مشکلات فني پرايد

در اين بخش مي‌توانيد در مورد مباحث فنی و تخصصی مرتبط با خودرو و وسايل نقليه بحث و تبادل نظر کنيد

مدیران انجمن: MOHAMMAD_ASEMOONI, Mohsen1001, RAHVAR, شوراي نظارت

ارسال پست
Captain II
Captain II
پست: 5147
تاریخ عضویت: شنبه 30 اردیبهشت 1385, 2:30 pm
محل اقامت: گشتم نبود نگرد نیست.
سپاس‌های ارسالی: 3 بار
سپاس‌های دریافتی: 127 بار
تماس:

پست توسط DJ.HAMED »

سلام
ما يه پرايد77 داريم کورهاي توپ توپ
توجاده ها 160 تو سرپاييني 180 تا ميره حرف نداره :grin:
اما مشکل اين ماشين بازم بنزينه اين ماشين صدي حدود20 تا مي سوزونه 8)
اما اون يکي ماشين ما صدي 8تا مي سوزونه
مي خوام بدونم با اينکه ماشين قديميه ارزش درست کردن داره يا نه بعدش مي خوام بفروشيمش يه گل اسم بنويسيم ارزش داره؟

پرايدهاي انزکتوري امسال حرف نداره از لحاظ شتاب تمام پرايدها و آردي رو مي خوره ولي خيلي بي کيفيتن ماشين برادرم که شهريور تحويل گرفت شاسي ماشين کج بود جعبه فرمانشم خراب بود 8)
اما هم از لحاظ بنزين خوبه هم سرعت :smile:
تازه من نديدم که پرايدهاي CLC بيشتر از 120 تا برند :x
Colonel II
Colonel II
نمایه کاربر
پست: 4117
تاریخ عضویت: سه‌شنبه 11 بهمن 1384, 6:16 pm
سپاس‌های ارسالی: 4503 بار
سپاس‌های دریافتی: 4332 بار
تماس:

پست توسط Reza6662 »

ramtin7162 نوشته شده:fareed3230 ببخش منو.
اره منظورم همون درجه اب بود که اشتباه نوشته بودم منو ببخشید.
نمیدونم چه مرگیشه .تازه کولرش هم 10 دقیقه خنک میکنه و 30 دقیقه باد گرم .
مدل ماشین من 7/84 هست.

سلام دوست عزيز
پرايد من هم كه مدل 83 هست و حدود 18000 كيلومتر راه رفته، تقريبن همين مشكل رو داره ولي هنگام حركت،
ميشه كولرش رو روشن كرد. پارسال بردم جايي براي شارژ گاز كولر، اونجا به تنظيمات اواپراتور كه داخل اتاق و زير
داشبورد صندلي كنار راننده هستن، دست زدن و از اون موقع، كمتر گرم مي كنه؛ هرچند كه هنوز هم در هواي خيلي
گرم يا حركت در سربالايي‏ها، كولر، قابل استفاده نيست.
ضمنن ممكنه مشكل رادياتور يا كم شدن آب رادياتور رو هم داشته باشيد. ضمنن داخل رادياتور، به نسبت
50 - 50 آب و مايع ضدجوش مخلوط كنيد.
به هر حال، بيشتر پرايدها همينطور هستند؛ غير از انواع ساخت كره. :D
 [External Link Removed for Guests]    
Major II
Major II
نمایه کاربر
پست: 136
تاریخ عضویت: سه‌شنبه 22 فروردین 1385, 11:03 pm
سپاس‌های ارسالی: 24 بار
سپاس‌های دریافتی: 46 بار
تماس:

پست توسط hajahmadi mohammad »

محسن جان ممنون به خاطر جوابتون . براي رفع اين مشكل فقط رادياتور رو عوض نكردم اونم چشم ببينم چي مي شه :?
لقمه ي هر خورنده را درخور او دهد خدا
آنچه گلو بگيردت حرص مکن مجو مجو
Captain II
Captain II
نمایه کاربر
پست: 4350
تاریخ عضویت: سه‌شنبه 23 اسفند 1384, 1:14 pm
محل اقامت: کرج پلاک 43!
سپاس‌های ارسالی: 6692 بار
سپاس‌های دریافتی: 12082 بار
تماس:

