طراحی بدنه
ماکسیما دارای کشیدگی بیشتری در نمای جانبی است و تناسب بین فرم عقب و جلو داره و حالت خوابیده تر آن باعث میشود که از کمری اسپرت تر به نظر بیاد.
ستون عقب و سپر عقب کمری ساده تر از ماکسیما است.
بالا بودن عقب ماشین و چراغهای عمودی ماشین کمری را از جذابیت نسبت به کمری انداخته.
طراحی داشبورد ماکسیما نیز از کمری بهتره.
تهویه مطبوع اتوماتیک و فرمان هیدرولیک با قابلیت تنظیم ارتفاع در هر دو وجود داره.
برتری کمری نسبت به ماکسیما در پرده شیشه عقب و اینکه کمری 6 باند برای پخش داره در حالی که ماکسیما4 تا داره
هر دو ماشین از پیشرانه شش سیلندر وی شکل به حجم 3 لیتر هستند و هر دو خودرو دارای جعبه دنده ی دستی 5 سرعته هستند.
--------------------------------------------------------------------------------
ماکسیما در سال 83 بیش از 3500 دستگاه تولید شد و این در حالی است که در سال 84 به 2000 دستگاه رسید که عامل اصلی آن ورود خودروهایی همچون تویوتا است.
کلیه خصوصیات ماکسیما
نوع موتور 6 سیلندر وی شکل
حداکثر قدرت(اسب بخار / دور در دقیقه) 201/6400
حداکثر گشتاور(نیوتن متر / دور در دقیقه) 290/3600
شتاب صفر تا صد 1/7
حداکثر سرعت 222
طول 4930
عرض 1780
ارتفاع 1435
ابعاد لاستیک 16ار55 /215
وزن با جعبه دنده معمولی 1390
-------------------------------------------------------------------------------
کلیه خصوصیات کمری
نوع موتور 6 سیلندر وی شکل
حداکثر قدرت(اسب بخار / دور در دقیقه) 197/5200
حداکثر گشتاور(نیوتن متر / دور در دقیقه) 284/4400
شتاب صفر تا صد 8/7
حداکثر سرعت 210
طول 4830
عرض 1795
ارتفاع 1490
ابعاد لاستیک 15ار65/205
وزن با جعبه دنده معمولی 1465
کمری 16 سوپاپ و 24 سوپاپ و ماکسیما 32 سوپاپ همین کافی نیست تازه 90% کمری های وارداتی ساخت استرالیا ولی ماکسیما کاملا ژاپنی و مونتاژ ایران ضمنا موتورهای کمری وارداتی تا اونجایی که من اطلاع دارو حداکثر 2.7 ولی ماکسیما 3000 بازم کافی نبود بفرمایید تا بگم .ماکسیمای مونتاز کشور رو با کمری مثلا 2005 مقایسه نکنید اونو با ماکسیما فول اتوماتیک 2005 بسنجید اونوقت می فهمید کدوم سرتره .
منبع : مجله ماشین
مقايسه ماکسيما با کمري
مدیران انجمن: MOHAMMAD_ASEMOONI, Mohsen1001, RAHVAR, شوراي نظارت
- پست: 3047
- تاریخ عضویت: جمعه ۷ بهمن ۱۳۸۴, ۹:۴۱ ب.ظ
- سپاسهای ارسالی: 58 بار
- سپاسهای دریافتی: 384 بار
- تماس:
- پست: 3047
- تاریخ عضویت: جمعه ۷ بهمن ۱۳۸۴, ۹:۴۱ ب.ظ
- سپاسهای ارسالی: 58 بار
- سپاسهای دریافتی: 384 بار
- تماس:
-
- پست: 807
- تاریخ عضویت: شنبه ۶ اسفند ۱۳۸۴, ۱:۲۳ ب.ظ
- سپاسهای دریافتی: 66 بار
- تماس:
-
- پست: 3324
- تاریخ عضویت: چهارشنبه ۳ اسفند ۱۳۸۴, ۲:۱۵ ق.ظ
- سپاسهای ارسالی: 941 بار
- سپاسهای دریافتی: 1474 بار
- تماس:
ممنون فرهاد جان
کمري ايراد بزرگش همون شتر بودنش هست ادم عقبش رو که ميبينه فکر ميکنه که يه ماشين SUV هست.
درسته که کمري قيمتش يه خورده بالاست و باز هم بنظر من بشه به ماکسيما ترجيح دادش چون ماکزيما همين چند درصد توليد داخل بودنش کار رو خراب کرده جنس قطعات داخليش اصلا مطلوب نيس تازه بنظر من داخل کمري خوشکلتره با توجه به ديجيتالي بودن تنظيمات داخليش مثل ايرکانديشن و...
ماکزيماهاي اتومات گيرباکس هاشون مشکل داره ممکنه مه يکدفعه تو سرعت قفل کنه و ديگه دور موتور پايين نياد اين مساله براي يکي از دوستانم پيش اومد زنگ زده بود به امداد خودرو گفته بود ما هفته اي چندين مورد از همين مشکل رو داريم. همچنين اينکه ماکزيما زود خودش رو ميندازه و اصطلاحا لگن ميشه.
درضمن قدرت ماکزيما 225 اسب هست و 0-100 هم 7.7 ثانيه است و کمري هم 0-100 هشت و خورده اي هست.

کمري ايراد بزرگش همون شتر بودنش هست ادم عقبش رو که ميبينه فکر ميکنه که يه ماشين SUV هست.
درسته که کمري قيمتش يه خورده بالاست و باز هم بنظر من بشه به ماکسيما ترجيح دادش چون ماکزيما همين چند درصد توليد داخل بودنش کار رو خراب کرده جنس قطعات داخليش اصلا مطلوب نيس تازه بنظر من داخل کمري خوشکلتره با توجه به ديجيتالي بودن تنظيمات داخليش مثل ايرکانديشن و...
ماکزيماهاي اتومات گيرباکس هاشون مشکل داره ممکنه مه يکدفعه تو سرعت قفل کنه و ديگه دور موتور پايين نياد اين مساله براي يکي از دوستانم پيش اومد زنگ زده بود به امداد خودرو گفته بود ما هفته اي چندين مورد از همين مشکل رو داريم. همچنين اينکه ماکزيما زود خودش رو ميندازه و اصطلاحا لگن ميشه.
درضمن قدرت ماکزيما 225 اسب هست و 0-100 هم 7.7 ثانيه است و کمري هم 0-100 هشت و خورده اي هست.