سیستم قفل مرکزی پژو پارس
معرفی برخی اجزای کار بردی سیستم :
1. M000 : اتصال بدنه
2. BB00 : باطری
3. BB10 : جعبه فیوز کالسکه ای
4. BF00 : جعبه فیوز اصلی
5. 6235 : کنترل یونیت قفل مرکزی
6. 6230 : رسیور قفل مرکزی
7. 6245 : محرک قفل مرکزی جلو سمت راست
8. 6255 : محرک قفل مرکزی عقب سمت راست
9. 6260 : محرک قفل مرکزی صندوق عقب
10. 6250 :محرک قفل مرکزی عقب سمت چپ
11. 6240 : محرک قفل مرکزی جلو سمت چپ
عملکرد سیستم :
در وحله ی اول فرض می کنیم که در ها قفل هستند و ما قصد باز کردن آنرا داریم پس توسط ریموت د ستور باز شدن در ها را می دهیم. اکنون که رسیور قفل مرکزی، سیگنالی در یافت کرده است ، از طریق ترمینال شماره 8 که همیشه متصل به بدنه است ( جریان منفی دارد ) ، ترمینال شماره 2 را منفی می کند . در واقع با این کار یک جریان منفی به کنترل یونیت فرستاده می شود در نتیجه ترمینال شمار 9 یونیت منفی می شود . کنترل یونیت طوری طراحی شده است که انتخاب گر باشد ،در نتیجه آنطرف بوبین 1 را منفی می کند و باعث تغییر حالت وضعیت کلید مقابلش می شود و آنرا در وضعیت فعلی قرار می دهد. اکنون اگر به ترمینالهای 3 و 4 یونیت دقت کنید میبینید که ترمینال 3 منفی و ترمینال 4 جریان مثبت دارد امتداد این جریانها وارد موتورها شده و باعث واکنش موتورها می شوند.
قفل کردن مجدد درها نیز به همین شکل است با این تقاوت که رسیور قفل مرکزی بجای منفی کردن ترمینال 2 ترمینال 1 را منفی می کند و یونیت نیز بوبین بالایی را توسط یک جریان منفی فعال کرده در نتیجه ترمینال 3 یونیت مثبت شده و اگر دقت کنید ترمینال 4 منفی می شود.