پست توسط Mohammad 1985 »

فکر مي‌کنم به خاطر اختلاف سرعت باشه، توي جاده معمولا سرعت بالاي 130 هست و توي شهر 50

مهدي جان من اولين باري هست كه مي شنوم كه مصرف در شهر كمتر از بيرون شهره! در داخل شهر به دليل ترمزهاي متعدد مقدار زيادي انرژي به هدر مي رود و اين امر باعث افزايش مصرف بنزين هست . پرايد من در شهر صدي 6.5 تا صدي 7 و در بيرون شهر تا 6 ليتر ميسوزونه :( :smile: ولي دارم اينو ميدم بره :lol:
به همه سياستمداران مشکوک باش.
جکسون براون
Administrator
Administrator
نمایه کاربر
پست: 15887
تاریخ عضویت: جمعه 7 بهمن 1384, 7:51 pm
سپاس‌های ارسالی: 72642 بار
سپاس‌های دریافتی: 31670 بار
تماس:

پست توسط Mahdi1944 »

Mohammad 1985
اين به نحوه رانندگي فرد بستگي داره، شايد عرف اين باشه، اما منطقه‌اي که بنده با در اون با ماشين تردد مي‌کنم تنها چيزي که داره دست اندازه و ترافيک اون بسيار ناچيز هست و البته بنده هم از ترافيگ تا حد امکان دوري مي‌کنم، اما بيرون شهر به خاطر سرعت بالاي 120 مصرف بالاتر مي‌ره
زندگي صحنه يکتاي هنرمندي ماست هرکسي نغمه خود خواند و از صحنه رود
صحنه پيوسته به جاست خرم آن نغمه که مردم بسپارند به ياد


[External Link Removed for Guests] | [External Link Removed for Guests] | مجله الکترونيکي سنترال کلابز

[External Link Removed for Guests] | [External Link Removed for Guests] | [External Link Removed for Guests]

لطفا سوالات فني را فقط در خود انجمن مطرح بفرماييد، به اين سوالات در PM پاسخ داده نخواهد شد
Captain II
Captain II
نمایه کاربر
پست: 4350
تاریخ عضویت: سه‌شنبه 23 اسفند 1384, 1:14 pm
محل اقامت: کرج پلاک 43!
سپاس‌های ارسالی: 6692 بار
سپاس‌های دریافتی: 12082 بار
تماس:

پست توسط Mohammad 1985 »

اما بيرون شهر به خاطر سرعت بالاي 120 مصرف بالاتر مي‌ره

بله كاملا درسته ولي وقتي شما با سرعت بيشتري حركت كنيد زودتر به مقصد ميرسيد و مصرف بنزين بيشتر طبيعي هست و چندان تاثيري در مصرف بنزين ندارد!
مثلا مسيري را در 30 دقيقه طي ميكنيد با سرعت 50 كيلومتر طي ميكنيد حال اگر با سرعت 100 كيلومتر حركت كنيد اين زمان به 15 دقيقه كاهش مي يابد و درسته مصرف بنزين كمي بيشتر ميشه ولي شما زمان بهتري داري و موتر مدت زمان كمتري كار ميكنه و سوخت مصرف ميكنه كه در نهايت مي بينيد كه تفاوت چنداني با هم ندارند زمان در برابر انرژي!!! اين فرمول رو خودم كشف كردم!!!! و شايد به زودي به من به اين خاطر نوبل مي گيرم :smile:
به همه سياستمداران مشکوک باش.
جکسون براون
Administrator
Administrator
نمایه کاربر
پست: 15887
تاریخ عضویت: جمعه 7 بهمن 1384, 7:51 pm
سپاس‌های ارسالی: 72642 بار
سپاس‌های دریافتی: 31670 بار
تماس:

پست توسط Mahdi1944 »

Mohammad 1985 زماني که همه چير ايده‌ال باشه بله، اما هر چه سرعت بالاتر بشه انرژي تلفي هم بالاتر مي‌ره و اين دليل عمده بالارفتن مصرف بنزين هست
پست شما ويرايش شد، هر حرفي جايي داره و جاي اينگونه صحبت‌ها هم اينجا نيست
زندگي صحنه يکتاي هنرمندي ماست هرکسي نغمه خود خواند و از صحنه رود
صحنه پيوسته به جاست خرم آن نغمه که مردم بسپارند به ياد


