت این اتش سوزی به زیر باک می شودو باقی ماجرا
این بست به دلیل اینکه قابلیت تنظیم شدن رانداشت و یک بار مصرف بود حتما می باید تعویض گردد. در صورتیکه تاکنون حتی اگر خودرو شما دچار مشکل نشده پیشگیری حکم میکند که نسبت به تعویض ان در تعمیرگاههای مجاز اقدام نمائید.
ایران خودرو میتوانست با اموزشهای تصویری از طریق تبلیغات حداقل مشتریان خود را از علت اصلی خبردار مینمود وسپس نسبت به اجرای طرح فراخوان اقدام می نمود .
این شرکت در ابتدا منکر ایراد به وجود امده بود ولی با اتش گرفتن دهها دستگاه و عکس العمل به موقع صدا وسیما; مسولیت را پذیرفت. البته همچنان با اکراه عکس العمل کندی نمایندگی های این شرکت داشتند حتی علیرغم اینکه علت دقیق حادثه مشخص شده بود نمایندگی های ایران خودرو خرید این بستهای 50تومانی را به عهده مشتریان خود که ساعتها در صف های طویلی بودند واگذار می کردندو باز باعث ایراد دیگری می شد چون بستهای خریداری شده و موجود در بازار همچنان از کیفیت مناسبی برخوردار نبودند.
انتظار بود از شرکتی که داعیه جهانی شدن دارد در خصوص موارد اینچنینی که باز هم امکان تکرار دارد جسارت پذیرفتن مشکل دستگاههای خود را بپذیرد و به جای توجیه نسبت به رفع مشکل در کوتاهترین زمان ممکن اقدام نمائید
علت اتش گرفتن خودروهای 405
با اعلام خبری در خصوص کشته شدن 104 نفر به دلیل اتش سوزی های مکرر خودرو 405 دوباره بحث و جدل ها در این خصوص اغاز شد.
جهت اطلاع دوستان; علت اصلی اتش سوزی خودروهای 405و سمند به دلیل استفاده از یک بست فلزی غیر استاندارد و غیر قابل تنظیم در خودروهای ساخت نیمه دوم 83است.
این بست وظیفه نگه داشتن شیلنگ خروجی از باک بنزین به سمت انژکتورها را دارد. در صورت سردو گرم شدن مکرر محفظه موتور; این بست فابلیت ارتجاعی خود را از دست داده و پس از مدتی عکس العملی در خصوص انبساط و انقباظ موجودنمی دهد و دیگر توان نگه داشتن شیلنگ بنزین که یک فشار 5/2barدر ان وجود دارد را ندارد و نشت بنزین از محل اتصال انها شروع می گردد که دقیقا بالای انژکتور سیلندر شماره 4 است . نشت بنزین حتی به صورت قطره محفظه شمع 4 را از بنزین پر کرده و باعث رسیدن بنزین به محل اتصال کلاهک وایر شماره 4 با شمع می گردد و در صورت وجود جرقه در این محل; باعث اتش سوزی می گردد .وادامه نشت بنزین باعث حرکت این اتش سوزی به زیر باک می شودو باقی ماجرا
این بست به دلیل اینکه قابلیت تنظیم شدن رانداشت و یک بار مصرف بود حتما می باید تعویض گردد. در صورتیکه تاکنون حتی اگر خودرو شما دچار مشکل نشده پیشگیری حکم میکند که نسبت به تعویض ان در تعمیرگاههای مجاز اقدام نمائید.
ایران خودرو میتوانست با اموزشهای تصویری از طریق تبلیغات حداقل مشتریان خود را از علت اصلی خبردار مینمود وسپس نسبت به اجرای طرح فراخوان اقدام می نمود .
این شرکت در ابتدا منکر ایراد به وجود امده بود ولی با اتش گرفتن دهها دستگاه و عکس العمل به موقع صدا وسیما; مسولیت را پذیرفت. البته همچنان با اکراه عکس العمل کندی نمایندگی های این شرکت داشتند حتی علیرغم اینکه علت دقیق حادثه مشخص شده بود نمایندگی های ایران خودرو خرید این بستهای 50تومانی را به عهده مشتریان خود که ساعتها در صف های طویلی بودند واگذار می کردندو باز باعث ایراد دیگری می شد چون بستهای خریداری شده و موجود در بازار همچنان از کیفیت مناسبی برخوردار نبودند.
انتظار بود از شرکتی که داعیه جهانی شدن دارد در خصوص موارد اینچنینی که باز هم امکان تکرار دارد جسارت پذیرفتن مشکل دستگاههای خود را بپذیرد و به جای توجیه نسبت به رفع مشکل در کوتاهترین زمان ممکن اقدام نمائید
[External Link Removed for Guests]
-
- پست: 1
- تاریخ عضویت: چهارشنبه ۸ شهریور ۱۳۸۵, ۲:۴۱ ب.ظ
- سپاسهای دریافتی: 1 بار
- پست: 15899
- تاریخ عضویت: جمعه ۷ بهمن ۱۳۸۴, ۷:۵۱ ب.ظ
- سپاسهای ارسالی: 72687 بار
- سپاسهای دریافتی: 31680 بار
- تماس:
Mohsen1001 جان
نشتي بنزين به تنهايي باعث آتش سوزي نميشود کما اينکه در خودروهاي کاربراتوري نيز گاهي نشتي به وجود ميَآيد ولي آتش سوزي اتفاق نميافتد، بلکه نياز به جرقه دارد، ممکن است توضيح دهيد در آتش سوزي خودروهاي انژکتوري جرقه از کجا تامين ميشود؟
نشتي بنزين به تنهايي باعث آتش سوزي نميشود کما اينکه در خودروهاي کاربراتوري نيز گاهي نشتي به وجود ميَآيد ولي آتش سوزي اتفاق نميافتد، بلکه نياز به جرقه دارد، ممکن است توضيح دهيد در آتش سوزي خودروهاي انژکتوري جرقه از کجا تامين ميشود؟

زندگي صحنه يکتاي هنرمندي ماست هرکسي نغمه خود خواند و از صحنه رود
صحنه پيوسته به جاست خرم آن نغمه که مردم بسپارند به ياد
[External Link Removed for Guests] | [External Link Removed for Guests] | مجله الکترونيکي سنترال کلابز
[External Link Removed for Guests] | [External Link Removed for Guests] | [External Link Removed for Guests]
صحنه پيوسته به جاست خرم آن نغمه که مردم بسپارند به ياد
[External Link Removed for Guests] | [External Link Removed for Guests] | مجله الکترونيکي سنترال کلابز
[External Link Removed for Guests] | [External Link Removed for Guests] | [External Link Removed for Guests]
لطفا سوالات فني را فقط در خود انجمن مطرح بفرماييد، به اين سوالات در PM پاسخ داده نخواهد شد
-
- پست: 3324
- تاریخ عضویت: چهارشنبه ۳ اسفند ۱۳۸۴, ۲:۱۵ ق.ظ
- سپاسهای ارسالی: 941 بار
- سپاسهای دریافتی: 1474 بار
- تماس:
Mahdi1944 عزيز
بيشتر به اين خاطر هست :
بيشتر به اين خاطر هست :
علت اصلی اتش سوزی خودروهای 405و سمند به دلیل استفاده از یک بست فلزی غیر استاندارد و غیر قابل تنظیم در خودروهای ساخت نیمه دوم 83است.
