[COLOR=#NaNNaNNaN][FONT=Times New Roman]پولی سر ميل لنگ <?xml:namespace prefix = o ns = "urn:schemas-microsoft-com:office:office" /><o:p></o:p>
[FONT=Times New Roman]PULLEY CRANK SHAFT PEUGOT<o:p></o:p>
[COLOR=#NaNNaNNaN][FONT=Times New Roman]پولی – فولی - قرقره – چرخك – قرقره شياردار دوار گرداننده تسمه - چرخچه<o:p></o:p>
[COLOR=#NaNNaNNaN][FONT=Times New Roman]آيا ميدانيد عدم اطلاع از نحوه كاركرد اين قطعه هنگام خرابی آن ، ممكن است باعث شود، بر حسب اشتباه مكانيك در تشخيص عيب اين قطعه در خودرو، شما نا آگاهانه هزينه خريد كمپرسور يا پمپ هيدروليك يا هرزگردها را بپردازيد . در خودروهای قديمی اين قطعه تماماً از جنس فلز بود و به ندرت مگر در صورت تصادف آسيب ميديد . جالب است كه بدانيد تشخيص خرابی اين قطعه به آسانی حتی با ديدن و لمس كردن نيزميسر نميباشد . اين پولی از دو تكه فلز و يك تكه لاستيك با ضخامت كم ساخته شده كه بين دو قطعه فلزی بسختی جا داده شده است و در صورت سالم بودن ساير لوازميكه از گردش آن نيرو ميگيرند نبايست اين لاستيك بلغزد و فقط بايد بازی دورانی الاستيكی كمی داشته باشد . در صورت تشخيص صحيح مكانيك و نياز به تعويض آن بهتر است نوع اصلی آن خريداری شود ، قيمت نوع اصلی آن كمی بيشتر از سه چهارم قيمت نوع بدل آن است . <o:p></o:p>
[COLOR=#NaNNaNNaN][FONT=Times New Roman]موتورخودروهای خانواده پژو 405 ( انواع سمند- پارس ) و انواع پژو 206 مانند موتورهای جديد بعضی از خودروها ، دارای فولی سر ميل لنگ با ضربه گير لاستيكی هستند . كار پولی سر ميل لنگ ، انتقال قدرت گردشی موتور خودرو، بوسيله تسمه ، جهت چرخاندن فولی های دستگاه مولد برق ، كمپرسور كولر و پمپ سامانه هيدروليك در خودروهای نامبرده ميباشد.<o:p></o:p>
[COLOR=#NaNNaNNaN][FONT=Times New Roman]اين پولی برای دفع ضربات و شوكهای كمپرسور كولر و پمپ روغن هيدروليك به محور ميل لنگ و بلعكس ، بصورت سه قطعه ائی طراحی شده است . قطعه داخلی از جنس فلز و قطعه ميانی از لاستيك و قطعه بيرونی كه دارای شيارهای جای حركت تسمه ميباشد نيز فلزی است . اين فولی بوسيله قطعه داخلی آن بر روی محور ميل لنگ با خار تثبيت و با يك عدد پيچ بسته ميشود. نقش قطعه ميانی از نظر عملكرد همانند كاپلينگهای قابل ارتجاع محورها در دفع ضربات ميباشد . وجود اين لاستيك ( منجيد) باعث ميگردد پولی از حالت يك تكه ( صلب) و بدون انعطاف، به يك قطعه با قابليت انعطاف خيلی كم تبديل شود و لگدهای حاصل از روشن كردن خودرو در حاليكه دكمه كولر روشن است و يا هنگاميكه فرمان با حداكثر كورس خود به چپ و يا راست تابانده شده و يا به علت وجود يك ايراد فنی اگر موتور با ريپ زدن كار ميكند را بگيرد و شوك حاصله از ضربه ، به موتور و ساير قطعات وارد نگردد . <o:p></o:p>
