مشکلات فني پرايد

در اين بخش مي‌توانيد در مورد مباحث فنی و تخصصی مرتبط با خودرو و وسايل نقليه بحث و تبادل نظر کنيد

مدیران انجمن: MOHAMMAD_ASEMOONI, Mohsen1001, RAHVAR, شوراي نظارت

ارسال پست
New Member
پست: 15
تاریخ عضویت: یک‌شنبه 3 فروردین 1393, 11:35 pm
سپاس‌های ارسالی: 1 بار
سپاس‌های دریافتی: 14 بار

دود سیاه از اگزوز

پست توسط imanbashiri »

سلام من یه پراید کاربراتور ۸۰ دارم چند وقته که دود سیاه میکنه بردم پیش کاربراتور ساز تنظیم کرد شمع عا رو هم عوض کرد فیلتر بنزین هم عوض کرد صافی هوا رو هم عوض کرد ۲ روز خوب بود ولی باز دود میکنه یعنی وقتی معمولی سرگار میرم باهاش دود نمیکنه وقتی مثلا میخام یجا پارک کنم دور موتورش میاد زیر ۱ و دود میکنه همینطور وقتی تو ترافیک هستم یه دفعه دور موتورش میاد زیر ۱ دود میکنه بعضی وقتا هم که پر گاز میرم دود میکنه بعضی وقتا هم اصلا دود نمیکنه نمیدونم مشکل از چیه میشه راهنماییم کنید
New Member
پست: 1
تاریخ عضویت: شنبه 30 دی 1396, 9:54 pm
سپاس‌های دریافتی: 1 بار

Re:

پست توسط خدمات تخصصی آذرخش »

alireza7770 نوشته شده:سلام. من یک پراید صبا مدل 84 دارم. مدتیه که وقتی استارت می زنم ماشین خاموش می شه و باید وقتی گاز میدم استارت بزنم و ماشین رو روشن کنم که در اون صورت هم مدتی میکشه تا موتور بدون اینکه گاز بدم, در حالت خلاص, کار کنه و خاموش نشه. پیش چند نفر بردم که حرفهای مختلفی به من زدند.یکی گفت که از استپ موتورشه و اون رو عوض کردم ولی افاقه نکرد. یه نفر هم گفت که ایراد از ای سی یو اونه وباید عوض بشه. از اونجایی که به حرف هیچکدوم نمیش اعتماد کرد کسی میتونیه من رو راهنمایی کنه که چطور میشه ایراد این ماشین رو پیدا کرد و ایراد اون از چیه؟



سلام.شما اولین کاری که میکنید باید برید به یه تن اپ یا تنظیم موتور تابا دستگاه دیاگ خودروتون چک بشه.اگر مشکل از استپر بود باید چند استپر موتور را تست کرد مورد داشتیم استپر موتور نو کارنمیکنه بعد از اون ای سی یو رو فلش کنید امکان داره درست شه من استپر موتور برند frantec رو پیشنهاد میکنم که ضمانت عودت کالا داره
New Member
پست: 13
تاریخ عضویت: جمعه 18 اسفند 1396, 12:13 am
سپاس‌های دریافتی: 7 بار

Re:

پست توسط Abolfazl_MC »

MoDaei نوشته شده:یله اکثرا در ترافیک اینجور می شه.منظورتون از طرز رانندگی دقیقا چیه؟من بیشتر با دنده سنگین رانندگی می کنم که به ماشین فشار نیاد.


با سلام.بالا رفتن امپر شما به طرز رانندگی ربط نداره شما باید دو ترموستات مجزا برای تابستان و زمستان فراهم کنید ترموستات زمستانه درجه82 و ترموستات تابستانه درجه 74 این ترموستات هارو باید به صورت مجزا تعویض کنید که از این مشکل خلاص شید.
New Member
پست: 13
تاریخ عضویت: جمعه 18 اسفند 1396, 12:13 am
سپاس‌های دریافتی: 7 بار

Re: مشکلات پرايد من !

