شمع 4پر براي پرايد انژكتوري زيمنس

در اين بخش مي‌توانيد در مورد مباحث فنی و تخصصی مرتبط با خودرو و وسايل نقليه بحث و تبادل نظر کنيد

مدیران انجمن: MOHAMMAD_ASEMOONI, Mohsen1001, RAHVAR, شوراي نظارت

ارسال پست
New Member
پست: 1
تاریخ عضویت: سه‌شنبه ۲۷ شهریور ۱۳۸۶, ۱:۲۳ ب.ظ

شمع 4پر براي پرايد انژكتوري زيمنس

پست توسط saeed jun »

سلام

من قبلا يه مطلب راجع به اسپرت كردن پرايد خونده بودم يه بخشش اين بود كه از شمع 4 پر استفاده كنم بجاي شمع معمولي

الان من يه رايد انژكتوريه زيمنس دارم مي تونم بجاي شمع معمولي تو اين ماشين از شمع 4 پر استفاده كنم تو تقويت ماشين تاثيري داره؟ :-( :-(
Commander
Commander
پست: 3324
تاریخ عضویت: چهارشنبه ۳ اسفند ۱۳۸۴, ۲:۱۵ ق.ظ
سپاس‌های ارسالی: 941 بار
سپاس‌های دریافتی: 1474 بار
تماس:

پست توسط Mohsen1001 »

saeed jun عزیز

تجربه ثابت کرده که شمع چند الکترود به تنهایی تاثیر چندانی در راندمان خودرو ندارد ،

مگر اینکه شما بهمراه اون کارهای دیگری از قبیل نصب هدرز و تعویض سیستم اگزاست (خروجی دود تا اگزوز) ،

را نیز انجام دهید وگرنه به تنهایی نباید انتظار معجزه را داشته باشید.

موفق باشید :D
Old Moderator
Old Moderator
نمایه کاربر
پست: 627
تاریخ عضویت: شنبه ۸ مهر ۱۳۸۵, ۱۰:۵۸ ق.ظ
محل اقامت: ناوگان منطقه دوم
سپاس‌های ارسالی: 398 بار
سپاس‌های دریافتی: 226 بار
تماس:

پست توسط Yasser »

Mohsen1001 عزيز
براي من در مورد اون دو راهكاري كه نام برديد سوال پيش اومده.
ممكنه در مورد هدرز و كارش و همينطور دليل و اثر تعويض سيستم اگزاست توضيح بدين.
ممنون
با تقدیم احترامات شایسته نظامی
ICT Admiral
تصویر
Commander
Commander
پست: 3324
تاریخ عضویت: چهارشنبه ۳ اسفند ۱۳۸۴, ۲:۱۵ ق.ظ
سپاس‌های ارسالی: 941 بار
سپاس‌های دریافتی: 1474 بار
تماس:

پست توسط Mohsen1001 »

Yasser گرامی

این کارهایی که نام بردم بیشتر برای افرادی که قصد اسپرت کردن ماشین (ازجهت فنی) را دارند مناسب هست وگرنه کسی که بصورت استاندارد از ماشین استفاده میکنه نیازی به این کارها نداره.

این دوستمون شمع چند الکترود را پرسیدند ، استفاده از این نوع شمعها به تنهایی تاثیر جندان و قابل توجهی در راندمان نداره.

بلکه وقتی در یک مجموعه قرار میگیره میتونه موثر باشه (بماند که بین علما اختلاف هست و بعضی ها مطلقاً معتقدند که تاثیری نداره :-) )

اما ایشون که قصد تقویت دارند باید به ترتیب stage ها رو پشت سر بگذرونن.

در مرحله اول باید تنفس و تخلیه بخوبی انجام بشه به این صورت که برای فیلتر هوا از نوع اسپرت آن استفاده بشه و بعد هدرز (headers ) هست که تاثیر بسیاری میزاره .

هدرز چند خروجی هست (بصورت لوله مانند) که به خروجی دود از موتور (منیفولدز) وصل میشه و در اخر به یک یا دو لوله (بسته به مدلش) تبدیل میشه و انتهاش به ابتدای سیستم اگزاست خودرو وصل میشه.

که معمولا سیستم خروجی دود یک سنتر پایپ هست که به یک منبع مخصوص (جهت تخلیه بهتر) و بعد هم اگزوز وصل میشه.


هدرز

تصویر
تصویر


منبع و اگزوز مخصوص

تصویر
تصویر


یکی از معروفترین شرکتهای تولید کننده این وسایل SuperSprint ایتالیایی هست با بیش از نیم قرن سابقه که اخیراً نمایندگی آن در ایران نیز افتتاح شد.

[External Link Removed for Guests]


تمام این کارها برای این است که مراحل تقویت بدرستی و اصولی انجام شود و حداقل بازدهی داشته باشد. وگرنه از هر روشی میشه استفاده کرد اما اینکه بازده چقدر باشه مهمه.

موفق باشید :D
ارسال پست

بازگشت به “مباحث فنی و تخصصی خودرو”