پژو 405 ايران بهترين اتومبيل توليدي در خاور ميانه

در اين بخش مي‌توانيد در مورد مباحث فنی و تخصصی مرتبط با خودرو و وسايل نقليه بحث و تبادل نظر کنيد

مدیران انجمن: MOHAMMAD_ASEMOONI, Mohsen1001, RAHVAR, شوراي نظارت

New Member
پست: 8
تاریخ عضویت: جمعه ۲۴ اسفند ۱۳۸۶, ۹:۱۸ ق.ظ
سپاس‌های دریافتی: 4 بار

پژو 405 ايران بهترين اتومبيل توليدي در خاور ميانه

پست توسط mahyar2060 »

با توجه به قدمت طراحي بدنه پيكان و خارج از رده بودن تكنولوژي ساخت آن و نياز شديد به سرمايه گذاري مجدد براي قالب هاي بدنه و تجهيزات مورد نياز .ايران خودرو تصميم گرفت از سال 1368 پژو 405 را در مدل هاي GL و GLX توليد كند. اين خودرو در سال 1987 ميلادي با مدنترين تكنولوژي به عنوان جديدترين مدل توسط پژو به بازارعرضه شد و در سال 1988 ميلادي به عنوان بهترين اتومبيل سال در اروپا و همچنين به عنوان اتومبيل وارداتي به آمريكا انتخاب شده بود.خطوط جديد توليد پژو 405 نيز در تاريخ 13/9/1369 توسط رئيس جمهور كشورمان افتتاح شد.
از سال 1369 مونتاژ و توليد انواع اتومبيل سواري پژو (از جمله پژو 405 جي ال ، پژو 405 جي ال ايکس 1580 و 2000 سي سي و پژو 405 جي ال ايکس اتوماتيک 2000 سي سي) در خطوط توليد سواري سازي به انجام رسيده است.
ساخت داخلي قطعات اين محصول از سال 1373 در دستور کار شرکت ساپکو قرار گرفت. تا پايان سال 1377 کل اقلام حذف شده از مجموعه قطعات وارداتي که حاصل تلاش صنعتگران ايراني مي باشد و معادل 77% بوده و با درنظر گرفتن اقلامي که جهت حذف از مجموعه قطعات وارداتي به پژو فرانسه اعلام شده است ، ميزان ساخت قطعات داخل اين خودرو به 89% بالغ خواهد گرديد.
بررسي هاي به عمل آمده حاکي از اين بود که از ميان قطعات مورد استفاده در توليد پژو 405 مي بايست 35 قطعه به کلي تغيير مي يافت و علاوه بر آن 84 قطعه کاملا جديد شامل 17 قطعه مربوط به بدنه و 67 قطعه تزييناتي ، طراحي و ساخته مي شد و اين مبناي فعاليت فشرده طراحان و مهندسين مرکز تحقيقات ايران خودرو قرار گرفت.
کليه محاسبات و اقدامات اجرايي اين پروژه در مرکز تحقيقات ايران خودرو انجام شده و خودروي پژو 405 تشريفاتي (ليموزين) به عنوان اولين دستاورد اين مرکز تحقيقاتي محقق شد.
اعمال دقت و ظرافت در ساخت اين خودرو تا بدان حد بود که موجب شگفتي کارشناسان بين المللي خودرو گرديده و با اختصاص جايگاهي در موزه پژوي فرانسه به خودروي تشريفاتي ساخت ايران ، توانمندي صنعتگران ايراني به قضاوت جهانيان گذاشته شد. اين خبر در جرايد و محافل خارجي انعکاس وسيعي داشته و يکي از مجلات فرانسوي زبان از موفقيت ايران با تعبير "وقتي پژو مرسدس بنز را مات مي کند" ياد کرده است.
پژو 405 ايران بهترين اتومبيل توليدي در خاور ميانه
يکي از موفق ترين اتومبيلهاي کلاس متوسط پژو که در سال 1988 توسط بسياري از مجلات معتبر اتومبيل به عنوان اتومبيل سال انتخاب گشت ، اتومبيل پژو 405 مي باشد.