این بست وظیفه نگه داشتن شیلنگ خروجی از باک بنزین به سمت انژکتورها را دارد. در صورت سردو گرم شدن مکرر محفظه موتور; این بست فابلیت ارتجاعی خود را از دست داده و پس از مدتی عکس العملی در خصوص انبساط و انقباظ موجودنمی دهد و دیگر توان نگه داشتن شیلنگ بنزین که یک فشار 5/2barدر ان وجود دارد را ندارد و نشت بنزین از محل اتصال انها شروع می گردد که دقیقا بالای انژکتور سیلندر شماره 4 است . نشت بنزین حتی به صورت قطره محفظه شمع 4 را از بنزین پر کرده و باعث رسیدن بنزین به محل اتصال کلاهک وایر شماره 4 با شمع می گردد و در صورت وجود جرقه در این محل; باعث اتش سوزی می گردد .وادامه نشت بنزین باعث حرکت این اتش سوزی به زیر باک می شودو باقی ماجرا
این بست به دلیل اینکه قابلیت تنظیم شدن رانداشت و یک بار مصرف بود حتما می باید تعویض گردد. در صورتیکه تاکنون حتی اگر خودرو شما دچار مشکل نشده پیشگیری حکم میکند که نسبت به تعویض ان در تعمیرگاههای مجاز اقدام نمائید.
- پست: 181
- تاریخ عضویت: شنبه ۲۵ فروردین ۱۳۸۶, ۱۲:۳۴ ق.ظ
- سپاسهای ارسالی: 1 بار
- سپاسهای دریافتی: 26 بار
- پست: 682
- تاریخ عضویت: شنبه ۲۳ دی ۱۳۸۵, ۱۲:۴۷ ق.ظ
- محل اقامت: زير آسمون ابري
- سپاسهای ارسالی: 6 بار
- سپاسهای دریافتی: 164 بار
- تماس:
ادامه سريال آتش سوزي پژو ۴۰۵با آتش گرفتن يك دستگاه ديگر در اهواز
يك دستگاه پژو ۴۰۵ديگر مقارن ساعت ۱۳بعدازظهر شنبه در جايگاه پمپ بنزين كيانپارس هنگام سوختگيري دچارحريق شد.
به گزارش خبرنگارايرنا اين آتش سوزي كه با كمك مردم و كپسولهاي كوچك مهار آتش ، خاموش شد به علت نقص در سيستم سوخت رساني خودرو روي داد.
خسارت ناشي از اين آتش سوزي به علت مهار سريع آتش از سوي مردم جزيي بود.
معاون عملياتي سازمان آتش نشاني و خدمات ايمني شهرداري اهواز با تاييد اين آتش سوزي گفت: پيش از رسيدن ماموران آتش نشاني، آتش خاموش و اين خودرو به خارج از پمپ بنزين هدايت شده بود.
برابر آمار سازمان آتش نشاني وخدمات ايمني شهرداري اهواز پارسال ۸۸ دستگاه و امسال تاكنون نيز ۹دستگاه پژو ۴۰۵تنها دراهواز به علت نقص فني در سيستم سوخت رساني توليدات ايران خودرو دچارآتش سوزي شدهاست.
[External Link Removed for Guests]
به گزارش خبرنگارايرنا اين آتش سوزي كه با كمك مردم و كپسولهاي كوچك مهار آتش ، خاموش شد به علت نقص در سيستم سوخت رساني خودرو روي داد.
خسارت ناشي از اين آتش سوزي به علت مهار سريع آتش از سوي مردم جزيي بود.
معاون عملياتي سازمان آتش نشاني و خدمات ايمني شهرداري اهواز با تاييد اين آتش سوزي گفت: پيش از رسيدن ماموران آتش نشاني، آتش خاموش و اين خودرو به خارج از پمپ بنزين هدايت شده بود.
برابر آمار سازمان آتش نشاني وخدمات ايمني شهرداري اهواز پارسال ۸۸ دستگاه و امسال تاكنون نيز ۹دستگاه پژو ۴۰۵تنها دراهواز به علت نقص فني در سيستم سوخت رساني توليدات ايران خودرو دچارآتش سوزي شدهاست.
[External Link Removed for Guests]

.................... دنياي ديگري هم هست كه ميتوان در آن آواز خواند ...................
-
- پست: 3324
- تاریخ عضویت: چهارشنبه ۳ اسفند ۱۳۸۴, ۲:۱۵ ق.ظ
- سپاسهای ارسالی: 941 بار
- سپاسهای دریافتی: 1474 بار
- تماس:
از وزير صنايع خواسته شد با افراد متخلف درباره نقص فني پژو405 برخورد شود
رئيس سازمان بازرسي کل کشورامروز گفت: شکايات مردمي در مقايسه باسالهاي گذشته از دستگاههاي دولتي کمتر شده است
به گزارش خبرنگار كارنا، محمد نيازي با اشاره به گزارشهاي سازمان بازرسي کل کشور از دستگاهها و شکايتهاي مردمي گفت: شکايتهاي مردمي از سازمانها و وزارتخانهاي دولتي در سال 85 در مقايسه با سال 84 به نحو قابل ملاحظه اي کاهش يافته به عنوان مثال وزارت امور اقتصادي ودارائي 48درصد، وزارتخانه فناوري واطلاعات 44درصد ، بهداشت ودرمان 40درصد ، کشور 34درصدوصنايع ومعادن 30در صد بوده است.
وي علت اين کاهش را فعال شدن بخشهاي نظارتي وبازرسي درون سازمانها و وزارتخانه ها عنوان کرد.
رئيس سازمان بازرسي کل کشور به گزارش اين سازمان درباره علت آتش سوزي خودروهاي پژو 405اشاره کرد وگفت: از وزير صنايع خواسته شد با افراد متخلف درباره نقص فني اين محصول ايران خودرو برخورد شود.
نيازي افزود :همچنين در اين گزارش پيشنهاد شده است متخلفان به کميته هاي رسيدگي کننده تخلفات سازمان گسترش و نوسازي ارجاع شوند.
رئيس سازمان بازرسي کل کشور افزود: در گزارش اين سازمان در باره علل آتش سوزي پژو 405 استفاده از قطعات غير استاندارد در خودروهاي توليدي و مواردي ديگر اشاره شده است که سبب تحميل هزينه هاي سنگين ميشود.
نيازي خاطر نشان کرد: يک نسخه از گزارش به دادستاني کل کشور ارايه شده و بر اساس آخرين اقدامات قرار بر اين شده است که شرکت ايران خودرو در اين رابطه فراخوان کند و اگر افرادي مراجعه کردند و گزارش شد که ماشين آنان آتش گرفته است يک خودروي جايگزين به آنها داده شود.
رئيس سازمان بازرسي کل کشوردرباره امتيازاتي در نقل و انتقالات فرزندان اعضاي هيات علمي دانشگاهها گفت: در رابطه با امتيازي که به فرزندان اعضاي هيات علمي داده ميشود بخشي از دانشجويان شکايت هايي را مطرح کرده بودند که ديوان عدالت اداري در سال 82 بخشنامه را ابطال و سازمان بازرسي نيز گزارشي را تهيه و براي وزير علوم ارسال کرد که به اين بخشنامه عمل نشود و اصلاح شود.
نيازي در باره تخريب جنگلهاي گيلان گفت: بحث تخريب جنگلها به دليل حساسيتي که دارد از اولويتهاي رسيدگي سازمان بازرسي است و ما به صورت فوق العاده آن را پيگيري مي کنيم براي مثال هيات دولت در گيلان مصوبهاي داشت که نمي دانستند جنگل است و گرنه چنين چيزي را تصويب نمي کردند که با اقدام سازمان بازرسي اين امر متوقف شد.
رئيس سازمان بازرسي کل کشور افزود: متاسفانه بخشي از درختهاي جنگلي را قطع کرده بودند که با مطلع شدن وزير جهاد ، اين کار متوقف و موضوع منتفي شد.
