سلام بر دوستان
ازشما دوستان که پراید دارن میخوام کمکم کنین
یکی ازآشناهامون میخواد پراید بخره حدودن 5.5 ملیون پول داره
اولا جه مدلی میشه خرید
دومادرمورد سیستمهای سوخت پراید
کاربراتور معمولی بهتره یا سی ال سی دارش
من سررشته ای از پراید ندارم ولی بهش کاربراتور معمولی پیشنهاد کردم اخه این تور که بوش میاد سی ال سی دارها مشکل دارن و اکثرا از مدار خارجشون میکنن که هزینه بالایی دارن سوخت بالا میرهو......
ممنونم
راستی انژکتور خبه یا نه
مزایای 3 تا سیستم سوخت پراید ومعایب هم بگین
به تک تک سوال هام جواب بدین یادتون نره
سیستمهای سوخت رسانی پراید
مدیران انجمن: MOHAMMAD_ASEMOONI, Mohsen1001, RAHVAR, شوراي نظارت
- پست: 4122
- تاریخ عضویت: سهشنبه ۱۱ بهمن ۱۳۸۴, ۶:۱۶ ب.ظ
- سپاسهای ارسالی: 4507 بار
- سپاسهای دریافتی: 4337 بار
- تماس:
g,
پرايد من CLC بود و صفر هم خريدمش. تا يک سال و نيم اول، ماشين بعد از روشن شدن، اگر گاز نمي دادي خاموش مي شد و من مجبور بودم با هر ترمز نسبتن شديد يا به هنگام ايست کامل در پشت چراغ قرمز، استارت بزنم که اغلب با مشکل و به سختي روشن مي شد. روز به روز اين مشکل زياد شد به طوري که ديگه گاهي با 30 تا استارت هم روشن نمي شد ضمن اينکه بعد از روشن شدن، اگزوز بسيار بوي بدي مي داد.
خلاصه تمام اين عذابهاي من بعد از باز کردن سيستم CLC تموم شد و الان ماشينم عالي کار مي کنه.
با اين حساب شما دو تا انتخاب داري: انژکتور و کاربراتور معمولي که به نظر من انژکتور بخري بهتره.
انژکتور در هنگام تغيير آب و هوايي خشک به مرطوب (مثل رفتن از تهران به شمال) مشکل درش ايجاد نميشه و در منطقهء مرطوب هم مثل خشک، با تک استارت روشن ميشه، ضمن اينکه انژکتور مصرف کمتري داره.
اما انژکتور برخي معايب هم داره که اگر دينام ماشين به عللي درست کار نکنه باعث سوختن سيستم ECU ميشه و حدود 500 هزار تومن خرج روي دست صاحب ماشين انژکتوري مي گذاره.
پرايد من CLC بود و صفر هم خريدمش. تا يک سال و نيم اول، ماشين بعد از روشن شدن، اگر گاز نمي دادي خاموش مي شد و من مجبور بودم با هر ترمز نسبتن شديد يا به هنگام ايست کامل در پشت چراغ قرمز، استارت بزنم که اغلب با مشکل و به سختي روشن مي شد. روز به روز اين مشکل زياد شد به طوري که ديگه گاهي با 30 تا استارت هم روشن نمي شد ضمن اينکه بعد از روشن شدن، اگزوز بسيار بوي بدي مي داد.
خلاصه تمام اين عذابهاي من بعد از باز کردن سيستم CLC تموم شد و الان ماشينم عالي کار مي کنه.
با اين حساب شما دو تا انتخاب داري: انژکتور و کاربراتور معمولي که به نظر من انژکتور بخري بهتره.
انژکتور در هنگام تغيير آب و هوايي خشک به مرطوب (مثل رفتن از تهران به شمال) مشکل درش ايجاد نميشه و در منطقهء مرطوب هم مثل خشک، با تک استارت روشن ميشه، ضمن اينکه انژکتور مصرف کمتري داره.
اما انژکتور برخي معايب هم داره که اگر دينام ماشين به عللي درست کار نکنه باعث سوختن سيستم ECU ميشه و حدود 500 هزار تومن خرج روي دست صاحب ماشين انژکتوري مي گذاره.