پست توسط Abolfazl_MC »

sirus_1 نوشته شده:من یک پراید مدل 85 دارم که تقریبا" 30 هزار کار کرده :
1- بعد از تزمز گرفتن فرمان و ماشین در سرعت های بالای 80 تا به شدت می لرزه !
2- بعد از یک سفر به شمال صدای موتور زیاد شده
4- و قتی گاز می دم - موتور کمی صدای ترتر می ده - البته ببخشید ها :-)
5- لنجت زیاد مصرف می کن - یکی از لنتها (از دو جفت لنت که طرفین دیسک نسب می شه ) خورده می شه و دیگری کاملا سالم است ؟ :-(

با تشکر از شما - اگه چیزی می دو نید راهنمایی کنید


باسلام.مشکل لرزش میتونه از تاب برداشتن دیسک ها یا بالانس نبودن چرخها باشه
زیاد شدن صدای موتور و ایجای صدایی مانند تر تر مربوط به فیلر هست که به صورت دوره های 6ماهه باید چک بشه مصرف یک طرفه لنت ها به علت روان نبودن کالیپر های ترمزه امیدوارم مشکلتون حل شه.
New Member
پست: 1
تاریخ عضویت: پنج‌شنبه 18 مرداد 1397, 4:27 am

Re: مشکلات فني پرايد

پست توسط ghoghnous60 »

سلام دوستان من به یک مشکل عجیب خوردم اگه کسی باده لطفا کمکم کنه
جدیدن برای 111 رینگ خریدم ،با سایز 13 و لاستیک 185 کخ داشتم انداختم روش،لبه گلگیر ها رو باد گیری کردم اودم بیرون ،اما مشکل من اینجاست که یه طرف لاستیک عقب گیر میکنه اما یه طرف نه ،به یک اندازه اوردم بیرون ، کمکهام سالمه،فاصله لاستیک تا کمک در طرفی که گیر میکنه یه ذره بیشتره .چرا ؟فکر میکنم دلیلش همین باشه که گیر میکنه ، کسی میتونه کمکم کنه ؟ممنون میشم
Colonel II
Colonel II
نمایه کاربر
پست: 4228
تاریخ عضویت: یک‌شنبه 12 اردیبهشت 1389, 12:44 pm
محل اقامت: زمین پهناور خدا ( أرضُ الله الواسعة)
سپاس‌های ارسالی: 4524 بار
سپاس‌های دریافتی: 8624 بار

Re: مشکلات فني پرايد

پست توسط MOHAMMAD_ASEMOONI »

ghoghnous60 نوشته شده: پنج‌شنبه 18 مرداد 1397, 4:36 am سلام دوستان
من به یک مشکل عجیب خوردم اگه کسی باده لطفا کمکم کنه
جدیدن برای 111 رینگ خریدم ،با سایز 13 و لاستیک 185 کخ داشتم انداختم روش
لبه گلگیر ها رو باد گیری کردم اودم بیرون ،اما مشکل من اینجاست که یه طرف لاستیک عقب گیر میکنه اما یه طرف نه ،به یک اندازه اوردم بیرون
کمکهام سالمه،فاصله لاستیک تا کمک در طرفی که گیر میکنه یه ذره بیشتره .چرا ؟
فکر میکنم دلیلش همین باشه که گیر میکنه ، کسی میتونه کمکم کنه ؟
ممنون میشم
سلام
فاصله ی همون جایی که لاستیک بهش گیر میکنه رو با قسمتی از لاستیک که به گلگیر میخوره رو دقیق اندازه بگیرید
در سمتِ دیگه هم همون فاصله رو اندازه بگیرید . به تحتمال 99% در سمتی که گیر میکنه کمتر هست

علتش میتونه خیلی چیزها باشه مثل بادگیری نامتساوی , کج نصب شدنِ اکسل عقب در کارخانه و کج شدن اکسل عقب بر اثر تصادف
.