نيازي در پاسخ به سوالي درباره ايجاد بانک اطلاعاتي مربوط به مديران دستگاهها در استانهي انتخابات در سازمان بازرسي براي شناخت کانديداها گفت: از نظر قانوني سازمان بازرسي جزئ چهار مرجع مشخص براي بررسي کانديداها نيست اما اگر بخواهند ما اطلاعاتي را در اختيار آنان قرار ميدهيم.
رئيس سازمان بازرسي کل کشور افزود: ما در انتخاب کانديدا و انتخاب مديران کشور هم به دولت و هم به شوراي نگهبان کمک ميکنيم خوشبختانه تعامل خوبي بين سازمان و دولت وجود دارد همانگونه که دولت براي انتخاب کابينه از ما مواردي را خواست که ما نيز ارايه کرديم همچنين انجا که از ما استعلاماتي کردند ما نيز پاسخ داديم.
نيازي درباره اينکه ايا سازمان بازرسي گزارشي از تخلف 330 ميليارد توماني از سوي کميسيون شهري شهرداري تهيه کرده است افزود: اين گزارش توسط اعضاي سابق شوراي شهر به سازمان بازرسي کل کشور ارسال شد و در اختيار ادارهي کل تخصصي مربوط قرار گرفت که گزارش آن در صورت لزوم به اطلاع عموم خواهد رسيد.
نيازي يکي از اقدامات سازمان بازرسي کل کشور را نظارت بر مناقصه هاومزايده ها دانست وگفت: باحضور به موقع اين سازمان درسال گذشته در يکي از مناقصه ها چهل ميليارد تومان به نفع دولت برگردانده شد.
رئيس سازمان بازرسي کل کشور با اشاره به اينکه اکثر پيشنهادهاي اين سازمان اصلاحي است افزود:اگر اصلاحات در قوانين ومقررات صورت گيرد بسياري از مشکلات حل خواهد شد وگرنه اگر طرح جامع زمين خواري تهيه نشود زمين خواري حل نخواهد شد و اگر سيستم ثبت اسناد مکانيزه نشود باز مشکلات ثبتي خواهيم داشت.
رئيس سازمان بازرسي کل کشور با تاکيد براينکه نظارت درونسازماني نيز در اين سازمان تقويت تقويت شده است گفت: با اين کاربر فعاليت بازرسان کارشناسان و مديران نظارت بيشتري خواهد شد و براي اولين بار در سازمان هياتهاي ويژهاي تشکيل شده است تا فعاليتها و اقدامات بازرسان سازمان را کنترل کنند.
نيازي با اشاره به برنامه هاي اين سازمان درباره اصل 44 گفت: يکي از اولويتهاي سازمان بازرسي نظارت بر اجراي سياستهاي اصل 44 است که در اين رابطه برنامه هاي مستمري ايجاد شده است.
نيازي افزود: يک بخش از اجراي سياستهاي اصل 44 مربوط به بخش سرمايهگذاري و خصوصي سازي است و اين سازمان در رابطه با موانع سرمايه گذاري و با گفتگو با سرمايه گذاران در کشورهاي خليج فارس و بررسي هاي ميداني گزارشي تهيه کرده است.
رئيس سازمان بازرسي کل کشور بااشاره به اينکه در ارتباط با امنيت سرمايه گذاري با مشکلات سيستم بانکي بيمه و گمرک روبروهستيم تصريح کرد: سرمايه گذار بايد از سرمايه گذاري خود اطمينان حاصل کند سيستم بانکي سيستم بيمه و گمرک مشکل دارد که اينها موانع سرمايه گذاري است و برخوردهاي دستگاه قضايي و رسيدگي طولاني پروندهي حقوقي سرمايه گذاران و بي ثباتي قوانين از ديگر مشکلات است.
نيازي درباره برخورد پليس با اراذل و اوباش گفت: به نظر ما اصل طرح مثبت و لازم بوده است و با توجه به خواست مردم دستگاههاي ذيربط برنامهريزي مفصلي در اين رابطه کرده اند و به طور نسبي سبب رضايت مردم شده اند.
نيازي افزود: ممکن است هر طرحي در هنگام اجرا مشکلي نيز ايجاد کند که البته بايد پيگيري شود تا حقي ضايع نشود چون حق مردم چيزي نيست که کسي آن را در نظر نگيرد.
رئيس سازمان بازرسي کل کشور درپاسخ به اين سوال که آيا سازمان بازرسي کل کشور درباره گراني مسکن گزارشي تهيه کرده است گفت: در مورد گراني مسکن در سازمان بازرسي کل کشورگزارشي تهيه نشده است.
نيازي به طرح اصلاح قانون سازمان بازرسي کل کشور در صحن علني مجلس اشاره کرد وگفت: اين طرح به پيشنهاد سازمان بازرسي کل کشور تهيه شده است تا اشکالات و ضعفهاي قانون اين سازمان برطرف و ضمانتهاي اجرايي نيز در نظر گرفته شود که کليات آن در مجلس تصويب شده و اکنون در صحن علني مجلس مطرح است.
نيازي ارتباط سازمان بازرسي کل کشور را با نخبگان بسيار تنگاتنگ وموثر دانست وگفت: مبناي ما نظارت علمي و تخصصي است به همين دليل ارتباط مان را با اساتيد مديران و کارشناسان بيشتر کرده ايم و در اين رابطه 17 کميسيون علمي تخصصي تشکيل شده
رئيس سازمان بازرسي کل کشورامروز گفت: شکايات مردمي در مقايسه باسالهاي گذشته از دستگاههاي دولتي کمتر شده است
به گزارش خبرنگار كارنا، محمد نيازي با اشاره به گزارشهاي سازمان بازرسي کل کشور از دستگاهها و شکايتهاي مردمي گفت: شکايتهاي مردمي از سازمانها و وزارتخانهاي دولتي در سال 85 در مقايسه با سال 84 به نحو قابل ملاحظه اي کاهش يافته به عنوان مثال وزارت امور اقتصادي ودارائي 48درصد، وزارتخانه فناوري واطلاعات 44درصد ، بهداشت ودرمان 40درصد ، کشور 34درصدوصنايع ومعادن 30در صد بوده است.
وي علت اين کاهش را فعال شدن بخشهاي نظارتي وبازرسي درون سازمانها و وزارتخانه ها عنوان کرد.
رئيس سازمان بازرسي کل کشور به گزارش اين سازمان درباره علت آتش سوزي خودروهاي پژو 405اشاره کرد وگفت: از وزير صنايع خواسته شد با افراد متخلف درباره نقص فني اين محصول ايران خودرو برخورد شود.
نيازي افزود :همچنين در اين گزارش پيشنهاد شده است متخلفان به کميته هاي رسيدگي کننده تخلفات سازمان گسترش و نوسازي ارجاع شوند.
رئيس سازمان بازرسي کل کشور افزود: در گزارش اين سازمان در باره علل آتش سوزي پژو 405 استفاده از قطعات غير استاندارد در خودروهاي توليدي و مواردي ديگر اشاره شده است که سبب تحميل هزينه هاي سنگين ميشود.
نيازي خاطر نشان کرد: يک نسخه از گزارش به دادستاني کل کشور ارايه شده و بر اساس آخرين اقدامات قرار بر اين شده است که شرکت ايران خودرو در اين رابطه فراخوان کند و اگر افرادي مراجعه کردند و گزارش شد که ماشين آنان آتش گرفته است يک خودروي جايگزين به آنها داده شود.
رئيس سازمان بازرسي کل کشوردرباره امتيازاتي در نقل و انتقالات فرزندان اعضاي هيات علمي دانشگاهها گفت: در رابطه با امتيازي که به فرزندان اعضاي هيات علمي داده ميشود بخشي از دانشجويان شکايت هايي را مطرح کرده بودند که ديوان عدالت اداري در سال 82 بخشنامه را ابطال و سازمان بازرسي نيز گزارشي را تهيه و براي وزير علوم ارسال کرد که به اين بخشنامه عمل نشود و اصلاح شود.