[External Link Removed for Guests]
-
- پست: 40
- تاریخ عضویت: چهارشنبه ۶ اردیبهشت ۱۳۸۵, ۱۲:۰۲ ق.ظ
- سپاسهای ارسالی: 1 بار
- سپاسهای دریافتی: 2 بار
- تماس:
ما خودمون پراید انژکتوری مدل 83 داریم که الان قیمتش همین حدودا هست
1.تا حالا پیش نیمده که بیشتر از یک نیش استارت لازم داشته باشه
2.قدرتش نسبت به بقیه پراید ها خوبه
3.صدای موتور کمی زیاد
4.مشکل اصلیش داغ شدن هست.تو شهر آمپر آب همیشه بالای وسط هست البته تا حالا پیش نیمده خط سفید رو رد کنه
5.مصرف بنزین نسبتا زیاده: تو شهر حدود 9-8 تا
1.تا حالا پیش نیمده که بیشتر از یک نیش استارت لازم داشته باشه
2.قدرتش نسبت به بقیه پراید ها خوبه
3.صدای موتور کمی زیاد
4.مشکل اصلیش داغ شدن هست.تو شهر آمپر آب همیشه بالای وسط هست البته تا حالا پیش نیمده خط سفید رو رد کنه
5.مصرف بنزین نسبتا زیاده: تو شهر حدود 9-8 تا
- پست: 4390
- تاریخ عضویت: سهشنبه ۲۳ اسفند ۱۳۸۴, ۱:۱۴ ب.ظ
- محل اقامت: کرج پلاک 43!
- سپاسهای ارسالی: 6707 بار
- سپاسهای دریافتی: 12101 بار
- تماس:
سلام
هر چند از تاريخ اين پست خيلي وته که گذشته ولي بازم اطلاعاتي که ميدم به درد بخور هست .
1- پرايد CLC مزخرفترين نوع پرايد که فکر کنم فقط در سال 82 توليد شده و خود سايپا هم بلافاصله انژکتور رو جايگزين اين شاهکار خودش کرد!
چون توي ايران چيزهاي که ميسازن تست نميشه و تستش به عهد مصرف کننده هست انها بعد از مراجعه عده بسيار زيادي از خريداران پرايد
CLC به نمايندگي ها فهميدن ساختشن جواب نداده !
بعد هم ديدن بهترين گزينه همون هست که تمام دنيا دارن انجام ميدن ! و اون
همون انژکتور هست پس به خودشون زحمت دادن و با کمک خارجي ها اولين پرايد هاي انژکتوري رو ساختن که همون پرايد با انژکتور ساژم فرانسه بود که انصافا
چيز خوبي از آب در اومد . و بعد از مدتي انژکتور زيمنس با مصرفي کمتر ( البته به مقدار جزئي ) جايگزين اون شد ...
2- من به هر کسي که قصد خريد خودرو داره فقط انژکتور رو پيش نهاد مي کنم ديگه عصر کاربراتور تموم شده البته توي ايران نه!
ولي مزاياي انژکتور بسيار بهتر و زياد هست که رضاي عزيز به تعدادي از اونها اشاره کرد که من بايد به اون اضافه کنم که روشن شدن خودرو در هواي سرد
بسيار راحتر از کاربراتور هست تنظيماتش به راحتي به هم نمي خوره و مثل کاربراتور هي لازم نيست تنطيم بشه ! - قدرت بيشتر موتور با حجم مساوي و
مصرف سوخت کمتر خرابي کمتر نسبت به کاربراتور ( البته وقتي خراب بشه تعميرش کار هر کسي نيست ) و کلي مزاياي ديگه داره ...
3 - اما راجع به دماي موتور که دوستمون فرمودن بايد بگم که دماي کار موتورهاي انژکتوري بالاتر از موتورهاي کاربراتوري هست که اين قضيه طبيعي
هست و بايد بگم که دماي موتوري کاملا توسط ECU و به وسيله سنسور دماي آب کنترل ميشه و فشنگي آب که در پرايد کاربراتوري فن رو روشن و خاموش
ميکنه در اينجا حذف شده و خاموش و روشن شدن فن توسط ECU انجام ميشه .
3 - در مورد مصرف بنزين هم دلايل بسيار زيادي داره که البته مصرف 8 تا 9 ليتر براي پرايد انژکتوري حتي توي شهر هم زياده که من در اين مورد بيشتر
احتمال مي دهم که اين مقدار مصرف به خاطر نوع رانندگي شما باشد (کلا اکثر رانندگان ايراني طوري رانندگي مي کنند که آنرژي و سوخت زيادي به هدر مي
رود مثال : سرعت گرفتنهاي زياد در شهر و ترمزهاي زياد و دير عوض کردن يا زود عوض کردن دندها از نمونه هاي اون هست )
هر چند از تاريخ اين پست خيلي وته که گذشته ولي بازم اطلاعاتي که ميدم به درد بخور هست .
