Yasser گرامی
این کارهایی که نام بردم بیشتر برای افرادی که قصد اسپرت کردن ماشین (ازجهت فنی) را دارند مناسب هست وگرنه کسی که بصورت استاندارد از ماشین استفاده میکنه نیازی به این کارها نداره.
این دوستمون شمع چند الکترود را پرسیدند ، استفاده از این نوع شمعها به تنهایی تاثیر جندان و قابل توجهی در راندمان نداره.
بلکه وقتی در یک مجموعه قرار میگیره میتونه موثر باشه (بماند که بین علما اختلاف هست و بعضی ها مطلقاً معتقدند که تاثیری نداره

)
اما ایشون که قصد تقویت دارند باید به ترتیب stage ها رو پشت سر بگذرونن.
در مرحله اول باید تنفس و تخلیه بخوبی انجام بشه به این صورت که برای فیلتر هوا از نوع اسپرت آن استفاده بشه و بعد هدرز (headers ) هست که تاثیر بسیاری میزاره .
هدرز چند خروجی هست (بصورت لوله مانند) که به خروجی دود از موتور (منیفولدز) وصل میشه و در اخر به یک یا دو لوله (بسته به مدلش) تبدیل میشه و انتهاش به ابتدای سیستم اگزاست خودرو وصل میشه.
که معمولا سیستم خروجی دود یک سنتر پایپ هست که به یک منبع مخصوص (جهت تخلیه بهتر) و بعد هم اگزوز وصل میشه.
هدرز
منبع و اگزوز مخصوص
یکی از معروفترین شرکتهای تولید کننده این وسایل SuperSprint ایتالیایی هست با بیش از نیم قرن سابقه که اخیراً نمایندگی آن در ایران نیز افتتاح شد.
[External Link Removed for Guests]
تمام این کارها برای این است که مراحل تقویت بدرستی و اصولی انجام شود و حداقل بازدهی داشته باشد. وگرنه از هر روشی میشه استفاده کرد اما اینکه بازده چقدر باشه مهمه.
موفق باشید
