نگهداري از خودرو در تابستان

در اين بخش مي‌توانيد در مورد مباحث فنی و تخصصی مرتبط با خودرو و وسايل نقليه بحث و تبادل نظر کنيد

مدیران انجمن: MOHAMMAD_ASEMOONI, Mohsen1001, RAHVAR, شوراي نظارت

ارسال پست
Captain II
Captain II
نمایه کاربر
پست: 423
تاریخ عضویت: شنبه ۹ دی ۱۳۸۵, ۸:۴۱ ب.ظ
سپاس‌های ارسالی: 7 بار
سپاس‌های دریافتی: 264 بار

نگهداري از خودرو در تابستان

پست توسط M.Schumacher »

1) گرمای زیاد و بیش از حد باعث آسیب دیدگی موتور میشود. بنابراین همواره از وجود آب كافی در سیستم خنك كننده اطمینان پیدا كرده و پس از پیمودن هر 1000 تا 1500 كیلومتر، سطح آب آن را بازدید كنید

2) هر 8000 تا 10000 كیلومتر تسمه پروانه را بررسی كنید تا سالم بوده و لقی آن در حد و اندازه های توصیه شده باشد

3) وجود ضدیخ در آب رادیاتور حتی در فصل تابستان نیز مفید است زیرا دمای جوش آب را بالا برده و از رسوب گرفتگی و خوردگی زودهنگام آن جلوگیری میكند.

4)به هرحال تقریباً هر دو سال یك بار باید آب درون رادیاتور را خالی كرده و اقدام به تمیز كردن و رسوب زدایی لوله های آن كرد
نكته قابل توجه آن كه : برخی برای جلوگیری از رسوب گرفتگی لوله های درون رادیاتور، به درون آن آب مقطر میریزند. این عمل كاملاً اشتباه است زیرا این كار باعث زودتر زنگزدن و سوراخ شدن و خوردگی لوله های رادیاتور میشود.

5)عملكرد نادرست و نادقیق سیستم جرقه زنی نیز میتواند سبب افزایش دمای موتور و جوش آوردن آن در تابستان شود. بنابراین بهتر است از هر 8000 تا 10000 كیلومتر، دلكو بررسی و تنظیم شده و پلاتینهای فرسوده تعویض شوند

6) ضمناً شمعها را نیز در این فا صله بازدید و تمیز كرده و حداكثر هر 20000 كیلومتر، آنها را تعویض كنید

7) در فصل گرما، آب باتریها نیز زودتر تبخیر میشود. بنابراین طی هر بار تعویض روغن، آب باتریها را نیز بررسی و كنترل كنید و در صورت كمبود آب، فقط به آن آب مقطر اضافه كنید.

8 ) از پارك كردن اتومبیل در زیر نور مستقیم آفتاب خودداری كنید تا بدین وسیله تبخیر بنزین از باك اتومبیل را به حداقل برسانید

9) از پارک کردن خودرو در زیر درختان به دلیل ریزش یک نوع شیره که باعث آسیب دیدگی به رنگ می شود خود داری کنید. در صورت اجبار پس از بازگشت به منزل سریعا خودرو را با آب ولرم پاک کنید.

10) از رانندگی با سرعتهای بالا در تابستان جدا خود داری کنید. چون به دلیل داغ بودن آسفالت و گرم شدن بیش از حد لاستیک امکان ترکیدگی لاستیک خیلی زیاد است.

11) قبل از استفاده از کولر خودرو به مراجعه به یک متخصص وضعیت سیستم کولر را از جهت میزان گاز و نشتی شلنگها بررسی کند تا از آسیب رسیدن به کولر خودرو جلوگیری شود.

12) در هنگام روشن کردن کولر حتما به دور موتور توجه کنید. چون در صورت بالا بودن دور موتور مخصوصا در خودروهای ایران خودرو روشن کردن کولر سبب خرد شدن چرخ دنده های سیستم کولر می شود که تعمیر این کار هزینه بالایی دارد. در صورت نیاز به روشن کردن کولر در هنگام حرکت ابتدا کلاج گرفته و پس از افتادن دور موتور اقدام به روشن کردن کولر کنید و 2 تا 3 ثانیه بعد پا را از روی کلاج بر دارید.
ارسال پست

بازگشت به “مباحث فنی و تخصصی خودرو”