==================================
صرفه جویی های میلیونی در هزینه های زندگی و خودرو
topic-t107118-984.html
.
topic-t106890-96.html

صرفه‌جویی های میلیونی در هزینه‌های خودرو

صرفه‌جویی های میلیونی در هزینه‌های زندگی

برنامه‌های کاربردی اندروید و اطلاعات مهم در مورد تنظیمات اندروید

جسارتاً آموزش توبه به زبان ساده

توصیه‌های مهم امنیتی

توصیه‌های بسیار مهم بهداشتی

تاپیک جامع سرویس و تعمیر و مشاوره آبگرمکن و پکیج

سوالات سیستم آبرسانی ساختمان


دوستِ عزیز، چه باور کنی چه باور نکنی چه خوشت بیاد چه خوشت نیاد ،همه ما آسمونی هستیم وشمارش معکوس برای بازگشتمون ازهمون روزِ اولِ خلقتمون شروع شده و حسابِ بسیار دقیقی هم در انتظارمونه.
یه آسمونیِ فعّال باش که آزمایشِ دنیا تکرارشدنی نیست.

باور نمیکنی؟ همۀ ثروت و قدرت و هوش و دانش و نفوذت رو به کار بگیر
تا مانعِ پرواز بشی.
قبول نداری؟
این شما واین هم دنیا
New Member
پست: 1
تاریخ عضویت: شنبه 24 شهریور 1397, 1:12 am

Re: مشکلات فني پرايد

پست توسط Sloverman »

سلام دوستان پرایدم ۸۷ صباس وقتی حرکت میکنم مخصوصا وقتایی که پدال گاز رو رها میکنم و میگیرم و وقتیم تو خاکی حرکت میکنم صدای تق تق از زیر یکی از چرخام میاد نشون ۲ تا جلوبندی ساز دادم گفتن سالمه ولی بردم یجا گفت بوش تبقت خرابه برام عوضش کرد ولی بازم همون صدای تق تق رو داره چرخ دیگه ماشینم بوش تبقش خراب شده بود بردم جلوبندی ساز عوضش کرد اونم موقع سربالایی صدای تق تق میده لطفا کمک کنید بتونم این مشکل رو حل کنم ممنون از همتون
New Member
پست: 2
تاریخ عضویت: یک‌شنبه 4 آذر 1397, 1:55 pm
سپاس‌های ارسالی: 2 بار

Re: مشکلات فني پرايد

پست توسط ع احمدی »

سلام 
پراید مدل 88 دارم . وقتی موتور گرم میشه دور موتور در حالت دور آرام بین 600 تا 1200  نوسان داره . بردم تعمیرگاه انژکتورها رو شستشو دادن استپر و مپ و شمع ها هم عوض کردن اشکال رفع نشد . بعد از تعمیر  ، صبح موقع استارت اول دور موتور تا 400 پایین میره در حد خاموش شدن موتور با لرزشهای شدید . لطفا راهنمایی کنید . سپاسگزارم 
Captain II
Captain II
نمایه کاربر
پست: 716
تاریخ عضویت: جمعه 3 دی 1395, 5:17 pm
محل اقامت: تبریز
سپاس‌های ارسالی: 1754 بار
سپاس‌های دریافتی: 837 بار

Re: مشکلات فني پرايد

پست توسط ho3ein2000 »

