افت دور موتور از 10 و خاموش شدن آن

در اين بخش مي‌توانيد در مورد مباحث فنی و تخصصی مرتبط با خودرو و وسايل نقليه بحث و تبادل نظر کنيد

مدیران انجمن: MOHAMMAD_ASEMOONI, Mohsen1001, RAHVAR, شوراي نظارت

ارسال پست
Colonel II
Colonel II
نمایه کاربر
پست: 4215
تاریخ عضویت: یک‌شنبه 12 اردیبهشت 1389, 12:44 pm
محل اقامت: زمین پهناور خدا ( أرضُ الله الواسعة)
سپاس‌های ارسالی: 4512 بار
سپاس‌های دریافتی: 8616 بار

Re: افت دور موتور از 10 و خاموش شدن آن

پست توسط MOHAMMAD_ASEMOONI »

Setare68 نوشته شده: سه‌شنبه 10 اردیبهشت 1398, 7:29 am سلام

من 206 تیپ 2 مدل 90 دارم
.
مشکل ماشینم اینه که هنگام روشن کردن دور موتور میاد پایین زیر 10 و ماشین خاموش میکنه .
استارت میزنم باز خاموش میشه باید ده بار استارت بزنم , اخر هم خودم تا یه دقیقه گاز بدم به ماشین که دیگه خاموش نکنه
میذارم گرم میشه یهو بین راه هم که در حال حرکت هستم پشت ترافیک که میمونم گاز نمیخوره ماشین خاموش میشه
موقعِ کولر گرفتن هم ماشین خاموش میکنه
علت چیه ؟
ممنون.

سلام
به احتمال زیاد از موتور پله ای هست (اِستِپِر موتور)
.
استپر 2 کار انجام میده
1- ساسات برای روشن شدن در هوای سرد بعنی راه هوا رو خیلی میبنده تا غلطت سوخت زیاد بشه و موتور زود روشن بشه و بعدش به صورت اتوماتیک غلطت رو کاهش میده
2- تنظیم دور موتور در دور آرام هست (با کولر روشن و یا بدون کولر)
.
دور آرام یعنی دنده خلاص و بدون گاز دادن
معمولاً دور آرام باید حدود 950 تا 1000 دور در دقیقه باشه
.
با موتور کاملاً سرد , باید استپر شسته بشه به روش نوشته شده در این صفحه :
http://www.centralclubs.com/topic-t107118-300.html
.
بعدش باید به روش زیر ریست بشه
.
این کار اگه با موتور کاملاً سرد انجام بشه

سیم منفی باتری رو 2 یا 3 دقیقه بردارین و بعدش محکم وصل کنین

.
بعد از وصل کردنِ برق :
سوئیچ 5 ثانیه باز (چراغ چک روشن میشه )
س 5 ث بسته
س 5 ث باز
س 5 ث بسته
س 5 ث باز
استارت بدون گاز دادن
صبر کردن تا گرم شدنِ کاملِ موتور
کولر 10 ثانیه روشن بدون گاز دادن
کولر10 ث خاموش بدون گاز دادن
خاموش کردنِ موتور
.
اگر با این کارها مشکل حل نشد پس به احتمال زیاد استپر خراب شده دیگه
اما بهتره با استپر ماشین یک فرد آشنا تست کنین تا بیخودی قطعه نخرید
.
C
===================================


===================================
.
صرفه جویی های میلیونی در هزینه های خودرو و زندگی
.
http://www.centralclubs.com/topic-t107118-1008.html
.
http://www.centralclubs.com/topic-t106890-96.html

.
جسارتاً و با عرض معذرت, آموزش توبه :

http://www.centralclubs.com/topic-t71295.html
صرفه‌جویی های میلیونی در هزینه‌های خودرو

صرفه‌جویی های میلیونی در هزینه‌های زندگی

برنامه‌های کاربردی اندروید و اطلاعات مهم در مورد تنظیمات اندروید

جسارتاً آموزش توبه به زبان ساده

توصیه‌های مهم امنیتی

توصیه‌های بسیار مهم بهداشتی

تاپیک جامع سرویس و تعمیر و مشاوره آبگرمکن و پکیج

سوالات سیستم آبرسانی ساختمان


دوستِ عزیز، چه باور کنی چه باور نکنی چه خوشت بیاد چه خوشت نیاد ،همه ما آسمونی هستیم وشمارش معکوس برای بازگشتمون ازهمون روزِ اولِ خلقتمون شروع شده و حسابِ بسیار دقیقی هم در انتظارمونه.
یه آسمونیِ فعّال باش که آزمایشِ دنیا تکرارشدنی نیست.