نيازي در باره تخريب جنگلهاي گيلان گفت: بحث تخريب جنگلها به دليل حساسيتي که دارد از اولويتهاي رسيدگي سازمان بازرسي است و ما به صورت فوق العاده آن را پيگيري مي کنيم براي مثال هيات دولت در گيلان مصوبهاي داشت که نمي دانستند جنگل است و گرنه چنين چيزي را تصويب نمي کردند که با اقدام سازمان بازرسي اين امر متوقف شد.
رئيس سازمان بازرسي کل کشور افزود: متاسفانه بخشي از درختهاي جنگلي را قطع کرده بودند که با مطلع شدن وزير جهاد ، اين کار متوقف و موضوع منتفي شد.
نيازي در پاسخ به سوالي درباره ايجاد بانک اطلاعاتي مربوط به مديران دستگاهها در استانهي انتخابات در سازمان بازرسي براي شناخت کانديداها گفت: از نظر قانوني سازمان بازرسي جزئ چهار مرجع مشخص براي بررسي کانديداها نيست اما اگر بخواهند ما اطلاعاتي را در اختيار آنان قرار ميدهيم.
رئيس سازمان بازرسي کل کشور افزود: ما در انتخاب کانديدا و انتخاب مديران کشور هم به دولت و هم به شوراي نگهبان کمک ميکنيم خوشبختانه تعامل خوبي بين سازمان و دولت وجود دارد همانگونه که دولت براي انتخاب کابينه از ما مواردي را خواست که ما نيز ارايه کرديم همچنين انجا که از ما استعلاماتي کردند ما نيز پاسخ داديم.
نيازي درباره اينکه ايا سازمان بازرسي گزارشي از تخلف 330 ميليارد توماني از سوي کميسيون شهري شهرداري تهيه کرده است افزود: اين گزارش توسط اعضاي سابق شوراي شهر به سازمان بازرسي کل کشور ارسال شد و در اختيار ادارهي کل تخصصي مربوط قرار گرفت که گزارش آن در صورت لزوم به اطلاع عموم خواهد رسيد.
نيازي يکي از اقدامات سازمان بازرسي کل کشور را نظارت بر مناقصه هاومزايده ها دانست وگفت: باحضور به موقع اين سازمان درسال گذشته در يکي از مناقصه ها چهل ميليارد تومان به نفع دولت برگردانده شد.
رئيس سازمان بازرسي کل کشور با اشاره به اينکه اکثر پيشنهادهاي اين سازمان اصلاحي است افزود:اگر اصلاحات در قوانين ومقررات صورت گيرد بسياري از مشکلات حل خواهد شد وگرنه اگر طرح جامع زمين خواري تهيه نشود زمين خواري حل نخواهد شد و اگر سيستم ثبت اسناد مکانيزه نشود باز مشکلات ثبتي خواهيم داشت.
رئيس سازمان بازرسي کل کشور با تاکيد براينکه نظارت درونسازماني نيز در اين سازمان تقويت تقويت شده است گفت: با اين کاربر فعاليت بازرسان کارشناسان و مديران نظارت بيشتري خواهد شد و براي اولين بار در سازمان هياتهاي ويژهاي تشکيل شده است تا فعاليتها و اقدامات بازرسان سازمان را کنترل کنند.
نيازي با اشاره به برنامه هاي اين سازمان درباره اصل 44 گفت: يکي از اولويتهاي سازمان بازرسي نظارت بر اجراي سياستهاي اصل 44 است که در اين رابطه برنامه هاي مستمري ايجاد شده است.
نيازي افزود: يک بخش از اجراي سياستهاي اصل 44 مربوط به بخش سرمايهگذاري و خصوصي سازي است و اين سازمان در رابطه با موانع سرمايه گذاري و با گفتگو با سرمايه گذاران در کشورهاي خليج فارس و بررسي هاي ميداني گزارشي تهيه کرده است.
رئيس سازمان بازرسي کل کشور بااشاره به اينکه در ارتباط با امنيت سرمايه گذاري با مشکلات سيستم بانکي بيمه و گمرک روبروهستيم تصريح کرد: سرمايه گذار بايد از سرمايه گذاري خود اطمينان حاصل کند سيستم بانکي سيستم بيمه و گمرک مشکل دارد که اينها موانع سرمايه گذاري است و برخوردهاي دستگاه قضايي و رسيدگي طولاني پروندهي حقوقي سرمايه گذاران و بي ثباتي قوانين از ديگر مشکلات است.
نيازي درباره برخورد پليس با اراذل و اوباش گفت: به نظر ما اصل طرح مثبت و لازم بوده است و با توجه به خواست مردم دستگاههاي ذيربط برنامهريزي مفصلي در اين رابطه کرده اند و به طور نسبي سبب رضايت مردم شده اند.
نيازي افزود: ممکن است هر طرحي در هنگام اجرا مشکلي نيز ايجاد کند که البته بايد پيگيري شود تا حقي ضايع نشود چون حق مردم چيزي نيست که کسي آن را در نظر نگيرد.
رئيس سازمان بازرسي کل کشور درپاسخ به اين سوال که آيا سازمان بازرسي کل کشور درباره گراني مسکن گزارشي تهيه کرده است گفت: در مورد گراني مسکن در سازمان بازرسي کل کشورگزارشي تهيه نشده است.
نيازي به طرح اصلاح قانون سازمان بازرسي کل کشور در صحن علني مجلس اشاره کرد وگفت: اين طرح به پيشنهاد سازمان بازرسي کل کشور تهيه شده است تا اشکالات و ضعفهاي قانون اين سازمان برطرف و ضمانتهاي اجرايي نيز در نظر گرفته شود که کليات آن در مجلس تصويب شده و اکنون در صحن علني مجلس مطرح است.
نيازي ارتباط سازمان بازرسي کل کشور را با نخبگان بسيار تنگاتنگ وموثر دانست وگفت: مبناي ما نظارت علمي و تخصصي است به همين دليل ارتباط مان را با اساتيد مديران و کارشناسان بيشتر کرده ايم و در اين رابطه 17 کميسيون علمي تخصصي تشکيل شده
- پست: 446
- تاریخ عضویت: سهشنبه ۲۳ آبان ۱۳۸۵, ۱:۳۶ ب.ظ
- محل اقامت: ماهشهر-شیراز
- سپاسهای ارسالی: 29 بار
- سپاسهای دریافتی: 389 بار
راهكارهای جلوگيری از آتش سوزی خودروهای پژو 405- پارس و انواع سمند
راهكارهای جلوگيری از آتش سوزی خودروهای پژو 405- پارس و انواع سمند
1- استشمام بوی بنزين از داخل و جلوی خودرو:
درپوش موتور را بالا بزنيد و سوئيچ خودرو را تا مرحله قبل از روشن شدن بگردانيد به نحوی كه تمام چراغهای اخطار در داشبرد روشن شود به داخل موتور نگاه كنيد بررسی كنيد كه آيا از ورودی سوخت به ريل سوخترسانی و يا رگلاتور سوخت در انتهای ريل سوخترسانی و يا كناره های انژكتورها سوخت نشت ميكند در اين صورت ، بست و يا اتصال دهنده شيلنگ سوخت رسان به ريل سوخت رسانی را با نوع مرغوب جايگزين و در صورت نشتی از اطراف رگلاتور (تنظيم كننده فشار) و يا انژكتورها او – رينگ آنها را تعويض كنيد.
2- استشمام بوی بنزين از داخل و عقب خودرو:
نشيمنگاه صندلی سرنشينان عقب را جهت دسترسی به سيستم پمپ بنزين تو باكی برداريد. پس از بررسی در صورت پاره و يا سوراخ بودن ديافراگم و يا او-رينگ و يا سيفون محفظه پمپ بنزين آنرا تعويض نمائيد.