1- پرايد CLC مزخرفترين نوع پرايد که فکر کنم فقط در سال 82 توليد شده و خود سايپا هم بلافاصله انژکتور رو جايگزين اين شاهکار خودش کرد!

CLC به نمايندگي ها فهميدن ساختشن جواب نداده !

همون انژکتور هست پس به خودشون زحمت دادن و با کمک خارجي ها اولين پرايد هاي انژکتوري رو ساختن که همون پرايد با انژکتور ساژم فرانسه بود که انصافا
چيز خوبي از آب در اومد . و بعد از مدتي انژکتور زيمنس با مصرفي کمتر ( البته به مقدار جزئي ) جايگزين اون شد ...
2- من به هر کسي که قصد خريد خودرو داره فقط انژکتور رو پيش نهاد مي کنم ديگه عصر کاربراتور تموم شده البته توي ايران نه!

ولي مزاياي انژکتور بسيار بهتر و زياد هست که رضاي عزيز به تعدادي از اونها اشاره کرد که من بايد به اون اضافه کنم که روشن شدن خودرو در هواي سرد
بسيار راحتر از کاربراتور هست تنظيماتش به راحتي به هم نمي خوره و مثل کاربراتور هي لازم نيست تنطيم بشه ! - قدرت بيشتر موتور با حجم مساوي و
مصرف سوخت کمتر خرابي کمتر نسبت به کاربراتور ( البته وقتي خراب بشه تعميرش کار هر کسي نيست ) و کلي مزاياي ديگه داره ...
3 - اما راجع به دماي موتور که دوستمون فرمودن بايد بگم که دماي کار موتورهاي انژکتوري بالاتر از موتورهاي کاربراتوري هست که اين قضيه طبيعي
هست و بايد بگم که دماي موتوري کاملا توسط ECU و به وسيله سنسور دماي آب کنترل ميشه و فشنگي آب که در پرايد کاربراتوري فن رو روشن و خاموش
ميکنه در اينجا حذف شده و خاموش و روشن شدن فن توسط ECU انجام ميشه .
3 - در مورد مصرف بنزين هم دلايل بسيار زيادي داره که البته مصرف 8 تا 9 ليتر براي پرايد انژکتوري حتي توي شهر هم زياده که من در اين مورد بيشتر
احتمال مي دهم که اين مقدار مصرف به خاطر نوع رانندگي شما باشد (کلا اکثر رانندگان ايراني طوري رانندگي مي کنند که آنرژي و سوخت زيادي به هدر مي
رود مثال : سرعت گرفتنهاي زياد در شهر و ترمزهاي زياد و دير عوض کردن يا زود عوض کردن دندها از نمونه هاي اون هست )
به همه سياستمداران مشکوک باش.
جکسون براون
جکسون براون
-
- پست: 1
- تاریخ عضویت: دوشنبه ۱۴ اردیبهشت ۱۳۸۸, ۱:۲۳ ب.ظ
Re: سیستمهای سوخت رسانی پراید
سلام اقا محمد
از اینکه بدون اگاهی از این سیستم (clc) داری انتقادمی کنی برات متاسفم .
این سیستم می تواند بالاتر از EURO2 را نیز کسب کند
این سیستم هیچ ایرادی ندارد و من این را ثابت می کنم
ایا راه این است که با پیچیده کردن خودرو ها و صرف هزینه های زیاد گامی موثر در جهت پیشرفت در عرصه ی خودرو سازی کشورمان برداریم.
دوست عزیز منتظر پاسختان هستم.
Email:ali.suny@Gmail.com
از اینکه بدون اگاهی از این سیستم (clc) داری انتقادمی کنی برات متاسفم .
این سیستم می تواند بالاتر از EURO2 را نیز کسب کند
این سیستم هیچ ایرادی ندارد و من این را ثابت می کنم
ایا راه این است که با پیچیده کردن خودرو ها و صرف هزینه های زیاد گامی موثر در جهت پیشرفت در عرصه ی خودرو سازی کشورمان برداریم.
دوست عزیز منتظر پاسختان هستم.
Email:ali.suny@Gmail.com