باور نمیکنی؟ همۀ ثروت و قدرت و هوش و دانش و نفوذت رو به کار بگیر
تا مانعِ پرواز بشی.
قبول نداری؟
این شما واین هم دنیا
New Member
نمایه کاربر
پست: 16
تاریخ عضویت: دوشنبه 16 اردیبهشت 1398, 11:41 pm
سپاس‌های ارسالی: 6 بار
سپاس‌های دریافتی: 34 بار

Re: افت دور موتور از 10 و خاموش شدن آن

پست توسط l__Morteza__l »

سلام توی خودروهای ایرانی اینجوریه وگرنه بقیه دنیا با دیاگ زدن مشکلاتو میفهمن! اما اگه از استپر و وایر نباشه باید سنسور اکسیژن و سنسور پدال گاز چک بشه چون گاهی نیم سوز میشه ولی دستگاه عیب یابی نمیتونه بکنه...
سپاس
((_____هر شکستی مقدمه پیروزیست... _____))


ولی خیلی زور نزنید که اول شکست بخورید :grin: ...

مبحث ازمون و خطا رو برای یه همچین روزایی گذاشتن که اول تئوری شکست رو بچینید بعد برای پیروزی بلند شید قدم بردارید...
New Member
پست: 1
تاریخ عضویت: پنج‌شنبه 27 تیر 1398, 9:01 am

Re: افت دور موتور از 10 و خاموش شدن آن

پست توسط حخه »

سلام به دوستان 
شایعه ترین  دلیل افت دور موتور به خصوص برای پراید سنسور اکسیژن میباشد
وقتی شما در موقع استارت زدن که موتور ماشین سرد است با افت دور موتور مواجعه میشید علت ان سنسور اکسیژن است چون این سنسور یکی از وضایفش ساست گیری اتوماتیک می باشد وقتی سنسور خوب کار نکنه پارامتر مناسب به کامپیوتر ارسال نمیشه وبنزین به جای اینکه به صورت پودر در محفظه سیلند پاشش بشه به صورت شور اب ریخته میشه و باعث میشه سر شمع شما خیس بشه تا این خیسی در اثر حرارت اتومبیل شما از بین بره با عث ایجاد افت دور موتور میشود
در خیلی از مواقع شما وقتی دیاگ میزنی سنسور اکسیژن شما پارامتر مناسبی را نشان میده اما دوستان همیشه با هر دستگاهی و با هر شخصی دستگاه دیاگ نزنید که باعث ایجاد هزینه های مزاعف شود چون دستگاه دقیق دیاگ ایرادات رانشان میده دلیل دیگه افت دور موتور در حالت سردی موتور ماشین سنسور اب زاویه پاشش سوزن انژکتور تا حدودی استپ موتور(استپ موتور مهمترین علت خرابی ان گاز زیاد خوردن ماشین میباشد تا افت دور موتور)تا حدودی شمع و یا وایر میباشداما مهترین علت افت دور موتور سنسور اکسیژن است که متاسفانه تقریبا تمام مکانیک کاران و تنظیم موتور قادر به تشخیص ان نمیباشد
برای حل این مشکل دو موضوع پیشنهاد میشه 
1- تهیه سنسور NTK ژاپن 
2- بستن برنامه سنسور اکسیژن انداختن پارامتر ان روی سنسور منیفولد 
که گزینه دوم بهتر است چون اولا دیگه نگران خرابی سنسور اکسیژن وهزینه ان نمیباشید 2-مصرف سوخت تا حد قابل توجه ای کاهش پیدا میکند 3- موتور شما دیگه خیلی خیلی صاف کار میکند و نگران معاینه فنی نباشید چون اگر این کار توسط یک دیاگ زن حرفه ای صورت بگیرد اصلا الودگی از خود نشان نمیدهد 
باتشکر (پوریا)
New Member
پست: 1
تاریخ عضویت: پنج‌شنبه 24 مرداد 1398, 4:26 pm