ع احمدی نوشته شده: یک‌شنبه 4 آذر 1397, 2:23 pmسلام 
پراید مدل 88 دارم . وقتی موتور گرم میشه دور موتور در حالت دور آرام بین 600 تا 1200  نوسان داره . بردم تعمیرگاه انژکتورها رو شستشو دادن استپر و مپ و شمع ها هم عوض کردن اشکال رفع نشد . بعد از تعمیر  ، صبح موقع استارت اول دور موتور تا 400 پایین میره در حد خاموش شدن موتور با لرزشهای شدید . لطفا راهنمایی کنید . سپاسگزارم 
با سلام
لطفا سنسور دمای آب و سیم های مربوط به اون رو هم چک کنید
استپر موتور جدید رو حتما اگر معرفی نشده به ای سی یو معرفیش کنید
خدا یاور بنده اش هست~ تا وقتی که بنده یاور برادرش باشه
New Member
پست: 1
تاریخ عضویت: چهارشنبه 18 اردیبهشت 1398, 5:32 pm

Re: مشکلات فني پرايد

پست توسط farhadsaboor »

سلام؛ من یک پراید مدل ۹۷ دارم که از روز اول مشکلات بسیاری دارد! متاسفانه نمایندگی هم احتمالا به دلیل همزمانی با گرانی ها هیچ کاری نمیکنند به جز وقت کشی!
مهمترین مشکل، مصرف بالای بنزین (حدود صدی یازده تا دوازده!) است که به چندین نمایندگی مراجعه کردم و میگویند "طبیعی است"!
دیگر اینکه دور موتور نوسان (در واقع میشه گفت بیشتر افزایش) دارد و کلا حالت طبیعی ندارد (چون من پیش از این هم چند پراید داشتم و کاملا برایم محسوس است) و گاهی هم هنگام حرکت انگار که ناگهان نیرویی ماشین را نگه میدارد!

لطفا اگر ممکن است راهنمایی بفرمایید؛ به ویژه برای مصرف بالای سوخت. حتی حاضرم اگر نیاز باشد به جایی غیر از نمایندگی بروم و هر هزینه ای دارد بپردازم که فقط این مشکل حل بشه.
ضمنا در اینترنت مطلبی خواندم درباره "ریمپ ای.سی.یو" که باعث بهبود شتاب و مصرف ماشین میشه، درسته؟
بسیار ممنون و سپاسگزارم.
Captain II
Captain II
نمایه کاربر
پست: 716
تاریخ عضویت: جمعه 3 دی 1395, 5:17 pm
محل اقامت: تبریز
سپاس‌های ارسالی: 1754 بار
سپاس‌های دریافتی: 837 بار

Re: مشکلات فني پرايد

پست توسط ho3ein2000 »

farhadsaboor نوشته شده: چهارشنبه 18 اردیبهشت 1398, 5:44 pm سلام؛ من یک پراید مدل ۹۷ دارم که از روز اول مشکلات بسیاری دارد! متاسفانه نمایندگی هم احتمالا به دلیل همزمانی با گرانی ها هیچ کاری نمیکنند به جز وقت کشی!
مهمترین مشکل، مصرف بالای بنزین (حدود صدی یازده تا دوازده!) است که به چندین نمایندگی مراجعه کردم و میگویند "طبیعی است"!
دیگر اینکه دور موتور نوسان (در واقع میشه گفت بیشتر افزایش) دارد و کلا حالت طبیعی ندارد (چون من پیش از این هم چند پراید داشتم و کاملا برایم محسوس است) و گاهی هم هنگام حرکت انگار که ناگهان نیرویی ماشین را نگه میدارد!

لطفا اگر ممکن است راهنمایی بفرمایید؛ به ویژه برای مصرف بالای سوخت. حتی حاضرم اگر نیاز باشد به جایی غیر از نمایندگی بروم و هر هزینه ای دارد بپردازم که فقط این مشکل حل بشه.
ضمنا در اینترنت مطلبی خواندم درباره "ریمپ ای.سی.یو" که باعث بهبود شتاب و مصرف ماشین میشه، درسته؟
بسیار ممنون و سپاسگزارم.
با سلام
دوست عزیز مصرف خودروی صفر اوایل زیاد هست و طبیعی
نیازی به ریمپ نیست مشکل شما مچ نبودن استپ موتور هست
 