[COLOR=#NaNNaNNaN][FONT=Times New Roman] اگر بعللی گير و ايراد دربلبرينگ هرزگرد ها و يا دينام و يا كمپرسور كولر ، و پمپ هيدروليك پيش بيايد ضربه ناشی از گيرپاژ با سر خوردن اين لاستيك در جای خودش دفع ميشود و به ميل لنگ كمتر منتقل ميشود در اين هنگام صدای جيغ مانندی از پولی شنيده ميشود . اين صدا بسيار شبيه به رد كردن و سر خوردن تسمه بر روی پولی است و تا حدودی نيز شبيه به لغزش دو قطعه فلز به همديگر نيز ميباشد.<o:p></o:p>
[COLOR=#NaNNaNNaN][FONT=Times New Roman] گاهی نامرغوب بودن پولی سر ميل لنگ كه بيشترمربوط به عدم ايستائی در حد نياز و قابل قبول لاستيك ميانی آن است ، باعث ميگردد لغزش اين لاستيك بر روی قطعه ميانی، زودتر از موعد پايان عمر مفيد آن آغاز شود و در واقع علت ، خرابی و گير كردن ساير پوليهای ديگر نباشد بلكه ، مربوط به ضعف استحكام اتصال لاستيك اين قطعه هنگام ساخت باشد.<o:p></o:p>
[COLOR=#NaNNaNNaN][FONT=Times New Roman] برای افزايش عمر اين قطعه پيشنهاد ميشود رعايت نكته ائی كه در دفترچه راهنمای خودرو شده است را بنمائيد يعنی خودرو را در حاليكه دكمه كولر زده شده و يا چرخهای خودرو در حداكثر كورس گردش به چپ يا راست هستند روشن نكنيد ، چون موقع روشن كردن موتور علاوه بر پولی ميل لنگ فشار مضاعف به دستگاه استارت نيز وارد ميكنيد . اگر بخود عادت بدهيد هنگام روشن كردن موتور اين نكات را رعايت كنيد آسيب كمتری به موتور و خودرو وارد خواهد شد .<o:p></o:p>
[COLOR=#NaNNaNNaN][FONT=Times New Roman] 1- دكمه كولر خاموش باشد<o:p></o:p>
[COLOR=#NaNNaNNaN][FONT=Times New Roman] 2- چرخها بطور كامل به چپ و راست نباشند <o:p></o:p>
[COLOR=#NaNNaNNaN][FONT=Times New Roman]3- بدون نياز پايتان روی پدال ترمز نباشد<o:p></o:p>
[COLOR=#NaNNaNNaN][FONT=Times New Roman]4- دنده در وضعيت خلاص باشد<o:p></o:p>
[COLOR=#NaNNaNNaN][FONT=Times New Roman]4- پدال كلاچ را بطور كامل بفشاريد <o:p></o:p>
[COLOR=#NaNNaNNaN][FONT=Times New Roman]5- چراغها و لوازم برقی ديگر خاموش باشند<o:p></o:p>
[COLOR=#NaNNaNNaN][FONT=Times New Roman] <o:p></o:p>
[COLOR=#NaNNaNNaN]<o:p>[FONT=Times New Roman] </o:p>
[COLOR=#NaNNaNNaN][FONT=Times New Roman] [COLOR=#NaNNaNNaN]<o:p></o:p>
پولی سر ميل لنگ
در اين بخش ميتوانيد در مورد مباحث فنی و تخصصی مرتبط با خودرو و وسايل نقليه بحث و تبادل نظر کنيد
مدیران انجمن: MOHAMMAD_ASEMOONI, Mohsen1001, RAHVAR, شوراي نظارت
- پست: 446
- تاریخ عضویت: سهشنبه ۲۳ آبان ۱۳۸۵, ۱:۳۶ ب.ظ
- محل اقامت: ماهشهر-شیراز
- سپاسهای ارسالی: 29 بار
- سپاسهای دریافتی: 389 بار
بازگشت به “مباحث فنی و تخصصی خودرو”
پرش به
- بخشهاي داخلي
- ↲ اخبار و قوانين سايت
- ↲ سوالات، پيشنهادات و انتقادات
- ↲ مرکز جوامع مجازي - CentralClubs Network
- ↲ سرويس ميزباني وب - CentralClubs Hosting
- ↲ مجله الکترونيکي مرکز انجمنهاي تخصصي
