سيستم نوين رنگ خودرو

در اين بخش مي‌توانيد در مورد مباحث فنی و تخصصی مرتبط با خودرو و وسايل نقليه بحث و تبادل نظر کنيد

مدیران انجمن: MOHAMMAD_ASEMOONI, Mohsen1001, RAHVAR, شوراي نظارت

ارسال پست
Commander
Commander
پست: 3324
تاریخ عضویت: چهارشنبه ۳ اسفند ۱۳۸۴, ۲:۱۵ ق.ظ
سپاس‌های ارسالی: 941 بار
سپاس‌های دریافتی: 1474 بار
تماس:

سيستم نوين رنگ خودرو

پست توسط Mohsen1001 »

اگر به سطح بدنه ي ماشين هايي مانند 405ياسمند و... نگاه بيندازيد گويي زير سطح رنگ پوشيده شده از نقاطي به شكل حلقه هاي ريز ( مانند سطح پوست پرتغال )است.

تصویر

براي مشاهده ي راحت تر اين نقاط در نور آفتاب نگاهي به سطح كاپوت ماشين بيندازيد(مخصوصا دررنگهاي تيره اين پديده كاملا مشخص است)
اين مشكل در رنگهاي خودروهاي وطني فقط ناشي از انتخاب نادرست حلال ويا مقدار آن در رنگ است به اين صورت كه حلال در هنگام پاشش ابتدا بايد ويسكوزيته را به قدري كاهش دهد كه رنگ قابل اعمال باشد (از روزنه ي باريك پيستوله بتواند عبور كند)و در موقع خشك شدن رنگ بايد آنقدر سريع تبخير گردد كه دچار sagging (شرره كردن) نشود و در عين حال اين تبخير نبايد بيش از يك حد مشخصي سرعت داشته باشد كه به رنگ اجازه ي نشستن بر روي سطح (يكدست شدن) ندهد كه در اين صورت رنگ دچار حالتي به نام orange peel (پوست پرتغالي) ميگردد.

حال كه به علت اين مشكل پي برديم حل كردن آن ظاهرا ساده به نظر ميرسد اما تنظيم كردن سرعت تبخير در مورد حلال ها آنچنان پيچيده است كه مجموعه ي بزرگي مانند ايران خودرو هنوز موفق به رفع اين ايراد در رنگ خودروهاي خود نشده است.

نكته ي جالب اينجاست كه اين مطالب از زبان مدير بخش رنگ ايران خودرو بيان شده و اين نشانه ي آن است كه ما از نظر دانش فني كمبودي نداريم و فقط مشكل ما نداشتن احساس مسوليت در قبال مشتري است كه اين دقيقا خلاف شعار ايران خودرو(مشتري مداري)است. زيرا كه تا زماني كه مردم ازمحصولات اين شركت استقبال ميكنند ديگر نيازي به بهبود كيفيت نيست !!!
علت درخشش رنگ خودروهاي خارجي تنها رعايت اين مطلب است كه اگر رعايت شود جلوه ي خاصي به خودرو ميدهد.

تصویر
تصویر
ارسال پست

بازگشت به “مباحث فنی و تخصصی خودرو”