لازم است در صورتيكه نوع باك از باكهای نامرغوب و غير استاندارد باشد، بطور كلی تعويض گردد. اين نوع باك نامرغوب به اين صورت شناسائی ميگردد: با برداشتن ديافراگم
وجود هر نوع غبار و يا چربی و يا رطوبت بنزين نشاندهنده باك نامرغوب ميباشد.
3- فندك :
نامرغوبی فندك و آمپر مصرفی زياد آن و يا گير كردن و نسوختن بموقع فيوز آن،در كل سيم كشی خودرو ،شوك وارد كرده و اين شوك احتمال سوختن سيم كشی داشبرد را دارد. ضمنا در مواردی به رئوستای نشان دهنده ميزان بنزين باك نيزاين شوك منتقل و باعث آتش سوزی درون باكی بعلت اشكال ديافراگم و سيفون محفظه پمپ بنزين بهنگام سوختگيری پا پمپ پر فشار ميگردد .
4 - ف_ * ل*_ ت ر رگلاتور (تنظيم كننده فشار سوخت) ريل سوخت رسانی :
پس از هر 20000 كيلومتر رانندگی ، ف_ * ل*_ ت ر رگلاتور را تميز كنيد . زيرا ف_ * ل*_ ت ر كثيف باعث
نشتی در اتصالات شيلنگهای سوخت بر اثر ازدياد فشار سوخت ميشود. در صورتيكه
ف_ * ل*_ ت ر بنزين را بموقع تعويض نمائيد و همواره پس از رسيدن سطح سوخت به 4/1 در
باك ، سوختگيری نمائيد و از جايگاههای سوختگيری نمائيد كه سوخت تميز ارائه مينمايند
اين ميزان به حدود 40000 كيلومتر رانندگی ميرسد.
5- اتصالات و نصب :
پس از هر باز و بسته نمودن اتصالات شيلنگهای سوخت و يا نصب رگلاتور تنظيم فشار و يا انژكتورها ويا تعويض ف_ * ل*_ ت ر بنزين ،از صحت نصب صحيح و عملكرد سالم و بدون نشتی آنها مطمئن شويد. برای اينكار پس از مطمئن شدن نسبت به برقراری اتصال صحيح ، سوئيچ خودرو را تا مرحله قبل از روشن شدن بگردانيد تا كليه چراغهای اخطار داشبرد روشن شود و قطعه تعمير و يا تعويض شده را از نظر نشتی ، حدود يك دقيقه بازرسی كنيد.
6- پايه های اتصال شيلنگهای سوخت به بدنه خودرو :
تمام مسير شيلنگهای سوخت را از نظر برقرار بودن بر روی گيره و پايه های نگهدارنده به بدنه، بررسی و در صورت اشكال بر طرف نمائيد.
7- برخورد اشياء به كف خودرو و يا خوردن كف خودرو به موانع :
پس از برخورد جسمی به زير خودرو و يا برخورد به موانع لوله باك و باك و ديافراگم
باك و شيلنگها ی كنار پا ركابی را از نظر آسيب ديدگی بررسی كنيد.
8- سوختگيری :
هر زمان ، مقدار سوخت باك به 4/1 رسيد، آنرا تمام شده فرض و اقدام به سوختگيری مجدد نمائيد. در اين هنگام سوئيچ را از جای آن خارج و از هيچ لوازم برقی اعم از چراغهای اصلی و يا چراغ سقفی و يا فلاشرها و يا ضبط صوت استفاده نكنيد. و در مراحل اوليه سوختگيری، دسته شير پمپ بنزين را به نحوی فشار دهيد كه سوخت پر فشار و با تلاطم وارد نگردد.
9- لوازم برقی جانبی و دزدگير :
لوازم برقی و دزد گير، توسط افراد خبره و با تجربه ميبايست نصب شوند . شخصا خودتان در صورت عدم اطلاعات فنی اقدام به نصب ننمائيد.
10- درجه نشان دهنده بنزين ( آمپر بنزين) :
خراب بودن آمپر بنزين و تغييرات عجيب عقربه آن ( گاهی ميزان باك را خالی و زمانی ديگر صحيح نشان ميدهد) ميتواند نشانه ايي برای بازديد سيستم پمپ بنزين تو باكی و رفع اشكال آن جهت جلوگيری از آتش سوزی باشد.
11- واير شمع :
در خانواده پژو به غیر از مواردی که ذکر شد از قبیل جنس شیلنگ ورودی ریل سوخت , بست پیچی , بیضی بودن ورودی ریل سوخت , نشتی اورینگ انژکتورها, خرابی او رينگ و يا نشستگاه رگلاتور تنظیم فشار سوخت که باعث آتش سوزی از داخل موتور میشو د عامل ديگر آتش سوزی وایر شمع شماره 4 و برق دزدی و زدن جرقه وایر شمع شماره 4 که بالای شیلنگ بنزین ورودی سوخت به ريل سوخترسانی قرار دار د ميباشد ميبايستی مارکهای وایر شمع مطابق نوع گفته شده در زير باشد:
Bougicord 403 classc-1 و يا مارک GB flash 2235-1 classe c
- پيشنهاد :
الف - گذاشتن ورقه ای از جنس باكليت و يا پلاستيكهای نسوز و يا فايبر گلاس در روی موتور بمنظور جلوگيری از ريختن سوخت، بر روی شمع 4 و ساير شمعها و دينام :
اتصال اين ورقه به موتور ميبايستی با استفاده از پيچ آلن ،قلاب بلند كردن موتور سمت شاگرد و يا با سوراخ و رزوه دار كردن قلاب مربوطه انجام پذيرد. ( توجه بفرمائيد نصب هر گونه ورق فلزی باعث جذب جرقه واير شمع شماره 4 به آن و ايجاد حادثه ميگردد )
سوراخ محل رد كردن پيچ در اين ورق پلاستيكی ميبايستی دارای واشر فلزی منگنه شده به ورق جهت جلوگيری از ترك خوردن آن در محل نصب باشد. شكل اين ورق بايستی به نحوی طراحی شده باشد كه جلوی پاشش سوخت به شمعها و دينام را بگيرد و دارای تو گودی ، وان مانند باشد و در انتهای وان سوراخ و نازل و شيلنگی برای هدايت و ريختن بنزين به پائين موتور باشد و در هنگام نشتی ، تا رفع نقص ، بنزين نشت شده به پائين موتور هدايت شود .
ب- جلوگيری از پاشش سوخت از اتصالات ف_ * ل*_ ت ر بنزين به اگزوز :
با الگو بری از ورق آلومينيوم در پائين و عقب خودرو و با نصب آن به دو عدد پيچ ، قطعه تسمه مانند لاستيكی آويزان ترمز دستی ( متعادل كننده سيم ترمز دستی) بدون هيچ دستكاری غير عادی ؛ جلو پاشش سوخت را در صورت جدا شدن اتصال شيلنگ سوخت از ف_ * ل*_ ت ر بنزين را به اگزوز در موارد خاص بگيرد.
ج- كم كردن حجم باك بنزين از ميزان حدود 70 ليتر فعلی به حدود 60 ليتر كه باعث كم شدن ؛عرض باك شده و كمتر به موانع برخورد خواهد كرد.
توضييحات :
1- هوای مناطق و استانهای بسيار گرم و استفاده از كولر خودرو باعث تزايد گرما در موتور و به طبع افزايش فشار در سيستم سوخترسان ميشود. ضمنا خاموش و روشن شدن پياپی خودرو در پمپ بنزين بمنظور جابجايی در صف نيز افزايش فشار را در سيستم باعث ميگردد . اما اگر راهكارها را اجرا كرده باشيد . اين شرايط تاثير خطرسازی نخواهند داشت.