خدا یاور بنده اش هست~ تا وقتی که بنده یاور برادرش باشه
Colonel II
Colonel II
نمایه کاربر
پست: 4228
تاریخ عضویت: یک‌شنبه 12 اردیبهشت 1389, 12:44 pm
محل اقامت: زمین پهناور خدا ( أرضُ الله الواسعة)
سپاس‌های ارسالی: 4524 بار
سپاس‌های دریافتی: 8624 بار

Re: مشکلات فني پرايد

پست توسط MOHAMMAD_ASEMOONI »

farhadsaboor نوشته شده: چهارشنبه 18 اردیبهشت 1398, 5:44 pm سلام
من یک پراید مدل ۹۷ دارم که از روز اول مشکلات بسیاری دارد
متاسفانه نمایندگی هم احتمالا به دلیل همزمانی با گرانی ها هیچ کاری نمیکنند به جز وقت کشی!
مهمترین مشکل، مصرف بالای بنزین (حدود صدی یازده تا دوازده!) است که به چندین نمایندگی مراجعه کردم و میگویند "طبیعی است"!
دیگر اینکه دور موتور نوسان (در واقع میشه گفت بیشتر افزایش) دارد و کلا حالت طبیعی ندارد (چون من پیش از این هم چند پراید داشتم و کاملا برایم محسوس است) و گاهی هم هنگام حرکت انگار که ناگهان نیرویی ماشین را نگه میدارد!
.
لطفا اگر ممکن است راهنمایی بفرمایید؛ به ویژه برای مصرف بالای سوخت.
حتی حاضرم اگر نیاز باشد به جایی غیر از نمایندگی بروم و هر هزینه ای دارد بپردازم که فقط این مشکل حل بشه.
ضمنا در اینترنت مطلبی خواندم درباره "ریمپ ای.سی.یو" که باعث بهبود شتاب و مصرف ماشین میشه، درسته؟
بسیار ممنون و سپاسگزارم.

سلام
.
اول باید مطمئن بشید که مقدار بنزینی که میزنید, درست باشه یعنی پمپ بنزین کلاهبردار , دزد نیست
.
بعدش باید مطمئن بشید که بنزین از باک نشت نمیکنه , یا تبخیر نمیشه و اگر ماشینتون سیستم کانیستر داره , کانیسترش سالمه
اگر توی ماشین یا بیرون ماشین بوی بنزین میاد پس ایراد داره
در باکِ سالم و استاندارد, اگه در باک رو باز کنین صدای فسسسس داره مثل بازکردنِ درب نوشابه گازدار
.
بعدش باید مطمئن بشین که مصرف رو درست اندازه گیری میکنین یعنی کیلومترشمار سالمه , لاستیکها کوچکتر یا بزرگتر از استاندارد نیست
.
با نرم افزار GPS و یا کمک گرفتن از یکی دو ماشین سالم میتونین از کیلومترشمار رو تست کنین
.
بعدش اگر مصرف بیشتر از حد اعلام شده توسط کارخونه هست باید برید دنبال علتش
.
مهمترین علتها:
خرابی رگولاتور سوخت (فشارشکنِ سوخت)
این قطعه اگر خراب بشه یا رسوب بگیره , ماشینتون فشارِ سوخت میگیره مثل فشار خون
وقتی هم فشار سوخت بره بالا , پاشش انژکتورها زیاد میشه و مصرف میره بالا
یک علامتش , دوده زدنِ شمعها هست
.
راهِ اصولیش اینه که فشار سوختِ پشت انژکتورها با فشارسنج اندازه گیری بشه
.
اگر فقط یکی دو شمع دوده داره پس مشکل به احتمال زیاد از انژکتورهای همون سیلندرها هست یعنی ممکنه نشتی داشته باشه
نشتیِ ثانیه ای یک قطره اصلاً مهم نیست چون موقع کار کردن, اونقدر تند باز و بسته میشه که فرصت نشتی پیدا نمیکنه
.
این تست رو هم انجام بدین:
با موتور کاملاً گرم , یکدفعه پا رو بذارین روی گاز
اگر دود سیاه دیده میشه پس مصرف بالاست
.
اگر با موتور نیم گرم یا گرم , آب و دوده ی سیاه میریزه از اگزوز پس مصرف بالاست
.
اگر در دور آرام , بوی خام سوزی زیاد داره , مصرف بالاست
.
دوده ی سر شمعها هم علامت مصرف بالاست