[External Link Removed for Guests] | [External Link Removed for Guests] | مجله الکترونيکي سنترال کلابز

[External Link Removed for Guests] | [External Link Removed for Guests] | [External Link Removed for Guests]

لطفا سوالات فني را فقط در خود انجمن مطرح بفرماييد، به اين سوالات در PM پاسخ داده نخواهد شد
اخراج شده
پست: 540
تاریخ عضویت: سه‌شنبه 20 تیر 1385, 1:22 pm
سپاس‌های دریافتی: 10 بار

پست توسط mhrb »

Mohsen1001, جان

من يک سوال در مورد اين سوپاپ ها داشتم ؟

چرا سوپاپ هاي پرايد اين قدر زود تنظيمش به هم مي خوره ؟

ما هر وقط که مي بريم نمايندگي ميديم سوپاپ ها رو نتظيم مي کنه ، بعد از تقريبا 1 هفته اي که ميگذره ديگه ماشين اون شتاب قبلي رو نداره .

يعني خيلي زود تنظيم سوپاپ هاش به هم مي خوره .

مشکل از کجاست ؟


پست شما به مشکلات فني پرايد منتقل شد...
Mohsen1001
Novice Poster
Novice Poster
پست: 64
تاریخ عضویت: جمعه 5 آبان 1385, 4:02 am
سپاس‌های ارسالی: 10 بار
سپاس‌های دریافتی: 10 بار

پست توسط mozafar »

با سلام به دوستان پرایدی
من میخوام پراید بگیرم .لطف کنید در مورد مدلهایی که الان نمایندگی
میفروشه مثل 141اگه اطلاع دارید برام بگید.در ضمن از ظاهر مدل
صبا بیشتر خوشم میاد صفرش تولید میشه؟چی جوریه؟ :-( :-(
Commander
Commander
پست: 3324
تاریخ عضویت: چهارشنبه 3 اسفند 1384, 2:15 am
سپاس‌های ارسالی: 941 بار
سپاس‌های دریافتی: 1474 بار
تماس:

پست توسط Mohsen1001 »

mozafar جان
ضمن خوش امد گويي به شما
منظورتون واضح نيست ، الان سايپا چند مدل پرايد توليد ميکنه يکي همين صبا هست که مدل معمولي پرايده و همچنين 141 که مدل ليفت بک حساب ميشه و از نظر امکانات و ظاهر کمي متفاوت هست.
سوال ديگري بود بفرماييد :D
Novice Poster
Novice Poster
پست: 64
تاریخ عضویت: جمعه 5 آبان 1385, 4:02 am
سپاس‌های ارسالی: 10 بار
سپاس‌های دریافتی: 10 بار

پست توسط mozafar »

در مورد 141
میگویند اتاقش زود به صدا می افتد . هنگام شستشو اب به داخل نفوذ میکند

شیشه عقب دید مناسبی ندارد.ایا واقعا چنین است ایا مو تور 141 و صبا مثل

هم است.از این دو مدل کدام از دیگری مزیت بهتری دارد. از جوابتان قبلا مچکرم
Commander
Commander
پست: 3324
تاریخ عضویت: چهارشنبه 3 اسفند 1384, 2:15 am
سپاس‌های ارسالی: 941 بار
سپاس‌های دریافتی: 1474 بار
تماس:

پست توسط Mohsen1001 »

mozafar عزيز

بله همينطوره ، طراحي اتاق واقعا مشکل داره ، از درز شيشه عقب اب به داخل راه پيدا ميکنه !!

امکانات هم فقط پخش CD و رينگ اسپرت ، چراغهاي کريستالي جلو.

موتورشون که يکي هست ، از جهت مزيت بنظرم همون مدلهاي صبا بهتره اقلا طراحي اتاقش بهم نخورده چون اتاق 141 از نظر ائروديناميکي و پايداري خودرو مشکل ايجاد ميکنه و...
ارسال پست

بازگشت به “مباحث فنی و تخصصی خودرو”