2- استشمام بوی بنزين از بيرون خودرو نزديك به گلگير سمت راننده خودروهايی كه فاقد قوطی جاذب بخارات بنزين( كنيستر) هستند طبيعی ميباشد.
منبع : [External Link Removed for Guests]
1- استشمام بوی بنزين از داخل و جلوی خودرو:
درپوش موتور را بالا بزنيد و سوئيچ خودرو را تا مرحله قبل از روشن شدن بگردانيد به نحوی كه تمام چراغهای اخطار در داشبرد روشن شود به داخل موتور نگاه كنيد بررسی كنيد كه آيا از ورودی سوخت به ريل سوخترسانی و يا رگلاتور سوخت در انتهای ريل سوخترسانی و يا كناره های انژكتورها سوخت نشت ميكند در اين صورت ، بست و يا اتصال دهنده شيلنگ سوخت رسان به ريل سوخت رسانی را با نوع مرغوب جايگزين و در صورت نشتی از اطراف رگلاتور (تنظيم كننده فشار) و يا انژكتورها او – رينگ آنها را تعويض كنيد.
2- استشمام بوی بنزين از داخل و عقب خودرو:
نشيمنگاه صندلی سرنشينان عقب را جهت دسترسی به سيستم پمپ بنزين تو باكی برداريد. پس از بررسی در صورت پاره و يا سوراخ بودن ديافراگم و يا او-رينگ و يا سيفون محفظه پمپ بنزين آنرا تعويض نمائيد.
لازم است در صورتيكه نوع باك از باكهای نامرغوب و غير استاندارد باشد، بطور كلی تعويض گردد. اين نوع باك نامرغوب به اين صورت شناسائی ميگردد: با برداشتن ديافراگم
وجود هر نوع غبار و يا چربی و يا رطوبت بنزين نشاندهنده باك نامرغوب ميباشد.
3- فندك :
نامرغوبی فندك و آمپر مصرفی زياد آن و يا گير كردن و نسوختن بموقع فيوز آن،در كل سيم كشی خودرو ،شوك وارد كرده و اين شوك احتمال سوختن سيم كشی داشبرد را دارد. ضمنا در مواردی به رئوستای نشان دهنده ميزان بنزين باك نيزاين شوك منتقل و باعث آتش سوزی درون باكی بعلت اشكال ديافراگم و سيفون محفظه پمپ بنزين بهنگام سوختگيری پا پمپ پر فشار ميگردد .
4 - ف_ * ل*_ ت ر رگلاتور (تنظيم كننده فشار سوخت) ريل سوخت رسانی :
پس از هر 20000 كيلومتر رانندگی ، ف_ * ل*_ ت ر رگلاتور را تميز كنيد . زيرا ف_ * ل*_ ت ر كثيف باعث
نشتی در اتصالات شيلنگهای سوخت بر اثر ازدياد فشار سوخت ميشود. در صورتيكه
ف_ * ل*_ ت ر بنزين را بموقع تعويض نمائيد و همواره پس از رسيدن سطح سوخت به 4/1 در
باك ، سوختگيری نمائيد و از جايگاههای سوختگيری نمائيد كه سوخت تميز ارائه مينمايند
اين ميزان به حدود 40000 كيلومتر رانندگی ميرسد.
5- اتصالات و نصب :
پس از هر باز و بسته نمودن اتصالات شيلنگهای سوخت و يا نصب رگلاتور تنظيم فشار و يا انژكتورها ويا تعويض ف_ * ل*_ ت ر بنزين ،از صحت نصب صحيح و عملكرد سالم و بدون نشتی آنها مطمئن شويد. برای اينكار پس از مطمئن شدن نسبت به برقراری اتصال صحيح ، سوئيچ خودرو را تا مرحله قبل از روشن شدن بگردانيد تا كليه چراغهای اخطار داشبرد روشن شود و قطعه تعمير و يا تعويض شده را از نظر نشتی ، حدود يك دقيقه بازرسی كنيد.
6- پايه های اتصال شيلنگهای سوخت به بدنه خودرو :
تمام مسير شيلنگهای سوخت را از نظر برقرار بودن بر روی گيره و پايه های نگهدارنده به بدنه، بررسی و در صورت اشكال بر طرف نمائيد.
7- برخورد اشياء به كف خودرو و يا خوردن كف خودرو به موانع :
پس از برخورد جسمی به زير خودرو و يا برخورد به موانع لوله باك و باك و ديافراگم
باك و شيلنگها ی كنار پا ركابی را از نظر آسيب ديدگی بررسی كنيد.
8- سوختگيری :
هر زمان ، مقدار سوخت باك به 4/1 رسيد، آنرا تمام شده فرض و اقدام به سوختگيری مجدد نمائيد. در اين هنگام سوئيچ را از جای آن خارج و از هيچ لوازم برقی اعم از چراغهای اصلی و يا چراغ سقفی و يا فلاشرها و يا ضبط صوت استفاده نكنيد. و در مراحل اوليه سوختگيری، دسته شير پمپ بنزين را به نحوی فشار دهيد كه سوخت پر فشار و با تلاطم وارد نگردد.
9- لوازم برقی جانبی و دزدگير :
لوازم برقی و دزد گير، توسط افراد خبره و با تجربه ميبايست نصب شوند . شخصا خودتان در صورت عدم اطلاعات فنی اقدام به نصب ننمائيد.
10- درجه نشان دهنده بنزين ( آمپر بنزين) :
خراب بودن آمپر بنزين و تغييرات عجيب عقربه آن ( گاهی ميزان باك را خالی و زمانی ديگر صحيح نشان ميدهد) ميتواند نشانه ايي برای بازديد سيستم پمپ بنزين تو باكی و رفع اشكال آن جهت جلوگيری از آتش سوزی باشد.
11- واير شمع :
در خانواده پژو به غیر از مواردی که ذکر شد از قبیل جنس شیلنگ ورودی ریل سوخت , بست پیچی , بیضی بودن ورودی ریل سوخت , نشتی اورینگ انژکتورها, خرابی او رينگ و يا نشستگاه رگلاتور تنظیم فشار سوخت که باعث آتش سوزی از داخل موتور میشو د عامل ديگر آتش سوزی وایر شمع شماره 4 و برق دزدی و زدن جرقه وایر شمع شماره 4 که بالای شیلنگ بنزین ورودی سوخت به ريل سوخترسانی قرار دار د ميباشد ميبايستی مارکهای وایر شمع مطابق نوع گفته شده در زير باشد:
Bougicord 403 classc-1 و يا مارک GB flash 2235-1 classe c
- پيشنهاد :
الف - گذاشتن ورقه ای از جنس باكليت و يا پلاستيكهای نسوز و يا فايبر گلاس در روی موتور بمنظور جلوگيری از ريختن سوخت، بر روی شمع 4 و ساير شمعها و دينام :
اتصال اين ورقه به موتور ميبايستی با استفاده از پيچ آلن ،قلاب بلند كردن موتور سمت شاگرد و يا با سوراخ و رزوه دار كردن قلاب مربوطه انجام پذيرد. ( توجه بفرمائيد نصب هر گونه ورق فلزی باعث جذب جرقه واير شمع شماره 4 به آن و ايجاد حادثه ميگردد )
سوراخ محل رد كردن پيچ در اين ورق پلاستيكی ميبايستی دارای واشر فلزی منگنه شده به ورق جهت جلوگيری از ترك خوردن آن در محل نصب باشد. شكل اين ورق بايستی به نحوی طراحی شده باشد كه جلوی پاشش سوخت به شمعها و دينام را بگيرد و دارای تو گودی ، وان مانند باشد و در انتهای وان سوراخ و نازل و شيلنگی برای هدايت و ريختن بنزين به پائين موتور باشد و در هنگام نشتی ، تا رفع نقص ، بنزين نشت شده به پائين موتور هدايت شود .