.
اگر مطمئن شدین که مصرف واقعاً بالاست , متهم اول , رگولاتور سوخت هست
علت دیگرش میتونه برنامه ECU باشه
باید با دیاگ, زمان باز و بسته شدن انژکتورها چک بشه که بیش از حد باز نمونه تا سوخت زیاد پاشیده نشه
.
.
قبلاً در مورد نصبِ کاهنده ی ولتاژ برای برقِ مثبت پمپ هم مطلب نوشته ام که با نصبش میشه حدود 1 تا 1.5 ولت , از برق پمپ رو کاهش داد برای شهر که باعث کاهش 10 تا 40 درصدی سوخت میشه . نصبش هم آسونه
معمولاً از کاهنده ی ولتاژ 30 ولتی 10 آمپری استفاده میشه تا کاهنده داغ نشه .
هشدار
کاهش بیش از حد سوخت باعث حرارت بیش از حد در سیلندرها و سوختن لبه های سوپاپها میشه
.
مصرف سوخت زیاد هم اگر تا حدِ حساب شده ای باشه ,قدرت موتور رو افزایش میده و در سرما زود روشن میشه
.
در ماشینهای مدرن , یکی از راههای افزایش قدرتِ موتور , استفاده از دکمه ی SPORT هست که باعث افزایش حساب شده ی ولتاژ پمپ بنزین و درنتیجه افزایش فشار سوخت و افزایش پاشش سوخت از انژکتورها میشه
.
هشدار
مسئولیتِ رعایتِ نکاتِ ایمنی و درست انجام دادنِ کارها و هر گونه خسارتِ جانی و مالی با خوانندگانِ این مطالب هست .
<br>
بنده و این سایت مسئولیتی نداریم

.
===================================


===================================
.
صرفه جویی های میلیونی در هزینه های خودرو و زندگی
.
http://www.centralclubs.com/topic-t107118-1008.html
.
http://www.centralclubs.com/topic-t106890-96.html

.
جسارتاً و با عرض معذرت, آموزش توبه :

http://www.centralclubs.com/topic-t71295.html
صرفه‌جویی های میلیونی در هزینه‌های خودرو

صرفه‌جویی های میلیونی در هزینه‌های زندگی

برنامه‌های کاربردی اندروید و اطلاعات مهم در مورد تنظیمات اندروید

جسارتاً آموزش توبه به زبان ساده

توصیه‌های مهم امنیتی

توصیه‌های بسیار مهم بهداشتی

تاپیک جامع سرویس و تعمیر و مشاوره آبگرمکن و پکیج

سوالات سیستم آبرسانی ساختمان


دوستِ عزیز، چه باور کنی چه باور نکنی چه خوشت بیاد چه خوشت نیاد ،همه ما آسمونی هستیم وشمارش معکوس برای بازگشتمون ازهمون روزِ اولِ خلقتمون شروع شده و حسابِ بسیار دقیقی هم در انتظارمونه.
یه آسمونیِ فعّال باش که آزمایشِ دنیا تکرارشدنی نیست.

باور نمیکنی؟ همۀ ثروت و قدرت و هوش و دانش و نفوذت رو به کار بگیر
تا مانعِ پرواز بشی.
قبول نداری؟
این شما واین هم دنیا
ارسال پست

بازگشت به “مباحث فنی و تخصصی خودرو”