- بخش تلفن همراه
- ↲ نرم افزار تلفن همراه
- ↲ Symbian App
- ↲ Android App
- ↲ Windown Phone App
- ↲ iOS App
- ↲ JAVA Mobile App
- ↲ بازيهاي تلفن همراه
- ↲ Symbian Games
- ↲ Android Games
- ↲ iOS Games
- ↲ Windows Phone Games
- ↲ JAVA Mobile Games
- ↲ گوشيهاي تلفن همراه
- ↲ Sony
- ↲ Samsung
- ↲ GLX
- ↲ Dimo
- ↲ Huawei
- ↲ Motorola
- ↲ Nokia
- ↲ گوشيهاي متفرقه
- ↲ سرگرميهاي تلفن همراه
- ↲ خدمات و سرويسهاي مخابراتي
- ↲ تازه ها و اخبار تلفن همراه
- ↲ مطالب كاربردي تلفن همراه
- ↲ متفرقه در مورد تلفن همراه
- ↲ سوالات و اشکالات تلفن همراه
- بخش كامپيوتر
- ↲ نرم افزار كامپيوتر
- ↲ گرافيک و طراحي کامپيوتري
- ↲ طراحي صفحات اينترنتي
- ↲ سوالات و اشکالات نرم افزاري
- ↲ برنامه نويسي
- ↲ C Base Programming
- ↲ Dot Net Programming
- ↲ Web Programming
- ↲ Other Programming
- ↲ Software Engineering
- ↲ Java Programming
- ↲ Database Programming
- ↲ سخت افزار كامپيوتر
- ↲ امنيت و شبكه
- ↲ امنيت
- ↲ شبکه
- ↲ تازه ها و اخبار دنياي کامپيوتر
- ↲ مطالب كاربردي كامپيوتر
- ↲ متفرقه در مورد کامپيوتر
- بخش هوا فضا
- ↲ نيروي هوايي ايران
- ↲ متفرقه درباره نیروی هوایی
- ↲ نیروی هوایی و سازندگی
- ↲ حماسه و حماسه آفرینان نيروي هوايي
- ↲ تیزپروازان در بند
- ↲ شهدا و جانباختگان نیروی هوایی
- ↲ عملیاتهاي نيروي هوايي
- ↲ دستاوردها و اخبار نيروي هوايي
- ↲ تاریخچه نیروی هوایی در ایران
- ↲ هوانيروز ايران
- ↲ حماسه و حماسه آفرينان هوانيروز
- ↲ شهدا و جانباختگان هوانيروز
- ↲ دستاوردها و اخبار هوانيروز
- ↲ هواپيماها
- ↲ هواپيماهاي نظامي
- ↲ هواپيماهاي غير نظامي
- ↲ هواپيماهاي بدون سرنشين
- ↲ بالگردها
- ↲ بالگردهاي نظامي
- ↲ بالگردهاي غير نظامي
- ↲ بالگردهاي بدون سرنشين
- ↲ اخبار بالگردها
- ↲ تسليحات هوايي
- ↲ موشكهاي هوا به هوا
- ↲ موشكهاي هوا به زمين
- ↲ موشکهاي دريايي
- ↲ موشکهاي زمين به هوا
- ↲ موشکهاي زمين به زمين
- ↲ ديگر مباحث هوانوردي
- ↲ الکترونيک هواپيمايي
- ↲ موتورهاي هوايي
- ↲ شبيه سازهاي پرواز
- ↲ گالري تصاوير هوافضا
- ↲ تصاوير هواپيماهاي جنگنده
- ↲ کليپهاي هوايي
- ↲ تصاوير هواپيماهاي بمب افکن
- ↲ تصاوير هواپيماهاي ترابري
- ↲ تصاوير هواپيماهاي مسافربري
- ↲ تصاوير هواپيماهاي شناسايي
- ↲ تصاوير بالگردهاي نظامي
- ↲ تصاوير بالگردهاي غير نظامي
- ↲ تصاوير نمايشگاههاي هوايي
- ↲ تصاوير متفرقه هوايي
- ↲ انجمن نجوم
- ↲ منظومه شمسي
- ↲ كيهانشناسي
- ↲ گالري تصاوير نجوم
- ↲ اخبار نجوم
- ↲ اخبار هوافضا و هوانوردي
- ↲ مدرسه هوانوردي
- ↲ كتابخانهي هوا فضا
- ↲ متفرقه در مورد هوا فضا
- بخش جنگ افزار
- ↲ ادوات زميني
- ↲ ادوات زرهي
- ↲ تجهيزات انفرادي
- ↲ تسليحات سنگين و توپخانهاي
- ↲ خودروهاي نظامي
- ↲ تسليحات ضد زره
- ↲ ادوات دريايي