ب- جلوگيری از پاشش سوخت از اتصالات ف_ * ل*_ ت ر بنزين به اگزوز :
با الگو بری از ورق آلومينيوم در پائين و عقب خودرو و با نصب آن به دو عدد پيچ ، قطعه تسمه مانند لاستيكی آويزان ترمز دستی ( متعادل كننده سيم ترمز دستی) بدون هيچ دستكاری غير عادی ؛ جلو پاشش سوخت را در صورت جدا شدن اتصال شيلنگ سوخت از ف_ * ل*_ ت ر بنزين را به اگزوز در موارد خاص بگيرد.
ج- كم كردن حجم باك بنزين از ميزان حدود 70 ليتر فعلی به حدود 60 ليتر كه باعث كم شدن ؛عرض باك شده و كمتر به موانع برخورد خواهد كرد.
توضييحات :
1- هوای مناطق و استانهای بسيار گرم و استفاده از كولر خودرو باعث تزايد گرما در موتور و به طبع افزايش فشار در سيستم سوخترسان ميشود. ضمنا خاموش و روشن شدن پياپی خودرو در پمپ بنزين بمنظور جابجايی در صف نيز افزايش فشار را در سيستم باعث ميگردد . اما اگر راهكارها را اجرا كرده باشيد . اين شرايط تاثير خطرسازی نخواهند داشت.
2- استشمام بوی بنزين از بيرون خودرو نزديك به گلگير سمت راننده خودروهايی كه فاقد قوطی جاذب بخارات بنزين( كنيستر) هستند طبيعی ميباشد.
منبع : [External Link Removed for Guests]
داستانهای فاطمه امیری کهنوج
-
- پست: 623
- تاریخ عضویت: جمعه ۱۱ اسفند ۱۳۸۵, ۱۲:۳۵ ب.ظ
- سپاسهای دریافتی: 54 بار
Re: راهكارهای جلوگيری از آتش سوزی خودروهای پژو 405- پارس و انواع سمند
دوست گرامی در حسن نیّت شما و در دانش فنی شما تردیدی ندارم، ولی هر چند که روشهای شما برای جلوگیری از آتش سوزی اتومبیلهای نامبرده مؤثر باشد، قابل قبول بنظر نمی رسد. من فکر می کنم که باید یک راه حل اساسی پیدا کرد. خصوصا باید یادآور شد که تا کنون تعداد زیادی از افراد بخاطر اشکالات فنی این نوع اتوموبیلها در آتش سوخته اند. در حالی که سرمایه داران این کارخانه ها دارند در سواحل اسپانیا با پول همین جزغاله شده ها عیش و نوش می کنند.
- پست: 1208
- تاریخ عضویت: یکشنبه ۲۱ اسفند ۱۳۸۴, ۴:۲۲ ق.ظ
- محل اقامت: ایران
- سپاسهای ارسالی: 8769 بار
- سپاسهای دریافتی: 1710 بار
- تماس:
درود بر شما دوستان ...
ایران خودرو در چند ماه اخیر هشدارهایی را به وسیله ی sms به هموطنان گرامی میداد !
در چند روز گذشته به تک تک صاحبان سمند 405 و پرشیا ( پارس ) تماس گرفتند و اینبار خیلی جدی درخواست کردند که خودروی خود را نزد یکی از پایگاهها جهت تعویض شلنگ بنزین و وایر شمعها هر چه سریعتر ببرید
یکی از این افراد بنده بودم
این هم تصویر شلنگ بنزین و وایر شمعها البته بعد از تعویض ...
امیدوارم بعد از این تعویض آتش نگیریم !!!

ایران خودرو در چند ماه اخیر هشدارهایی را به وسیله ی sms به هموطنان گرامی میداد !
در چند روز گذشته به تک تک صاحبان سمند 405 و پرشیا ( پارس ) تماس گرفتند و اینبار خیلی جدی درخواست کردند که خودروی خود را نزد یکی از پایگاهها جهت تعویض شلنگ بنزین و وایر شمعها هر چه سریعتر ببرید
یکی از این افراد بنده بودم
این هم تصویر شلنگ بنزین و وایر شمعها البته بعد از تعویض ...
امیدوارم بعد از این تعویض آتش نگیریم !!!
شاد زی مهر افزون ...
- پست: 1637
- تاریخ عضویت: پنجشنبه ۴ مرداد ۱۳۸۶, ۱۱:۵۳ ب.ظ
- سپاسهای ارسالی: 8092 بار
- سپاسهای دریافتی: 3732 بار
با سلام :
به همتون قول ميدم مشکل فراتر از اينهاست . اگر مشکل يک بست و يک واشر بود تا الان حل شده بود . از اون گذشته , ايران خودرو (لعنت ا... عليه) هر چند وقت يکبار که بهش يک گير موقتي و مسخره ميدن الکي چهار تا مهندس و کارشناس ميارن سر ماشين و يک ميز گرد و شورا تشکيل ميدن و به ظاهر پيگير پرونده ميشن و خلاصه يک سري کارهاي بيفايده روي ماشين انجام ميدن و بعد اصطلاحا ميگن عيب برطرف شد . تا چي ؟ تا دوباره خط فروش و توليد راه بيافته و مردم ماشينهاشون رو بخرن . بعد از چند وقت دوباره روز از نو روزي از نو , طوري که اصلا معلوم نيست توي اين مدت تعميرات چه غلطي ميکردن ؟ من که ديگه حالم به هم خورد از بس مرتب ميگن عيب رو پيدا کرديم و دوباره ماشين آتيش ميگيره .
اين مردم هم حقشونه , اگر به خدا قسم دو سه ماه کسي پژو چهارصد و گند نخريد , اونوقت ايران خودرو (لعنت ا... عليه) حساب کارشو ميکنه و يه فکري به حال اين طنابهاي داري که به مردم ميفروشه ميکنه .
اصلا به فرض هم که مشکل از يک لوله يا واشر باشه . آيا ايران خودرو (لعنت ا... عليه) اينقدر بي لياقت و بي عرزه هست که نميتونه بعد از اين همه سابقه چهارتا شلنگ مناسب توليد کنه ؟ واقعا گند به اين شرکت و صاحبانش . هر روز هم که ميگن يک عيبي داره . باور کنيد خودشون هم هنوز نفهميدن اين ماشينا چشونه . يا ميدونن ولي چون تعميرش خرج داره و اساسيه هيچي نميگن .
اگر يکي از همين کشته ها مثلا از خانواده درجه اول خودشون بود همون روز اول در آشغال خودرو تخته شده بود و فقط بياو ببين .
آخه ميگن ماشينو زياد داغش نکنيد يا مثلا باهاش تند نريد يا فلان کار رو نکنيد تا آتيش نگيره , اين شد جواب ؟ آخه اين چه ماشينيه که نبايد باهاش تند رفت و با کمي داغ شدن آتش ميگيره ؟ برين اسمشو بذاريد اجاق گاز نه خودرو . عذر ميخوام ولي خاک بر سر همشون که با اين همه سابقه هنوز نميتونن يک ماشين سالم تحويل مردم بدن .
اونهم از اون قيمتهاشون . همين سمند مزخرف رو توي سوريه ميدن دو سه ميليون تومان . همينطور جمهوري آذربايجان و از اين قبيل کشورهاي عقب افتاده . اونهم چي ؟ با تجهيزاتي اضافي ! اونوقت به مردم خودشون ميدن 12 تومان 13 تومان 14 تومان .