انواع مدلهاي پژو 405 که علاوه بر فرانسه در انگلستان نيز ساخته مي شود فقط به صورت سدان ( 4 در ) و استيشن بوده و موتور به صورت عرضي در امتداد پلسها نصب گشته است. در سالهاي گذشته پژو با موتور 1.4 ليتري نيز توليد مي گشت ولي به دليل محدوديتهاي کنترل گازهاي خروجي از اگزوز اين موتور از روي اتاق 405 حذف گرديد. سال 1995 پژو با موتورهاي تکنولوژي بالا و راندمان خوب به بازار عرضه مي شد ، از جمله موتور 1.8 ليتري با قدرت 101 اسب بخار و تورک 153 نيوتن متر ، موتور دو ليتري با 121 قوه اسب و تورک 176 نيوتن متر که همگي مدلهاي نامبرده به صورت 2 سوپاپ براي هر سيلندر مي باشد. در رديفهاي بالاتر موتورهاي چهار سوپاپ 2 ليتري با 2 ميل سوپاپ بالايي با 150 اسب قدرت و 183 نيوتن متر و همچنين موتورهاي اخير با کمک سيستم توربو MI16 قدرت خود را به 196 اسب بخار و 196 نيوتن متر و رينگهاي 16 اينچي و لاستيکهاي 205 خود که T16 ناميده مي شود ، مي تواند شتاب صفر تا صد خود را به 7 ثانيه برساند و حداکثر سرعت 230 کيلومتر را به دست آورد. پژو 405 همچنان با موتور ديزل 1905 سي سي نيز عرضه شده که مدل معمولي با قدرت 68 اسب بخار و مدل توربو با 90 اسب بخار اتومبيل بسيار کم مصرفي مي باشند.
پژو 405 در دو مدل GL و GLX به بازار عرضه شده و يکي از بهترين اتومبيلهاي مونتاژ شده در ايران مي باشد. بدنه پژو 405 ايران در عين زيبايي و جاداري با طرح آئروديناميک و با ضريب 31% در برابر جريان هوا مقاومت ناچيزي دارد
فاصله دو محور عقب و جلو از هم 2669 ميليمتر بوده که مانند تمامي مدلهاي پژو از حد متوسط کلاس خود فراتر مي باشد. اکسل پژو 405 مجهز به بازوهاي عرضي و فنرهاي مارپيچ مجهز به فنر لول و کمک فنر ضد چرخش به کمک فنرهاي دو جهته مي باشد. سيستم تعليق هر يک از چهار چرخ به صورت مستقل عمل کرده که سبب راحتي سرنشينان و چسبندگي بهتر در جاده و در مانورها مي گرد.
سيستم فرمان از نوع دنده شانه اي بوده که به صورت وضعيت بالا و پايين مي توان بر حسب قد راننده آن را تنظيم نمود . تعداد دور غربال فرمان 4.1 دور و شعاع گردش 5.5 متر است. توضيح آن که تعداد دور قفل در قفل در مدل GLX که مجهز به کمک هيدروليک است 3.1 دور مي باشد.
پژو 405 ايران داراي دو گاردان بوده و ديفرانسيل جلو مي باشد و از اين نقطه نظر تقسيم وزن 1020 کيلوگرمي خالص آن 605 کيلوگرم در جلو و 415 کيلوگرم بر روي اکسل عقب مي باشد که نسبت تقسيم 59.3% در جلو و 40.7% در عقب فراهم مي آورد. توضيح آنکه مدل جي ال ايکس پژو که وسايل آسايش بيشتري چون کولر ، فرمان هيدروليک ، قفل مرکزي ، شيشه هاي برقي براي سرنشينان جلو و شيشه رنگي را فراهم مي آورد ، وزني حدود 10 کيلوگرم سنگين تر از مدل GL دارد.
حداکثر سرعت پژوي 405 ايران 177 کيلومتر در ساعت بوده که اين اتومبيل مي تواند شتاب صفر تا يکصد کيلومتر را در زمان 12 ثانيه بپيمايد.
Junior Poster
Junior Poster
نمایه کاربر
پست: 134
تاریخ عضویت: چهارشنبه ۸ اسفند ۱۳۸۶, ۵:۱۸ ب.ظ
سپاس‌های دریافتی: 56 بار