Re: افت دور موتور از 10 و خاموش شدن آن

پست توسط Shayank7 »

سلام ماشین من پرایده و چند وقته وقتی ماشین (سرده) استارت میزنم فورا دور موتور میفته وخاموش میشه و حداقل باید 10 دقیقه وقت بزارم تا گرم بشه و روشن بشه و بعضی مواق وقتام روش میکنم بعد از افتادن دور موتور صدای تاپ تاپ هم از موتور میاد رفتم زدم دیاگ هیچی نشون نداد اخه فقط وقتی موتور سرده انجوریه لطفا کمکم کنید دیونم کرده از اسپر هم نیست
New Member
پست: 1
تاریخ عضویت: جمعه 17 مرداد 1399, 5:47 pm

Re: افت دور موتور از 10 و خاموش شدن آن

پست توسط Yasermoseninejad »

سلام.ماشین من پراید مدل ۸۸ هست.‌وقتی با cngکار میکنه موقعی که پشت چراغ یا سرعت گیر پا رو کلاج میذارم دور موتور میاد رو نیم بعضی وقتام خاموش میشه.چند بار بردم تنظیم کردن ولی باز تغییری نکرد.اولش درست کار میکنه اما دوباره همون مشکل پیش میاد.دیاگم جواب نداد.استیپرم عوض کردم درست نشد.ژگلاتور هم تعویض کردم.با بنزین مشکلی ندارم و خوب کار میکنه.ممنون میشم راهنمایی کنید.
New Member
پست: 1
تاریخ عضویت: یک‌شنبه 28 دی 1399, 10:26 pm

Re: افت دور موتور از 10 و خاموش شدن آن

پست توسط hosseinm455 »

dastaran نوشته شده: چهارشنبه 4 اسفند 1389, 10:39 am جدیداً مشکلی پیدا کرده ماشینم (ای ال ایکس 83)

گاهی اوقات (بستگی به سردی و گرمی موتور هم نداره - شده بعد از طی 40 ، 50 کیلومتر یهو اینجوری شده ) اگر پا را از روی گاز بر دارم دور موتور افت میکنه و خاموش میشه . گاهی اوقات کمی صبر میکنم و با تامل و کمی مکث سوئیچ را بسته و باز میکنم درست میشه . گاهی اوقات هم نه درست نمیشه
کسی میدونه ماشین چشه؟
New Member
پست: 2
تاریخ عضویت: چهارشنبه 2 تیر 1400, 11:32 am

Re: افت دور موتور از 10 و خاموش شدن آن

پست توسط 0012166782 »

سلام 4 ماه درگیر خودرو 206 تیپ5 مدل95 هستم هنگامی که ماشین سرد است در حین حرکت 2تا تک بوق پشت کیلومتر میزنه  میفهم هرچی کلاچ بگیرم و ترمز کنم ماشین خاموش میشه  بعد از یک ساعت کار کردن اکی میشه خاموش نمیشه استوپر   ای سی یو سنسور منیفولد عوض کرد درست نشد بهترین دیاگ ها رو زدم نمایندگی بردم درست نشد 
آخرین ويرايش توسط 1 on 0012166782, ويرايش شده در 0.
Colonel II
Colonel II
نمایه کاربر
پست: 4215
تاریخ عضویت: یک‌شنبه 12 اردیبهشت 1389, 12:44 pm
محل اقامت: زمین پهناور خدا ( أرضُ الله الواسعة)
سپاس‌های ارسالی: 4512 بار
سپاس‌های دریافتی: 8616 بار

Re: افت دور موتور از 10 و خاموش شدن آن

پست توسط MOHAMMAD_ASEMOONI »

0012166782 نوشته شده: چهارشنبه 2 تیر 1400, 11:48 am سلام

4 ماه درگیر خودرو 206 تیپ5 مدل95 هستم

هنگامی که ماشین سرد است در حین حرکت 2تا تک بوق پشت کیلومتر میزنه  و میفهم هرچی کلاچ بگیرم و ترمز کنم ماشین خاموش میشه.