خوب ياد گرفتن چطوري مردم رو تيغ بزنن . مسئولان هم ظاهرا راضي هستند و بدشون نمياد . هيچ کس هم نميگه آخه مگه توليد يک خودرو به اين پيش پا افتادگي ( سمند در برابر تويوتا , بنز و ... ) آخه مگه چقدر خرج داره ؟ کلي تو همون کارخونه ميکشن روش , تا مياد که بياد بيرون صد جور عوارض و ماليات و حق فلاني و حق فلان چيز و از اين جور چيزها ازش ميگيرن و با اون قيمت وحشتناک دست من و شما ميرسه . بعد هم که اومد دستمون هنوز آب بندي نشده دوباره بايد همه اون حق و عوارض و ماليات و اينها رو که يکبار گرفتن اينبار به سردستشون راهنمايي و رانندگي پرداخت کنيم .
مردم شدن موش آزمايشگاهي ! همينطور ماشين ميسازن و تست فني اش را روي مردم امتحان ميکنن . هيچ کسي هم نيست بيخ اين پرونده اسلحه سازي ايران خودرو (لعنت ا... عليه) و قتل عام مردم رو سفت بگيره و پيش بره .
موقع گرفتن موتورسيکلت ها سر چهار راه ها که ميشه خيلي خوب و منظم همه سازمانها و ارگانها و نهادها و کوفتي ها و ... دست به دست هم ميدن تا يک موتور رو بگيرن و بخوابونن تا پولش رو بگيرن . ولي موقع رسيدگي به يک چنين پرونده اي که ميرسه همه موش ميشن و ده فرار . اين ميگه به اون مربوطه , اون ميگه به ما مربوط نيست , دست آخر هم يک سازماني به خودش مياد و ميره ميگه سلام ايران خودروي عزيز . خواهش ميکنيم اگر ممکنه و ديگه جيباتون پر پول شده و بهتون برنميخوره دست از توليد اين خودروي ملي << افتخار ملي
>> و هم ترازهاش برداريد يا حداقل موقتا متوقفش کنيد تا صداي مردم بخوابه .
شما که بچه نيستيد , خودتون را هم گول نزنيد . اين خودروها عيب اساسي دارند و ايران خودرو هم گلويي به گشادي چاه فاضلاب و عين خيالش هم نيست .
خدا کنه اينبار يک مرد پيدا بشه به پرونده اين خودروهاي انتحاري برسه .
والا ما هم خواستار پيشرفت صنعت خودروسازي در کشوريم ولي به چه قيمتي ؟ اينطوري که نميشه !
به همتون قول ميدم مشکل فراتر از اينهاست . اگر مشکل يک بست و يک واشر بود تا الان حل شده بود . از اون گذشته , ايران خودرو (لعنت ا... عليه) هر چند وقت يکبار که بهش يک گير موقتي و مسخره ميدن الکي چهار تا مهندس و کارشناس ميارن سر ماشين و يک ميز گرد و شورا تشکيل ميدن و به ظاهر پيگير پرونده ميشن و خلاصه يک سري کارهاي بيفايده روي ماشين انجام ميدن و بعد اصطلاحا ميگن عيب برطرف شد . تا چي ؟ تا دوباره خط فروش و توليد راه بيافته و مردم ماشينهاشون رو بخرن . بعد از چند وقت دوباره روز از نو روزي از نو , طوري که اصلا معلوم نيست توي اين مدت تعميرات چه غلطي ميکردن ؟ من که ديگه حالم به هم خورد از بس مرتب ميگن عيب رو پيدا کرديم و دوباره ماشين آتيش ميگيره .
اين مردم هم حقشونه , اگر به خدا قسم دو سه ماه کسي پژو چهارصد و گند نخريد , اونوقت ايران خودرو (لعنت ا... عليه) حساب کارشو ميکنه و يه فکري به حال اين طنابهاي داري که به مردم ميفروشه ميکنه .
اصلا به فرض هم که مشکل از يک لوله يا واشر باشه . آيا ايران خودرو (لعنت ا... عليه) اينقدر بي لياقت و بي عرزه هست که نميتونه بعد از اين همه سابقه چهارتا شلنگ مناسب توليد کنه ؟ واقعا گند به اين شرکت و صاحبانش . هر روز هم که ميگن يک عيبي داره . باور کنيد خودشون هم هنوز نفهميدن اين ماشينا چشونه . يا ميدونن ولي چون تعميرش خرج داره و اساسيه هيچي نميگن .
اگر يکي از همين کشته ها مثلا از خانواده درجه اول خودشون بود همون روز اول در آشغال خودرو تخته شده بود و فقط بياو ببين .
آخه ميگن ماشينو زياد داغش نکنيد يا مثلا باهاش تند نريد يا فلان کار رو نکنيد تا آتيش نگيره , اين شد جواب ؟ آخه اين چه ماشينيه که نبايد باهاش تند رفت و با کمي داغ شدن آتش ميگيره ؟ برين اسمشو بذاريد اجاق گاز نه خودرو . عذر ميخوام ولي خاک بر سر همشون که با اين همه سابقه هنوز نميتونن يک ماشين سالم تحويل مردم بدن .
اونهم از اون قيمتهاشون . همين سمند مزخرف رو توي سوريه ميدن دو سه ميليون تومان . همينطور جمهوري آذربايجان و از اين قبيل کشورهاي عقب افتاده . اونهم چي ؟ با تجهيزاتي اضافي ! اونوقت به مردم خودشون ميدن 12 تومان 13 تومان 14 تومان .
خوب ياد گرفتن چطوري مردم رو تيغ بزنن . مسئولان هم ظاهرا راضي هستند و بدشون نمياد . هيچ کس هم نميگه آخه مگه توليد يک خودرو به اين پيش پا افتادگي ( سمند در برابر تويوتا , بنز و ... ) آخه مگه چقدر خرج داره ؟ کلي تو همون کارخونه ميکشن روش , تا مياد که بياد بيرون صد جور عوارض و ماليات و حق فلاني و حق فلان چيز و از اين جور چيزها ازش ميگيرن و با اون قيمت وحشتناک دست من و شما ميرسه . بعد هم که اومد دستمون هنوز آب بندي نشده دوباره بايد همه اون حق و عوارض و ماليات و اينها رو که يکبار گرفتن اينبار به سردستشون راهنمايي و رانندگي پرداخت کنيم .
مردم شدن موش آزمايشگاهي ! همينطور ماشين ميسازن و تست فني اش را روي مردم امتحان ميکنن . هيچ کسي هم نيست بيخ اين پرونده اسلحه سازي ايران خودرو (لعنت ا... عليه) و قتل عام مردم رو سفت بگيره و پيش بره .
موقع گرفتن موتورسيکلت ها سر چهار راه ها که ميشه خيلي خوب و منظم همه سازمانها و ارگانها و نهادها و کوفتي ها و ... دست به دست هم ميدن تا يک موتور رو بگيرن و بخوابونن تا پولش رو بگيرن . ولي موقع رسيدگي به يک چنين پرونده اي که ميرسه همه موش ميشن و ده فرار . اين ميگه به اون مربوطه , اون ميگه به ما مربوط نيست , دست آخر هم يک سازماني به خودش مياد و ميره ميگه سلام ايران خودروي عزيز . خواهش ميکنيم اگر ممکنه و ديگه جيباتون پر پول شده و بهتون برنميخوره دست از توليد اين خودروي ملي << افتخار ملي

شما که بچه نيستيد , خودتون را هم گول نزنيد . اين خودروها عيب اساسي دارند و ايران خودرو هم گلويي به گشادي چاه فاضلاب و عين خيالش هم نيست .
خدا کنه اينبار يک مرد پيدا بشه به پرونده اين خودروهاي انتحاري برسه .
والا ما هم خواستار پيشرفت صنعت خودروسازي در کشوريم ولي به چه قيمتي ؟ اينطوري که نميشه !
* * * جز ايران نباشد مرا نام ياد * * * * * * * * * که يزدان مرا زين سبب کام داد * * *