چند روز پیش ، وقتی ماشینو روشن کردم دیدم اگزوز صدا میده . بعد از دو روز صداش بیشتر شد . به مکانیک نشون دادم ، گفت باید خمره اگزوز جوش بخوره . بعدشم آدرس یه تعمیر اگزوز رو بهم داد .
به اونجا رفتم . اوس اگزوز گفت : خمره عقب و جلوی ماشینت باس عوض شه . میتونم الانم جوشش بدم ولی چند وقت دیگه دوباره همینجوری میشه و اگه وضعیتش همینجوری بمونه ممکنه موتورت سوپاپ بزنه .
خلاصه ما یه مخزن عقب خریدیم 19 تومن و یکی هم برای جلو 12 تومن . اجرت بنده خدا هم 7 تومن .
حین کار اوس اگزوز ، یه تیکه فیلتر از مخزن جلو آورد بیرون و بهم نشون داد و گفت : "اینو میبینی ؟ اینو واسه جلوگیری از آلودگی محیط زیست گذاشتن . حسابی نفس موتور رو میگیره . من خودم ورش داشتم . ماشینم پرواز میکنه . الان واسه شوما هم برش میدارم ." بعدش ماشینو تحویلمون داد .
خوب ! حالا پراید رو آزمایش کردیم . احساس کردم قدرتش بیشتر شده بود . البته کمی صدای اگزوز هم موتوری تر شده اما خیلی معلوم نیست . خودش یه کلاس شده .
اما از همه مهمتر ، درجه حرارت آبه ! دیگه از خط وسط بالاتر نمیاد !!! ماشین خیلی خنک شده ! توی بدترین ترافیکم از خط وسط بالاتر نیومد .
یادم میاد که وقتی دور دوم فن روشن میشد ، چراغ چک موتور هم روشن میشد که با تحقیق توی اینترنت فهمیدم واسه جریان کشیدن بالاست . الان با این وضعیت فکر کنم اونم برطرف میشه .
نتیجه گیری داستان :
سایپا پراید میسازه - پولشو از من میگیره - محیط زیست بهش ایراد میگیره - سایپا فیلتر خفن نصب میکنه ! - محیط زیست راضی میشه - سایپا که لایسنس محیط زیست رو بعلاوه پول منو میگیره و راضی میشه - حالا من مونده بودمو یه پراید دوستدار محیط زیست و البته داغ ! که موجب بروز مشکلات زیادی در کارکرد موتور میشه !
خوب ! به خواست خدا ما هم فیلتر رو برداشتیم و مشکل خودمونو حل کردیم .
قابل توجه پرایدهای انژکتوری طرح زیمنس !
موفق باشید .