پست توسط black bird »

مهيار جان

سلام

از مطلبت ممنون

فر قدرتمند که مي توانند سرنشينان را کباب کند در تجهيزات رفاهي 405 ذکر نشده!!!!!

آيا اتومبيلي که مربوط به دهه 80 است را مي توان خودرو ناميد؟

عمر اين خودرو سال ها است که تمام شده و اگر حرکتي صورت نگيرد سر نوشت و داستان پيکان دوباره تکرار خواهد شد.
Major II
Major II
پست: 434
تاریخ عضویت: یک‌شنبه ۱۱ آذر ۱۳۸۶, ۶:۰۲ ب.ظ
سپاس‌های ارسالی: 192 بار
سپاس‌های دریافتی: 361 بار
تماس:

پست توسط HARD »

اين مطلب مال چندين سال پيشه؟!؟ :???: :::P
:L:L :L:L :L:L
Junior Poster
Junior Poster
نمایه کاربر
پست: 188
تاریخ عضویت: شنبه ۱۰ شهریور ۱۳۸۶, ۸:۰۰ ب.ظ
سپاس‌های دریافتی: 14 بار

پست توسط maryam-paizi »

گه اشتباه نکنم تمام مدل هاي 405 در سال 1996 يا 97 در فرانسه از خط توليد خارج شدند.
اي شهر بخواب که اين ديوانه مرده است!
Major
Major
نمایه کاربر
پست: 854
تاریخ عضویت: سه‌شنبه ۴ دی ۱۳۸۶, ۶:۴۲ ق.ظ
سپاس‌های ارسالی: 361 بار
سپاس‌های دریافتی: 834 بار

پست توسط renger »

پژو 405 ايران بهترين اتومبيل توليدي در خاور ميانه

:???: :???:
تو رو خدا؟ جدي ميگي؟ پس اين پژوهايي که زرت زرت آتيش ميگرفتن افغاني بود نه؟
بعدشم مگه به جز ايران تو خاورميانه کشور ديگه اي هم اتومبيل توليد ميکنه؟ حتما افغانستان و عراق...
چرا ما هميشه خودمون با خاورميانه مقايسه ميکنيم؟ آرزو به دلمون يه بار بگن تو آسيا. حالا جهاني سرشون بخوره. مگه خاورميانه چي داره؟ 4 تا کشور اسير عبير و عربهاي مفتخور که از 4x4 خودشون پايين نميان.
بعدشم اين مقاله حتما مال همون دهه 80 بود دبگه نه؟ پژوه ايربگ داره؟ ABS داره؟ مصرف بنزين که قربونش برم. چي چي داره ؟
مژده به آقايان : پژو 405 بدون اير بگ ‏- بدون کمربندايمني – آماده آتش سوزي بدون دليل – بهترين عيدي براي همسر دلبندتان
Captain II
Captain II
پست: 530
تاریخ عضویت: یک‌شنبه ۲۴ تیر ۱۳۸۶, ۳:۰۶ ق.ظ
محل اقامت: اصفهان
سپاس‌های ارسالی: 36 بار
سپاس‌های دریافتی: 140 بار
تماس:

پست توسط Danial_4139 »

