مشکلات فني پرايد
مدیران انجمن: MOHAMMAD_ASEMOONI, Mohsen1001, RAHVAR, شوراي نظارت
با تشكر از شما دوست عزيز ... يه سوال ديگم داشتم ... قبل از اينكه ترموستات رو بردارم فت خنك كننده بعضي وقتا بعد از خاموش كردن ماشينم كار مي كرد ... ولي حالا با برداشتن ترموستات با خاموش شدن ماشين حتي اگر دماي آب هم خيلي بالا باشه بازم فن از كار مي افته ... آيا به دليل برداشتن ترموستات همچين اتفاقي مي افته ؟
اگه ممكنه دقيقاً توضيح بدين كه تو دپارتمان خنك كننده آب چه اتفاقي مي افته .
اگه ممكنه دقيقاً توضيح بدين كه تو دپارتمان خنك كننده آب چه اتفاقي مي افته .
آنجا كه عشق فرمان مي دهد ، محال سر تسليم فرود مي آورد .

- پست: 4394
- تاریخ عضویت: سهشنبه ۲۳ اسفند ۱۳۸۴, ۱:۱۴ ب.ظ
- محل اقامت: کرج پلاک 43!
- سپاسهای ارسالی: 6716 بار
- سپاسهای دریافتی: 12104 بار
- تماس:
با تشكر از شما دوست عزيز ... يه سوال ديگم داشتم ... قبل از اينكه ترموستات رو بردارم فت خنك كننده بعضي وقتا بعد از خاموش كردن ماشينم كار مي كرد ... ولي حالا با برداشتن ترموستات با خاموش شدن ماشين حتي اگر دماي آب هم خيلي بالا باشه بازم فن از كار مي افته ... آيا به دليل برداشتن ترموستات همچين اتفاقي مي افته ؟
اگه ممكنه دقيقاً توضيح بدين كه تو دپارتمان خنك كننده آب چه اتفاقي مي افته .
عزيز من برداشتن ترموستات يك كار اشتباه و بي فايده هست!!!!
من نمي دونم اين دري وري ها رو كي توي ايران باب كرده! يكي نيست بگه اون همه مهندس توي كمپانيها نمي فهميدن اين مكانيكهاي ايراني مي فهمند واز اين دري وريها ميگن!!! ترموستات رو هر چه سريعتر نصب كنيد.به همه سياستمداران مشکوک باش.
جکسون براون
جکسون براون

- پست: 4394
- تاریخ عضویت: سهشنبه ۲۳ اسفند ۱۳۸۴, ۱:۱۴ ب.ظ
- محل اقامت: کرج پلاک 43!
- سپاسهای ارسالی: 6716 بار
- سپاسهای دریافتی: 12104 بار
- تماس:
کسی می دونه چجور می شه دمای روشن و خاموش شدن فن پرایدهای انژکتوری رو تغییر داد؟
منظورت چيه!
دوست عزيز دماي كار موتور هاي انژكتوري بالاتر از موتور كاربراتوري هست و اگه دماي آمپر آب خودروري شما يا هر كس ديگه اي يه نمه بالاتره مشكلي نداره شروع به كار فن توسط ECU كنترل مي شود و طبق تنطيمات كارخانه اي در بهينه ترين شرايط قرار دارد.به همه سياستمداران مشکوک باش.
جکسون براون
جکسون براون

- پست: 4394
- تاریخ عضویت: سهشنبه ۲۳ اسفند ۱۳۸۴, ۱:۱۴ ب.ظ
- محل اقامت: کرج پلاک 43!
- سپاسهای ارسالی: 6716 بار
- سپاسهای دریافتی: 12104 بار
- تماس:

-
- پست: 778
- تاریخ عضویت: جمعه ۲۶ آبان ۱۳۸۵, ۳:۰۴ ب.ظ
- محل اقامت: ..مازندران..
- سپاسهای دریافتی: 75 بار
MoDaei نوشته شده:یله اکثرا در ترافیک اینجور می شه.منظورتون از طرز رانندگی دقیقا چیه؟من بیشتر با دنده سنگین رانندگی می کنم که به ماشین فشار نیاد.
دوست عزيز شما ميتوني يه كليد مجزا براي فن درست كنيد تا در صورت بالا رفتن امپر اب توسط ان فن ماشين رو بكار بندازين اين كارو هم اكثر باطري سازها انجام ميدن كار سخت و پيچيدهاي هم نيست.ضمنا حركت با دنده سنگين كه بيشتر به ماشين فشار مياره
يه احتمال ديكه هم وجود داره و اونم اينه كه شايد ترموستات ماشين خراب باشه و تو دماي تعيين شده خودشو باز نميكنه و چون شما تو ترافيك هستين و رادياتور هم باد مخالف بهش نميخوره واسه همين دماي موتور بالا ميره 
"لشگر گوسفندان که توسط يک شير اداره ميشود,ميتواند لشگر شيران را که توسط يک گوسفند اداره ميشود ,شکست دهد."
مشکلات پرايد من !
من یک پراید مدل 85 دارم که تقریبا" 30 هزار کار کرده :
1- بعد از تزمز گرفتن فرمان و ماشین در سرعت های بالای 80 تا به شدت می لرزه !
2- بعد از یک سفر به شمال صدای موتور زیاد شده
4- و قتی گاز می دم - موتور کمی صدای ترتر می ده - البته ببخشید ها
5- لنجت زیاد مصرف می کن - یکی از لنتها (از دو جفت لنت که طرفین دیسک نسب می شه ) خورده می شه و دیگری کاملا سالم است ؟
با تشکر از شما - اگه چیزی می دو نید راهنمایی کنید
1- بعد از تزمز گرفتن فرمان و ماشین در سرعت های بالای 80 تا به شدت می لرزه !
2- بعد از یک سفر به شمال صدای موتور زیاد شده
4- و قتی گاز می دم - موتور کمی صدای ترتر می ده - البته ببخشید ها
5- لنجت زیاد مصرف می کن - یکی از لنتها (از دو جفت لنت که طرفین دیسک نسب می شه ) خورده می شه و دیگری کاملا سالم است ؟
با تشکر از شما - اگه چیزی می دو نید راهنمایی کنید