  بعد از یک ساعت کار کردن اکی میشه خاموش نمیشه.

استِپر ، ای سی یو و سنسور منیفولد رو عوض کردم ولی درست نشد .

بهترین دیاگ ها رو زدم ، نمایندگی بردم ، درست نشد 

سلام .‌

◼️ این ماشین مشکل برقی داره که می‌تونه از قطعیِ ناگهانیِ یک سیم یا یک فیش یا یک رله باشه یعنی یک فیش یا سیم از داخلش بریدگی و قطعی داره و با قطع شدنش موتور دچار مشکل میشه و بعد از مدتی وصل میشه .

◼️ به احتمال زیاد این مشکل به سیمها یا فیش اِستِپِر موتور stepper motor یا همون موتور پله‌ای ربط داره چون میگین با ترمز زدن و یا کلاچ گرفتن ، موتور خاموش میشه .
مسئولیت روشن نگه داشتنِ و تنظیم بودن دور موتور در دو آرام با اِستپر موتور هست .

◼️ در دور آرام ، با سیمها و فیش استپر ور برید ببینید آیا موتور خاموش میشه ؟ و یا به ارزش می‌افته ؟ و یا دورش می‌ره بالاتر از نرمال ؟

◼️ این تست رو هم انجام بدین و نتیجه رو خبر بدین :

موتور رو روشن کنید و بدون گاز دادن صبر کنین تا خوب گرم بشه .

بعدش فیش استپر رو بکشید و رانندگی کنید

در این مدت اصلاً از کولر نباید استفاده کنید .

اگر دیگه مشکل پیدا نکرد پس مشکل از مدار استپر بوده .
از خود استپر نیست چون نوشتین اِستپر رو عوض کردین مشکل حل نشد .

======================================
◼️ همین تست رو یک بار هم با کشیدن فیش سنسور دریچه ی گاز انجام بدین .
سنسور دریچه ی گاز هم اگر خراب باشه و یا فیشش و یا یک سیمش مشکل داشته باشه می‌تونه باعث خاموش شدن موتور بشه .

======================================

◼️ سیم منفی باتری به بدنه رو هم چک کنید که ضخیم باشه و محکم به بدنه وصل شده باشه و محل نصبش هم زنگ زدگی و کثیفی نداشته باشه .

◼️ولی اگر همیشه بعد از مدتی ثابت و معین درست میشه پس مشکل می‌تونه الکترونیکی باشه .

◼️ نوشتین که کامپیوتر رو عوض کردین و تغییری نکرده پس بعید می‌دونم همیشه بعد از مدتی ثابت و معین درست بشه . یعنی باید مدت در هر دفعه فرق داشته باشه با دفعات قبل .

◼️ ضمناً اگر که همزمان با بوق ، چراغ چک هم روشن میشه پس با دیاگ زدن مشخص میشه که کدوم قطعه مشکل داره و با اینکه در کدوم مدار مشکل وجود داره .
صرفه‌جویی های میلیونی در هزینه‌های خودرو

صرفه‌جویی های میلیونی در هزینه‌های زندگی

برنامه‌های کاربردی اندروید و اطلاعات مهم در مورد تنظیمات اندروید

جسارتاً آموزش توبه به زبان ساده

توصیه‌های مهم امنیتی

توصیه‌های بسیار مهم بهداشتی

تاپیک جامع سرویس و تعمیر و مشاوره آبگرمکن و پکیج

سوالات سیستم آبرسانی ساختمان


دوستِ عزیز، چه باور کنی چه باور نکنی چه خوشت بیاد چه خوشت نیاد ،همه ما آسمونی هستیم وشمارش معکوس برای بازگشتمون ازهمون روزِ اولِ خلقتمون شروع شده و حسابِ بسیار دقیقی هم در انتظارمونه.
یه آسمونیِ فعّال باش که آزمایشِ دنیا تکرارشدنی نیست.