- ↲ ناوهاي هواپيمابر
- ↲ ناوشکنها
- ↲ رزم ناوها
- ↲ ناوچهها
- ↲ زيردرياييها
- ↲ تجهيزات و تسليحات دريايي
- ↲ ساير ادوات دريايي
- ↲ گالري تجهيزات و ادوات دريايي
- ↲ اخبار ادوات دريايي
- ↲ اخبار نظامي
- ↲ گالري نظامي
- ↲ متفرقه در مورد جنگ افزار
- بخش دفاع مقدس
- ↲ حماسه دفاع مقدس
- ↲ تخريب و خنثي سازي
- بخش خودرو و وسايل نقليه
- ↲ مباحث فنی و تخصصی خودرو
- ↲ معرفي خودرو
- ↲ تازهها و اخبار خودرويي
- ↲ گالري خودرو
- ↲ متفرقه وسايل نقليه
- بخش پزشکي
- ↲ پزشكي و درمان
- ↲ پزشکي
- ↲ سوال پزشکي
- ↲ بهداشت
- ↲ بهداشت عمومي
- ↲ بهداشت مواد غذايي
- ↲ لوازم آرايشي و بهداشتي
- ↲ متفرقه در مورد پزشکي
- ↲ روانشناسي و روان پزشكي
- بخش فرهنگ، تمدن و هنر
- ↲ فرهنگي هنري
- ↲ شعر و ادبيات
- ↲ فيلم و سينما
- ↲ هنرهاي نمايشي
- ↲ فرهنگ هنرهاي نمايشي
- ↲ موسيقي
- ↲ عكس و نقاشي
- ↲ تاريخ، فرهنگ و تمدن
- ↲ تاريخ ايران
- ↲ تاريخ جهان
- ↲ فلسفه
- ↲ زبانهاي خارجي
- ↲ زبان انگليسي
- ↲ زبان اسپانيايي
- ↲ هنر آشپزي
- بخش علم، فناوري و آموزش
- ↲ انجمن علم و فناوري
- ↲ انجمن آموزش
- ↲ کتاب و فرهنگ مطالعه
- ↲ دانش عمومی
- ↲ کنکور و دانشگاه
- ↲ جامعه شناسي
- ↲ خانواده
- ↲ متفرقه جامعه شناسي
- ↲ حقوق و قضا
- ↲ علوم
- ↲ فيزيک
- ↲ شيمي
- ↲ رياضي
- ↲ متالورژي
- ↲ پليمر
- ↲ علوم کشاورزي
- ↲ گياهان زراعي و باغي
- ↲ گياهان دارويي
- ↲ طبیعت و محیط زیست
- ↲ زيست شناسي
- ↲ عمران
- ↲ بتن و سازههاي بتني
- ↲ معماري و شهرسازي
- ↲ سبکها و مشاهير معماري
- ↲ شهرسازي
- ↲ معماري داخلي
- ↲ معماري منظر
- بخش الکترونيک و رباتیک
- ↲ مفاهیم اولیه و پایه در الکترونیک
- ↲ نرم افزارهای کمکی الکترونیک
- ↲ مدارهای مجتمع
- ↲ سوالات و پرسشهای مفاهیم پایه
- ↲ مدارات ساده و آسان
- ↲ مدارهای آنالوگ و دیجیتال
- ↲ شبیه ساز و طراحی مدار
- ↲ مدارات صوتی
- ↲ مدارات، منابع تغذیه سویچینگ و اینورتوری
- ↲ مدارات مخابراتی
- ↲ میکروکنترلرهای AVR
- ↲ آموزش و مثالها AVR
- ↲ طرح آماده و کامل شده AVR
- ↲ میکروکنترلرهای ARM
- ↲ سایر میکروکنترولرها و پردازندهها
- ↲ سایر میکروکنترلرها
- ↲ مدار مجتمع برنامه پذیر FPGA
- ↲ رباتیک
- ↲ اخبار و مصاحبه ها در رباتیک
- ↲ آموزش و مقالات رباتیک
- ↲ پروژهها تکمیل شده رباتیک
- ↲ مدارها و مکانیک در رباتیک
- ↲ رباتهای پرنده
- ↲ برق و الکترونیک عمومی
- ↲ تعمیر لوازم برقی
- ↲ اخبار برق و الکترونیک
- بخش بازيهاي رايانهاي
- ↲ بازيهاي رايانهاي
- ↲ كنسولهاي بازي
- ↲ PSP
- ↲ اخبار بازيها
- بخش تجاري اقتصادي
- ↲ بخش اقتصادی و مالی
- ↲ تجارت آنلاين
- ↲ بورس
- ↲ تحلیل و سیگنال روز
- ↲ کار آفرینی
- بخشهاي متفرقه
- ↲ بخش ويژه
- ↲ ساير گفتگوها
- ↲ صندلي داغ
- ↲ اخبار و حوادث
- ↲ انجمن ورزش
- ↲ آکواريوم و ماهيهاي زينتي
- ↲ معرفي سايتها و وبلاگها