HARD نوشته شده:اين مطلب مال چندين سال پيشه؟!؟ :???: :::P
:L:L :L:L :L:L


بله این مطلب رو فکر کنم یک روزنامه در سال 77 منتشر کرده بود مال حداقل 10 سال پیش هست :?
بعد از وارد شدن ترکیه به بازار خاور میانه ایران چندید ساله که هر گونه لغبی رو به عنوان ، بهترین ، باکیفیت ترین ، ایمن ترین و ....
رو از دست داده و فکر نکنم هم با وجود افرادی مثل منوچهر منطقی تا 10 ها سال دیگه به جایگاه اصلیش برگرده . :shock:
Captain II
Captain II
پست: 653
تاریخ عضویت: دوشنبه ۲۱ آبان ۱۳۸۶, ۱۰:۳۱ ب.ظ
محل اقامت: تهران
سپاس‌های ارسالی: 1622 بار
سپاس‌های دریافتی: 668 بار
تماس:

پست توسط Ra30ol »

renger نوشته شده:
پژو 405 ايران بهترين اتومبيل توليدي در خاور ميانه

:???: :???:

بعدشم مگه به جز ايران تو خاورميانه کشور ديگه اي هم اتومبيل توليد ميکنه؟ حتما افغانستان و عراق...
چرا ما هميشه خودمون با خاورميانه مقايسه ميکنيم؟ آرزو به دلمون يه بار بگن تو آسيا. حالا جهاني سرشون بخوره. مگه خاورميانه چي داره؟ 4 تا کشور اسير عبير و عربهاي مفتخور که از 4x4 خودشون پايين نميان.


آقا قربون دهنت ، حرف دل من رو زدي. :)
خسته شديم از بس از مقامهاي اوليمون توي خاور ميانه گفتند. :-?
Novice Poster
Novice Poster
پست: 73
تاریخ عضویت: چهارشنبه ۱۹ دی ۱۳۸۶, ۱۲:۲۷ ق.ظ
سپاس‌های ارسالی: 39 بار
سپاس‌های دریافتی: 51 بار

پست توسط arash1468 »

سلام
ما در خيلي چيزها در دنيا اوليم.!!!!!

بگم يا خودتان مي دانيد؟
Major
Major
نمایه کاربر
پست: 854
تاریخ عضویت: سه‌شنبه ۴ دی ۱۳۸۶, ۶:۴۲ ق.ظ
سپاس‌های ارسالی: 361 بار
سپاس‌های دریافتی: 834 بار

پست توسط renger »

نه آرش جان ما خودمون ميدونيم شما زحمت نکش.
(الان که موج انتقادها و فحش و نفرين حواله ما بشه)
Captain II
Captain II
پست: 653
تاریخ عضویت: دوشنبه ۲۱ آبان ۱۳۸۶, ۱۰:۳۱ ب.ظ
محل اقامت: تهران
سپاس‌های ارسالی: 1622 بار
سپاس‌های دریافتی: 668 بار
تماس:

پست توسط Ra30ol »

arash1468 نوشته شده:سلام
ما در خيلي چيزها در دنيا اوليم.!!!!!

بگم يا خودتان مي دانيد؟


سري به لينك زير بزنيد :smile:
http://www.centralclubs.com/viewtopic.p ... highlight=
Major II
Major II
پست: 434
تاریخ عضویت: یک‌شنبه ۱۱ آذر ۱۳۸۶, ۶:۰۲ ب.ظ
سپاس‌های ارسالی: 192 بار
سپاس‌های دریافتی: 361 بار
تماس:

پست توسط HARD »

چرا بحث ها هميشه سياسي مي شه؟
بابا جان......(گور پدر سياست و سياستمدار که خودم هم هستم)
Major
Major
نمایه کاربر
پست: 854
تاریخ عضویت: سه‌شنبه ۴ دی ۱۳۸۶, ۶:۴۲ ق.ظ
سپاس‌های ارسالی: 361 بار
سپاس‌های دریافتی: 834 بار

پست توسط renger »