باور نمیکنی؟ همۀ ثروت و قدرت و هوش و دانش و نفوذت رو به کار بگیر
تا مانعِ پرواز بشی.
قبول نداری؟
این شما واین هم دنیا
New Member
پست: 2
تاریخ عضویت: چهارشنبه 2 تیر 1400, 11:32 am

Re: افت دور موتور از 10 و خاموش شدن آن

پست توسط 0012166782 »

سلام باکشیدن فیش استوپر و چک کردن دریچه گاز و سر باتری اکی نشد هنوزم وقتی ماشین سرده دور متور هنگام حرکت و 2 به1 کردن  یا کلاچ گرفتن یا ترمز گرفتن خاموش میشه 
Colonel II
Colonel II
نمایه کاربر
پست: 4215
تاریخ عضویت: یک‌شنبه 12 اردیبهشت 1389, 12:44 pm
محل اقامت: زمین پهناور خدا ( أرضُ الله الواسعة)
سپاس‌های ارسالی: 4512 بار
سپاس‌های دریافتی: 8616 بار

Re: افت دور موتور از 10 و خاموش شدن آن

پست توسط MOHAMMAD_ASEMOONI »

0012166782 نوشته شده: سه‌شنبه 8 تیر 1400, 11:02 am سلام

باکشیدن فیش استوپر و چک کردن دریچه گاز و سر باتری اکی نشد

هنوز هم وقتی ماشین سرده دور موتور هنگام حرکت و 2 به1 کردن  یا کلاچ گرفتن یا ترمز گرفتن خاموش میشه 

سلام

◼️ چون میگین فقط با موتور سرد اینجوری میشه پس احتمال خرابی سنسور حرارت موتور هم وجود داره . همون سنسوری که حرارت موتور رو به کامپیوتر اطلاع میده به زبانِ ولتاژهای مختلف .

◼️ اگر آشنا دارید ، همون سنسور رو با ماشینشون جابجا کنید و ببینید نتیجه چی میشه .

فیش رو هم چک کنید که سولفاته و یا خراب و یا لَق نباشه .

البته با اهم متر هم میشه مقاومتش رو در حالت سرد و نیم گرم و کاملاً گرم چک‌کرد . باید نزولی و یا صعودی باشه .

◼️ ضمناً بهتره مقاومت وایرشمع ها رو هم با اهم متر اندازه‌گیری کنید
مقاومت بیش از ۵ هزار اهم ( ۵ کیلو اهم) یعنی بنجل و یا نیم سوز هست . بین ۵۰۰ اهم تا ۴۰۰۰ اهم خوب هست . تا ۵۰۰۰ هم قابل تحمل هست .
هر وایری هم که مقاومتش با بقیه چند هزار اهم فرق داره پس نیم سوز هست .

اگر ماشینتون دلکو داره ، وایر کویل به دلکو هم باید مقاومتش چک‌ بشه
صرفه‌جویی های میلیونی در هزینه‌های خودرو

صرفه‌جویی های میلیونی در هزینه‌های زندگی

برنامه‌های کاربردی اندروید و اطلاعات مهم در مورد تنظیمات اندروید

جسارتاً آموزش توبه به زبان ساده

توصیه‌های مهم امنیتی

توصیه‌های بسیار مهم بهداشتی

تاپیک جامع سرویس و تعمیر و مشاوره آبگرمکن و پکیج

سوالات سیستم آبرسانی ساختمان


دوستِ عزیز، چه باور کنی چه باور نکنی چه خوشت بیاد چه خوشت نیاد ،همه ما آسمونی هستیم وشمارش معکوس برای بازگشتمون ازهمون روزِ اولِ خلقتمون شروع شده و حسابِ بسیار دقیقی هم در انتظارمونه.
یه آسمونیِ فعّال باش که آزمایشِ دنیا تکرارشدنی نیست.

باور نمیکنی؟ همۀ ثروت و قدرت و هوش و دانش و نفوذت رو به کار بگیر
تا مانعِ پرواز بشی.
قبول نداری؟
این شما واین هم دنیا
ارسال پست

بازگشت به “مباحث فنی و تخصصی خودرو”