-
- پست: 778
- تاریخ عضویت: جمعه ۲۶ آبان ۱۳۸۵, ۳:۰۴ ب.ظ
- محل اقامت: ..مازندران..
- سپاسهای دریافتی: 75 بار
با سلام خدمت شما دوست عزيز
مشکل اول وچهارمتون احتمالا مربوط به تاب بر داشتن ديسک ترمز و وجود شيارهاي متعدد در يک طرف ديسک هست احتمالا علاوه بر مواردی که گفتین موقع ترمز گیری یه لرزشی در پدال ترمز احساس میکنید .توصيه ميشه سريعا اقدام به تعويض ديسکها کنيد .براي پرايد فکر نميکنم خيلي گرون باشه البته با تراشکاري کردن وبرداشتن يه لايه نازک از ديسک ميشه بهترش کرد ولي هيچ وقت مثل اولش نميشه.حتما تعويض کنيد.علتش هم اينه:1:دير تعويض کردن لنتها که موجب ايجاد خط روي ديسک ميشه 2:تغيير دما هاي شديد که موجب تاب بردشتن ديسک ميشه
براي مشکل دوم و سومتون چندين احتمال وجود داره: اما به احتمال زياد واشر گلويي اگزوز شل شده که تر ترميکنه وباعث میشه تو دورهای بالا صداي موتور زياد بشه .
البته اينها همه احتمالات هست وبراي اطمينان لطفا به نمايندگي (البته اگه تعميرکاراش کارشون خوبه)يا به يه فني کار باتجربه مراجعه کنيد.
مشکل اول وچهارمتون احتمالا مربوط به تاب بر داشتن ديسک ترمز و وجود شيارهاي متعدد در يک طرف ديسک هست احتمالا علاوه بر مواردی که گفتین موقع ترمز گیری یه لرزشی در پدال ترمز احساس میکنید .توصيه ميشه سريعا اقدام به تعويض ديسکها کنيد .براي پرايد فکر نميکنم خيلي گرون باشه البته با تراشکاري کردن وبرداشتن يه لايه نازک از ديسک ميشه بهترش کرد ولي هيچ وقت مثل اولش نميشه.حتما تعويض کنيد.علتش هم اينه:1:دير تعويض کردن لنتها که موجب ايجاد خط روي ديسک ميشه 2:تغيير دما هاي شديد که موجب تاب بردشتن ديسک ميشه
براي مشکل دوم و سومتون چندين احتمال وجود داره: اما به احتمال زياد واشر گلويي اگزوز شل شده که تر ترميکنه وباعث میشه تو دورهای بالا صداي موتور زياد بشه .
البته اينها همه احتمالات هست وبراي اطمينان لطفا به نمايندگي (البته اگه تعميرکاراش کارشون خوبه)يا به يه فني کار باتجربه مراجعه کنيد.

"لشگر گوسفندان که توسط يک شير اداره ميشود,ميتواند لشگر شيران را که توسط يک گوسفند اداره ميشود ,شکست دهد."
-
- پست: 2
- تاریخ عضویت: سهشنبه ۱۵ اسفند ۱۳۸۵, ۲:۱۸ ب.ظ
- سپاسهای ارسالی: 1 بار
من و پرايدم و چندتا سوال
سلام
اين اولين پست من كه اينجا ميزنم اگه سوالم ابتداي ببخشيد
من حدود 11 ماه كه يه پرايد صفر فرمون هيدروليك گرفتم الان حدود 3500 تا كار كرده
تابستون پارسال كه واسه سرويس اوليه بردم روغنش رو عوض كردن حالا چندتا سوال دارم
1- لازم الان روغنش رو عوض كنم ؟
2- چه مواردي هست كه الان بايد عوض بشه (منظورم روغن گيربكس ترمز وواسكازي و ...) يا كنترل بشه؟
3- در تعويض معكوس از 3 به 2 دنده گير ميكنه تا حالا 2 بار هم نمايدگي برم ولي يه مدت خوبه دوباره همون جوري ميشه !!
(البته ابن رو بگم من از اين قفل فرمونها كه پدال گلاچ رو قفل ميكنم ميزنم ممكنه ائن باعث بهم خوردن تنظيم كلاچ بشه ؟)
اين اولين پست من كه اينجا ميزنم اگه سوالم ابتداي ببخشيد
من حدود 11 ماه كه يه پرايد صفر فرمون هيدروليك گرفتم الان حدود 3500 تا كار كرده
تابستون پارسال كه واسه سرويس اوليه بردم روغنش رو عوض كردن حالا چندتا سوال دارم
1- لازم الان روغنش رو عوض كنم ؟
2- چه مواردي هست كه الان بايد عوض بشه (منظورم روغن گيربكس ترمز وواسكازي و ...) يا كنترل بشه؟
3- در تعويض معكوس از 3 به 2 دنده گير ميكنه تا حالا 2 بار هم نمايدگي برم ولي يه مدت خوبه دوباره همون جوري ميشه !!
(البته ابن رو بگم من از اين قفل فرمونها كه پدال گلاچ رو قفل ميكنم ميزنم ممكنه ائن باعث بهم خوردن تنظيم كلاچ بشه ؟)
-
- پست: 8
- تاریخ عضویت: یکشنبه ۲۷ خرداد ۱۳۸۶, ۱:۲۴ ب.ظ