HARD دوست عزيز من که چيزي نگفتم؟ حرفم هم سياسي نبود واقعيت بود. حالا براي بعضي ها تلخ تقصير من نيست. اونها حس ناسيوناليستي و وطن پرستيشون باعث ميشه چشم روي واقعيت ها ببندن.
ببينيد دوست عزيز ما متاسفانه هميشه خودمون با کشورهاي ضعيف تر از خودمون مقايسه ميکنيم. مثلا ميگي مقام فلان در خاورميانه. خب خاورميانه به جز منايع طبيعي نفت و گاز چيز ديگه اي نداره و کشورهاي خاورميانه همه کشورهايي منفعل از نظر اقتصادي هستن که وابسته به نفت هستن. مثلا عربستان اقتصاد آنچناني نداره يا امارات ... اونها وابسته به پول نفت هستن و هرچيزي که لازم داشته باشن ميخرن و دليلي نميبينن که بخوان در داخل توليدش کنن.
در مورد خودرو هم فکر کنم به جز ترکيه ما تنها کشوري هستيم که در خاورميانه خودرو توليد ميکنيم اون هم چه خودروهايي همه زير استاندارد جهاني.
شما يه خودرو که تو ايران توليد ميشه و مطابق استاندارد نام ببر؟ انواع پژو؟ پرايد؟ سمند؟ رنو؟ وانت ها؟ کدوم؟
الان طبق آخرين استانداردها يک ماشين بايد داراي مصرف سوخت پايين و تجهيزات ايمني مثل ايربگ و اي.بي.اس... باشه.
خب پژو کدوم اينها رو داره؟ پرايد چي؟ سمند؟ پرشيا؟ کدوم؟
هر چيزي يه عمري داره عمرش که سر اومد بايد گذاشت کنار. پژو 405 ماشين خوبيه درست ولي بايد قبول کنيم عمرش سر اومده و ديگه قابل رقابت با ماشينهاي روز دنيا نيست. همينطور هم پرايد. خوب حالا هر سال خودشون ميان آمار ميگيرن بي کيفيت ترين ماشينها رو معلوم ميکنن. شرکت پژو الان چيزي حدود 15 سال توليدپژو 405 گذاشته کنار يعني هر چي اصلاحات و تغيرات که ميشد رو اين ماشين اعمال شد و حالا ديگه کارايي نداره. ولي اينجا ميان هر سال با يک تغيير کوچيک تو آپشن ماشين اونو با يه اسم جديد ميدن بيرون. روا، GLI ، RD... خب اينها يعني چي؟ عوام فريبي. خر همون خر پالونش عوض شده.
شما الان يه آمار بگير ببين عمده دليل مرگ و مير در تصادفات چيه؟ ضربه مغزي خب اگه اين ماشين ها ايربگ داشته باشه اينطور نميشه.
يا عامل بيشتر تصادفات چيه؟ درست کار نکردن سيستم ترمز ماشين و از کنترل خارج شدن ماشينو خب اگه اي.بي.اس داشته باشه که اينطور نميشه.
اين شرکتهاي خودرو سازي فقط به فکر سوددهي بيشتر خودشون هستن و به هيچ چيز ديگه اي فکر نميکنن. بي کيفيت ترين ماشينها رو توليد ميکنن بيشترين تعرفه رو روي ماشينهاي وارداتي ميبندن. در راستاي حمايت از صنايع داخلي!!! چون ميدونن ماشينهاي خودشون آشغال و اگه بنز با قيمتهاي 20-30 ميليوني وارد ايران بشه ملت ديگه به عنوان لگن هم از ماشينهاي اينها نميخرن اين کارو ميکنن. تعرفه 7 درصدي روي ماشينهاي وارداتي.
ژاپن بيشترين تعرفه رو روي کالاهاي آمريکايي ميبنده تا مردمش نرن و کالاي آمريکايي نخرن ولي از اون طرف توليدات خودش در بهترين حالت ممکنه که لازم به توضيح نيست.
ارسال پست

بازگشت به “مباحث فنی و تخصصی خودرو”